Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu » Geluid als milieu-norm?
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Geluid als milieu-norm?
BerichtGeplaatst: Vr Apr 06, 2001 2:26 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

De VVD-fractie heeft met verbazing gereageerd op berichten in de media over de voornemens van minister Pronk (VROM) om het platteland feitelijk tot stiltegebied te verklaren
[5 april 2001 --- Tweede-Kamerfractie ]

Achtergronden:

De voornemens van minister Pronk om de geluidsnormen door middel van een AmvB aan te scherpen, zijn naar de mening van de VVD niet uitvoerbaar. Woordvoerder Janneke Snijder: “Werkzaamheden op het platteland zijn niet te vergelijken met een 9 tot 5 kantoorbaan”.
De AmvB, waar nu aan gewerkt wordt op het ministerie van VROM, heeft tot gevolg dat allerlei activiteiten op het platteland tussen zeven uur ’s avonds en zeven uur ’s ochtends niet meer mogelijk zullen zijn. De grens voor het toelaatbare geluid zal op 35 decibel komen te liggen, wat ongeveer vergelijkbaar is met een normaal gesprek in de gemiddelde kantoortuin.
De VVD heeft naar aanleiding van deze berichten schriftelijke vragen gesteld aan de minister van VROM en de minister van LNV, waarin zij om opheldering vraagt.
“De werkzaamheden van boeren laten zich niet leiden door de klok, maar door het weer. Het kan toch niet zo zijn dat een boer zijn oogst moeten laten liggen, omdat hij niet geen geluid meer mag maken!”, aldus Janneke Snijder.
Volgens de huidige plannen hebben gemeenten grote vrijheid bij het toepassen van de AmvB. De VVD vraagt zich af, of dat in de praktijk kan betekenen, dat een boer midden op de akker moet stoppen, wanneer daar toevallig een gemeentegrens loopt.
De VVD zet grote vraagtekens bij de gevolgen voor het werken op en de leefbaarheid van het platteland. Daarom heeft de VVD om een overzicht gevraagd van de economische gevolgen voor alle soorten bedrijfsactiviteiten in het landelijk gebied. In het verlengde daarvan wil de VVD graag weten wat dit betekent voor het sociale leven als werken op het platteland niet meer mogelijk is.
Naar de mening van de VVD is deze AmvB een typisch voorbeeld van ver doorgeschoten regelzucht. Wet- en regelgeving moeten realistisch, controleerbaar en handhaafbaar zijn. In dit geval, zoals het er nu uitziet, schiet deze AmvB op alle drie punten te kort.

De VVD werkt werkt voor IEDEREEN!
Geluid als milieu-norm?
BerichtGeplaatst: Vr Apr 06, 2001 3:46 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Daar snapt die Haagsche idioot toch niks van. Laat Pronk naar Korea verhuizen, daar kun je nog alles van bovenaf regelen.

In ieder geval houd het weer een heel regiment bureaucraten druk bezig. En daar gaat het om. Met andere woorden: als er te weinig problemen zijn dan scheppen wij er toch gewoon een paar...
Geluid als milieu-norm?
BerichtGeplaatst: Vr Apr 06, 2001 13:31 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

En dan zeggen dat preventief ruimen een noodoplossing is....
Geluid als milieu-norm?
BerichtGeplaatst: Vr Apr 06, 2001 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

LOL!!
Geluid als milieu-norm?
BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2001 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik zou eerder "Lullig" dan "Lollig" zeggen.
Geluid als milieu-norm?
BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2001 12:30 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik vraag me al jaren af hoe het toch mogelijk is dat Pronk maar in de regeringen blijft zitten.
Voor zover ik zijn ontwikkelingsprojecten heb leren kennen gaat het om mislukkingen, waarmee Nederland zich belachelijk maakt. Nu lees ik weer dit.

Wie kan mij dat uitleggen? Of heeft de man ooit iets goeds tot stand gebracht, waarvan ik niet op de hoogte ben?
Geluid als milieu-norm?
BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2001 12:32 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Kijk, Willem, dat is nou die gewééééééldige democratie, waar ons land héééél trots om moet wezen...
Geluid als milieu-norm?
BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2001 13:48 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Citaat:
Laat Pronk naar Korea verhuizen, daar kun je nog alles van bovenaf regelen.

Ja hè. Henk, want bij private ondernemingen wordt niks van bovenaf geregeld.
Geluid als milieu-norm?
BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2001 10:25 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Democratie,

We, met name de linker vleugel, streven hier in Nederland zogenaamd naar een directe democratie. Das niets meer dan een dictatuur van de helft plus 1. Deze dictatuur leidt er dus toe dat dit soort maatregelen wordt geaccepteerd daar men gevoelsmatig vindt dat dit het milieu ten goede komt.
  Weerwoord forum index » Verkeer, Natuur en Milieu