Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Rusland investeert miljard euro aan anti-westerse propaganda Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 211, 212, 213  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
Leuk gevonden Cliff... maar dit is natuurlijk bullshit.

Is exact dezelfde bron als van jou, gallup.

Ik durf het nog wel iets strikter te stellen: ik denk dat heel veel jongeren, in welk land ook, echt wel eens spelen met de gedachte om in een ander land te gaan wonen en werken. Als ik zie hoeveel Spaanse en Portugese jongeren hierheen komen.... of als ik zie hoeveel internationale studenten er hier in Vlissingen rondlopen (heel veel uit Azië)...

't Is gewoon een vrij standaardcijfer denk ik. Zowel jonge Russen als jonge Amerikaanse vrouwen zitten dus blijkbaar een beetje rond de 40% wat dat betreft. Echt schokkend is het natuurlijk niet... maar jij koppelt er graag een anti-Poetin verhaal aan. Ik heb daar dus even doorheen geprikt.

Daarbij... de bron die je aanhaalt vermeld ook gewoon aantoonbaar foute zaken. Zo las ik in het anti-Poetin stukje dit:

Momenteel wonen 2,7 miljoen Russen buiten hun geboorteland. Daarmee is Rusland volgens de Verenigde Naties het land dat, na India en Mexico, het grootste aantal landgenoten buiten de nationale grenzen heeft wonen.

Das toch gek, want op Wikipedia lees ik gewoon weer dit:

As of June 2016, the State department's consular section estimated that there are 9 million non-military U.S. citizens living abroad,[4][5] an increase from the 4 million estimated in 1999.[6] However, these numbers are often disputed as being underestimated.[7]

https://en.wikipedia.org/wiki/Emigration_from_the_United_States#Statistics

Dus 2,7 miljoen Russen wonen buiten hun geboorteland en 9 miljoen Amerikanen wonen buiten hun geboorteland. En die 9 miljoen wordt ook nog onderschat en is waarschijnlijk veel meer. En dan moet ik lezen dat Rusland, na India en Mexico, het grootste aantal landgenoten buiten de nationale grenzen heeft wonen.

Ik denk eerder dat de door jou aangehaalde bron nogal wat conclusies trekt die niet kloppen...

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Cliff schreef:

't Is gewoon een vrij standaardcijfer denk ik. Zowel jonge Russen als jonge Amerikaanse vrouwen zitten dus blijkbaar een beetje rond de 40% wat dat betreft. Echt schokkend is het natuurlijk niet... maar jij koppelt er graag een anti-Poetin verhaal aan. Ik heb daar dus even doorheen geprikt.

Politiek speelt in beide gevallen een rol, na de verkiezing van Trump verdubbelde opeens het aantal amerikanen dat aangaf weg te willen. En het aantal Russen dat weg wil stijgt al jaren tegelijkertijd met de daling van de populariteit van Poetin. In het geval van Rusland is er ook een werkelijke stijging van de emigratie. Niet zo gek, een Rus met een beetje opleiding kan makkelijk 5-10 keer zoveel verdienen in een Westers land. Voor Amerikanen is het risico om opnieuw te beginnen in het buitenland veel groter. Geen amerikaan drie vrijwillig zijn paspoort opgeeft.

BerichtGeplaatst: Di Jan 14, 2020 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Racer schreef:
Politiek speelt in beide gevallen een rol, na de verkiezing van Trump verdubbelde opeens het aantal amerikanen dat aangaf weg te willen. En het aantal Russen dat weg wil stijgt al jaren tegelijkertijd met de daling van de populariteit van Poetin.

Natuurlijk speelt politiek een rol. Of beter nog gezegd: de economische situatie. Want in de eerste termijn van Poetin daalde juiste het aantal mensen dat weg wilde, en nu stijgt het weer. Dus ik denk dat het meer met economie te maken heeft dan met Poetin.

Quote:
In het geval van Rusland is er ook een werkelijke stijging van de emigratie.

Tegelijkertijd is er ook een stijging in Immigratie: steeds meer mensen gaan naar Rusland.

Quote:
Niet zo gek, een Rus met een beetje opleiding kan makkelijk 5-10 keer zoveel verdienen in een Westers land.

Maar dan moet je even kijken waar de Russen naar toe gaan, en dat is niet het westen. Ze gaan voornamelijk naar voormalige Sovjet-landen. Volgens mij staan Kazachstan en Tajikistan aan kop.

Quote:
Voor Amerikanen is het risico om opnieuw te beginnen in het buitenland veel groter. Geen amerikaan drie vrijwillig zijn paspoort opgeeft.

Til er niet te zwaar aan. 40% van de Amerikaanse vrouwen wil weg uit de VS. 40% van de Russische jongeren wil weg uit Rusland. Ik denk dat 90% van de jongeren weg willen uit Zuid-Italië. Maakt dat dat ze een hekel hebben aan de politiek daar? Of aan de EU? Neuh. Er is gewoon weinig baanperspectief.

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 9:09 Plaats reactie Reageer met quote
Racer

Cliff schreef:
Daarbij... de bron die je aanhaalt vermeld ook gewoon aantoonbaar foute zaken. Zo las ik in het anti-Poetin stukje dit:
Momenteel wonen 2,7 miljoen Russen buiten hun geboorteland. Daarmee is Rusland volgens de Verenigde Naties het land dat, na India en Mexico, het grootste aantal landgenoten buiten de nationale grenzen heeft wonen.

Het staatje van de VN gaat over aantal emigranten versus eigen burgers, en dan komen ze op deze grafiek:

Quote:
Dus ik denk dat het meer met economie te maken heeft dan met Poetin.

Volgens het "anti-Poetin" artikel bracht onderzoek van de Russische Presidentiële Academie van Nationale Economie en Openbaar Bestuur aan het licht dat een kwart van de geemigreerde Russen om politieke redenen is weggegaan. Ook werd in een peiling "willekeur van de autoriteiten" genoemd.

Quote:
Tegelijkertijd is er ook een stijging in Immigratie: steeds meer mensen gaan naar Rusland.

Waarschijnlijk van omliggende republieken in de Kaukasus waar de levensstandaard lager ligt dan in Rusland. Voor hen is het makkelijker om Rusland binnen te komen dan om naar de EU of de VS te gaan. Zelfde geld voor Russen die naar Kazachstan en Tajikistan gaan, is gewoon makkelijker dan een visum te bemachtigen voor een Westers land. Als de Russen gevraagd wordt naar hun favoriete emigratieland dan staan de Westerse landen toch bovenaan.

Quote:
40% van de Amerikaanse vrouwen wil weg uit de VS. 40% van de Russische jongeren wil weg uit Rusland. (..) Er is gewoon weinig baanperspectief.

Banenperspectief in de VS is in 50 jaar niet zo hoog geweest. Wat er werkelijk aan de hand is, is "virtue signaling" na de verkiezing van Trump. Die vrouwen horen elke dag in de media dat Trump een verschrikkelijke man is die mexicaanse kindjes opsluit in kooien, etc. etc. Om te laten zien dat ze aan de "goede kant" staan praten ze hun celebrities na dat ze "naar progressieve Canada" willen verhuizen.

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 15:13 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Amerikaanse krant Washington Times:
Pompeo loog weer eens (evenals eerder bij de fake-aanval op die tanker).

Overigens is de werkeloosheid in de VS nog altijd rond de 11 %, en de ellende van de terreur maffiabaas Trump
zal de VS uiteindelijk langdurig achtervolgen.... wacht maar geduldig af.

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 17:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Racer schreef:

Het staatje van de VN gaat over aantal emigranten versus eigen burgers, en dan komen ze op deze grafiek:

India stuurt een hoop goedopgeleide IT'ers naar het westen. Voor Mexico is de VS aanlokkelijk dichtbij... wat sturen de Russen eigenlijk? T moet wel vreselijk zijn daar in Rusland.

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 18:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Jank jank jank jank. Very Happy

Rusland is een fantastisch land Royy, alleen niet zo gemakkelijk om een goed leven in op te bouwen. Alleen al dat klimaat zou een reden kunnen zijn om je heil elders te willen zoeken.

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 18:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:

Rusland is een fantastisch land Royy, alleen niet zo gemakkelijk om een goed leven in op te bouwen. Alleen al dat klimaat zou een reden kunnen zijn om je heil elders te willen zoeken.

Huh? T klimaat in t zuiden van Rusland is prima, carlos...

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 18:37 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Royy schreef:
carlos schreef:

Huh? T klimaat in t zuiden van Rusland is prima, carlos...

Het grootste deel van Rusland niet.
Zwetsert!

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 18:37 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

In het gros van Rusland is het grote delen van het jaar kommer en kwel wat betreft weersomstandigheden. Ik zou niet in Siberië willen wonen alleen al om die reden. Tja, dan is Florida of de Italiaanse bloemenkust wel aanlokkelijk als alternatief, als je het geld hebt om die move te maken.

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 18:51 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
In het gros van Rusland is het grote delen van het jaar kommer en kwel wat betreft weersomstandigheden. Ik zou niet in Siberië willen wonen alleen al om die reden. Tja, dan is Florida of de Italiaanse bloemenkust wel aanlokkelijk als alternatief, als je het geld hebt om die move te maken.

Sure. Maar het zuiden van Rusland is prima en groter dan Italie of Florida.

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 19:08 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Valt op zich best tegen, overwegend landklimaat. Wolgograd ligt in het zuiden maar daar is het 's winters ook bitter koud.

De enige plek waar het klimatologisch echt fijn toeven is in Rusland is waarschijnlijk op de Krim. Daar ging de elite van oudsher al heen voor het aangename weer.

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 19:44 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Rond Sotsji is t prima, carlos. Kunnen de klimaatvluchtelingen prima wonen, meer ruimte dan Italie. Rusland is immers te fantastisch om zo maar achter je laten.... toch?

BerichtGeplaatst: Do Jan 16, 2020 20:13 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Sotsji ook inderdaad, alles ten zuiden van de Kaukasus zeg maar.

Klimaatvluchtelingen?? Het gaat gewoon om mensen die emigreren, ik zeg alleen maar dat daar meerdere redenen voor kunnen zijn dan degenen die jij weet te bedenken wanneer het over Rusland gaat. En trouwens, wanneer mensen van Vladivostok naar de Krim verhuizen dan heb jij daar ook vast wat op aan te merken, dus het is bij jou toch nooit goed.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 17, 2020 6:15 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

carlos schreef:
Valt op zich best tegen, overwegend landklimaat. Wolgograd ligt in het zuiden maar daar is het 's winters ook bitter koud.

De enige plek waar het klimatologisch echt fijn toeven is in Rusland is waarschijnlijk op de Krim. Daar ging de elite van oudsher al heen voor het aangename weer.

Dus Siberië is de plaats waar o.a Greta en andere klimaat hysterische mensen kunnen vertoeven.
Heerlijk met -25ºC. Dan hoeven ze geen zorgen meer te maken over een zachte winter.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 17, 2020 13:10 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Al begin september vorig jaar ging er iets niet helemaal goed met een schip vol klimaatstrijders die een alarmerend rapport moesten gaan uitbrengen over het smelten van het Noordpoolijs. Ze kwamen vast te zitten in het wegsmeltende ijs. Very Happy

https://www.visserij.nl/2019/09/04/schip-met-klimaatstrijders-vast-in-het-ijs-strijders-geevacueerd/

BerichtGeplaatst: Vr Jan 17, 2020 17:09 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Sotsji ook inderdaad, alles ten zuiden van de Kaukasus zeg maar.

Nou voila, enorm gebied hoor, groter dan Italie. Dus wat doen al die Russen in het buitenland? T is toch allemaal zo fantastisch in Rusland? Jullie lopen te koop met hoe fantastisch het gaat met de Russische economie en welke enorme potentie die heeft...

BerichtGeplaatst: Vr Jan 17, 2020 17:11 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Sotsji groter dan Italië? Uhm nee hoor, het is eigenlijk maar een kleine stad met aan de ene kant de zee en aan de andere kant bergen. Maar ik geloof niet dat dit het punt was. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Vr Jan 17, 2020 17:23 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Klopt. T punt wat dat Rusland zo'n fan-tas-tisch land is volgens jullie, maar dat op de een of andere manier Rusland in de top van migratielanden staat. Apart...

BerichtGeplaatst: Vr Jan 17, 2020 18:41 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Racer schreef:
Cliff schreef:

Quote:
Dus ik denk dat het meer met economie te maken heeft dan met Poetin.

Volgens het "anti-Poetin" artikel bracht onderzoek van de Russische Presidentiële Academie van Nationale Economie en Openbaar Bestuur aan het licht dat een kwart van de geemigreerde Russen om politieke redenen is weggegaan. Ook werd in een peiling "willekeur van de autoriteiten" genoemd.

Quote:

Waarschijnlijk van omliggende republieken in de Kaukasus waar de levensstandaard lager ligt dan in Rusland. Voor hen is het makkelijker om Rusland binnen te komen dan om naar de EU of de VS te gaan. Zelfde geld voor Russen die naar Kazachstan en Tajikistan gaan, is gewoon makkelijker dan een visum te bemachtigen voor een Westers land. Als de Russen gevraagd wordt naar hun favoriete emigratieland dan staan de Westerse landen toch bovenaan.

Quote:
40% van de Amerikaanse vrouwen wil weg uit de VS. 40% van de Russische jongeren wil weg uit Rusland. (..) Er is gewoon weinig baanperspectief.

Banenperspectief in de VS is in 50 jaar niet zo hoog geweest. Wat er werkelijk aan de hand is, is "virtue signaling" na de verkiezing van Trump. Die vrouwen horen elke dag in de media dat Trump een verschrikkelijke man is die mexicaanse kindjes opsluit in kooien, etc. etc. Om te laten zien dat ze aan de "goede kant" staan praten ze hun celebrities na dat ze "naar progressieve Canada" willen verhuizen.

Zoals wel vaker komt Racer met waanzinnige tabellen om verwarring te zaaien.
Dit keer heeft hij de volgende tekst onder die tabel (ik heb het opgezocht) weggelaten:
Note (for Russia and Ukraine): Includes many people of Russian or Ukrainian nationality born in a country
of the former USSR (or Ukraine) and who moved to Russia or Ukraine after the collapse of the USSR.

Het gaat dus waarschijnlijk over Oekrainers en niet over Russen.. er zijn namelijk sinds Westers
verdrijving van een democratische regering in de Oekraine (en de vele barbaarse luchtbombardementen)
vele miljoenen Oekraniers naar Polen en naar Rusland geemigreerd,

De werkeljike migratiesaldo zijn totaal anders, en in tegenstelling tot Racer
zal ik er het linkje ook bij geven..

https://www.indexmundi.com/map/?v=27&l=nl

Je ziet hier dat de suggestie van Racer vals is, dat 7,2 % van de Russen en 15 % van de Indiers in 2019
vertrokken zouden zijn....

Het percentage migranten in Rusland ligt even hoog als in Nederland, namelijk 2 promille...

Wellicht is Rusland toch fijner om te wonen dan Racer probeert aan te tonen... met zijn misleidingen.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 17, 2020 19:03 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Waarom willen zoveel Amerikanen weg uit de Verenigde Staten Royy? Het was toch zo'n fantastisch land? Apart.. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Vr Jan 17, 2020 20:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik zie ff niet wat je bedoelt, carlos.

Als 1 op de 5 Russen wel zou willen emigreren en de helft van de Russische jeugd dat zou willen.... Ja, Rusland moet werkelijk een paradijs zijn van economische voorspoed, vrijheid enzovoorts...

https://www.themoscowtimes.com/2019/04/04/record-number-of-russians-want-to-emigrate-gallup-a65092

https://www.forbes.com/sites/jamesrodgerseurope/2019/12/01/more-than-half-of-young-russians-would-like-to-emigrate-survey-finds/#5040eeb6538e

BerichtGeplaatst: Vr Jan 17, 2020 23:17 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Nu de éçhte'' Nederlanders zijn hun land ook meer dan zat...

Steeds meer Nederlanders emigreren..
https://www.ad.nl/binnenland/steeds-meer-nederlanders-emigreren~af637251/

Enquete in de AD..
Goed idee, wil ik ook (69%)
Nee, wil ik niet (23%)
Heb ik al gedaan (8%)

Daar sta je dan met je Russiofobia voorziene misleidende pretentieuze linkjes, beide medialinkjes opgezet
door Westerse journalisten...

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2009/34/ongeveer-700-duizend-nederlanders-hebben-emigratieplannen

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 9:40 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

carlos schreef:
Jank jank jank jank. Very Happy

Haha ja precies wat ik dacht...

40% van de Amerikaanse vrouwen denkt na over een toekomst in het buitenland. Reden: zijn allemaal gehersenspoeld met anti-Trump gevoelens.
40% van de Russische jongeren denkt na over een toekomst in het buitenland. Reden: Poetin is kut.

Tuurlijk. We kunnen het ook gewoon omdraaien:

40% van de Russische jongeren denkt na over een toekomst in het buitenland. Reden: zijn allemaal gehersenspoeld met anti-Poetin gevoelens.
40% van de Amerikaanse vrouwen denkt na over een toekomst in het buitenland. Reden: Trump is kut.

Royy schreef:
Klopt. T punt wat dat Rusland zo'n fan-tas-tisch land is volgens jullie, maar dat op de een of andere manier Rusland in de top van migratielanden staat. Apart...

Kijk... daar gaan we weer. En deze tactiek kom ik eigenlijk voortdurend tegen op Weerwoord.

Carol en ik roepen helemaal niet dat Rusland zo'n fan-tas-tisch land is... jij en Racer roepen dat Rusland een ver-schrik-ke-lijk kut land is. Daarbij noem je dan redenen die niet kloppen: bv. de wens tot emigratie. Ik toon met dezelfde Gallup-cijfers aan dat het in andere landen ook zo is, vooral bij jongeren.

En dan wordt de stelling ineens snel omgedraaid: wij beweren dat het allemaal fan-tas-tisch is en moeten gaan bewijzen dat dat zo is.

Je ziet deze tactiek ook terug door mensen uit te gaan maken voor Poetin-aanbidder... krijg ik ook regelmatig naar mijn hoofd. Ik aanbid geen enkele politicus en Poetin al helemaal niet. Ik begrijp simpelweg waarom Rusland Poetin als leider willen hebben. In meerderheid ook, dus dat gemekker over dictatuur is ook allemaal gelul. Zelfs Amerikaanse polls bevestigen dit...

Het wordt trouwens globaal ook vrij netjes bijgehouden door Gallup. Kijk even naar het staatje hier: https://en.wikipedia.org/wiki/Public_image_of_Vladimir_Putin

Niet voor niets staat Nederland als de op één na laatste, net voor Polen. Complimenten aan onze media dan maar?

Laatst aangepast door Cliff op Za Jan 18, 2020 9:50, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Za Jan 18, 2020 10:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
India stuurt een hoop goedopgeleide IT'ers naar het westen. Voor Mexico is de VS aanlokkelijk dichtbij... wat sturen de Russen eigenlijk?

Rusland en Canada hebben het hoogste aantal HBO opgeleiden:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_tertiary_education_attainment#2014_OECD_data

Canada & Rusland: 54%
Nederland: 34%
India: ?

Kijken we naar een daadwerkelijke 4 jarige HBO opleiding onder 25-34 jarigen, dan scoort Rusland wereldwijd zelfs het beste:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_tertiary_education_attainment#Countries_by_level_of_tertiary_education

Rusland is globaal marktleider voor wat betreft opleiding, geen land kan er eigenlijk aan tippen Royy.

Daarbij zijn het in ieder land vooral de hoog opgeleide jongeren die nadenken over een toekomst (of studie) in het buitenland. Dus ook hier vrij logisch dat Rusland hoog scoort (al denk ik dat ze niet eens hoog scoren t.o.v. andere landen)

Weerwoord forum index » Buitenland