Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Verkeer, auto's en weggebruikers Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 23, 24, 25  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Jun 14, 2016 21:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

OK, je hebt dus geen auto. En een rijbewijs?

BerichtGeplaatst: Di Jun 14, 2016 21:48 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Nee, ook geen rijbewijs. Wat is eigenlijk de relevantie van deze vragen?

BerichtGeplaatst: Za Jun 18, 2016 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Geen antwoord.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2016 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, wel een antwoord. Doordat jij geen rijbewijs en geen auto hebt, begrijp ik je mening en schat die op een andere waarde.

Een beetje zoals ik de mening van de paus op waarde schat als hij het over seks heeft. Afgezien van wat minderjarige misdienaartjes heeft de Paus ook geen flauw benul waar hij over praat.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2016 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Zou hij nooit zelf hebben gedaan? Wel degelijk ook seks. Zelfseks. Very Happy Hey Willy..

BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2016 14:20 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Ja, wel een antwoord. Doordat jij geen rijbewijs en geen auto hebt, begrijp ik je mening en schat die op een andere waarde.

Een beetje zoals ik de mening van de paus op waarde schat als hij het over seks heeft. Afgezien van wat minderjarige misdienaartjes heeft de Paus ook geen flauw benul waar hij over praat.

Lekkere vergelijking maak jij zeg. Confused
Dus volgens jou kan iemand alleen maar 'verstandige' dingen over auto's beweren als hij zelf een auto in bezit heeft.
Of op zijn minst een rijbewijs.

In al die jaren dat ik naar mijn werk fietste, heb ik het aantal auto's zien vertienvoudingen, het werd dus steeds drukker op de wegen en steeds moeilijker voor voetgangers en fietsers om bepaalde wegen over te steken (die wegen waar geen verkeerslichten of zebrapaden zijn) ik zag ook dat de gemiddelde automoblilist steeds agressiever werd.
Regelmatig zag ik iemand met een vuurrode kop uitstappen bij een stoplicht om vervolgens de man voor of achter hem luidkeels uit te kafferen en soms zelfs een deuk in de motorkap/portier te slaan of trappen.

En ik weet net zo goed als iedereen dat een auto handig kan zijn als je van punt A naar punt B wilt. Maar we hebben het eeuwenlang zonder auto gedaan.
Dus onmisbaar/noodzakelijk kan een auto nooit zijn.
Dat iemand dat zo wel ervaart is in mijn ogen dan ook een mening die ik op een andere waarde inschat.
Dan nu het punt waar het mij eigenlijk om te doen is, veel autobezitters klagen en kankeren over de hoge belastingen, over de onnodige boetes, met drank op achter het stuur wordt niet goedgepraat maar ook niet echt veroordeeld.

Iedereen mag van mij een auto hebben, maar hou dan op met dat gezeik over dat het zo duur is.
Niemand is verplicht om een auto aan te schaffen. Als je toch zo'n ding wilt hebben, betaal dan ook de prijs ervoor. En niet alleen financieel maar ook met al die uren, dagen, maanden die je doorbrengt in een file.
Al die naievelingen die echt geloven dat een auto meer vrijheid oplevert houden zichzelf voor de gek, hierbij geholpen door die misleidenden (maar prachtige) commercials over De Auto.
De werkelijkheid is wel een beetje anders.

Een mooie droom

De alledaagse realiteit

En dan deze komiek uit Zeeland. Misschien ken je hem wel, Cliff.
Is het gebruikelijk in Zeeland dat je via je telefoon kunt betalen als je geen bankrekening hebt?

Ik ga op reis en ik neem mee.... vijf euro, zwangere vrouw, mobieltje en een aanhanger

BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2016 17:27 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Wat een gezever weer.
De automobilist moet volgens fietsend Nederland niet zeuren over dure benzine, belasting en BPM omdat hij zelf voor de auto kiest.
Grotere bullshit is ondenkbaar.
De over het algemeen roekeloze fietsers en gebruikers van openbaar vervoer profiteren echter wel mee van de door de automobilist gegenereerde belastinginkomsten d.m.v. gratis fietspaden en andere voorzieningen die hun veiligheid en mobiliteit kunnen verbeteren.

Bovendien genieten fietsers in dit van rechtsongelijkheid overlopende landje het privilege om bij een door hen veroorzaakte aanrijding altijd vrijuit
te gaan, ook al rijden de idioten zomaar door rood of een voorrangsweg op zonder uit te kijken.
Hoogste tijd dat ook zij niet alleen de lusten maar ook de lasten van hun keuze gaan dragen.
Invoering van een fietsbelasting zou rechtvaardig zijn.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2016 17:34 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Als er slechts gefietst zou worden (maar dat is niet echt te doen), dan zouden
de totale kosten voor voorzieningen (wegen, asfalt, beton, staal enz.)
astronomisch lager zijn.

Dus geen 'gezever' van Jip volgens mij.
Maar wel wat hypothetisch uiteraard. Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2016 18:25 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

@ Boosoog,
Maar waarom gunnen de huidige mensen met een auto dan de lagere inkomens niet het gemak van een auto.? Terwijl de huidige mensen met een auto gemakkelijk de lasten van een auto kunnen opbrengen.Ze zouden zelfs zonder een centje pijn de lagere inkomens het gemak van een auto kunnen schenken. Toch.?
BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2016 18:45 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Boosoog schreef:
.
Wat een gezever weer.
De automobilist moet volgens fietsend Nederland niet zeuren over dure benzine, belasting en BPM omdat hij zelf voor de auto kiest.

Dus hij kiest er niet zelf voor, het wordt hem verplicht?

Quote:
De over het algemeen roekeloze fietsers en gebruikers van openbaar vervoer profiteren echter wel mee van de door de automobilist gegenereerde belastinginkomsten d.m.v. gratis fietspaden en andere voorzieningen die hun veiligheid en mobiliteit kunnen verbeteren.

Ik heb mijn ogen niet in mijn zak zitten, zelf zie ik ook wel dat er veel aso's zijn onder de fietsers.
Dat wangedrag wordt ook regelmatig beboet door oom agent.
Fiets- en wandelpaden zijn over het algemeen minder aan slijtage onderhevig dan de gemiddelde snelweg waar dag en nacht auto's overheen razen.

Vraagje: welk OV-bedrijf profiteert er van gratis fietspaden? Laughing
De NS? Nooit een trein tegengekomen op mijn fietspaadjes, maar dat ligt natuurlijk aan mij. Razz

Quote:
Bovendien genieten fietsers in dit van rechtsongelijkheid overlopende landje het privilege om bij een door hen veroorzaakte aanrijding altijd vrijuit
te gaan, ook al rijden de idioten zomaar door rood of een voorrangsweg op zonder uit te kijken.

Inderdaad is dit niet eerlijk, maar er was een tijd dat alle fietsers en voetgangers vogelvrij waren en automobilisten niet of heel licht bestraft werden bij aanrijdingen met dodelijke slachtoffers, zelfs al was het voetgangerslicht groen.
De auto had altijd voorrang, zelfs als hij dat niet had.

Quote:
Invoering van een fietsbelasting zou rechtvaardig zijn.

Denk je? Zou de gemiddelde automobilist dan meer respect tonen voor de politie als ze weer eens een bekeuring krijgen? Zouden ze minder zeuren dat de automobilist aan alle kanten wordt afgeperst door de regering?
Ik denk eerder dat dan alle vierwielers hun fietsen per omgaande op Marktplaats te koop zetten.
En dat ze nog agressiever worden dan nu het geval is.
Alleen al jouw reactie spreekt boekdelen. 'Kom niet aan me auto, want dan kom je aan mij.' Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2016 19:27 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Boosoog schreef:
.
Wat een gezever weer.

Jip schreef:
Dus hij kiest er niet zelf voor, het wordt hem verplicht?

Beweer ik dat ergens?

Quote:

Jip schreef:
Ik heb mijn ogen niet in mijn zak zitten, zelf zie ik ook wel dat er veel aso's zijn onder de fietsers.
Dat wangedrag wordt ook regelmatig beboet door oom agent.

Dat gebeurt maar sporadisch omdat het bekeuren van fietsers geen prioriteit geniet.

Jip schreef:
Vraagje: welk OV-bedrijf profiteert er van gratis fietspaden? Laughing
De NS? Nooit een trein tegengekomen op mijn fietspaadjes, maar dat ligt natuurlijk aan mij. Razz

Dat is spijkers op laag water zoeken; je begrijpt heel goed wat ik bedoel.

Boosoog schreef:

Jip schreef:

De auto had altijd voorrang, zelfs als hij dat niet had.

Baarlijke nonsens.
BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2016 19:42 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

Gerard R. schreef:
Als er slechts gefietst zou worden (maar dat is niet echt te doen), dan zouden
de totale kosten voor voorzieningen (wegen, asfalt, beton, staal enz.)
astronomisch lager zijn. Very Happy

Inderdaad want de kosten van de door jou opgesomde voorzieningen worden nu allemaal uit de portemonnee van de automobilisten betaald.
Zelfs een aanzienlijk deel van de kosten van het openbaar vervoer komt uit de zakken van de autobezitter.
BerichtGeplaatst: Zo Jun 19, 2016 21:22 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Volgens mij zijn er heel veel infrastructurele zaken waar iedereen voor
betaalt. En de auto zorgt daar voor een zeer forse last.
Wás het maar zo strikt gescheiden. Dan zou jij dat niet leuk vinden.
En ik ook niet, want ik heb er ook een, al gebruik ik hem matig.
Wel eerlijk.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2016 8:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
En ik weet net zo goed als iedereen dat een auto handig kan zijn als je van punt A naar punt B wilt. Maar we hebben het eeuwenlang zonder auto gedaan. Dus onmisbaar/noodzakelijk kan een auto nooit zijn.

We hebben het ook eeuwen zonder Internet gedaan... Dus onmisbaar kan Internet niet zijn toch?

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2016 8:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Gerard R. schreef:
Volgens mij zijn er heel veel infrastructurele zaken waar iedereen voor betaalt.

Uhmmm... iemand zonder auto betaalt echt niet aan de fietspaden die hij zelf gebruikt hoor. Die worden toch echt door de automobilist betaald.

En ik vind het prima overigens, maar ik neem zeurende fietsers gewoon niet serieus.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2016 15:13 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Wat is zeuren? Meningen kunnen uiteen lopen. Denk je niet?
En ook zeurpieten maken deel uit van de bevolking. Soms is het heel
nuttig, dat ze zeuren.

Ik heb er op het web even hard naar gezocht, maar er zijn vroeger artikelen
verschenen, waarin werd duidelijk gemaakt, dat geld voor een of ander nut,
geheven via belastingen, hélemaal niet op de bedoelde plek hoeft terecht te
komen. Sterker: heel vaak niet

Ik ga ervan uit, dat je voor van alles betaalt als borger. Het doorzicht hierin is slecht.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2016 15:50 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Gerard R. schreef:
Volgens mij zijn er heel veel infrastructurele zaken waar iedereen voor betaalt.

Uhmmm... iemand zonder auto betaalt echt niet aan de fietspaden die hij zelf gebruikt hoor. Die worden toch echt door de automobilist betaald.

En ik vind het prima overigens, maar ik neem zeurende fietsers gewoon niet serieus.

Ik merk het. Vandaar zeker dat slappe weerwoord van jou naar mij toe in je bericht hierboven.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2016 19:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, inderdaad. Ik kan je mening niet serieus nemen Jip, je hebt geen auto, geen rijbewijs, maar wel een hele sterke mening over mensen met wel een auto of rijbewijs.

Ik kan een poging wagen, maar het gaat toch niet aankomen. Een auto en rijbewijs staan voor mobiliteit en vrijheid van het individu. Het geeft mij als persoon de mogelijkheid om ergens naar toe te reizen wanneer ik dat wil.

Met openbaar vervoer is dat niet mogelijk. Sterker nog, het is uitermate inefficient en ik zie het slechts als een waardeloze backup van de auto. Een heel simpel voorbeeldje: ik woon in Vlissingen en werk in Goes. Dat is 30 km. Met de auto doe ik er ongeveer 20 minuten over. Met het openbaar vervoer 90 minuten. Dat is ruim 4 keer zo lang.

Als je normaal gesproken met paard en wagen rijdt, dan vind je het openbaar vervoer helemaal geweldig. Ik ken dat nog wel uit de tijd dat er net internet was en je ging van een inbelverbinding naar ADSL. Ongelooflijk wat ging alles snel. Echter, als we nu op de snelheid van 10 jaar geleden zouden surfen zouden we steen en been klagen.

En dat bedoel ik dan ook met jouw mening. Je hebt de ervaring niet om iets serieus te vinden van een auto en mobiliteit. Het klinkt mij een beetje in de orden als een acht jarig jongetje wat roept 'meisjes zijn stom'. Ja, op die leeftijd en met die ervaring wel ja.

Sorry voor deze arrogante bijdrage, maar goed: vinden dat auto's moeten verdwijnen uit privé bezit terwijl je zelf geen rijbewijs/auto hebt... is ook wel een beetje arrogant.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2016 19:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Gerard R. schreef:
Ik heb er op het web even hard naar gezocht,

Daar hoef je niet hard naar te zoeken:

De motorrijtuigenbelasting is nu geen 'doelbelasting' meer - het geïnde bedrag wordt niet meer automatisch aan de wegen of de infrastructuur besteed. De inkomsten uit de wegenbelasting overstijgen dan ook de uitgaven aan het wegenonderhoud. Het geld gaat naar de algemene middelen, dit geldt voor het Rijk en voor de provincie. Voor de provincie zijn de 'provinciale opcenten' verreweg de belangrijkste inkomstenbron.

Wikipedia.

Het is vrij simpel: autobezitters betalen voor heel veel meer dan alleen het wegennet.

Wil je nog iets specifieker weten waar je belastinggeld naar toe gaat? Kijk dan even hier:
http://nieuw.begrotingswijzer.nl/

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2016 19:52 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Cliff schreef:
Gerard R. schreef:

Ik heb veel fietsers gevraagd en van de meesten mocht het fietspad smaller.
BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2016 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Okee, hier kan ik wat mee.

Cliff schreef:
Quote:
...wel een hele sterke mening over mensen met wel een auto of rijbewijs...

Klopt, is dat verboden? Mag ik, omdat ik geen kinderen heb, ook geen mening hebben over het opvoeden van kinderen?
Jij bent een man en geen vrouw. Mag je dan toch een mening hebben over het feminisme?
Kortom, iedereen heeft vandaag de dag een bijzonder uitgesproken mening over de meest triviale zaken.
En dan ook nog een ontstellend gebrek aan ervaring, want ervaring wordt meestal niet als een geldig argument in een discussie beschouwd (het is dan een stropop of een drogreden)

Quote:
Ik kan een poging wagen, maar het gaat toch niet aankomen. Een auto en rijbewijs staan voor mobiliteit en vrijheid van het individu. Het geeft mij als persoon de mogelijkheid om ergens naar toe te reizen wanneer ik dat wil.

Met openbaar vervoer is dat niet mogelijk. Sterker nog, het is uitermate inefficient en ik zie het slechts als een waardeloze backup van de auto. Een heel simpel voorbeeldje: ik woon in Vlissingen en werk in Goes. Dat is 30 km. Met de auto doe ik er ongeveer 20 minuten over. Met het openbaar vervoer 90 minuten. Dat is ruim 4 keer zo lang.

Zoals je had kunnen lezen, heb ik ook dagelijks 30 km per dag moeten reizen om op mijn werk te komen. Ik deed dat op de fiets Een half uur heen en een half uur terug, bij slecht weer zal het wat langer geduurd hebben.
En eerlijk gezegd vond ik het niet altijd even leuk. Want of koud of nat of glad of mistig of donker of tegenwind enz.
Toch was ik blij dat ik onafhankelijk van wie dan ook naar mijn werk kon gaan. Mijn fiets deed het namelijk altijd, nooit gezeik met een verzopen motor, startproblemen bij vorst, files, je voorruit ijsvrij maken.
Bij problemen met mijn fiets (lekke band, kapotte verlichting) kan ik dat zelf repareren, ik hoef mijn fiets niet naar een garage te brengen en maar moet afwachten hoe ik het terugkrijg.

Quote:
Het klinkt mij een beetje in de orden als een acht jarig jongetje wat roept 'meisjes zijn stom'. Ja, op die leeftijd en met die ervaring wel ja.

Zoals jij 'zeurende fietsers' niet serieus neemt, omdat jij vindt dat de vrijheid van een fietser niet te vergelijken is met die van een automobilist.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2016 20:22 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Cliff schreef:
Gerard R. schreef:
Ik heb er op het web even hard naar gezocht,

Daar hoef je niet hard naar te zoeken:

De motorrijtuigenbelasting is nu geen 'doelbelasting' meer - het geïnde bedrag wordt niet meer automatisch aan de wegen of de infrastructuur besteed. De inkomsten uit de wegenbelasting overstijgen dan ook de uitgaven aan het wegenonderhoud. Het geld gaat naar de algemene middelen, dit geldt voor het Rijk en voor de provincie. Voor de provincie zijn de 'provinciale opcenten' verreweg de belangrijkste inkomstenbron.

Wikipedia.

Het is vrij simpel: autobezitters betalen voor heel veel meer dan alleen het wegennet.

Wil je nog iets specifieker weten waar je belastinggeld naar toe gaat? Kijk dan even hier:
http://nieuw.begrotingswijzer.nl/

En het is met van alles. Niet alleen hiermee.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2016 20:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Zoals je had kunnen lezen, heb ik ook dagelijks 30 km per dag moeten reizen om op mijn werk te komen. Ik deed dat op de fiets Een half uur heen en een half uur terug, bij slecht weer zal het wat langer geduurd hebben.

Zo, dan fiets je aardig door met 60 km/uur. Waarom heb je je nooit opgegeven voor de Tour de France?

Helaas kan ik er verder niets mee.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2016 20:32 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

En ik kan niks met je selectief gekwoot.
Mag ik van jou nog wel een eigen mening hebben over boeken, films en muziek? Ondanks dat ik zelf nog nooit een boek geschreven, een opera heb gecomponeerd, noch een film heb geregisseerd.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 20, 2016 20:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jij mag zoveel meningen hebben al je wilt Jip. Mag ik die op mijn waarde schatten dan? Mooi, zijn we daaruit! Very Happy

Enne... fiets ze hè

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu