Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Syrië Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, ... 208, 209, 210  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Jun 23, 2012 17:48 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

carlos
Quote:
Een gewoon ongelukje? Ik denk toch dat Syrie wel even wilde testen of de luchtafweersystemen naar behoren werken. (Enz.)

Ik vermoed dát eerlijk gezegd ook hoor. Very Happy
Als je dan later zegt, dat je je hebt vergist voor de Bühne, dan gaat dat wel. Twisted Evil

BerichtGeplaatst: Za Jun 23, 2012 19:06 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Gerard, ik begrijp je emotie, maar vrees dat ik het niet met je eens kan zijn, voor wat betreft Assad. Syrië is niet een land als Nederland. Wie daar vanaf een dak begint te schieten op willekeurige burgers, heeft binnen de korts mogelijke keren 'medestanders'. Dat wil zeggen: Mensen die k wel iemand kennen waar ze best op willen schieten.

Niemand kan dat in de hand houden. Kijk naar Irak. Kijk naar Afghanistan. Kijk naar Somalië. Kijk naar Libië. Dagelijks honderden doden in die 'bevrijde' landen, waar het militair machtigste land ter wereld toezicht houdt, en verantwoordelijk is, voor de 'voortgang'.

Niets is eenvoudiger, dan etnische tegenstellingen aanwakkeren. In mijn tijd binnen de krijgsmacht, kreeg ik op enig moment les over de doelstellingen en strategie van de NAVO. Waarbij de instructeur stelde dat de NAVO het ging winnen van de Sovjet-Unie, omdat het programma dat was toegesneden op het aanwakkeren van etnische tegenstellingen binnen die Sovjet-unie hun vruchten begonnen af te werpen. Niets is makkelijker dan dat. En Syrië is, wat dat betreft, een Mekka voor de hetzers.
Irak, Libië en Afghanistan laten zien wat je oogst, als de VS het er voor het zeggen krijgen. En het wordt tijd dat iemand een keer zegt waar het op staat. Dat je niet met je Grote Bek brandjes moet stichten, en vervolgens schouderophalend weg moet lopen als de boel in de hens staat, maar je verantwoordelijkheid moet nemen. Of anders door de 'Internationale gemeenschap' in je mik geschoven moet krijgen. Elke dode die er is gevallen in Irak, nadat Bush de victorie kraaide aan boord van dat vliegdekschip, is voor rekening van de VS.

BerichtGeplaatst: Za Jun 23, 2012 19:11 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Die Turkse straaljager had daar niks te zoeken. Punt.

Onder normale omstandigheden zou er gewaarschuwd zijn, voordat het vuur werd geopend. Maar sinds Turkije op haar grondgebied troepen van de Engelsen en de Amerikanen terroristen op laat leiden die in Syrië aanslagen plegen en militairen omleggen, terwijl ze scheepsladingen wapens uit Saoedi Arabië en Qatar over hun grenzen Syrië binnen laten smokkelen, hebben die Syriërs het grootste gelijk van de wereld!

Niet dat ik blij ben met deze ontwikkeling, uiteraard. Wie wel, behalve de 'Vrienden van Syrië'? Wie wel, behalve Rosenthal en Clinton?

BerichtGeplaatst: Za Jun 23, 2012 19:30 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Je Moeder
Quote:
Gerard, ik begrijp je emotie, maar vrees dat ik het niet met je eens kan zijn, voor wat betreft Assad. Syrië is niet een land als Nederland. Wie daar vanaf een dak begint te schieten op willekeurige burgers, heeft binnen de korts mogelijke keren 'medestanders'. Dat wil zeggen: Mensen die k wel iemand kennen waar ze best op willen schieten.

Ja, dat begrijp ik, ik begrijp je (denk ik) helemaal wel zo langzamerhand,
maar dan zorg je dat die mensen in het gevang belanden in mijn optiek.
Dan bombardeer je het dorp (of wat is het) niet. Dan schiet je niet onschuldigen
overhoop, dan martel je geen mensen tot in het ziekenhuis met de meest
laffe 'rot-grapjes'.
Quote:
Niemand kan dat in de hand houden. Kijk naar Irak. Kijk naar Afghanistan.
Kijk naar Somalië. Kijk naar Libië.

Dat was niet de toestand Syrië volgens mij. Die kunnen we niet bij elkaar
sprokkelen. Misschien Libië, misschien Bosnië, etc.
Quote:
Dagelijks honderden doden in die 'bevrijde' landen, waar het militair machtigste land ter wereld toezicht houdt, en verantwoordelijk is, voor de 'voortgang'.

Nou, er zijn veel doden, het Westen brengt niet wat men pretendeert,
maar honderden per dag, dat betwijfel ik. Dat is ook weer zo wat.
Quote:
Niets is eenvoudiger, dan etnische tegenstellingen aanwakkeren. In mijn tijd binnen de krijgsmacht, kreeg ik op enig moment les over de doelstellingen en strategie van de NAVO. Waarbij de instructeur stelde dat de NAVO het ging winnen van de Sovjet-Unie, omdat het programma dat was toegesneden op het aanwakkeren van etnische tegenstellingen binnen die Sovjet-unie hun vruchten begonnen af te werpen. Niets is makkelijker dan dat. En Syrië is, wat dat betreft, een Mekka voor de hetzers.

Die twee kan ik ook niet vergelijken. Smile
Quote:
Irak, Libië en Afghanistan laten zien wat je oogst, als de VS het er voor het zeggen krijgen. En het wordt tijd dat iemand een keer zegt waar het op staat. Dat je niet met je Grote Bek brandjes moet stichten, en vervolgens schouderophalend weg moet lopen als de boel in de hens staat,

Kijk, dát ben ik nou weer wél met je eens.
Quote:
Elke dode die er is gevallen in Irak, nadat Bush de victorie kraaide aan boord van dat vliegdekschip, is voor rekening van de VS.

Indirekt zéker.

Ik zal het proberen kort te sluiten, Je Moeder:

Weet je, elke leider, die zaken (fors) uit de hand laat lopen faalt.
Die kan voor mij weg. Prutsers moeten niet blijven. En het zal best
allemaal heel ingewikkeld, moeilijk en onmogelijk zijn, maar het blijft
prutsen en dan moeten ze GAAN. Ik vond dat op punten ook met baby Bush
en de kliek rond hem. En dáár vond en vind ik nog wel meer van.

Maar er zijn er zoveel. Men kleeft teveel aan de macht. Dat is soms
buitengewoon schadelijk en dodelijk en verdrietig en ellendig en ... name it...
Woorden schieten weer tekort. Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Za Jun 23, 2012 20:09 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Gerard, hoeveel doden er dagelijks vallen in de gebieden die de VS heeft 'bevrijd', dat valt met geen pen te beschrijven. Het is z gewoon geworden, dat er bij 'ons' amper nog iets over wordt bericht. Maar kijk HIER. Zeventig in één klap. En wie weet hoeveel er later nog aan hun verwondingen zijn overleden, in een land waar het door die interventie van de VS aan alles ontbreekt, behalve aan lieden die olie komen jatten tegen afbraakprijzen. Evil or Very Mad

Afghanistan, Irak, Pakistan, Libië..........

Het regent doden. We hren er alleen niks over. Alleen als het héél slordig is, en er weer eens een complete bruiloft naar de Andere Wereld wordt geblazen door zo'n vliegende robot.

Dat het Syrische leger hele woonwijken finaal aan gort schoot, dat ga ik niet ontkennen. Maar herinner je je nog wat de Amerikanen in Fallujah deden? Kun jij het verschil zien met Homs? Ik niet. Of het moest zijn dat die militairen in beeld aanzienlijk beter bewapend zijn, dan hun Syrische collega's. Herinner jij je die beelden van die helicopter, die in Irak een groepje ongewapende journalisten aan flarden schoot? Waarvoor Manning nu levenslang de bak in draait, omdat hij het naar buiten bracht? En Assange met nep-aanklachten wordt opgejaagd? En sinds een cameraploeg van CNN werd betrapt op het plegen van een aanslag op een oliepijpleiding in Syrië, weten we ook dat niet alle destructie die ons wordt getoond, het werk is van het Syrische leger. Het is daar oorlog! Je treedt toch niet af, als president, als je land door buitenlandse mogendheden wordt aangevallen?

BerichtGeplaatst: Za Jun 23, 2012 20:35 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Ja, maar als ik duidelijk maak wat het voor mij is kom jij met vergelijkingen
met de hele wereld bij wijze van spreken.
Het is echt heel simpel:
Ik ben van mening, dat leiders, die de zaak verklooien en zeker die het
eigen volk gaan aanvallen met alle afschuwelijkheid, die daarbij hoort,
weg kunnen. Wink

BerichtGeplaatst: Za Jun 23, 2012 20:47 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Ja Gerard, maar dan blijft er geen regeringsleider meer over. Naar mijn mening, moet je dat 'aanvallen' wel beter definiëren. Evenals het begrip 'eigen bevolking'.

BerichtGeplaatst: Za Jun 23, 2012 20:52 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Syriërs. Eigen bevolking.

Verder kan jij niet met droge ogen beweren, dat alle regeringsleiders
in eigen land huishouden als Assad.
Maar ik geef toe, dat er ng wel een paar weg kunnen.

BerichtGeplaatst: Za Jun 23, 2012 21:04 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Vanaf het prille begin, bij de allereerste aanslagen op onschuldige burgers, beweerde de Syrische regering dat dat het werk van terroristen was. Die uit waren op het destabliseren van Syri. Wat ik beweer, is dat die Syrische regering vermoedelijk gelijk had. En dat de mogelijkheden van die Syrische regering om daar iets tegen te doen, niet bijster groot was. Temeer daar het, naar reconstructies laten zien, (voor een belangrijk deel) ging om lieden uit Saoedi Arabië en Qatar. Goed gefinancieerd, en goed geïnstrueerd. SyriUe heeft, naar het schijnt, in totaal ergens tussen de 200 en 300 buitenlandse terroristen/commando's gevangen genomen. Een veelvoud daarvan zal zich, mogen we aannemen, niet hebben laten oppakken? Dat betekent domweg, dat er vele duizenden buitenlanders in Syrië actief zijn. En dat zijn niet van die typjes die keurig hun handen in de lucht steken, als ze betrapt worden door de politie.

De 'Vrienden van Syrië' waren, in het kader van 'Lente-offensief', waarvoor Saoedi Arabië liefst 130 Miljard heeft gereserveerd, uit op oorlog. Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken, is dat Assad die 'Vrienden' meteen 'op hun bek had moeten slaan'? Maar de VS, Nederland en Saoedi Arabië met gelijke munt terugbetalen...........? Lastig hoor.

BerichtGeplaatst: Za Jun 23, 2012 21:12 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Je Moeder
Quote:
Wat ik beweer, is dat die Syrische regering vermoedelijk gelijk had.

Dat bestrijd ik niet voor dat moment, maar het is goed uit de hand gelopen.
Dat mag niet mogen. Dat is prutsen, amateur, vuiligheid.
Quote:
En dat de mogelijkheden van die Syrische regering om daar iets tegen te doen, niet bijster groot was.

Question Smile Kom kom.
Quote:
Temeer daar het, naar reconstructies laten zien, (voor een belangrijk deel) ging om lieden uit Saoedi Arabië en Qatar. Goed gefinancieerd,
[.. knip]
in Syrië actief zijn. En dat zijn niet van die typjes die keurig hun handen in de lucht steken, als ze betrapt worden door de politie.

Heel vervelend, maar het antwoord door de tijd heen en de tienduizenden
doden onder de eigen mensen is knudde. Ik kan het ook anders noemen,
maar je snapt me wel.
Quote:
De 'Vrienden van Syrië' waren, in het kader van 'Lente-offensief', waarvoor Saoedi Arabië liefst 130 Miljard heeft gereserveerd, uit op oorlog. Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken, is dat Assad die 'Vrienden' meteen 'op hun bek had moeten slaan'? Maar de VS, Nederland en Saoedi Arabië met gelijke munt terugbetalen...........? Lastig hoor.

Ooow, vast wel. Maar wat heb je nu voor een trog dan? Rolling Eyes Embarassed

Het praat de dingen pertinent niet goed.
Er zijn er wel meer (geweest ook) 'met allerlei redenen'.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 7:30 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Nee Gerard, ik meen het. Assad heeft niks te kiezen. En het zijn niet 'tienduizenden' doden. Maar tienduizend. En volgens niet te confirmeren tellingen van de 'opstandelingen', die domweg kritiekloos worden overgenomen door bepaalde organisaties binnen de VN. Daarbij zijn die aanslagen van de 'opstandelingen' met grote voorsprong de belangrijkste oorzaak.

Het probleem is juist, dat als lieden met diepe zakken, en gedekt door 85% van het militaire potentieel in de wereld, huurlingen op je afsturen om je te lynchen, je er vergif op in kan nemen dat er (veel) doden gaan vallen, als je de moed hebt om niet te vluchten. Maar dan schieten mij toch die woorden van van Randwijk te binnen: 'Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.' Zie Libië.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 10:24 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Je Moeder
http://www.bnr.nl/meernieuws/566306-1206/meer-dan-14.000-doden-door-geweld-syri
Aantal gewonden, verminkten, zwaar en licht zal dit ver overtreffen.
Het is een enorme slachtpartij geweest en wellicht ng, niets meer, niets minder.
Zelfs de Russen hebben er eigenlijk genoeg van.
Quote:
Daarbij zijn die aanslagen van de 'opstandelingen' met grote voorsprong de belangrijkste oorzaak.

Ik geloof er niets van. Een leger kan meer dan die armoedzaaiers.

Maar om dit kort te sluiten. Assad heeft dit totaal 100% uit de hand laten lopen.
Hij is volstrekt verantwoordelijk, al zou het alleen al formeel zijn.
Hij heeft veel te veel fouten gemaakt. Ondanks maximale inzet van zijn leger.
Leiders, die 'het' missen hebben geen toekomst.
Hij kan weg. Dit wordt vrijwel een nul voor de moeite.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Gerard schreef:
Hij kan weg.

Wat mij betreft mag hij blijven zitten. Liever Assad dan die terroristen aan de macht.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 10:54 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

carlos
Ja, maar daar noem je een keus.
Je hebt mij niet zien schrijven, dat de terreur daar aan de macht moet komen.
Maar Assad kan het niet. Dat kan veel beter voor dat volk.
Verder is hij onwillekeurig de ergste terrorist geworden.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 11:02 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Je Moeder schreef:
Gerard R. schreef:

Tsja... wat deden die toestellen daar?

Exact! De luchtafweer van Syrië testen. Nou, dat is dan goed gelukt! Twisted Evil

RTL
Quote:
De Turkse regering maakt dinsdag bekend hoe het zal reageren op het neerschieten van een Turks gevechtsvliegtuig door Syrië, afgelopen vrijdag.
De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Ahmed Davutoglu zei in een interview met de Turkse staatszender TR dat uit analyse van beschikbare informatie blijkt dat het vliegtuig, dat op test- en trainingsmissie was en geen wapens aan boord had, boven internationale wateren is neergeschoten.
Geen waarschuwing
Het passeerde korte tijd de Syrische grens, maar werd door Turkije zelf gewaarschuwd dat het de grens schond, aldus Davutoglu. Volgens de minister heeft Syrië niet gewaarschuwd voor het neerschieten van het vliegtuig.>Davutoglu kondigde aan dat Turkije 'zonder aarzelen en resoluut de benodigde stappen nemen' [..]

Ik ben benieuwd en ik denk, dat ze niet al te veel in de weg zou worden
gelegd ivm. Assad.

Bericht:

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Gerard, je verhaal is het verhaal dat de 'Vrienden van Syrië' graag horen. Ik deel die visie niet. En de Russen ook niet.

De Russen zien het, in mijn ogen, perfect. Ze hebben Assad nooit gesteund als hun kandidaat, maar steeds volgehouden dat de integriteit van Syrië in gevaar werd gebracht door de bemoeienissen van de 'Vriendenclub'. En dat die 'Vriendenclub' over de hele wereld een verwoestend spoor achterlaat van 'failed states'. Waarbij het ultieme doel is, ook van Rusland en China 'failed states' te maken.

Dat de Russen en de Chinezen daar niet mee akkoord gaan, en steeds luidruchtiger waarschuwen voor een Derde Wereldoorlog als gevolg van de roekeloosheid van die 'Vriendenclub' op economisch, politiek en militair gebied, dringt niet tot ons door, omdat de MSM op de een of andere manier totaal 'mesmerized' zijn. Het is fascinerend om te zien. Het dogma is, dat censuur de grootste vijand van de vrijheid van informatie is. Maar zo werkt het niet. Het is de kadaverdiscipline van 'de markt'. Die trechter die commerciële eenheidsworst produceert, waar iedere krant, en elke nieuwszender 'attractief' wil zijn. Moet zijn, om te overleven. Het leidt, zoals op dat forum van Viva waar ik elders over schreef, tot censuur. Maar niet eens met duidelijke politieke bedoelingen, vrees ik. Het nieuws moet 'leuk' blijven. De 'sfeer' goed. Het moet commercieel attractief zijn voor de adverteerders. Er moet geld verdiend worden.

En zo koersen we af op die ene heldere lamp. Starend in het licht van de valse belofte. 'And we won't know what hit us'.

Ik hoop dat ik te somber ben..........

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 11:13 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Je Moeder
Quote:
Gerard, je verhaal is het verhaal dat de 'Vrienden van Syrië' graag horen.

Ongetwijfeld. Maar waarom schrijf je me dat? Smile
Gewoon nieuws hoor.
Quote:
Ik deel die visie niet. En de Russen ook niet.

n?
Quote:
Ik hoop dat ik te somber ben..........

Laat men (wie dan ook) nou eerst eens proberen een competente leider
in Syrië te installeren.

*** Let wel: IK heb geen enkel belang voor of tegen Syrië.
Ik ben slechts voor vreedzame samenlevingen, waar iedereen een beetje
gelukkig kan zijn. ***

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 12:06 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Gerard, ons ideaal mag identiek zijn, maar de 'Vrienden van Syrië' willen geen 'competente leider'. Ze willen etnisch gedreven burgeroorlog en totale chaos. Hoe verweer je je daar tegen, als land?

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 12:59 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Daar heb je politie en een leger voor. n een goed bestuur met visie.
En als je het niet alleen kan vraag je anderen je bij je taak te helpen. Cool
En het moet op tijd, zodat het niet gruwelijk uit de hand loopt.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 13:44 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Heel utopisch, Gerard. Je breekt hiermee een lans voor de dictatuur van de 'bully'.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 13:46 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Nee hoor. Ik breek een lans voor goed bestuur in moeilijke tijden.
Daarvoor worden die 'krengen' ingehuurd.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 13:49 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Nee, je breekt een lans voor volledige overgave.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 13:51 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Je zegt het maar hoor. Confused

Maar 'de knurft in Syrië' zou een keiharde trap onder z'n bips moeten krijgen.
En nu ben ik héél erg vriendelijk. Smile

Evil or Very Mad

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 16:10 Plaats reactie Reageer met quote
Je Moeder

Samen met die 'knurft' in Washington, die 'knurft' in Londen, die in Den Haag, Tel Aviv en Riad....... Om maar wat willekeurige dwarsstraten te noemen.

Ondertussen is wel duidelijk dat die Phantom die werd neergeschoten het Syrische luchtruim is binnengevlogen. De wrakstukken bevinden zich in Syrische territoriale wateren, en van de piloten nog geen spoor. Wat de mogelijkheid open laat dat het hier ging om een QF-4. Dat is een F-4 die is omgebouwd tot 'drone'. Ideaal om Syrië mee te provoceren.

Turkije zelf zegt dat het een RF-4 was. Waarbij de 'R' staat voor 'Reconnaisance', oftewel 'Verkenner'. Bedoeld voor spionage, cq het onderscheppen, en storen van electronische 'data'.

BerichtGeplaatst: Zo Jun 24, 2012 16:16 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Je Moeder
Quote:
Samen met die 'knurft' in Washington, die 'knurft' in Londen, die in Den Haag, Tel Aviv en Riad....... Om maar wat willekeurige dwarsstraten te noemen.

Dat is wel een heel indirekte kwestie, schat ik. Maar wie weet...
Quote:
Ondertussen is wel duidelijk dat die Phantom die werd neergeschoten het Syrische luchtruim is binnengevlogen. De wrakstukken bevinden zich in Syrische territoriale wateren, en van de piloten nog geen spoor. Wat de mogelijkheid open laat dat het hier ging om een QF-4. Dat is een F-4 die is omgebouwd tot 'drone'. Ideaal om Syrië mee te provoceren.

Ja, maar zonder wapens voorzover mij bekend. Komt wel meer voor overigens,
zo'n overfly.
Quote:
Turkije zelf zegt dat het een RF-4 was. Waarbij de 'R' staat voor 'Reconnaisance', oftewel 'Verkenner'. Bedoeld voor spionage, cq het onderscheppen, en storen van electronische 'data'.

Testen heb ik ook ergens gezien.
Het andere toestel kon naar huis vliegen. Die piloot kan alles vertellen.

Dinsdag gaat Turkije met de Navo overleggen.

Weerwoord forum index » Buitenland