Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Verkeer, auto's en weggebruikers Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 25, 26, 27
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Nov 14, 2019 18:16 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Zoals?

Dat asociale automobilisten zoals jij eens stevig aangepakt gaan worden Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Nov 14, 2019 18:18 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
T is een sneue dag vandaag. De maximum-snelheid gaat naar 100km/u (behalve na 19u). Fucking schandalig. Neem ik de VVD ten zeerste kwalijk. Prutsers.

Is gewoon kiezersbedrog.

BerichtGeplaatst: Do Nov 14, 2019 19:23 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Dat asociale automobilisten zoals jij eens stevig aangepakt gaan worden Very Happy

Neu hoor. Politie heeft geen capaciteit. Als ze net zo "stevig" handhaven als ze nu doen, kunnen we dus lekker doortuffen en ons niks van de bordjes aantrekken (doet de helft van de snelweg nu ook niet Laughing)

BerichtGeplaatst: Do Nov 14, 2019 20:19 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Real schreef:

Neu hoor. Politie heeft geen capaciteit. Als ze net zo "stevig" handhaven als ze nu doen, kunnen we dus lekker doortuffen en ons niks van de bordjes aantrekken (doet de helft van de snelweg nu ook niet Laughing)

Ik doel op het zelfregulerende effect wat van een snelheidsverlaging uit gaat. Jou race naar het oosten van het land gaat nu vanzelf een stuk langer duren door al die automobilisten die zich wel netjes aan de snelheid gaan houden en lak hebben aan snelheidsduivels, dus ook op de linkerstrook Cool

BerichtGeplaatst: Vr Nov 15, 2019 16:05 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Loetje schreef:
Dit is gewoon een treiterwet. Om van te kotsen.

Verstop je onder een burka. Heb je nergens last van. Very Happy

BerichtGeplaatst: Vr Nov 15, 2019 16:05 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Ik doel op het zelfregulerende effect wat van een snelheidsverlaging uit gaat. Jou race naar het oosten van het land gaat nu vanzelf een stuk langer duren door al die automobilisten die zich wel netjes aan de snelheid gaan houden en lak hebben aan snelheidsduivels, dus ook op de linkerstrook Cool

Valt denk ik wel mee. Diegenen die graag 100 willen rijden tuffen nu al op de rechterbaan en gooien m zo af en toe naar links om een file te veroorzaken door met 103 hun voorligger in te halen.

Als de pliesie net zo stevig controleert als nu, verandert dat niet veel. Hooguit gaat de snelheid op de linkerbaan wat omlaag, waar je met Vmax 130 nog vrij risicoloos 150 kunt rijden (qua boetes en kruisjes enzo), zullen we dat nu moeten beperken tot 120/130.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 15, 2019 17:52 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Hooguit gaat de snelheid op de linkerbaan wat omlaag, waar je met Vmax 130 nog vrij risicoloos 150 kunt rijden (qua boetes en kruisjes enzo), zullen we dat nu moeten beperken tot 120/130.

Totdat je een keer betrokken raakt bij een ongeval met blijvend letsel als gevolg.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 15, 2019 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Totdat je een keer betrokken raakt bij een ongeval met blijvend letsel als gevolg.

De meeste ongelukken gebeuren op provinciale wegen en in steden.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 15, 2019 21:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik dacht in en rond het huis Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Nov 16, 2019 6:57 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

De meeste ongelukken gebeuren op provinciale wegen en in steden.

Als je gaat kijken naar ongelukken met dodelijke afloop of ernstig blijvend letsel dan gebeurt het gros op de linkerstrook van de snelwegen. Is ook niet zo raar als je de linkerstrook eens kritisch bekijkt: bumper aan bumper wordt daar vaak met vrij hoge snelheid gereden. Eerlijk gezegd verbaast het me nog dat het niet nog vaker gruwelijk mis gaat.

BerichtGeplaatst: Za Nov 16, 2019 6:58 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Laat ik dan maar de oplossing gaan geven voor het stikstofprobleem:

We produceren dus veel te veel vlees voor eigen gebruik, het gros gaat naar het buitenland, maar wij hier in Nederland zitten met de vervuiling.

Koop die boeren uit en bouw op hun land grote zonneparken en windparken en laat de boeren meedelen in de opbrengst van die parken.

Wij veel energie erbij, wij van de vervuiling af en zij inkomensgarantie.

Het idee om dan maar de helft van de veestapel te slachten was dus helemaal niet zo slecht!

BerichtGeplaatst: Zo Nov 17, 2019 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Real schreef:

Dat maakt de oplossing een schijnoplossing. Eerstens omdat slechts 6% van de stikstofdepositie op conto van de verkeersgebruikers komt en tweedes dat de calculatie op basis van aannames tot stand komen en daardoor onbetrouwbaar zijn. De stikstofdepositie wordt met 0,07% verlaagd mits iedereen zich aan de maximum snelheid houdt, niet meer kilometers gaat rijden én de verloren tijd niet binnendoor probeert terug te pakken. Een utopie.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Nov 17, 2019 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Real schreef:

Valt denk ik wel mee. Diegenen die graag 100 willen rijden tuffen nu al op de rechterbaan en gooien m zo af en toe naar links om een file te veroorzaken door met 103 hun voorligger in te halen.

Als de pliesie net zo stevig controleert als nu, verandert dat niet veel. Hooguit gaat de snelheid op de linkerbaan wat omlaag, waar je met Vmax 130 nog vrij risicoloos 150 kunt rijden (qua boetes en kruisjes enzo), zullen we dat nu moeten beperken tot 120/130.

Moet zeggen dat de politie de laatste tijd erg vaak controleert. Sinds dit jaar zie ik hen op mijn route minimaal 2-3 keer per week met flitskastjes naast de vangrail staan, voorheen nog geen 1 keer per maand.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 17, 2019 11:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Real schreef:
Laat ik dan maar de oplossing gaan geven voor het stikstofprobleem:

We produceren dus veel te veel vlees voor eigen gebruik, het gros gaat naar het buitenland, maar wij hier in Nederland zitten met de vervuiling.

Koop die boeren uit en bouw op hun land grote zonneparken en windparken en laat de boeren meedelen in de opbrengst van die parken.

Wij veel energie erbij, wij van de vervuiling af en zij inkomensgarantie.

Het idee om dan maar de helft van de veestapel te slachten was dus helemaal niet zo slecht!

Prima.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 22, 2019 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Ik dacht in en rond het huis Very Happy

Juist.
En de meeste mensen sterven in hun bed.
Toch gaan we massaal elke avond weer naar ons warme nestje.
Knufflelen wat, zetten de wekker en sluiten onze kijkertjes.
Om vervolgens chagrijnig die kutwekker weer een klap te geven, dan naar de plee lopen en dan mogen we weer ons rondje in deze mallemolen meelopen.

BerichtGeplaatst: Za Nov 23, 2019 2:18 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Vind een verlaging van de maximumsnelheid altijd 'n prima zaak.

- Minder ongevallen en dus voor iedereen minder te betalen aan diverse verzekeringspremies. Ook minder belasting, omdat de overheidskosten voor de zorg evenredig verminderen.

- Minder brandstofverbruik en daardoor minder afhankelijkheid van olie uit Islamitische landen. Reduceert daardoor ook de verrijking van die landen en vertraagt aldus het tempo waarin deze Europa kunnen opkopen.

- Minder uitstoot van stikstof, CO2 en waterdamp. Dus minder broeikaseffect en minder honingrijke bloemen overwoekerd door gras en andere nectarloze planten.
Reduceeert dus het uitsterven van de bijen en verlaagt zodoende de kans dat in 'n land als dit alsmaar minder fruit geteeld kan worden. Verkleint daardoor dus ook de mate waarin het land fruit en andere vruchten moet invoeren uit andere landen, met alweer zo veel extra brandstofverbruik en bijbehorende uitstoot als gevolg.
-
BerichtGeplaatst: Za Nov 23, 2019 10:42 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliox schreef:
Royy schreef:
Real schreef:

Moet zeggen dat de politie de laatste tijd erg vaak controleert. Sinds dit jaar zie ik hen op mijn route minimaal 2-3 keer per week met flitskastjes naast de vangrail staan, voorheen nog geen 1 keer per maand.

Geen probleem met personele bezetting dus. En de kassa zal ook wel flink rinkelen.

BerichtGeplaatst: Za Nov 23, 2019 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Om de rekening van burgers te plunderen neemt de politie zich wel de tijd.
BerichtGeplaatst: Za Nov 23, 2019 15:04 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Cliox schreef:
Om de rekening van burgers te plunderen neemt de politie zich wel de tijd.

Tja, een natuurwet.. Ze pakken de makkelijkste prooi het eerst..

BerichtGeplaatst: Do Dec 05, 2019 20:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Real schreef:

Trajectcontroles.
Verkeer, auto's en weggebruikers
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu