Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Syrië Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 201, 202, 203 ... 206, 207, 208  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Mrt 05, 2019 13:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Overigens, wat is dat voor een achternaam? Is hij gewoon een Nederlander?

Ja, met slechts één nationaliteit Laughing

Of zou zijn loyaliteitsprobleem wederom in zijn religie zitten en niet in zijn paspoort?

BerichtGeplaatst: Di Mrt 05, 2019 13:43 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, doorheen de geschiedenis zijn er altijd wel mafketels geweest die overal achterna liepen.
In de tweede wereldoorlog waren het de NSB'ers, die niet eens zo veel verschilden van de populisten van tegenwoordig. Maar in de jaren 1940-1945 kwamen ze door omstandigheden steeds verder in de stront terecht.
Vergeet niet, dat er ook nog zo'n slordige Nederlandse SS'ers waren, die zo nodig tegen Rusland moesten gaan vechten.
In de jaren 70 had je ook vrijwilligers die voor Israël wilden vechten, en daar nu als niet-jood als een paria leven. Vooral als je dan ook nog invalide bent geraakt.
Van hen zijn ook geen mensen welkom terug in Nederland. Waag het niet om voor een buitenlandse mogendheid te vechten!

Daarom is het ook onbegrijpelijk dat er nu over de repatriëring van IS fanatici wordt gedacht.
Je haalt alleen een hoop ellende op je hals.
Zelfs de Nederlandse militairen die indertijd naar Libanon zijn uitgezonden, vormen soms een risico omdat ze sympathie hebben opgevat voor een club als Hezbollah. Vergeet niet dat velen van hen onder emotioneel erbarmelijke omstandigheden hun vredestaak hebben moeten vervullen, en de Israëli's hebben zich indertijd nogal wat keren van hun meest cynische kant laten zien. Daarvan zijn er voorbeelden te over!

PTSS komt niet zo maar uit de lucht vallen, en er zijn heel wat (ex) militairen die daar al in de jaren 70 voor gewaarschuwd hebben! Maar de regering deed toen al alsof hun neus bloedde. Rolling Eyes
Nu kreeg een politieman een kopstoot van een Nationale held.
Tja.. Kon je op wachten.

Er is een film over gemaakt.. Rambo.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 05, 2019 13:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ryan schreef:
Er is een film over gemaakt.. Rambo.

De eerste film inderdaad, dat was best een goede film.

De latere films zijn lachwekkend slecht. Deel 3 was helemaal grappig: Rambo vocht aan de kant van de Mujaheddin tegen zogenaamde sovjets. Rambo als extremistische moslimstrijder, wie had dat gedacht??? Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Mrt 05, 2019 18:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Tedje van Es schreef:
Overigens, wat is dat voor een achternaam? Is hij gewoon een Nederlander?

Ja, met slechts één nationaliteit Laughing

Nou, dan gooien we er een bom op. Dan is het (ook) opgelost.

Quote:
Of zou zijn loyaliteitsprobleem wederom in zijn religie zitten en niet in zijn paspoort?

Wat flauw. Dit heeft HELEMAAL NIKS met de andere discussie te maken. Ook Nederlanders met maar één paspoort kunnen niet loyaal zijn.

En ja, de islam is een nationaal probleem.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 06, 2019 8:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dit heeft alles met die andere discussie te maken, totdat jij een houtsnijdend voorbeeld kan geven van een loyaliteitsconflict van een niet-moslim. Tot nu toe is je dat namelijk niet gelukt, en ik kan wel vrij simpel aantonen dat moslims met één nationaliteit ook zo'n loyaliteitsconflict hebben. Zie deze persoon. OerNederlander aan zijn achternaam te zien. Ernstig loyaliteitsconflict. Waar komt het door? Islam.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 06, 2019 9:01 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

IS-ers zijn niet loyaal aan een ander land, ze zijn loyaal aan een foute religie. En mensen met alleen de Nederlandse nationaliteit kunnen ook NSB-er zijn. Het systeem is niet waterdicht.
Maar mensen met 2 nationaliteit kunnen in een loyaliteitsconflict geraken vanwege hun 2e vaderland en precies dat conflict sluit je uit als je de wet gaat aanpassen.

Maar nu zijn we in deze topic ook al bezig.

On topic: die vent en zijn kinderbruid horen hier niet thuis.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 06, 2019 10:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

https://youtu.be/B5W8_7RyNmo?t=64

Afschuwelijke vent. Een meisje van 15 zou zogenaamd met hem willen trouwen, en hij 'accepteerde dat'.

Feiten zijn waarschijnlijk dat dat kind van 15 tegen haar zin in het huwelijk werd ingedwongen en vervolgens dook die Riedijk er direct op om meer kindjes te maken. Dan ben je gewoon een smerige pedo die iemand leven verwoest heeft.

Mocht hij terug naar Nederland komen, of welk land dan ook, direct berechten en levenslang geven. En dan ook echt levenslang graag.

Hier zijn vrouw trouwens, 19 jaar 3 kinderen waarvan al eentje overleden:
https://www.youtube.com/watch?v=EWcJHxmXD1Q

Compleet gebrainwashed.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 06, 2019 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Er waren 25.000 Waffen SSsers van Nederlandse afkomst, (zelfs Aantjes had zich opgegeven voor de strijd tegen het KWAAD)die vochten samen met het Duitse leger in de voorste gelederen in het Oosten tegen de Communisten. Niet speciaal tegen de Russen.
Na de oorlog werd die houding niet terzijde geschoven, ook toen werd weliswaar niet fysiek, tot 1995 tegen de communisten gestreden. Dat heette de "koude" oorlog.
Maar het lijkt dat velen uit onze eigen gelederen heimwee naar die koude oorlogstijd hebben, en daarom een nieuw gevaar hebben gecreeerd. Dat zijn nu de Russen, hoewel ook de Chinezen een deuntje mee beginnen te spelen.
Een beetje leider/lijder kan tegenwoordig niet meer zonder een "vijand".
Laten we blij zijn dat door het deugende deel van ons volk nu een strijd tegen Trump wordt gevoerd. Voor hetzelfde geld spijkert men een veldtocht richting Russen of China in elkaar.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 06, 2019 10:28 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ikzelf heb zeker geen voorliefde voor het gedachtegoed van communisten. Maar het lijkt voor het kapitalistische systeem een groot gevaar te vertegenwoordigen. Het is eigenlijk het enige systeem waartegen ons systeem al jarenlang vecht.
Het islamisme lijkt niet echt een vijand voor het kapitalisme, want we kunnen uitstekend opschieten met landen als Saoedie-Arabie, Turkije of Bahrein. De Turken krijgen zelfs Patriot-raketten van Amerika las ik onlangs.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 06, 2019 12:28 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Mocht hij terug naar Nederland komen, of welk land dan ook, direct berechten en levenslang geven. En dan ook echt levenslang graag.

Hij is toch al berecht? Hij heeft bij verstek 6 jaar gekregen.

Reken even met deze heilsoldaat mee:
Mmmm... eens even denken....
Mijn straf is 6 jaar.
Minus aftrek wordt dat 4 jaar.
Als ik me in mijn luxe cel koest houd misschien nog een jaartje minder.
Daarna levenslang een uitkering.
Wil ik dat?
Ja natuurlijk! (Wat een stomme vraag stel ik mezelf!)
Zou het me lukken om een journalist te spreken?
Uiteraard! Die vreten uit mijn hand!
Holland, here I come!

En let op mijn woorden: dat gaat hem ook nog lukken.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik las nog iets bijzonders op Wikipedia over Syrië. Kort regeltje met grote impact:

In de 20e eeuw is de bevolking van Syrië zo goed als vertwintigvoudigd.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Syri%C3%AB#Bevolking

Zouden we Nederland er even bijpakken als vergelijking. Wij hadden iets meer dan 5 miljoen inwoners in 1900. Stel dat dit ook vertwintigvoudigd was richting iets meer dan 100 miljoen inwoners in 2000.

Hoe zou ons land er dan uitzien denk je? En wat als die explosieve groei ook nog eens voortkwam onder bepaalde bevolkingsgroepen?

Dat er oorlog ontstaat in een land wat in vrij korte tijd vertwintigvoudigd in bevolkingsgrootte kun je volgens mij ook zonder glazen bol vrij zeker voorspellen.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 15:12 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Vertwintigvoudigd? Shock Dat kan ik me haast niet voorstellen.
Dat zou betekenen dat het land beging vorige eeuw maar 900.000 inwoners telde.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 17:53 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Zou best kunnen Tedje. De bevolking in Aziatische landen en ook in het Midden-Oosten groeit explosief.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 11, 2019 20:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Vertwintigvoudigd? Shock Dat kan ik me haast niet voorstellen.
Dat zou betekenen dat het land beging vorige eeuw maar 900.000 inwoners telde.

Dat lijkt er wel op inderdaad: http://looklex.com/e.o/syria.demographics.htm
In 1910 waren er 890,000 inwoners...

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Shock

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 10:04 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, zo kijken de konijnen ook nu volgens mij Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Konijnen! Laughing

BerichtGeplaatst: Di Mrt 12, 2019 11:44 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Real schreef:
Zou best kunnen Tedje. De bevolking in Aziatische landen en ook in het Midden-Oosten groeit explosief.

Dan krijg je dus ook een explosief mengsel. Mij staat bij dat in de tweede helft in 2010 de bevolking (in slechts een half jaar tijd) met 200 000 toenam. Dat kan gewoon niet goed gaan. Nergens.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2019 18:01 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Het wachten is nu op een guerilla-oorlog in Syrie.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2019 18:09 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dat hebben we toch de afgelopen acht jaar al gehad? Een guerrilla oorlog van terroristen, gesteund door de Amerikanen en hun bondgenoten, tegen de Syrische staat. Gelukkig lijkt het ergste nu achter de rug.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 13, 2019 18:57 Plaats reactie Reageer met quote
Real

In dat geval klopt er iets niet carlos. Een oorlog tegen guerrilla's is namelijk niet te winnen.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 14, 2019 9:46 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Real schreef:
In dat geval klopt er iets niet carlos. Een oorlog tegen guerrilla's is namelijk niet te winnen.

Een oorlog tegen guerrilla,s is prima te winnen als men dezelfde methoden als de guerrilla,s gebruikt.
Dus de complete familie van een zelfmoordenaar uitroeien, of desnoods zijn complete dorp.
Maar dat mag de boze blanke man nooit doen. Iets met "de andere wang toekeren"

BerichtGeplaatst: Do Mrt 14, 2019 17:48 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Poendert schreef:

Een oorlog tegen guerrilla,s is prima te winnen als men dezelfde methoden als de guerrilla,s gebruikt.

Een guerrilla kan zich mengen onder de plaatselijke bevolking en vanuit slaapstand onverwacht toeslaan. Een bezettend leger kan dat niet, omdat zij zich niet onopgemerkt kunnen mengen tussen de locals.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 03, 2019 14:10 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
Het Rode Kruis is 'zeer bereid' om vrouwelijke jihadisten en hun kinderen op te halen uit Koerdische kampen in Noord-Syrië, als de Nederlandse regering daarom zou vragen. Dat meldt het Rode Kruis desgevraagd aan de NOS.

https://nos.nl/artikel/2278781-rode-kruis-bereid-vrouwelijke-jihadisten-en-kinderen-uit-syrie-op-te-halen.html

Ja hoor, de laffe polderaars in Den Haag beginnen al te draaien. In plaats van een bom op dat kamp te flikkeren komen deze oorlogsmisdadigers met hun kinderen straks gewoon terug.

Nadat ze door ons berecht zijn (belastinggeld), hun gevangenisstraf hier hebben uitgezeten (belastinggeld) en hun kinderen door ons zijn heropgevoed (belastinggeld) zullen zij levenslang bijstand ontvangen (belastinggeld) want geen mens geeft ze een baan. Ze zullen daarom genoeg tijd hebben om op de barricades te klimmen en te eisen dat hun boerka het Nederlandse straatbeeld mag verrijken.
Dat krijg je als je een laf en ruggengraatloos land bent, dan helpen anderen je graag naar de kl*ten...

BerichtGeplaatst: Di Apr 09, 2019 22:28 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Zo af en toe sijpelt er buiten de lijntjes van de Angselsaksische persbureau's iets naar buiten

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3421034/belgische-is-strijder-chloorgas-en-andere-chemische-wapens-gebruikt

De Iraakse autoriteiten hebben maandag de bekentenis vrijgegeven van een terdoodveroordeelde Belgische IS-strijder,
die met zijn Nederlandse vrouw naar Syrië vertrok. Hij geeft toe dat de jihadistische groepering waartoe hij
behoorde chemische wapens en chloorgranaten heeft gebruikt
.

Vreemd, destijds (de eerste 4 jaar van de oorlog) vertelde onze media steevast dat die vreselijke
Assad achter zulke aanvallen zat.

Weerwoord forum index » Buitenland