Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Discussie rookverbod horeca (2) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 249, 250, 251, 252, 253  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 19, 2020 13:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Poendert schreef:

Van mij mag je doen wat je wilt, als een ander daar maar geen last van heeft.

Dat is nu precies het punt. Wil je roken, prima, maar niet in mijn bijzijn. Ik wil geen last hebben van jouw ongezonde hobby.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Jan 25, 2020 10:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Gisteren was de kapper bij mij en vertelde mij een schokkend verhaal. Hij trof zijn moeder thuis in bed aan. Op sterven na dood. Letterlijk. Ternauwernood overleeft zij de gevolgen van verschillende longziektes en aandoeningen waarbij roken ten grondslag ligt. Ze ligt twee weken op de IC mag naar huis waar zij (en haar gezin) vervolgens vrolijk weer start met roken. Eind goed, al goed, iedereen weer aan de sigaret. Rolling Eyes
BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 18:56 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
Gevolg is dat er geen keuze is. Iedere café-eigenaar vraagt zo'n sticker aan. Dan laat ik het feit dat personeel recht heeft op een veilige en gezonde werkplek even voor wat het is. Het zijn vooroorlogse gedachten. In de tijd dat de dinosaurus nog rondliep zou dit een succes kunnen zijn, dat stadium zijn wij echt gepasseerd.

Je hebt het niet begrepen. Het gaat niet om een sticker, het gaat om een vergunning.
Net zo als een coffeeshop waar men Wiet kan roken en koffie kan drinken.
Ik ga daar echt niet naar binnen om koffie te drinken want ik hou niet van wiet geur.
Net zo als horeca een Drankvergunning moeten hebben om alcohol te verkopen.

Ik had in mijn café een hele goede afzuiger aan het plafon en iedere week werden de filters schoongemaakt.
Zelfs met 100 man studenten feest, was de ruimte binnen 10 minuten de rook weggezogen.
En als nu zelfs rookruimtes, die eerst werden toegestaan, plotseling verboden zijn dan is Nederland een dictatuur geworden. Hoeveel kleine cafeetjes zijn al verdwenen en over de kop gegaan? En krijgen ze vergoeding over hun investering van over €10.000,- ???

En buiten roken is BUITEN en vaak staan terrassen langs wegen waar auto's en scooters langs rijden met uitlaatgassen. Maar het Nederlandse volk is zo geïndoctrineerd dat het opvalt in Portugal.
Buiten op een terras waar je ook kunt eten, langs de rivier en veel Portugezen roken. Dan zitten daar eigenwijze Hollanders te kuchen en te wapperen met hun handen.... terwijl er geen rook is maar ze zien iemand verderop roken. Veel Portugezen vragen aan mij wat er aan de hand is en ik zeg Maluku. Ondertussen rennen Hollandse kinderen als gekken over het terras en gedragen zich als gestoorden. Ze worden niet gecorrigeerd want ze worden VRIJ opgevoed.

Over peuken, hier staat bij de ingang van iedere supermarkt een afvalbak en bovenop een asbak, dus geen peuken op de grond. In het park staat naast ieder bankje een afvalbak. In straten staan afvalbakken. De straten worden iedere dag geveegd en de vuilnis wagen komt 6 dagen per week langs om 12 uur s'nachts. Daar kan NEDERLAND iets van leren.

Nederland is de grootste Narco Staat buiten Columbia en ouders vinden het normaal als kinderen pilletjes gebruiken of zich indrinken thuis, voordat ze fietsend naar een disco gaan om middernacht (16 jaar oud)
Ik was geschokt over het verhaal van een 16 jarig meisje die in Hilversum dood gevonden is op de spoorbaan. Ingedronken thuis, drugs in de Disco en nooit meer thuis gekomen. Ouders werden wakker gemaakt door de politie, dus ze zijn gaan slapen!!!

Maar een bruin café waar jong en oud elkaar ontmoeten, kunnen schaken of kaarten met een biertje en een sigaret, zijn crimineel! Dus opa die iedere dag naar zijn stamcafé ging voor een borreltje, een sigaartje en een praatje, zit nu eenzaam in zijn flatje te verpieteren.
Cleanair is een hele fascistische organisatie die subsidie krijgt en ondertussen pakken de belastingen de hoge accijnzen op tabak. Ik denk dat er binnenkort meer geld te verdienen is met illegale (waar dus geen belasting over betaald is) tabak dan met drugs. O ja D66 wil harddrugs legaliseren... Cleanair stopt niet want dan zijn ze hun hoge inkomsten kwijt. En Blokhuis is een heel eng mannetje die waarschijnlijk ook niet drinkt dus moet de horeca kapot. Geen enkel gevoel van empathie en hij vindt zich zelf zo goed, bah.

Dit is Nederland op zijn smalst.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 27, 2020 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
Gisteren was de kapper bij mij en vertelde mij een schokkend verhaal. Hij trof zijn moeder thuis in bed aan. Op sterven na dood. Letterlijk. Ternauwernood overleeft zij de gevolgen van verschillende longziektes en aandoeningen waarbij roken ten grondslag ligt. Ze ligt twee weken op de IC mag naar huis waar zij (en haar gezin) vervolgens vrolijk weer start met roken. Eind goed, al goed, iedereen weer aan de sigaret. Rolling Eyes

Verschillende longziektes?
Er bestaan 28 soorten en de meeste zijn zeldzaam of erfelijk.
Of komen door astma of werken in asbest mijnen.
Bronchitis is een bacteriële infectie net zo als longontsteking.
Roken ligt niet overal ten grondslag maar is wel makkelijk voor de anti-rokers.

https://www.longfonds.nl/alle-longziekten

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 5:55 Plaats reactie Reageer met quote
Liz

Elisabeth schreef:

Historisch correcter zou zijn: New York op zijn smalst.

Echter, ík vond Burgemeester Michael Bloomberg, die daarmee in 2012 zijn nek uitstak, een held. En een visionair, die gelukkig vele ogen geopend heeft.
BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 5:58 Plaats reactie Reageer met quote
Liz

Elisabeth schreef:

Hoe zit het dan met het coronavirus, dat longontsteking veroorzaakt?
BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 8:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Sorry voor het opknippen maar het is zo onsamenhangend dat ik niet één verhaal kan typen. Ik beperk mijn reactie tot het rookbeleid. Alles daar omheen doet er niet toe en leidt af.

Elisabeth schreef:
Je hebt het niet begrepen. Het gaat niet om een sticker, het gaat om een vergunning.

Dat verandert niets aan het effect. Indien een vergunning een vrijbrief is om roken weer toe te laten schaft elke ondernemer een vergunning aan. Een gevolg is dat de niet-roker geen keuze meer heeft en personeel wederom wordt blootgesteld aan kankerverwekkende stoffen. Dat stadium zijn we al heel lang gepasseerd. Ik mag hopen dat we met de stand der techniek en wetenschap niet terug naar het steentijdperk willen.

Quote:
Net zo als een coffeeshop waar men Wiet kan roken en koffie kan drinken.

In mijn bericht van 25 december schreef ik het volgende:

”Verder vraag jij je af waarom er overal coffeeshops zijn en stel je dat je daar drugs mag roken! Daarmee bewijs je dat je de feiten niet op een rijtje hebt. Er mocht enkel en alleen in rookruimtes in een coffeeshops gerookt worden. Deze rookruimtes worden eveneens in de ban gedaan, ook coffeeshops zullen vanaf april 2020 gecontroleerd worden.

De kleinere coffeeshops zochten intussen naar alternatieven, zo bieden zij sinds het rookverbod veelal herbalmixen (dus kruiden i.p.v. tabak) aan die met cannabis kan worden gemengd voor een jointje. Paul Blokhuis heeft echter aangeven ook deze herbalmixen in de ban te doen.”

Laten we in het kader van efficiëntie afspreken dat je hier op reageert en niet over een maand wederom gaat brallen dat in een coffeeshop gerookt mag worden. Dat is namelijk feitelijk onjuist.

Quote:
Net zo als horeca een Drankvergunning moeten hebben om alcohol te verkopen.

Een coffeeshop heeft een vergunning om wiet te verkopen.

Quote:
Ik had in mijn café een hele goede afzuiger aan het plafon en iedere week werden de filters schoongemaakt.
Zelfs met 100 man studenten feest, was de ruimte binnen 10 minuten de rook weggezogen.
En als nu zelfs rookruimtes, die eerst werden toegestaan, plotseling verboden zijn dan is Nederland een dictatuur geworden. Hoeveel kleine cafeetjes zijn al verdwenen en over de kop gegaan? En krijgen ze vergoeding over hun investering van over €10.000,- ???

Ik was je voor. Ook hier een copy-paste:

“En mocht je op de proppen komen met de dooddoener dat het rookverbod de strop is voor horeca, de horeca doet het beter dan tevoren! Ze profiteren van de hoogconjunctuur en scoren al vier jaar oprij stijgende cijfers.”
Bron: Quotenet.

Als aanvulling op het bovenstaande: Ik kijk naar mijn eigen omgeving zijn er enkel en alleen horecagelegenheden bijgekomen. Geen kroeg is gesloten als zogenaamd gevolg van het rookverbod, de cijfers bewijzen eveneens het tegendeel. Alleen de roker roept dit en steekt zijn of haar hoofd in het zand als feiten worden gepresenteerd.
BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 9:11 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Over peuken, hier staat bij de ingang van iedere supermarkt een afvalbak en bovenop een asbak, dus geen peuken op de grond. In het park staat naast ieder bankje een afvalbak. In straten staan afvalbakken. De straten worden iedere dag geveegd en de vuilnis wagen komt 6 dagen per week langs om 12 uur s'nachts. Daar kan NEDERLAND iets van leren.

Make that the cat wise.

Quote:
Nederland is de grootste Narco Staat buiten Columbia en ouders vinden het normaal als kinderen pilletjes gebruiken of zich indrinken thuis, voordat ze fietsend naar een disco gaan om middernacht (16 jaar oud)

Ik ken geen ouder die dat normaal vind. Iemand op het forum die het prima vind dat zijn of haar dochter van 16 harddrugs gebruikt?

Quote:
Ik was geschokt over het verhaal van een 16 jarig meisje die in Hilversum dood gevonden is op de spoorbaan. Ingedronken thuis, drugs in de Disco en nooit meer thuis gekomen. Ouders werden wakker gemaakt door de politie, dus ze zijn gaan slapen!!!

Ja?

Quote:
Maar een bruin café waar jong en oud elkaar ontmoeten, kunnen schaken of kaarten met een biertje en een sigaret, zijn crimineel! Dus opa die iedere dag naar zijn stamcafé ging voor een borreltje, een sigaartje en een praatje, zit nu eenzaam in zijn flatje te verpieteren.

Welnee, deze mensen gaan gewoon nog naar de kroeg.

Verder schreef je dat je mensen zonder meer uit de kroeg kunt bonjouren. Ik heb het voor je uitgezocht en mijn bevinding gedeeld maar tot op heden geen reactie mogen ontvangen:

Elke onderneming is gebonden aan wetten en (spel)regels. Dus dat EIGEN bedrijf is geen argument om roken weer toe te laten. Verder stel je dat een eigenaar iedereen zomaar eruit mag zetten, dat is feitelijk onjuist. Bijgesloten wat spelregels die daarbij komen kijken om binnen de vigerende wetgeving te handelen. Klik hier!
BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2019/11/22/roken-op-schoolpleinen-vanaf-augustus-2020-verboden

Ook hier: de rokers hebben dit volledig aan zichzelf te danken.

Punt 1: Bij bijna alle scholen waar ik kom en waar de schoolpleinen nog niet rookvrij waren, daar stonden leerlingen wel voor de deur te roken. Ondanks bordjes dat je bv. in een straal van 10 meter van de deur niet mocht roken.

Punt 2: het aantal peuken wat er op de grond lag, ondanks de aanwezigheid van speciale brandvrije vuilnisbakken, was ongekend. Blijkbaar is het de roker teveel om de peuk ook echt weg te gooien in de bak. Een standaard actie is op de grond pleuren, uittrappen en naar binnenlopen. Ik heb er eens op gelet maar zo'n beetje alle rokers doen dit.

Punt 3: Daar waar lokalen of kantoorruimtes in de zomer hun raam open hebben staan, dicht bij de voordeur van de school, daar waait de rooklucht naar binnen. Je kunt er iets van zeggen maar reken maar dat geen enkele roker ook maar een schijntje begrip daarvoor heeft. Standaard reactie: je moet niet zeiken, ik sta immers buiten.

En dus is het weer zover... de wetgever grijpt in. Met dank aan de rokers zelf die totaal geen rekening met hun omgeving willen houden. Weer wordt hun terrein afgebakend en worden ze teruggedrongen. Voortaan mogen ze bij de slagboom gaan roken op openbare grond. Nu ken ik wat scholen met flinke schoolpleinen en ik ken ook scholen die buiten een afgedekte rookplek hebben zodat de roker ook tijdens regenbuien even droog kan gaan staan.

Dit laatste kan de roker, door zijn eigen aso-gedrag, nu weer vergeten. Roken op schoolpleinen wordt verboden, er moet gerookt worden op openbare grond. Daar mag de school dan ook geen overdekte rookplek installeren. En dus kan de roker 50 meter lopen naar het eind van het schoolplein, door de regen, om daar in de regen zijn sigaretje te gaan roken.

En natuurlijk hebben de niet-rokers dat allemaal veroorzaakt... denkt de roker.

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 13:04 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Anti rokers zijn net als anti drinkers finaal doorgeslagen.
Dat er vroeger minder per persoon werd gerookt komt door de werkzaamheden. Nu kan men als men als men daar behoefte aan had, de hele dag met een sigaret in zijn mond lopen. zeker aan een bureautje. Dat kon in mijn jeugd niet. Toen ik als houthakker de kost verdiende kon ik tijdens de werkzaamheden niet roken. je had beide handen nodig anders verongelukte je. Ook op zee kon men tijdens de werkzaamheden niet roken, dan werd je sigaret zeiknat.
Over het algemeen zijn tegenwoordig de meeste anti-rokers een bepaald soort mensen. De ontevreden zeikers namelijk die nooit tevreden zijn.
Ikzelf rook en drink al 20 jaar niet meer. Daar heb ik geen enkele moeite mee, ondanks de overdreven verhalen van mensen die stopten met roken. Dat zijn het ergsten.
Als ik er geen last van heb mag men van mij roken tot men blauw ziet. Ik wil niet dat men rookt in mijn huis, maar buiten is men vrij. Wil links nog meer regeltjes?

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 19:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
Toen ik als houthakker de kost verdiende kon ik tijdens de werkzaamheden niet roken. je had beide handen nodig anders verongelukte je. Ook op zee kon men tijdens de werkzaamheden niet roken, dan werd je sigaret zeiknat.

Tjonge jonge, wat een problemen had je vroeger. Daar heb ik nooit bij stil gestaan. Ik denk dat ik mijn mening over Boomers moet herzien, ze hebben het toch wel zwaar gehad.

BerichtGeplaatst: Di Jan 28, 2020 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Poendert schreef:
Anti rokers zijn net als anti drinkers finaal doorgeslagen.
Dat er vroeger minder per persoon werd gerookt komt door de werkzaamheden. Nu kan men als men als men daar behoefte aan had, de hele dag met een sigaret in zijn mond lopen. zeker aan een bureautje. Dat kon in mijn jeugd niet. Toen ik als houthakker de kost verdiende kon ik tijdens de werkzaamheden niet roken. je had beide handen nodig anders verongelukte je. Ook op zee kon men tijdens de werkzaamheden niet roken, dan werd je sigaret zeiknat.
Over het algemeen zijn tegenwoordig de meeste anti-rokers een bepaald soort mensen. De ontevreden zeikers namelijk die nooit tevreden zijn.
Ikzelf rook en drink al 20 jaar niet meer. Daar heb ik geen enkele moeite mee, ondanks de overdreven verhalen van mensen die stopten met roken. Dat zijn het ergsten.
Als ik er geen last van heb mag men van mij roken tot men blauw ziet. Ik wil niet dat men rookt in mijn huis, maar buiten is men vrij. Wil links nog meer regeltjes?

Ja oké, en je ben voornemens die LP nog een keer of 10 af te spelen?
BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 2:15 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Liz schreef:
Elisabeth schreef:

Hoe zit het dan met het coronavirus, dat longontsteking veroorzaakt?

Corona is inderdaad een virus, net zo als een verkoudheid of een griep.
Komt niet door roken.
En er zijn bacteriële infecties zoals bronchitis.

Een virus infectie is niet te bestrijden met anti-biotica, de bacteriële infectie wel.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 3:20 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
Dat verandert niets aan het effect. Indien een vergunning een vrijbrief is om roken weer toe te laten schaft elke ondernemer een vergunning aan. Een gevolg is dat de niet-roker geen keuze meer heeft en personeel wederom wordt blootgesteld aan kankerverwekkende stoffen.

Quote:
Ik kijk naar mijn eigen omgeving zijn er enkel en alleen horecagelegenheden bijgekomen. Geen kroeg is gesloten als zogenaamd gevolg van het rookverbod, de cijfers bewijzen eveneens het tegendeel.

Goh waarom zou elke ondernemer een vergunning kopen? Het gaat toch goed.
Ik heb het over de rookruimtes die werden toegestaan en plotseling worden ze verboden?
Waarom! Niemand heeft daar toch last van? Dus wetten veranderen zonder democratie.
Mooi is dat, plotseling komt er een wet dat je geen open haard meer mag hebben in je eigen huis.
Quote:
Verder vraag jij je af waarom er overal coffeeshops zijn en stel je dat je daar drugs mag roken! Daarmee bewijs je dat je de feiten niet op een rijtje hebt. Er mocht enkel en alleen in rookruimtes in een coffeeshops gerookt worden. Deze rookruimtes worden eveneens in de ban gedaan, ook coffeeshops zullen vanaf april 2020 gecontroleerd worden.

Ik heb altijd mensen in coffeeshops zien roken op een kruk voor het raam, nooit gehoord over rookruimte want iedereen rookt daar. Alleen mag je wiet niet meer mengen met tabak dus worden ze eerder stoned.
Maar ik heb een kranten bericht gevonden dat dit ook verboden gaat worden.

https://nos.nl/artikel/2319438-d66-zwengelt-discussie-over-legalisering-drugs-aan.html

D66 wil een open discussie starten over de regulering van verboden drugs als xtc, cocaïne, paddo's en ghb. Ook wil de partij een staatscommissie instellen die gaat kijken hoe het Nederlandse drugsbeleid gemoderniseerd kan worden. Het uitgangspunt daarbij is om de gezondheidsrisico's van drugs zo laag mogelijk te houden en de gezondheid, veiligheid en het welzijn van de samenleving als geheel zo goed mogelijk te waarborgen.

Wat een gek land is Nederland toch. Dus door legaliseren worden de gezondheidsrisico's zo laag mogelijk gehouden?? En hoe kan de politie controleren als ze achter het stuur zitten? Met alcohol kun je blazen.
En met een sigaret achter het stuur is het veilig, appen niet.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 4:49 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2019/11/22/roken-op-schoolpleinen-vanaf-augustus-2020-verboden

Ook hier: de rokers hebben dit volledig aan zichzelf te danken.

Kinderen mogen niet roken noch drinken dus waarom wordt dat niet gehandhaafd op schoolpleinen?

Punt 1: Bij bijna alle scholen waar ik kom en waar de schoolpleinen nog niet rookvrij waren, daar stonden leerlingen wel voor de deur te roken. Ondanks bordjes dat je bv. in een straal van 10 meter van de deur niet mocht roken.

Schuld van de school en ouders. In Portugal kan dit niet omdat rond iedere school een hoog hek staat en er zit een bewaker bij dat hek dus niemand kan er in of er uit zonder zijn toestemming.

Punt 2: het aantal peuken wat er op de grond lag, ondanks de aanwezigheid van speciale brandvrije vuilnisbakken, was ongekend. Blijkbaar is het de roker teveel om de peuk ook echt weg te gooien in de bak. Een standaard actie is op de grond pleuren, uittrappen en naar binnenlopen. Ik heb er eens op gelet maar zo'n beetje alle rokers doen dit.

Kwestie van opvoeding, die zelfde kinderen gooien ook het papiertje van hun kauwgom op de grond.
Trouwens mensen gooien van alles weg, plastic waterflessen zijn de grootste afval die ik vind.
Worden de schoolpleinen niet schoongemaakt? Kunnen ook leerlingen doen in de pauze

Punt 3: Daar waar lokalen of kantoorruimtes in de zomer hun raam open hebben staan, dicht bij de voordeur van de school, daar waait de rooklucht naar binnen. Je kunt er iets van zeggen maar reken maar dat geen enkele roker ook maar een schijntje begrip daarvoor heeft. Standaard reactie: je moet niet zeiken, ik sta immers buiten.

Waarom waait dat naar binnen? Als er een wind staat dan waait het weg.
Dus het gaat om de rooklucht - geur en niet om de rook.

En dus is het weer zover... de wetgever grijpt in. Met dank aan de rokers zelf die totaal geen rekening met hun omgeving willen houden. Weer wordt hun terrein afgebakend en worden ze teruggedrongen. Voortaan mogen ze bij de slagboom gaan roken op openbare grond. Nu ken ik wat scholen met flinke schoolpleinen en ik ken ook scholen die buiten een afgedekte rookplek hebben zodat de roker ook tijdens regenbuien even droog kan gaan staan.

Nee rokers krijgen nergens een plek dus geef ze een plek.

Dit laatste kan de roker, door zijn eigen aso-gedrag, nu weer vergeten. Roken op schoolpleinen wordt verboden, er moet gerookt worden op openbare grond. Daar mag de school dan ook geen overdekte rookplek installeren. En dus kan de roker 50 meter lopen naar het eind van het schoolplein, door de regen, om daar in de regen zijn sigaretje te gaan roken.

Roken op schoolpleinen bestaat alleen in Nederland. In de VS zat ik van 8 uur tot en met 5 uur op school.
Een half uurtje lunch in het cafetaria en een uur verplicht sporten. Dus niemand kon buiten roken want je schema was vol. En er was geen schoolplein, wel sportvelden. Trouwens het is te gek voor woorden dat het verbod van roken op schoolpleinen als laatste wordt toegepast en als eerste in de horeca, met name het café.

En natuurlijk hebben de niet-rokers dat allemaal veroorzaakt... denkt de roker.

Het ligt er aan, mensen zoals Blokhuis is een fanatieke man die gewoon zijn moraal aan iedereen op wil leggen.
Het volgende verbod wordt alcohol of met een knipkaart controle.
Na het derde biertje krijg je niets meer want je moet naar bed.
Ik haat overdreven "gezondheidswaanzin" en een rookvrije en gezonde generatie is natuurlijk een lachertje.
Vooral als XTC en Cocaïne wordt gelegaliseerd.
En dan, scooters verbieden en motors en joggen want dat is slecht voor je knie gewrichten.
Sport ook want de laatste tijd sterven er jonge voetbalspelers op het veld met een hartstilstand!
Eigenlijk begint het te lijken op Nazi Duitsland waar roken werd verboden en sporten werd verplicht om het Duitse volk gezond te maken

https://www.forces-nl.org/open-brief-aan-staatssecretaris-blokhuis/

https://www.forces-nl.org/horeca-verwacht-problemen-bij-verbod-rookruimtes/

Kijk naar de video op deze pagina.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 5:23 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Make that the cat wise.

Waarom kom je niet kijken? Ik woon hier en ik vertel geen leugens.

Welnee, deze mensen gaan gewoon nog naar de kroeg.

Hoe weet jij dat? Ken je ze!

Verder schreef je dat je mensen zonder meer uit de kroeg kunt bonjouren. Ik heb het voor je uitgezocht en mijn bevinding gedeeld maar tot op heden geen reactie mogen ontvangen:

Sorry, ik ben niet geabonneerd dus mis ik een reactie en er zijn hier veel topics

Elke onderneming is gebonden aan wetten en (spel)regels. Dus dat EIGEN bedrijf is geen argument om roken weer toe te laten. Verder stel je dat een eigenaar iedereen zomaar eruit mag zetten, dat is feitelijk onjuist. Bijgesloten wat spelregels die daarbij komen kijken om binnen de vigerende wetgeving te handelen. Klik hier!

Je mag niemand discrimineren maar je mag wel een groep weigeren waarvan je weet dat die problemen gaan veroorzaken. Zoals voetbal hoolicans of mensen waarvan ik wist dat het drugdealers zijn of iemand die b.v. vrouwen lastig vielt of iemand die dronken binnen komt. JIJ bent de baas en niet de klanten. En klanten hebben ook recht dat ze veilig zijn en niet dat er plotseling Hell Angels binnen komen. Je mag iemand weigeren die zomers zonder T-shirt of overhemd binnen komt. Jij hebt geen flauw idee hoe de horeca (cafés dus geen restaurants) werkt. Ik stond op vrijdag en zaterdag nacht tot 3 uur achter de bar en je probeert iedereen er uit te krijgen met sluitingstijd. Daarna de kas op maken en schoonmaken. Het is een heel zwaar beroep en veel geleerd met mensen kennis. En met die regeltjes die typisch zijn geschreven door iemand die misschien HBO horeca heeft gedaan en daarna doorstroomt naar Horeca Nederland (waar ik lid van geweest bent) maar die zelf nooit een eigen bedrijf heeft gehad. Die waarschijnlijk niet weet hoe hij om 23 uur moet omgaan met dronken voetbal hoolicans of met een Somalier die een mes trek of met Engelse toeristen die op je terras cocaine gaan snuiven. Weekendje Amsterdam van 4 Engelse jongens, 2 gingen terug in een body bag. En dat gebeurd op jouw terras. En ambulances en politie. Nou dan mag ik wel een sigaretje opsteken of moet ik een XTC pil nemen!

BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 9:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:

Goh waarom zou elke ondernemer een vergunning kopen? Het gaat toch goed.
Ik heb het over de rookruimtes die werden toegestaan en plotseling worden ze verboden?
Waarom! Niemand heeft daar toch last van? Dus wetten veranderen zonder democratie.
Mooi is dat, plotseling komt er een wet dat je geen open haard meer mag hebben in je eigen huis.

Het is niet anders. Overigens ben ik het wel eens dat het niet chique is om ondernemers eerst duizenden euro's te laten investeren en dan het verbod doortrekken zonder tegemoetkoming in gemaakte kosten.

Quote:

Ik heb altijd mensen in coffeeshops zien roken op een kruk voor het raam, nooit gehoord over rookruimte want iedereen rookt daar. Alleen mag je wiet niet meer mengen met tabak dus worden ze eerder stoned.
Maar ik heb een kranten bericht gevonden dat dit ook verboden gaat worden.

Die rookruimtes zijn er wel. En ja, er zijn coffeeshops die de wet met voeten treden, dat geldt ook voor horeca-gelegenheden. Ik ken zelfs restaurants waar een asbak in de keuken staat en personeel mag roken. Neemt niet weg dat het niet is toegestaan.

Quote:
https://nos.nl/artikel/2319438-d66-zwengelt-discussie-over-legalisering-drugs-aan.html[/qui

D66 wil een open discussie starten over de regulering van verboden drugs als xtc, cocaïne, paddo's en ghb. Ook wil de partij een staatscommissie instellen die gaat kijken hoe het Nederlandse drugsbeleid gemoderniseerd kan worden. Het uitgangspunt daarbij is om de gezondheidsrisico's van drugs zo laag mogelijk te houden en de gezondheid, veiligheid en het welzijn van de samenleving als geheel zo goed mogelijk te waarborgen.

Wat een gek land is Nederland toch. Dus door legaliseren worden de gezondheidsrisico's zo laag mogelijk gehouden?? En hoe kan de politie controleren als ze achter het stuur zitten? Met alcohol kun je blazen.
En met een sigaret achter het stuur is het veilig, appen niet.

Het is inderdaad een gek voorstel van D66. Ik verwacht ook niet veel steun.
BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 9:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:

Ik ben in 2018 in Portugal geweest. Een oud-collega woont er. We bellen en chatten nog met grote regelmaat. Om dit soort berichten moeten we kostelijk lachen. In Portugal deponeert echt niet iedereen keurig zijn of haar sigarettenpeuk in de asbak. Of spreken we af dat als ik ook maar één peuk op straat zie liggen jij mijn reis en verblijf financiert? Dan wil ik best een kijkje komen nemen.

Quote:

Net zo min als jij deze mensen kent. Die komt dus als een boomerang terug.

Quote:
Je mag niemand discrimineren maar je mag wel een groep weigeren waarvan je weet dat die problemen gaan veroorzaken. Zoals voetbal hoolicans of mensen waarvan ik wist dat het drugdealers zijn of iemand die b.v. vrouwen lastig vielt of iemand die dronken binnen komt. JIJ bent de baas en niet de klanten. En klanten hebben ook recht dat ze veilig zijn en niet dat er plotseling Hell Angels binnen komen. Je mag iemand weigeren die zomers zonder T-shirt of overhemd binnen komt. Jij hebt geen flauw idee hoe de horeca (cafés dus geen restaurants) werkt. Ik stond op vrijdag en zaterdag nacht tot 3 uur achter de bar en je probeert iedereen er uit te krijgen met sluitingstijd. Daarna de kas op maken en schoonmaken. Het is een heel zwaar beroep en veel geleerd met mensen kennis. En met die regeltjes die typisch zijn geschreven door iemand die misschien HBO horeca heeft gedaan en daarna doorstroomt naar Horeca Nederland (waar ik lid van geweest bent) maar die zelf nooit een eigen bedrijf heeft gehad. Die waarschijnlijk niet weet hoe hij om 23 uur moet omgaan met dronken voetbal hoolicans of met een Somalier die een mes trek of met Engelse toeristen die op je terras cocaine gaan snuiven. Weekendje Amsterdam van 4 Engelse jongens, 2 gingen terug in een body bag. En dat gebeurd op jouw terras. En ambulances en politie. Nou dan mag ik wel een sigaretje opsteken of moet ik een XTC pil nemen!

Je gaat dus vootbalhooligans in hetzelfde hokje plaatsen als mensen die roken vinden stinken? Je snapt toch zeker zelf wel dat het geen steek houdt. Ik blijf erbij dat als ik jou als ondernemer wijs op het overtreden van de vigerende wet het geen valide argument is om mij te weren. Ik blijf ik er ook bij dat jij als ondernemer naar gelang je eigen inzicht en wensen de wettelijke kaders niet kunt verruimen. Iedere ondernemer acteert keurig binnen het wettelijke kader. Als ik in jou kroeg last heb omdat er wordt gerookt, worden de sigaretten keurig uitgemaakt en kan ik rookvrij genieten van mijn vriendelijk geserveerd speciaal biertje.
BerichtGeplaatst: Wo Jan 29, 2020 22:36 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik ben in 2018 in Portugal geweest. Een oud-collega woont er. We bellen en chatten nog met grote regelmaat. Om dit soort berichten moeten we kostelijk lachen. In Portugal deponeert echt niet iedereen keurig zijn of haar sigarettenpeuk in de asbak. Of spreken we af dat als ik ook maar één peuk op straat zie liggen jij mijn reis en verblijf financiert? Dan wil ik best een kijkje komen nemen.

Oh 1 x in Portugal geweest! Hoe lang, een weekje in Albufeira?
Hoe lang woont je oud collega daar en waar?
Ik woon hier 20 jaar en de straten worden iedere dag geveegd en de vuilnis wagen komt 6 x per week, s'nacht langs.
Dit is typisch Hollands, arrogant en eigenwijs.
Natuurlijk liggen er hier en daar peuken maar niet veel, mensen blijven vervuilers. (toeristen)
Maar er staan asbakken bij supermarkten dus liggen daar geen peuken.

Ook niet in de parkjes en dat valt mij altijd op.
Ik ga hier mee met een clubje om de bermen schoon te maken, het meeste afval zijn plastic waterflessen.

Net zo min als jij deze mensen kent. Die komt dus als een boomerang terug.

Oh, ik ken nog oude klanten en die blijven dus thuis.

Je mag niemand discrimineren maar je mag wel een groep weigeren waarvan je weet dat die problemen gaan veroorzaken. Zoals voetbal hooligans of mensen waarvan ik wist dat het drugdealers zijn of iemand die b.v. vrouwen lastig vielt of iemand die dronken binnen komt. JIJ bent de baas en niet de klanten. En klanten hebben ook recht dat ze veilig zijn en niet dat er plotseling Hell Angels binnen komen. Je mag iemand weigeren die zomers zonder T-shirt of overhemd binnen komt. Jij hebt geen flauw idee hoe de horeca (cafés dus geen restaurants) werkt. Ik stond op vrijdag en zaterdag nacht tot 3 uur achter de bar en je probeert iedereen er uit te krijgen met sluitingstijd. Daarna de kas op maken en schoonmaken. Het is een heel zwaar beroep en veel geleerd met mensen kennis. En met die regeltjes die typisch zijn geschreven door iemand die misschien HBO horeca heeft gedaan en daarna doorstroomt naar Horeca Nederland (waar ik lid van geweest bent) maar die zelf nooit een eigen bedrijf heeft gehad. Die waarschijnlijk niet weet hoe hij om 23 uur moet omgaan met dronken voetbal hooligans of met een Somaliër die een mes trek of met Engelse toeristen die op je terras cocaïne gaan snuiven. Weekendje Amsterdam van 4 Engelse jongens, 2 gingen terug in een body bag. En dat gebeurd op jouw terras. En ambulances en politie. Nou dan mag ik wel een sigaretje opsteken of moet ik een XTC pil nemen!

Je gaat dus vootbalhooligans in hetzelfde hokje plaatsen als mensen die roken vinden stinken? Je snapt toch zeker zelf wel dat het geen steek houdt. Ik blijf erbij dat als ik jou als ondernemer wijs op het overtreden van de vigerende wet het geen valide argument is om mij te weren. Ik blijf ik er ook bij dat jij als ondernemer naar gelang je eigen inzicht en wensen de wettelijke kaders niet kunt verruimen. Iedere ondernemer acteert keurig binnen het wettelijke kader. Als ik in jou kroeg last heb omdat er wordt gerookt, worden de sigaretten keurig uitgemaakt en kan ik rookvrij genieten van mijn vriendelijk geserveerd speciaal biertje.

Waar beweer ik dat? Je verdraait mijn hele verhaal. Echt Hollands.
Ik heb alleen maar uitgelegd dat je als horeca eigenaar mensen mag weigeren en/of uitzetten.
En als een horeca bedrijf een Rook Vergunning heeft dan kan niemand eisen dat er niet gerookt mag worden omdat een fanatieke anti-roker binnen komt. Die kan naar een rookvrij café gaan.
Dus in Nederland mag een horeca ondernemer dus niets meer zeggen wat er gebeurd in zijn eigen bedrijf?
Dus de Somaliër die een mes trek, moet ik negeren! Wat doe jij, drink jij je speciaal biertje op of ga je rennen?
Oh en die cocaïne was gemengd met strychnine gif. Gekocht op straat van een drugdealer.
Omdat van handhaven van drugdealers niet bestaat.
Nog erger, advocaat van een kroongetuige wordt op straat neer geknald en maar zeiken over een LEGALE sigaret.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 12:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 18:28 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Liz schreef:
Elisabeth schreef:

Historisch correcter zou zijn: New York op zijn smalst.

Echter, ík vond Burgemeester Michael Bloomberg, die daarmee in 2012 zijn nek uitstak, een held. En een visionair, die gelukkig vele ogen geopend heeft.

Een held, een dictator bedoel je. Omdat hij gestopt is, moet iedereen stoppen.
New York heeft meer dan 8 miljoen inwoners en miljoenen auto's.
Maar een sigaretje roken mag niet?
Ben benieuwd hoe hij dit onder controle kan houden behalve door er een antirook Gestapo op te zetten.

Maar in New York zijn er hotels waar je mag roken en clubs.
Het probleem met antirokers is dat ze al gaan gillen als ze het op afstand zien.
Net zo als mensen die bang zijn voor honden en op afstand al gaan beven.

https://www.nyc.com/best-of-new-york/best_bars_for_smokers_in_new_york.2159/51/

BerichtGeplaatst: Za Feb 01, 2020 13:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Ik woon hier 20 jaar en de straten worden iedere dag geveegd en de vuilnis wagen komt 6 x per week, s'nacht langs.
Natuurlijk liggen er hier en daar peuken maar niet veel, mensen blijven vervuilers. (toeristen)

Oké. Dan laat de supermarkt bij jou om de hoek de enige supermarkt zijn waar mensen de peuken keurig in de asbak deponeren, in Nederland (en de rest van de wereld) is dat niet en ik heb het over het rookverbod in Nederland.

Quote:

Natuurlijk ken jij mensen die thuisblijven als gevolg van het rookverbod, iedere roker kent deze mensen. Net als iedere roker opvalt dat mensen die roken ouder worden en gezonder zijn, want gerookt vlees houdt langer. Toch? De omgeving van de roker spreekt de statistieken en feiten altijd tegen en dat heeft natuurlijk niets te maken met struisvogelgedrag van de roker. Rolling Eyes

Stap eens uit die bubbel, Elisabeth.

Quote:
Ik heb alleen maar uitgelegd dat je als horeca eigenaar mensen mag weigeren en/of uitzetten.

Voor een derde maal, dat is feitelijk onjuist. Ik wil je uitnodigen om dit te lezen. Elke onderneming is gebonden aan wetten en (spel)regels.

Quote:
En als een horeca bedrijf een Rook Vergunning heeft dan kan niemand eisen dat er niet gerookt mag worden omdat een fanatieke anti-roker binnen komt. Die kan naar een rookvrij café gaan.

Dat blijf je herhalen zonder dat je ook maar één keer reageert op het onderbouwd weerwoord. Ik zal deze wederom copy-pasten:
Indien een vergunning een vrijbrief is om roken weer toe te laten schaft elke ondernemer een vergunning aan. Een gevolg is dat de niet-roker geen keuze meer heeft en personeel wederom wordt blootgesteld aan kankerverwekkende stoffen. Dat stadium zijn we al heel lang gepasseerd. Ik mag hopen dat we met de stand der techniek en wetenschap niet terug naar het steentijdperk willen.

Quote:
Dus in Nederland mag een horeca ondernemer dus niets meer zeggen wat er gebeurd in zijn eigen bedrijf?

Natuurlijk wel. Binnen de vigerende wetgeving.

Quote:
Dus de Somaliër die een mes trek, moet ik negeren! Wat doe jij, drink jij je speciaal biertje op of ga je rennen?

Ik heb een link naar het 'huisregels en deurbeleid' van de Horeca Stichting Nederland bijgesloten. Het bericht bevat de interpretatie van wet- en regelgeving. Als je deze nu eens doorleest dan hoef je ook niet met deze silly voorbeelden aan te komen. Al snapt ieder weldenkend mens dat een persoon weigeren of verwijderen op basis van het bijdragen van wapens een gegronde reden is. Daarvoor hoef ik zelfs niet de wetboeken voor open te slaan.
BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 16:08 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliox schreef:
Elisabeth schreef:

Oké. Dan laat de supermarkt bij jou om de hoek de enige supermarkt zijn waar mensen de peuken keurig in de asbak deponeren, in Nederland (en de rest van de wereld) is dat niet en ik heb het over het rookverbod in Nederland.

Quote:

Natuurlijk ken jij mensen die thuisblijven als gevolg van het rookverbod, iedere roker kent deze mensen. Net als iedere roker opvalt dat mensen die roken ouder worden en gezonder zijn, want gerookt vlees houdt langer. Toch? De omgeving van de roker spreekt de statistieken en feiten altijd tegen en dat heeft natuurlijk niets te maken met struisvogelgedrag van de roker. Rolling Eyes

Stap eens uit die bubbel, Elisabeth.

Quote:

Voor een derde maal, dat is feitelijk onjuist. Ik wil je uitnodigen om dit te lezen. Elke onderneming is gebonden aan wetten en (spel)regels.

Quote:

Dat blijf je herhalen zonder dat je ook maar één keer reageert op het onderbouwd weerwoord. Ik zal deze wederom copy-pasten:
Indien een vergunning een vrijbrief is om roken weer toe te laten schaft elke ondernemer een vergunning aan. Een gevolg is dat de niet-roker geen keuze meer heeft en personeel wederom wordt blootgesteld aan kankerverwekkende stoffen. Dat stadium zijn we al heel lang gepasseerd. Ik mag hopen dat we met de stand der techniek en wetenschap niet terug naar het steentijdperk willen.

Quote:

Natuurlijk wel. Binnen de vigerende wetgeving.

Quote:

Ik heb een link naar het 'huisregels en deurbeleid' van de Horeca Stichting Nederland bijgesloten. Het bericht bevat de interpretatie van wet- en regelgeving. Als je deze nu eens doorleest dan hoef je ook niet met deze silly voorbeelden aan te komen. Al snapt ieder weldenkend mens dat een persoon weigeren of verwijderen op basis van het bijdragen van wapens een gegronde reden is. Daarvoor hoef ik zelfs niet de wetboeken voor open te slaan.

Cliox, Ik heb voor 14 jaar lang een eigen horeca bedrijf gehad.
Ik denk dat ik meer weet dan jij.
Ik heb je voorbeelden gegeven DUS....
Wij waren 7 dagen open en we waren 2 dagen per jaar dicht. Met kerstmis.
Geen zin om open te blijven voor 3 zielige mannen.
Ik heb ook mijn al horeca papieren.
Dranken wet en hygiëne
Sociale hygiëne
En HACCP
Wat wil je nog meer?

Verder liep ik vrijdag avond naar een café waar een feestje was.
Buiten roken mensen, binnen niet.
En onderweg moest ik aan jou denken (gek genoeg)
Want alle straten waren brand schoon.
Dat is anders als de toeristen hier komen.
En bij iedere supermarkt staat een afvalbak en asbak.
Er zijn hier 5 grote supers en dus niet om de hoek.....

En hier is een café die pas om 21.30 open gaat, waar je binnen mag roken.
Wat is toch het probleem??

BerichtGeplaatst: Zo Feb 02, 2020 18:34 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:

Cliox, Ik heb voor 14 jaar lang een eigen horeca bedrijf gehad.
Ik denk dat ik meer weet dan jij.

Blijkbaar niet. Horeca Stichting Nederland geeft prima tekst en uitleg over de interpretatie van wet-en regelgeving omtrent het deurbeleid. Dat is niet overeenkomstig aan dat wat jij beweert. Los van het feit dat het bijna utopisch denken is dat je mensen kunt weigeren omdat zij anders denken of last hebben van sigarettenrook.

Quote:
Ik heb je voorbeelden gegeven DUS....

Je hebt voorbeelden gegeven van personen die je de zaak hebt uitgezet. Dat kan. Ondernemers die de wet overtreden is niets nieuws. Ik kan ook voorbeelden noemen dat een Taxi 80 reed waar je 50 mocht en niet is aangehouden. Dat betekent niet dat je 80 mag rijden waar 50 de aangegeven maximum snelheid is.

Quote:
Wij waren 7 dagen open en we waren 2 dagen per jaar dicht. Met kerstmis.
Geen zin om open te blijven voor 3 zielige mannen.
Ik heb ook mijn al horeca papieren.
Dranken wet en hygiëne
Sociale hygiëne
En HACCP
Wat wil je nog meer?

Rookvrij.

Quote:
Verder liep ik vrijdag avond naar een café waar een feestje was.
Buiten roken mensen, binnen niet.
En onderweg moest ik aan jou denken (gek genoeg)
Want alle straten waren brand schoon.
Dat is anders als de toeristen hier komen.
En bij iedere supermarkt staat een afvalbak en asbak.
Er zijn hier 5 grote supers en dus niet om de hoek.....

En hier is een café die pas om 21.30 open gaat, waar je binnen mag roken.
Wat is toch het probleem??

Fijn dat je aan me denkt Elisabeth. Wink

Verder heb ik geen probleem met roken maar wil ik er geen last van hebben.
BerichtGeplaatst: Ma Feb 03, 2020 1:49 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Oh oh oh,
In mijn tijd was roken toegestaan. Dat werd pas veel later verboden.
Verder leerde ik van de politie bijzondere wetten, die mij waarschuwde en samen met mij door de zaak heen liepen, om aan te wijzen waar drugdealers hun drugs kunnen verstoppen. Als groentje weet je dat niet.
O.a. in de stortbak van de toilet of onder een tafel.
Zodra er geld was, de toiletten verbouwd met een stortbak achter een muurtje.
En iedere avond onder tafels controleren.

Ze zeiden ook dat als ik een groep Marokkanen zou weigeren, zij naar de politie konden gaan en dan met de politie terug om ze als nog toe te laten......maar als dezelfde politie drugs zou vinden, mijn zaak konden sluiten.
Totaal krom. Ook al had ik hier niets mee te maken.
OK we hadden eerst gokkasten en Marokkanen hadden een apparaatje om op te klikken.
De gokkast betaalde niet uit....zij begonnen te krijsen. Ik heb de mensen van de gokkasten gebeld.
Die zeiden meteen dat er mee geschoemeld werd en we gingen buiten zoeken naar dit apparaatje.
De Marokkanen belden de politie, die beide partijen aanhoorden.
En die zei dat de Marokkanen ongelijk hadden en moesten vertrekken.
Eentje werd kwaad en begon te schreeuwen dat hij werd gediscrimineerd omdat hij zwarte haren had.
En dat..... lach niet..... tegen een Surinaamse agent.....
Die trok de Marokkaan over de bar uit woede.
Later kwam deze agent terug om ons te waarschuwen dat hij hoorde dat ze ons zouden doodschieten.
Alweer, de politie kan pas ingrijpen als ze ons hadden doodgeschoten....
En dat ze een klacht hadden ingediend tegen hem over discriminatie.
Ik heb aangeboden om als getuige, hem te verdedigen. Dus de gokkasten eruit.

Die Somaliër kwam binnen tegen sluitingstijd, samen met een jonge Amerikaan. Die was doodsbang maar betaalde voor zijn cola.
Ik zei gelijk dat er geen drugs werden gedeald. En de Amerikaan zei "nee nee".
Nadat de Somaliër na zijn bedreigingen vertrok, vertelde de Amerikaan dat hij tegen de Somaliër was opgelopen en dat die begon te schreeuwen dat daardoor zijn drugs in de goot vielen dus moest de hele jonge naïeve Amerikaan betalen. Die zag opeens Heineken en liep mijn café binnen uit angst. Ik vroeg of hij mee wilde naar de Warmondstraat om aan te melden bij de politie. Gedaan en op de politie computer zitten kijken. Ik schrok van die criminele gezichten en vroeg of die hier rondliepen, helaas ja. Ze wisten wie het was.
Maar als dus deze vent binnen was gekomen, alleen, mag ik hem geen toegang weigeren??? Ja dat mag.

Hoe laat je Hell's Angels vertrekken??? Ik zette klassieke muziek op. Je wordt steeds slimmer.
Maar 95% van de klanten waren geweldig en veel vaste klanten en ook vaste toeristen klanten. Studenten en Rugby teams, Leger des Heils en buurt bewoners. Mensen van het Waterlooplein markt en bekende Nederlanders. Adriaan van Dis, Rob van Hulst, Ramses Shaffy.
Ik heb Stan Houcke er uit gegooid, wat een onbeschofte vlegel.
Afstudeer borrels en BBQ's voor 100 man enz De Britse Navy kwam ook vaak langs.
Een keer per jaar kwam er een groep Duitse mannen binnen en gingen daarna voor een week op een boot door de kanalen van Nederland varen. En toen zeiden ze dat het volgende jaar ik tulpen zou krijgen. Ze kwamen terug en ik zei gelijk "waar zijn mijn tulpen"? En eentje ging gelijk weg en kwam terug met tulpen.

Dit was midden op de Wallen en dit gebied is/was behoorlijk veilig want er is/was sociale controle.
Een pakhuis uit 1599 met spoken op een hoog.
Echt waar, ook gehoord van de eerste eigenaar Jack de Rijk, een kunstschilder, die er een kunst café begon.
Ik wil er een boek over schrijven en de titel wordt "The cat with lipstick on his nose".
Onze zwart-witte kater ging naar bordelen en naar Casa Roso seksshow.
En hij kwam vaak terug met lipstick op zijn neus en parfum achter zijn oren.
Hij stond op de personeel lijst want hij zorgde ervoor dat we geen muizen hadden.
Dus de dierenarts en voedsel werd afgeschreven.
Hij was ook de meest gefotografeerde kat want iedereen vond hem geweldig.
Kinderen wilden vaak naar ons café komen voor deze kat.
Katten zijn nu ook verboden en rattengif ook want er komen honden binnen en kinderen.

Maar hier een video van Ricky's koffiehuis op de volgende gracht.
Zij gingen open om 6 uur (verboden) want de bouwvakkers wilden ook koffie drinken.
Ik ging hier vaak koffie drinken, krantje lezen en een broodje eten voordat ik open ging om 3 uur en zij sloten om 3 uur.
Ook hier worden mensen geweigerd als je luistert. En terecht.

En het was gewoon leuk om de verhalen te horen uit de buurt.

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg