Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » De EU maakt meer kapot dan u lief is Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 58, 59, 60  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
De EU maakt meer kapot dan u lief is
BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2013 21:12 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

http://www.telegraaf.nl/binnenland/21272997/__Niet_meer_van_deze_tijd__.html

Beter ware dat het het hele belastingslurpende EU syndicaat volledig wordt ontmanteld
De Italiaanse mafia kan nog wat van die criminelen leren
.

.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2013 21:28 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Wat een drammerig, betweterig Telegraaf gelul weer! Had dat niet als vrolijke noot in een van de bestaande topics gekund? Het jaloezie-onderwerp is hier al uitgebreid aan de orde geweest.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 06, 2013 23:53 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Aanvankelijk had ik z.n overtuigend artikel niet in een telegraaf verwacht, tot ik erachter kwam dat deze opmerkelijke graai schandalen vrijwel alle kranten van op de hoogte waren.
De ware zakkenvullers zijn niet de boodschappers,maar de schandalige inhoud van de feiten om jaloers op te zijn ,die boekdelen spreken over Europese mentaliteiten,met hun handlagers .

Midden in de crisis eisen EU-medewerkers loonsverhoging Slapend rijk in Brussel: € 24.000,- per maand...
De geldverslindende Europese Unie zorgt goed voor zijn handlangers: 37 topambtenaren verdienen meer dan de minister-president, 5.461 EU-bediendes krijgen meer dan 10.000 per maand. Daarnaast is er een overschot aan vakantiedagen beschikbaar, betalen de EU-medewerkers slechts 12% belasting en gaan ze maximaal op hun 61e op een luxe-pensioen van €12.600.

http://www.zonnewind.be/eu/financien/salarissen/luxe-eu-hoge-salarissen-geen-belasting.shtml
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2013 0:03 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Bla bla jaloers! Bla bla huilie! Bla bla ikke! Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2013 0:30 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Om op José Manuel Barroso,s club jaloers te zijn lijkt me overbodig , als je weet hoe het met Nicolae Ceauşescu is gegaan .
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2013 8:53 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Het vergt een heel bijzonder soort inlevingsvermogen om te bedenken hoe die Europa-haters het toch iedere keer weer klaarspelen om te fantaseren over lynchpartijen. Als ik hoofd van de AIVD was, zou ik nog eens goed naar die groep kijken. De kans dat ze binnenkort Al Qaida naar de kroon steken als nieuwe loot aan de terreurboom wordt steeds groter.

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2013 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Het is gewoon schokkend hoe europropagandisten eurosceptici proberen te indoctrineren dat een klein landje zich niet kan bedruipen zonder een overbodige 4e bestuurslaag ,alsof je als klein landje naar de knoppen zou gaan.
Deze eurofielen misvatting wordt gelogenstraft ,en bewezen door kleintje Zwitserland dat zonder euro terreur via volksraadpleging en referenda beter af is met het oude EEG markt systeem.
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2013 12:02 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Het woord jaloers wordt te pas en te onpas gebruikt door mensen die geen moeite hebben met exorbitante salarissen waaraan zij uiteindelijk zelf meebetalen.
Ben ik eveneens jaloers omdat ik de manier afkeur waarop mensen als Willem Holleeder cs hun kapitaal hebben "verdiend" ?

.
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2013 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Ja, ik betaal volop mee aan die salarissen. En ik weet niet wat u beroepsmatig doet, of ooit heeft gedaan, meneer Boosoog. Maar ik sluit niet uit dat ik ook meebetaal aan uw inkomen. Direct of indirect.

De term 'jaloezie' gebruik ik hier niet lichtzinnig. Kritiek op de hoogte van inkomsten en bonussen van bepaalde individuen, of specifieke, met functie aangeduide mensen, kan ik in veel gevallen billijken. En ik ben al helemaal geen fan van steeds maar meer en meer bestuurslagen. Maar juist daarom handhaaf ik liever de bestuurlijke lagen die op het hoogste niveau richting en zin geven aan ons collectieve streven naar veiligheid, vrijheid en welvaart, dan aan de pennenlikkers die, met een beroep op 'de wet' burgers gewetenloos proberen te scalperen, omdat dat hun 'beroep' is. Terwijl we feitelijk die vormen van werkverschaffing kunnen missen als kiespijn, zodat er meer geld overblijft voor mensen die het ook echt nodig hebben. Of mensen die de kwaliteiten hebben om leiding te geven aan ingewikkelde politieke besluitvorming op het hoogste niveau.

'Jaloezie', in de betekenis van 'maaiveld-ziekte', is evident aanwezig bij lieden die hun nivelleringsklieren niet onder controle hebben, en iedereen die meer verdient dan zij, aanduiden als 'graaiers'. Tenzij ze werkzaam zijn voor het Politbureau van hun favoriete politieke partij, of de redactie van hun schaamteloze propagandakanaal. Zoals die walgelijke Telegraaf. Om te kotsen!

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2013 16:18 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
…daarom handhaaf ik liever de bestuurlijke lagen die op het hoogste niveau richting en zin geven aan ons collectieve streven naar veiligheid, vrijheid en welvaart

And god blessed Europe with his wages Exclamation
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2013 18:53 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

En dan God met een kleine letter, maar gelukkig wel Europa met een hoofdletter geschreven! Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2013 19:59 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Je Moeder schreef:
Ja, ik betaal volop mee aan die salarissen. En ik weet niet wat u beroepsmatig doet, of ooit heeft gedaan, meneer Boosoog. Maar ik sluit niet uit dat ik ook meebetaal aan uw inkomen. Direct of indirect.

2 X neen !
Ik leef van mijn AOW en ABP pensioen.
Allemaal zelf via premies opgebracht.
Kom me aub niet om mijn oren slaan met het omslagsyteem. Daar heb ik ook mee te maken gehad vanaf mijn zstiende.

.
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2013 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Ach, wat heet 'om de oren slaan'? Feit is, en blijft, dat degenen die nu van hun AOW genieten, geld krijgen van degenen die NU premie betalen. Dus inderdaad betaal ik mee aan uw inkomen. Waar ik geen bezwaar tegen heb. Maar waarom zou ik een beter gevoel moeten hebben bij de afdracht voor iemand die passief is, dan bij de afdracht van mensen die misschien wel zeventig-urige werkweken draaien, en onze veiligheid, vrijheid en welvaart bewaken?

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2013 22:02 Plaats reactie Reageer met quote
Dude29

Boosoog schreef:
Allemaal zelf via premies opgebracht.
Kom me aub niet om mijn oren slaan met het omslagsyteem. Daar heb ik ook mee te maken gehad vanaf mijn zstiende.

Ware het niet dat je dus never en nooit voldoende via de premies bij elkaar hebt gespaard om tot het huidige niveau AOW en pensioen te kunnen komen. Idea
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2013 22:34 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Pensioen wel. Althans, Lubbers heeft ooit de reserves van het ABP 'afgeroomd', omdat hij geld nodig had. En de Staat heeft dat nooit teruggegeven. Hoeveel Boosoog op dat moment in de pot had gestort, weet ik niet. Maar als hij nu de 65 gepasseerd is, zal er ook wel premie-inleg van hem verloren zijn gegaan. Wat echter nog steeds niet wegneemt, dat de AOW domweg een omslag systeem is. Dus al heb je 'ik weet niet hoeveel' afgedragen destijds: Dat geld is nooit gespaard, maar weggeven aan de arme donders die toen met pensioen gingen, na de oorlog. En nauwelijks of geen pensioen hadden. Waarvan heel Nederland toen ook heeft geprofiteerd. Want met die ouwe knarren uit de weg, kon iedereen weer leuk carrière maken. En ze hadden nog wat te verteren, zodat ze niet bij hun kinderen in hoefden te wonen.

BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2013 22:43 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Je Moeder schreef:
. Maar waarom zou ik een beter gevoel moeten hebben bij de afdracht voor iemand die passief is, dan bij de afdracht van mensen die misschien wel zeventig-urige werkweken draaien, en onze veiligheid, vrijheid en welvaart bewaken?

Dat wordt niet van u gevraagd, echter bestaat de door u genoemde categorie alom gewaardeerde functionarissen beslist niet uit bankdirecteuren en managers van ziekenhuizen en semi overheidsbedrijven.

.
BerichtGeplaatst: Do Feb 07, 2013 23:51 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Wellicht moet u eens, als u in de gelegenheid bent, de Deense serie 'Borgen' kijken, over het politieke bedrijf. En dan in het bijzonder letten op de tijd die betrokken overheidsfunctionarissen investeren! Mijn petje af voor mensen die dat op kunnen brengen!

BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2013 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
markos

En wéééér draagt Nederland opnieuw miljoenen af aan het graaiende Brussel. Van de 1 miljard korting houdt Nederland er slechts 650 miljoen euro over.

Dit is een heilloze weg. Laat het bindend referendum er komen en laat de nederlanders zélf bepalen wel/niet door te gaan met deze corrupte europese poppenkast.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2013 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

KORTING. Weet je wat dat betekent, Markos? Dat je MINDER betaalt dan eigenlijk afgesproken is als norm. Wellicht is dat in Rusland iets om vreselijk chagrijnig van te worden. Maar in Nederland zijn we dol op korting!

BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2013 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

markos schreef:
En wéééér draagt Nederland opnieuw miljoenen af aan het graaiende Brussel. Van de 1 miljard korting houdt Nederland er slechts 650 miljoen euro over.

Dit is een heilloze weg. Laat het bindend referendum er komen en laat de nederlanders zélf bepalen wel/niet door te gaan met deze corrupte europese poppenkast.

Waar zou die Nederlander-haat van dit enge mannetje vandaan komen?
De korting moet je zelf bepalen door je bijdrage te verminderen.
Slapjanus Rutte is er weer eens ingetrapt

De reisjes van Rutte en Dijsselbloem naar Brussel zijn echt niet meer nodig: Geef als Nederlandse regering een blanco volmacht aan criminelen als Rompuy ,
dan kan je lekker thuisblijven.

.
BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2013 14:30 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Blijkt het ook nog eens allemaal niet waar, dat Nederland die korting verliest. Je zou bijna medelijden krijgen met die Europa-haters! Maar wedden dat ze het wel weer zo weten te draaien, of interpreteren, dat hun schrokkerige jaloezie-klieren niet tot rust komen? Haat laat zich niet kalmeren door argumenten.

BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2013 16:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Die weddenschap win je!

BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2013 17:29 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Een meerjarenbegroting. 7% lager dan de vorige. En Nederland houdt een totale korting van een miljard op de afdracht. Nou, Eurohaters, steek de vlag maar uit voor Rutte en Dijsselbloem! Wie had dat gedacht?

BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2013 23:58 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.

Hij niet naar ik aanneem. Very Happy

[/img]

.
BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2013 8:03 Plaats reactie Reageer met quote
markos

Laughing

Nee, Nederland is er in principe niets op vooruit gegaan en betaald gewoon de volle mik.

Volksverrader Rutte doet net alsof hij winst heeft behaald terwijl zijn enige 'winst' is dat Nederland via allerlei omwegen niet meer betaald dan het al doet.

Maar is dat geen winst te noemen. Nederland betaald verhoudingsgewijs opnieuw méér dan andere welvarende eurolanden, waarmee dezelfde impasse in stand wordt gehouden.

Overigens is dit akkoord tijdelijk van aard. Het moet nog goed gekeurd worden door het europese parlement en daar verwacht men de nodige obstakels.