| Rick van der Ploeg: ramp voor de natie! | |
Geplaatst: Vr Mrt 09, 2001 19:36 |
|
|
|
OH...sorry.....ik was deze discussie even vergeten.
(ik zie dat vriend Eric Diemel ook weer eens van de partij is...zeker verdwaald?)
Kees, ik citeer je even :
""Niettemin vrees ik dat, als je het cultuurbeleid afschaft, onze cultuur totaal gedomineerd zal worden door de platte volkssmaak.""
JA, hoor eens...we leven hier toch in een DEMOCRATIE ?
Wanneer pakweg 70 % v.d. bevolking er geen geld voor over heeft om die z.g. Cultuurtempels..(Schouwburgen/Concertgebouwen), of orkesten/kunstenaars..ect. in stand te houden (lees : te subsidieƫren) dan is het toch te dol voor woorden dat we daar toch tientallen miljoenen via de belastingen voor moeten ophoesten ?
Overigens, ben ik absoluut geen cultuur-barbaar, integendeel zelfs....ik heb ladenvol met CD's van Wagner, Verdi, Mussorski...enz....plus dat ik jarenlang in enkele koren heb gezongen en soms ook nog als 2'e Bass solo.
Maar de koren waar ik op zong in onze stad, wilden helemaal NIETS meer te maken hebben met dat arrogante stelletje van het NPO (Noordhollands-Philharmonisch-Orkest) wat nu opgeheven zal gaan worden.
EN TERECHT !
De prijzen die zij in het verleden (en naar ik aanneem heden) vroegen om 1X p/j een koor te begeleiden, sloegen werkelijk nergens op.
ONbetaalbaar !
Terwijl ze al zoveel tonnen subsidie opstrijken.
NEE,....laat v.d.Ploeg maar eens flink het mes gaan zetten in die overgesubsidieƫrde en elitaire kliek !
Zo...dat lucht op.
|
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg