Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Syrië Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 206, 207, 208  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Okt 24, 2019 4:50 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Eindelijk eens een objectief artikel bij de NOS:

https://nos.nl/artikel/2307168-hoe-in-het-midden-oosten-en-daarbuiten-niemand-nog-om-poetin-heen-kan.html

En verder:

https://nos.nl/artikel/2307373-staakt-het-vuren-in-syrie-permanent-trump-trekt-sancties-tegen-turkije-in.html

Quote:
Enkele troepen blijven in het land om olievelden te bewaken.

U bent niet gevraagd om dat te doen meneer Trump, dus ophoepelen uit Syrie Exclamation

BerichtGeplaatst: Do Okt 24, 2019 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Real schreef:
Eindelijk eens een objectief artikel bij de NOS

Nou ja... objectief... de NOS kan er eigenlijk niet meer omheen, maar de tekst zelf is weer doorspekt van eigen mening:

Dat was een kolfje naar Poetins hand.
Dat er bij de bombardementen geregeld burgerslachtoffers vielen, kon niemand veel schelen.
Verder leveren de Russen Erdogan een geavanceerd luchtafweersysteem waardoor ze via Turkije een wig in de NAVO dreven.
Het lijkt een vat vol tegenstellingen, maar voor Poetin telt alleen het Russische geopolitieke belang. Dat sommige van zijn gesprekspartners het niet zo nauw nemen met democratische vrijheden en mensenrechten interesseert hem hoegenaamd niets. Dat ze onderling elkaars bloed wel kunnen drinken, laat hem koud.
En dan hebben we het nog niet eens over de buurlanden Oekraïne en Georgië, waar Russische troepen gewapenderhand hebben ingegrepen. (door het te noemen heb je het er overigens wél over)

Zo'n beetje alle rode tekst laat de mening van de auteur duidelijk doorschemeren. Waarbij ik niet stel dat dit altijd incorrect is, maar waarbij ik wel stel dat zulke zaken nooit over andere landen geschreven zouden worden. Nederland was ook militair actief in het Midden-Oosten, maar zou men ooit schrijven dat dit een 'kolfje naar de hand van de Nederlanders is en dat burgerslachtoffers Nederland niet veel konden schelen''? Nee, dat schrijft men niet bij de NOS. Evenmin schrijft men bij de NOS ooit dat voor de VS maar één ding telt: het geopolitieke belang. Dat soort zaken schrijft men alleen duidelijk op over Rusland. Dat de VS het geen reet kan schelen dat Saoedi Arabië één van de vreselijkste dictaturen van de 21ste eeuw is en desondanks toch bondgenoot, ook dat schrijft men nooit.... maar wanneer Poetin op de koffie gaat moeten we uiteraard wél lezen dat de mensenrechtenschendingen in SA hem niets kunnen schelen....

Dit is pure staatspropaganda.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 16:22 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Het is de Amerikanen dus inderdaad om de olievelden te doen:

https://nos.nl/artikel/2307551-vs-wil-militaire-positie-in-syrie-toch-weer-versterken.html

Quote:
Eerder deze week zei minister van Defensie Esper al dat nog niet alle Amerikaanse troepen weg zijn uit Noord-Syrië en dat sommigen zijn achtergebleven om de olievelden te bewaken. Volgens de anonieme bron zijn er plannen om de troepen te versterken.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 16:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dat weten we toch? It's all about oil!

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Tedje van Es schreef:
Dat weten we toch? It's all about oil!

Nu produceren ze amper olie, maar als de produktie weer op gang komt, kunnen ze rond de 400.000 vaten halen. Genoeg reden voor de Amerikanen om daar een vinger in de pap te willen hebben.

https://www.reuters.com/article/us-syria-oil-factbox/factbox-why-small-producer-syria-matters-to-oil-markets-idUSBRE97Q0JW20130827

BerichtGeplaatst: Vr Okt 25, 2019 17:24 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Zou het niet beter zijn om een hele hoge muur om die United States of America te bouwen?
Trump ook weer blij.
Want is ook een manier om ongewenste vreemdelingen buiten de deur te houden.
Is er trouwens een manier om mondiaal zaken te doen zonder Amerika?
Ik denk namelijk dat dan meer als de helft van alle wereldproblemen zijn opgelost.

BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 9:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Jip schreef:

Een boycot tegen de VS? Zou mooi zijn, maar de geschiedenis leert dan wel dat ze met hun militare macht de spullen gewoon op komen halen.

BerichtGeplaatst: Za Okt 26, 2019 21:40 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Cliff schreef:
Zou mooi zijn, maar de geschiedenis leert dan wel dat ze met hun militare macht de spullen gewoon op komen halen.

Er beginnen steeds meer landen/politici/mensen door te krijgen hoe smerig de Amerikaanse buitenland politiek is. Dat begint zich steeds meer tegen Amerika te keren. Andere landen vullen dat hiaat steeds meer op.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 11:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Je wil het ook allemaal niet weten volgens mij. Ik ben net terug van vakantie in een Afrikaans land. Daar ontmoette ik een groep Amerikaanse mannen. Ik raakte met ze aan de praat onder het eten.... één was er militair piloot (allemaal tatoeages op zijn arm met bommenwerpers die bommen gooiden, dus ik had het kunnen weten) de ander was diplomaat.

Ik vroeg of ze net als ik op vakantie waren. 'Business AND pleasure'.... kreeg ik te horen. Ze hadden een hele diplomatieke toer gedaan door Afrika. Als het diplomaten waren, waarom hadden ze dan militairen bij zich vroeg ik? Daar kon hij niet op antwoorden.

Maakt eigenlijk geen fuck uit waar je naar toe gaat, je komt zo overal tegen. Zit ik in een goeie pizzeria in Napels, stapt er ook een groep Amerikaanse militairen binnen. Ja, wij hebben hier een militaire basis een eindje verderop. Waarom in vredesnaam? Flikker op man.

Ik vertrouw die wereldvreemde Amerikanen voor geen cent meer. Allemaal denken ze dat hun cultuur en land veruit het beste is in de wereld... en uiteraard vinden ze dat ze wereldwijd overal recht op hebben, al zit het in de grond van een ander land. Dan destabiliseren ze de politieke situatie net zo lang totdat ze een zogenaamde 'reddingsmissie' op moeten zetten en jahoor, daar zijn ze weer.

Syrië is het laatste voorbeeld. Niemand, maar dan ook niemand wil Amerikanen daar hebben. Oh ja, misschien een stel separatisten en terroristen die tijdelijk gebruik willen maken van Amerikaanse onrust omdat de huidige leider ze niet aanstaat zoals Koerden, KLA, Mujaheddin, Al Qaida, ISIS en het """"VRIJE"""""Syrische leger.

Opflikkeren.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 27, 2019 20:08 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Cliff schreef:
Jip schreef:

Een boycot tegen de VS? Zou mooi zijn, maar de geschiedenis leert dan wel dat ze met hun militare macht de spullen gewoon op komen halen.

Ik vraag mij af wat er zou gebeuren als echt elke macht in de wereld samenwerkt (EU, UK, rusland, china etc.) en een oorlog begint tegen de USA wie er dan zou winnen uiteindelijk Confused Denk wel dat dan de wereld zoals we die nu kennen niet meer zal bestaan daarna.

Ik heb daar jaren geleden ooit eens een fictief boek over gelezen maar kan hem niet meer vinden, ging er in ieder geval om dat vooral Frankrijk in oorlog was met de USA , Frankrijk had veel bondgenoten maar USA was aan winnende hand, het tij keert als een tot dan toe neutraal gebleven nederland en belgie de kant van frankrijk kiezen waardoor de franse geallieerde kant toch te sterk wordt voor de USA. Was erg interresant om te lezen Rolling Eyes
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Okt 28, 2019 3:38 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Een bepaalde soort VS Amerikanen is inderdaad de vervelende combinatie van wereldvreemd en strontarrogant, de andere soort is die juist niets te maken wilhebben met de eerste soort, meestal net zo wereldvreemd en zich overdreven inschikkelijk, bijna onderdanig gedraagt. En dan is er nog de derde soort die niet wereldvreemd is meestal goed te pruimen is. Het meerendeel is echter van de eerste tweegenoemde soorten. In mijn ervaring.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 12:18 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Deze Mechelaar heeft de grote IS leider in z'n kont gebeten. Kostelijk! Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 12:40 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En het meehuilen met Al-Bagdadi is alweer begonnen. Hij was zo'n begenadigd voetballer...

Stille tocht voor 'voetballer' Al-Baghdadi bij Pauw

Als Abou Bakr een goede voetballer was, dan was Hitler een prima schilder.

Wat is dat toch met de mainstream media? In mensen die het niet zijn, zoeken ze de hele tijd de nieuwe Hitler: Trump, Orbán, Baudet... En in iemand die het wél was, zien ze een goede voetballer. Eerst werd de dood van Baghdadi maandag bij DWDD aangegrepen om een kwartiertje Trump te bashen, en bij Pauw wordt de genocidale religek geprezen als een doorgeleerde aanvoerder van een team “heethoofden”, die misschien wel bij Feyenoord had kunnen spelen, en waarvan zijn ouwe buurtje zegt dat het zo’n aardige vent was. "Het is heel goed gelukt om een mysterieuze, mythische figuur van hem te maken", zegt Sinan Can met een ondertoon die proeft naar bewondering. Maar wacht, er was wel een verschil met Bin Laden: dat was "een iconische figuur met een visie." (Ja, weet je wie ook...?)

*Niemand* aan de Pauw-tafel brengt te berde dat Abou Bakr Al-Baghdadi de islamitische leider was van een Kalifaat met een lokroep waar de meest moordzuchtige moslims op aarde naar luisterden (waaronder hónderden uit dit land), om ter plekke goed gedocumenteerd - niet zelden met trots, door zichzelf, in gelikte propagandabeelden - massamoord te plegen op andersdenkenden, ongelovigen en eenieder die niet snel genoeg bukte voor hun korannieke gesel. Zelfs de Moffen waren moreel meerderwaardig aan deze salafisten, want die hadden nog het laatste restje ethische besef om hun gruweldaden tegen de joden te verbergen, omdat ze wisten dat hun genocidale gedrag niet op instemmende stilte van de rest van de tafel zou kunnen rekenen in talkshows.

De Yezidi (en de Koerden) waren bij Pauw (weer eens) letterlijk Het Vergeten Volk (papier, ebook), en het is niet dat BNNVARA-medewerker Can niet weet hoe het in de Levant aan toe ging de afgelopen jaren: hij maakte zelf reportages in Koerdische IS-kampen, waar nu nog honderden, zo niet duizenden IS-strijders, hun vrouwen en hun kroost zitten waarvan we geen idee hebben waar, hoe en voor wat precies we die moeten berechten, en die met hun vergiftigde geesten sowieso nog jarenlang, misschien wel decennia, een last en een gevaar voor vreedzame samenlevingen zullen vormen. Abou Bakr, die een laffe bomgordelvluchtweg nam, died like a whimpering coward toen er een dappere Amerikaanse K9 op hem af stormde - en dat is alles waar we hem om zouden moeten herinneren.

https://www.geenstijl.nl/5150279/nu-alleen-nog-een-pagina-op-condoleance-punt-nl-en-we-zijn-klaar-in
https://www.npostart.nl/pauw/28-10-2019/BV_101394510

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 13:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik ben het deze keer met Geen Stijl niet eens.
Sinan Can hemelt m.i. op geen enkele wijze Al-Baghdadi op.
Hij vertelde dat het meest opvallende was dat iedereen, waarmee hij over Baghdadi gesproken heeft, vertelde dat de man een goede voetballer was. En dat vertelde hij met een soort verwondering en met de zelfde ondertoon waarmee je zegt dat Hitler een grote dierenvriend was.
Wat IS is en waar het voor staat behoeft niet nog eens verteld te worden. Dat weten we inmiddels allemaal en het is verspilling van zendtijd om daarover in herhaling te vallen. Dit in tegenstelling van de toespraak van Trump, die was nieuw en kon dus van alle kanten belicht worden.

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 13:59 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Ach, hou toch op!
Het hele verhaal is van A tot Z verzonnen.
Als ie dood is, waar is het lijk dan?

Geheim? Waarom?
Laat me niet lachen!

Hetzelfde slappe verhaal als toen Osama Bin Laden zogenaamd naar de Eeuwige Jachtvelden is gestuurd.
Ook Fake News.

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 17:25 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dit keer volledig eens met Ryan. Gewoon een pr stunt voor Trump na zijn fiasco met de Koerden.

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 17:29 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Ryan schreef:
Ach, hou toch op!
Het hele verhaal is van A tot Z verzonnen.
Als ie dood is, waar is het lijk dan?

Geheim? Waarom?
Laat me niet lachen!

Hetzelfde slappe verhaal als toen Osama Bin Laden zogenaamd naar de Eeuwige Jachtvelden is gestuurd.
Ook Fake News.

Volgens mij ook fakenews.

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 17:50 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier het echte nieuws dat volledig wordt begraven in de media; een gelekt memo van het Pentagon.

https://www.judicialwatch.org/wp-content/uploads/2015/05/Pg.-291-Pgs.-287-293-JW-v-DOD-and-State-14-812-DOD-Release-2015-04-10-final-version11.pdf

Hierin staat dat het optuigen van het IS kalifaat een plan was gesteund door het westen, de Golfstaten en Turkije om het Syrische regime van Bashar al-Assad te ondermijnen. Maar dat wisten we al.

Wat zijn de feiten? Het IS kalifaat, geleid door de mysterieuze Al Bagdhadi, veroverde snel veel terrein binnen Syrië (en Irak) en verwierf wereldfaam met allerlei wandaden, zoals het vernielen van kunstschatten en publieke executies van tegenstanders en afvalligen. Tevens werd de olie in Oost-Syrië op grote schaal verhandeld waardoor IS aanzienlijke middelen tot haar beschikking kreeg. De zoon van Erdogan speelde daar nog een rol in meen ik me te herinneren. Wanneer volgde de ommekeer? Pas toen Rusland zich met de situatie in Syrië begon te bemoeien en de smokkelroutes van IS begon te bombarderen. En geen dag eerder. Uiteraard claimt ego-centrist bij uitstek Donald Trump alle lof voor het 'verslaan' van IS, terwijl eigenlijk de Russen het leeuwendeel daarvan al voor hun rekening hadden genomen.

We worden zoals gewoonlijk weer afgescheept met een bak vol met leugens en halve waarheden ter meerdere eer en glorie van de US of A.

Opdat wij niet vergeten..

Foto uit 2013 van destijds senator John McCain en Al-Baghdadi.

BerichtGeplaatst: Di Okt 29, 2019 19:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Dus Baghdadi leeft nog?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 7:14 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

carlos schreef:
Hier het echte nieuws dat volledig wordt begraven in de media; een gelekt memo van het Pentagon.

https://www.judicialwatch.org/wp-content/uploads/2015/05/Pg.-291-Pgs.-287-293-JW-v-DOD-and-State-14-812-DOD-Release-2015-04-10-final-version11.pdf

Hierin staat dat het optuigen van het IS kalifaat een plan was gesteund door het westen, de Golfstaten en Turkije om het Syrische regime van Bashar al-Assad te ondermijnen. Maar dat wisten we al.

Wat zijn de feiten? Het IS kalifaat, geleid door de mysterieuze Al Bagdhadi, veroverde snel veel terrein binnen Syrië (en Irak) en verwierf wereldfaam met allerlei wandaden, zoals het vernielen van kunstschatten en publieke executies van tegenstanders en afvalligen. Tevens werd de olie in Oost-Syrië op grote schaal verhandeld waardoor IS aanzienlijke middelen tot haar beschikking kreeg. De zoon van Erdogan speelde daar nog een rol in meen ik me te herinneren. Wanneer volgde de ommekeer? Pas toen Rusland zich met de situatie in Syrië begon te bemoeien en de smokkelroutes van IS begon te bombarderen. En geen dag eerder. Uiteraard claimt ego-centrist bij uitstek Donald Trump alle lof voor het 'verslaan' van IS, terwijl eigenlijk de Russen het leeuwendeel daarvan al voor hun rekening hadden genomen.

We worden zoals gewoonlijk weer afgescheept met een bak vol met leugens en halve waarheden ter meerdere eer en glorie van de US of A.

Opdat wij niet vergeten..

Foto uit 2013 van destijds senator John McCain en Al-Baghdadi.

Dat hele Noord-Amerika is één grote, stinkende en etterende beerput.
Hoge muur er omheen en de boel dichtgooien met gewapend beton.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 12:09 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Maar die Baghdadi leeft dus nog?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 12:28 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
Maar die Baghdadi leeft dus nog?

Nee, hoeft niet. Er was al eens eerder geclaimd dat hij dood zou zijn.
Maar de poppenkast van Trump heeft daar gewoon schijt aan.
Ze weten dat de massa in de VS het voor zoete koek slikt.

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Ik ben het deze keer met Geen Stijl niet eens.
Sinan Can hemelt m.i. op geen enkele wijze Al-Baghdadi op.
Hij vertelde dat het meest opvallende was dat iedereen, waarmee hij over Baghdadi gesproken heeft, vertelde dat de man een goede voetballer was. En dat vertelde hij met een soort verwondering en met de zelfde ondertoon waarmee je zegt dat Hitler een grote dierenvriend was.
Wat IS is en waar het voor staat behoeft niet nog eens verteld te worden. Dat weten we inmiddels allemaal en het is verspilling van zendtijd om daarover in herhaling te vallen. Dit in tegenstelling van de toespraak van Trump, die was nieuw en kon dus van alle kanten belicht worden.

OK, je hebt gelijk.

Maar eerder op de avond bij De Wereld Draait Door was het generaal b.d. Peter van Uhm dat er wel met meer respect voor Al-Baghdadi gesproken mocht worden. Wel, Al-Baghdadi verdient wat mij betreft geen enkel respect.

Niet te filmen: oud Commandant der Strijdkrachten vindt dat al-Baghdadi “respect” verdient

Quote:
Van Uhm, echter, vond het vooral niet kunnen omdat het zou getuigen van te weinig respect voor al-Baghdadi. Een massamoordenaar. Een genocidepleger. Een verkrachter. Een slavendrijver. Een mensenhandelaar. Een oorlogsmisdadiger. Te weinig respect. Tijd om even tegen je voorhoofd te tikken, ja.

Ach ja, Peter van Uhm. Die was in 2014 ook al eens van het padje.

https://nos.nl/artikel/644133-van-uhm-begrip-voor-syriegangers.html

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 13:18 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

BerichtGeplaatst: Wo Okt 30, 2019 14:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Laughing

Weerwoord forum index » Buitenland