Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Syrië Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 206, 207, 208
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 14:07 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ryan schreef:
Tedje van Es schreef:
Maar die Baghdadi leeft dus nog?

Nee, hoeft niet. Er was al eens eerder geclaimd dat hij dood zou zijn.
Maar de poppenkast van Trump heeft daar gewoon schijt aan.
Ze weten dat de massa in de VS het voor zoete koek slikt.

Ik vraag dat omdat je eerder stellig beweerde dat het verhaal van A tot Z gelogen is. Dat zou dus betekenen dat hij nog leeft.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 14:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je kunt een hoop vinden van Geen Stijl, maar ze zijn één van de weinigen die af en toe een echt ander geluid durven laten horen in het medialandschap. Is er ook een tegenhanger van aan de andere kant van het politieke spectrum? Zover ik weet niet namelijk.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 15:39 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat klopt, Cliff. Ik ben ook een voorstander van Geen Stijl. Ik was het alleen in dit geval niet met hen eens.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 17:26 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Loetje schreef:

Maar eerder op de avond bij De Wereld Draait Door was het generaal b.d. Peter van Uhm dat er wel met meer respect voor Al-Baghdadi gesproken mocht worden. Wel, Al-Baghdadi verdient wat mij betreft geen enkel respect.

Heel apart. Heb je het bericht van carlos van gisteren wel goed gelezen? Al-Baghdadi kreeg van meet af aan steun van het westen, van Turkije en van de Golfstaten om onrust te zaaien in Syrie. Lees het gelekte Pentagon rapport maar eens heel aandachtig door.

BerichtGeplaatst: Do Okt 31, 2019 6:02 Plaats reactie Reageer met quote
Real

ttps://nos.nl/artikel/2308390-pentagon-geeft-beelden-aanval-op-baghdadi-vrij.html

Quote:
Volgens oorlogsrecht heeft hij binnen 24 uur een zeemansgraf gekregen, zei de generaal.

Klinkt bekend Wink

BerichtGeplaatst: Do Okt 31, 2019 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Cliff schreef:
Je kunt een hoop vinden van Geen Stijl, maar ze zijn één van de weinigen die af en toe een echt ander geluid durven laten horen in het medialandschap. Is er ook een tegenhanger van aan de andere kant van het politieke spectrum? Zover ik weet niet namelijk.

Waar staat GeenStijl dan in het politieke spectrum volgens jou?

Quote:
...maar ze zijn één van de weinigen die af en toe een echt ander geluid durven laten horen...

Inderdaad, meestal is het gewoon maar wat schreeuwen om het schreeuwen zelf.
Ik vind het een heel hoog 'je bent jong en je wilt wat' gehalte hebben.

BerichtGeplaatst: Do Okt 31, 2019 12:54 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik weet wel waar Geenstijl voor staat. Het staat voor de waarheid die de "bovenonsgestelden" liever niet in de openbaarheid zien staan.
Speciaal aan de linkerkant van het spectrum is men daar vaak niet echt blij mee.
Dit nieuws wordt door Geenstijl vaak op een Rechtdoorzee, maar tevens voor sommigen onder ons, op een uiterst onfatsoenlijke manier gebracht.
Persoonlijk ben ik niet zo kinderachtig en kan ik daar prima tegen.

BerichtGeplaatst: Do Okt 31, 2019 13:33 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Ik weet wel waar Geenstijl voor staat. Het staat voor de waarheid die de "bovenonsgestelden" liever niet in de openbaarheid zien staan.
Speciaal aan de linkerkant van het spectrum is men daar vaak niet echt blij mee.
Dit nieuws wordt door Geenstijl vaak op een Rechtdoorzee, maar tevens voor sommigen onder ons, op een uiterst onfatsoenlijke manier gebracht.

Persoonlijk heb ik geen enkele moeite met onfatsoen als het eerlijk is.
De hypocrisie van de zelfbenoemde fatsoenrakkers op rechts, daar heb ik dus wel veel moeite mee.
Voornamelijk omdat dit 'fatsoen' gestoeld is op conservatisme wat inhoudt dat alles weer teruggedraaid moet worden naar de jaren 40-50.
Blanke heteroseksuele mannen die dachten dat ze de wijsheid in pacht hadden.

BerichtGeplaatst: Do Okt 31, 2019 17:01 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Jip schreef:
Poendert schreef:

De hypocrisie van de zelfbenoemde fatsoenrakkers op rechts, daar heb ik dus wel veel moeite mee.
Voornamelijk omdat dit 'fatsoen' gestoeld is op conservatisme wat inhoudt dat alles weer teruggedraaid moet worden naar de jaren 40-50.

Beste Jip. Ik heb niet het idee dat u persoonlijk met veel rechtse figuren te maken hebt gehad in uw leven.
Het lijkt mij dat u een vooringenomen hekel hebt aan wat u noemt diezelfde rechtse personen, waarbij u iedereen indeeld die meer bezit heeft vergaard dan u of uw kennissen.
U zult nooit toegeven dat de grootste massa moordenaars meestal, zoal niet altijd, behoorden bij de zich links noemende personen. Via links werkten ze zich naar boven.
Stalin, Pol-pot, Hitler en Mao waren allemaal links. Zelfs uw grote voorbeeld den Uil keek met grote bewondering naar het opkomende linkse gedachtegoed in het Duitse Reich, zoals hij ook in zijn brieven verwoordde.
U kunt in uw kringen voornoemde figuren wel rechts noemen, maar de waarheid blijft natuurlijk, dat vanuit hun partijstandpunten deze griezels allemaal het linkse gedachtegoed aanhingen.
Persoonlijk ben ik een groot bewonderaar van de linkse dromen, maar vanuit mijn realistische natuurlijke overtuiging weet ik dat het altijd dromen zullen blijven, ingehaald door de werkelijkheid en de natuur.
Die inhaalslag brengt onveranderlijk zeer veel leed over het mensdom, zoals de historie laat zien.

BerichtGeplaatst: Do Okt 31, 2019 17:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:
Waar staat GeenStijl dan in het politieke spectrum volgens jou?

Lastig te zeggen, omdat ik de begrippen 'links' en 'rechts' hopeloos verouderd vind. Wel hebben ze op sommige punten een uitgesproken mening en daar zou een tegenhanger die een uitgesproken tegenovergestelde mening heeft misschien wel wenselijk zijn.

De mainstream media is erg veel grijs.

Quote:
Inderdaad, meestal is het gewoon maar wat schreeuwen om het schreeuwen zelf. Ik vind het een heel hoog 'je bent jong en je wilt wat' gehalte hebben.

Daarom spreekt het jou waarschijnlijk niet aan.

Ik ben het met regelmaat oneens met GeenStijl, maar er zijn stukken bij die ijzersterk zijn. Neem dit item: https://www.geenstijl.nl/4117921/smerige_leugenaars/

Er is geen enkele media die hier de NOS terecht durft te wijzen, terwijl dit een heel duidelijk voorbeeld is van manipulatie. De NOS kwam ook niet weg met 'foutje' want het geluid loopt door over de geknipte fragmenten, er is dus vrij duidelijk bewijs van een bewuste manipulatie.

GeenStijl is de enige die dit ontdekt en durft te benoemen. Dat verbaast me. Ik zou een medialandschap willen hebben wat veel diverser is dan wat we nu hebben. GeenStijl is duidelijk een uitzondering.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 01, 2019 21:11 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
Ryan schreef:
Tedje van Es schreef:
Maar die Baghdadi leeft dus nog?

Nee, hoeft niet. Er was al eens eerder geclaimd dat hij dood zou zijn.
Maar de poppenkast van Trump heeft daar gewoon schijt aan.
Ze weten dat de massa in de VS het voor zoete koek slikt.

Ik vraag dat omdat je eerder stellig beweerde dat het verhaal van A tot Z gelogen is. Dat zou dus betekenen dat hij nog leeft.

Nou ja, het een hoeft het ander niet uit te sluiten.
Ik hou het er op, dat het Amerikaanse verhaal gewoon kletskoek is.
Dat verhaal is een regelrechte kopie van de manier waarop Osama Bin Laden zogenaamd aan zijn einde gekomen zou zijn.
In beide gevallen was niet duidelijk, of ze al niet eerder gedood waren.
Sterker nog, in beide gevallen was hun dood al geclaimd.

Maar de vraag blijft, als het al waar zou zijn, waarom gaan ze dan met een lijk aan de haal naar zee toe.
Naar een vliegdekschip gebracht? Met wat? Helikopter? Dat valt op, en gaat niet bijster snel.
En wat wordt er met zeemansgraf bedoeld? Een lijkzak met een paar stenen erin?
Loop je wel kans dat het lijk alsnog opduikt, en dat wil je niet.

Of gaat een lijk door de worstmachine? Crematie of resomatie?
Dat laatste is een nieuwe manier van lijkbezorging.
Blijft alleen wat stof over.
Maar verder is crematie op een vliegdekschip met stoomaandrijving natuurlijk geen punt.
Handig om vijandelijke stoffelijke overschotten weg te werken..
Haha.. Halloween.. Smile Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Vr Nov 01, 2019 21:13 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:

Geen Stijl is gewoon de Telegraaf in het kwadraat.
Geleuter door het gajes, voor het gajes.
En het gajes is nu eenmaal rechts.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 01, 2019 22:08 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Geenstijl kan het zich niet veroorloven om leugens te produceren. Al hun berichten worden tot het bot uitgeplozen. De hoofdzakelijk linkse journaille heeft een bloedhekel aan Geenstijl, en hun eigen linkse door en voor hun deel der mensheid verzwegen waarheid.
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat het gemiddelde inkomen van de linkse bevolkingsgroep is.
Want het zit altijd op de centen vast.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 01, 2019 22:34 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Poendert schreef:
Jip schreef:
Poendert schreef:

Beste Jip. Ik heb niet het idee dat u persoonlijk met veel rechtse figuren te maken hebt gehad in uw leven.
Het lijkt mij dat u een vooringenomen hekel hebt aan wat u noemt diezelfde rechtse personen, waarbij u iedereen indeeld die meer bezit heeft vergaard dan u of uw kennissen.
U zult nooit toegeven dat de grootste massa moordenaars meestal, zoal niet altijd, behoorden bij de zich links noemende personen. Via links werkten ze zich naar boven.
Stalin, Pol-pot, Hitler en Mao waren allemaal links. Zelfs uw grote voorbeeld den Uil keek met grote bewondering naar het opkomende linkse gedachtegoed in het Duitse Reich, zoals hij ook in zijn brieven verwoordde.
U kunt in uw kringen voornoemde figuren wel rechts noemen, maar de waarheid blijft natuurlijk, dat vanuit hun partijstandpunten deze griezels allemaal het linkse gedachtegoed aanhingen.
Persoonlijk ben ik een groot bewonderaar van de linkse dromen, maar vanuit mijn realistische natuurlijke overtuiging weet ik dat het altijd dromen zullen blijven, ingehaald door de werkelijkheid en de natuur.
Die inhaalslag brengt onveranderlijk zeer veel leed over het mensdom, zoals de historie laat zien.

Mijn hekel is allesbehalve vooringenomen en absoluut niet gebaseerd op bezit of rijkdom van rechts. Mijn afkeer van rechts is gebaseerd op hun onbuigzame houding naar veranderingen in de maatschappij die door hun als een persoonlijk nadeel worden beschouwd. Want rechts heeft niet meer het alleenrecht om voor anderen de dienst uit te maken.
Jij bent daar zelf het beste voorbeeld van; want je loopt continue te mijmeren over die 'goede oude tijd, toen iedereen nog zijn eigen plaats kende'.
Terwijl je bewust en opzettelijk vaak je ogen sluit voor misstanden uit diezelfde goede oude tijd.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 01, 2019 23:08 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:
Geenstijl kan het zich niet veroorloven om leugens te produceren. Al hun berichten worden tot het bot uitgeplozen. De hoofdzakelijk linkse journaille heeft een bloedhekel aan Geenstijl, en hun eigen linkse door en voor hun deel der mensheid verzwegen waarheid.
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten wat het gemiddelde inkomen van de linkse bevolkingsgroep is.
Want het zit altijd op de centen vast.

Je zit weer te trollen.
Er is geen linkse pers in Nederland.
Linkse journalisten komen in dit systeem niet aan de bak.
Want ze schrijven niet wat de mediadirecteuren en de gevestigde orde willen.
Wat over blijft zijn een stelletje kapsones makers zoals bij de Telegraaf en Geen Stijl.
Gewoon baggervoer voor het plebs.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 01, 2019 23:11 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Poendert schreef:
Jip schreef:
Poendert schreef:

Stalin, Pol-pot, Hitler en Mao waren allemaal links.

Jaja... Altijd weer diezelfde mantra.

Die dictators waren helemaal niet links!
Dictators zijn per definitie hartstikke rechts!

BerichtGeplaatst: Za Nov 02, 2019 6:24 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Er is al vaak geschreven dat gevangenissen broeinesten zijn voor radicalisering, maar in het geval van Camp Bucca is dat een understatement. Camp Bucca, zo zeggen de jihadisten zelf, is de wieg van terreurgroep Islamitische Staat (IS). De gevangenis staat bekend als ‘de Academie’.

„Camp Bucca is een geweldig cadeau van de VS aan de moedjahedien ”, zei de gewezen IS-strijder Abu Omar in 2015 tegen de website Al-Monitor. „Ze bezorgden ons een veilige omgeving, eten en een bed, en ze lieten ook boeken toe, waardoor wij ons konden verdiepen in de jihadistische ideologie. Dit alles gebeurde onder het toeziend oog van de Amerikanen. Nieuwe rekruten werden klaargestoomd, zodat zij op het moment van hun vrijlating tikkende tijdbommen waren.”

Zonder Camp Bucca, vertelde een andere jihadist in 2014 aan de Britse krant The Guardian „was er vandaag geen IS geweest. Bucca was een fabriek. Het heeft ons allemaal gemaakt. Het is waar onze ideologie is ontstaan.”

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/10/27/geheimzinnige-abu-bakr-al-baghdadi-was-ongekend-wreed-a3978170

BerichtGeplaatst: Za Nov 02, 2019 14:09 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Niet helemaal beschaafd naar onze maatstaven, maar volgens 's lands wijs, 's lands eer laten ze bijvoorbeeld in Iraq deze veel niet-deprogrammeerbaren "vervroegd" vrij door ze aan een touwtje te laten hangen.

https://nos.nl/artikel/2287328-opnieuw-twee-franse-is-strijders-ter-dood-veroordeeld-in-irak.html
https://wnl.tv/2019/10/15/vvd-kamerlid-over-doodstraf-irak-als-je-daar-brute-oorlogsmisdaden-pleegt-neem-je-risico/

Wij menen "te beschaafd" te moeten zijn voor zoiets. En blijven naïef en dwaas geloven in de deprogrammeerbaarheid. Want de mens is van nature goed en het is slechts de omgeving die hen op het slechte pad kan brengen. Mohammed Bouyeri kan ook nog vrijuit brieven schrijven om deze buiten de EBI te laten verspreiden. Het wil in ieder geval in velerlei opzichten niet zo vlot lopen met de deprogrammeerbaarheid op de EBI.

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/onthullend-brieven-openbaar-die-moordenaar-theo-van-gogh-vanuit-zijn-cel-schreef/

Link naar video (waarin ook verwezen wordt naar de terroristengevangenis als kweekschool voor IS):

https://content10c1c.omroep.nl/urishieldv2/l27m49b7c7e922c3c6b2005dbd8fdf000000.2f02f3a3e8eed09bd1acd74026ac3941/avrotros/inos/live/video/res720/----EMBARGO------Brieven-geven-kijkje-in-s-ANO191029HX.mp4

BerichtGeplaatst: Zo Nov 03, 2019 10:01 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Kijk, zo gaat rechts te keer.
Dat een mens van nature goed is, wordt op de helling gezet.
Tja, daar gaat het helemaal niet om!

Kijk eens naar de feiten.
De Verenigde Staten vallen zonder meer diverse landen binnen, met een smoes die telkens een leugen blijkt te zijn.
Duizenden doden tot gevolg.
Honderdduizenden slaan op de vlucht.
Is dit niet met de nazi agressie van de tweede wereldoorlog te vergelijken?

Steevast wordt verzet tegen Amerikaanse agressie als "terrorisme" bestempeld.
Maar waar ligt die grens?

Daar komt nog bij, dat IS en Al Qaida van oorsprong door de Amerikanen (CIA, McCain) opgezet zijn.
Ik heb in de periode Clinton nog rapporten gelezen, in de vorm van scenario's.
Afkomstig van een Amerikaanse militaire denktank.
Die stonden toen gewoon op internet!
Daarin werd klip en klaar gesteld dat de moslim bevolking prima te gebruiken was voor de Amerikaanse politiek.
Ze waren slecht georganiseerd, en gemakkelijk te motiveren. (Lees ophitsen)

Wat is er meer voor de hand liggend om regimes die door Amerika niet gewenst zijn op te ruimen.
Het idee was, dat ze door de eigen bevolking weggejaagd zouden worden.
Jammer, men had er niet over nagedacht, dat er daardoor een machtsvacuüm zou ontstaan.
Bijkomend effect was tevens dat Europa in de wielen gereden werd.
En dat kwam de Amerikanen ook goed uit, omdat ze de Euro als zware concurrent van de dollar zien.

Dus, hoe je het ook keert of wendt.. De Duitsers noemden de Nederlandse verzetsstrijders ook terroristen.
In onze open waren dat natuurlijk helden.
Het is maar hoe je het bekijkt.

Als je het vanuit een nationalistisch idee bekijkt, is alle bedreiging immers "terrorisme".

Overigens zijn de Amerikanen objectief gezien de ergste terroristen.
Je hoeft alleen maar naar de cijfers te kijken.

De filmpjes waarbij westerse militairen terechtgesteld werden door zogenaamde moslim terroristen zijn
zo goed als zeker fake geweest. De bedoeling was gewoon om heet tegen moslims te zaaien.
En het plebs trapt er maar al te graag in.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 04, 2019 7:31 Plaats reactie Reageer met quote
Real

In propaganda is het altijd handig om een tegenstander 'terrorist' te noemen om de steun van het volk aan jou zijde te krijgen. Zo noemen de Amerikanen de Taliban terroristen en noemen de Taliban de Amerikanen terroristen. Kennelijk wordt er enorm veel waarde gehecht aan de steun van het volk.

Weerwoord forum index » Buitenland