Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Actualiteiten » Wikileaks: stilte voor de storm Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 42, 43, 44  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Wikileaks: stilte voor de storm
BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2010 20:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Wikileaks heeft aangekondigd vanavond om 23.00 uur documenten (251.287 berichten en 8000 documenten) online te zetten van diverse ambassades. Er is al wat uitgelekt, en dat liegt er niet om:

nos.nl schreef:
Enkele belangrijke conclusies:

[*]Arabische leiders drongen aan op een aanval op Iran
[*]Amerikaanse functionarissen hebben de opdracht gekregen om de VN te bespioneren
[*]De Iraanse president wordt vergeleken met Hitler
[*]De Russische president Poetin heeft bande met de georganiseerde misdaad
[*]Saudi-Arabië blijft een belangrijke sponsor van terreurgroepen als al-Qaida
[*]China heeft geprobeerd om Amerikaanse computernetwerken te saboteren

http://nos.nl/artikel/201507-wikileaksstukken-op-websites-kranten.html

Interessante informatie!

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2010 20:52 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Cliff schreef:
Interessante informatie!

Cliff, welk land zou hier baat bij hebben?
Hint: van welk land worden er geen akkefietjes genoemd?

Ik bedoel: als Assange echte info vrij zou geven, die de "powers that be" in moeilijkheden zouden brengen was hij al lang van het net gehaald en met een kogel in z'n kop ergens in de bosjes gevonden.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2010 21:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Dat soort conclusies trek ik niet vooraf George. Inmiddels is duidelijk dat er ook 3021 berichten van de Nederlandse ambassade uitgelekt zijn, waaronder deze:

Quote:
Wikileaks: Maxime Verhagen 'will be a solid and effective friend in the Balkenende IV cabinet'

http://www.hpdetijd.nl/2010-11-28/wikileaks-maxime-verhagen-will-be-a-solid-and-effective-friend-i

Ik vind het wel spannend allemaal... een soort politiek voyeurisme Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2010 21:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

George Bush schreef:
Hint: van welk land worden er geen akkefietjes genoemd?

Er zitten 3194 berichten tussen die uit Tel Aviv komen. De inhoud van deze berichten is nog niet bekend. Der Spiegel heeft een mooie kaart online gezet:

http://www.spiegel.de/flash/flash-24857.html#tab=0

Wikileaks is onbereikbaar. Volgens Assenge is er een DDOS aanval, maar ik vermoed dat de hele wereld op zijn website probeert te komen... en dat is al een DDOS aanval op zich Smile

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2010 23:52 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Cliff schreef:
Ik vind het wel spannend allemaal... een soort politiek voyeurisme Laughing

Ja inderdaad, vind ik ook...en dat is ook precies de reden waarom ik het wantrouw. Ik ben bang dat George Bush gelijk heeft.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 0:24 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Kijk eens hoe dit wordt uitgemolken door het Israelische Haaretz: maarliefst vijf headlines op rij erover, bijna allemaal belastend voor Iran.

* WikiLeaks exposé: Israel tried to coordinate Gaza war with Abbas

* WikiLeaks exposé: Barak warned strike on Iran was viable until end of 2010

* WikiLeaks exposé: Iran used ambulances to run arms into Lebanon during 2006 war

* Yossi Melman / WikiLeaks exposed all on Iran, but told nothing new

* WikiLeaks exposé: Karzai 'paranoid' and Ahmadinejad 'like Hitler'

http://www.haaretz.com/

Wie heeft hier het meeste baat bij??
BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 7:31 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Er is ook naar buiten gekomen dat Barak een deadline heeft gesteld aan de VS tot eind 2010 voor een 'Iran Policy':

Quote:
WikiLeaks-Israel gives Obama deadline to implement Iran policy

http://www.spiegel.de/flash/flash-24857.html#tab=0

Let ook op de foto...

Verder wordt er wat gekscherend gepraat over Israël's informatie over Iran. VS ambassade medewerkers vragen zich hardop af of Israël hun eigen propaganda wel gelooft:

Quote:
WikiLeaks documents reveal that Israel's attempt to convey sense of urgency, its contradicting assessments on when Iran would achieve nuclear ability made US officials take its warnings 'with a grain of salt'. One US diplomat noted it was not clear whether Israelis themselves believed their own assessments

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3991191,00.html

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 7:58 Plaats reactie Reageer met quote
franciscus001

Ik vind dat de massa iets te gemakkelijk alles klakkeloos aanneemt wat Wiki-leads 'onthuld' op het Net. Het is een oude truc die wederom wordt gebruikt om de massa te beïnvloeden. Ik ben in deze een toch iets kritischer ingesteld persoontje. Het maakt op mij althans weinig indruk.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 10:53 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Als ik zo het nieuws lees, dan zijn alle "onthullingen" koren op de molen van israel.

Veel is al lang bekend:
Cliff schreef:
Quote:
Wikileaks: Maxime Verhagen 'will be a solid and effective friend in the Balkenende IV cabinet'

Dat Verhagen de loopjongen van de VS is wisten we al.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 11:21 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Cliff schreef:
Wikileaks is onbereikbaar. Volgens Assenge is er een DDOS aanval,

Ga er maar vanuit dat de zorgvuldig gekozen "lekken" de komende tijd goed te lezen zijn.
Het zal best wel druk zijn op z'n site, maar dat alles openbaar wordt, daar wordt voor gezorgd. Let maar op.

Trouwens waarom maakt Wikipedia geen bezwaar tegen de naam Wikileaks. Zit daar niet een aspect van merkrecht aan?
De beeldmerken lijken zelfs op elkaar Shock
Of spelen de heren van Wikipedia en Wikeleaks onder één hoedje?
Als je even opzoekt uit welke ethnische groep de Wikipedia-oprichters komen, dan weet je genoeg!!!!!!

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 12:37 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Cliff schreef:

[*]De Russische president Poetin heeft bande met de georganiseerde misdaad

Goed om te weten. Lees ook:
Medvedev is Robin, Poetin Batman

ROTFL goeie humor Smile

Vraag me af hoeveel ambassadeurs straks weggestuurd worden.

Quote:
- Dmitri Medvedev (president Rusland) en Vladimir Poetin (premier): Medvedev, officieel de machtigste politicus van Rusland, speelt in de praktijk ,,de Robin van Poetins Batman''. (bericht dat de Amerikaanse ambassade in Moskou eind 2008 verstuurde naar Washington)

- Silvio Berlusconi (premier Italië): ,,Zwak, ijdel en ineffectief als moderne Europese leider.'' (Elizabeth Dibble, een hoge diplomaat op de Amerikaanse ambassade in Rome)

- Nicolas Sarkozy (president Frankrijk): Is volgens een bericht van de Amerikaanse ambassade in Parijs ,,lichtgeraakt'' en ,,regeert op persoonlijke, autoritaire wijze''.

- Angela Merkel (Bondskanselier Duitsland): ,,Risicomijdend en slechts zelden creatief.'' (Amerikaanse ambassade in Berlijn, maart 2009)

- Guido Westerwelle (Minister Buitenlandse Zaken Duitsland): ,,Incompetent, ijdel en kritisch ten opzichte van de Verenigde Staten.'' (Amerikaanse ambassade)

- Horst Seehofer (leider regeringspartij CSU in Beieren): Weet niet dat 20.000 Amerikaanse militairen, de helft van de totale Amerikaanse troepenmacht op Duitse bodem, verblijft op bases in zijn eigen deelstaat. (idem)

- Benjamin Netanyahu (premier Israël): ,,Elegant en charmant'', maar houdt zich nooit aan zijn beloften. (Amerikaanse diplomaat in Cairo)

- Hamid Karzai (president Afghanistan): ,,Een extreem zwakke man die niet naar feiten luisterde, maar die zich liever liet misleiden door mensen die hem verhalen vertelden over de meest bizarre complotten tegen hem.'' (Amerikaanse ambassade Kabul)

- Kim Jong-il (dictator Noord-Korea): Een ,,futloze ouwe'' die fysiek en psychologisch getraumatiseerd is als gevolg van een beroerte. (diverse diplomatieke bronnen) (ANP/AFP/BVDL)

Ook een aardige, van minister van Defensie Gates:

Quote:
Russian democracy has disappeared and the government was an oligarchy run by the security services.

President [Dmitry] Medvedev has a more pragmatic vision for Russia than PM [Vladimir] Putin, but there has been little real change"

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
franciscus001

Nogmaals, zijn deze zgn. 'onthullingen' juridisch te verifieëren? Ik dacht het niet.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 13:12 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

franciscus001 schreef:
Nogmaals, zijn deze zgn. 'onthullingen' juridisch te verifieëren? Ik dacht het niet.

Ach ja, het is zeker weer allemaal een complot.

Jullie hadden zeker belastende informatie verwacht over betrokkenheid van de VS bij allerlei "false flag" gedoe, en omdat de informatie het mainstream-verhaal bevestigt kan het niet waar zijn.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 13:17 Plaats reactie Reageer met quote
franciscus001

Het is toch een normale kritische vraag? Documenten publiceren op het Net is vrij eenvoudig. Bewijzen dat ze echt zijn is echter een andere kwestie. Ik trek daarom wel terdege twijfels bij het waarheidsgehalte van Wiki-leads. Zeker met het enorme aantal documenten dat ze publiceren.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 14:08 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Racer schreef:
Ach ja, het is zeker weer allemaal een complot.

Als jij het zegt..

Ik vind het wel frappant dat uitgerekend degene (jij dus) die van meet af aan loopt te kankeren op wikileaks zich nu loopt te verlekkeren aan hun 'gelekte' informatie. Hoezo opportunistisch?

Racer schreef:
Jullie hadden zeker belastende informatie verwacht over betrokkenheid van de VS bij allerlei "false flag" gedoe, en omdat de informatie het mainstream-verhaal bevestigt kan het niet waar zijn.

Nee hoor. Ik heb ook nergens gesteld dat de documenten vervalst zijn ofzo, ik kan dat namelijk niet beoordelen.

Ik zie alleen niet echt de nieuwswaarde hiervan. Welke schokkende onthullingen heeft Wikileaks nou eigenlijk gedaan in de laatste paar jaar? Ik kan me er geen enkele herinneren, en dat staat in geen verhouding tot het mediacircus eromheen. Er zijn wel interessantere zaken aan de hand waar de media veel minder aandacht aan besteed, zoals de schandalen rondom de luchthavenbeveiliging in Amerika, of het gedoe met de IMF en Ierland.

Daarnaast is het ook vreemd dat de VS de activiteiten van Wikileaks als "crimineel" bestempeld maar de media wel vollop meewerkt aan hun onthullingen. Er zou een arrestatiebevel tegen Assange zijn uitgevaardigd maar meneer zit wel gewoon op CNN bij Larry King. Als je een beetje nadenkt dan zie je zo dat één en ander niet rijmt in dit hele gedoe rondom Wikileaks, en daar hoef je bepaald geen 'complotter' voor te zijn.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 14:32 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Hier een andere kijk op de zaak:

recent admissions that the Israeli lobby, AIPAC, routinely receives masses of classified information makes them suspect #1 for being the source of Wikileaks

http://mycatbirdseat.com/2010/11/gordon-duff-wikileaks-a-touch-of-assange-and-the-stench-of-aipac/

En nog een paar Haaretz headlines van dit moment:

# WikiLeaks dispatch: Iran's Khamenei has terminal cancer

# WikiLeaks cables show U.S.-Israel fear of 'fundamentalist' Erdogan

# Netanyahu: WikiLeaks cables prove Israel is right on Iran Embarassed

# WikiLeaks exposé makes it clear: Everybody hates Iran
Embarassed

Everybody hates Iran? Ja een stel corrupte politici die op de loonlijst van Israel staan misschien, maar ik denk dat veel meer mensen een hekel hebben aan Israel dan aan Iran.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 14:50 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

franciscus schreef:
Het is toch een normale kritische vraag? Documenten publiceren op het Net is vrij eenvoudig. Bewijzen dat ze echt zijn is echter een andere kwestie. Ik trek daarom wel terdege twijfels bij het waarheidsgehalte van Wiki-leads. Zeker met het enorme aantal documenten dat ze publiceren.

Question hoe meer documenten, hoe moeilijker te vervalsen.

Denk je nou echt dat niemand van de genoemde diplomaten aan de bel trekt als hij rapporten leest onder zijn naam die hij nooit heeft geschreven? Laughing

Wat is jouw alternatief? Dat het Witte Huis honderdduizenden pagina's met valse informatie laat produceren, en dan Wikileaks inhuurt om het te verspreiden?

carlos schreef:
Ik vind het wel frappant dat uitgerekend degene (jij dus) die van meet af aan loopt te kankeren op wikileaks zich nu loopt te verlekkeren aan hun 'gelekte' informatie

Deze actie zal de VS geen goed doen, en daar ben ik niet blij mee. Maar het is nu eenmaal gebeurd, en wie vind het niet interessant om te weten wat de amerikanen vertellen over andere regeringen in hun geheime stukken?

Dat jij de nieuwswaarde niet ziet, komt misschien omdat er geen informatie in staat die jouw beschuldigingen aan de VS bevestigt.

Een linkse anti-amerikaanse krant als de Guardian ziet de nieuwswaarde wel, die hebben het over een "worldwide diplomatic crisis" en citeren gretig een waslijst van vermeende controversiele onthullingen.

Quote:
Daarnaast is het ook vreemd dat de VS de activiteiten van Wikileaks als "crimineel" bestempeld maar de media wel vollop meewerkt aan hun onthullingen.

Het ligt nu eenmaal op straat, dus logisch dat de media verslag doet, en de amerikaanse media is geen onderdeel van de overheid.

Quote:
Er zou een arrestatiebevel tegen Assange zijn uitgevaardigd maar meneer zit wel gewoon op CNN bij Larry King.

Aan het filmpje te zien spreekt hij met Larry King via een video verbinding, hij schijnt momenteel ergens in engeland te zitten.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 14:58 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

carlos schreef:

recent admissions that the Israeli lobby, AIPAC, routinely receives masses of classified information makes them suspect #1 for being the source of Wikileaks

Sure, een stelletje joodse lobbyisten zijn in staat om honderdduizenden diplomatieke berichten van over de hele wereld te faken Rolling Eyes

En al die amerikaanse diplomaten die vals geciteerd worden, houden hun mond stijf dicht over het bedrog. Zucht...

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 15:26 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Racer schreef:
Sure, een stelletje joodse lobbyisten zijn in staat om honderdduizenden diplomatieke berichten van over de hele wereld te faken Rolling Eyes

Wie zegt dat de documenten fake zijn? Volgens mij is er juist zoveel ophef over omdat de documenten authentiek zijn. Je moet je dan ook afvragen wie er mogelijk in staat is om aan dit soort informatie te komen in Washington. Wie is er zéér actief (en ook als zodanig gebleken in het recente en minder recente verleden) op het gebied van spionage? Nou dan weet ik wel een kandidaat.

Ik twijfel niet zozeer aan de authenticiteit van deze documenten, als wel aan de reden waarom deze informatie in de openbaarheid wordt gebracht.

Moeten wij geloven dat Julian Assange een soort moderne Robin Hood is, een strijder tegen onrecht en corruptie? Ik vind dat een ietwat naieve voorstelling van zaken.

Racer schreef:
Dat jij de nieuwswaarde niet ziet, komt misschien omdat er geen informatie in staat die jouw beschuldigingen aan de VS bevestigt.

Wederom projectie van jouw kant..

Wat is de nieuwswaarde dan? De meeste onthullingen komen niet voorbij het niveua persoonlijke verdachtmakingen / gossip. Uiteraard is dat voor veel mensen smullen.

Neem nou de wikileaks 'onthullingen' over Irak:

- er worden mensen neergeschoten bij checkpoints ---> duh...is al jaren bekend
- er zijn meer dan 100.000 burgers omgekomen bij de oorlog ---> duh (etc)
- er worden mensen gemarteld ---> duh

Ik heb niets opzienbarends gezien, jij wel?

En de huidige onthullingen?

- Putin is een crimineel ---> duh
- Ahmadinejad is net Hitler ---> duh
- de VS bespioneert bondgenoten ---> duh
- Berlusconi is een feestbeest ---> duh
- Medvedev is de schandknaap van Putin ---> duh
- Merkel is saai en voorspelbaar ---> duh

Dit zijn allemaal open deurtjes, stuk voor stuk meningen of zienswijzen die al jaren de ronde doen. Niets nieuws onder de zon dus.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 16:01 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

carlos schreef:
Je moet je dan ook afvragen wie er mogelijk in staat is om aan dit soort informatie te komen in Washington. Wie is er zéér actief (en ook als zodanig gebleken in het recente en minder recente verleden) op het gebied van spionage? Nou dan weet ik wel een kandidaat.

Er is al lang een verdachte, die zelf heeft lopen opscheppen dat hij databases met geheime informatie heeft opgestuurd naar Wikileaks:

Dat er joden achter zouden zitten is weer gewoon speculatie zonder enige aanwijzing.

Quote:
Moeten wij geloven dat Julian Assange een soort moderne Robin Hood is, een strijder tegen onrecht en corruptie? Ik vind dat een ietwat naieve voorstelling van zaken.

Helemaal mee eens! Smile

Quote:

Wat is de nieuwswaarde dan? De meeste onthullingen komen niet voorbij het niveua persoonlijke verdachtmakingen / gossip.

- spioneren op VN personeel
- arabische landen in verlegenheid vanwege samenwerking met Israel tegen Hamas en de VS tegen Iran
- beschuldiging dat bondgenoot Pakistan geinfiltreerd is door Taliban

Verder een hoop inzicht over hoe het achter de schermen toegaat, bv. hoe de VS met Rusland dealtje heeft gesloten over het raketschild.

En niet alle amerikaanse bondgenoten zullen zo sportief zijn als Berlusconi
Berlusconi lacht om wikileaks

Ik denk dat we de komende dagen nog wel een hoop sensationele dingen zullen horen.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 18:26 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

carlos schreef:

Inderdaad, je hoeft helemaal niet zo slim te zijn om dit spelletje te doorzien.

Trouwens Carlos, die Gordon Duff schrijft regelmatig op www.veteranstoday.com. Een interessante site, de echte Wikileaks Idea

Laatst aangepast door George Bush op Ma Nov 29, 2010 18:32, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 18:31 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Racer schreef:
Er is al lang een verdachte, die zelf heeft lopen opscheppen dat hij databases met geheime informatie heeft opgestuurd naar Wikileaks:

Een kinderhand is gauw gevuld.
Geloof jij die onzin? In het leger zitten, geheime info doorsturen en er over opscheppen? Embarassed

Hier ook nog een aardige kijk op de zaak:

Toen de klimaatzwendel via gelekte e-mails aan het licht kwam, publiceerde de New York Times ze niet omdat de mails "illegaal" verkregen waren. Het ging hier echter om harde info.

Nu wordt , zoals Carlos al opmerkte, alles van Wikileaks rondgebazuind, ook door de New York Times. Ik zat vandaag in de auto naar de radio te luisteren en ook op de Nederlandse zenders werd alles rondgebazuind, sommige journalisten in de studio zaten er zo te horen wat schaapachtig bij. Confused

Wie gelooft dat Wikileaks zomaar een "klokkenluiderssite" is heeft hulp nodig.
Het is gewoon het zoveelste project van de Mossad. Ten bate van israel en ten koste van alle anderen.
http://www.powerlineblog.com/archives/2010/11/027788.php

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 19:58 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

George Bush schreef:

Geloof jij die onzin? In het leger zitten, geheime info doorsturen en er over opscheppen? Embarassed

Probeer nou eens een logisch argument te geven waarom dat ongeloofwaardig is.

NOS schreef:
Manning werkte als inlichtingenanalist bij het Amerikaanse leger en was gestationeerd op legerbasis Hammer, nabij Bagdad. Volgens de Washington Post was hij een verbitterde jongen nadat zijn relatie was verbroken en hij een rang in het leger werd teruggezet vanwege het aanvallen van een officier. Hij zou de toekomst somber hebben ingezien en de documenten hebben gelekt om "echt iets te veranderen".
Vanuit de positie van inlichtingenanalist zou hij de geheimen hebben gedeeld met Adrian Lamo, wat uiteindelijk zou leiden tot de veelbesproken publicaties van WikiLeaks.

Wikileaks heeft 3 advocaten ingehuurd om Manning te verdedigen. Hoeveel meer aanwijzingen moet je hebben dat Manning achter het lek zit?

George Bush schreef:
http://www.powerlineblog.com/archives/2010/11/027788.php

Powerline is een neocon-blog GB, weet waar je naar linkt Smile

De New York Times is links, dus anti-war en pro-klimaatpolitiek. Misschien dat dat verklaart waarom ze geen climategate publiceren maar wel wikileaks.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 20:18 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Racer schreef:
Powerline is een neocon-blog GB, weet waar je naar linkt Smile

De New York Times is links, dus anti-war en pro-klimaatpolitiek. Misschien dat dat verklaart waarom ze geen climategate publiceren maar wel wikileaks.

Powerline ken ik verder niet maar de vergelijking met die klimaatgegevens vond ik wel treffen, daar ging het mij om.

New York Times is links??? Er is in de VS helemaal geen links of rechts. En de Jew York Times is gewoon een roeptoeter voor israel.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 20:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ik zag ook een bevestiging dat de VS onschuldige burgers ontvoerd omdat ze denken dat het terroristen zijn. In dit geval een Duitser, opgepakt, vastgehouden en gemarteld in Afghanistan. Bleken ze achteraf toch de verkeerde te hebben... Toen Duitsland daar werk van wilde maken werden ze gewaarschuwd door de CIA - eventuele acties van Duitsland zouden consequenties hebben voor de relaties met de VS.

Wat duidelijk wordt is dat de VS totaal niets met democratie te maken heeft. Het spioneren op de VN is ook ongehoord natuurlijk.

Weerwoord forum index » Actualiteiten