Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Verkeer, auto's en weggebruikers Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 21, 2019 14:27 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Elisabeth schreef:
Cliff schreef:
Ja, op zo'n moment ben je altijd blij dat je Mercedes rijdt toch?

Die kleine compact-autootjes van tegenwoordig vind ik haast eng. Ik zag pas 5 personen in zo'n heel klein Peugeotje (weet ik hoe die heet, een 108 ofzo). De mensen achterin zaten met hun achterhoofd zo'n beetje tegen de achterruit. Daarachter zat gewoon niets meer. Zelfde met een Toyota Igo oid.

Je zal maar vanachter aangereden worden, dan ben JIJ de kreukelzone.

Ja Cliff en die is nu 27 jaar oud. Kwam niet door de keuring maar nadat de garage nieuwe bougies had geplaatst, werd ze goed gekeurd. Ik heb inderdaad een grote kofferbak en een lang motorblok voor mij en het is metaal. Ook geen elektrische ramen dus kan ik altijd mijn raam open draaien.

Een keer bij een rotonde wilde ik optrekken maar er kwam plotseling een auto aan. Achter mij trok een VW op en knalde tegen mijn koffer op. Uitgestapt maar ik had geen schade (misschien een krasje maar ik moet de verbleekte auto toch laten spuiten) maar die nieuwe VW, de hele voorkant was in elkaar en de koplampen hingen eruit. Het was geen grote botsing en met een hele lage snelheid. Ik heb de bestuurder geluk gewenst en er was geen reden om de politie te bellen.
En mijn zus zegt dat ik een nieuwe auto moet kopen....welke? Ook de nieuwe Mercedessen zijn van plastic.
Zelfs Landrovers en Toyota landcruisers. Ik besteed altijd geld aan onderhoud, dus remmen, banden, olie verversen, filters en kabels. Minder aan de buitenkant maar ze moet nu wel gespoten worden. Arm ding want dat heeft ze verdiend. De kilometer staat nu op 277.000 km. Maar ik heb Mercedes taxi's gezien met 400.000 km op hun meter staan. Over 3 jaar hoef ik geen wegenbelasting te betalen maar die is maar €37,- p.j.

De beste auto die ik ooit gereden heb was een Volvo 940. Met een km stand van 100.000 gekocht en gas laten installeren. Heb er toen nog 400.000 km mee gereden. Toen the grand old lady 20 jaar oud was toch maar ingeruild met een lichte emotie.
Tegenwoordig rijd ik hybride (Toyota Auris), niks mis mee, erg zuinig, stil, comfortabel en relatief weinig vervuilend. Maar spannend is het niet.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 0:26 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
Elisabeth schreef:
Ja Cliff en die is nu 27 jaar oud. Kwam niet door de keuring maar nadat de garage nieuwe bougies had geplaatst, werd ze goed gekeurd.

Hoe rijmt het vervangen van bougie met een keuring?

Quote:
Ook de nieuwe Mercedessen zijn van plastic.

Nee hoor, zijn nog steeds solide tanks.

De keuring in Portugal is onafhankelijk dus worden er per dag meer dan 300 auto's gekeurd. Met 3 tegelijk.
Ze hebben nu alles met computers en je uitlaat wordt gecontroleerd en je lichten, ruitenwissers, gele hesjes, gevaren driehoek, en dan op een machine die je remmen controleren en je wegligging enz.
Ik ga terug naar de garage met de afkeuring en zij vervangen wat er fout was. En daarna is de auto goedgekeurd.

Ik klop altijd op nieuwe auto's en het is plastic, ook de nieuwe Mercedessen. Zelfs de Toyota landcruisers.
Vrachtwagens nog niet.....en de oude auto's.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Ik klop altijd op nieuwe auto's en het is plastic, ook de nieuwe Mercedessen.

Ben wel benieuwd op welke Mercedessen je dan klopt... die dingen zijn nog steeds gewoon van staal hoor.

Er is wel iets anders wat mij stoort. Ik heb ooit gehoord dat bv. Philips zijn lampen een behandeling meegaf waardoor ze minder lang mee gingen. Dit om te zorgen dat mensen wel steeds nieuwe lampen gingen kopen (ik geloof dat het de TL lampen waren waarbij men dat deed). In bedrijfshallen en gymzalen kreeg je van Philips ook gewoon een advies mee om bv. eens per 5 jaar ALLE lampen te vervangen, wat veelal ook braaf gedaan werd.

Ik heb het idee dat autofabrikanten best auto's kunnen bouwen die veel langer meegaan dan nu. Een miljoen kilometer zou eigenlijk de standaard moeten zijn. Op dit moment lijkt bij veel auto's de 200.000 (benzine) en 300.000 (diesel) zo'n beetje als 'end of life' gezien te worden.

Een autofabrikant verdient ook alleen aan de mensen die hun auto nieuw kopen. Die mensen ruilen de auto vaak in na max 200.000 km. Meestal eerder. Dus een fabrikant wil volgens mij helemaal niet dat zijn product langer meegaat.

Kapitalisme is ook het stimuleren van een wegwerpmaatschappij... mensen moeten immers zoveel mogelijk consumeren.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 15:24 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Geldt voor bijna alle artikelen hoor, Cliff. Ik kan dat beter beoordelen dan jij. Wink

De wasmachine van mijn moeder bijv. was een primitief geval waar je zelf water in moest gooien, wachten tot het water de juiste temperatuur had en dan kon er gewassen worden. Daarna spoelen en dan alles door de mangel halen.
Dat ding werkte gewoon ALTIJD, had nooit mankementen of slijtage. Stond in de zomer altijd buiten, wel afgedekt met een zeiltje vanwege de regen.

Zoiets dus.
Niet kapot te krijgen.

Vergelijk dat eens met de hypermoderne 'zelfdenkende' wasautomaten van nu. Hoe lang gaan die krengen mee? Tien jaar en dan heb je veel geluk.
Hetzelfde met koelkasten, stofzuigers, koffiezetters enz. Mooi design, ziet er gelikt uit, past goed bij de meubels, maar gaan maar een beperkt aantal jaren mee. Want de fabrikant moet ook eten per slot van rekening.
We leven nog steeds in een wegwerpmaatschappij. Dat is de enige conlusie.

Hoelang gaat een mobieltje mee? Vijf jaar? Welnee, lang voor die tijd zijn er weer nieuwere versies met nog meer toeters en bellen en vinden dan ook gretig aftrek.

Mijn telefoon:

Begin jaren tachtig. Doet het nog steeds.
Okee, ik heb geen nummermelding, geen repeteertoets en weet ik veel wat nog meer. Heb ik ook helemaal niet nodig. Belangrijkste nummers ken ik uit mijn hoofd.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 16:21 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik heb het idee dat autofabrikanten best auto's kunnen bouwen die veel langer meegaan dan nu. Een miljoen kilometer zou eigenlijk de standaard moeten zijn. Op dit moment lijkt bij veel auto's de 200.000 (benzine) en 300.000 (diesel) zo'n beetje als 'end of life' gezien te worden.

Een autofabrikant verdient ook alleen aan de mensen die hun auto nieuw kopen. Die mensen ruilen de auto vaak in na max 200.000 km. Meestal eerder. Dus een fabrikant wil volgens mij helemaal niet dat zijn product langer meegaat.

Kapitalisme is ook het stimuleren van een wegwerpmaatschappij... mensen moeten immers zoveel mogelijk consumeren.

Lijkt me vooral te gaan om dat veel consumenten een voorkeur hebben voor een lage "one off" prijs. Langer meegaan kan wel (zie bv vrachtwagens), maar dan wordt de aanschaf veel duurder. Dat je er in the end goedkoper mee uit bent (goedkoop is duurkoop), tsja, zo denkt de gemiddelde consument niet (zie het succes van Action en soortgelijke ketens die alleen maar goedkope Chinese troep verkopen).

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Jip schreef:

Begin jaren tachtig. Doet het nog steeds.
Okee, ik heb geen nummermelding, geen repeteertoets en weet ik veel wat nog meer. Heb ik ook helemaal niet nodig. Belangrijkste nummers ken ik uit mijn hoofd.

Jeetje zeg, ze bestaan nog Shock

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 16:24 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Goed gezien, Royy.
Nog erger: telefoon werkt nog gewoon.
Hoe is het mogelijk, hé?

Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 16:30 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ja heb ik al heel lang niet meer werkend in het echt gezien Shock

Betaal je zeker flink voor elke maand? Kun je beter een goedkoper abo nemen en de besparing besteden aan iets met milieu.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Abo? Is normaal Nederlands te moeilijk voor jou?
En nee, ik hoef geen 'abo' zolang mijn bejaarde foon het nog goed doet.
Kosten heb ik zelf in de hand, bovendien ben ik niet armlastig.
Dus steek die achterlijke mobieltjes maar daar waar niemand er last van heeft.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 16:39 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Alweer een bewijs dat alles bij jou om poen draait. Zozeer zelfs dat je je zorgen maakt over mijn telefoonrekening.
Royy, waar ben jij in godsnaam mee bezig?
Geld is slechts een middel hoor, geen doel.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 17:12 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Haha je gebruikt t hier om aan te tonen hoe lang producten wel niet meegaan (en hoe goed dat is?).

Ik zeg dus: jij betaalt een behoorlijk bedrag per maand om te kunnen bellen met je oude telefoon. Kan veel goedkoper. Als je zo graag iets wilt doen voor duurzaamheid, kun je beter t geld wat je uitspaart met een modern abonnement (en telefoon) besteden aan een goed milieudoel...

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 19:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Action en soortgelijke ketens die alleen maar goedkope Chinese troep verkopen).

1. De Action verkoopt niet alleen chinese troep
2. Is er ergens een onderzoek te zien dat Chinese troep minder lang mee gaat dan andere troep? Kijk eens naar Renault, Citroën, Fiat of Alfa Romeo. Die dingen donderen na 10 jaar van ellende uit elkaar.

Het absolute topmodel van Citroën 10 jaar geleden kun je nu voor 2-3 duizend euro kopen.

Kwaliteit en prijs hebben steeds minder met elkaar te maken. Zie ook Iphone (aantoonbaar slechter dan veel Android telefoons en toch twee keer zo duur).

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ik zeg dus: jij betaalt een behoorlijk bedrag per maand om te kunnen bellen met je oude telefoon. Kan veel goedkoper.

Hoezo? Vaste telefonie kost haast geen drol. Ik krijg het voor een paar euro bij mijn Internet abonnement.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 21:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

1. De Action verkoopt niet alleen chinese troep
2. Is er ergens een onderzoek te zien dat Chinese troep minder lang mee gaat dan andere troep? Kijk eens naar Renault, Citroën, Fiat of Alfa Romeo. Die dingen donderen na 10 jaar van ellende uit elkaar.

Haha ik zou zeggen: bestel eens wat bij Alibaba, ervaar je t zelf.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 21:52 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Hoezo? Vaste telefonie kost haast geen drol. Ik krijg het voor een paar euro bij mijn Internet abonnement.

Als voip ja. Een ouderwetse telefoon die werkt op PSTN/ISDN kun je daar niet op aansluiten...

BerichtGeplaatst: Vr Aug 23, 2019 21:54 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Royy schreef:
Haha je gebruikt t hier om aan te tonen hoe lang producten wel niet meegaan (en hoe goed dat is?).

Ik zeg dus: jij betaalt een behoorlijk bedrag per maand om te kunnen bellen met je oude telefoon. Kan veel goedkoper. Als je zo graag iets wilt doen voor duurzaamheid, kun je beter t geld wat je uitspaart met een modern abonnement (en telefoon) besteden aan een goed milieudoel...

Wie zegt dat ik voor de duurzaamheid doe. Ik ga gewoon niet mee in elke nieuwe modegril. Bovendien heb ik een drie-in-een pakket en telefoonkosten zijn 7 van de 12 maanden te verwaarlozen.
Geld geven voor een goed millieudoel, dat noem ik pas zonde van je geld. Je kunt dat net zo goed meteen in de plee gooien.

BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 0:06 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Elisabeth
Ja Cliff en die is nu 27 jaar oud. Kwam niet door de keuring maar nadat de garage nieuwe bougies had geplaatst, werd ze goed gekeurd. Ik heb inderdaad een grote kofferbak en een lang motorblok voor mij en het is metaal. Ook geen elektrische ramen dus kan ik altijd mijn raam open draaien.
Welke bougie warmtegraadnummer draaien Portugese garages in een 190 Diesel ?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 7:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:

Ik bestel heel veel bij Ali... geen problemen mee.

Waar blijven je bewijzen?

BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 9:21 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik bestel heel veel bij Ali... geen problemen mee.

Waar blijven je bewijzen?

No need for, Cliff. Als jij graag Chinese spulletjes bestelt; ga je gang.

BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 10:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jij beweert dat het slechter is. Maar wederom holle frasen zonder solide bewijzen.

Koop ik mondgeblazen wijnglazen bij Ikea, komen ze rechtstreeks uit China.

https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van-waarde/05-04-2012/KRO_1517001

Kijk even vanaf 11:20... Zijn ze zo goed dat mensen denken dat het door 'echte vakmensen' gemaakt is en twijfelen zelfs of het handwerk is.

Veel geroep Royy, weinig onderbouwing.

BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 19:25 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Ik kijk via Ali naar alle nederlandse en belgische tv-zenders die er zijn: kosten .... 5 euro per jaar en dat al jaren Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Aug 24, 2019 19:27 Plaats reactie Reageer met quote
Real

@Cliff:

Ik zit al maanden te kijken naar jou handtekening:

Quote:
Je moet de waarheid niet verwarren met de door de media opgelegde mening van de meerderheid

Moet dat niet zijn:

Quote:
Je moet de waarheid niet verwarren met de door de media opgelegde mening van de minderheid

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Koop ik mondgeblazen wijnglazen bij Ikea, komen ze rechtstreeks uit China.

Mijn ervaring met glazen van de ikea is niet bepaald dat ze lang meegaan...

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 10:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Ik kijk via Ali naar alle nederlandse en belgische tv-zenders die er zijn: kosten .... 5 euro per jaar en dat al jaren Very Happy

Je overtreedt de wet dus. Waarvan akte.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 25, 2019 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Real schreef:
@Cliff:

Ik zit al maanden te kijken naar jou handtekening:

Quote:
Je moet de waarheid niet verwarren met de door de media opgelegde mening van de meerderheid

Moet dat niet zijn:

Quote:
Je moet de waarheid niet verwarren met de door de media opgelegde mening van de minderheid

Verdomd ja, klopt. Laughing

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu