Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Syrië Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 208, 209, 210  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Het testen van de Syrische afweer, ja.

Vijandelijke staten vliegen met dat soort vliegtuigen 'verkenningsmissies', waarbij moedwillig het luchtruim van de vijand wordt binnengevlogen. Zodra dat gebeurt, 'beschijnen' de radarinstallaties het vliegtuig. Dat specifieke type, die RF-4, is voor dat doel ontwikkeld. Het registreert de signalen, die op de thuisbasis worden geanalyseerd, en nuttige informatie oplevert voor de op handen zijnde aanval. Tenzij het vliegtuig niet terugkeert, zoals in dit geval.

Luchtafweer-radarinstallaties hebben verschillende 'modes' waarin ze werken. Als een doel wordt gedetecteerd, wordt het gevolgd met het zoekgedeelte van het systeem, totdat het een gevaar oplevert. Op dat moment wordt overgeschakeld op een andere 'mode', als het bijbehorende wapensysteem radar-geleid is. Dit is in een vliegtuig van dat type luid-en-duidelijk hoorbaar.

Die Turken waren gewoon voor de NAVO aan het spioneren, in voorbereiding op de escalatie die ze al een jaar geleden hebben uitgedacht in Washington, tijdens een 'War-game'.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Je Moeder
Quote:
Die Turken waren gewoon voor de NAVO aan het spioneren

Ik denk het ook. En dat is niet zo vreemd met aan je zuidgrens vrijwel
een burgeroorlog.
Quote:
in voorbereiding op de escalatie die ze al een jaar geleden hebben uitgedacht in Washington, tijdens een 'War-game'.

Zou kunnen hoor. Maar misschien kun je het hard aantonen? Smile

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 17:22 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Een burgeroorlog die je (als Turkije) zelf tot stand hebt gebracht, door onderdak te verlenen aan terroristen, trainingskampen voor die terroristen op je grondgebied in te richten, en toe te staan dat die terroristen via jouw grondgebied, en in weerwil van oproepen van Kofi Annan, scheepsladingen wapens krijgen toebedeeld. Terwijl je onderdak biedt aan hun hoofdkwartier.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 17:26 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Je Moeder
Misschien de Groot-Turkse gedachte? Op de stoep bij Israël?

Kun je die beschuldigingen hard maken? Smile
Ik heb beschuldigingen over hulp aan de Syrische opstandelingen ook
wel gehoord over Israël en ook over de VS?!?! Confused

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 17:33 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Het schip met die drie oude helicopters, dat bij Schotland tot stoppen werd gedwongen, en terugkeerde naar Moermansk, zal terugkeren in de vaart onder Russische vlag. Het voer onder de vlag van Curaao.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 17:41 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Gerard, hier een bericht uit november vorig jaar over de grote hoeveelheden in Turkije gemaakte wapens die in Syrië werden aangetroffen bij Salafistische extremisten. En hier het bericht dat drie dagen geleden in de NYT stond over de CIA die de terroristen traint, terwijl de Saoedi's ze van wapens voorziet. SAS, MI6 en de Fransen waren vorig jaar al actief in Syrië.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 17:57 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Je Moeder
Quote:
Gerard, hier een bericht uit november vorig jaar over de grote hoeveelheden in Turkije gemaakte wapens die in Syrië werden aangetroffen bij Salafistische extremisten.

Maar dat 'zou' toen gestopt zijn:
Quote:
ISTANBUL // Many firearms from Turkey have entered Syria, and the Turkish government has stopped alleged arms-smuggling activities at a border post between the two countries, a Turkish opposition deputy said yesterday.[..]

Quote:
En hier het bericht dat drie dagen geleden in de NYT stond over de CIA die de terroristen traint, terwijl de Saoedi's ze van wapens voorziet. SAS, MI6 en de Fransen waren vorig jaar al actief in Syrië.

Niet zo'n eenduidig verhaal:
Quote:
The weapons, including automatic rifles, rocket-propelled grenades, ammunition and some antitank weapons, are being funneled mostly across the Turkish border by way of a shadowy network of intermediaries including Syrias Muslim Brotherhood and paid for by Turkey, Saudi Arabia and Qatar, the officials said.

The C.I.A. officers have been in southern Turkey for several weeks, in part to help keep weapons out of the hands of fighters allied with Al Qaeda or other terrorist groups, one senior American official said. The Obama administration has said it is not providing arms to the rebels, but it has also acknowledged that Syrias neighbors would do so.

Maar ik zie, dat er ongetwijfeld wapens over de grens gaan.
De vraag is wel hoeveel? En zou dat het Syrische leger echt in moeilijkheden
brengen? Nee, want dat leger walst plaats na plaats na plaats plat.
Dat wordt tenminste gemeld.
Quote:
SAS, MI6 en de Fransen waren vorig jaar al actief in Syrië.

En dat geloof ik graag met wat daar gebeurt. Kijken of het ook kan als met
Libië?? Dat is heel vaak zo, hoewel niet altijd even bekend. In Iran ook.
Vroeger Irak enz.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Ach, dat iets gestopt 'zou' zijn. Of dat verhalen niet eenduidig zijn. En hoeveel wapens er precies naar Syrië gaan, dat zijn van die bedenkingen waar geen bewijs tegen opgewassen is. Ik kan ook schrijven, dat alle verwoestingen in Syrië door de opstandelingen, met hun niet aflatende stroom aanslagen, en door CNN, voor de propagandistische plaatjes, zijn veroorzaakt. En als je dan met verhalen komt die het tegendeel suggereren, de schouders ophalen, en zeggen: 'Ach ja. Verhalen.......'.

Dat is soms ook mijn zwakte in dit soort discussies. Dat ik niet partijdig ben. En niet op voorhand de ene bron meer vertrouw, dan de andere. Er zijn al Britse en Franse militairen aangehouden IN Syrië. Er zijn Portugese en Duitse 'commando-types' IN Syrië aangehouden, die zwijgen over hun opdrachtgever, terwijl ze druk bezig waren aanslagen voor te bereiden (Portugezen) en wapens aan land brachten (Duitsers). Tal van Saoedische burgers, commando's uit Qatar, en lieden die officieel nog in Guantánamo zaten, als we de Syriërs mogen geloven. Het zou mooi zijn, als die terroristen als enige slachtoffers zouden vallen bij de eerstvolgende aanslag van de terroristen die ze hebben opgeleid, of van wapens hebben voorzien. Maar helaas zullen het wel weer onschuldige burgers zijn, wiens enige misdaad is, dat ze Alewieten of Shi'iten zijn. Of dat ze een familielid in het Syrische parlement hebben zitten. Zoals laatst bij die massale slachting in Houla, waarvoor 'Assad' de schuld kreeg, van de 'Vriendenclub'. En waarover je in de Westerse pers niets meer vernam, nadat bleek dat het 'onze' terroristen waren.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 20:46 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Je Moeder
Quote:
Ach, dat iets gestopt 'zou' zijn. Of dat verhalen niet eenduidig zijn. En hoeveel wapens er precies naar Syrië gaan, dat zijn van die bedenkingen waar geen bewijs tegen opgewassen is. Ik kan ook schrijven, dat alle verwoestingen in Syrië door de opstandelingen, met hun niet aflatende stroom aanslagen, en door CNN, voor de propagandistische plaatjes, zijn veroorzaakt. En als je dan met verhalen komt die het tegendeel suggereren, de schouders ophalen, en zeggen: 'Ach ja. Verhalen.......'.

Je verwacht te veel van sommige dingen, die je laat zien.
Ik vind het fijn, dat je dat doet, dank je wel, maar mijn wereld hangt voor een
groot deel aan elkaar van pakketten factoren en hard bewijs en dat moet als
een puzzel passen en/of liefst nauwkeurig zijn.
Anders komen er van die opmerkingen of vervolgvragen.

Wat ik zeker weet is dat het Syrische leger meer vermogen heeft dan
opstandelingen. Het Syrische leger was ook altijd (ook toen het in Libanon
zat) een factor van belang en er zullen heel wat zware wapens naar Syrië moeten
wil dat verhoudingen serieus verstoren.
De hele wereld, Russen, Chinezen, Australiërs enz. weet wat er in Syrië
gebeurt, als we de kanalen beluisteren, bekijken en lezen.
Quote:
En als je dan met verhalen komt die het tegendeel suggereren, de schouders ophalen, en zeggen: 'Ach ja. Verhalen.......'.

Nee, zo voel ik dat niet. Niet denigrerend. Gewoon beschouwend en
concluderend.
Quote:
Dat is soms ook mijn zwakte in dit soort discussies. Dat ik niet partijdig ben.

Het doet aan alsof je partijdig bent. Dat geeft niet, maar daar komt discussie van.
Heel logisch toch?

Quote:
Er zijn al Britse en Franse militairen aangehouden IN Syrië. Er zijn Portugese en Duitse 'commando-types' IN Syrië aangehouden, die zwijgen over hun opdrachtgever, terwijl ze druk bezig waren aanslagen voor te bereiden (Portugezen) en wapens aan land brachten (Duitsers). Tal van Saoedische burgers, commando's uit Qatar, en lieden die officieel nog in Guantánamo zaten, als we de Syriërs mogen geloven. Het zou mooi zijn, als die terroristen als enige slachtoffers zouden vallen bij de eerstvolgende aanslag van de terroristen die ze hebben opgeleid, of van wapens hebben voorzien. Maar helaas zullen het wel weer onschuldige burgers zijn, wiens enige misdaad is, dat ze Alewieten of Shi'iten zijn.

Zoals ik al schreef: dit is vrij normaal. Intelligence, speciale troepen, wie weet
terroristen enz. b.v. om te kijken wat er werkelijk gebeurt en vaak om bepaalde
dingen voor elkaar te krijgen of te sturen zelfs. False flags alom over en weer enz.
Het zijn de bekende verhalen. Willen we een nauwkeurig beeld dan zal je met
vrij specifiek, vrij hard materiaal moeten komen, opdat we heel veel weten en
wel zonder twijfel. Zo er twijfel is, dan zitten we weer voor je het weet bellen
te blazen.
Quote:
Of dat ze een familielid in het Syrische parlement hebben zitten. Zoals laatst bij die massale slachting in Houla, waarvoor 'Assad' de schuld kreeg, van de 'Vriendenclub'. En waarover je in de Westerse pers niets meer vernam, nadat bleek dat het 'onze' terroristen waren.

Ja? Waar is die link van betrouwbare bron?
Hier een paar:
http://www.huffingtonpost.com/2012/05/29/syria-massacre-victims-in_n_1552070.html
http://www.cbsnews.com/8301-18563_162-57445078/in-syrian-town-of-houla-a-vigil-of-despair/
http://www.chinadaily.com.cn/world/2012-05/31/content_15429965.htm
Nee, zeg jij dan, foute partijen.
Nou, zeg ik dan, kom maar met de goede versie en toon maar aan evt. met
crosschecks.

Anders komen we niet verder. Wink

Quote:
En waarover je in de Westerse pers niets meer vernam, nadat bleek dat het 'onze' terroristen waren.

Het web staat er in ieder geval vol mee en niet alleen met Houla.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 21:04 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Militair vermogen van een leger in een 'a-symmetrische' oorlogsvoering is betekenisloos. Kijk maar naar Vietnam, Irak, Afghanistan, Libië. De VS pretendeert niet eens meer vrede en stabiliteit te willen brengen. Behalve voor het begin van de vijandelijkheden, om in eigen gelederen voldoende stemmen te krijgen. De leugen regeert. Oppermachtig.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 21:16 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Je Moeder
Quote:
Militair vermogen van een leger in een 'a-symmetrische' oorlogsvoering is betekenisloos.

Niet met wat wij hier te horen krijgen vanuit de hele wereld.
N.l. dat ze (het Syrische leger) hele dorpen en grotere plaatsen kapot
schiet met alle slachtoffers van dien. Zou dat allemaal niet waar zijn??
De VN is shocked. Of is dat ook weer een foute partij?
Quote:
Kijk maar naar Vietnam, Irak, Afghanistan, Libië.

Nee, we kijken naar Syrië, waar het er op lijkt alsof daar iets gebeurt
wat we in Libië dreigden te zien, wat de Navo in gevallen heeft voorkomen
en wat we nu in Syrië op ruime schaal schijnbaar zien.
Quote:
De VS pretendeert niet eens meer vrede en stabiliteit te willen brengen.

Als je door een paar tientallen jaren heen ziet, dan weet je ook, dat dat
niet op de eerste plaats hun doel en interesse was en is...
Quote:
Behalve voor het begin van de vijandelijkheden, om in eigen gelederen voldoende stemmen te krijgen. De leugen regeert. Oppermachtig.

Zeker. Ik probeer er niet aan mee te werken. Maar... ook ik kan niet alles
weten, dus vraag ik om keihard bewijs en klare, duidelijke taal.
Als daar ruimte in zit gaan we weer discussie aan. Wink

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 21:42 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Zie HIER, voor het gebruik van een foute foto.

En HIER voor de reconstructie zoals die in de Franfurter Allgemeine Zeitung verscheen, nadat iemand de moeite had genomen ook onderzoek te doen. En niet maar wat te roepen, omdat iemand die zetelt in Coventry, als woordvoeder voor de 'opstandelingen' een smeuïg propagandaverhaaltje, opgeleukt met wat gejatte foto's van een slachting in Irak op de fax had gegooid.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 22:09 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Je Moeder
Quote:
Zie HIER, voor het gebruik van een foute foto.

Dat geloof ik.
En het is een ernstige misser f gemanipuleer van de publieke opinie.
Ik kan dit redelijk verifiëren:
http://en.humanrights-iran.ir/images/position24/2012/5/houla.jpg
http://mediawerkgroepsyrie.wordpress.com/2012/06/20/syria-media-lies-hidden-agendas-and-strange-alliances/
http://www.amsterdampost.nl/westerse-media-tuimelen-diep-na-drama-in-houla/
Ik heb wél een beetje mijn twijfels wie die foto naar de bieb heeft gestuurd.
Maar dit is in ieder geval duidelijk. Ze hadden moeten checken.

Quote:
En HIER voor de reconstructie zoals die in de Franfurter Allgemeine Zeitung verscheen, nadat iemand de moeite had genomen ook onderzoek te doen. En niet maar wat te roepen, omdat iemand die zetelt in Coventry, als woordvoeder voor de 'opstandelingen' een smeuïg propagandaverhaaltje, opgeleukt met wat gejatte foto's van een slachting in Irak op de fax had gegooid.

En dit maakt duidelijk hoe ondoorzichtig de toestand daar is en dat rebellen
wel degelijk ook hun wreedheden begaan. Vandaar, dat ik steeds vraag om
bewijzen en dit is de beste manier. Maar waarom zou je die dingen niet onmiddellijk
erbij zetten. Dat helpt dus wellicht.

Hula was overigens niet de enige plek waar veel doden zijn gevallen volgens
de media hier.
Maar de vraag kan n hier tenminste worden gesteld: wát doen de
opstandelingen en wat doet het Syrische leger in werkelijkheid?
Neemt nog steeds niet weg, dat het mij een raadsel is, dat een leider het
in zijn land zover laat komen? Dat zijn te grote fouten. De hele wereld kijkt
er naar. Geen gezicht.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 22:25 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Dit is waar de hele wereld naar kijkt. En je hebt gelijk, het is beschamend!

CNN had 'Syrian Danny' die het nieuws voor ons verzon, compleet met schiet-geluiden.

En DIT is degene die het nieuws namens de 'opstandelingen' fabriceert, compleet met gejatte foto's, gemaakt in Irak, verscheidene jaren geleden.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2012 11:00 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Je Moeder
Syrian Danny wil hier niet werken. Maar ik snap 'm.
Quote:
DIT is degene die het nieuws namens de 'opstandelingen' fabriceert, compleet met gejatte foto's, gemaakt in Irak, verscheidene jaren geleden.

Is altijd voorgekomen. Dat hoort in info-wars.

De truuk is al lang te trachten déze dingen te onderkennen en ook het
correcte materiaal. Wat niet meevalt, want het levert een hoop extra
moeite. Heel moeilijk voor de buitenstaander. Vandaar dan het simpele
verzoek, als dat nuttig is, verifieerbare correcte info te laten gaan bij wat
men meldt.

Wat dan op zeker moment overblijft is b.v. Israël, dat tch maar ongeveer
1400 Palestijnen doodt in Gaza, en Palestijnen 16 Israëlis om het
leven brengen.

Of b.v. de Israëlische boarding van de Mavi Marmara op zo'n lullige amateur
manier, dat er doden vallen onder aktivisten. Deden ze later ook beter.

Of b.v. Assad, die zo'n puinhoop laat ontstaan, dat er maar beter iemand anders
zou moeten komen om die puinhoop op te ruimen.
Enz. Wink

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2012 13:27 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

HIER het verhaal van Danny elders.

DEZE is ook fraai: CNN zet een camera op, exact gericht op de plek waar een oliepijpleiding zal worden opgeblazen.

Al Jazeera die een bomaanslag meldt vr de aanslag.

HIER het verhaal van een verklaring van Al Qaida, dat zij een bomaanslag pleegden in Damascus. En de verslaggever die aangeeft dat het niet buiten Syrië zal worden uitgezonden, omdat het niet strookt met de opdracht uit te dragen dat de Syrische overheid die aanslagen (op zichzelf) zelf pleegt.

Op de redactie van Al Jazeera in Beiroet liep in maart bijna de hele staf weg, omdat hetgeen zij moesten doen niks met nieuws te maken had, maar louter propaganda was.

Mijn probleem is, dat het echt wemelt van de disinformatie, en aangetoonde leugens. Maar dat het met geen mogelijkheid lukt het in de 'MainStreamMedia' te krijgen. Er zal vast wel een indrukwekkend boek over worden geschreven, over een paar jaar. Of iemand maakt een documentaire, als het niet meer hoeft. Maar nu is het nieuws. En de kranten en journaals zwijgen.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2012 13:40 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Je Moeder
Quote:
Mijn probleem is, dat het echt wemelt van de disinformatie, en aangetoonde leugens. Maar dat het met geen mogelijkheid lukt het in de 'MainStreamMedia' te krijgen

Ja, het is duidelijk, wat je bedoelt.
Quote:
Er zal vast wel een indrukwekkend boek over worden geschreven, over een paar jaar. Of iemand maakt een documentaire, als het niet meer hoeft. Maar nu is het nieuws. En de kranten en journaals zwijgen.

Dit principe infowars gaat altijd door, schat ik. Het zal nog slimmer worden.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2012 14:04 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Div. w.o. Nos
Quote:
Update: maandag 25 jun 2012, 13:06
Meer dan dertig militairen, onder wie een generaal en enkele hoge officieren, zijn vannacht uitgeweken van Syrie naar Turkije.

De militairen zouden met hun families de grens zijn overgestoken en nu in een vluchtelingenkamp bij de Turks-Syrische grens zitten. De laatste maanden zijn duizenden militairen gedeserteerd, maar niet veel hooggeplaatste militairen.

Waar of niet waar Je Moeder? Question
Het is overal te vinden, dit verhaal.
En waarom zouden ze het doen? Geld genoeg, zou je denken.

Berichtje:

Ondertussen:

Ynet
Quote:
Published: 06.24.12, 21:37 / Israel News
Secretary of State Hillary Clinton condemned Syria's downing of a Turkish fighter yet as "brazen and unacceptable" on Sunday and vowed close US cooperation with Turkey to promote a political transition in Syria.

"The United States condemns this brazen and unacceptable act in the strongest possible terms," Clinton said in a statement following a conversation on Saturday with Turkish Foreign Minister Ahmet Davutoglu. (Reuters)

Dat is klare duidelijke taal.

Berichtje:

Laatst aangepast door Gerard R. op Ma Jun 25, 2012 14:15, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2012 14:14 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Eén van de redenen waarom militairen uitwijken, is omdat Saoedi Arabië en Qatar beloven hun salaris te betalen in Dollars en Euro's. Ben je beter af, dan wanneer je nog iets wil bestellen bij Bol.com met je Syrische Ponden...... Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2012 14:17 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Je Moeder
Nou... eens kijken of de internationale media overnemen wat jij nu meldt. Wink
Dan weten we dat ook weer. Toch?

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2012 14:46 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Ach, het stond twee dagen geleden ook in The Guardian, en de Huffington Post had het. Maar hou je adem niet in terwijl je wacht tot het op de voorpagina van de MSM staat. Terwijl het toch wel wereldnieuws zou moeten zijn eigenlijk. Dat een land huurlingen en verraders betaalt om te vechten in een buurland. Een hoofdkwartier opzet in een ander buurland. En voor honderden miljoenen wapens levert. Dit alles gecoördineerd met de VS. Terwijl instructeurs van de VS, afkomstig uit de CIA, die terroristen traint.

Laat ik het zo zeggen: Twintig jaar geleden was dat voorpaginanieuws geweest. Grote Chocoladeletters over de hele voorkant van de krant. Zeker als die geldschieter de meest wrede anti-democratische, Salafistische dictatuur op aarde zou zijn. Ik verlang nog wel eens terug naar die tijd. Confused

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2012 15:01 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Het verhaal van die Turkse straaljager wordt ook steeds interessanter, nu de Turken terugkomen op eerdere verklaringen, waarin werd bevestigd dat het toestel boven Syrisch grondgebied had gevlogen, maar weer op de weg terug zou zijn geweest. HIER een overzichtje van de wijze waarop het verhaal in Engeland wordt gebruikt om de geesten rijp te maken voor (nog meer) oorlog.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2012 16:24 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Je Moeder
Quote:
Dat een land huurlingen en verraders betaalt om te vechten in een buurland.

O, zeker, ongetwijfeld. Dat verschijnsel bestaat. Op allerlei plekken.
Maar hoeveel van die gasten zijn het? Dat kan doorslaggevend zijn.
Quote:
En voor honderden miljoenen wapens levert. Dit alles gecoördineerd met de VS. Terwijl instructeurs van de VS, afkomstig uit de CIA, die terroristen traint.

Maar wanneer? Vanaf het moment, dat het daar vredig en rustig was
of toen de pleuris was uitgebroken omdat Assad het even niet meer wist?
In het laatste geval kan ik met er best iets bij voorstellen en doet het
enigermate denken aan Libië, maar dan zonder luchtmacht.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2012 16:30 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Je Moeder
Het komt vrij veel voor, zeggen de Turken, dat als er echt snelheid
wordt gemaakt, men even in het Syrische luchtruim komt.
Men schiet dan normaal gesproken geen toestellen neer. Nu wel.
Vreemd.

http://www.presstv.ir/detail/2012/06/25/247841/turkey-syria/
Dit is Iraans. Van die kant bekijken is ook boeiend.

Quote:
HIER een overzichtje van de wijze waarop het verhaal in Engeland wordt gebruikt om de geesten rijp te maken voor (nog meer) oorlog.

Je hitsen en hypen. Heel normaal tegenwoordig. Reuze eng.
Maar wat in Syrië gebeurt is volgens mij ook behoorlijk eng.
We leven in een enge wereld... Razz

De andere benadering:
Nos
Quote:
Toegevoegd: maandag 25 jun 2012, 13:54
Syrië is niet uit op een escalatie in de zaak van het neergehaalde Turkse vliegtuig. In een verklaring zegt het ministerie van Buitenlandse Zaken in Damascus dat Syrië geen vijandigheid voelt jegens Turkije en nog steeds een goede buur wil zijn.[..]

Dat scheelt in positieve zin voor wat mij betreft.

Bericht:

BerichtGeplaatst: Ma Jun 25, 2012 18:06 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Gerard, voor mij staat het als een paal boven water, dat vanaf de eerste kogel in Syrië, dat het werk was van 'vreemde mogendheden'. Zonder een dader, die als een soort Breivik tekeer gaat, en in de rechtbank eindigt, is dat nooit aan te tonen. Maar het wil er bij absoluut niet in, dat Assad, of de clan om hem heen, uit het 'niets' ineens dachten: 'Kom! We gaan leuk op willekeurige burgers schieten!' Die sluipschutters hadden een agenda. En die agenda strookte in geen enkel opzicht met wat op dat moment door Assad werd uitgedragen.
Overigens ben ik er ook (nog steeds) tamelijk zeker van, dat het in Libië niet anders was. Enige verschil, wellicht, is dat Gadaffi er totaal niet op voorbereid was, omdat Blair en de Amerikanen hem juist in die tijd op alle mogelijke wijzen lieten weten dat ze zo geweldig met hem in hun nopjes waren. Dat hij een echte 'visionair' was, omdat hij als eerste had gewaarschuwd voor Al Qaida. En ook direct zijn medeleven kenbaar had gemaakt na '9/11'. Hoe moest hij weten, dat Blair en zijn Amerikaanse vrienden, een dubbelspel speelden? Dat ze zeiden Al Qaida te bestrijden. Maar ondertussen die terroristen in de armen hadden gesloten, om hun agenda van een 'New American Century' te bevorderen. 'He never knew what hit him!'
Assad zat in hetzelfde schuitje, maar moest even wachten op zijn beurt. En toen werden ze in Rusland en China wakker........

Weerwoord forum index » Buitenland