Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Waarom zou een schoolmeisje zelfmoord plegen..? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 01, 2014 23:04 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Wat vaak wel waar is natuurlijk.

BerichtGeplaatst: Ma Dec 08, 2014 19:25 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

We leven in Lafland, van hoog tot laag met een heel erg zwaar PvdA gehalte in de ambtelijke sfeer.

Dus wie meldt dat die afschuwelijk gepest wordt zal zelf wel bestraft worden,

Zo ongeveer zoals D66-rechters van misdadigers slachtoffers maken en van slachtoffers lastpakken.

Ik weet er alles van, heb zelf op zo'n kl....school lesgegeven.

Het hypocriete laffe van dit denkstelsel is dat het suggereert dat men boven alles en iedereen verheven is,
doch consequent het recht van sterkste laat prevaleren, de makkelijkste weg dus.

Daarom plegen kinderen in Nederland zelfmoord.

En de werkelijke daders? Die zwijgen als het graf....
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Feb 17, 2015 17:16 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

http://nos.nl/l/759278
Quote:
De meerderheid van de leraren op middelbare scholen ziet discriminatie tegen moslims, blijkt uit een rapport dat de Anne Frank Stichting heeft gepresenteerd.
Ongeveer 61 procent van de leraren zag vorig jaar een incident dat zij als moslimdiscriminatie beschouwen. In de meeste gevallen gaat het om schelden, maar ook vernieling en mishandeling komen voor.
De incidenten komen het meest voor op het vmbo buiten de grote steden. De daders zijn vaak autochtoon. "De aanleiding voor dit soort discriminatie is het beeld dat allochtonen crimineel zijn en overlast veroorzaken", zegt Willem Wagenaar van de Anne Frank Stichting. "Dat beeld krijgen leerlingen door berichtgeving in de media

Ik sta niet versteld.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/689878/1/1/50/cmo-actief-optreden-tegen-discriminatie.html

BerichtGeplaatst: Di Feb 24, 2015 13:34 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

We leven in Lafland, van hoog tot laag met een heel erg zwaar D66/VVD/PvdA gehalte in de ambtelijke sfeer.

Dus wie meldt dat die afschuwelijk gepest wordt.... zal zelf wel bestraft worden,

BerichtGeplaatst: Di Feb 24, 2015 18:52 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Daar komt het vaak wél op neer helaas. Embarassed Embarassed Embarassed

BerichtGeplaatst: Zo Mei 31, 2015 20:30 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Het is overigens niet alleen op school:

NU.nl
Quote:
Naar schatting zijn er in Nederland een kleine vijfhonderdduizend mensen die structureel worden gepest op hun werk.
Dat stelt zondag de stichting Pesten op de Werkvloer, die dit probleem probeert te bestrijden.

Mensen die op hun werk worden gepest praten daar liever niet over. Niet tegen hun baas, niet tegen collega's en zelfs niet tegen hun partner.

"Dat laat je jezelf toch niet gebeuren, is wat je te horen zult krijgen", zegt vooorzitter Laura Willemse. En de gevolgen zijn doorgaans ernstig. "Depressies, posttraumatische stressstoornis en zelfmoord: het komt allemaal voor. [..]

http://www.nu.nl/algemeen/4059051/half-miljoen-mensen-wordt-structureel-gepest-werkvloer.html

Ik geloof het en ik weet het... Leuk volk.
Misschien zou men iets met ontslag moeten doen? Evil or Very Mad
BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2015 14:19 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

De verkindsing van de samenleving zet door. Het kleuter- en puberschoolplein is uitgebreid tot de 'werkvloer' van de volwassenen.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2015 18:15 Plaats reactie Reageer met quote
torentje

Hier in Limburg worden door groepen werknemers werkzaam bij bedrijven slechts de vervelende dieven gepest als ze willen werken.
Het helpt wel want door dat gepest willen die dieven ook weer snel weg. Very Happy
BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2015 18:46 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Ja, dat zou best eens kunnen.
BerichtGeplaatst: Za Aug 22, 2015 20:30 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Gerard R. schreef:
Het is overigens niet alleen op school:

NU.nl
Quote:
Naar schatting zijn er in Nederland een kleine vijfhonderdduizend mensen die structureel worden gepest op hun werk.
Dat stelt zondag de stichting Pesten op de Werkvloer, die dit probleem probeert te bestrijden.

Mensen die op hun werk worden gepest praten daar liever niet over. Niet tegen hun baas, niet tegen collega's en zelfs niet tegen hun partner.

"Dat laat je jezelf toch niet gebeuren, is wat je te horen zult krijgen", zegt vooorzitter Laura Willemse. En de gevolgen zijn doorgaans ernstig. "Depressies, posttraumatische stressstoornis en zelfmoord: het komt allemaal voor. [..]

http://www.nu.nl/algemeen/4059051/half-miljoen-mensen-wordt-structureel-gepest-werkvloer.html

Ik geloof het en ik weet het... Leuk volk.
Misschien zou men iets met ontslag moeten doen? Evil or Very Mad

Het is ook niet alleen met kinderen.

http://nieuws.nl/algemeen/20150822/docent-pleegt-zelfmoord-wegens-pestende-collegas/
Quote:
Een docente van het Sint Maartenscollege in Maastricht heeft zelfmoord gepleegd en schreef in haar afscheidsbrief dat haar dood de schuld was van haar pestende collegaís. De brief werd in opdracht van de vrouw een dag na haar dood naar de redactie van het Limburgs Dagblad en Dagblad De Limburger gestuurd.
Dat melden Limburgse media. In de brief beschrijft de uit Kerkrade afkomstige vrouw wat er de afgelopen jaren met haar is gebeurd. Zo zat ze sinds 2012 al ziek thuis. Volgens het schoolbestuur had ze haar problemen niet goed aangepakt, waardoor de vrouw zich in de steek gelaten voelde

Gezellie weer in't land. Embarassed Embarassed

BerichtGeplaatst: Za Aug 22, 2015 21:53 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Het is helemaal niet nodig om zelfmoord te plegen...
Zorg voor een stalker en morgen lig je dood op straat.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 23, 2015 13:44 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Rotvolk lijkt me de beste typering.

BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2015 9:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Liz schreef:
Een heel terechte opmerking, Gerard.

Hoewel ik zelf nooit ben gepest op school, kan ik mij levendig voorstellen want een kind dat dit wel overkomt, moet doormaken.

Als docente en mentor ben ik er zeer alert op en laat ik niets passeren. Zelfs gegniffel of geluiden van afkeuring of uitlachen tijdens het antwoorden van een leerling tijdens de les, pak ik stevig aan. Ik vertel er altijd bij, dat alleen de onzekerste kinderen, die het bangst zijn om er zelf niet bij te horen, overgaan tot laf pesten. Dat diegenen door te pesten proberen te verhullen dat zijzelf zo bang zijn.

Eer ik klaar ben, is het niet meer zo 'cool' om in mijn klas een poging te doen om een ander naar beneden te halen.

Bij een geval van cyberpesten ben ik mijn mentorklas in gestormd en heb hun gezegd, dat de pesters mij bekend waren, ik de transcripties in handen had van wat zij de avond ervoor geschreven hadden en dat ik niet zou schuwen om de dag erna de politie in te schakelen en hen voorgoed van school te laten verwijderen als er ooit nog één woord tot de geadresseerde zou worden gericht. Het stopte diezelfde dag nog.

Held!
BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2015 9:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Het enige wat helpt is aanvallen en zelf agressief te worden.
Aanvallen is de beste verdediging.

Inderdaad. Als brugpieper werd je vroeger standaard wel een keer gepest. Gelukkig kon ik mij prima weren heb ik mijn pester getrakteerd op een handvol zand in zijn gezicht en daarna verschrikkelijk in elkaar getrapt. Ik ben nooit (meer) gepest geworden.
BerichtGeplaatst: Vr Sep 04, 2015 14:49 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Gelukkig ben ik zelf weinig gepest, maar ik vernielde wel eens een pester.
Dat ligt niet ieder kind om het zachtjes te stellen.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 12, 2018 16:56 Plaats reactie Reageer met quote
RitseDaniels

Ik vind dat personeel op een school moeten ingrijpen, vooral bij pubers.
Mijn godsdienst docent zegt altijd dat pubers niet veder kunnen kijken dan het heden en hierdoor zijn de meeste zelfmoord gevallen pubers, daarom moeten er altijd ingegrepen worden op middelbare scholen bij gevallen van pesterij.
Waarom zou een schoolmeisje zelfmoord plegen..?
  Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg