Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Verkeer, auto's en weggebruikers Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 25, 26, 27  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 28, 2019 19:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Poendert schreef:
De Lada tereinwagen van 40 jaar terug rijdt nog steeds uitstekend. Wij kregen eens landrovers op de zaak, om de 100 km was daarvan wel de steekas gebroken.

Kwestie van een fout gebruik van het sperdifferentieel?

BerichtGeplaatst: Ma Okt 28, 2019 19:58 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Uit ervaring weet ik dat Landrovers als van Poendert ernstige fabricage fouten hadden.
Voor een wielenwissel krikte ik beide wielen van de grond, er draaide maar 1 wiel goed, maar het andere wiel draaide bij het afremmen in tegengestelde richting verkeerd om .
Dat kan natuurlijk nooit goed aflopen !
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Okt 28, 2019 20:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Landrovers zijn Jodenauto's.

Althans, dat vertelde een Palestijn mij ooit.

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 17:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Hèhè, eindelijk wat zinnigs. Bij Apple draait het namelijk ook om imago, dat was het hele punt. Technisch meetbaar is het gewoon kwalitatief minder. Je moet wel begrijpen wat 'benchmarking' betekent, misschien was dat het probleem: https://nl.wikipedia.org/wiki/Benchmark_(kwaliteitsbewaking)

Als argument wordt gegeven dat de software stabieler draait én de beveiliging beter is. Hardware is vergelijkbaar met elkaar blijkt uit meerdere testresultaten. En verder is het punt dat jij op basis van andere criteria anders kunt vinden, maar het is en blijft niets meer en niets minder dan jouw mening.

Quote:
Hier val jij door de mand met te weinig kennis van het onderwerp, geeft niet hoor. Ik weet ook niet zoveel van Arbo-regeltjes.

Leuk geprobeerd Cliff, helaas voor jou is het tegendeel waar. De problemen met Microsoft zijn al héél lang opgelost.

Quote:
De problemen ontstaan helemaal niet bij simpele Wordbestanden maar bij complexe Excelbestanden met macro's etc. Waarschijnlijk gebruik jij die niet. Wat Chrome betreft klopt je bewering ook niet, maar laat verder maar.

Natuurlijk gebruik ik die wel als Excel-goeroe. Smile En mijn bewering met Chrome klopt zeker. Laten we het omdraaien, gelet op de onwetendheid is het klip en klaar dat je geen Apple-device gebruikt.
BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 8:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Als argument wordt gegeven dat de software stabieler draait én de beveiliging beter is.

Tja, dat kan hun mening zijn... maar is verre van een feit.

Quote:
Hardware is vergelijkbaar met elkaar blijkt uit meerdere testresultaten.

Gewoon niet het geval, zeker niet voor dezelfde prijs.

Quote:
Leuk geprobeerd Cliff, helaas voor jou is het tegendeel waar. De problemen met Microsoft zijn al héél lang opgelost.

Je weet echt niet waar je over praat Cliox. Wil je bewijzen? Hier een paar posts van de afgelopen 24 uur:

https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/problems-with-vba-macros-and-excel-for-mac-1630/f24589c9-eb19-4965-ab27-99ca4711b3f3
https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/only-word-crashing-on-document-opening-office-2019/e38c8898-3751-4f4e-8097-31e96776477f
https://answers.microsoft.com/en-us/msoffice/forum/all/convert-text-to-numbers-in-excel-for-mac/8e99b306-29d0-4c1d-8dda-952b18621211

etc.

Zoals al eerder door mij gezegd: visual basic en complexe Excels (macro's) vormen grote problemen op Mac.

Quote:
En mijn bewering met Chrome klopt zeker.

Nope, en dat is ook vrij verklaarbaar. Als iets niet werkt in Chrome verwijst Apple naar Safari en Google.

Het is vrij simpel: jij kent slechts je eigen ervaringen en misschien die van een paar collega's. Ik heb ervaring met het ondersteunen van tienduizenden devices van studenten en docenten. Ik ken zo'n beetje alle smaken. Ik weet inmiddels welke wifi-kaartjes in laptops problemen geven en welke niet. Heel veel studenten komen aanzetten met Apple, want... mooi hè. En status.

Laat het geen verassing zijn dat je relatief de meeste Applegebruikers terugziet met problemen. Dat kunnen met statistiek vrij goed onderbouwen zelfs.

Maar goed, ga jij maar lekker Applen de komende 3 jaar en dan spreek ik je daarna wel weer als je afdeling automatisering tot inkeer gekomen is en een migratie plant Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 18:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Tja, dat kan hun mening zijn... maar is verre van een feit.

Dat beweer ik ook nergens.

Quote:
Gewoon niet het geval, zeker niet voor dezelfde prijs.

Ik lees geen grote verschillen en al helemaal niet zoals jij het stelt. Pertinent onwaar.

Quote:

Ik zeg niet dat er nooit problemen zijn maar dat ik er geen problemen mee heb. De grondslag van de problemen van anderen hoeven verder niet aan Apple te liggen.

Ever since updating to MacOS Catalina, Microsoft Word 2019 (v16.30) freezes/crashes on every document opened or created. All the other Microsoft Office 2019 apps behave just fine; I can create/edit Excel and PowerPoint documents with no issues.

Geen last van.

Dat is met Windows net zo. Ik ken mensen die voortdurend problemen hebben, ik niet.

Quote:
Nope, en dat is ook vrij verklaarbaar. Als iets niet werkt in Chrome verwijst Apple naar Safari en Google.

Safari is een webbrowser. Ik werk al jaren probleemloos met Google Chrome.

Quote:
Het is vrij simpel: jij kent slechts je eigen ervaringen en misschien die van een paar collega's. Ik heb ervaring met het ondersteunen van tienduizenden devices van studenten en docenten. Ik ken zo'n beetje alle smaken. Ik weet inmiddels welke wifi-kaartjes in laptops problemen geven en welke niet. Heel veel studenten komen aanzetten met Apple, want... mooi hè. En status.

Nee hoor. Lees maar terug.

Quote:
Laat het geen verassing zijn dat je relatief de meeste Applegebruikers terugziet met problemen. Dat kunnen met statistiek vrij goed onderbouwen zelfs.

Maar goed, ga jij maar lekker Applen de komende 3 jaar en dan spreek ik je daarna wel weer als je afdeling automatisering tot inkeer gekomen is en een migratie plant Twisted Evil

Nog niet meegemaakt.
BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 19:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Geen last van.

Cliox schreef:
Nog niet meegemaakt.

Prima, ik kan ook best begrijpen dat je zelf Apple fijner vindt werken etc...

Maar.... ik ben bezig met 10-duizenden gebruikers en krijg daardoor een veel beter en algemener beeld. Dat maakt toch echt wel dat ik beter weet waarover ik praat dan een individu die simpelweg zijn eigen persoonlijke ervaringen oplepelt.

Quote:
Safari is een webbrowser.

Goh?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Prima, ik kan ook best begrijpen dat je zelf Apple fijner vindt werken etc...

Dat is niet wat ik zeg. Ik zeg dat ik er geen last van heb, niet dat ik het fijner vind. De bronoorzaak ligt dus waarschijnlijk bij de gebruiker.

Quote:
Maar.... ik ben bezig met 10-duizenden gebruikers en krijg daardoor een veel beter en algemener beeld. Dat maakt toch echt wel dat ik beter weet waarover ik praat dan een individu die simpelweg zijn eigen persoonlijke ervaringen oplepelt.

Je doet nu alsof ik het propagandeer, ik had het echter over IT-afdelingen van grote multinationals.

Onderstaand bericht behoeft nog reactie:

Cliff schreef:

Dat schreef ik dan ook niet. De nuance haal je eruit, maakt er een eigen zin van en stelt dan dat het ongenuanceerd is... tja.

Ik schreef toch duidelijk: Er zijn genoeg Alfa's en Citroënen die na 10 jaar uit elkaar donderen van ellende.

Hieronder je citaat.

Cliff schreef:
Royy schreef:
Action en soortgelijke ketens die alleen maar goedkope Chinese troep verkopen).

1. De Action verkoopt niet alleen chinese troep
2. Is er ergens een onderzoek te zien dat Chinese troep minder lang mee gaat dan andere troep? Kijk eens naar Renault, Citroën, Fiat of Alfa Romeo. Die dingen donderen na 10 jaar van ellende uit elkaar.

Het absolute topmodel van Citroën 10 jaar geleden kun je nu voor 2-3 duizend euro kopen.

Kwaliteit en prijs hebben steeds minder met elkaar te maken. Zie ook Iphone (aantoonbaar slechter dan veel Android telefoons en toch twee keer zo duur).

Quote:
Nergens stel ik dat ze allemaal na 10 jaar uit elkaar donderen van ellende, zoals je mij nu al twee bijdragen lang in de mond probeert te leggen...

Je schrijft dat die dingen (lees: troep) na 10 jaar van ellende uit elkaar donderen en hebt het over de troep van Citroën afgezet tegen de Chinese troep. Ik ben het oneens met deze naakte ongefundeerde kreet. Het slaat nergens op en berust nergens op. Datzelfde geldt voor de nuance die je later invoegt dat er genoeg zijn. Wat is genoeg en waar zet je het tegen af? Is een 10 jaar oude Citroën DS3 veel slechter dan de 10 jaar oude VW-Polo?

Quote:
DS3: https://www.gaspedaal.nl/citroen/ds3?bmax=2010&bmin=2010&srt=pr-a

Ik tel er 9 onder de 6K.

Waar jij die 8 tot 10K vandaan haalt... maar misschien vond je er één met gouden wielen ofzo.

Als ik je eigen link gebruik staan er al 17 modellen tussen de 8.000 en 10.000 euro aangeboden. Bijzonder dat de 9 stuks onder de 6.000 euro jou wel opvallen. Hoe je het ook wendt of keert, je schrijft het volgende:

[quote="Cliff"]Het absolute topmodel van Citroën 10 jaar geleden kun je nu voor 2-3 duizend euro kopen.

En dat is gewoon onjuist. Een instapmodel DS3 heb je niet goedkoper dan 5.000 euro en stijgt door naar 10.000 euro. Kijk je naar een C6 uit hetzelfde bouwjaar moet je ruim 10-mille neerleggen. Audi is niet veel goedkoper: Check!

Kort samengevat heb je een boel onzin opgeschreven wat feitelijk onjuist is. Je hebt de plank weer eens misgeslagen en weigert daar aan toe te geven.
BerichtGeplaatst: Do Okt 31, 2019 7:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nee, ik heb links gepost waaruit exact blijkt wat ik zeg. Ik heb geen zin in herhaling.

BerichtGeplaatst: Do Okt 31, 2019 18:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

'Je bent schaakmat gezet en je wil niet toegeven' vind ik een betere verwoording. Maar goed, je ongelijk toegeven komt niet voor in je vocabulaire.
BerichtGeplaatst: Do Okt 31, 2019 21:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wat jij wil Cliox, de argumenten staan hierboven keihard te lezen. Je kiest ervoor ze keihard te negeren... geen probleem. Ik gun je zelfs het laatste woord hierover, dus ga je gang: post maar weer iets van 'je bent schaakmat' of 'je bent vastgeluld' of wat je wilt... hebben we dat ook weer gehad en kunnen we over tot de orde van de dag Laughing

BerichtGeplaatst: Za Nov 02, 2019 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Als je mij het laatste woord gunt, begrijp ik niet helemaal waarom je überhaupt reageert, al ben ik je dankbaar voor dit laatste woord. Ik ga er vanzelfsprekend gretig gebruik van maken al zal ik het vervolg zelf bepalen. De conclusie dat je schaakmat staat had ik al getrokken en gedeeld en die ga ik niet louter herhalen. Ik laat de lezer niet waarom het zo is en dat je argumenten niet worden genegeerd zoals jij stelt, maar verworpen. Een significant verschil.

Cliff schreef:
Ik schreef toch duidelijk: Er zijn genoeg Alfa's en Citroënen die na 10 jaar uit elkaar donderen van ellende.

Dat is feitelijk onjuist. Hieronder je citaat als onomstotelijk bewijs:

Cliff schreef:

1. De Action verkoopt niet alleen chinese troep
2. Is er ergens een onderzoek te zien dat Chinese troep minder lang mee gaat dan andere troep? Kijk eens naar Renault, Citroën, Fiat of Alfa Romeo. Die dingen donderen na 10 jaar van ellende uit elkaar.

Dat is de uitspraak die ten grondslag aan de discussie. Als blijkt dat deze ongenuanceerde uitspraak feitelijk onjuist is, probeer je er een draai aan te geven door te stellen dat er genoeg Alfa's en Citroënen die na 10 jaar uit elkaar donderen van ellende. Maar daar sloeg ik niet op aan. 'Genoeg' is een abstracte kreet wat je de ruimte geeft om in te vullen of je daarmee 2 op 100 bedoelt of 20. Zinloos om daar een discussie over te hebben.

Dan de volgende citaten:

Cliff schreef:
Het absolute topmodel van Citroën 10 jaar geleden kun je nu voor 2-3 duizend euro kopen.

En:

Cliff schreef:

Je telt 9 instapmodellen onder de 6.000 euro maar je had het over absolute topmodellen die je nu voor 2.000 - 3.000 euro kunt kopen. Dus je wil iets anders bewijzen dan dat je daadwerkelijk roept. Ik wil je wel helpen met de absolute topmodellen die een leeftijd hebben bereikt of bereiken van 10 jaar:

Citroën C5 V6 Exclusive: €15.000,-
Diverse Citroën C-Crosser 2.4 16v: >€10.000,-
Citroën C6 diesel met bijna 2-ton op de teller: €11.950,-

Autoscout heeft 73 advertenties van een C5. Slechts 3 stuks zijn goedkoper dan €4.000,- maar duurder dan €3.000,- Het aantal absolute topmodellen tussen de €2.000 en de €3.000: Zero. Nul. Geen.

Cliff schreef:
Waar jij die 8 tot 10K vandaan haalt... maar misschien vond je er één met gouden wielen ofzo.

Nee hoor. Als ik de Alfa Giulietta invoer bij autoscout (2009-2010) geeft hij 31 advertenties weer en kosten 22 van deze 31 Alfa's 8.000 euro of meer. Voor de goedkoopste mag je 5.450 pietermannen meebrengen. Heel wat anders dan de bedragen die jij noemt.

De status van de discussie is dus dat ik je stellingen kan weerleggen door feiten erbij te slepen. Dus ja, daarmee heb ik je aardig vastgezet in de hoek van het ongelijk.
BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 19:55 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

T is een sneue dag vandaag. De maximum-snelheid gaat naar 100km/u (behalve na 19u). Fucking schandalig. Neem ik de VVD ten zeerste kwalijk. Prutsers.

BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 20:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, rij ik eindelijk elektrisch.... krijg je dit soort kutregels onder het mom van 'stikstof'.

Voorstel: deze regel geldt niet voor elektrische autos Smile

BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 21:51 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Zelf rijd ik in zowel een Ferrari als een Porsche. Daar ga ik toch echt geen 100 mee rijden. De bakfietsmaffia kan de pot op, kom op zeg. Pleur op met je stikstofgezeik.
Laat al die groenlinkse op sandalen geschoeide bomenknuffelaars maar stikken in hun eigen stof. En neem Jetten ook maar mee.

BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 22:18 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik verneem net uit betrouwbare bron dat ook de Formule 1 eraan moet geloven. De deal in het kabinet is dat Zandvoort de Formule 1 mag organiseren, maar op voorwaarde dat ook daar niet harder dan 100 gereden mag worden.

BerichtGeplaatst: Di Nov 12, 2019 23:11 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Laughing

BerichtGeplaatst: Wo Nov 13, 2019 0:57 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

in feite verergerd de uitstoot van stikstof, want de tijd van uitstoot duurt nu 30 % langer.
Winnaars zijn VVD lobbyisten de verzekeraars die 30 % minder schade gaan uitkeren .
Verliezers zijn de premiebetalers waarvan desondanks de premies gelijk blijven .
Waar de politieke kliek natuurlijk niets over rept : het grootste vrachtschip ter wereld vol met Chinese dump troep dat regelmatig Rotterdam binnenstoomt, stoot evenveel schadelijke stof uit als ca 60 miljoen auto’s, maar ja - economisch groei blijft ook groot VVD goed !
BerichtGeplaatst: Wo Nov 13, 2019 9:54 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Dit is gewoon een treiterwet. Om van te kotsen.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 13, 2019 19:24 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Conceptueel best een aardig idee.

Ware het niet dat de energie van electrische auto's ergens anders tot uitstoot leidt en dat een electrische auto's een rondrijdende voorraad chemicalien is.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 13, 2019 19:36 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Ja, rij ik eindelijk elektrisch.... krijg je dit soort kutregels onder het mom van 'stikstof'.

Nee. Allen.
BerichtGeplaatst: Wo Nov 13, 2019 21:16 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Die 100 km per uur heeft ook heel veel voordelen voor ons automobilisten.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 13, 2019 21:45 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Zoals?

BerichtGeplaatst: Do Nov 14, 2019 11:58 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Cliff schreef:

Zo, dus jij betaalt geen brandstofaccijns? Je bent dus een zwartrijder? Surprised

Ik zie alweer een kilometerheffing opdoemen. Want schoner gaan rijden moet natuurlijk wel extra belast worden, nietwaar?

BerichtGeplaatst: Do Nov 14, 2019 17:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ware het niet dat de energie van electrische auto's ergens anders tot uitstoot leidt

Nope, ik rij op zonne-energie Smile

Quote:
en dat een electrische auto's een rondrijdende voorraad chemicalien is.

Mensen die medicijnen slikken ook.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu