Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Daar kom je toch voor naar het stadion......
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Daar kom je toch voor naar het stadion......
BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2012 21:19 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Niet voor het eerst, sympathiseert de Nederlandse verslaggeving in een wedstrijd met de tegenstander van de Nederlandse club, in de wedstrijd van Ajax tegen Real Madrid in Amsterdam. Het lijkt bijna een bevrijding, als tenslotte het Spaanse doelpunt valt. Waarna de verslaggever verzucht dat je hier toch voor naar het stadion komt. Dat Hemelse voetbal van de Koninklijke......

Nou ben ik niet nationalistisch ge├źngageerd. En geen overdreven loyale fan van Ajax, of enige andere club. Ik kan genieten van een leuke pot voetbal. Maar in een wereld waarin de sterspeler van de ene club meer 'kost' dan de hele club van de tegenpartij, ben ik welhaast per definitie 'fan' van de 'underdog'. Tenzij ze gaan 'schoffelen'. Genieten van de acties van de vedettes kan ik dan niet. Daarvoor moet je Nederlandser dan Nederlands zijn, kennelijk. Waar komt die behoefte eigenlijk vandaan, om 'objectief' te zijn op de verkeerde momenten?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2012 21:24 Plaats reactie Reageer met quote
Amsterdammer

Zijn we wel zo objectief? Ik wordt er een beetje misselijk van dat het voetbal wordt geregeerd door de Euro i.p.v. de sportiviteit.
(Ik ben het dus met je eens)

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2012 21:45 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Tsja.. voetbal, zoals het er nu uitziet is de ultieme vrije markt.
Dat is erg jammer. Vrije markt maakt meer kapot dan je lief is...
Aan de andere kant: dit was toch wel mooi voetjebal.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 03, 2012 22:28 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Het objectieve zit 'm in de schijnbare neutraliteit qua nationalistische sentimenten. Daar kan ik best in meegaan. Maar in ons land slaat dat niet zelden door in een masochistisch genot dat ik maar moeilijk kan plaatsen. Bij de 'weging' van de clubs speelt voor mij vooral het budget en de omvang van de selectie een rol. Als een topclub in de Nederlandse competitie met 1doelpunt verschil wint van een stel amateurs, is dat een blamage. En dat de Europese competitie zelfs in de groepsfase dergelijke verschillen in de aanbieding heeft, is bedenkelijk. En op termijn, naar ik veronderstel, dodelijk voor de aantrekkingskracht van het spel. Althans, zo werkt dat bij mij.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 05, 2012 21:29 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Ik zou de doelen wel wat groter willen hebben.
Wat meer doelpunten zou voetbal aantrekkelijker kunnen maken.

Het mag dus ook op een andere manier van mij. Bijvoorbeeld met
het schrappen (of een andere) buitenspel-regel.

Het geeft een wat betere (minder op geluk gebaseerde) eind-uitslag
al er meer doelpunten vallen. Denk ik.