Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » Hoe zie jij de toekomst voor Europa? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 71, 72, 73
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Hoe zie jij de toekomst voor Europa?
Vooruitgang
27%
 27%  [ 13 ]
Achteruitgang
64%
 64%  [ 31 ]
Anders, nl ...
8%
 8%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 48

BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2018 23:02 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Wie is deze topper, van welke partij is hij?

Het gaat om Marcel de Graaff

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2018 8:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hij spreekt niet zo mooi Engels als die gladde meneer Timmermans dat kan maar hij spreekt wel de waarheid, iets wat die gladde meneer Timmermans niet doet (kan).

Royy schreef:
Tijd om te werken aan plan B, want met Italie op ramkoers houdt de euro het niet vol.

Ik hoop zeer dat de euro en de EU in elkaar storten. Het wordt de hoogste tijd dat we die arrogante flikkers in Brussel eindelijk eens op gaan ruimen. Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2018 10:34 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:

Ik hoop zeer dat de euro en de EU in elkaar storten. Het wordt de hoogste tijd dat we die arrogante flikkers in Brussel eindelijk eens op gaan ruimen. Evil or Very Mad

En jouw pensioen er bij. Deal?

BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2018 11:01 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
Loetje schreef:

Er is nimmer een verantwoorde basis geweest om de zuidelijke muntpariteiten en de noordelijke muntpariteiten met elkaar te laten integreren. Het level playing field was gewoon ongelijk. Er had dus een Zeuro en een Neuro moeten komen. De Euro was dus een politiek besluit, maar monetair onverantwoord.

Kan. Maar da's allemaal water under the bridge. Tijd om te werken aan plan B, want met Italie op ramkoers houdt de euro het niet vol.

Opsplitsen van de Euro dus in meerdere Europariteiten. De Neuro vs. de Zeuro bijvoorbeeld. De Working Belt vs. de Siesta Belt. We kunnen en vooral we willen niet eeuwig een transfer unie blijven. En naar degenen die schreeuwen dit niet solidair te vinden antwoord ik dat structurele solidariteitsovervraging nimmer voor de eewigheid houdbaar is en dat gedwongen solidariteit zo mogelijk nog perverser is dan betaalde seks ergens in een bordeel of zo, want laatste is tenminste nog met wederzijdse instemming in plaats van de ripdeal die gedwongen solidariteit heet.

Laatst aangepast door Loetje op Za Jun 02, 2018 11:05, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2018 11:04 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:

Opsplitsen van de Euro dus in meerdere Europariteiten. De Neuro vs. de Zeuro bijvoorbeeld.

Kan. Wat doen we met de honderden miljarden aan euro staats-obligaties van de zuidelijke landen die op de balans van de ECB en private banken staan?

BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2018 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Er nog honderden miljarden van aankopen? Een probleem van niet kredietwaardig oplossen door middel van nog meer krediet te blijven verstrekken? Dit zullen de gevolgen zijn van staand beleid voortzetten. Zoals het nu gaat, kan het niet langer zo doorgaan. Op een gegeven moment zal de stekker eruit getrokken moeten worden. Waarom zouden wij ons geroepen moeten voelen structureel de betalende partij te zijn in een transfer unie. De Visegrad landen hebben nauwelijks schulden en tekorten. Vreemd genoeg worden deze zichzelf respecterende landen (Ik zou willen dat Nederland het goede voorbeeld van deze gidslanden zou gaan volgen, in meerdere opzichten.) als paria's verketterd door figuren als Neutje Juncker, Franske Timmermans, Guy Verhofstadt, Hans van Baalen, Linkse Loesje van der Laan, Judith (Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat IS-strijders op vluchtelingenbootjes naar Europa komen. Is hysterie) Sargentini, Frederica Morgerini, Cecilia Malmström.

BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2018 11:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
Tedje van Es schreef:

En jouw pensioen er bij. Deal?

Zo de (her)indexeringen van de pensioenen (waaronder ik ook de AOW reken) de afgelopen 25 jaar is de pensioenroof zo'n zelfde periode reeds in volle gang gezet. De (her)indexeringen van de pensioenen houden niet eens de inflatiecijfers van het CBS (Leugens: Kleine leugens, grote leugens en statistieken) bij. En dan te bedenken dat het CBS een soort verffabriek is die op bestelling de gewenste kleur levert. Zo zijn die inflatiecijfers van het CBS rooskleuriger dan de werkelijke percentages van de stijgingen van de kosten van levensonderhoud. En laten we ook eerlijk zijn: De grootste aanjagers van de inflatie zijn de cleptocraten van de roverheid. Denk aan de stijging van al die immorele tollenaarsbelastingen zoals de staatsroof BTW, energieheffing, accijnzen, gemeentelijke heffingen en belastingen (en de inflatoire effecten daarvan)! Waken over onze pensioenen had kennelijk minder prioriteit vergeleken met andere zaken waaraan wel bakken vol van ons belastinggeld in hadden mogen vervluchtigen...

Hier spreekt een kritisch belastinggeldvolger die slechts weergeeft wat hij signaleert. Don't shoot the messenger.

BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2018 11:56 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En over pensioenroof gesproken: De wereld barst er van.

Zomaar: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/chauffeurs-willen-openheid-over-verloren-pensioengeld/

Meer: https://www.google.nl/search?q=zwarte+zwanen+pensioenfonds+vervoer&oq=zwarte+zwanen+pensioenfonds+vervoer&aqs=chrome..69i57j0.9951j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

En dit is slechts een enkele greep uit de vele pensioenfondsen. Je zou haast hoofdelijke aansprakelijkheid willen invoeren voor incompetente of niet integere bestuurders die verslaafd zijn aan blunderen en plunderen en daar ongebreideld mee weg kunnen blijven komen doordat ze vanzelf verder omhoog vallen als ze maar de tas blijven dragen.

BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2018 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:
Er nog honderden miljarden van aankopen? Een probleem van niet kredietwaardig oplossen door middel van nog meer krediet te blijven verstrekken?

Nee door Zuid-Europa deugdelijk financieel beleid te laten voeren...

Bedenk maar wat er zou gebeuren met die staatsleningen als Z-Europa zn middelvinger naar de euro opsteekt en zn staatsleningen voortaan gaat aflossen in zeuro's...

Quote:
Waarom zouden wij ons geroepen moeten voelen structureel de betalende partij te zijn in een transfer unie.

Omdat we dat hoe dan ook zijn, Loetje. Nu binnen de euro met bijbehorende problemen, zonder euro omdat dan ons handelsoverschot als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Ik zeg niet dat het zo door moet gaan he, ik zeg alleen dat het een cirkeltje is wat je alleen op zeer gestructureerde manier kunt doorbreken als je niet al teveel kleerscheuren op wilt lopen.

Quote:
De Visegrad landen hebben nauwelijks schulden en tekorten.

Ja daag, zullen wel t ff hebben over de tientallen miljarden die Visegrad van ons heeft gekregen? Visegrad heeft boter op zn hoofd.

Weerwoord forum index » Europese Zaken