Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Rick van der Ploeg: ramp voor de natie! Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Rick van der Ploeg: ramp voor de natie!
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 09, 2001 19:36 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

OH...sorry.....ik was deze discussie even vergeten.
(ik zie dat vriend Eric Diemel ook weer eens van de partij is...zeker verdwaald?)

Kees, ik citeer je even :

""Niettemin vrees ik dat, als je het cultuurbeleid afschaft, onze cultuur totaal gedomineerd zal worden door de platte volkssmaak.""

JA, hoor eens...we leven hier toch in een DEMOCRATIE ?

Wanneer pakweg 70 % v.d. bevolking er geen geld voor over heeft om die z.g. Cultuurtempels..(Schouwburgen/Concertgebouwen), of orkesten/kunstenaars..ect. in stand te houden (lees : te subsidieƫren) dan is het toch te dol voor woorden dat we daar toch tientallen miljoenen via de belastingen voor moeten ophoesten ?

Overigens, ben ik absoluut geen cultuur-barbaar, integendeel zelfs....ik heb ladenvol met CD's van Wagner, Verdi, Mussorski...enz....plus dat ik jarenlang in enkele koren heb gezongen en soms ook nog als 2'e Bass solo.
Maar de koren waar ik op zong in onze stad, wilden helemaal NIETS meer te maken hebben met dat arrogante stelletje van het NPO (Noordhollands-Philharmonisch-Orkest) wat nu opgeheven zal gaan worden.
EN TERECHT !
De prijzen die zij in het verleden (en naar ik aanneem heden) vroegen om 1X p/j een koor te begeleiden, sloegen werkelijk nergens op.
ONbetaalbaar !
Terwijl ze al zoveel tonnen subsidie opstrijken.

NEE,....laat v.d.Ploeg maar eens flink het mes gaan zetten in die overgesubsidieƫrde en elitaire kliek !
Zo...dat lucht op.
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 28, 2001 13:10 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Nee hoor, ik heb de weg prima kunnen vinden, Bram.

Ik ben het deze keer behoorlijk met je eens. Kunst en kultuur horen zichzelf te bedruipen.

Alleen vind ik het een belediging voor de kunst, dat Van der Ploeg de arrogantie heeft haar te definieren.
BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2001 12:22 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Sommige vormen van kunst/cultuur zijn kwetsbaar, zodat een verantwoordelijke overheid ervoor dient te zorgen dat zoveel mogelijk vormen beschikbaar blijven, ook voor minder draagkrachtigen, ook voor toekomstige generaties. De overheid in een beperkt aantal gevallend optredend als maecenas, daar is weinig op tegen. De commercie moet niet elk facet van de samenleving in haar greep krijgen.
BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2001 13:11 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Wie zegt, dat wanneer de overheid haar handjes weghoudt van de kunst, kunstuitingen onvermijdelijk in de handen van de commercie valt? Zo zijn er kunstverenigingen, die zonder subsidie en met eigen inbreng en enthousiasme, heel veel leuke dingen voor elkaar krijgen.

We moeten af van de subsidiecultuur, zoals die in Nederland na de Tweede Wereldoorlog uit de hand is gelopen.
  Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg