Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Verkeer, auto's en weggebruikers Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 24, 25, 26, 27  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Royy schreef:
Cliff schreef:

Koop ik mondgeblazen wijnglazen bij Ikea, komen ze rechtstreeks uit China.

Mijn ervaring met glazen van de ikea is niet bepaald dat ze lang meegaan...

Wat doe je er dan mee?

Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 11:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Jip schreef:

Wat doe je er dan mee?

Very Happy

Niets bijzonders.

Sowieso is de ikea maar mwah. Geweldige marketing, kwaliteit mwah. Plastic shit die na 5 jaar spontaan in brokjes uit elkaar valt. Heb t al eens eerder gezegd hier: de middenklasse koopt zich arm.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 11:38 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Heb nog nooit iets bij Ikea gekocht. Komt door Youp. En ik hou meer van mooie meubels. Dan moet je niet bij Ikea gaan shoppen.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 16:16 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Jip schreef:
Geldt voor bijna alle artikelen hoor, Cliff. Ik kan dat beter beoordelen dan jij. Wink

De wasmachine van mijn moeder bijv. was een primitief geval waar je zelf water in moest gooien, wachten tot het water de juiste temperatuur had en dan kon er gewassen worden. Daarna spoelen en dan alles door de mangel halen.
Dat ding werkte gewoon ALTIJD, had nooit mankementen of slijtage. Stond in de zomer altijd buiten, wel afgedekt met een zeiltje vanwege de regen.

Zoiets dus.
Niet kapot te krijgen.

Vergelijk dat eens met de hypermoderne 'zelfdenkende' wasautomaten van nu. Hoe lang gaan die krengen mee? Tien jaar en dan heb je veel geluk.
Hetzelfde met koelkasten, stofzuigers, koffiezetters enz. Mooi design, ziet er gelikt uit, past goed bij de meubels, maar gaan maar een beperkt aantal jaren mee. Want de fabrikant moet ook eten per slot van rekening.
We leven nog steeds in een wegwerpmaatschappij. Dat is de enige conlusie.

Hoelang gaat een mobieltje mee? Vijf jaar? Welnee, lang voor die tijd zijn er weer nieuwere versies met nog meer toeters en bellen en vinden dan ook gretig aftrek.

Mijn telefoon:

Begin jaren tachtig. Doet het nog steeds.
Okee, ik heb geen nummermelding, geen repeteertoets en weet ik veel wat nog meer. Heb ik ook helemaal niet nodig. Belangrijkste nummers ken ik uit mijn hoofd.

Tegenwoordig weet de jeugd niet hoe je moet bellen met deze telefoon en ze kunnen ook niet klok kijken.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 16:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Ik kijk via Ali naar alle nederlandse en belgische tv-zenders die er zijn: kosten .... 5 euro per jaar en dat al jaren Very Happy

Hoe dan? Wist niet dat dat kon...

Quote:
Je moet de waarheid niet verwarren met de door de media opgelegde mening van de minderheid

Kan ook. Misschien is het de mening van de minderheid die door de media opgedrongen wordt.... maar vaak wordt het de mening van de meerderheid. Vraag maar eens willekeurig naar MH17 of Oekraïne op straat, en de meerderheid zal roepen dat Rusland de schuldige is.

Ik heb de handtekening maar aangepast en meerderheid of minderheid weggelaten Smile

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 16:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Mijn ervaring met glazen van de ikea is niet bepaald dat ze lang meegaan...

En dat is het ijzersterke argument dat producten uit China niet deugen... Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 19:32 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Je overtreedt de wet dus. Waarvan akte.

Jij rijdt te hard, waarvan akte Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 21:47 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Klopt.

BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 13:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Een ouderwetse telefoon die werkt op PSTN/ISDN kun je daar niet op aansluiten...

Maar die heeft weer andere voordelen... die werkt bv. als de stroom uitgevallen is. Handig voor alarminstallaties etc.

BerichtGeplaatst: Di Aug 27, 2019 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

T schijnt toch te kunnen, met modems die nog een analoge poort hebben en eventueel een converter voor de kies-signalen.

Alles heeft zn voor- en nadelen.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 17:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Kijk eens naar Renault, Citro├źn, Fiat of Alfa Romeo. Die dingen donderen na 10 jaar van ellende uit elkaar.

Geloof ik niets van. Vroeger misschien.

Quote:
Zie ook Iphone (aantoonbaar slechter dan veel Android telefoons en toch twee keer zo duur).

Je vergelijk appels met peren. Een iPhone is een hardware, Android is software, een besturingssysteem.

Een onafhankelijk oordeel: https://www.youfone.nl/blog/voordelen-en-nadelen-android-vs-ios
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 24, 2019 0:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Geloof ik niets van. Vroeger misschien.

Kijk even naar de prijzen van een tweedehands Citro├źn en vergelijk eens een tweedehands Duitse auto van hetzelfe bouwjaar en km stand.

Quote:
Je vergelijk appels met peren. Een iPhone is een hardware, Android is software, een besturingssysteem.

Ok, druk ik me verkeerd uit. Vergelijk gewoon even de hardwarespecificaties van een Iphone met een Samsung, Huawei of LG ofzo.

Apple is overbetaalde rommel.

BerichtGeplaatst: Do Okt 24, 2019 17:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Kijk even naar de prijzen van een tweedehands Citro├źn en vergelijk eens een tweedehands Duitse auto van hetzelfe bouwjaar en km stand.

Je had het over uit elkaar donderen van ellende. Een auto uit 2009.

Quote:
Apple is overbetaalde rommel.

Oneens. Software draait stabieler. Gelukkig stapt mijn werkgever over van Samsung naar Apple.
BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 0:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Je had het over uit elkaar donderen van ellende. Een auto uit 2009.

Er zijn genoeg Alfa's en Cotro├źnen die na 10 jaar uit elkaar donderen van ellende.

Quote:
Oneens. Software draait stabieler. Gelukkig stapt mijn werkgever over van Samsung naar Apple.

Haha, die heeft dus ook geen verstand van IT...

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 19:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Er zijn genoeg Alfa's en Cotro├źnen die na 10 jaar uit elkaar donderen van ellende.

Geldt voor ieder merk.

Quote:
Haha, die heeft dus ook geen verstand van IT...

Ik neem aan dat IT-afdelingen van grote internationals het wel weten. Ik heb meer vertrouwen in hen dan in betweters die denken overal verstand van te hebben.
BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 8:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Geldt voor ieder merk.

Je wilt stellen dat Renault, Alfa en Citro├źn even betrouwbaar zijn als Mercedes, BMW en Audi?

Quote:
Ik neem aan dat IT-afdelingen van grote internationals het wel weten.

Dat is een foute aanname, net als de aanname dat arbo-afdelingen van grote internationals alles prima op orde hebben Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Cliox schreef:
Geldt voor ieder merk.

Je wilt stellen dat Renault, Alfa en Citro├źn even betrouwbaar zijn als Mercedes, BMW en Audi?

Ze donderen niet, na 10 jaar, van ellende uit elkaar. Dat is het enige wat ik stel.

Quote:
Dat is een foute aanname, net als de aanname dat arbo-afdelingen van grote internationals alles prima op orde hebben Rolling Eyes

Mijn vorige post "Ik neem aan dat IT-afdelingen van grote internationals het wel weten. Ik heb meer vertrouwen in hen dan in betweters die denken overal verstand van te hebben" blijft overeind.
BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 10:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Ze donderen niet, na 10 jaar, van ellende uit elkaar. Dat is het enige wat ik stel.

Niet allemaal nee, en dat schreef ik ook niet. Ga anders even op de sloperijen kijken of zoek even op tweedehands autosites onder de 1000 euro. Sorteer op bouwjaar en kijk even naar je resultaten.

Quote:
Mijn vorige post "Ik neem aan dat IT-afdelingen van grote internationals het wel weten. Ik heb meer vertrouwen in hen dan in betweters die denken overal verstand van te hebben" blijft overeind.

Verbazingwekkend! Laughing

Herhaling maakt geen argument, maar dat zal ik hier maar niet 'herhalen'....

BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 11:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Niet allemaal nee, en dat schreef ik ook niet. Ga anders even op de sloperijen kijken of zoek even op tweedehands autosites onder de 1000 euro. Sorteer op bouwjaar en kijk even naar je resultaten.

Ik kijk wat ik zie rijden. Je uitspraak 'Kijk eens naar Renault, Citro├źn, Fiat of Alfa Romeo. Die dingen donderen na 10 jaar van ellende uit elkaar' is simpelweg ongenuanceerd / kort door de bocht. Ik denk dat de gemiddelde DS3 of MiTo uit 2010 nog prima auto's zijn. Overigens kosten die dingen op vandaag gewoon nog 8 tot 10K zie ik tot mijn grote verbazing.

Quote:
Verbazingwekkend! Laughing

Herhaling maakt geen argument, maar dat zal ik hier maar niet 'herhalen'....

Je reactie sloeg nergens op en ook nu reageer je niet op de inhoud.

Dat Apple overbetaalde rommel is, is jouw mening, geen feit. De IT-afdeling van mijn werkgever denkt daar anders over en wisselt Android-toestellen in voor Apple-toestellen. Zij geven aan dat de software stabieler (lees: minder problemen) draait en veiliger is.
BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 12:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Je uitspraak 'Kijk eens naar Renault, Citro├źn, Fiat of Alfa Romeo. Die dingen donderen na 10 jaar van ellende uit elkaar' is simpelweg ongenuanceerd / kort door de bocht.

Dat schreef ik dan ook niet. De nuance haal je eruit, maakt er een eigen zin van en stelt dan dat het ongenuanceerd is... tja.

Ik schreef toch duidelijk: Er zijn genoeg Alfa's en Citro├źnen die na 10 jaar uit elkaar donderen van ellende.

Nergens stel ik dat ze allemaal na 10 jaar uit elkaar donderen van ellende, zoals je mij nu al twee bijdragen lang in de mond probeert te leggen...

Quote:
Ik denk dat de gemiddelde DS3 of MiTo uit 2010 nog prima auto's zijn. Overigens kosten die dingen op vandaag gewoon nog 8 tot 10K zie ik tot mijn grote verbazing.

8 tot 10K lires zeker? Laughing

Mito: https://www.gaspedaal.nl/alfa-romeo/mito?bmax=2010&bmin=2010&srt=pr-a

Ik tel er 7 stuks onder de 5K.

DS3: https://www.gaspedaal.nl/citroen/ds3?bmax=2010&bmin=2010&srt=pr-a

Ik tel er 9 onder de 6K.

Waar jij die 8 tot 10K vandaan haalt... maar misschien vond je er ├ę├ęn met gouden wielen ofzo.

Quote:
Dat Apple overbetaalde rommel is, is jouw mening, geen feit. De IT-afdeling van mijn werkgever denkt daar anders over en wisselt Android-toestellen in voor Apple-toestellen. Zij geven aan dat de software stabieler (lees: minder problemen) draait en veiliger is.

Ja, je IT afdeling zuigt. Het is vrij simpel: je hebt parfum van 1 euro en van 100 euro. Productiekosten van die parfum ligt op 10 cent per liter.
Zelfs met exact dezelfde ingredi├źnten kost het flesje van de Aldi 1 euro en het flesje van Versace 100 euro.

Apple en de overige hardwarefabrikanten maken niet exact dezelfde ingredi├źnten, maar ze zijn wel prima te benchmarken op prestaties. Bv. rekenkracht is een vrij objectief gegeven. Uit die vergelijken valt vrij duidelijk op te maken dat Apple overbetaald is, net als dat Versace dat is.

Maar dat is ook niet per definitie een probleem: je koopt imago. Parfum van Aldi of parfum van Versace, dat verschilt nogal in naam. Een telefoon van Apple of een telefoon van Huawei ook. Zelfs als die laatste aantoonbaar beter is: de merknaam Apple is meer waard.

Iedere goede IT afdeling kan je vertellen dat de Apple kant opgaan een lange rit is van problemen. Sowieso krijg je veel meer te maken met een vendor lockin, immers ALLES moet Apple worden daar waar je bij andere software (bv. Android of Windows) gewoon nog steeds van hardwarefabrikant kan switchen.

Tevens is alles wat ja van Apple koopt dus minstens 2 keer zo duur (en zeker niet 2 keer zo goed, was't maar zo'n feest).

Ik ken tal van scholen die begonnen zijn met Ipads, Apple TV, Zuludesk en andere shit. Ze zijn jankend teruggekomen van die experimenten. Zowel qua kosten als qua ellende, simpelweg omdat Apple een eigen idee heeft over zowel software als hardware. Puntje bij paaltje eist Apple bv. dat je de browser Safari gebruikt... en als er iets niet werkt in Safari heb je all een groot probleem. Zelfde probleem heb je met Word documenten, complexe Excel bestanden, Visual Basic templates, etc. etc. etc. Allemaal de normaalste zaak van de wereld in het bedrijfsleven, maar Apple gaat het echt niet ondersteunen.

Maar heel veel succes met je IT afdeling en hun Apple avontuur. Als ze nu starten kun je je alvast voorbereiden op een nieuwe migratie in 2023 richting een gangbaar platform.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 16:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

Dat schreef ik dan ook niet. De nuance haal je eruit, maakt er een eigen zin van en stelt dan dat het ongenuanceerd is... tja.

Ik schreef toch duidelijk: Er zijn genoeg Alfa's en Citro├źnen die na 10 jaar uit elkaar donderen van ellende.

Hieronder je citaat.

Cliff schreef:
Royy schreef:
Action en soortgelijke ketens die alleen maar goedkope Chinese troep verkopen).

1. De Action verkoopt niet alleen chinese troep
2. Is er ergens een onderzoek te zien dat Chinese troep minder lang mee gaat dan andere troep? Kijk eens naar Renault, Citro├źn, Fiat of Alfa Romeo. Die dingen donderen na 10 jaar van ellende uit elkaar.

Het absolute topmodel van Citro├źn 10 jaar geleden kun je nu voor 2-3 duizend euro kopen.

Kwaliteit en prijs hebben steeds minder met elkaar te maken. Zie ook Iphone (aantoonbaar slechter dan veel Android telefoons en toch twee keer zo duur).

Quote:
Nergens stel ik dat ze allemaal na 10 jaar uit elkaar donderen van ellende, zoals je mij nu al twee bijdragen lang in de mond probeert te leggen...

Je schrijft dat die dingen (lees: troep) na 10 jaar van ellende uit elkaar donderen en hebt het over de troep van Citro├źn afgezet tegen de Chinese troep. Ik ben het oneens met deze naakte ongefundeerde kreet. Het slaat nergens op en berust nergens op. Datzelfde geldt voor de nuance die je later invoegt dat er genoeg zijn. Wat is genoeg en waar zet je het tegen af? Is een 10 jaar oude Citro├źn DS3 veel slechter dan de 10 jaar oude VW-Polo?

Quote:
DS3: https://www.gaspedaal.nl/citroen/ds3?bmax=2010&bmin=2010&srt=pr-a

Ik tel er 9 onder de 6K.

Waar jij die 8 tot 10K vandaan haalt... maar misschien vond je er ├ę├ęn met gouden wielen ofzo.

Als ik je eigen link gebruik staan er al 17 modellen tussen de 8.000 en 10.000 euro aangeboden. Bijzonder dat de 9 stuks onder de 6.000 euro jou wel opvallen. Hoe je het ook wendt of keert, je schrijft het volgende:

[quote="Cliff"]Het absolute topmodel van Citro├źn 10 jaar geleden kun je nu voor 2-3 duizend euro kopen.

En dat is gewoon onjuist. Een instapmodel DS3 heb je niet goedkoper dan 5.000 euro en stijgt door naar 10.000 euro. Kijk je naar een C6 uit hetzelfde bouwjaar moet je ruim 10-mille neerleggen. Audi is niet veel goedkoper: Check!
Kort samengevat heb je een boel onzin opgeschreven wat feitelijk onjuist is. Je hebt de plank weer eens misgeslagen en weigert daar aan toe te geven.
BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 16:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:

Ja, je IT afdeling zuigt. Het is vrij simpel: je hebt parfum van 1 euro en van 100 euro. Productiekosten van die parfum ligt op 10 cent per liter.

Dat vind jij. De IT-afdeling van verschillende grote multinationals denken blijkbaar anders dan jij. Vervelend h├ę, als blijkt dat je mening niet behoort tot het Heilig Schrift.

Quote:
Zelfs met exact dezelfde ingredi├źnten kost het flesje van de Aldi 1 euro en het flesje van Versace 100 euro.

Naakte ongefundeerde kreet.

Quote:
Apple en de overige hardwarefabrikanten maken niet exact dezelfde ingredi├źnten, maar ze zijn wel prima te benchmarken op prestaties. Bv. rekenkracht is een vrij objectief gegeven. Uit die vergelijken valt vrij duidelijk op te maken dat Apple overbetaald is, net als dat Versace dat is.

Quote:
Maar dat is ook niet per definitie een probleem: je koopt imago. Parfum van Aldi of parfum van Versace, dat verschilt nogal in naam. Een telefoon van Apple of een telefoon van Huawei ook. Zelfs als die laatste aantoonbaar beter is: de merknaam Apple is meer waard.

Wat een onsamenhangende wirwar. Je praat veel maar zegt weinig. Dat gezegd hebbende, bij kleding gaat het vaak om imago, de IT-afdeling van mijn werkgever heeft andere doelen dan de buitenwereld pleasen. Zij moeten effici├źnt werken, content moet veilig zijn, zo min als mogelijk gedoe met software en compatibel met hardware en software wat wij gebruiken. Apple schijnt daar beter op aan te sluiten dan Android blijkt uit pilots in verschillende landen.

Quote:
Iedere goede IT afdeling kan je vertellen dat de Apple kant opgaan een lange rit is van problemen. Sowieso krijg je veel meer te maken met een vendor lockin, immers ALLES moet Apple worden daar waar je bij andere software (bv. Android of Windows) gewoon nog steeds van hardwarefabrikant kan switchen.

De Apple-kant uitgaan is juist een rit van probleemloos telefoon en internet. Ik hoor dit van verschillende opdrachtgevers- nemers terug. Android geeft meer vrijheid, Apple is veiliger en stabieler.

Quote:
Tevens is alles wat ja van Apple koopt dus minstens 2 keer zo duur (en zeker niet 2 keer zo goed, was't maar zo'n feest).

Ik begreep van onze IT-afdeling dat het nog geen 20 euro scheelt per toestel. En de voordelen dat verschil opheffen. En of de duvel ermee speelt, verschillende zorgcentra en ziekenhuizen die experimenten hebben gedaan stappen over naar Apple. Het is klip en klaar dat jouw ervaring niet representatief is. En al helemaal geen waarheid vertegenwoordigt. Het is niets meer dan je eigen mening.

Quote:
Ik ken tal van scholen die begonnen zijn met Ipads, Apple TV, Zuludesk en andere shit. Ze zijn jankend teruggekomen van die experimenten. Zowel qua kosten als qua ellende, simpelweg omdat Apple een eigen idee heeft over zowel software als hardware. Puntje bij paaltje eist Apple bv. dat je de browser Safari gebruikt... en als er iets niet werkt in Safari heb je all een groot probleem. Zelfde probleem heb je met Word documenten, complexe Excel bestanden, Visual Basic templates, etc. etc. etc. Allemaal de normaalste zaak van de wereld in het bedrijfsleven, maar Apple gaat het echt niet ondersteunen.

En hier val je door de mand. Ik gebruik gewoon Google Chrome op mijn Apple-device en de problemen met Microsoft zijn al h├ę├ęl lang opgelost. Tot een jaar of 5 geleden kon je inderdaad wel eens lay-out problemen hebben als je een WORD-bestand van een Apple device naar een Windows-device stuurde, dat is met de komst van Microsoft Office volledig pass├ę. Ik heb er al jaren geen problemen mee.

Quote:
Maar heel veel succes met je IT afdeling en hun Apple avontuur. Als ze nu starten kun je je alvast voorbereiden op een nieuwe migratie in 2023 richting een gangbaar platform.

Geloof ik niets van. Ik verneem alleen positieve geluiden. In beginsel is er wat weerstand dat berust op onwetendheid, als men eenmaal gewend is aan de topkwaliteit, wil men niet meer terug.
BerichtGeplaatst: Ma Okt 28, 2019 8:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:
Je hebt de plank weer eens misgeslagen en weigert daar aan toe te geven.

Cliox schreef:
Vervelend h├ę, als blijkt dat je mening niet behoort tot het Heilig Schrift.

Cliox schreef:
Wat een onsamenhangende wirwar. Je praat veel maar zegt weinig.

etc...

Quote:
bij kleding gaat het vaak om imago

H├Ęh├Ę, eindelijk wat zinnigs. Bij Apple draait het namelijk ook om imago, dat was het hele punt. Technisch meetbaar is het gewoon kwalitatief minder. Je moet wel begrijpen wat 'benchmarking' betekent, misschien was dat het probleem: https://nl.wikipedia.org/wiki/Benchmark_(kwaliteitsbewaking)

Quote:
Het is niets meer dan je eigen mening.

Ehm... jij verkondigt hier de mening van iemand anders en niet van jezelf? Apart. Ik dacht dat iedereen op een discussieforum zat om zijn eigen mening te verkondigen.

Quote:
En hier val je door de mand. Ik gebruik gewoon Google Chrome op mijn Apple-device en de problemen met Microsoft zijn al h├ę├ęl lang opgelost. Tot een jaar of 5 geleden kon je inderdaad wel eens lay-out problemen hebben als je een WORD-bestand van een Apple device naar een Windows-device stuurde, dat is met de komst van Microsoft Office volledig pass├ę. Ik heb er al jaren geen problemen mee.

Hier val jij door de mand met te weinig kennis van het onderwerp, geeft niet hoor. Ik weet ook niet zoveel van Arbo-regeltjes.

De problemen ontstaan helemaal niet bij simpele Wordbestanden maar bij complexe Excelbestanden met macro's etc. Waarschijnlijk gebruik jij die niet. Wat Chrome betreft klopt je bewering ook niet, maar laat verder maar.

Quote:
Geloof ik niets van. Ik verneem alleen positieve geluiden. In beginsel is er wat weerstand dat berust op onwetendheid, als men eenmaal gewend is aan de topkwaliteit, wil men niet meer terug.

'De topkwaliteit' Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Okt 28, 2019 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik wil niemand voor de voeten lopen, want het scheelt me niet zo groot, maar ik rijd al vanaf 1990 met Fiat en ik heb nog nooit extra kosten gehad met die auto,s
Daarnaast zegt de prijs van een product vaak weinig over de kwaliteit.
Wel is het ene merk soms beter dan het andere door de tijd. Ik zal bv nooit een diesel kopen van een Duits merk. Dat komt omdat de betere diesels al jarenlang met de verstuivers werkten die door Fiat werden ontwikkeld, terwijl de Duitsers dat verrekten.
Mijn Fiatbus loopt met +-3000 kilo 1;13. Een vergelijkbare bus van volkswagen/Mercedes mag blij zijn als hij de 1;10 haalt. Mijn VW bus uit het verleden reed 1;6.
Die volkswagenfabrikanten zijn jarenlang aan blijven modderen met hun eigen brandstof systemen, omdat ze weigerden het veel betere nieuwe systeem van Fiat te gebruiken. Zie de sjoemelresultaten bij VW van enkele jaren terug.
De Lada tereinwagen van 40 jaar terug rijdt nog steeds uitstekend. Wij kregen eens landrovers op de zaak, om de 100 km was daarvan wel de steekas gebroken.
Ik geloof niet dat er tegenwoordig nog slechte auto,s worden gemaakt. De dure prijs wordt opgedreven via de onzin extra,s

BerichtGeplaatst: Ma Okt 28, 2019 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Gelukkig bent U meer op de hoogte dan de gemiddelde gebruiker .
Misschien niet voor U - maar voor minder belezen automobilisten .
Bovag auto bond wil .n steentje bijdragen aan een schoner milieu, door politiek te lobbyen, door een rijverbod in vieze autoÔÇÖs van over de 5 jaar oud !
Want dat scheelt onzichtbaar 85 % *** aan uitstoot .

Vol 3e verwachting Sharon Dijksma - 1 Solex peperbus vervuilt 100 keer meer dan 1 airbus .

In Amsterdam kan je de vervuiling Afkopen, tenminste, voor brommertjes.
Voor zeeschepen , vliegtuigen en zware industrie weet ik het niet .

https://www.solexforum.nl/ubbthreads.php/topics/128604/slooppremie-oude-brommers-in-rotterdam

https://www.duurzaamnieuws.nl/verbod-op-komst-voor-brommers-en-scooters-op-benzine/
Verkeer, auto's en weggebruikers
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu