Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Syrië Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 205, 206, 207, 208  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 8:39 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik heb hett filmpje ook maar eens bekeken. De heer Rutte geeft antwoord op alle vragen van de heer Baudet.
Het probleem bij Baudet (en bij zijn jubelende aanhang) is echter dat hij geen genoegen neemt met het antwoord, om reden dat dat antwoord te complex voor Baudet is.
Rutte geeft een duidelijke uiteenzetting, Baudet verdeelt de wereld in zwart en wit, in een simpel Ja of Nee, in een "bent u voor of bent u tegen" . Hij probeert daarbij met flauwe debattrucjes Rutte onderuit te halen, maar het omgekeerde is het geval. Op inhoud gaat Baudet gewoon af als een gieter.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 9:44 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Nu in bepaalde delen van het noorden van Syrië het nationale leger de zaken in handen neemt, kunnen wij dan niet met schone handen afkomen van die IS-oorlogsmisdadig(st)ers die daar gevangen zitten? Als ze hun oorlogsmisdaden in Syrië en Iraq begaan hebben lijkt het mij geen probleem dat ze in bijvoorbeeld Damascus berecht worden.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tja, u kunt er nu van alles bij slepen, maar ik reageer op dat filmpje. Dat Baudet daarin zwart-wit vragen stelde (wie moet er winnen in Syrie) en Rutte een genuanceerd -en daardoor voor Baudet te complex - antwoord gaf, is misschien een vervelende conclusie, maar daarom nog niet minder juist.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 11:32 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hij geeft juist helemaal geen antwoord. Ok, Assad deugt niet en moet weg volgens Rutte, dat weten we zo onderhand wel. Maar wat er dan wél moet gebeuren, daar horen we Rutte niet over. Baudet daarentegen is daar heel duidelijk over; Assad is de enige legitieme machthebber in Syrië en in zekere zin het minste van alle kwaden. Al die verhalen dat hij genocide zou plegen op zijn eigen bevolking zijn hoofdzakelijk berust op leugens, leugens afkomstig van de bondgenoten waar Rutte blind op vaart. De opluchting van de lokale bevolking wanneer de troepen van Assad de steden binnentrekken spreekt wat dat betreft boekdelen, ze zijn banger voor de Turken en hun hordes wildemannen dan voor Assad en zijn Russische bondgenoot (en terecht).

Misschien dat de Rutte aanhang op dit forum mij eens kan vertellen waarom het een goed idee was om Nederlands belastinggeld te besteden aan de groeperingen die nu aan de kant van de Turken de lokale bevolking terroriseren? Een hel;e simpele vraag toch?

Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

In tegenstelling met de meesten hier, was ik wel degelijk in Syrie voordat de door ons links bejubbelde Arabische lente toesloeg.
Het was in die tijd een regulier land dat alle godsdiensten beschermde. De dames liepen in bikini op de stranden.
Dit zat de islamieten uit Arabie niet lekker, dus die begonnen een verdelgingsoorlog tegen een ieder die Mohammed niet bovenin hun vaandel had.
Dit alles met medewerking van ons deugende mensdeel en de straaljagers uit het westen.
Probeer je daar als goedmens maar eens uit te lullen.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ja daar komt het eigenlijk wel op neer ja.

En dan hebben we een stelletje nitwitten hier die dit beleid nog verdedigen ook. Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 11:57 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

Er valt mij op dat er steeds weer gezegd wordt dat deze of gene factie groepering of overheid wel de ISers kan berechten
Nu weer zou de regering Assad dat kunnen.
Maar er is natuurlijk geen enkele reden te denken dat de gevangenkampen veilig en wel aan het Syrische regeringsleger zouden worden overgedragen

Feit is dat er al heel veel IS-moordenaars en verkrachters los gekomen zijn en hun vrouwen en kinderen zijn aan het zwerven geslagen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 12:31 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

En ons nationale leger zal ze niet aan de grens tegenhouden, want het leger lijkt er meer voor om repressie jegens de eigen bevolking kracht bij te zetten dan om de eigen bevolking te beschermen.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 16:24 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:
Al die verhalen dat hij genocide zou plegen op zijn eigen bevolking zijn hoofdzakelijk berust op leugens, leugens afkomstig van de bondgenoten waar Rutte blind op vaart.

Feit is wel dat Rutte zelf medeplichtig is aan volkerenmoord:

https://nos.nl/artikel/2306685-kamer-eist-snel-openheid-over-nederlandse-luchtaanval-bij-hawija.html

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 16:40 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

IK zie dat anders.

Laatst aangepast door Joost Bakker op Vr Okt 18, 2019 16:42, in totaal 3 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 16:41 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:

Misschien dat de Rutte aanhang op dit forum mij eens kan vertellen waarom het een goed idee was om Nederlands belastinggeld te besteden aan de groeperingen die nu aan de kant van de Turken de lokale bevolking terroriseren? Een hel;e simpele vraag toch?

Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.

Ik behoor niet tot de Rutte aanhang, maar wil wel reageren. Het was absoluut geen goed idee om die groeperingen te steunen. De enigen die in die regio mijn steun verdienen zijn de Koerden die al jaren strijden voor een onafhankelijk Koerdistan en die om die reden overal vervolgd en bestreden worden. Totdat ze nodig waren voor de strijd tegen IS, toen mochten ze de kastanjes uit het vuur halen. Om nu weer het kind van de rekening te zijn, waarbij hufters als Trump ze in de steek laat met het argument dat zij ons in WO 2 ook niet geholpen hebben. Zelden een dommer argument gehoord, maar Trump is dan ook een vreselijke domme man.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 16:43 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/4889356/kamerleden-tweede-kamer-bom-irak-f16-leger-defensie-geschokt-na

De kamerleden zijn weer eens ''geschokt''... 200 burgerdoden door Nederlands vliegtuig in Irak...

Betekenis ''geschokt'' in die zin van de 2e kamer:
''een woord gebruikt voor zaken en ontwikkelingen die men allang wist maar taboe hield,
verder laat het de gebruikers van dat woord emotioneel volstrekt koud en kan iedereen doodvallen''.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Staakt-het vuren nu al naar de vaantjes? Lijkt er wel op..

https://www.zerohedge.com/geopolitical/us-brokered-ceasefire-syria-already-shattered-new-turkish-airstrikes

Zoals ik al zei, PR stunt om Trumps' ego op te poetsen.

Als Trump watcher van het eerste uur kan ik me bepaald niet aan de indruk onttrekken dat zijn presidentschap totaal aan het ontsporen is, en dat hij van gekkigheid niet meer weet wat ie moet doen. Hij grijpt alles aan om 'positieve' headlines te genereren, om de schijn te wekken dat hij een stabiel genie is (zijn woorden) die alles voor mekaar krijgt. Steeds minder mensen trappen er nog in.

Hebben jullie dat nog meegekregen van dat Engelse echtpaar dat door hem werd uitgenodigd en vervolgens totaal voor het blok werd gezet? Te bizar voor woorden, maar met Trump is alles mogelijk.

Quote:
Donald Trump heeft gisteren met een onverwacht voorstel de ouders van een verongelukte Britse tiener de schrik van hun leven bezorgd. De Amerikaanse president vertelde tijdens hun ontmoeting in het Witte Huis dat de veroorzaker van het ongeluk - waarbij hun zoon het leven liet - in de kamer ernaast op hen zat te wachten. De compleet overrompelde ouders besloten niet op het verzoek in te gaan: ,,We zijn extreem boos.”

https://www.ad.nl/buitenland/trump-verbijstert-rouwende-ouders-met-hinderlaag-in-witte-huis-de-verdachte-is-hier~a473e832/

Die ouders van die verongelukte tiener waren naar de VS afgereisd om gerechtigheid te eisen voor het ongeluk waarbij hun zoon het leven liet, en waren aanvankelijk blij dat ze ontvangen werden door niemand minder dan Trump himself. Totdat bleek dat Trump er een soort media-show van wilde maken, door de ouders te confronteren met de veroorzaker van het bewuste ongeval, in het bijzijn van draaiende camera's.

Trump heeft het empatisch vermogen van een pindanootje, zoveel is wel duidelijk.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 21:35 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het was vandaag wel een stuk rustiger in het conflictgebied dan de voorbije dagen, dus er is wel iets van een staak-het-vuren terecht gekomen. Trump prijst Erdogan vandaag de hemel in op twitter en heeft er alle vertrouwen in dat alles goed zal komen. Nou, ik een stuk minder. Wat mij meer vertrouwen schenkt is het feit dat de Russen en de troepen van Assad het machtsvacuum dat is ontstaan heel snel lijken op te vullen.

De Koerden hebben naar verluid vijftienduizend man verloren in de strijd tegen ISIS, en dit is hun dank.

Maar goed, de Koerden waren zelf ook zo dom om met de Amerikanen in zee te gaan.

Volgende maand wordt Erdogan, ongetwijfeld met veel ceremonieel vertoon, ontvangen door zijn 'vriend' Trump in Washington. Daarvoor zal hij nog een bezoekje brengen aan Putin in Sochi.

Zoals gewoonlijk is Putin Trump dus weer een stap voor. Cool

BerichtGeplaatst: Vr Okt 18, 2019 22:00 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Trump vandaag op twitter over Syrië;

Just spoke to President @RTErdogan of Turkey. He told me there was minor sniper and mortar fire that was quickly eliminated. He very much wants the ceasefire, or pause, to work. Likewise, the Kurds want it, and the ultimate solution, to happen. Too bad there wasn’t.....

.....this thinking years ago. Instead, it was always held together with very weak bandaids, & in an artificial manner. There is good will on both sides & a really good chance for success. The U.S. has secured the Oil, & the ISIS Fighters are double secured by Kurds & Turkey....

....I have just been notified that some European Nations are now willing, for the first time, to take the ISIS Fighters that came from their nations. This is good news, but should have been done after WE captured them. Anyway, big progress being made!!!!

Koerden willen "the ultimate solution"..?

Amerika heeft de olie veilig gesteld??

Rolling Eyes Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 5:19 Plaats reactie Reageer met quote
Real

carlos schreef:

Amerika heeft de olie veilig gesteld??

Rolling Eyes Rolling Eyes

Al-Tanf (U.S._military_base)

Verder heeft het staakt-het-vuren als reden dat de Amerikaanse Special Forces een veilige aftocht krijgen uit het gebied. Een kijkje in de inmiddels door de Russen aangetroffen verlaten Amerikaanse basis bij Manbij:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=282&v=X5dyWr7NAhY

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 13:19 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

carlos schreef:
Staakt-het vuren nu al naar de vaantjes? Lijkt er wel op..

https://www.zerohedge.com/geopolitical/us-brokered-ceasefire-syria-already-shattered-new-turkish-airstrikes

Zoals ik al zei, PR stunt om Trumps' ego op te poetsen.

Als Trump watcher van het eerste uur kan ik me bepaald niet aan de indruk onttrekken dat zijn presidentschap totaal aan het ontsporen is, en dat hij van gekkigheid niet meer weet wat ie moet doen. Hij grijpt alles aan om 'positieve' headlines te genereren, om de schijn te wekken dat hij een stabiel genie is (zijn woorden) die alles voor mekaar krijgt. Steeds minder mensen trappen er nog in.

Hebben jullie dat nog meegekregen van dat Engelse echtpaar dat door hem werd uitgenodigd en vervolgens totaal voor het blok werd gezet? Te bizar voor woorden, maar met Trump is alles mogelijk.

Quote:
Donald Trump heeft gisteren met een onverwacht voorstel de ouders van een verongelukte Britse tiener de schrik van hun leven bezorgd. De Amerikaanse president vertelde tijdens hun ontmoeting in het Witte Huis dat de veroorzaker van het ongeluk - waarbij hun zoon het leven liet - in de kamer ernaast op hen zat te wachten. De compleet overrompelde ouders besloten niet op het verzoek in te gaan: ,,We zijn extreem boos.”

https://www.ad.nl/buitenland/trump-verbijstert-rouwende-ouders-met-hinderlaag-in-witte-huis-de-verdachte-is-hier~a473e832/

Die ouders van die verongelukte tiener waren naar de VS afgereisd om gerechtigheid te eisen voor het ongeluk waarbij hun zoon het leven liet, en waren aanvankelijk blij dat ze ontvangen werden door niemand minder dan Trump himself. Totdat bleek dat Trump er een soort media-show van wilde maken, door de ouders te confronteren met de veroorzaker van het bewuste ongeval, in het bijzijn van draaiende camera's.

Trump heeft het empatisch vermogen van een pindanootje, zoveel is wel duidelijk.

Staakt het vuren houdt voor Erdo ook niet anders in dan staken voor de tegenpartij en vuren voor Erdo. Had er iemand gedacht dat het wederzijds zou zijn?

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 15:54 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Het Koerden probleem zit heel anders in elkaar dan velen hier in West-Europa veronderstellen.
Het is het probleem dat Arabieren en Turken richting andere volken hebben. Hoewel de Turken een minderwaardigheidsgevoel koesteren richting Europese volken, en Arabieren geen hoge pet op hebben richting Turken, hebben ze beiden nog een grotere hekel en voelen zich minderwaardig naar Europeiden waar de Koerden toe behoren.
De Koerden zijn gewoon Iraanse Europeanen die zich eens tot de islam hebben bekeerd . Daar komt die haat en dat minderwaardigheid gevoel bij Turken/Arabieren vandaan
Dat is ook aan Koedische gezichten en huidskleur te zien.

Wat Wikipedia ervan zegt: De meeste Iraans Europese volkeren leven in het Midden-Oosten (Iran, Turkije, Syrië, Mesopotamië), de Kaukasus (Georgië, Azerbaijan, Armenië), Rusland, Centraal Azie (Tadzjikistan, Oezbekistan, Afghanistan), en Zuid Azie Pakistan).[1] Tot de Iraanse volkeren worden onder andere de Perzen, Osseten, Tadzjieken, Koerden en Pathanen gerekend. Daarnaast behoren historische groepen als de Scythen, Parthen, Meden, Alanen, Sarmaten en Bactriërs tot de Iraanse volkeren. De Iraanse volkeren stammen af van de Ariërs, een-- Indo-Europees-- volk dat rond 1000 v.Chr. naar Iran en de genoemde streken migreerde

Nu ik toch bezig ben. Arabieren zijn Semieten,.
Turken behoorden oorspronkelijk tot het Mongoloide ras. Maar dat laatste is onderhand door de omvangrijke slavenimport verdunt tot een soort kruising tussen mongool/Europeaan.
Ik mag natuurlijk geen ras zeggen.
Toen Catharina de Grote met behulp van de Nederlandse admiraal van Kinsbergen, de Krim in 1770 terug veroverde op de islamitische slavenjagers woonden daar in het binnenland tussen de bergen, de afstammelingen van de Oost-Goten. Ik bekeek een woordenboek en een bijbel uit die tijd. Tot mijn verbazing kon ik de meeste woorden lezen.

Laatst aangepast door Poendert op Za Okt 19, 2019 19:39, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 15:56 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

U heeft zeker ook Koerden in de familie ?

BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 17:49 Plaats reactie Reageer met quote
Corwin

@ Poendert
Je verwart 'volk' met 'taal'

De Koerdische taal (of talen of dialecten) behoort tot de Iraanse taalgroep
En de Iraanse taalgroep is een van de indo-germaanse taalgroepen

Taal is natuurlijk nauw verweven met een volk
En kan ook een sterke aanwijzing zijn voor de oorsprong van een volk
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Okt 19, 2019 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Corwin schreef:
@ Poendert
Je verwart 'volk' met 'taal'

De Koerdische taal (of talen of dialecten) behoort tot de Iraanse taalgroep
En de Iraanse taalgroep is een van de indo-germaanse taalgroepen

Taal is natuurlijk nauw verweven met een volk
En kan ook een sterke aanwijzing zijn voor de oorsprong van een volk

Ik zie dat de Koerden in verhouding met Arabieren een Europees uiterlijk hebben. Met Turken kun je er weinig over zeggen, daar heeft men zo veel slaven van de Krim en de Oekraine ingevoerd ook als vrouw of seksslavin, dat nu veel Turken een Europese uitstraling hebben. Een Turk is eigenlijk altijd wel ergens het kind van een slaaf of slavin.
Bij Arabieren is dat minder het geval. Die castreerden meestal hun slaven.
De Janisaren, een soort SS elite van de Turkse Sultan, die oorspronkelijk werden ingevoerd als belastingbetaling voor alle christengezinnen, mochten de eerste tijd van hun bestaan niet trouwen maar lieten wel nazaten achter.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 9:22 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Wat maakt het nou in godsnaam uit hoe die mensen eruit zien ?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Trump deze week voor de camera: 'Ik breng mijn soldaten terug naar huis, daar waar ze thuishoren.'

Maar wat gebeurt er nou echt? De troepen die uit Noord-Syrië worden weggehaald blijken te worden overgeplaatst naar het westen van Irak, enkele honderden kilometers verderop. 700 man in totaal.

"Home" is dus blijkbaar West-Irak. Who knew! Rolling Eyes

En dat terwijl er in Irak steeds meer stemmen opgaan om alle Amerikanen het land uit te sodemieteren.

https://www.rt.com/news/471348-us-troops-syria-iraq/

Het slaat allemaal nergens meer op waar de Amerikanen mee bezig zijn, maar dat verkondig ik al jaren.

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Tijd voor wat humor!

De week van Putin

Leuk gemaakt hoor, en zeker een kern van waarheid.

Putin = BAAS

BerichtGeplaatst: Zo Okt 20, 2019 16:19 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Prachtig! Laughing Laughing Laughing
Wel jammer dat ze zoveel schijt aan het miljeu hebben met al dat gefladder.

Razz

Weerwoord forum index » Buitenland