Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Rusland investeert miljard euro aan anti-westerse propaganda Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 211, 212, 213
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 10:27 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik kijk vaak naar natuurserie,s, vaak over Alaska of Patagonie. Dat is ongeveer hetzelfde als een serie over Siberie.
Wat een natuurschoon. oneindige rivieren, bossen en watervallen, en praktisch onbewoond. Maar het is geen land voor mietjes.
Ik had altijd de Siberische tijger nog eens willen bekijken, de bossen langs de Amoer of de Ob.

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Joost Bakker schreef:
Nu de éçhte'' Nederlanders zijn hun land ook meer dan zat...

Steeds meer Nederlanders emigreren..
https://www.ad.nl/binnenland/steeds-meer-nederlanders-emigreren~af637251/

Als je je land zat wordt vertrek je dus.
Alleen is het dan wel frappant dat we anderen die hetzelfde denken over hún land hier de toegang willen ontzeggen. Migranten die uit economische of politieke motieven hun heil hier zoeken willen we terugsturen naar het land van herkomst. Terecht trouwens wat mij betreft.
Deze lijn doortrekkend betekent dat dus ook dat Nederlanders die nu hun heil elders zoeken, teruggestuurd moeten worden naar Nederland.
Zo niet, dan zijn we nogal inconsequent.
Opvallend trouwen dat veel Nederlanders naar Zweden of Duitsland willen. Volgens mij hebben ze daar hetzelfde politieke klimaat als hier, wat men juist zou willen ontvluchten.
En ook opvallend dat menigeen van mening is dat je je land dient op te bouwen in plaats van weg te lopen. Ik neem aan dat deze zelfde groep dus geen begrip op kan brengen voor de vertrekkende Nederlanders.

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 12:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Lampje schreef:

Deze lijn doortrekkend betekent dat dus ook dat Nederlanders die nu hun heil elders zoeken, teruggestuurd moeten worden naar Nederland.

Dat maakt het bestemmingsland uit. En aangezien gratis geld in de meeste bestemmingslanden elders niet bestaat zullen de emigranten zelf hun eigen meerwaarde moeten aantonen. Zoniet, dan is de kans groot dat ze van lieverlee kunnen vertrekken. En dat is nou omgekeerd met Nederland waar eenmaal recht op verblijf ook inhoudt levenslang toegang tot de sociale voorzieningen. Overbodig te zeggen welk ondermijnend effect zoiets op de sociale voorzieningen heeft.

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 12:52 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Er zijn genoeg migranten hier die willen werken. Maar dan is het commentaar vaak dat ze banen inpikken die Nederlanders zouden kunnen doen.
Los daarvan vind ik net als u dat de instroom een halt moet worden toegeroepen. Maar ik heb geen begrip voor Nederlanders die commentaar hebben op de instroom van migranten, terwijl ze zelf als migrant wensen in te stromen in een ander land.

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 13:48 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Lampje schreef:
Er zijn genoeg migranten hier die willen werken. Maar dan is het commentaar vaak dat ze banen inpikken die Nederlanders zouden kunnen doen.

Als er sprake is van gelijk werk gelijk loon hebben ze geen recht van spreken. Dan is het een kwestie van de meest geschikte. Maar als er spreke is van verdringing van arbeid, zeg maar gewoon uitbuiting, dan is dat zeker een reëel punt. Bekend zijn de schijnconstructies als ZZP'er, maar ook de uitzendbureauconstructies of gewoon woekerinhoudingen op het loon hiervoor en daarvoor. Dan is het gewoon verdringing door goedkopere arbeidskrachten en dat dient enkel de inleners of werkgevers en niet de werknemers die hierdoor aan de kant geschoven worden.
Lampje schreef:
Los daarvan vind ik net als u dat de instroom een halt moet worden toegeroepen. Maar ik heb geen begrip voor Nederlanders die commentaar hebben op de instroom van migranten, terwijl ze zelf als migrant wensen in te stromen in een ander land.

We zullen toch echt een einde moeten maken aan de aanhoudende te grote aantallen onder de immigratiestroom hierheen waardoor de sociale cohesie verstoord raakt, de verzorgingsstaat ondermijnd wordt, de onveiligheid toeneemt etc. waardoor steeds meer Nederlanders woonachtig hier in ons eigen land zich op den duur vreemdeling in hun eigen land zijn gaan voelen. Mensen gaan dan gewoon hun eigen oogst binnenhalen en (elders) veilig stellen voordat de sprinkhanen er met de gedane eigen noeste arbeid aan de haal gaan om me maar eens in een metafoor uit te drukken.

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 13:53 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Lampje schreef:

Kletskoek.
Brabant is mijn land.
De ellende is juist ontstaan door de bezetting door de Hollanders.
Het beste is, die Hollanders terug te sturen naar waar ze vandaan komen.
Er anders, zo ver mogelijk weg.
Het maakt niet uit waar.

Die lui deugen gewoon niet.
Kijk maar naar een figuur zoals die ambassadeur
van de VS in Nederland. Mafkees Hoekstra.
Of is het een Fries?

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 15:16 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Volgens mij zeg ik min of meer hetzelfde als u, alleen in andere bewoordingen. Wat is er precies mijn kletskoek waarover u heeft heeft ?

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 15:58 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Carol en ik roepen helemaal niet dat Rusland zo'n fan-tas-tisch land is...

Hoezo? Jij bagtelliseert alle negatieve berichtgeving over Rusland en Poetin. Ik heb je hier nog nooit kritisch gehoord over Rusland of Poetin. En carlos post juichende plaatjes als de Russen weer eens een militaire parade houden: kijk eens hoe prachtig...

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 16:00 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Royy schreef:
En carlos post juichende plaatjes als de Russen weer eens een militaire parade houden: kijk eens hoe prachtig...

?????

Ik wist niet dat plaatjes konden juichen Royy. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 16:41 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Lampje schreef:
Joost Bakker schreef:
Nu de éçhte'' Nederlanders zijn hun land ook meer dan zat...

Steeds meer Nederlanders emigreren..

Als je je land zat wordt vertrek je dus.
Alleen is het dan wel frappant dat we anderen die hetzelfde denken over hún land hier de toegang willen ontzeggen. Migranten die uit economische of politieke motieven hun heil hier zoeken willen we terugsturen naar het land van herkomst. Terecht trouwens wat mij betreft.
Zo niet, dan zijn we nogal inconsequent.
Opvallend trouwen dat veel Nederlanders naar Zweden of Duitsland willen. Volgens mij hebben ze daar hetzelfde politieke klimaat als hier, wat men juist zou willen ontvluchten.
En ook opvallend dat menigeen van mening is dat je je land dient op te bouwen in plaats van weg te lopen. Ik neem aan dat deze zelfde groep dus geen begrip op kan brengen voor de vertrekkende Nederlanders.

Enquete in de AD..69% van de Nederlanders wil vertrekken.

De meeste Nederlanders in tegenstelling tot die vele miljoenen medelanders in ons overbevolkte land
krijgen niet zomaar toestemming de VS of Canada of Australie binnen te dringen...

Men zal genoeg vermogen mee moeten nemen, jong moeten zijn en al bij voorbaat een baan moeten
hebben om in eigen kosten te voorzien en waarvoor men dringend noodzakelijk is... (geen arbeidsverdringing).

Omdat die eisen niet wederzijds zijn is Nederland het afvoerputje geworden van de wereld...
met de Nederlandse inheemse bevolking als slachtoffer van dit zelf-haat principe.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 1:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Jij bagtelliseert alle negatieve berichtgeving over Rusland en Poetin...

En jij dikt alles aan... en dus?

BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 1:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Joost Bakker schreef:
Enquete in de AD..69% van de Nederlanders wil vertrekken.

Lezen Racer en Royy nog mee?

Zij springen direct op de MSM bandwagon als er cijfers uit Rusland komen die nog veel lager zijn dan die van Nederland. Direct wordt het gepresenteerd als 'Rusland is een kutland, Poetin is slecht, Economie is waardeloos;' etc...

Als je het eenmaal ziet... werkelijk alles wordt naar boven gehaald om zo'n slecht mogelijk beeld van Rusland te schetsen. Nogmaals: zie ook het feit dat Nederland het op één na meest negatieve land over Poetin is. De media doet zijn werk goed!

Over Nederland: „Het is alsof het land ziek is, gedrenkt in een naargeestig heden, eindeloos zijn bloedige heden verheerlijkend en elke visie voor de toekomst ontberend.” Het gaat om iets veel fundamentelers dan alleen een slechte economische situatie en politieke beperkingen: er heerst een „ongrijpbaar en toch toenemend onderdrukkend gevoel van hopeloosheid: het gevoel dat Nederland op een dood spoor zit.”

Laatst aangepast door Cliff op Zo Jan 19, 2020 1:22, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 1:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Lampje schreef:
..............

Mag ik opmerken dat dit typisch is voor uw manier van discussiëren Lampje? In dit draadje ging u er met gestrekt been in, daarna kreeg u Weerwoord, vervolgens wacht u even tot we een paar pagina's verder zijn en reageert u helemaal nergens meer op.

Ik vind het typisch.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 8:55 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Lampje schreef:

Zouden kunnen doen, maar dat willen ze niet doen. Vooral de jeugd laat het volledig afweten. Vandaar dat het hier barst van de oost europese migranten die het wel willen doen en dankzij hen en de woekerwinsten van de drugslabs in vooral zuid limburg verdienen we met z'n allen nog een aardige boterham.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 20, 2020 18:41 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Lezen Racer en Royy nog mee?

Zij springen direct op de MSM bandwagon als er cijfers uit Rusland komen die nog veel lager zijn dan die van Nederland. Direct wordt het gepresenteerd als 'Rusland is een kutland, Poetin is slecht, Economie is waardeloos;' etc...

?? Een onderzoekje door een dagblad...

We zullen t nooit echt weten denk ik. De Russische statistieken zijn net zo onbetrouwbaar als een tweedehands-autodealer.

https://www.themoscowtimes.com/2019/01/16/official-data-vastly-underestimates-russian-emigration-report-a64158

BerichtGeplaatst: Di Jan 21, 2020 0:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Uit de bron van Racer:

Momenteel wonen 2,7 miljoen Russen buiten hun geboorteland. Daarmee is Rusland volgens de Verenigde Naties het land dat, na India en Mexico, het grootste aantal landgenoten buiten de nationale grenzen heeft wonen.

Uit de bron van Royy:

Meanwhile, the UN ranks Russia as having the third largest number of people living outside its borders after India and Mexico — 10.6 million.

En dan iets durven zeggen over de onbetrouwbaarheid van Russische statistieken... terwijl jullie beiden een bron aanhalen met conflicterende getallen (verwijzend naar VN cijfers, niet naar Russische cijfers)

Rolling Eyes

En verder... https://www.volkskrant.nl/economie/een-op-vijf-jongeren-overweegt-emigratie~b848c152/

Ik denk dat de conclusie vrij duidelijk is hoor: jongeren, in alle landen, overwegen met regelmaat om te emigreren. Het was een leuke poging van de Racersroyys om er een negatief beeld mee van Rusland te schetsen, maar Rusland is helemaal niet zo bijzonder op dit punt.

Weerwoord forum index » Buitenland