Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Robuust Shell
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Robuust Shell
BerichtGeplaatst: Vr Okt 05, 2012 21:29 Plaats reactie Reageer met quote
Ontluisterend

“In Nigeria voltrekt zich al vijftig jaar de grootste olieramp ter wereld: in de Nigerdelta is een gebied ter grootte van
Nederland vervuild. Deze stille ramp heeft dramatische gevolgen voor de lokale bevolking.
Zo moeten honderdduizenden Nigerianen zwaar verontreinigd water drinken.”

http://zappen.blog.nl/vara/2012/10/05/menno-bentveld-met-documentaire-olieramp-nigeria-op-nl2

Een nieuwe ramp is sinds 2008 tot op heden gaande, naar schatting 2 maal zoveel olie
als in oceaan bij Mexico is daar metersdiep in de blubber van de delta getrokken.

Tienduizenden vissers zonder werk, geen geld meer voor school kinderen.... etc.
Zo bleek tijdens de rondleiding door een beschaafde lokale bewoner.
Voor honderduizenden locals is de toekomst en hun inkomstenbron definitief vernietigd.

O ja Shell is wel zo attent geweest het rapportage-team aan de poort te zeggen dat de camera uit moest,
en dat ze moesten opdonderen. Anders zouden ze ''in grote moeilijkheden komen'', ''you are in my terrartoria''
zo blafte de Nigeraanse bewaker met een knuppel in de aanslag hen toe.

Shell was niet bereikbaar voor commentaar.

Ik vind een bedrijf dat willens en wetens olie gaat winnen een instabiele wankele regio, waarin corruptie en geweld
welig tieren en het milieu nog meer bedreigd wordt dan in Alaska, een criminele organisatie.

Maar ja het Beatrix is grootaandeelhouder en Maxima weet Shell inmiddels ook wel te vinden.
Bovendien begon Wouter Bos (PvdA) zijn carriere bij de Shell, en die hield toen ook al zijn lippen stijf op elkaar.
Maar wel lekker schijnheilig bij een concert voor het WNF aanzitten om aan image-building te doen...

Het zijn enkele redenen waarom dergelijke groot-criminelen er mee wegkomen i.p.v. voor een tribunaal te verschijnen.

http://nos.nl/koningshuis/artikel/425752-maxima-ontvangt-sjeika-uit-qatar.html
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Okt 22, 2012 19:42 Plaats reactie Reageer met quote
Ontluisterend

Correctie, deze laatste ramp voltrekt zich sinds 5 jaar en niet 50 jaar.

Overigens heeft Shell die ramp dus zeer recentelijk laten gebeuren,
in een tijd dat wijd en breed bekend was,
dat sabotage schering en inslag was en het regime niet het (morele) gezag heeft dat te voorkomen.

Shell (en al haar dienaren, managers, accountants etc.) vernietigen vele mensenlevens en vinden dat blijkbaar OK.
BerichtGeplaatst: Ma Okt 22, 2012 23:48 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
Ontluisterend !
Shell (en al haar dienaren, managers, accountants etc.) vernietigen vele mensenlevens en vinden dat blijkbaar OK.

Wat verwacht je in een land waar 30 % van schoolgaande kinderen zwanger raken en voor een krat schnaps of slof sigaretten baby’s worden verkocht aan de eerste beste ouwe dekhengst ?
Een beetje gezin bestaat uit moeder met 22 kinderen van evenveel onbekende vaders, welke voor een paar grijpstuivers jonkies verkopen aan onbekende seks dealersof sjacheraars in sloop donor organen.

Mensenlevens ? waanzinnig veel uiteraard - niet meer in leven, maar tussen het huisvuil als afgedreven vrucht , ook dat vinden ze blijkbaar OK.
BerichtGeplaatst: Zo Okt 28, 2012 13:40 Plaats reactie Reageer met quote
Ontluisterend

Tja, de Shell weet wel waar ze haar slaatjes uit kan halen...Uitbuiterij is in juist dit soort landen een klein klusje.

Overigens heb jij de reportage niet gezien,
dan had je kunnen weten dat veelal beschaafde Arficaanse gezinnen (2 a 4 kinderen en zeker geen 20) betreft
wier toekomst vernietigd is dankzijr de opportunistische investeringen en samenwerkingsbanden
van de witte boorden binnen de verder gewetenloze Shell.
BerichtGeplaatst: Do Feb 28, 2013 16:09 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

RTL
Quote:
De zon wordt over tientallen jaren de belangrijkste energiebron voor de wereld. Dat schrijft Shell in een rapport met vooruitzichten voor de komende decennia. [..]

Allemaal componenten van de energie in de toekomst.
Bufferen ook nog. Ik vermoed, dat dat met waterstof
zou kunnen, maar misschien zijn er genoeg andere mogelijkheden.

Doordat wat Shell noemt puur schoon zou zijn zouden we zélfs met
elektrische motoren kunnen gaan werken.

We zwemmen in de energie:

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2013 22:00 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Dit kan er ook een zijn:

New York Times meldt:
Quote:
TOKYO — Japan said Tuesday that it had extracted gas from offshore deposits of methane hydrate — sometimes called “flammable ice” — a breakthrough that officials and experts said could be a step toward tapping a promising but still little-understood energy source.

The gas, whose extraction from the undersea hydrate reservoir was thought to be a world first, could provide an alternative source of energy to known oil and gas reserves.

Vertaald:
Tokio-Japan heeft dinsdag meegedeeld, dat het gas heeft gewonnen uit offshore deposito's van methaan hydraat — ook wel genoemd "licht ontvlambaar ijs" — een doorbraak waarvan overheden en deskundigen gezegd hebben dat het een stap in de goede richting zou zijn voor gebruik van een veelbelovende maar nog steeds weinig begrepen energiebron. Het gas, waarvan extractie uit het reservoir onderzeese hydraat plaatvindt word gezien als een alternatieve bron van energie voor de bekende olie en gas reserves.

Japan doet heel veel met gas, en zeker nu. Methaan is heel
geschikt voor van alles.

Bericht:

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2013 22:42 Plaats reactie Reageer met quote
Blens

Als ik Shell denk denk ik inderdaad direct aan de koninklijke familie. Zolang wij tanken blijven zij zwaaien.
De aanstaande koning staat ook al in de startblokken, op de foto is hij een jaar of 13.

Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2013 22:56 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Ja, leuk familiefoto's met een industriële lading. Confused

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 20, 2013 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

http://nos.nl/artikel/486611-shell-energiebeleid-eu-in-crisis.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nosjournaal+%28NOS+Journaal+Nieuws%29

Oud (deel van een) verhaal, maar nu gezegd door een toonaangevende figuur
zal ik maar schrijven. En het past in dit onderwerp 'robuust Shell'.

BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2014 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ontluisterend schreef:
“In Nigeria voltrekt zich al vijftig jaar de grootste olieramp ter wereld: in de Nigerdelta is een gebied ter grootte van Nederland vervuild. Deze stille ramp heeft dramatische gevolgen voor de lokale bevolking. Zo moeten honderdduizenden Nigerianen zwaar verontreinigd water drinken.”

Nog wat foto's:

http://on.rt.com/q9x3qw

Alles voor onze brandstof mensen!

BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2014 11:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

...en ons hier rijk rekenen aan de lage bijtelling van de leaseauto en zitten te jammeren over het milieu en het klimaat.

Daar bestaat een woord voor: hypocriet.
BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2014 11:51 Plaats reactie Reageer met quote
kiekiek

In Ecuador voltrekt zich al jaren dezelfde mileuramp:

Re: Robuust Shell
BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2014 14:19 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Ja, we zouden eens wat anders moeten doen voor onze energie dan die drab.
Maar dát is natuurlijk geen nieuwe opzienbarende constatering....

BerichtGeplaatst: Do Dec 04, 2014 15:24 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Tedje van Es schreef:
...en ons hier rijk rekenen aan de lage bijtelling van de leaseauto en zitten te jammeren over het milieu en het klimaat.

Daar bestaat een woord voor: hypocriet.

Ik heb Tedje al elders een aantal keren meegedeeld, dat de Nederlander in
werkelijkheid niet zo begaan is met het milieu. Wat hij dus bestreed.

Even kijken of ik niets onvertogens schrijf...?
Ik geloof het niet.

BerichtGeplaatst: Za Jan 10, 2015 14:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Shell schikt in Nigeria voor 70 miljoen euro in zaak olielekkages.

BerichtGeplaatst: Za Jan 10, 2015 14:39 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

10 miljoenste schreef:

Wat verwacht je in een land waar 30 % van schoolgaande kinderen zwanger raken en voor een krat schnaps of slof sigaretten baby’s worden verkocht aan de eerste beste ouwe dekhengst ?
Een beetje gezin bestaat uit moeder met 22 kinderen van evenveel onbekende vaders, welke voor een paar grijpstuivers jonkies verkopen aan onbekende seks dealersof sjacheraars in sloop donor organen.

Mensenlevens ? waanzinnig veel uiteraard - niet meer in leven, maar tussen het huisvuil als afgedreven vrucht , ook dat vinden ze blijkbaar OK.

Kijk eens aan: een kenmerkend voorbeeld van de hersenloze arrogantie waarmee 'het westen' zich steeds gehater maakt. Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Za Jan 10, 2015 16:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Cliox schreef:

Niet echt, die rommel moet namelijk ook nog opgeruimd gaan worden. Dat gaat Shell nog een hoop meer kosten.

BerichtGeplaatst: Di Jan 13, 2015 20:01 Plaats reactie Reageer met quote
Xanadu

Shell, Greenpeace en de politiek hadden allang met oplossingen moeten komen, maar die komen opvallend genoeg nooit (al decennia niet) En als je daar achter komt zorgt het voor nog meer problemen en helemaal nooit een oplossing, want olierampen zijn emotioneel en geen oplossingen net zo, en tot conclusies komen ook weer.
De grootste ramp moet dus nog komen, dat is als je je emotie laat toenemen door de fouten van Shell, het niets serieus doen van Greenpeace en het beleid van politiek. Het is zoiets als, je geeft ze een vinger en ze pakken je hele hand. Een kleine stukje emotie maal een paar miljoen zielen, en voilla weer meer macht in de pocket, en nog meer rampen en geen oplossingen, en zo kan men net zolang blijven doorgaan totdat men je al je emotie in de handen heeft.
BerichtGeplaatst: Wo Mei 22, 2019 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Shell betaalt geen winstbelasting in Nederland

Dankzij een ‘voor multinationals vriendelijk fiscaal regime’ kan Shell een hoofdkantoor in Nederland houden zonder hier winstbelasting af te dragen, zo bevestigen president-directeur Marjan van Loon van Shell Nederland en executive vice-president taxation Alan McLean in Elsevier. Het interview komt een half jaar nadat dagblad Trouw op basis van een vertrouwelijk document onthulde dat de multinational al jarenlang geen cent winstbelasting betaalt in Nederland. Shell heeft die aantijgingen destijds bevestigd noch ontkend. ‘Uit concurrentieoverwegingen’ wilde het liever geen informatie verstrekken over de belastingafdrachten.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/shell-betaalt-geen-winstbelasting-in-nederland~bb98a775/

De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten, toch?

Winst Shell steeg afgelopen jaar met maar liefst 80 procent

Een aandeel in winstmachine Shell blijft goudgerand. Zelden had de Koninklijke Shell zo’n goed jaar. De winst steeg met maar liefst 80 procent naar bijna 24 miljard dollar (20 miljard euro), en dus zei bestuursvoorzitter Ben van Beurden geen woord te veel toen hij dat ‘een zeer sterke financiële prestatie’ noemde.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/winst-shell-steeg-afgelopen-jaar-met-maar-liefst-80-procent~bc8709c4/

Belastingontduiking in Nederland komt op grote schaal voor. Soms vraag ik me wel eens af wat e maatschappij meer geld kost, criminelen die mishandelen en stelen enerzijds of de witte boorden criminaliteit anderzijds (banken, shell, etc.)

BerichtGeplaatst: Wo Mei 22, 2019 23:42 Plaats reactie Reageer met quote
Fileman

Die sukkels die zich de Nederlandse regering noemen samen met hun handlangers bij de Belastingontvanger willen graag dat Shell in Nederland blijft. Wat mij betreft mogen ze opzouten uit Nederland als ze hier geen belasting willen betalen zoals de meeste andere ondernemingen.
BerichtGeplaatst: Do Mei 23, 2019 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Fileman schreef:
Die sukkels die zich de Nederlandse regering noemen samen met hun handlangers bij de Belastingontvanger willen graag dat Shell in Nederland blijft. Wat mij betreft mogen ze opzouten uit Nederland als ze hier geen belasting willen betalen zoals de meeste andere ondernemingen.

Man, die sukkels in de regering worden gestuurd door bedrijven als Shell.
Met die knakkers van het koninklijk huis als medeplichtigen.
Snap dat dan!

Wilhelmus van Nassauwe,
ben ik van Duitschen bloedt,
mijn beursportefeuille getrouwe,
ben ik tot in den doedt.

BerichtGeplaatst: Do Mei 23, 2019 11:26 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
    Shell betaalt geen winstbelasting in Nederland

Dankzij een ‘voor multinationals vriendelijk fiscaal regime’ kan Shell een hoofdkantoor in Nederland houden zonder hier winstbelasting af te dragen, zo bevestigen president-directeur Marjan van Loon van Shell Nederland en executive vice-president taxation Alan McLean in Elsevier. Het interview komt een half jaar nadat dagblad Trouw op basis van een vertrouwelijk document onthulde dat de multinational al jarenlang geen cent winstbelasting betaalt in Nederland. Shell heeft die aantijgingen destijds bevestigd noch ontkend. ‘Uit concurrentieoverwegingen’ wilde het liever geen informatie verstrekken over de belastingafdrachten.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/shell-betaalt-geen-winstbelasting-in-nederland~bb98a775/

De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten, toch?

Winst Shell steeg afgelopen jaar met maar liefst 80 procent

Een aandeel in winstmachine Shell blijft goudgerand. Zelden had de Koninklijke Shell zo’n goed jaar. De winst steeg met maar liefst 80 procent naar bijna 24 miljard dollar (20 miljard euro), en dus zei bestuursvoorzitter Ben van Beurden geen woord te veel toen hij dat ‘een zeer sterke financiële prestatie’ noemde.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/winst-shell-steeg-afgelopen-jaar-met-maar-liefst-80-procent~bc8709c4/

Belastingontduiking in Nederland komt op grote schaal voor. Soms vraag ik me wel eens af wat e maatschappij meer geld kost, criminelen die mishandelen en stelen enerzijds of de witte boorden criminaliteit anderzijds (banken, shell, etc.)

Waar ga jij tanken?

BerichtGeplaatst: Do Mei 23, 2019 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Nooit bij Shell Smile

BerichtGeplaatst: Do Mei 23, 2019 11:37 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Ik nomineer jou Ryan, voor de komende lintjesregen.

Razz

BerichtGeplaatst: Do Mei 23, 2019 14:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Waar ga jij tanken?

Ik rijd al zo'n 30 jaar auto en ik denk dat de keren dat ik bij de Shell heb getankt echt op één hand te tellen zijn. Het moet in uitzonderlijke situatie geweest zijn, waarbij ik bijna zonder brandstof zat of ergens op vakantie in een huurauto waarbij je deze met volle tank terug moet brengen en de pomp bij het verhuurbedrijf toevallig Shell is.

Maar maakt het heel veel uit? Eigenlijk niet. Ik denk niet dat Esso of Total veel beter zijn.

Ik ben langzamerhand ook aan het kijken naar een elektrische auto die ik dan thuis oplaad met mijn zonne-energie.

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu