Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Discussie rookverbod horeca (2) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 252, 253, 254
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Jul 20, 2020 13:07 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Elisabeth schreef:
Echt waar Carlos?

Ik denk inderdaad dat het dat betekent ja. Officieel staat het voor "Corona Virus Disease" dacht ik. Vind die andere benaming meer voor de hand liggen eerlijk gezegd. Het is ook waar de corona pandemie in moet resulteren, in een biometrisch vaccinatiepaspoort. Een 'certificaat' waarop staat dat jij gevaccineerd bent, gekoppeld aan jouw ID (en mogelijk ook je geld).

Vandaar dus, Certificate of Vaccination ID.

Plannen om cashgeld gefaseerd uit te bannen zijn er al jaren Elisabeth, en zijn reeds in een vergevorderd stadium. De introductie van een digitale munt, uitgegeven door de overheid (dus geen bitcoin) zal de volgende stap worden vermoed ik. Banken zien dat wel zitten, om hun greep op de economie en het financiële stelsel verder te vergroten.

Contant geld is een vorm van onafhankelijkheid en vrijheid die je dan niet meer hebt.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 20, 2020 17:44 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Vreselijk, dus goud kopen om nog een beetje onafhankelijk te zijn.

BerichtGeplaatst: Di Jul 21, 2020 7:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Echt waar Carlos?

Nee, naar mijn mening niet. Zie daarvoor de discussie over Corona.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 05, 2020 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
Liz

Elisabeth schreef:
PFFFF
Hou toch op Liz.
De COVID-19 is een corona virus.
Dus wat ik aanhaal van een zorg website is niet correct maar alles wat jij aanhaalt is correct?
Jij doet aan muggenziften.
Verder weet ik dat jij constant zit te kijken naar die onzin op de TV.
Ik kijk niet, ik kijk naar Willem Engel Virus Waanzin en naar Café Weltschmerz

Elisabeth, jij doet wat jij altijd doet: met grote stelligheid waarheden verkondigen die geen waarheden zijn en boos worden als iemand niet toegeeft aan die ongein. Dat hadden we met roken. Dat hebben we met het coronavirus.

Over 'dat jij weet' dat ik 'constant zit te kijken naar de tv' over 'die onzin' het volgende. In het begin las ik er heel veel over en bekeek speciaal ingelaste programma's op tv die de bevolking moest informeren over wat ons op dat moment overkwam. Sindsdien hoeft dat natuurlijk niet meer. Ik ben ongeveer 6 uur per dag buiten en nog een aantal uren bezig met allerlei zaken, waarmee ik mij moet bezighouden. Daarnaast heb ik nog een sociaal leven en twee kinderen. Bovendien wordt er niet de gehele dag op tv over corona gepraat, zo stel ik mij voor. En helaas mis ik ook meestal de persconferenties, die ik in het begin niet altijd kon terugvinden op het internet. Ik draag geen mondkapje en ben verder ook niet (meer) bezig met het coronavirus. Wat ik in het begin geleerd heb, is een automatisme geworden. Als er nieuwe feiten gemeld worden, neem ik daar geïnteresseerd nota van. That's it.

Jouw aanvallende, koppige/eigenwijze houding maakte nooit indruk en zal dat ook nooit doen. In vervlogen tijden kon men over vaststaande feiten nog een paar minuutjes verhit discussiëren, maar sinds het internet zijn intrede heeft gedaan in ons aller leven, is dat vaak zonde van de tijd geworden.

Ik praat liever over welke aanpak om welke redenen het minste risico voor de gezondheid met zich meebrengt en de minste schade aan economie en welzijn van mensen aanricht. En vooral op basis waarvan men die argumenten uit.

Als jij in die tijd liever wil blijven beweren dat de D van disease in werkelijkheid de D van virus is, dan gun ik jou dat graag. Om jou moverende redenen. Dat wel.

Ik hoop tot slot dat wij de V van virus niet oplopen, zodat wij de D van disease niet hoeven door te maken en daar eventueel aan zouden moeten bezwijken, zeker nu bekend is geworden dat veel voormalige corona-patiënten behalve blijvende longschade ook nog blijvende schade aan hun hart hebben overhouden. Bij dermate kwalijke gevolgen lijkt het mij wel verstandig om op de hoogte te blijven van een en ander.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Aug 06, 2020 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Liz schreef:
Elisabeth, jij doet wat jij altijd doet: met grote stelligheid waarheden verkondigen die geen waarheden zijn en boos worden als iemand niet toegeeft aan die ongein. Dat hadden we met roken. Dat hebben we met het coronavirus.

Dat heb ik helemaal niet gedaan. Ik heb alleen aangehaald dat rokers minder last hebben van COVID en dat dit geconstateerd is in China, Frankrijk en Israël. Ik verkondig niets, ik haal aan. Dat is een groot verschil.

Quote:
Jouw aanvallende, koppige/eigenwijze houding maakte nooit indruk en zal dat ook nooit doen. In vervlogen tijden kon men over vaststaande feiten nog een paar minuutjes verhit discussiëren, maar sinds het internet zijn intrede heeft gedaan in ons aller leven, is dat vaak zonde van de tijd geworden.

Waarom val jij mij op mijn persoon aan? Als er iemand is die altijd gelijk wil hebben dan ben jij dat wel.
Ook jouw aanval op mij als "verpleegkundige" is een belediging.
Jij bent docent Frans maar ik ga jou toch niet aanvallen als je niets weet over Scheikunde als docent?

Nogmaals, volgens jou staat de D van Covid voor Disease.
Mijn vraag was "waar staat de C voor en de O en de V en de I".
Is dat Corona ? Virus ? Disease!!! Kom op, jij weet toch alles!

En nogmaals met jou overstellig gevoel dat je ALTIJD gelijk hebt; het ging over Nicotine en niet over Teer.
Dat maak jij er van. Dus verkeerd gelezen maar jij zal dat nooit toegeven. Over koppig zijn.

BerichtGeplaatst: Do Aug 06, 2020 14:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Nogmaals, volgens jou staat de D van Covid voor Disease.
Mijn vraag was "waar staat de C voor en de O en de V en de I".
Is dat Corona ? Virus ? Disease!!! Kom op, jij weet toch alles!

https://nl.wikipedia.org/wiki/COVID-19#Naamgeving

BerichtGeplaatst: Do Aug 06, 2020 21:21 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Dank je Cliff. Het is een virus en veroorzaakt een ziekte.
Iedereen op youtube SM of MSM praat en schrijft over Covid virus.
Maar ik word aangevallen op iets wat ik quoten.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 07, 2020 8:11 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik vind als voorheen zeer zware roker, dat de anti-rokers campagne in dezelfde hoek zit als ons zogenaamde blanke racisme.
Een opgeklopte hype.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 07, 2020 13:13 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Poendert schreef:
Ik vind als voorheen zeer zware roker, dat de anti-rokers campagne in dezelfde hoek zit als ons zogenaamde blanke racisme.
Een opgeklopte hype.

Absoluut en straks beginnen ze met alcohol.
Waarschijnlijk een knipkaart en vanuit de gezondheid maffia een controle. Pffff

BerichtGeplaatst: Vr Aug 07, 2020 14:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Alleen als alcoholisten voor net zoveel overlast gaan zorgen als rokers. Het is een vrij simpele wisselwerking. Als roker moet je je vooral gedeisd houden en zoveel mogelijk rekening houden met je omgeving. Doe je dat niet, komen er juridische gevolgen.

Geldt ook voor alcoholisten. Als deze overal straalbezopen opduiken, zuippauzes op werk willen, speciale drinkerscoupé's in treinen etc... reken maar dat de boel juridisch ingeperkt gaat worden.

Actie = Reactie.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 07, 2020 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Tjonge jonge jonge Cliff.
Iemand zit op een terras en drinkt een biertje met een maaltijd van tapas en rookt daarna een sigaretje.
En die zorgt voor overlast???
Omdat iemand verderop het niet kan uitstaan dat iemand anders geniet.
Of al bij het zien van een sigaret hysterisch wordt.
Die moet gelijk aan de valium maar een sigaretje kalmeert ook.
Rokers houden zich altijd gedeisd en de meeste drinkers ook.
Jij praat over een generatie die nooit opgevoed is.
Wat jij hier beschrijft, zie je dat ook? Straalbezopen, zuippauzes ????
Ik heb het alleen meegemaakt met studenten tijdens de ontgroening maar verder nooit.
Ja als je naar bepaalde plaatsen gaat zoals Albufeira of Loret of Ibiza of Zandvoort.
Dus de verwende generatie.

Anti-rokers zijn absoluut intolerant en als daarna iemand begint met anti-alcohol en het wordt politiek dan zie ik dat ook gebeuren.
Vooral als het PC wordt om rekening te houden met de moslims die niet drinken en plotseling gekwetst zijn.
Dat zie ik gewoon gebeuren, vooral met de acties van BLM KOZP en de rest van die anarchisten.

Gisteren in Spanje heerlijk tapas gegeten met een Italiaanse vriendin.

Lekker hè, ben je al jaloers?
Zij dronk 2 glaasjes wijn en ik een fles water want ik moest nog terugrijden.
En we rookten beiden. Dit moet verboden worden.....
Allemaal normale mensen om ons heen en geen Hollanders te bekennen.

PS als iemand drinkt dan is het nog geen alcoholist.
Trouwens de meeste alcoholisten zitten thuis te drinken.
Een fles jenever per dag. Iemand die 4 biertjes drinkt of 2 glazen G&T is geen alcoholist.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 07, 2020 17:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Iemand zit op een terras en drinkt een biertje met een maaltijd van tapas en rookt daarna een sigaretje.

Hier hebben we het toch uitgebreid over gehad... lees maar terug Smile

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 8:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Poendert schreef:
Een opgeklopte hype.

Helemaal niet. Roken is ongezond en stinkt. Prima dat mensen willen roken, maar ik wil daar geen last van hebben. Zo bezorg ik jou ook geen overlast.

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 9:00 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Een vrijgezelle kennis van ons dronk een liter jenever per dag, toen de dokter hem aanrade meer vloeistoffen te drinken, zette hij 10 extra flessen Grols op zijn menu. Daarnaast at hij bijna uitsluitend vet spek, waar hij het vlees afsneed voor alle katten die hij tegenkwam. Hij waste zich op Zaterdag in een teiltje, en had geen verwarming in huis.De ramen stonden zomer en winter wijd open. Ik laadde hem vaak in mijn eend om kalveren te kopen en te zeuren met afgelegen wonende boertjes. Leuk man.
Ik zag hem later terwijl hij in een gang van het ziekenhuis,(mijn vrouw moest bevallen) met een club oude kerels uit volle borst psalmversjes zong. Hij was toen 96 jaar.
Een oom werd op 30 jarige leeftijd aangeraden dagelijks 1 Jaffa sinaasappel te eten en zich verder te voeden met havermoutpap en vetspek, hij kreeg ook een pilletje voor zijn maag. Hij werd midden 90. Dronk thuis water uit een put.
Als hij wekelijks zijn pillen haalde, (10 km fietsen) bracht hij de grootste Jaffa mee voor het meisje van de apotheek. De man rookte een pijp en was houthakker in de Kroondomeinen tot zijn pensioen.
Het zit hem in de genen.

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 9:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:

Dat kan. Als anderen eten zitten zij niet te wachten om getrakteerd te worden op sigarettenrook. Dat is smerig.

Quote:
Omdat iemand verderop het niet kan uitstaan dat iemand anders geniet.
Of al bij het zien van een sigaret hysterisch wordt.

Welnee, ik zal laatst op het terras, een dame naast me had keurig gewacht en zei "Ik zag dat jullie zo smakelijk aan het eten waren en wilde dat niet verpesten met mijn sigarettenrook, vinden jullie het erg nu jullie klaar zijn dat ik één opsteek bij mijn glas wijn?" Dat lief mens kon ik wel knuffelen. Hoffelijkheid en rekening houden met anderen is nog niet uitgestorven. En prima dat zij haar sigaret opstak.

Quote:
Die moet gelijk aan de valium maar een sigaretje kalmeert ook.

Een sigaret kalmeert juist niet.

Quote:
Rokers houden zich altijd gedeisd en de meeste drinkers ook.
Jij praat over een generatie die nooit opgevoed is.
Wat jij hier beschrijft, zie je dat ook? Straalbezopen, zuippauzes ????
Ik heb het alleen meegemaakt met studenten tijdens de ontgroening maar verder nooit.
Ja als je naar bepaalde plaatsen gaat zoals Albufeira of Loret of Ibiza of Zandvoort.
Dus de verwende generatie.

Als overlast wordt veroorzaakt is dat niet best. Doorgaans zal jij geen hinder ondervinden als ik een biertje tik.

Quote:
Anti-rokers zijn absoluut intolerant en als daarna iemand begint met anti-alcohol en het wordt politiek dan zie ik dat ook gebeuren.
Vooral als het PC wordt om rekening te houden met de moslims die niet drinken en plotseling gekwetst zijn.
Dat zie ik gewoon gebeuren, vooral met de acties van BLM KOZP en de rest van die anarchisten.

Gisteren in Spanje heerlijk tapas gegeten met een Italiaanse vriendin.

Lekker hè, ben je al jaloers?
Zij dronk 2 glaasjes wijn en ik een fles water want ik moest nog terugrijden.
En we rookten beiden. Dit moet verboden worden.....
Allemaal normale mensen om ons heen en geen Hollanders te bekennen.

PS als iemand drinkt dan is het nog geen alcoholist.
Trouwens de meeste alcoholisten zitten thuis te drinken.
Een fles jenever per dag. Iemand die 4 biertjes drinkt of 2 glazen G&T is geen alcoholist.

Weet niet wat je bedoelt met anti-roker, ik wil geen overlast ondervinden van andermans verslaving. That's all.

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 9:12 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Poendert schreef:
Een vrijgezelle kennis van ons dronk een liter jenever per dag, toen de dokter hem aanrade meer vloeistoffen te drinken, zette hij 10 extra flessen Grols op zijn menu. Daarnaast at hij bijna uitsluitend vet spek, waar hij het vlees afsneed voor alle katten die hij tegenkwam. Hij waste zich op Zaterdag in een teiltje, en had geen verwarming in huis.De ramen stonden zomer en winter wijd open. Ik laadde hem vaak in mijn eend om kalveren te kopen en te zeuren met afgelegen wonende boertjes. Leuk man.
Ik zag hem later terwijl hij in een gang van het ziekenhuis,(mijn vrouw moest bevallen) met een club oude kerels uit volle borst psalmversjes zong. Hij was toen 96 jaar.
Een oom werd op 30 jarige leeftijd aangeraden dagelijks 1 Jaffa sinaasappel te eten en zich verder te voeden met havermoutpap en vetspek, hij kreeg ook een pilletje voor zijn maag. Hij werd midden 90. Dronk thuis water uit een put.
Als hij wekelijks zijn pillen haalde, (10 km fietsen) bracht hij de grootste Jaffa mee voor het meisje van de apotheek. De man rookte een pijp en was houthakker in de Kroondomeinen tot zijn pensioen.
Het zit hem in de genen.

Ah. De ome Piet die rookte en 100 was. Het kon niet uitblijven.

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 9:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Alleen als alcoholisten voor net zoveel overlast gaan zorgen als rokers. Het is een vrij simpele wisselwerking. Als roker moet je je vooral gedeisd houden en zoveel mogelijk rekening houden met je omgeving. Doe je dat niet, komen er juridische gevolgen.

Geldt ook voor alcoholisten. Als deze overal straalbezopen opduiken, zuippauzes op werk willen, speciale drinkerscoupé's in treinen etc... reken maar dat de boel juridisch ingeperkt gaat worden.

Actie = Reactie.

Precies dat Cliff. De roker heeft zelf in de hand hoever het rookbeleid wordt opgerekt. Als zij het asociale gedrag voortzetten zal de overheid vrijheden steeds verder inperken. Helaas denken rokers te kortzichtig, zij blijven weerstand geven tegen het antirookbeleid en eigenen zich het recht op roken toe binnen de kaders van de verboden. Het recht om overlast te bezorgen heeft echter niemand. Zolang dit niet landt zal er ook niets veranderen.

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 17:04 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Precies dat Cliff. De roker heeft zelf in de hand hoever het rookbeleid wordt opgerekt. Als zij het asociale gedrag voortzetten zal de overheid vrijheden steeds verder inperken...

Definieer asociaal gedrag. Ik rook niet maar van mij mag er buiten op het terras gerust gerookt worden. Ik vind dat niet asociaal, vele niet-rokers vinden dat echter wel asociaal.

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 18:19 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Zolang mijn kleren niet gaan stinken naar de hobby van een ander vind ik het prima. Voordat één en ander juridisch werd ingeperkt stonken mijn haar en kleren altijd naar de verslaving van anderen. Pas nadat er juridisch ingegrepen werd, en met heel veel weerstand vanuit de rokers, werd het zo dat de overlast die ik ervoer ingeperkt werd.

BerichtGeplaatst: Za Aug 08, 2020 22:54 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Tedje van Es schreef:
Cliox schreef:
Precies dat Cliff. De roker heeft zelf in de hand hoever het rookbeleid wordt opgerekt. Als zij het asociale gedrag voortzetten zal de overheid vrijheden steeds verder inperken...

Definieer asociaal gedrag. Ik rook niet maar van mij mag er buiten op het terras gerust gerookt worden. Ik vind dat niet asociaal, vele niet-rokers vinden dat echter wel asociaal.

Juist Tedje, eerst wordt het binnen verboden en zelfs na eerst toestaan van "rookruimtes" van de overheid en met grote investeringen van de ondernemers, wordt plots klap, door die schijnheilige schurk Blokhuizen, ook dit verboden.
Hebben de ondernemers nog schade vergoedingen gekregen?
Iedereen moest buiten roken, oké maar zodra de anti rokers naar buiten willen, willen ze weer een verbod.

Cliox schreef:
Als overlast wordt veroorzaakt is dat niet best. Doorgaans zal jij geen hinder ondervinden als ik een biertje tik.

Nou volgens Cliff, die ook niet drinkt, sta je gauw te lallen. Pas op.

Quote:
Een sigaret kalmeert juist niet.

Grappig, ik heb leren roken tijdens mijn opleiding in het ziekenhuis en wel op de Operatie Kamer.
Het was een vreselijke operatie met een amputatie van een been.
Ik moest dat been opvangen in een plastic zak en buiten de deur zetten.
Een been van een volwassen man is heel zwaar.
Maar goed, daarna in de koffiekamer waar iedereen rookten.
Chirurgen, anesthesisten en de OK verpleegkundigen.
Ik zat lijkwit te bibberen met mijn koffiekop en een chirurg gaf mij een sigaret en zei "goed voor je zenuwen".
Ik stopte met bibberen maar vond het niet lekker.
Ik had toen een vriendje die medisch student was en hij rookte shag.
En shag is wel lekker. En je moet eerst rollen dus je rookt minder.
Trouwens toen ik in 2013 in Eindhoven was, waar mijn man in het ziekenhuis lag, stond ik buiten te roken.
Naast een verpleegkundige en ik vroeg haar waar de artsen rookten.
Ze moest lachen en zei; achter het gebouw, buiten zicht.

In Faro ziekenhuis roken artsen ook buiten bij de kiosk met een kop koffie en een telescoop rond hun nek.
In ieder geval niet stiekem maar gewoon open en bloot.
Nicotine is goed tegen stress.

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg