Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Syrië Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 208, 209, 210  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Feb 28, 2020 18:00 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier de laatste ontwikkelingen inzake Turkije en Syrië;

https://www.aljazeera.com/news/2020/02/turkey-syria-tensions-escalate-troops-killed-live-updates-200228104334749.html

Geen 22 maar 33 Turkse soldaten gedood gisteren. Ik heb begrepen dat er een spoedzitting van de NAVO komt, of al is geweest. Intussen heeft Putin met Erdogan telefonisch contact gehad om de zaak te de-escaleren in zoverre mogelijk.

Honderden Syrische vluchtelingen komen inmiddels aan bij de grens met Europa, Griekenland tracht ze tegen te houden.

Dit was dus bepaald geen loos dreigement van Erdogan, blijkt nu al..

Amerika heeft steun toegezegd aan NAVO bondgenoot Turkije...as expected.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 01, 2020 5:55 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Hier lees ik in de krant (El Mercurio) dat het helemaal geen koek en ei is tussen Putin en Erdogan, en dat deze botsing tussen Syrië en Turkije meer gevolgen kan hebben, ook omdat de VS zich waarschijnlijk niet direct gaan mengen in de strijd, en de russen wel.

Mijn eigen indrukken: Turken zijn niet geliefd in de arabische wereld, zeker niet bij Syriërs en Irakezen, maar ook niet bij soennitische broeders Egypte, Saoedisch Arabië of VAR. Er is dus iets te winnen in de arabische wereld voor Poetin door tegen Turkije te kiezen, in West Europa door te kiezen voor de Koerden, dat gaat hem sympathie opleveren in zowel Arabische wereld als Westeuropa. .

Maar.. Israel? Israel was vroeger bevriend met Turkije, de laatste tijd minder, en investeert flink in (Irakees) Koerdistan. Hoe zit dat? En wat te denken van Bernie Sanders die het goed lijkt te kunnen gaan doen, maar behoorlijk kritisch is over Israel.

Krijgt Ingo Piepers gelijk, en wordt een derde wereldoorlog onafwendbaar in 2020 of 2021?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 01, 2020 9:44 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Maakt Merkel zich alweer op voor nog een rondje Wir schaffen das?

Quote:
Die Bundeskanzlerin versicherte Präsident Erdoğan der Solidarität der Bundesregierung bei der humanitären Unterstützung der vertriebenen Menschen in Idlib.

https://www.bundesregierung.de/breg-de/aktuelles/bundeskanzlerin-merkel-telefoniert-mit-dem-tuerkischen-praesidenten-recep-tayyip-erdo%C4%9Fan-1726432

Laat dit sujet alsjeblieft haar enige juiste optreden te weten haar aftreden vervroegen naar een zo snel mogelijke datum!

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 01, 2020 10:50 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Willem schreef:
Hier lees ik in de krant (El Mercurio) dat het helemaal geen koek en ei is tussen Putin en Erdogan

Een beetje een mysterie inderdaad. Putin en Erdogan komen geregeld bij elkaar over de vloer en lijken vriendschappelijk met elkaar om te gaan, maar intussen staan Rusland en Turkije lijnrecht tegenover elkaar in Syrië, en dat begint nu echt te botsen.

Vergeet niet dat er een paar jaar geleden al een crisis was, toen Turkije een Russisch toestel neerschoot. Daarop verzuurden de relaties onmiddellijk, na de coup tegen Erdogan werden deze echter weer heel snel hersteld, en beter dan ooit. Echte vrienden zijn het volgens mij niet, maar Erdogan kan niet om Rusland heen en Putin kan ook niet om Turkije heen, dus ze moeten wel op een of andere manier met elkaar zien te dealen.

Hoe lang dat nog goed gaat is echter zeer de vraag nu.

Rusland staat voor een lastig dilemma in Syrië; wil het Assad blijven steunen dan zal het Turkije waarschijnlijk moeten stoppen, maar de gevolgen daarvan zijn niet mals. Doen ze niets, en laten ze Turkije hun gang gaan, dan leiden ze in mijn ogen groot gezichtsverlies want dat geeft de indruk dat Rusland z'n bondgenoot in de steek laat en geen vuist durft te maken tegen de Turken. Hetzelfde dilemma heeft Rusland in feite ook met Israël, dat voortdurend aanvallen uitvoert op Syrië zonder dat Rusland een vinger naar ze uitsteekt.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 01, 2020 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Rusland staat voor een lastig dilemma in Syrië; wil het Assad blijven steunen dan zal het Turkije waarschijnlijk moeten stoppen, maar de gevolgen daarvan zijn niet mals. Doen ze niets, en laten ze Turkije hun gang gaan, dan leiden ze in mijn ogen groot gezichtsverlies want dat geeft de indruk dat Rusland z'n bondgenoot in de steek laat en geen vuist durft te maken tegen de Turken. Hetzelfde dilemma heeft Rusland in feite ook met Israël, dat voortdurend aanvallen uitvoert op Syrië zonder dat Rusland een vinger naar ze uitsteekt.

Er is een vrij simpele beslissing mogelijk die Rusland als winnaar uit dit hele conflict laat komen: Poetin moet zorgen dat Assad aftreedt. Lavrov heeft dit al eerder genoemd, als er een einde komt aan de oorlog in Syrië moet Assad wijken.

Rusland kan het best voor elkaar krijgen dat Assad oprot. Geef hem immuniteit en breng hem ergens onder in een deelrepubliek. Zet hem in het appartement naast Janoekovytsj Laughing

't Is het ideale wisselgeld richting Erdogan, Israël en het westen waarmee Rusland zich wereldwijd ook even neerzet. Amerika heeft tot nu toe altijd de dictator gebombardeerd, daarna ontstond er een failed state met moslim extremisme. Zie Afghanistan, Irak, Libië, Syrië, etc.

Rusland kan gewoon de dictator wegsturen en proberen een enigszins normale opvolger te vinden. Defacto zal dat niet veel afwijken van het soort 'democratie' wat er nu in Irak is. Die landen zijn (nog) niet geschikt voor democratie.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 01, 2020 15:06 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

carlos schreef:

https://www.aljazeera.com/news/2020/02/turkey-syria-tensions-escalate-troops-killed-live-updates-200228104334749.html

Geen 22 maar 33 Turkse soldaten gedood gisteren. Ik heb begrepen dat er een spoedzitting van de NAVO komt, of al is geweest. Intussen heeft Putin met Erdogan telefonisch contact gehad om de zaak te de-escaleren in zoverre mogelijk.

Honderden Syrische vluchtelingen komen inmiddels aan bij de grens met Europa, Griekenland tracht ze tegen te houden.

Amerika heeft steun toegezegd aan NAVO bondgenoot Turkije...as expected.

En dit krijgen de Islamitische proxies van Turkije mee als reisbagage naar Europa om de Europese grenzen mee te bestormen.

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 01, 2020 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

En de EU zwijgt over wat er nu gebeurt. Sterker nog, het vindt waarschijnlijk dat we allemaal die 'vluchtelingen' maar weer onderdak moeten bieden, netjes verdeeld over de lidstaten. Ik geef Griekenland groot gelijk, grens gesloten houden en niet binnen laten.

En de subsidie aan Turkije voor die deal onmiddellijk stop zetten, iets wat waarschijnlijk ook nog niet gebeurd is.. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 01, 2020 19:34 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Spreken is zilver, zwijgen is goud. Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 02, 2020 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik begrijp dat in IDLIB de mensen zitten die door het seculiere, destijds door de eigen bevolking gekozen Baath-bewind, onder leiding van ASAD naar die provincie zijn gejaagd.
Erdogan de Turkse wapen en trammelant-handelaar, meende dat hij onder die hardcore voormalige ISIS moslims, mooi kon gaan stoken om de Gas/olie leidingen vanuit Koerdistan via die vrome broeders, ook onder Turks bewind te krijgen.
Nu de rest van Syrie weer door de seculiere troepen van Assad is heroverd, denken de echte Syriers dat het tijd wordt om samen met de door hun uitgenodigde vrienden de Russen, ook dat laatste bolwerk van scherpslijpende islamieten met hun bloedbroeders, de invallende Turken terug over de Turkse grenzen te jagen.
We kunnen dus vaststellen dat de huidige IDLIB bezettende vrome ISIS islamieten, niet tot een eventuele vredelievende tak van de islam behoort, zoals deugend Nederland ons steeds wil doen geloven. Het zijn ook niet allemaal lieve welopgevoede kinderen, die blijkbaar in dat soort de vrede belijdende religie,s, altijd voor de soldaten uit lopen
Erdogan had dus een prima plan voor het westen. Europa opzadelen met een stel bewezen zeer vrome, en daarom
extreem bloeddorstige ISIS-moslims.
Maar jammer voor de islamist Erdogan. Syrië wordt weer van de originele Syriërs onder een seculier bewind.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 02, 2020 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het is oorlog aan de Europese buitengrens en de EU kijkt gewoontegetrouw weer es de andere kant op..

https://www.youtube.com/watch?v=FEYA6yqkJrI

BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2020 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik vraag me af hoeveel vluchtelingen er in dat bootje zitten.
Ik schat nog niet eens de helft. En precies daar zit het probleem, het grootste deel zijn goudzoekers.

En dan nog dit: https://nos.nl/artikel/2325413-ind-is-veel-meer-kwijt-aan-vergoeding-voor-trage-asielprocedures-dan-gedacht.html

Ik verzeker je dat dit niet bijdraagt tot een groter draagvlak.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2020 10:02 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik las dan weer dat afgewezen asielzoekers 15.000 euro schadevergoeding krijgen van de Nederlandse staat.
Bestaat er in de verte een mogelijkheid dat we teveel van onze kinderen hoog hebben opgeleid, zodat ze advocaat konden worden.
Stoere krijgers werden het, die zoeken naar gaten in de Nederlandse wet.

Persoonlijk vind ik niet dat een wet buiten werking moet kunnen worden gesteld, omdat iemand na lang muggeziften ergens een gaatje kon vinden.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2020 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Tedje schreef:
Ik vraag me af hoeveel vluchtelingen er in dat bootje zitten.

Het zijn voor het overgrote deel Afghanen, dus niks "Syrische vluchtelingen". Ze worden door Turkije met bussen en taxi's naar de grens gebracht en voorzien van traangas om mee te gooien naar de politie. Ik snap niet hoe Europa dit überhaupt nog langer accepteert.

Ik hoorde dat verschillende NGO's al hadden opgeroepen om ze op te nemen en netjes te verdelen over Europa.. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2020 18:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Ik hoorde dat verschillende NGO's al hadden opgeroepen om ze op te nemen en netjes te verdelen over Europa.. Rolling Eyes

Soros zeker?

Ik las pas nog iets interessants: de sterkste loonstijging in 2019 in Rusland was bij medewerkers van NGO's. Goh, hoe zou dat nou komen.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2020 19:21 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

carlos schreef:
Het is oorlog aan de Europese buitengrens en de EU kijkt gewoontegetrouw weer es de andere kant op..

https://www.youtube.com/watch?v=FEYA6yqkJrI

Turkije was destijds de aanstichter van de zeer snelle oorlogsopbouw in Syrie, eerst
door water-schaarste le laten ontstaan (en zo de eocnomie te ontwrichten)
en vervolgens door 70.000 buitenlandse Jihadisten naar Syrie te sturen en hun walgelijke
genocides te laten uitrichten.

Momenteel is Turkije nog steeds hoofdoorzaak van de ellende die Islamitische terroristen (Al Qaeda)
met Turkse steun vanuit steden aanrichten en het Syrische regime tot bombardementen dwingen...

Daarom MOET Turkije alle gevolgen dragen en NIET de EU... inclusief de opvang van
gevluchte burgers en wel op EIGEN Kosten..
.

Alleen dat zal de Turkse oorlogshonger temmen !!!

De NPO (Erdogans grootste slippendragers) is in de lijn van Erdogan
alweer begonnen is met het riedeltje ''het is onze verantwoordelijkheid de vluchtelingen op te vangen''
en Merkel en de zelf-haat EU (hersendood) laten de valse aanmaningen van Erdogan over zich heen laten gaan,
alsof men vanuit de EU geen respect voor Europa en haar burgers heeft, noch enige zelfrespect.

Dat IS de grootste SCHANDE van dit moment.

De EU betalingen aan Turkije stimuleren in wezen bij de huidige agressieve oorlogsvoering met gewetenloze Islamisten
voor Erdogan in buurlanden... en diezelfde man heeft eerder al Koerdische stadskernen laten bombarderen
.

Ook de EU verdient een plek op een oorlogstribunaal, inclusief Mark Rutte.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 05, 2020 21:21 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

'staakt-het-vuren in Idlib overeengekomen tussen Putin en Erdogan'

Belangrijke meeting vandaag tussen Putin en Erdogan, het leek er de laatste week een beetje op dat Rusland en Turkije elk moment elkaar in de haren zouden vliegen. Maar de uitnodiging van het Kremlin was vooral bedoeld om heethoofd Erdogan weer een beetje rustig te krijgen, of dat gelukt is moet nog blijken.

Dit is niet de eerste keer dat er een staakt-het-vuren wordt afgesproken, dat vervolgens niets waard blijkt.

Eigenlijk ben ik er niet zo heel blij mee, want ik zou het liefst zien dat Assad nu eindelijk dat laatste terroristenbolwerk in handen krijgt zodat de rust daar echt kan terugkeren. Nu blijft het probleem voort etteren. En eigenlijk is het ook wel een beetje een zwaktebod van Putin dit, maar ik denk dat Erdogan het wel heel slim gespeeld heeft en dit zodoende heeft afgedwongen. Turkije heeft namelijk een aantal stevige klappen uitgedeeld aan het Syrische leger, als ik de berichten mag geloven. En nu krijgt hij wat hij wilde.

Turkije heeft ook zwaar bewapende agenten naar de Griekse grens gestuurd, het zou me niets verbazen als die binnenkort in aanvaring komen met hun Griekse collega's. Een cynisch machtsspel, met 'vluchtelingen' als pionnen. Europa heeft geen antwoord.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 05, 2020 22:23 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Eigenlijk ben ik er niet zo heel blij mee, want ik zou het liefst zien dat Assad nu eindelijk dat laatste terroristenbolwerk in handen krijgt zodat de rust daar echt kan terugkeren.

Vind dat Syrie en Rusland er rekening mee moeten houden dat wanneer ze het onderste uit de kan willen en ook dat laatste stukje nog willen heroveren op de opstandelingen, dit impliceert dat alweer zoveel meer Syriers op het dak van naburige landen en Europa gaan komen.
Wanneer ze reeel zijn moeten ze erkennen dat er nou eenmaal 'n brede weerstand is tegen het regime van Syrie en dat zouden ze z'n beslag moeten laten krijgen door het voorstel van Turkije om bij de grens met dat land 'n brede strook in te richten als het nieuwe verblijfsoord van de gevluchten en de opstandelingen te aanvaarden. Ook Europa zou daaraan mee moeten werken, zodat de hierheen gevluchten weer 'n thuis krijgen in hun eigen gebied.

carlos schreef:
Turkije heeft ook zwaar bewapende agenten naar de Griekse grens gestuurd, het zou me niets verbazen als die binnenkort in aanvaring komen met hun Griekse collega's. Een cynisch machtsspel, met 'vluchtelingen' als pionnen. Europa heeft geen antwoord.

Zou kunnen zijn dat ze daar gaan helpen om de vluchtelingen te verhinderen naar Europa te gaan, zodat de deal om hen tegen te houden nagekomen wordt en de bijbehorende financiele wederprestatie niet stopgezet zal worden.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Mrt 05, 2020 22:32 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

In Turkije zelf lopen de gemoederen inmiddels ook hoog op..

Iemand van de oppositie had Erdogan vergeleken met Satan en gezegd dat hij het vuile werk voor de Amerikanen op knapt in Syrië en daarvoor Turkse soldaten had opgeofferd. Dit was het gevolg. Razz

Natubico schreef:
Zou kunnen zijn dat ze daar gaan helpen om de vluchtelingen te verhinderen naar Europa te gaan, zodat de deal om hen tegen te houden nagekomen wordt en de bijbehorende financiele wederprestatie niet stopgezet zal worden.

Haha, geloof je het zelf? Ik denk dat hij het vooral doet om de Grieken te pesten, let maar op daar gaat wat gebeuren binnenkort.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 05, 2020 22:45 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

't Zijn alle twee Navo-landen, dus als een ervan militair agressief zou worden tegen het ander dan zou er inderdaad wat gaan gebeuren.
-
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 06, 2020 13:55 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

carlos schreef:
Ik denk dat hij het vooral doet om de Grieken te pesten, .

Blijkt inderdaad zo ongeveer het geval te zijn.

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20200306_66530115/crisis-aan-griekse-grens-houdt-aan-weer-traangas-afgevuurd

De Turkse autoriteiten zeggen dat alleen traangas wordt afgevuurd als de Grieken dat ook doen. "Waarom zou Turkije traangas afvuren op de Griekse kant van de grens?", zei minister Süleyman Soylu (Binnenlandse Zaken) eerder. "Griekenland beschiet ons, onze politiestations bij de grens, met traangas. Daar reageren wij op."

Wat 'n kolder; Griekenland zou Turkse politiestations met traangas beschieten.
Griekenland schiet traangas af op uit Turkije komende personen die de Griekse grenshekken en dus eigendommen proberen te vernielen en illegaal het land willen binnendringen.
Kan mogelijk zijn dat politieposten in Turkije wat last hebben van dat traangas,
Maar dat houdt dan weer verband met het feit dat Turkije zich niet houdt aan de deal die 't gesloten heeft betreffende het tegenhouden van migranten.
-
BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Turkije is daar de boel aan het opjutten. Griekenland staat zwaar onder druk.

Ik hoorde gisteren een interview met de Griekse premier op CNN, dat erg zijn best deed om Griekenland als kwaaie pier af te schilderen omdat het z'n grenzen niet wagenwijd openzet voor de vluchtelingen. Ook probeert CNN een link te leggen tussen Idlib (foei Assad! foei Rusland!) en het gebeuren aan die grens. Die link is er eigenlijk niet of nauwelijks.

Dit zijn geen Syrische vluchtelingen, maar Afghanen, Irakezen, Libiërs, Marokkanen, afijn van alles en nog wat. En ja er zullen ook wel wat Syriërs tussen zitten, maar niet rechtstreeks op de vlucht voor Russische bommen of dergelijke flauwekul die CNN ons probeert op de mouw te spelden.

Het is heel naar, en deels wellicht inhumaan, wat daar gebeurt, maar Griekenland heeft weinig andere keus dan de grens potdicht houden. Mijn steun hebben ze. De hele aanstichter van dit gebeuren is Erdogan die ze willens en wetens in zet als politieke pionnen.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

carlos schreef:

Kan je zeggen wat je wil, maar dan hebben in Noord-Syrië die Turken toch snel hun in Rusland bestelde wapens geleverd gekregen. Op hun kop wel te verstaan. At your service!

En Erdo op bezoek bij Il Putini heeft ook weinig historisch besef. Hier zit Erdo onder het artefact ter herinnering aan de Russisch-Turkse oorlog van 1877-1878.

En Catharine de Grote was er ook bij. Halbe Zijlstra niet.

Laatst aangepast door Loetje op Za Mrt 07, 2020 12:53, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 12:17 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

carlos schreef:
Turkije is daar de boel aan het opjutten. Griekenland staat zwaar onder druk.

Ik hoorde gisteren een interview met de Griekse premier op CNN, dat erg zijn best deed om Griekenland als kwaaie pier af te schilderen omdat het z'n grenzen niet wagenwijd openzet voor de vluchtelingen. Ook probeert CNN een link te leggen tussen Idlib (foei Assad! foei Rusland!) en het gebeuren aan die grens. Die link is er eigenlijk niet of nauwelijks.

Dit zijn geen Syrische vluchtelingen, maar Afghanen, Irakezen, Libiërs, Marokkanen, afijn van alles en nog wat. En ja er zullen ook wel wat Syriërs tussen zitten, maar niet rechtstreeks op de vlucht voor Russische bommen of dergelijke flauwekul die CNN ons probeert op de mouw te spelden.

Het is heel naar, en deels wellicht inhumaan, wat daar gebeurt, maar Griekenland heeft weinig andere keus dan de grens potdicht houden. Mijn steun hebben ze. De hele aanstichter van dit gebeuren is Erdogan die ze willens en wetens in zet als politieke pionnen.

Mijn complimenten voor Griekenland welke ditmaal niet zwicht voor chantage. Men is daar bij de grens en op de eilanden die instroom van hele horden asieleisers ook meer dan zat. En NGO's worden er terecht van beschuldigd deze instroom te faciliteren en zijn er terecht zeer gehaat.

https://www.ad.nl/buitenland/hollandse-hulpverleners-lesbos-met-metalen-staven-aangevallen~a435ddff/

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 13:03 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De illegale immigranten hebben de kunst van Pallywood ook al ontdekt. Bij een rivier trekken ze hun kleren uit om te worden gefotografeerd en moet de indruk gewekt worden dat die inhumane Griekse politie hen in hun onderbroek terug naar Turkije stuurt.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 07, 2020 13:54 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Leider Zweedse anti-immigratie partij is aan de grens tussen Griekenland en Turkijen om de migranten hoogstpersoonlijk te vertellen dat er in Zweden GEEN plek is voor hen..

Intussen stuurt Turkije op zijn beurt special forces naar het grensgebied. Geen idee waarom.

Europa staat 'officieel' achter Griekenland maar ik merk er weinig van. Een Deense afdeling van het Europese Frontex zou de voorbije dagen een boot vol met vluchtelingen hebben overgebracht naar Lesbos omdat ze weigerden hen terug te sturen naar Turkije, hoorde ik op Nieuwsuur. En bij sommige Nederlandse partijen zouden stemmen op gaan om Erdogan MEER geld te geven om de gelukszoekers daar te houden.

Allemaal foute boel. Erdogan lacht ons vierkant uit.

Weerwoord forum index » Buitenland