Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Wikileaks: stilte voor de storm Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4 ... 42, 43, 44  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2010 15:44 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Het valt steeds minder te vatten, de bezetters vragen iedereen verdachte informatie ,eisen vingerafdrukken,tappen telefoongesprekken,onderscheppen bankgegevens ,e mails,internet bezoek , geraadpleegde bibliotheekboeken, foto,s,\ burgernummers,werk en opleidingen,camera auto gegevens, nemen zelfs moedermelk in beslag,maar helpen bezorgde brave burgers verdachte regeringen aan wat teveel ,dan heet het plots - levensgevaarlijke info.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2010 16:08 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

George Bush schreef:
Racer schreef:
Complotdenkers

Vind je het niet kinderachtig om steeds met dat argument aan te komen?

Mja, je weet toch wel van jezelf dat je overal joods bedrog achter ziet?
Van terrorisme in New York en Londen tot militaire escalatie in Korea en de activiteiten van Wikileaks, letterlijk overal zit iets achter.

Ik zou de term complotdenker beschouwen als eretitel, als ik jou was.

Quote:
Jij gelooft kennelijk alles wat je voor geschoteld wordt.

Niet wat ik voorgeschoteld krijg op Weerwoord.

Quote:
Gezien de terugloop in het aantal lezers en kijkers van de oude media hoor je tot een uitstervend ras.

't Is wat, op het ene moment ben je een infiltrant van de machtige internet-Hasbarah, het volgende moment een uitstervend ras, wat is het nu?

Quote:
Racer schreef:
Israel tevreden met Wikileaks documenten

Dat is nou precies de reden dat ik geen enkele waarde hecht aan Wikileaks.

Dus, als de inhoud je niet aanstaat dan kan het niet waar zijn -> complot.

Wel makkelijk, op die manier hoef je nooit je mening te veranderen.

BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2010 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
Ik zou de term complotdenker beschouwen als eretitel, als ik jou was.

Volgens mij mis jij iets. Jij en ik lijken het dit keer eens te zijn voor wat betreft de geloofwaardigheid van Wikileaks, en juist daarom worden wij door Franciscus als complotdenker weggezet. Ofwel: geloof je dat dit echte documenten zijn, dan ben je een complotdenker... of begrijp ik het hier verkeerd?

Franciscus schreef:
Iedereen kan dit soort documenten maken en publiceren. Het is gewoon de zoveelste anti-amerikaanse retoriek zoals we gewend zijn door deze complotfantasten .

BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2010 17:42 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik begrijp er ook geen snars meer van. Ik vraag me af of de mensen die een ander graag uitmaken voor "complotfantasten" het zelf nog snappen. Very Happy
BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2010 18:01 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Cliff schreef:
Jij en ik lijken het dit keer eens te zijn voor wat betreft de geloofwaardigheid van Wikileaks, en juist daarom worden wij door Franciscus als complotdenker weggezet.

Ik begreep Franciscus eerst niet, maar nu je het zegt.
Hij denkt dat de documenten vervalst zijn oid, dus dan is er automatisch sprake van een samenzwering om ons leugens aan te smeren.

Een samenzwering of complot is een geheime afspraak tussen een aantal personen om iets te ondernemen tegen een andere persoon of groep.

Wat is mijn complot theorie dan? Ik geloof niet dat er iemand de boel zit te bedriegen: Wikileaks is wie ze zeggen, de documenten zijn echt en de verontwaardiging van de amerikaanse regering is echt.

BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2010 20:23 Plaats reactie Reageer met quote
franciscus001

Bewijs juridisch dat al de inhoud van deze gepubliceerde documenten op waarheid berust. Dan neem ik een dergelijk complotsprookje pas serieus. Nogmaals, internet is het meest onbetrouwbare medium ter wereld. Iedereen kan er van alles opzetten zonder daarin gehinderd te worden. Het is het hedendaagse sprookjesboek van nu. Sorrie, ik ben toch iets kritischer.
BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2010 20:29 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Nou, dan hoor je daarover wel protesten van de diplomaten of regeringen.
Voorlopig heb ik alleen nog maar kleinering gehoord.
BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2010 20:36 Plaats reactie Reageer met quote
franciscus001

Bij het 09/11 complot hield de regering idem lange tijd zijn mond. Deze regering zegt alleen maar dat gepubliceerde leugens mensenlevens in gevaar brengt. Niet voor niets verschuilt de oprichter van Wikileads zich als een lafhartig persoon. Indien je niets te verbergen hebt hoef je mijnsinziens je niet voor de waarheid te verschuilen. Een zelf in elkaar geknutseld rapport op internet plaatsen kan iedereen.
BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2010 20:41 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

franciscus001 schreef:
Quote:
Indien je niets te verbergen hebt hoef je mijnsinziens je niet voor de waarheid te verschuilen.

Nou, ik denk dat Assange zijn leven niet zeker is.
De CIA is er druk mee bezig.
Maar, dat is ook niet zo vreemd.. ik heb al een keer geschreven, dat deze
massa inside-info mij toch ook wel een tikje overdreven lijkt.
BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2010 20:48 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

franciscus schreef:
Bewijs juridisch dat al de inhoud van deze gepubliceerde documenten op waarheid berust. Dan neem ik een dergelijk complotsprookje pas serieus.

Bewijs juridisch dat het verhaal dat Noord-Korea de aanval op het Zuid-Koreaanse schip heeft gepleegd op waarheid berust. Dan neem ik een dergelijk complotsprookje pas serieus.

Wat klopt er niet aan deze zin?

franciscus schreef:
Niet voor niets verschuilt de oprichter van Wikileads zich als een lafhartig persoon.

Wat zou jij doen als de Amerikaanse overheid achter je aan zit en er bovendien ook nog eens een arrestatiebevel wordt uitgevaardigd tegen je in het land waar je verblijft?

Overigens vind ik dat hij verdacht vaak op televisie is voor iemand die zich als een lafhartig persoon schuil houdt, maar dat geheel terzijde.
BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2010 21:04 Plaats reactie Reageer met quote
franciscus001

Quote:
Carlos schreef: Bewijs juridisch dat het verhaal dat Noord-Korea de aanval op het Zuid-Koreaanse schip heeft gepleegd op waarheid berust. Dan neem ik een dergelijk complotsprookje pas serieus.

Het bewijst al dat de waarheid moeilijk is te vinden. Waarom zou ik dan iets wat de media verteld als waarheid moeten beschouwen? Wat plaatst Wikileads boven de argumentatie van waarheidsvinding? Ik vind ze nergens en daarom mag ik daar best kritische kanttekeningen bij plaatsen.
BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2010 21:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Vraag anders gesteld: waardoor geloof je bepaalde zaken die je leest de ene keer wel, en de andere keer niet? Is aan te geven wanneer jij iets geloofwaardig vindt?

Gezien de reacties van de diverse landen en de inhoud van de berichten/documenten heb ik niet het idee dat het hier over 251.287 vervalste berichten en 8000 vervalste documenten gaat. Het werk alleen al.

BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2010 21:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Wikileaks komt met nieuwe publicaties over een niet nader genoemde bank begin 2011.

Bank of America:

WikiLeaks Says It Holds Documents From Bank of America Executive

Overigens lijkt de media wel een beetje op te pikken dat dit allemaal vrij pro-israël is wat er gelekt wordt:

Israël lijkt zelfs garen te spinnen bij de openbaarmakingen. (Reformatorisch Dagblad)

WikiLeaks shows Netanyahu supports land swaps

BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2010 21:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Ik heb ook niet het idee dat de documenten vervalst zijn, anders zouden niet zoveel regeringen dusdanig in verlegenheid zijn gebracht dat ze zich geroepen voelen om hierop te reageren. Ik ga er in principe vanuit dat de documenten echt zijn. Maar laten we niet vergeten dat het gaat om communicaties tussen diplomaten en ambassades, zogenoemde "cables". Die diplomaten kunnen vanalles roepen, maar daarmee hoeft het nog niet meteen waarheid te zijn.

De voornaamste opzet van dit alles lijkt meer het in verlegenheid brengen van bepaalde regeringen dan het aan het licht brengen van harde, wereldschokkende feiten, en daar wringt wat mij betreft de schoen wat dit hele wikileaks gedoe betreft.
BerichtGeplaatst: Di Nov 30, 2010 22:05 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dit gelooof je toch niet..

'Sarah Palin: jaag Assange op als een terrorist'

Sarah Palin vergelijkt Assange met een terrorist van 'Al Qaeda' en vindt dat hij ook een dusdanige behandeling moet krijgen.

Quote:
Assange is not a "journalist," any more than the "editor" of al Qaedas new English-language magazine Inspire is a "journalist." He is an anti-American operative with blood on his hands. His past posting of classified documents revealed the identity of more than 100 Afghan sources to the Taliban. Why was he not pursued with the same urgency we pursue al Qaeda and Taliban leaders?

Amerika heeft zelf oneindig veel bloed aan z'n handen dankzij het beleid waar mevrouw Palin 100% achter staat en nu beschuldigt zij Assange van moord en doodslag terwijl daar geen enkel bewijs voor is. Hoe ziek zijn die lui!? Mensen die niet door de TSA scanners willen lopen worden nu ook al uitgemaakt voor "domestic extremists" en terroristen door hun eigen overheid.

Iedereen die de (r)overheid op welke manier dan ook dwarszit is een terrorist. Embarassed
BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2010 6:25 Plaats reactie Reageer met quote
Menderes

Niets, maar dan ook niets kan op deze schaal naar buiten worden gebracht, zonder toestemming van de dark forces. Ze zijn overal en machtig en vaak joods.

Mensen die beweren dat dit een megaschandaal is ten nadele van de VS zien de big picture niet en/of zijn gemanipuleerd. We gaan allemaal zien hoe dit gebeuren zich gaat evolueren. We houden het in de gaten.
BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2010 10:43 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

franciscus schreef:
Bewijs juridisch dat al de inhoud van deze gepubliceerde documenten op waarheid berust.

Bewijs juridisch dat Elvis echt dood is? Hij wordt toch overal gesignaleerd?

Toch vind ik zijn dood geloofwaardiger dan het alternatief.

Occam's razor: de meest eenvoudige verklaring is meestal de juiste
Sagan's principe: buitengewone beweringen vereisen buitengewoon bewijs.

Het is niet aannemelijk dat de documenten (gedeeltelijk) vals zijn omdat:
- zoiets heel snel uitkomt, een ambassade of Clinton trekt echt wel aan de bel als ze vervalsingen zien.
- Wikileaks zou dan in 1 klap zijn reputatie kwijt zijn

Quote:
Nogmaals, internet is het meest onbetrouwbare medium ter wereld.

Klopt maar dat heeft weinig met dit verhaal te maken. Op internet kijk je naar de reputatie van de bron.
Als je naar www.philips.com gaat dan weet je dat de informatie oncontroversieel en betrouwbaar is, bij www.fromthewilderness.com zie je meteen dat het om allerlei extremiteiten gaat.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2010 10:57 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

carlos schreef:
Die diplomaten kunnen vanalles roepen, maar daarmee hoeft het nog niet meteen waarheid te zijn.

Dus als Clinton en een diplomaat in Amman in een geheim memo discussieren over de dreiging van Iran, dan bedoelen ze eigenlijk dat Iran helemaal geen bedreiging is en dat ze controle willen over de olie en bevelen opvolgen van Israel?

Verwarrend hoor, de machinaties van de new world order Smile

Quote:
De voornaamste opzet van dit alles lijkt meer het in verlegenheid brengen van bepaalde regeringen dan het aan het licht brengen van harde, wereldschokkende feiten, en daar wringt wat mij betreft de schoen wat dit hele wikileaks gedoe betreft.

Dat proberen ze juist wel en daarom proberen ze hun leaks zoveel mogelijk te hypen ('collateral murder')

Maar ja, voor veel mensen past het niet in hun plaatje wat er naar buiten komt, en dus is Wikileaks verdacht.

Quote:
Overigens vind ik dat hij [Assange] verdacht vaak op televisie is voor iemand die zich als een lafhartig persoon schuil houdt

Ik denk dat dat snel afgelopen zal zijn:

LYON 1 december - Interpol heeft de 188 lidstaten opgeroepen WikiLeaks-oprichter Julian Assange aan te houden. Een woordvoerster van Interpol heeft dat woensdag laten weten

Run Assange Run! Smile

BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2010 11:13 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Cliff schreef:
Overigens lijkt de media wel een beetje op te pikken dat dit allemaal vrij pro-israël is wat er gelekt wordt

Dus je accepteert nu dat Israel niet zo slecht is als je dacht?

Je kunt niet van 2 walletjes eten: de informatie wel serieus nemen als het in je straatje past, en verwerpen als het niet goed uitkomt.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2010 11:21 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Racer schreef:
Dus als Clinton en een diplomaat in Amman in een geheim memo discussieren over de dreiging van Iran, dan bedoelen ze eigenlijk dat Iran helemaal geen bedreiging is en dat ze controle willen over de olie en bevelen opvolgen van Israel?

Clinton kan wel vanalles roepen maar dan hoeft dat nog niet meteen waar te zijn. Ik heb haar al tig keer horen roepen dat Iran streeft naar nucleare wapens, maar daar is geen bewijs voor. Het is niet meer dan haar mening, die ze om politieke redenen in de openbaarheid brengt. Clinton is bovendien niet al te snugger.

Racer schreef:
Verwarrend hoor, de machinaties van de new world order

Ja verwarrend dat complottergedoe, ik hoop dat je het zelf nog snapt.

Racer schreef:
Maar ja, voor veel mensen past het niet in hun plaatje wat er naar buiten komt, en dus is Wikileaks verdacht.

Juist wel. Ik verwachtte al dat dit met heel veel tamtam gebracht zou worden en weinig nieuws zou bevatten, dat is zo onderhand het patroon in al die 'lekken', veel geschreeuw en weinig wol. En hoe zit het trouwens met al die schokkende dingen die de komende dagen aan het licht zouden komen? Al iets van vernomen?

Racer schreef:
Ik denk dat dat snel afgelopen zal zijn:

Ik denk het niet. Als ze meneer echt koste wat kost te pakken willen krijgen dan hadden ze hem kunnen arresteren toen hij in de CNN studio in London zat samen met Akita Schubert, en waarschijnlijk ook nog op tal van andere gelegenheden. Gezochte misdadigers worden over het algemeen niet geïnterviewd door CNN voordat zij ingerekend zijn. (overigens is het niet mijn mening dat Assange een misdadiger is).

Ik las gister trouwens ergens dat de Russen mogelijk de FSB op hem afsturen om te voorkomen dat het Kremlin verder in verlegenheid wordt gebracht, als dat waar is dan heeft meneer wel een serieus probleem.
BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2010 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

carlos schreef:
Clinton kan wel vanalles roepen maar dan hoeft dat nog niet meteen waar te zijn.

Nee, maar uit de geheime documenten blijkt wel dat ze het meent, en niet stiekem uit is op olie, zionisme, false flags en ga zo maar door.

Quote:
racer schreef:
Ik denk dat we de komende dagen nog wel een hoop sensationele dingen zullen horen.

En hoe zit het trouwens met al die schokkende dingen die de komende dagen aan het licht zouden komen?

Voor mij is er genoeg sensationeels bij, bijvoorbeeld over amerikaanse special forces die in het geheim embedded zijn in het pakistaanse leger.

Maar ja, voor iemand die gelooft dat 9/11 een inside job is dat natuurlijk maar saai.

Quote:
Als ze meneer echt koste wat kost te pakken willen krijgen dan hadden ze hem kunnen arresteren toen hij in de CNN studio in London zat samen met Akita Schubert

Van de politie heb je dus ook al zo'n vertekend beeld. Assange heeft echt niet zo'n hoge prioriteit dat er een arrestatieteam klaar staat voor het geval de man zich op TV vertoond. Wel zal het moeilijk worden om nog Engeland uit te komen, nu hij op de lijst van Interpol staat. Hij loopt vanzelf wel binnen een paar weken tegen de lamp, als hij zichzelf niet aangeeft.

BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2010 12:40 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Racer schreef:
Voor mij is er genoeg sensationeels bij, bijvoorbeeld over amerikaanse special forces die in het geheim embedded zijn in het pakistaanse leger.

Wat is daar nou sensationeel aan?

- Amerika en Pakistan zijn nog steeds officieel bondgenoten van elkaar
- Amerika en Pakistan hebben jaren geleden al gezamelijke militaire operaties uitgevoerd in Waziristan
- Amerika werkt ook samen met Iraakse en Afghaanse troepen, ook met troepen 'embedded'

Ik zie hier met de beste wil van de wereld geen schokkende onthulling in.

Je hebt wel gelijk dat je wereldbeeld mede bepalend is hoe je hier tegenaan kijkt. Als je de wereld ziet door de de bril van het 8 Uur journaal en denkt dat Amerika een keurige staat is die het beste met de mensheid voorheeft, dan zul je eerder geneigd zijn dit als schokkend te ervaren dan iemand die al jaren weet dat Amerika er maffiapraktijken op na houdt om hun zin door te drijven.

Racer schreef:
Van de politie heb je dus ook al zo'n vertekend beeld.Assange heeft echt niet zo'n hoge prioriteit dat er een arrestatieteam klaar staat voor het geval de man zich op TV vertoond.

Pardon? De man is toch een internationaal gezochte crimineel, of niet soms? Nee erger nog, een 'terrorist' zelfs, volgens de Amerikanen. Sorry maar als men de man daadwerkelijk koste wat kost wil inrekenen, dan had men dat al lang kunnen doen, en hoogstwaarschijnlijk ook gedaan.

Zie je het al voor je dat een gezochte misdadiger in Nederland bij P & W in het programma zit terwijl de politie naar hem op zoek is?
BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2010 13:01 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

En het wordt steeds zotter..

Adviseur premier Harper (Canada) roept op televisie dat Assange vermoord moet worden. Embarassed

http://www.youtube.com/watch?v=bqtIafdoH_g&feature=player_embedded
BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2010 13:19 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Gerald Celente over Wikileaks:

http://www.youtube.com/watch?v=jwhK7XwIR1M&feature=player_embedded
BerichtGeplaatst: Wo Dec 01, 2010 13:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
Dus je accepteert nu dat Israel niet zo slecht is als je dacht?

Waar moet ik in alle wikileaks documenten vinden dat 'Israël niet zo slecht is al ik denk'?

Wat juist ontbreekt is informatie over Israël, goed of slecht. Dat het niet bij deze documenten zit zegt voor mij niet dat die documenten er dan ook niet zijn. Ik vind deze scenario's meer voor de hand liggen:

1. Communicatie met Israëlische ambassadeurs is beter afgeschermd
2. De persoon of personen die lekken hadden geen toegang tot dit soort documenten

Een voor de hand liggende reden kan zijn dat communicatie tussen Israël en VS een hogere classificatie krijgt. De documenten die nu gelekt zijn hebben de status unclassified, unclassified 'for official use only' en confidential. Volgens mij zijn er geen confidential noforn, secret, secret noforn en top secret documenten gelekt.

Weerwoord forum index » Actualiteiten