Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Verkeer, auto's en weggebruikers Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 22, 23, 24, 25  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Aug 10, 2019 10:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

O, ik had begrepen dat jij en Royy dat allebei deden. Maar dan heb ik dat verkeerd begrepen.

BerichtGeplaatst: Za Aug 10, 2019 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ok, dus Tedje blijft lekker wachten tot het stoplicht weer op rood springt Very Happy

BerichtGeplaatst: Za Aug 10, 2019 18:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
O, ik had begrepen dat jij en Royy dat allebei deden. Maar dan heb ik dat verkeerd begrepen.

Cliox knippert niet met zijn lichten, hij gaat er gewoon rechts langs: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=556191#556191

Cliox schreef:
Oh en wat is dat toch met alvast naar de linkerbaan toegaan met een snelheid van 95 km/pu als ik met 140 aan kom zetten en achter mij ruimte is om in te voegen? Ik haal zo nu en dan meer rechts in dan links.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2019 0:53 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Ja, op zo'n moment ben je altijd blij dat je Mercedes rijdt toch?

Die kleine compact-autootjes van tegenwoordig vind ik haast eng. Ik zag pas 5 personen in zo'n heel klein Peugeotje (weet ik hoe die heet, een 108 ofzo). De mensen achterin zaten met hun achterhoofd zo'n beetje tegen de achterruit. Daarachter zat gewoon niets meer. Zelfde met een Toyota Igo oid.

Je zal maar vanachter aangereden worden, dan ben JIJ de kreukelzone.

Ja Cliff en die is nu 27 jaar oud. Kwam niet door de keuring maar nadat de garage nieuwe bougies had geplaatst, werd ze goed gekeurd. Ik heb inderdaad een grote kofferbak en een lang motorblok voor mij en het is metaal. Ook geen elektrische ramen dus kan ik altijd mijn raam open draaien.

Een keer bij een rotonde wilde ik optrekken maar er kwam plotseling een auto aan. Achter mij trok een VW op en knalde tegen mijn koffer op. Uitgestapt maar ik had geen schade (misschien een krasje maar ik moet de verbleekte auto toch laten spuiten) maar die nieuwe VW, de hele voorkant was in elkaar en de koplampen hingen eruit. Het was geen grote botsing en met een hele lage snelheid. Ik heb de bestuurder geluk gewenst en er was geen reden om de politie te bellen.
En mijn zus zegt dat ik een nieuwe auto moet kopen....welke? Ook de nieuwe Mercedessen zijn van plastic.
Zelfs Landrovers en Toyota landcruisers. Ik besteed altijd geld aan onderhoud, dus remmen, banden, olie verversen, filters en kabels. Minder aan de buitenkant maar ze moet nu wel gespoten worden. Arm ding want dat heeft ze verdiend. De kilometer staat nu op 277.000 km. Maar ik heb Mercedes taxi's gezien met 400.000 km op hun meter staan. Over 3 jaar hoef ik geen wegenbelasting te betalen maar die is maar €37,- p.j.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2019 10:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Ok, dus Tedje blijft lekker wachten tot het stoplicht weer op rood springt Very Happy

Dat doe ik liever dan de aso uit te hangen door met 140 met de lichten knipperend achter mijn voorganger op te doemen en me dan ook nog een hele pief te vinden die volledig in z'n recht staat.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2019 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Tedje van Es schreef:

Cliox knippert niet met zijn lichten, hij gaat er gewoon rechts langs: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=556191#556191

Cliox schreef:
Oh en wat is dat toch met alvast naar de linkerbaan toegaan met een snelheid van 95 km/pu als ik met 140 aan kom zetten en achter mij ruimte is om in te voegen? Ik haal zo nu en dan meer rechts in dan links.

Het feit dat je de juiste context weglaat bewijst dat je doet aan stemmingmakerij. Dat je het niet kon weten was vergefelijk dat je de tekst en uitleg weglaat is een bewuste actie. Een voorbeeld waarom ik het discussiëren met jou onplezierig vind. Het is onzuiver.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2019 17:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Royy schreef:

Dat doe ik liever dan de aso uit te hangen door met 140 met de lichten knipperend achter mijn voorganger op te doemen en me dan ook nog een hele pief te vinden die volledig in z'n recht staat.

Ik geloof er niets van! Ik kan mij niet voorstellen dat je nooit seint, al is het een subtiel seintje dat het licht al even op groen staat en je graag door wil rijden. Laten we elkaar niet voor de gek houden en doen alsof we roomser zijn dan de paus. Bovendien, ben je nu echt zo'n pussy die daar al over zou miepen? Een beetje kunnen incasseren kan geen kwaad hoor.
BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2019 21:32 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Ieder zn ding he. Ik toeter dan wel naar jou Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Aug 11, 2019 21:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Ja Cliff en die is nu 27 jaar oud. Kwam niet door de keuring maar nadat de garage nieuwe bougies had geplaatst, werd ze goed gekeurd.

Hoe rijmt het vervangen van bougie met een keuring?

Quote:
Ook de nieuwe Mercedessen zijn van plastic.

Nee hoor, zijn nog steeds solide tanks.
BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2019 8:23 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Ik geloof er niets van! Ik kan mij niet voorstellen dat je nooit seint, al is het een subtiel seintje dat het licht al even op groen staat en je graag door wil rijden. Laten we elkaar niet voor de gek houden en doen alsof we roomser zijn dan de paus. Bovendien, ben je nu echt zo'n pussy die daar al over zou miepen? Een beetje kunnen incasseren kan geen kwaad hoor.

Waarom kun je je dat niet voorstellen? Omdat ji zelf een ongeduldige weggebruiker bent die de geduldige welgemanierde weggebruiker voor pussy uitmaakt?
Ik toeter alleen bij gevaar. Meestal is dat bij fietsers.

En ik zal het nog maar een keertje zeggen (voor het geval je de bril niet ophebt zal ik het vet gedrukt doen):
Bij een stoplicht een seintje geven*) aan je voorganger omdat die bij groen stil blijft staan, is héél iets anders dan op de autoweg met 140 per uur op iemands kont af te stormen en dan met de lichten te gaan knipperen. Dat is A) asociaal weggedrag en B) ook nog levensgevaarlijk.

*) een seintje geven betekent niet luidruchtig toeterend de voorganger, al dan niet met bijpassende gebaren, de huid vol schelden.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2019 17:54 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Bij een stoplicht een seintje geven*) aan je voorganger omdat die bij groen stil blijft staan, is héél iets anders dan op de autoweg met 140 per uur op iemands kont af te stormen en dan met de lichten te gaan knipperen. Dat is A) asociaal weggedrag en B) ook nog levensgevaarlijk.

Nee hoor, vind ik niet.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 12, 2019 19:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

Waarom kun je je dat niet voorstellen? Omdat ji zelf een ongeduldige weggebruiker bent die de geduldige welgemanierde weggebruiker voor pussy uitmaakt?

Ik vraag of je een pussy bent die zeurt of agressief reageert als iemand jou op je fouten wijst. Heel wat anders dan jij schrijft.

Quote:
Ik toeter alleen bij gevaar. Meestal is dat bij fietsers.

Ik heb geleerd om dat juist niet te doen. Een fietser kan schrikken en ten val komen.

Quote:
En ik zal het nog maar een keertje zeggen (voor het geval je de bril niet ophebt zal ik het vet gedrukt doen):

*) een seintje geven betekent niet luidruchtig toeterend de voorganger, al dan niet met bijpassende gebaren, de huid vol schelden.

Claxoneer je nu wel of niet als je voorganger stilstaat bij groen licht?
BerichtGeplaatst: Di Aug 13, 2019 9:13 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Nee hoor, vind ik niet.

Dat weet ik, jij bent immers een aso in het verkeer.

Cliox schreef:
Ik vraag of je een pussy bent die zeurt of agressief reageert als iemand jou op je fouten wijst. Heel wat anders dan jij schrijft.

Cést le ton qui fait la musique....

Quote:
Ik heb geleerd om dat juist niet te doen. Een fietser kan schrikken en ten val komen.

Smoesje! Als er gevaar dreigt dan gebruik je de claxon. En fietsers doen vaak gevaarlijk.

Quote:
Claxoneer je nu wel of niet als je voorganger stilstaat bij groen licht?

Nee. Ik ben niet zo ongeduldig. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik niet de hele dag in die rat race op de snelweg zit, daar wordt men vroeg of laat vanzelf zo'n aso.

Maar je negeert wel handig wat ik zei: Bij een stoplicht een seintje geven aan je voorganger omdat die bij groen stil blijft staan, is héél iets anders dan op de autoweg met 140 per uur op iemands kont af te stormen en dan met de lichten te gaan knipperen. Dat is A) asociaal weggedrag en B) ook nog levensgevaarlijk.

BerichtGeplaatst: Di Aug 13, 2019 16:38 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Tedje van Es schreef:

Het barst van de asociale tokkies in Rotjeknor Cool

BerichtGeplaatst: Di Aug 13, 2019 17:30 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Nee hoor.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 14, 2019 9:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

We draaien in een cirkeltje Royy; jij vind jouw aso gedrag niet asociaal en dan houdt het natuurlijk op.
Om over het gevaar dat in jouw actie schuilt nog maar gezwegen, want daar reageer je helemaal niet op.

Real schreef:
Het barst van de asociale tokkies in Rotjeknor

Verkeersdeelnemers zijn mensen en mensen zijn als ratten; sociaal als ze ruimte hebben, maar naarmate de ruimte krapper wordt neem het asociale gedrag toe.

BerichtGeplaatst: Za Aug 17, 2019 17:00 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:
We draaien in een cirkeltje Royy; jij vind jouw aso gedrag niet asociaal en dan houdt het natuurlijk op.

Ja jij noemt mij zonder reden asociaal, terwijl je zelf loopt te toeteren bij stoplichten.

Quote:
Om over het gevaar dat in jouw actie schuilt nog maar gezwegen, want daar reageer je helemaal niet op.

Hoezo? Weet je wat pas gevaarlijk is? Met 100km/u op de linkerbaan rijden als je 130 mag.

BerichtGeplaatst: Za Aug 17, 2019 22:22 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Hoezo? Weet je wat pas gevaarlijk is? Met 100km/u op de linkerbaan rijden als je 130 mag.

Een goed automobilist anticipeert op zijn of haar medeweggebruikers.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 18, 2019 7:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Een goed automobilist anticipeert op zijn of haar medeweggebruikers.

Klopt. Sterker nog: een goede automobilist houdt er altijd rekening mee dat medeweggebruikers een fout kunnen maken.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 18, 2019 8:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Welke fout? We hadden al geconstateerd dat jij te hard rijdt en dan met knipperende lichten je voorganger op de kont zit.

BerichtGeplaatst: Di Aug 20, 2019 16:55 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Klopt. Sterker nog: een goede automobilist houdt er altijd rekening mee dat medeweggebruikers een fout kunnen maken.

En weer iemand uit mijn eigen omgeving:

Een collega rijdt elke dag ongeveer 100 km enkele reis om op het werk te komen. De man staat bekend om zijn vlotte rijstijl en vandaag ging het dus gruwelijk mis. Op de linkerstrook met veel te weinig afstand reed hij zijn auto totalloss op een voorligger, omdat hij niet meer op tijd kon remmen. Een achterop komende ramde de auto van mijn collega van achteren, omdat ook hij te weinig afstand hield. Rij je in een Volvo, denk je veilig te zijn in het verkeer: fout gedacht!

BerichtGeplaatst: Di Aug 20, 2019 17:28 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Een collega rijdt elke dag ongeveer 100 km enkele reis om op het werk te komen.

Da's sowieso al problematisch: waarom zou je jezelf dat aan doen?

Quote:
Een achterop komende ramde de auto van mijn collega van achteren, omdat ook hij te weinig afstand hield. Rij je in een Volvo, denk je veilig te zijn in het verkeer: fout gedacht!

Zo zie je maar weer: altijd rekening houden met dat anderen een fout kunnen maken.

BerichtGeplaatst: Di Aug 20, 2019 17:50 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Zo zie je maar weer: altijd rekening houden met dat anderen een fout kunnen maken.

Juist! Dus afstand houden, vooral op de linkerstroken.

BerichtGeplaatst: Di Aug 20, 2019 19:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Real schreef:

Juist! Dus afstand houden, vooral op de linkerstroken.

Zeker! Moet je je Toyota dus niet met 100km/u op de linkerbaan gooien om je voorligger met 4 km/u verschil in te halen. Gevaarlijke shit.

BerichtGeplaatst: Di Aug 20, 2019 20:41 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Zeker! Moet je je Toyota dus niet met 100km/u op de linkerbaan gooien om je voorligger met 4 km/u verschil in te halen. Gevaarlijke shit.

Als de maximum snelheid daar 100 km/u is, is dat geen enkel probleem. Zitten ze toch op je bumper, dan hebben ze geen recht van spreken en hebben ze dikke pech Cool

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu