Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Gros van de allochtonen heeft een uitkering. Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Gros van de allochtonen heeft een uitkering.
BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2009 10:37 Plaats reactie Reageer met quote
Hyves

17 okt 2009
Allochtonen
Allochtonen in Nederland leven massaal van een uitkering. Tweederde van alle Turkse en Marokkaanse mannen van boven de 40 jaar zit thuis en krijgt bijstand, een wao-uitkering of loopt in de ww.
Minister Vermeend en zijn staatssecretaris Hoogervorst (Sociale Zaken) hebben gisteren geschokt gereageerd op de allereerste officiële en onthullende cijfers over het extreem hoge gebruik van uitkeringen onder allochtonen.
Nog nooit eerder werd het gebruik van de uitkeringen uitgesplitst naar de etnische afkomst van de ontvanger.
Het ministerie van Sociale Zaken begon het onderzoek op aandringen van het VVD-Kamerlid Kamp, die gealarmeerd was door een enquête van het Sociaal en Cultureel Planbureau.

[knip - Weerwoord Beheer. Artikel is hier integraal vandaan gekopieerd:
http://krant.telegraaf.nl/krant/archief/20001124/index.html ]

Dit is een onderzoek uit 2000. Sindsdien worden deze cijfers verzwegen. Bij het CBS is het staat 'etniciteit en sociale zekerheid' zelfs geheel verdwenen.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2009 15:45 Plaats reactie Reageer met quote
koen

Ja... en dus?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2009 15:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hyves schreef:
Sindsdien worden deze cijfers verzwegen

Onzin. Gewoon even de zoekfunctie van Weerwoord gebruiken:

25% Turken en Marokkanen heeft uitkering
Slechts 34% van de buitenlanders werkt
Allochtonen tweemaal zo vaak een uitkering
Nederland nieuwkomersland

Interessanter is om in plaats van 'ohhhh, ahhhhh!' te roepen gewoon eens na te denken over wat je eraan kunt doen.

Deze cijfers worden namelijk geenszins verzwegen en zijn overal te vinden. Jouw hierboven geciteerde artikel is al op 6 december 2000 gepost op Weerwoord:

http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=27851#27851

Zijn we 10 jaar later nu nog niet verder gekomen dan ons te verwonderen over cijfers?

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2009 18:22 Plaats reactie Reageer met quote
ben

Wat je eraan kunt doen?
Uitzetten
BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2009 18:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Och jee, daar gaan we weer.

Wat is een allochtoon?

Een persoon waarvan één van de ouders of hijzelf in het buitenland geboren is.

Kun je die uitzetten?

Nee. Een allochtoon kan een geboren Nederlander zijn en slechts de Nederlandse nationaliteit hebben.

Kent u beroemde allochtonen met een uitkering?

Ja, het voltallige koningshuis: Beatrix, Willem Alexander, Maxima, alle prinsjes en prinsesjes, etc.

Goh, weet de doorsnee-PVV stemmer dat niet?

Nee

Goh, weet de PVV dat niet?

Tuurlijk wel, maar dat vertellen ze niemand want als de kiezer denkt dat de PVV daarvoor een oplossing heeft, dan levert ze dat een hoop zetels op.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 7:51 Plaats reactie Reageer met quote
Hyves

koen schreef:
Ja... en dus?

"Ja...en dus?" Je lijkt wel een kleuter die z'n zin niet krijgt.
Wil je ook weten hoeveel procent van de gevangenen allochtoon is?

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 7:55 Plaats reactie Reageer met quote
Hyves

Quote:
Kun je die uitzetten?

Nee. Een allochtoon kan een geboren Nederlander zijn en slechts de Nederlandse nationaliteit hebben.

Tuurlijk kun je die uitzetten, kwestie van een wetsaanpassing. Dat is in het verleden vaker gebeurd.
Een Marokaan blijft volgens de Marokaanse wet altijd een Marokaan, al heeft hij 1000 nationaliteiten.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
ron1872

Hyves schreef:

Allochtonen in Nederland leven massaal van een uitkering.

Inderdaad duidelijke cijfers hoe allochtonen in ons land gediscrimineerd worden op afkomst. Bedankt voor de heldere cijfers!
BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 10:19 Plaats reactie Reageer met quote
koen

Hyves;

Quote:

Pff, moet dat nou die opmerking over die kleuter... een beetje normaal tegen elkaar doen vind ik een stuk leuker.
Waar ik op doel is dat je allemaal feiten in je bericht poneert zonder dat je daar een eigen mening of een vraag of wat dan ook bij zet. Dan denk ik: "ja en dus? Wat wil jij hiermee zeggen?"

Ik lees zo vreselijk veel kritiek op allochtonen, immigratie, integratie maar ik kom zeer zelden iemand tegen die een oplossing heeft. Kritiek om de kritiek, cijfers om de cijfers, wat moet ik ermee? Voor mij is het niet nieuw dus zeg maar wat je ermee wilt...
Ik heb zelf al eens een oplossing aangedragen maar blijkbaar vinden mensen dat niet zo interessant want ja, dan moet je gaan nadenken over iets dat helemaal niet zo makkelijk is. Gewoon wat roepen is veel makkelijker.

Dus... zet eens uiteen wat je wilt zeggen met al die cijfers en hoe jij dit zou oplossen.

Ik lees het wel...
BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 14:39 Plaats reactie Reageer met quote
Hyves

@Koen,

Je reactie kwam nogal wijs-doenerig over maar blijkbaar heb ik het verkeerd geïnterpreteerd. Sorry daarvoor.

Nederland zit bomvol. Dat kun je niet ontkennen. Kijk maar naar de dagelijkse files. Vroeger ging ik graag even naar het strand maar tegenwoordig is de kust nauwelijks te bereiken als het mooi weer is, ook op zon- en feestdagen sta je in de file op weg naar Ikea om maar wat te noemen. Winkelcentra's hebben te weinig parkeerplekken, even winkelen op zondag (Den Haag) is ook geen pretje meer. Terrassen lopen over, parkeergarages bezwijken bijna onder de hoeveelheid auto's. Woningbouw lijkt meer op volstampen dan op bouwen, elke cm² telt en we moeten alles maar accepteren want als je het niet bevalt rot je maar op. Ik ben geboren in Den Haag en zie de omgeving Haaglanden als mijn roots. Mag ik daar niet voor opkomen? Ik vergelijk alleen maar met 20 jaar geleden, toen was het veel rustiger.
Mijn oplossing:
Je moet remigreren aantrekkelijk maken. Geef ze een vrijblijvende "oprotpremie". Dat doen bedrijven ook met hun medewerkers (lees: mensen)
Geef een gezin bijvoorbeeld € 7500,- Dat is in Marokko veel geld en daar kunnen ze het een tijdje mee uitzingen. Als ze terug willen prima, maar dan wel via een streng toelatings-examen. Net als in Amerika.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 15:35 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hyves,

Hebben we het nu over Marokkanen of over allochtonen?

Zoals ik al zeer duidelijk aangaf: allochtonen kun je niet uitzetten. Ook niet met een wetswijziging. Ons hele koningshuis bestaat uit allochtonen met een uitkering.

Zelf ben ik volgens het CBS ook allochtoon, maar geboren en getogen Nederlander. Waar zou ik in vredesnaam naar uitgezet moeten worden als ik een uitkering aanvraag. Ik heb geen 2e nationaliteit.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 15:37 Plaats reactie Reageer met quote
koen

Hyves;

Nou ik kan best ontkennen dat ons land bomvol zit hoor.... kijk maar:
Mexico stad heeft een oppervlakte van 1.479 km2 en 20 miljoen inwoners.
Nederland heeft een oppervlakte van 41.526 km2 en 16 miljoen inwoners.

Als ik zo je berichtje lees dan zou ik me aansluiten bij de club van Tien Miljoen:
http://www.overbevolking.nl/

En dan ineens heb je het in je berichtje over 'ze' en daarna heb je het over Marokko.
Daar snap ik niets van. Je wilt toch niet beweren dat de files veroorzaakt worden door Marokkanen?
En wat ik ook vreemd vind is dat je moppert over de dagelijkse files en dat de kust nauwelijks te bereiken is en Ikea terwijl je zelf blijkbaar auto rijdt. Dan veroorzaak jij ook die files.

Persoonlijk vind ik het idee van de Club van Tien Miljoen wel verfrissend.
Over immigratie heb ik het mijne geschreven: http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=331714#331714
BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

koen schreef:
Nou ik kan best ontkennen dat ons land bomvol zit hoor.... kijk maar:
Mexico stad heeft een oppervlakte van 1.479 km2 en 20 miljoen inwoners.

Alles is relatief natuurlijk. Hyves woont in de randstad, dat is inderdaad vol. Vind ik ook. Ik woon in Zeeland, en wij groeien dus niet in inwoneraantal. Is al jaren ongeveer gelijk. Alleen in de vakanties wanneer alle Duitse toeristen komen is het druk. (Uitzetten die allochtonen Razz )

Wat ik nou raar vind... als je het druk vindt in de Randstad, waarom woon je er dan? Je zoekt het drukste gedeelte van Nederland op en gaat dan klagen dat het druk is. Dat is hetzelfde als op vakantie gaan naar Egypte en klagen dat het er zo warm is.

Nederland is zoveel meer dan de randstad.

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 16:38 Plaats reactie Reageer met quote
koen

Sterker nog je, je veroorzaakt zelf een deel van de drukte als je in de Randstad woont. Net zoals dat gezeur of files. Het lijkt wel of mensen die in een file staan niet beseffen dat ze deze zelf mede veroorzaken.
BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 17:20 Plaats reactie Reageer met quote
ron1872

Cliff schreef:

Wat ik nou raar vind... als je het druk vindt in de Randstad, waarom woon je er dan?

Jantje en Truusje gaan op een stralende zondag naar het Scheveningse strand. Op de heen- en terugreis staan ze dik in de file, op het strand hebben ze twee vierkante meter voor de handdoek, de friet is het dubbele in prijs dan normaal en bij terugkomst bij de auto blijkt een ruitje ingeslagen te zijn en de radio-CD is spoorloos. Ze klagen steen en been Wink

Waarom gingen ze dan in vredesnaam naar Scheveningen?
BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 19:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, ik vraag me dat dus echt af.

In de Randstad kan ik makkelijker werk vinden en verdien ik waarschijnlijk meer. Maar... ik rij nu in 15 minuten naar mijn werk, 25 km verderop. Files? In Zeeland bestaan ze niet eens. Ja, je verdient hier misschien iets minder maar de huizen zijn ook weer goedkoper. Dus wat is je winst? Daarbij, 30 minuten woon-werk verkeer per dag is in de Randstad vaak een luxe, ik ken mensen die elke dag 2 uur kwijt zijn aan woon-werk verkeer.

Daarbij... na mijn werk loop ik van mijn huis naar het strand en het is er rustig, bijna altijd. Kortom het is genieten hier en dat kan ik bewijzen: elk jaar komen 1 miljoen toeristen hier hun vakantiegeld opmaken omdat het er blijkbaar zo leuk is. En ik woon en werk in dat vakantiepark wat Zeeland heet.

Nog een leuke voor Hyves: Zeeland kent slechts 4% niet Westerse allochtonen, en in die getallen zijn ze harstikke welkom hier, een leuke aanvulling op de 10% westerse allochtonen en 86% echte volbloed Zeeuwen.

Nederland is dus vol als je de randstad als maatstaf neemt, m.a.w. als je gaat kijken op de drukste plaatsen in Nederland dan is het...druk. Maar ga daar dan ook niet wonen als je van rust houdt Confused

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 20:46 Plaats reactie Reageer met quote
Hyves

@Cliff,

Geniet maar van je rust. Ik heb zelf familie in Burgh Haamstede en de rust is daar heerlijk. Dat er duizenden allochtonen (lees: Duitsers) komen is goed voor de zeeuwse economie en je weet dat ze weer vertrekken. Bovendien hebben Duitsers ongeveer dezelfde mentaliteit als Nederlanders. Ik weet dat het lastig is maar stel je voor dat Zeeland haar traditie verliest. Burka's ipv Zeeuwse klederdracht? Zou je dat ook bachataliseren?
Maar goed - ik merk dat hier op elke woordspeling of grammatica-fout beslag wordt gelegd om maar niet tot de kern van de zaak te komen. Met onwillige honden is het kwaad hazen vangen.

Koen en Cliff zie ik als de Witteman en Pauw van dit forum. Jullie zijn links en ik ben rechts (dus niet extreem rechts want dat is wat anders) dus we kunnen schrijven wat we willen, we hebben moeite met elkaars opvattingen.

Oja Koen,

Dat er drukkere steden op de wereld zijn weet ik ook wel. Er is altijd wel een overtreffende trap. Zo kom je nergens. Wat wil je hier nou mee zeggen? Dat je nooit mag klagen want er is altijd wel iemand die het slechter heeft.....

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 22:58 Plaats reactie Reageer met quote
koen

Hyves;

Quote:
Dat er drukkere steden op de wereld zijn weet ik ook wel. Er is altijd wel een overtreffende trap. Zo kom je nergens. Wat wil je hier nou mee zeggen? Dat je nooit mag klagen want er is altijd wel iemand die het slechter heeft.....

Jij zegt dat Nederland bomvol is en dat ik dat niet kan ontkennen. Dat maak ik zelf wel uit of ik dat ken bevestigen of ontkennen. Houd je bij je eigen mening en vul het niet voor me in. Dat is de reden dat ik met een voorbeeld kom waarbij ik bewijs dat ik het welzeker kan ontkennen. Als je mijn mening al dichtspijkert voordat ik gereageerd heb dan kun je zo'n reactie verwachten of ik reageer helemaal niet omdat jij het al voor mij ingevuld hebt.

Verder denk ik niet in links en rechts. Als je mijn voorstel voor immigratie hebt gelezen dan is dat in jouw termen rechtser dan de meeste politiek partijen. Ik heb er echt een hekel aan als mensen reageren zonder te lezen wat ik schrijf, dus als je mij zomaar 'links' noemt dan heb je blijkbaar mijn bijdrage niet gelezen. Kom eens met een reactie op mijn voorstel. Wellicht worden we het eens.

Dat je mij en Cliff vergelijkt met Witteman en Pauw vind ik ook weer zoiets. Je roept maar wat. Overigens heb ik een eigen mening en heeft Cliff die zoals ik gelukkig mocht ervaren ook.

Houd jouw mening bij jezelf en beoordeel mij op wat ik schrijf, anders wordt het moeilijk discussiëren en dat zou jammer zijn.
BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 23:19 Plaats reactie Reageer met quote
ben

koen schreef:
Hyves;

Quote:

Pff, moet dat nou die opmerking over die kleuter... een beetje normaal tegen elkaar doen vind ik een stuk leuker.
Waar ik op doel is dat je allemaal feiten in je bericht poneert zonder dat je daar een eigen mening of een vraag of wat dan ook bij zet. Dan denk ik: "ja en dus? Wat wil jij hiermee zeggen?"

Ik lees zo vreselijk veel kritiek op allochtonen, immigratie, integratie maar ik kom zeer zelden iemand tegen die een oplossing heeft. Kritiek om de kritiek, cijfers om de cijfers, wat moet ik ermee? Voor mij is het niet nieuw dus zeg maar wat je ermee wilt...
Ik heb zelf al eens een oplossing aangedragen maar blijkbaar vinden mensen dat niet zo interessant want ja, dan moet je gaan nadenken over iets dat helemaal niet zo makkelijk is. Gewoon wat roepen is veel makkelijker.

Dus... zet eens uiteen wat je wilt zeggen met al die cijfers en hoe jij dit zou oplossen.

Ik lees het wel...

Oplossingen zat .
Maar je vind ze niet leuk.
Maar het is wel zeker een oplossing om illegalen op te pakken en het land uit te zetten.

En die oplossing van jou bestaat uit een contractje met een proeftijd?
Onzinnig.
Iemand die hierheenkomt met het doel het sociale stelsel uit te vreten moet men meteen terugsturen.
Mensen die hierheen komen om wat van hun leven te maken hoef je geen contract te geven want die zullen er zelf alles aan doen om geen handjesophouder te worden.

Chinezen?
Een trots volk dat zelf hun weg zoekt en vind.
Marokkanen?
vul zelf maar in.
BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2009 0:09 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Koen
Quote:
Sterker nog je, je veroorzaakt zelf een deel van de drukte als je in de Randstad woont. Net zoals dat gezeur of files.

Zonder randstad merken ook veel dorpen wat jij niet leest .
In ons gemeentelijk propaganda huisblaadje verwelkomd de woningstichting de familie Nashih (26 j) met haar 7 kinderen die 4 jaar geleden zowel haar man als land in de steek liet om samen elders een goede toekomst te vinden.
De verplichte gemeentelijke taakstelling begeleid en verzorgt de eerste 3 maanden intensief de jonge familie.
meteen na aankomst starten verschillende hulpverleners en organisaties de taakstelling,en helpt hen met het inrichten van de verplicht toegewezen woningstichting woning,meubilair,bedjes,speeltuintje speelgoed ,opbergruimte,fietsenhokje,en 8 fietsen.
Een speciaal team.o.l.v. Katinka Boukhanissa helpt hen met,fiesen, boodschappen, ziekenhuisbezoeken, sportverenigingen, formulieren invullen, Nederlandse cultuur met taallessen.
Om toekomstige problemen en moeilijkheden te voorkomen, houden diverse instanties continu een oogje in het zeil
En wat te denken als deze 7 kinderen ook gaan rijlessen ?
Quote:
Het lijkt wel of mensen die in een file staan niet beseffen dat ze deze zelf mede veroorzaken.

Laatst aangepast door 10 miljoenste op Wo Okt 21, 2009 10:02, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2009 7:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hyves schreef:
Ik weet dat het lastig is maar stel je voor dat Zeeland haar traditie verliest. Burka's ipv Zeeuwse klederdracht? Zou je dat ook bachataliseren?

Ik bagetaliseer niets. Jij projecteert je randstadmening op de rest van Nederland door te zeggen dat Nederland vol is. Zeeland raakt zijn tradities al kwijt, maar simpelweg omdat ze uit de tijd zijn. Jongeren lopen niet meer in klederdracht en dat heeft weinig met allochtonen te maken.

Quote:
Maar goed - ik merk dat hier op elke woordspeling of grammatica-fout beslag wordt gelegd om maar niet tot de kern van de zaak te komen.

Vreemd, ik heb juist het gevoel dat jij en ben niet tot de kern van de zaak komen. Ik heb nu 3 keer uitgelegd dat je allochtonen niet kunt uitzetten, maar jullie reageren er niet inhoudelijk op of komen slechts met herhalingen. Ja, Marokkanen of andere mensen met dubbele nationaliteit kun je uitzetten, maar wat voor percentage van het totale allochtonenbestand praten we dan over?

Vandaar ook mijn legitieme (en nog steeds onbeantwoorde) vraag: hebben we het nu over Marokkanen of allochtonen?

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2009 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Hyves

Quote:
Ik heb nu 3 keer uitgelegd dat je allochtonen niet kunt uitzetten, maar jullie reageren er niet inhoudelijk op of komen slechts met herhalingen.

Ik heb het over Marokanen, daar zitten de meeste problemen. Ik probeer met "allochtoon" het woord "kut-marokaan" (sorry-moest-er-even-uit) te omzeilen. Anders krijg ik weer een sneer. Van JP Laughing mag ik niet mikken op één groep.
Ik heb een een wetswijziging voorgesteld dus geef wel degelijk antwoord op je vraag.

@Koen,

Zachte heelmeesters maken........(vul zelf maar in).

BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2009 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
koen

ben;
Quote:
Oplossingen zat .
Maar je vind ze niet leuk.

Begin jij nu ook al dingen voor mij in te vullen. Ik maak zelf uit of ik iets leuk vind of niet.
Dus kom maar op met je oplossingen.

Quote:
En die oplossing van jou bestaat uit een contractje met een proeftijd?
Onzinnig.
Iemand die hierheenkomt met het doel het sociale stelsel uit te vreten moet men meteen terugsturen.
Mensen die hierheen komen om wat van hun leven te maken hoef je geen contract te geven want die zullen er zelf alles aan doen om geen handjesophouder te worden.

Er staat contract, geen contractje. Hoezo onzinnig? Hoe wil jij meten met wat voor doel mensen hier komen? Dat zul je toch op een of andere manier moeten testen, bijvoorbeeld door een proeftijd. Maar vertel het zelf maar... wat is jouw oplossing? Je zegt 'onzin'. Lekker makkelijk. Hoe wou jij bepalen met wat voor doel iemand hierheen komt?

10 miljoenste;
Quote:
En wat te denken als deze 7 kinderen ook gaan rijlessen ?

Ja joh, speculeer er maar op los. Ik concludeer uit jouw bericht dat je vindt dat allochtonen de oorzaak zijn van onze files.
Ik weet ook niet waarom je dat bericht schrijft aan mij over Nashih en haar 7 kinderen. Wat moet ik daarmee? Nogmaals lees mijn voorstel en reageer er eens op.

Hyves;
Quote:
Zachte heelmeesters maken........(vul zelf maar in).

Als je wat wilt schrijven of reageren doe dat dan ook. Hier kan ik niets mee.
BerichtGeplaatst: Wo Okt 21, 2009 13:41 Plaats reactie Reageer met quote
ben

Illegalen uitzetten.
Asiel verlenen tijdelijk men zal deze mensen helpen maar met de bedoeling terug naar eigen land maar men zal nooit meer ervan uit mogen gaan dat men hier voor vast mag blijven.

2 oplosssingen die ik hier aangeef zijn al zo een oplossing die door zal werken op de 3 grootste problemen in dit land.

Ja want men moet papieren invullen waarom men naar nederland is gekomen en hoe men is gekomen enz enz.
BerichtGeplaatst: Do Okt 22, 2009 0:03 Plaats reactie Reageer met quote
koen

ben;

Jouw oplossing is dus illegalen uitzetten. Oke, prima het zijn tenslotte illegalen dus volgens de wet mag het niet. Dit is geen oplossing of nieuw beleid. Illegalen worden al uitgezet. En tja illegalen zijn niet voor niets illegaal dus waarschijnlijk moeilijk te vinden... ook dat is wel een probleem. Hoe wou je illegalen opsporen? Razzia's? Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, maar jij wilt het dus ben ik benieuwd hoe je dit zou willen doen.

Quote:

Hoe wou je beoordelen wie er met goede en wie met niet-goede bedoelingen hier heen komt?
Gros van de allochtonen heeft een uitkering.
  Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie