Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Discussie rookverbod horeca (2) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 250, 251, 252
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 11:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Ja je bent baas in je eigen huis maar een horeca eigenaar is dat ook in zijn eigen zaak.

Het wordt een beetje een herhalingsfestival van holle kreten die reeds zijn weerlegd. Als horeca-ondernemer heb jij je te conformeren aan vigerende wetgeving:

Ten eerste zijn er de regels die voor elk bedrijf gelden:
- Inschrijving in het Handelsregister
- Aanmelden bij de Belastingdienst
- Personeel aannemen

Daarnaast zijn er specifieke regels en vergunningen voor het horecabedrijf:
- Drank- en horecavergunning
- Exploitatievergunning
- Bedrijfschap
- Horeca en bestemmingsplan
- Bouwvergunning
- Wet milieubeheer (meldingsplicht)
- Gebruiksvergunning
- Voedsel en Waren Autoriteit
- Terrasvergunning
- Reclamevergunning
- Speelautomatenvergunning
- Stichting BUMA/STEMRA, SENA en Videma
- Brochure over strijdige regels in de horeca
- Brochure over strijdige regels in het recreatiebedrijf

Bron: horeca-wijzer.

De scope van de Tabaks- en rookwarenwet staat beschreven in artikel 1, eerste lid, van de Drank- en Horecawet.
Dus dat baas zijn in eigen huis betekent niet dat je roken mag toelaten.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Feb 23, 2020 11:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:

De grootste vervuilers zijn trouwens gezinnen met kinderen.

Heeft niet met roken te maken.

Quote:
Dus jij vindt als een niet roker in een rook coupe zit, die kan eisen dat de sigaretten gedoofd worden?

Een rookcoupé bestaat niet meer. Een conducteur heeft ook recht op een rookvrije werkplek dus roken in de trein is niet toegestaan.

Quote:
Waar het mij omgaat is "waarom je als een kleine kroeg, geen rookvergunning kunt krijgen"?

Die vraag hebben we beantwoord, omdat er dan geen cafés meer zijn waar niet gerookt wordt. De onderbouwing kun je een keer of 50 teruglezen.

Quote:
Maar in bejaarden tehuizen mogen de oudjes niet meer roken!!!

Correct. Zij moesten de verpleging vragen om te roken. De meeste bejaarden in een tehuis slijten daar hun laatste levensfase en zijn vaak zo ver heen dat ze niet (meer) roken. De enkeling die wel rookt, doen dat buiten, of in een daarvoor ingerichte ruimte.
BerichtGeplaatst: Ma Feb 24, 2020 0:40 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Oh oh oh Cliox, ik heb het over de tijd dat er wel een rookcabine was in de trein.
En daar heb ik de leukste mensen ontmoet. Twee en een half uur, intercity Maastricht Amsterdam.
En de niet rokers hadden geen last....mijn vraag aan Jip was, als een NIET roker, die wagon binnen zou stappen, kan die eisen dat men stopt met roken? Dus niet gaan schoemelen met mijn vraag.
Conducteurs klagen dat zij niet eens op het perron kunnen roken. Houd toch op met "recht" op. Je lijkt wel Natubico met Recht op...stilte tijdens carnaval...

Jip had het er over dat rokers hun asbakje van de auto op straat legen. Mijn antwoord was dat families de grootste vervuilers zijn. Ik heb stranden opgeruimd met een groep mensen en het meeste afval was ... luiers...plastic flessen, blikjes sardines, zelfs condooms en ook trossen met vishaken aan een vislijn. Mijn hond rollende over het zand en zij had zo'n tros met 5 haken in haar huid. Mijn man probeerde die los te maken met een knijptang maar kreeg ook een haak door zijn duim. Ik begon te lachen want moeten we nu naar een dierenarts of naar de eerste hulp want ze zaten beiden vast aan deze haken.

Nogmaals: waarom geen cafés met een rookvergunning? Dus 4 miljoen mensen worden gediscrimineerd.
Straks mag er niet meer gedronken worden, alleen maar thee of koffie en als die gezondheids-waanzin doorzet.

Mensen in een bejaarden tehuis betalen hiervoor en dan heb je recht om te drinken en te roken.
Dus oude mensen buiten zetten in de kou....is dit een methode om snel van ze af te komen?
Het zijn geen kleine kinderen en het laatste wat ik las was dat kinderen op de basis school al staan te blowen in de pauze. Dat zijn KINDEREN en die worden niet gecorrigeerd. Maar bejaarden mensen wel???

Dus geen rekening met de 30% die rookt maar wel met de 5% die Halal vlees eet?

BerichtGeplaatst: Ma Feb 24, 2020 1:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
als een NIET roker, die wagon binnen zou stappen, kan die eisen dat men stopt met roken?

Ja, want roken is geen recht.

Quote:
Houd toch op met "recht" op.

Rokers denken dat ze het recht hebben om te roken. Hebben ze niet.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 24, 2020 1:31 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

CLIFF in een rookwagon mag je roken en daarom waren er rookwagons.
Dus het was een RECHT dat je daar mocht roken.
Je mocht nergens anders roken maar wel in een rookwagon.
Dus die anti roker moet oprotten naar de rest van de rookvrije trein.
Nu moet je niet dictatoriaal worden.
Je begint te lijken op een calvinist.
Dus als jij tegen alcohol bent dan ga je eisen dat niemand in een café een biertje mag drinken?
Ben je tegen carnaval dan moet dat ook stoppen in Brabant en Limburg?
Verder zijn er nu heel veel Shisha bars en daar mag dus gerookt worden door een waterpijp.
Tabak of opium.
Jij kunt daar naar binnen gaan en thee drinken en waterpijp roken.
Er wordt geen alcohol geschonken dus je bent bevrijd van dronken gasten.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 24, 2020 10:03 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
CLIFF in een rookwagon mag je roken en daarom waren er rookwagons. Dus het was een RECHT dat je daar mocht roken.

Dat hebben rokers ervan gemaakt ja. Een recht om te roken. Je kunt het ook zo stellen: in principe mocht je in een rook-wagon roken, zolang niemand er last van had. Als iemand je zou vragen je sigaret te doven, was je verplicht dit te doen. Zouden we die regel ook in cafe's gehad hebben, dan waren alle rook beperkende wetten er niet gekomen.

't Is vrij simpel Elisabeth: daar waar rokers het roken als een recht gaan zien, daar zal het recht ook ingeperkt gaan worden. En bestaat immers nergens een recht op het veroorzaken van overlast. Het wordt gedoogd... het kán geen recht zijn.

Quote:
Dus die anti roker moet oprotten naar de rest van de rookvrije trein.

En waar heeft deze houding de rokers gebracht? Ze mogen nu nergens in de trein meer roken. En op heel veel andere plekken ook niet.... maar ga vooral door met die arrogante houding want dan zal er steeds meer beperking komen.

Quote:
Nu moet je niet dictatoriaal worden. Je begint te lijken op een calvinist.

Wie niet horen wil moet voelen Elisabeth. En rokers gaan het steeds meer voelen. Op alle plekken.

Quote:
alcohol
carnaval
Shisha bars
waterpijp.
opium.
thee drinken en waterpijp roken.
geen alcohol

Het gaat hier over roken. De rokers zijn er expert in om constant te wijzen naar andere groepen... maar laten we het hier bij roken houden.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 26, 2020 0:19 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Dat hebben rokers ervan gemaakt ja. Een recht om te roken. Je kunt het ook zo stellen: in principe mocht je in een rook-wagon roken, zolang niemand er last van had. Als iemand je zou vragen je sigaret te doven, was je verplicht dit te doen.

NEE, daarom was er een rook wagon. Iedereen die niet rookte, wist dat je alleen in deze wagon mag roken.
Dus iemand die daar gaat zitten en gaat klagen, kan naar een andere wagon gaan. Het is ook verboden om in die andere wagons te roken. Waarom gaat een niet roker in een rook wagon zitten? Om te zieken. Dit is het toppunt van arrogantie. En eigenlijk het toppunt van minachting en macht vertoon en dictatuur. Dus JIJ gaat naar een coffeeshop en gaat klagen over mensen die een joint roken....die zeggen toch ook dat je naar een koffiehuis kunt gaan! In een plaats waar je mag roken heb je recht om te roken. Jij gaat naar een disco en gaat klagen over het volume van de muziek? Jij vindt dat het de plicht is van een disco om de volume naar beneden te draaien? Probeer dat eens.

BerichtGeplaatst: Wo Feb 26, 2020 7:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Helaas moest die conducteur ook de rookwagon binnen om kaartjes te controleren en werd daarmee blootgesteld aan giftige sigarettenrook. Los van het feit dat de deuren van de rookwagon vaak openstonden en de smerige sigarettenlucht door de hele trein te ruiken was. De reizigers die direct naast de rookwagen verbleven hadden tevens last van de sigarettenrook en je raadt het al, als de rokers werden aangesproken, werd niet altijd tof gereageerd door de rokers. Een algeheel verbod is dan een logisch gevolg. Ook hier heeft de roker de hand overspeeld.
BerichtGeplaatst: Wo Feb 26, 2020 12:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Waarom gaat een niet roker in een rook wagon zitten? Om te zieken. Dit is het toppunt van arrogantie.

Ehm... het kan natuurlijk ook zijn dat de niet-rokers coupé vol was?

Bovendien: exact die houding die je nu ten toon spreidt kwam ik ook tegen in café's. Denk je werkelijk dat iemand zijn sigaret in een café zou uitdoen als daarom gevraagd werd? Nee.

Over arrogantie gesproken. Rokers hebben hun hand overspeeld. Ze zijn in de minderheid maar schreeuwen het hardst en drongen hun gedrag op aan anderen. Dat verlies je uiteindelijk vanzelf.

De rest, vooral de verwijzing naar dictaturen, is niets meer dan het in de slachtofferrol kruipen van de roker die zijn verslaving bedreigd ziet.

Quote:
coffeeshop
joint roken
koffiehuis
disco
volume van de muziek

Hou het nou eens bij roken.

BerichtGeplaatst: Do Feb 27, 2020 11:14 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
Helaas moest die conducteur ook de rookwagon binnen om kaartjes te controleren en werd daarmee blootgesteld aan giftige sigarettenrook. Los van het feit dat de deuren van de rookwagon vaak openstonden en de smerige sigarettenlucht door de hele trein te ruiken was. De reizigers die direct naast de rookwagen verbleven hadden tevens last van de sigarettenrook en je raadt het al, als de rokers werden aangesproken, werd niet altijd tof gereageerd door de rokers. Een algeheel verbod is dan een logisch gevolg. Ook hier heeft de roker de hand overspeeld.

Ha ha, de meeste conducteurs roken zelf en die klagen nu dat ze niet even op het perron mogen roken want ook daar heeft de anti-rook maffia toegeslagen. Buiten op een winderig perron.....
En als sigarettenrook zo giftig was dan leefden er nog weinig rokers. De deuren van een rookwagon waren altijd dicht. Ik heb jarenlang met de intercity gereisd van Maastricht naar Amsterdam dus ik weet dit Cliff. Nu zit je verhaaltjes uit je duim te zuigen.
Ik ga trouwens een ode schrijven voor de aansteker. Van de zomer zat ik op een terras en een man komt naar mij toe en vroeg of hij mijn aansteker mocht gebruiken. Toen hij die neerlegde zei hij "dankie". Ik hoorde zijn accent en dat was uit Zimbabwe. Ik stond op en vroeg of ik hem mocht omarmen en het bleek dat zijn vrouw was geboren in Zambia maar opgegroeid in Rhodesie. Vrienden van mij uit Zambia (verdreven boeren uit Zimbabwe) waren ook in de buurt aan het zeilen. Gegevens uitgewisseld en een aantal keren met z'n alle geluncht. Heel leuk en mijn vrienden met zeilboot, kenden iedereen die zij kenden behalve elkaar. Deze spontane ontmoeting kwam door een aansteker.

BerichtGeplaatst: Do Feb 27, 2020 19:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
De deuren van een rookwagon waren altijd dicht. Ik heb jarenlang met de intercity gereisd van Maastricht naar Amsterdam dus ik weet dit Cliff. Nu zit je verhaaltjes uit je duim te zuigen.

Huh? Ga je van roken ook al minder zien?

Quote:
Deze spontane ontmoeting kwam door een aansteker.

Geweldig.

BerichtGeplaatst: Do Feb 27, 2020 20:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:

Ha ha, de meeste conducteurs roken zelf en die klagen nu dat ze niet even op het perron mogen roken want ook daar heeft de anti-rook maffia toegeslagen. Buiten op een winderig perron.....

En toch is die conducteur ook een werknemer en heeft hij of zij recht op een rookvrije werkplek.
Dat rokers nu ook niet op het perron mogen roken hebben zij aan zichzelf te danken. Niet alleen lagen perrons bezaait met sigarettenpeuken en werd de wet met voeten getreden door rokers, ook werden mensen die aangaven last te hebben van sigarettenrook, of rokers wezen op de regels, onheus bejegend en zelfs uitgescholden. Dus moest de overheid ingrijpen en de rookwet weer wat oprekken. Rokers zijn nu eenmaal hardleers.

Quote:
En als sigarettenrook zo giftig was dan leefden er nog weinig rokers. De deuren van een rookwagon waren altijd dicht. Ik heb jarenlang met de intercity gereisd van Maastricht naar Amsterdam dus ik weet dit Cliff. Nu zit je verhaaltjes uit je duim te zuigen.

Onzin. Ik heb jaren lang in Heerlen gestudeerd en daar stond de deur vaak open. De deur achter je sluiten in een Intercity was gewoon onhandig, zeker met een rugzak op.

Quote:
Ik ga trouwens een ode schrijven voor de aansteker. Van de zomer zat ik op een terras en een man komt naar mij toe en vroeg of hij mijn aansteker mocht gebruiken. Toen hij die neerlegde zei hij "dankie". Ik hoorde zijn accent en dat was uit Zimbabwe. Ik stond op en vroeg of ik hem mocht omarmen en het bleek dat zijn vrouw was geboren in Zambia maar opgegroeid in Rhodesie. Vrienden van mij uit Zambia (verdreven boeren uit Zimbabwe) waren ook in de buurt aan het zeilen. Gegevens uitgewisseld en een aantal keren met z'n alle geluncht. Heel leuk en mijn vrienden met zeilboot, kenden iedereen die zij kenden behalve elkaar. Deze spontane ontmoeting kwam door een aansteker.

Kaarsen op een terras moet ook gewoon kunnen.
BerichtGeplaatst: Vr Feb 28, 2020 15:22 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Elisabeth schreef:
Cliff schreef:
Dat hebben rokers ervan gemaakt ja. Een recht om te roken. Je kunt het ook zo stellen: in principe mocht je in een rook-wagon roken, zolang niemand er last van had. Als iemand je zou vragen je sigaret te doven, was je verplicht dit te doen.

NEE, daarom was er een rook wagon. Iedereen die niet rookte, wist dat je alleen in deze wagon mag roken.
Dus iemand die daar gaat zitten en gaat klagen, kan naar een andere wagon gaan. Het is ook verboden om in die andere wagons te roken. Waarom gaat een niet roker in een rook wagon zitten? Om te zieken. Dit is het toppunt van arrogantie. En eigenlijk het toppunt van minachting en macht vertoon en dictatuur. Dus JIJ gaat naar een coffeeshop en gaat klagen over mensen die een joint roken....die zeggen toch ook dat je naar een koffiehuis kunt gaan! In een plaats waar je mag roken heb je recht om te roken. Jij gaat naar een disco en gaat klagen over het volume van de muziek? Jij vindt dat het de plicht is van een disco om de volume naar beneden te draaien? Probeer dat eens.

Euhm, Elisabeth, dus iemand die gaat zitten roken in een niet-roken coupé, heeft het grootste gelijk van de wereld?
Misschien overbodig, ik rook ook. En nog steeds. En zelfs ik vind dat dit beleid aan de roker zelf te wijten valt.
Zelfs ik, als roker, vind dat sigaretten stinken. Nu, op dit moment, ligt een sigaret te smeulen in de asbak rechts van mij. Het stinkt. Dus ik neem gauw even een trekje. Cool

Leuke anekdote over die aansteker. Zelf verzonnen of echt gebeurt?
Ik heb ook een anekdote. Of het leuk is, mag jij bepalen.
Ik kende ooit iemand die astma had en toch rookte. Stel je voor, je zit tegenover iemand die in haar ene hand een peuk heeft en in de andere hand een inhalator.
Dus mevrouw neemt een trekje, inhaleert tot diep in haar longen, blaast de rook uit, zuigt dan aan die inhalator en klept verder.
Ik snap zoiets niet. Als ik zo zou moeten leven, zou ik acuut stoppen met roken. Of met het leven. Maar goed.
Ik maakte een opmerking over haar bizarre gedrag en kreeg vervolgens haar commentaar. "Hoezo? Het is gezellig, eentje roken en een beetje klessebessen?'
Om vervolgens in een kotsverwekkende hoestbui uit te barsten. Echt, je hoorde haar longen door dat lijfje klotsen.
Walgelijk.
Ik ben daar nooit meer naar toe gegaan.

En het is algemeen bekend: Zwijgen is toestemmen.
Dus jij vindt het geen probleem als Jan en Alleman zijn volle asbakken in jouw tuin of huis komt leeggooien?

https://www.bing.com/images/search?q=volle+asbakken&FORM=HDRSC2

Geen reclame voor jouw properheid, but who cares?

https://www.youtube.com/watch?v=H2di83WAOhU

BerichtGeplaatst: Za Feb 29, 2020 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
Weerwoord Beheer

Laatste waarschuwing aan Lampje: je bericht is opnieuw verwijderd. Je weet dat je gedrag strijdig is met het reglement van Weerwoord en daar verklaar je jezelf akkoord mee. Bevalt het reglement je niet? Ga dan op een andere site posten.

Niet meer doen dus. - Weerwoord Beheer.

BerichtGeplaatst: Za Mrt 14, 2020 21:02 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Edit Weerwoord Beheer: Jip & Elisabeth: Blijf in gesprek op de inhoud en stop met het over en weer met modder gooien.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 7:02 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Sinds gisteren is de accijns van een pak sigaretten fors gestegen. Maar liefst 1€ per pak sigaretten. Helaas verdwijnt die euro extra in de staatskas want had liever gezien dat deze naar de zorg ging. Verder wordt de boel flink aangescherpt om het roken verder terug te dringen. NS stopt met de verkoop van sigaretten en bij Schiphol verdwijnen akelige rookruimtes. Roken op terrassen staat al langer ter discussie. Het beweegt langzaam de juiste richting uit.

Bron: Roken is bah!
BerichtGeplaatst: Do Apr 02, 2020 17:53 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Eens. Laat Mark Rutte toch de pleuris krijgen.
Of beter nog.. ik durf het bijna niet te zeggen.

Twisted Evil

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg