Voelt u zich persoonlijk genomen door banken? |
ja |
|
10% |
[ 1 ] |
nee |
|
20% |
[ 2 ] |
Is uw vertrouwen in het bankensysteem geschaad? |
|
20% |
[ 2 ] |
ja |
|
40% |
[ 4 ] |
nee |
|
10% |
[ 1 ] |
| |
|
Totaal aantal stemmen : 10 |
|
|
Geplaatst: Za Sep 08, 2018 14:07 |
|
|
|
Royy schreef: | En vergelijk dat eens met de fee per transactie op een blockchain?
Er bestaan blockchains zonder fees, maar die hebben nog geen enkele schaal. De grote vraag is daar: waarom zouden miners daar hun energie in steken? |
Er is geen 'fee' op een blockchain transactie. Net zo min dat er een kosten zitten aan het versturen van een Email, terwijl daar ook diverse servers mee bezig zijn.
Het systeem is zo bedacht dat wanneer je energie/computerkracht ter beschikking stelt om transacties af te handelen, je daarvoor beloond wordt. Die beloning gaat niet te koste van de transactie, en dat is het verschil met banken.
Quote: | Op zich niet. Maar stel je eens 1 blockchain voor die alle transacties ter wereld beheert met de snelheid waarmee banken dat nu doen (betalen binnen 5 seconden). Zeer interessant, maar ik wens je veel sterkte: je creeert waarschijnlijk een groter monster dan banken nu zijn. En wie houdt die blockchain eigenlijk draaiende en waarom? |
Royy... wie houdt eigenlijk het Internet draaiende en waarom? Dat is exact dezelfde vraag. Internet kost bakken met stroom. Twee zoekopdrachten in Google kosten al hetzelfde aan energy als het koken van water:
https://www.telegraph.co.uk/technology/google/4217055/Two Google searches produce same CO2 as boiling a kettle.html
Wie betaalt die bakken met energy Royy? Waarom is zoeken op Google gratis? En waarom stel je die vraag wel over de blockchain en niet over Google search?
Quote: | Wie weet wat de miners van jouw wereldwijde blockchain gaan vragen, Cliff. |
Ach ja, ik herinner me nog 15 jaar geleden een ketting email die aangaf dat de EU belasting zou gaan heffen op Email. Sorry Royy, maar ik zie deze opmerking echt op hetzelfde niveau. Op het moment dat jij dit zit te lezen doet jouw computer vanalles, ook allerlei zaken waar je geen weet van hebt. Kost jou allemaal stroom.
Quote: | Net zoals Uber nu 25% van de ritprijs als commissie vraagt. |
En nog steeds is het veel goedkoper dan een reguliere taxi. Als die 25% teveel is, dan is er binnen no time een ander tech company die hetzelfde aanbiedt. Overigens gebruik ik alleen Яндекс. Zij begonnen met slechts 1% commissie en zitten nu op 10%, maar nog steeds niets.
Quote: | Jij denkt dat de zon voor niets op zal gaan. Sommige mensen dachten dat ook over het internet. Die groep vindt nu ook dat internet gekaapt is door het kapitalisme en ziet in de blockchain een nieuwe belofte. |
Uhmmm... de blockchain kan hand in hand gaan met kapitalisme hoor. Sterker nog, ik denk dat het eerder op de hand van het kapitalisme is dan op welk ander politiek systeem ook. Het is alleen een bedreiging voor de financiële sector, maar dat is dus prima want dat zijn gewoon criminelen.
Quote: | Verschuiving van wie er betaalt dat de zon opgaat zal zeker plaatsvinden: automatiseren en digitaliseren van tussenpersonen, waardoor vraag en aanbod veel sneller bij elkaar kunnen komen. De zon gaat echter nooit voor niets op. |
De zon gaat steeds meer voor niets op. Je kunt een heel eind komen met gratis leven.
Quote: | En jij denkt dat je ING enorm hebt met die 288 mln he? Forget it, banken verdienen hun geld niet met transactie verwerking. |
Die 288 miljoen is slechts een voorbeeld van hoe banken hun klanten bestelen... en inderdaad, er zijn veel grotere voorbeelden.
Quote: | Ongetwijfeld. Maar de zwakste schakel is altijd de mens. Maar misschien dat je anders oordeelt als er een pistool op je gericht staat? |
Ook daar is zonder problemen een failsafe voor in te bouwen.
Quote: | Nee da's dus het grote verschil met een blockchain. Ik heb een juridische vordering op de bank. Als de bank een fout maakt in haar grootboek (want da's blockchain) en mijn saldo verdwijnt, verdwijnt mijn vordering niet. |
Dat is niet mijn punt.
Mijn punt is veel simpeler: jij logt in bij je bank, en er staat ineens 1000 euro minder op je rekening. Nergens zie je een afschrift, het bedrag is ineens verlaagd met 1000 euro. Misschien merk je het niet eens, maar als je het merkt, krijg je de onmogelijke taak om te bewijzen dat er 1000 euro meer op moet staan. Hoe gaat je dat bewijzen Royy? Wat heb je nou nog werkelijk voor bewijsmateriaal dat er geen 5432,43 euro op je rekening hoort te staan maar 6321,21 euro.
Nul bewijs.
Quote: | Binnen een blockchain heb je geen vordering, behalve op jezelf. Als er iets misgaat in de blockchain, is het gedaan met je bezit. |
Er kan niets misgaan binnen de blockchain omdat iedere transactie door miljoenen controles gaat.
Quote: | Maar vertel eens Cliff, zou jij je huis daadwerkelijk overdragen aan een stukje open source software? |
Ja hoor, geen enkel probleem. Wist je trouwens dat het huidige internet bankieren niet eens mogelijk is zonder open source software? Blijkbaar maakt ook daar niemand een probleem van. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Za Sep 08, 2018 16:53 |
|
|
|
Cliff schreef: |
Er is geen 'fee' op een blockchain transactie. Net zo min dat er een kosten zitten aan het versturen van een Email, terwijl daar ook diverse servers mee bezig zijn. |
Haha, email is inderdaad een leuk voorbeeld. Denk je werkelijk dat er geen kosten aan email zitten, Cliff, of denk je dat die kosten op een andere manier goed worden gemaakt?
Quote: | Het systeem is zo bedacht dat wanneer je energie/computerkracht ter beschikking stelt om transacties af te handelen, je daarvoor beloond wordt. Die beloning gaat niet te koste van de transactie, en dat is het verschil met banken. |
Wie betaalt die beloning dan?
Quote: | Wie betaalt die bakken met energy Royy? Waarom is zoeken op Google gratis? En waarom stel je die vraag wel over de blockchain en niet over Google search? |
Simpel. Omdat je betaalt voor toegang tot internet. Zeg zo'n 35 euro per maand. Da's op 7 miljoen huishoudens zo'n 250 miljoen per maand. Daar kun je best wat servertjes voor onderhouden.
Waarom is zoeken op Google gratis? Wat denk je zelf Cliff? Doe eens een gok... en nee de Google zon gaat zeker niet voor niets op.
Quote: |
En nog steeds is het veel goedkoper dan een reguliere taxi. Als die 25% teveel is, dan is er binnen no time een ander tech company die hetzelfde aanbiedt. Overigens gebruik ik alleen Яндекс. Zij begonnen met slechts 1% commissie en zitten nu op 10%, maar nog steeds niets. |
Voor de consument is het goedkoper ja, simpelweg omdat er meer aanbod is. De taxichauffeur houdt er minder aan over door lagere prijzen en hogere commissies. Da's op zich een prima ontwikkeling, het aanbieden van taxi diensten is van weinig toegevoegde waarde.
Maareh je had t toch over enorme taxicentrales enzo... die taxicentrale is nu Uber. Waar is toch die case waarbij de tussenpersoon verdwenen is??
Ook daar is zonder problemen een failsafe voor in te bouwen. |
Vertel.
Mijn punt is veel simpeler: jij logt in bij je bank, en er staat ineens 1000 euro minder op je rekening. Nergens zie je een afschrift, het bedrag is ineens verlaagd met 1000 euro. Misschien merk je het niet eens, maar als je het merkt, krijg je de onmogelijke taak om te bewijzen dat er 1000 euro meer op moet staan. Hoe gaat je dat bewijzen Royy? Wat heb je nou nog werkelijk voor bewijsmateriaal dat er geen 5432,43 euro op je rekening hoort te staan maar 6321,21 euro. |
Simpel: de bank moet aantonen waar die 1000 euro heen is gegaan.
Quote: | Er kan niets misgaan binnen de blockchain omdat iedere transactie door miljoenen controles gaat. |
Hoe naief.
Quote: | Ja hoor, geen enkel probleem. Wist je trouwens dat het huidige internet bankieren niet eens mogelijk is zonder open source software? Blijkbaar maakt ook daar niemand een probleem van. |
Bij internetbankieren maakt het niet uit met welke software ze werken, ik heb een vordering op mijn bank, de bank is aansprakelijk. Bij eigen transacties is niemand aansprakelijk, behalve jijzelf. |
|
_________________ Houdt koers! Valse honden schiet je af. #trotsopdeboer |
|
|
|
Geplaatst: Za Sep 08, 2018 20:22 |
|
|
|
Royy schreef: | Haha, email is inderdaad een leuk voorbeeld. Denk je werkelijk dat er geen kosten aan email zitten, Cliff, of denk je dat die kosten op een andere manier goed worden gemaakt? |
Die kosten worden niet verhaald op de verzender van de Email Royy. Of denk jij dat Gmal stiekem iedere keer wat van je rekening jat als je een mailtje verstuurt?
Quote: | Wie betaalt die beloning dan? |
Weet je nou echt niet wat een miner doet? Wie betaalde de beloning nou aan de ouderwetse goudmijner Royy?
Quote: | Simpel. Omdat je betaalt voor toegang tot internet. Zeg zo'n 35 euro per maand. Da's op 7 miljoen huishoudens zo'n 250 miljoen per maand. Daar kun je best wat servertjes voor onderhouden. |
Hahhaa... en welk deel van mijn internetabonnement gaat naar Google Royy? Hou toch op, er klopt niets van je verhaal.
Quote: | Waarom is zoeken op Google gratis? Wat denk je zelf Cliff? |
Nee, ik hoor het graag van jou Royy... jij schijnt te denken dat het geld van mijn internetabonnement op één of andere manier naar Google stroomt. Ben benieuwd naar je verhaal!
Quote: | De taxichauffeur houdt er minder aan over door lagere prijzen en hogere commissies. |
Nope. Er is een andere markt aangeboord. De meeste Yandex en Uber rijders waren geen 'ouderwetse' taxichauffeurs. Ze verdienen juist een zakcentje bij ipv dat ze er minder aan over houden.
Quote: | Maareh je had t toch over enorme taxicentrales enzo... die taxicentrale is nu Uber. Waar is toch die case waarbij de tussenpersoon verdwenen is?? |
Je ziet het echt niet hè? Waar is de Free Record Shop Royy?
Dat heb ik net hierboven gedaan.
Quote: | Simpel: de bank moet aantonen waar die 1000 euro heen is gegaan. |
Toon jij eerst maar eens aan dat je daadwerkelijk 1000 euro kwijt bent Royy. Anders is er geen zaak. En dat kun je niet eens.
Nee, dat is een feit. Zoek anders nog eens op hoe de blockchain werkt Royy.
Quote: | Bij internetbankieren maakt het niet uit met welke software ze werken, ik heb een vordering op mijn bank, de bank is aansprakelijk. Bij eigen transacties is niemand aansprakelijk, behalve jijzelf. |
Jij denkt een vordering te hebben op de bank, maar kan nooit bewijzen dat je vordering gegrond is. Zelfde probleem.
Laat ik een heel simpel voorbeeld geven: jij en ik stappen allebei naar onze bank en zeggen dat er 1000 euro van onze rekeningen verdwenen is. Ik lieg, jij spreekt de waarheid. Hoe toon jij aan de bank aan dat jij degene bent die de waarheid spreekt? Wat voor bewijs heb jij wat ik niet heb? |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Sep 08, 2018 22:14 |
|
|
|
Cliff schreef: | Die kosten worden niet verhaald op de verzender van de Email Royy. Of denk jij dat Gmal stiekem iedere keer wat van je rekening jat als je een mailtje verstuurt? |
Nope, je betaalt Google met informatie over wie je bent, wat je doet etc. Informatie is geld waard, zou je ook kunnen verkopen in theorie. Maar je krijgt er email voor van Google (en navigatie en wat Google nog meer aanbiedt). Sommige mensen noemen dat "gratis".
Weet je nou echt niet wat een miner doet? Wie betaalde de beloning nou aan de ouderwetse goudmijner Royy? |
Die roomde een deel van zn gedolven goud af. Nou vertel, wat krijgt de miner? Laten we maar gelijk naar t antwoord gaan: een virtueel muntje. Hoe meer transacties, hoe meer muntjes. Klinkt als een houdbaar systeem?
Klinkt als: voor elke transactie die de bank doet, krijgt de bank geen muntjes van haar klanten, maar wordt er een extra muntje gecreeerd uit het niets. Hmm. En oh ja: als het heel erg druk wordt met transacties, worden alleen transacties van klanten die extra betalen tijdig verwerkt.
Quote: | Hahhaa... en welk deel van mijn internetabonnement gaat naar Google Royy? Hou toch op, er klopt niets van je verhaal. |
Naar Google niets, maar een groot deel van het internetverkeer wordt afgehandeld door je provider. Google staat aan het einde van het draadje (of het begin zo je wilt) met hun datacenters.
Toch blijft t grappig dat je iets "gratis" noemt, terwijl je 35 euro per maand moet dokken om er uberhaupt toegang tot te krijgen. Wat jij mist in je plaatje is verschuiving van kosten en het ontstaan van nieuwe tussenpersonen. Zo je wilt kun je internetproviders nieuwe tussenpersonen noemen, immers zonder dat je geld betaalt aan internetproviders kun je fluiten naar je "gratis" email.
Quote: | Nope. Er is een andere markt aangeboord. De meeste Yandex en Uber rijders waren geen 'ouderwetse' taxichauffeurs. Ze verdienen juist een zakcentje bij ipv dat ze er minder aan over houden. |
Dat zeg ik: er is meer aanbod gekomen. Waardoor "ouderwetse" taxichauffeurs ook minder zijn gaan verdienen per ritje. Sterker nog: in Amerikaanse steden rijden veel taxichauffeurs ook deels voor Uber. Dat kost ze wel 25%, maar levert ze meer ritjes op. Maar de tussenpersoon, of je t nou taxicentrale of Uber noemt, blijft en is alive and kicking. Ook hier mis je weer het ontstaan van die nieuwe tussenpersoon.
Je ziet het echt niet hè? Waar is de Free Record Shop Royy? |
De free record shop is Spotify geworden (of bol.com). Hallo nieuwe tussenpersoon. Oh ja: vergeet je provider niet, die moet je eerst dokken voordat je uberhaupt bij Spotify of bol.com kunt komen.
Kom nou eens met een case waar die tussenpersoon is verdwenen, want dat is toch je verhaal? Anders kun je net zo goed aansluiten bij mijn versie: automatiseren en digitaliseren van tussenpersonen.
Quote: | Toon jij eerst maar eens aan dat je daadwerkelijk 1000 euro kwijt bent Royy. Anders is er geen zaak. En dat kun je niet eens. |
Sure, de bank moet elke transactie op mijn rekening kunnen verantwoorden. Als er door een foutje een 2 een 1 wordt, kan de bank mijn transacties niet meer verantwoorden want rekent niet rond. Simple as that.
Quote: | Jij denkt een vordering te hebben op de bank, maar kan nooit bewijzen dat je vordering gegrond is. Zelfde probleem. |
Zeker wel, de bank bevestigt elke dag mijn vordering.
Quote: | Laat ik een heel simpel voorbeeld geven: jij en ik stappen allebei naar onze bank en zeggen dat er 1000 euro van onze rekeningen verdwenen is. Ik lieg, jij spreekt de waarheid. Hoe toon jij aan de bank aan dat jij degene bent die de waarheid spreekt? Wat voor bewijs heb jij wat ik niet heb? |
Zie boven. Als de bank mijn transacties narekent, komen ze 1000 euro tekort. Als de bank jouw transacties narekent, komen ze precies rond. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 09, 2018 9:28 |
|
|
|
Royy schreef: | Nope, je betaalt Google met informatie over wie je bent, wat je doet etc. Informatie is geld waard, zou je ook kunnen verkopen in theorie. Maar je krijgt er email voor van Google (en navigatie en wat Google nog meer aanbiedt). Sommige mensen noemen dat "gratis". |
Ik weet echt wel hoe dat werkt, maar is in deze discussie waarbij geld van A naar B gaan helemaal niet relevant.
Quote: | Die roomde een deel van zn gedolven goud af. Nou vertel, wat krijgt de miner? Laten we maar gelijk naar t antwoord gaan: een virtueel muntje. Hoe meer transacties, hoe meer muntjes. Klinkt als een houdbaar systeem? |
Tot nu toe werkt het prima Royy.
Quote: | Klinkt als: voor elke transactie die de bank doet, krijgt de bank geen muntjes van haar klanten, maar wordt er een extra muntje gecreeerd uit het niets. |
Ja, mooi systeem hè.
En wat nou als je het volgende bedenkt: Iedere computer met bitcoins op, die aan staat, helpt met het afhandelen van transacties. Je weet wel, het 'torrent' idee? Wat kost het downloaden van torrents Royy? En je kunt alleen downloaden als je ook helpt met uploaden...
Het is allemaal niet zo ingewikkeld hoor.
Quote: | Naar Google niets, |
Exact.
Quote: | Wat jij mist in je plaatje is verschuiving van kosten en het ontstaan van nieuwe tussenpersonen. |
Nee hoor, dat mis ik niet. Ik geef juist aan dat de banken een verouderde tussenpersoon zijn. Ze gaan verdwijnen. Wat er voor in de plaats komt zien we wel, maar die criminelen uit de financiële wereld gaan grove verliezen leiden.
Heerlijk.
Quote: | Dat zeg ik: er is meer aanbod gekomen. Waardoor "ouderwetse" taxichauffeurs ook minder zijn gaan verdienen per ritje. |
Juistem.... en nu even de link naar de financiële sector leggen. De financiële sector is het oude taxibedrijf in Rotterdam. De verschillende über, lyft en Yandex diensten zijn de cryptocurrency van deze wereld.
Zet jij je geld op het oude taxibedrijf in Rotterdam of weet je nu al dat die het heel moeilijk gaan krijgen? En ga je als klant straks meer of minder betalen voor een ritje (transactie)?
Als je het nu nog niet ziet... dan weet ik het niet meer hoor.
Quote: | Sure, de bank moet elke transactie op mijn rekening kunnen verantwoorden. Als er door een foutje een 2 een 1 wordt, kan de bank mijn transacties niet meer verantwoorden want rekent niet rond. Simple as that. |
En hoe reken je rond Royy?
Geef nou maar toe, je hebt geen bewijzen.
Quote: | Zie boven. Als de bank mijn transacties narekent, komen ze 1000 euro tekort. Als de bank jouw transacties narekent, komen ze precies rond. |
En jij denkt dat de bank al hun transacties gaat narekenen op jouw verzoek? Daarbij.... je vraagt bewijslast voor de diefstal aan de dief?
Als je niet door hebt dat hier serieus iets mis is, dan weet ik het echt niet meer hoor. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 09, 2018 19:12 |
|
|
|
Cliff schreef: |
Ik weet echt wel hoe dat werkt, maar is in deze discussie waarbij geld van A naar B gaan helemaal niet relevant. |
Is wel degelijk relevant, informatie is namelijk geld waard. En een boel ook. Die geven mensen nu gratis weg. Fantastische deal voor Google gezien de 20 miljard dollar die ze per jaar als winst boeken
Tot nu toe werkt het prima Royy. |
Tot nu toe?? Tot nu toe verwerkt de blockchain in welke vorm dan ook nog een fractie van het totaal aantal transacties in de wereld...
Ja, mooi systeem hè. |
Hmm nee beetje apart systeem. T zou juist andersom moeten werken: hoe hoger de omloopsnelheid van geld, hoe minder je er van nodig hebt. Anders wakker je inflatie aan.
Quote: | En wat nou als je het volgende bedenkt: Iedere computer met bitcoins op, die aan staat, helpt met het afhandelen van transacties. Je weet wel, het 'torrent' idee? Wat kost het downloaden van torrents Royy? En je kunt alleen downloaden als je ook helpt met uploaden... |
Lol, je weet hoe t in de praktijk bij torrents werkte en werkt he? Upload vs download ratio is volkomen scheef.
Nee hoor, dat mis ik niet. Ik geef juist aan dat de banken een verouderde tussenpersoon zijn. Ze gaan verdwijnen. Wat er voor in de plaats komt zien we wel, maar die criminelen uit de financiële wereld gaan grove verliezen leiden. |
Wat er voor in de plaats komt is een soort van bank. Net als Uber een soort van taxicentrale is. Het is heel goed mogelijk dat dat waarde oplevert voor de consument (goedkoper), maar t is onduidelijk of t de tussenpersoon ook echt geld gaat kosten (Uber verdient meer dan taxicentrales).
En hoe reken je rond Royy?
Geef nou maar toe, je hebt geen bewijzen. |
Simpel: saldo begin +/+ inkomsten / uitgaven = saldo eind. Laat de bank maar aantonen wat er met mijn eindsaldo is gebeurd.
] |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Mei 05, 2019 22:50 |
|
|
|
De leugens van de bank tegen over de MKB die geloven in contracten en niet begrijpen dat plotseling veranderingen worden door gevoerd. Vooral niet met terug werkende kracht. Dat doen belastingen ook.
Een hele goede toneel over banken:
https://vimeo.com/173586263 |
|
_________________ Never judge history except in the context of the times in which it occurred. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Mei 06, 2019 9:11 |
|
|
|
Het hele banksysteem lijkt ondertussen langzaam ondergraven te worden.
Er zijn al diverse systemen om via internet zaken te doen.
Daar komt eigenlijk geen bank meer aan te pas.
Google is zo'n voorbeeld.
Dat gaat waarschijnlijk alleen maar uitbreiden.
Een naam als Ayden..
https://www.adyen.com/
Ze opereren alleen nog maar beperkt.
PayPal was er al een tijd, maar ik heb het weer van mijn systeem geschopt.
Amerikaans. De eigenaar staat pal achter Trump.
Maar wat erger is.. Ze doen aan agressieve klantenbinding.
Betalingen worden heel erg snel gedaan, maar..
Die betalingen doen er soms weken over, voor ze die met je eigen bank afrekenen.
De reden is alleen maar, om je als klant vast te houden.
Als je een overzicht wil, over wat er nog in "de pijp" zit,
krijg je als (Nederlands) antwoord, dat ik me geen zorgen moet maken, dat het allemaal wel voor je geregeld wordt!
Ja daaag!
Na 2 maanden kon ik eindelijk mijn PayPal account gedag zeggen.
Sinds dat moment zijn betalingen met de VS weer zo goed als onmogelijk.
Na ja, ook goed!
Dan is er ook het Chinese AliBaba
https://nl.aliexpress.com/
Die zijn ook bezig met een systeem om betalingen te kunnen doen.
Het ziet er allemaal niet echt duidelijk uit.
Wat wil je ook, als geld eigenlijk alleen nog maar "virtueel" is? |
|
_________________ Thank you, goodbye, and good riddance |
|
|
|
Geplaatst: Ma Mei 06, 2019 11:07 |
|
|
|
PayPal werkt meteen.
Credit cards kan langer duren. |
|
_________________ Never judge history except in the context of the times in which it occurred. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Mei 08, 2019 19:12 |
|
|
|
Bij Ali kan je al een tijdje met iDeal betalen wat gewoon gratis gaat. Geen creditcard of PayPal meer nodig. |
|
_________________ Popcorn Time is Coming  |
|
|
|
Geplaatst: Do Mei 09, 2019 11:40 |
|
|
|
Real schreef: |
Bij Ali kan je al een tijdje met iDeal betalen wat gewoon gratis gaat. Geen creditcard of PayPal meer nodig. |
Tja, maar dat is dus alleen in Europa zo.
Het gaat er om, dat bepaalde bedrijven wereldwijd gaan.
Dat proberen ze althans. |
|
_________________ Thank you, goodbye, and good riddance |
|
|
|
Geplaatst: Za Mrt 07, 2020 9:25 |
|
|
|
ABN Amro:
In 2010 hing ABN Amro strafrechtelijke vervolging door het Italiaanse Openbaar Ministerie boven het hoofd. Een onderdeel van rechtsvoorganger Fortis had tussen 2004 en 2008 de Italiaanse fiscus voor enorme bedragen benadeeld. Uiteindelijk werd de affaire voor een onbekend miljoenenbedrag heimelijk geschikt. Dat blijkt uit documenten die door het ministerie van Financiën zijn vrijgegeven na een beroep op de Wet openbaarheid bestuur.
https://www.ftm.nl/artikelen/abn amro miljoenenschikking cumex italiaanse fiscus |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Apr 15, 2020 15:54 |
|
|
|
Je gelooft het toch niet ?? Wat is dit voor 'journalistiek' ??
Forse korting op aandelen???
|
|
_________________ Atheïsme is een hogere vorm van beschaving |
|
|
|
Geplaatst: Vr Mrt 05, 2021 16:06 |
|
|
|
Opzouten met die smerige graaiers:
Ralph Hamers heeft in zijn eerste vier maanden als ceo bij de Zwitserse vermogensbeheerder UBS zo'n 3,8 miljoen euro verdiend. Dat blijkt uit het jaarverslag van de bank. Bijna drie miljoen daarvan is een bonus, de rest bestaat uit onder meer salaris en pensioen.
Het bedrag is een veelvoud van zijn jaarlijkse inkomsten als topman bij ING, waar hij meer dan 28 jaar werkte. In 2019 verdiende hij daar ruim 2 miljoen euro. Daar kwam zo'n 545.000 euro bij voor zijn pensioen en onkosten.
[knip]
Witwasschandaal
Onder Hamers kwam ING de afgelopen jaren meerdere keren onder vuur te liggen. Het gerechtshof oordeelde in december vorig jaar dat het OM Hamers persoonlijk moet vervolgen.
In 2018 kwam een grootschalige witwasaffaire aan het licht. ING deed te weinig om te voorkomen dat klanten geld via ING rekeningen konden witwassen. De bank gaf toe ernstig tekortgeschoten te zijn en besloot in vier zaken voor in totaal 775 miljoen euro met het Openbaar Ministerie te schikken.
Hamers kwam in 2018 ook in opspraak vanwege het voorstel om zijn salaris met 50 procent te verhogen naar ruim 3 miljoen euro per jaar. Het leidde tot verontwaardiging in de politiek en klanten reageerden door naar concurrenten over te stappen. De bank besloot daarop het voorstel in te trekken.
https://nos.nl/artikel/2371295 3 miljoen was in nederland te veel voor hamers maar in zwitserland krijgt hij het in drie maanden.html
Jammer dat hij het ergens anders wel krijgt, maar dit is de financiële wereld bij uitstek. Criminele graaiers. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Mrt 20, 2021 20:03 |
|
|
|
Het stopt niet, niet vanzelf:
De top van ABN Amro weet al in 2014 dat witwassen een groeiend probleem is voor de bank. Toch besluit de raad van bestuur, onder leiding van Gerrit Zalm, een geheim onderzoeksproject in samenwerking met justitie stop te zetten. De bank houdt het project op het allerlaatste moment tegen. Dit blijkt uit vertrouwelijke documenten in handen van Follow the Money.
Bij de medewerkers van het Openbaar Ministerie (OM) is de verbazing groot, op maandag 23 juni 2014. Ruim een jaar lang hebben ze samengewerkt met een club mensen van ABN Amro, ter voorbereiding op een gezamenlijk onderzoeksproject bij de bank.
https://www.ftm.nl/artikelen/abn torpedeerde witwasonderzoek justitie |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Mrt 21, 2021 11:31 |
|
|
|
Zijn dit nou die integere bestuurders die ons te pas en te onpas waarschuwen voor de grote gevaren zoals bijvoorbeeld de populisten, wie dat dan ook moge zijn? |
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Mrt 21, 2021 21:53 |
|
|
|
Nou dat scheelt. ABN Amro is namelijk sinds de kredietcrisis een staatsbank  |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Apr 19, 2021 11:11 |
|
|
|
https://nos.nl/artikel/2377326 abn amro schikt voor 480 miljoen om witwasfraude ook gerrit zalm onderzocht.html
Wat heb ik steeds gezegd? Men had mijn advies lang geleden al op moeten volgen en deze smeerlamp aan de lantaarnpaal naast het hoofdkantoor aan de Gustav Mahlerlaan moeten ophangen, ter leering ende afschricking van het tuig dat daar nog steeds werkt.  |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Apr 19, 2021 15:43 |
|
|
|
Ook allemaal ex politici uit de banencarrousel: Gerrit Zalm (VVD), Joop Wijn (CDA)...
't Zijn werkelijk allemaal criminelen in de bankensector, stuk voor stuk. Daar zit nou echt niets goeds tussen. Ik heb er althans nog nooit eentje gezien. |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Economie