Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Discussie rookverbod horeca (2) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 244, 245, 246  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 14:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Nee hoor. We hebben het hier expliciet over dat verhaal en over dat filmpje en over wat wel of geen fake is.

Prima, geen fake dus. Misschien wat 'aangedikt' in het termijn, maar dat is bijzaak.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 15:13 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Mijn reactie ging over Chemo Cliff en dat de foto die jij plaatste, iemand was die uitgeteerd is door chemo en niet door kanker.
Dus haaruitval, misselijkheid, gewicht verlies komt door de hele giftige Chemo.
En dan plaatsen ze die foto's op sigaretten pakjes.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 16:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Die chemo is geen hobby hè...

De kanker is de reden, de chemo is slechts het gevolg.

Maar ga als verpleegster vooral tekeer tegen de chemo terwijl je er zelf buiten nog eentje opsteekt...

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 16:53 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Prima, geen fake dus. Misschien wat 'aangedikt' in het termijn, maar dat is bijzaak.

Ik begrijp het even niet. Waar heb je het precies over?

BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2018 11:30 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Filmpje is niet fake.

Man is dood na een gruwelijke lijdensweg en laat vrouw met twee jonge kinderen achter.

Dat is het punt.

Dat jij iets vindt (wat totaal niet onderbouwd wordt) over de lengte van de lijdensweg doet totaal niet ter zake. Je kunt ook roepen dat het fake is omdat ziekenhuisbedden eigenlijk oranje zijn en niet wit. Doet ook niet ter zake.

BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2018 16:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Nou, lees dan de discussie even na; het punt was dat ik het ongeloofwaardig vond dat die man in 2 maanden tijd zo aftakelende.

BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2018 17:02 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Die chemo is geen hobby hè...

De kanker is de reden, de chemo is slechts het gevolg.

Maar ga als verpleegster vooral tekeer tegen de chemo terwijl je er zelf buiten nog eentje opsteekt...

Samen met artsen Cliff.
Maar als mensen met kanker zonder Chemo 4 jaar langer leven en mensen met Chemo binnen 30 dagen sterven dan is er iets flink mis.

BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2018 17:40 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Hier is nog een misser van Medische onderzoeken die ze onder het tapijt wilden vegen.

https://www.ad.nl/binnenland/inspectie-stelt-onderzoek-in-naar-umc-studie-met-veertien-doden~aa55596b/

BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2018 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Dit is helemaal van het lotje getikt.

https://www.ad.nl/politiek/joint-roken-in-coffeeshop-mag-binnenkort-niet-meer~af6c4e48/

Tabaksrook is ook in coffeeshops binnenkort verleden tijd. Klanten mogen een joint met tabak niet meer in de coffeeshop opsteken, heeft staatssecretaris Paul Blokhuis (Volksgezondheid) afgesproken met de deelnemers aan het zogeheten Nationaal Preventieakkoord.

Wie toch een joint met tabak wil roken, moet ‘m meenemen naar huis. Een joint met een kruidenmengsel mag nog wel, bevestigen ingewijden.

Ik dacht dat tabak legaal is en dat hasj en marihuana nog steeds illegaal is, maar wel gedoogd.

Dus roken mag wel, alleen niet tabak. Ik denk als deze drugs puur gerookt worden, iedereen extreem stoned wordt.
Dronken over straat is verboden maar stoned over straat is niet verboden?
En een joint produceert veel meer rook en stank dan een sigaret.
Die Paul Blokhuis, zal hij ooit een joint gezien hebben of geroken!
Weet hij het verschil of is hij gewoon een minkukel!

BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2018 19:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Nou, lees dan de discussie even na; het punt was dat ik het ongeloofwaardig vond dat die man in 2 maanden tijd zo aftakelende.

En mijn punt was dat dat er totaal niet toe doet.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2018 9:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Hahaaa!! Je laat me alweer lachen!
Jij begon meteen te sputteren toen Elisabeth en ik die 2 maanden aftakeling in twijfel trokken. Je haalde er zelfs een medicus uit jouw kennissenkring bij die beaamd heeft dat het tijdsbestek van 2 maanden klopt.

Ik quote mezelf even:
ik schreef:
En wat dat artikel betreft: het kan gewoonweg niet dat iemand zo snel aftakelt. Het is dus fake.
Afgezien daarvan ben ik het helemaal met je eens: roken is zeer ongezond*) en dat moet je dus niet doen.

De laatste regel heb je gemakshalve genegeerd....

BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2018 10:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Is het filmpje nou fake of niet? Want ik volg je niet meer hoor.

BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2019 17:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Dit is helemaal van het lotje getikt.

https://www.ad.nl/politiek/joint-roken-in-coffeeshop-mag-binnenkort-niet-meer~af6c4e48/

Tabaksrook is ook in coffeeshops binnenkort verleden tijd. Klanten mogen een joint met tabak niet meer in de coffeeshop opsteken, heeft staatssecretaris Paul Blokhuis (Volksgezondheid) afgesproken met de deelnemers aan het zogeheten Nationaal Preventieakkoord.

Wie toch een joint met tabak wil roken, moet ‘m meenemen naar huis. Een joint met een kruidenmengsel mag nog wel, bevestigen ingewijden.

Ik dacht dat tabak legaal is en dat hasj en marihuana nog steeds illegaal is, maar wel gedoogd.

Dus roken mag wel, alleen niet tabak. Ik denk als deze drugs puur gerookt worden, iedereen extreem stoned wordt.
Dronken over straat is verboden maar stoned over straat is niet verboden?
En een joint produceert veel meer rook en stank dan een sigaret.
Die Paul Blokhuis, zal hij ooit een joint gezien hebben of geroken!
Weet hij het verschil of is hij gewoon een minkukel!

Sigarettenrook is schadelijk voor de gezondheid en kan kanker veroorzaken. Daarom.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Jul 21, 2019 0:05 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Het wordt nog gekker, een man verliest zijn been door een aanslag in Albanië en hij stuurt de foto van zijn amputatie naar een arts in Frankrijk. Krijgt geen antwoord. Zijn zoon koopt een pakje sigaretten in Luxemburg ziet op het pakje de foto van de geamputeerde been van zijn vader staan. Met de mededeling dat je aders dichtslibben en dat deze man zijn been is verloren door roken.
Ik hoop dat hij een dikke compensatie krijg voor deze leugen en voor het misbruik van zijn foto, zonder toestemming. Die anti-rook maffia gaat wel heel ver met fake nieuws.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1211122551/man-vindt-eigen-amputatie-terug-op-sigarettenpakje

Trouwens steeds meer zie ik foto's van kinderen en dat belachelijk. Alle foto's zijn in scene gezet of misbruik van kinderen die ernstig ziek zijn en dat zijn ze niet omdat iemand in hun omgeving een sigaret rookte.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 21, 2019 10:09 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Het is wat onhandig maar bovenal onnodig. Er zijn voorbeelden genoeg waar de gevolgen van roken pijnlijk duidelijk worden.

Ik ben recent van werkgever gewisseld en houd mij bij mijn huidige werkgever onder andere bezig met blootstelling aan kwarts(stof). Werkgevers moeten miljoenen investeren om stofemissie te reduceren tot een aanvaardbaar minimum en maar goed ook, maar wat mag de werkgever verwachten van zijn werknemer?

Lees ook: https://www.ad.nl/ad-werkt/honderden-euro-s-voor-onproductieve-rokende-werknemers-als-ze-stoppen~acbff41d/?referrer=https://www.google.nl/
BerichtGeplaatst: Zo Jul 21, 2019 15:04 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Belachelijk, nog nooit gehoord van een rook pauze, wel van een koffie pauze en dan mag je toch roken?
Ook belachelijk om cadeau bonnen te geven! En dan maar controleren of je niet thuis hebt gerookt.
Verder heeft iedereen een pauze nodig want als je doorwerkt verslapt je aandacht.
"Rokers" zijn meer ziek?
Wat is die ziekte dan! Griep of buikloop of verkoudheid of ???
Griep en verkoudheid komt door een virus en buikloop door een bacterie, niet door roken.

Ik heb het eigenlijk over misplaatste foto's die leugens zijn en dat moeten ze stoppen.
Of er moeten foto's van zieke levers op flessen wijn geplakt worden.
En foto's van afschuwelijke auto ongelukken, achterop auto's geplakt worden.

Verleden week reed ik achter een bestelwagen aan en het was druk op de weg maar we reden ongeveer 70 km.
Plotseling ging de bestelwagen inhalen!
En knalde op een tegenligger, niet frontaal en deze wagen vloog naar de overkant tegen een paal op.
Naar de bestelwagen gelopen en de vrouw achter het stuur zat al op haar telefoon en schoof naar buiten.
Haar voet zag er lelijk uit, hoe het met die andere bestuurder was, weet ik niet want er ontstond al een opstopping achter mij.
Glas en plastic stukken vlogen over mijn dak heen maar geen schade. Ben daarna doorgereden want iedereen was al aan het bellen.
Was ze iets meer naar links gegaan dan waren er 2 doden + gewonden. Was ze aan het appen of bellen?

BerichtGeplaatst: Zo Jul 21, 2019 23:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Autorijden heeft nut, roken niet.

BerichtGeplaatst: Do Jul 25, 2019 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Precies.
BerichtGeplaatst: Do Jul 25, 2019 11:32 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:
Belachelijk, nog nooit gehoord van een rook pauze, wel van een koffie pauze en dan mag je toch roken?
Ook belachelijk om cadeau bonnen te geven! En dan maar controleren of je niet thuis hebt gerookt.
Verder heeft iedereen een pauze nodig want als je doorwerkt verslapt je aandacht.

Prima maar heb ik het niet over. Kanttekening is dat rokers vaak langer pauze nemen. Dat komt vaker als irritatiefactor terug.

Quote:
"Rokers" zijn meer ziek?
Wat is die ziekte dan! Griep of buikloop of verkoudheid of ???
Griep en verkoudheid komt door een virus en buikloop door een bacterie, niet door roken.

Ik ben geen arts maar vermoedelijk heeft het te maken met de slechte(re) gezondheid. De rokers doen het vaak bedroevend slecht in het PMO en halen het vaakst hun medische keuringen niet waarbij conditie een factor speelt. Ik heb PMO voor verschillende opdrachtgevers (en mijn eigen ex-werkgever en huidige werkgever) beleid. Een gegeven op basis van 22 jaar werkervaring. Hoe je het ook wendt of keert, feiten liegen er niet om.

Verder heeft een werkgever heeft een wettelijke zorgplicht en vind ik dat als zij miljoenen moeten investeren om te voorkomen dat personen schadelijke stofdelen inademen, zij aan de andere kant niet hoeven te faciliteren in het inademen van schadelijke stoffen in vorm van rookhokken. Weg ermee! En die lijn mag je best doortrekken. Ik mag ook niet 5 keer per jaar in de kreukels liggen omdat ik crossen zo leuk vind.
BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2019 18:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Speciaal voor Elisabeth:

De kans op kanker bij huisdieren is twee keer zo hoog als het baasje rookt...

BerichtGeplaatst: Wo Aug 07, 2019 20:44 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Wat denk je van eigen kinderen / directe omgeving?
BerichtGeplaatst: Do Aug 08, 2019 8:40 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik rook al 20 jaar niet meer, toen ben ik van een zeer zware roker, eigenlijk verandert in een niet fanatieke niet roker.Daar had ik weinig moeite mee. Maar ik had natuurlijk wel een stok achter de deur via mijn keelkanker.
Van mij mag iedereen in zijn vrije tijd op een terras of eigen tuin een lekker sigaartje of sigaret roken.
Het is mij een volkomen raadsel waarom vaak voormalige rokers een anti-rook hetze hebben gestart.
Ik zou niet weten waarom een ander niet mag roken als nietrokers daar verder geen last van hebben. Een tevreden roker is geen onruststoker.
En volgens de statistieken gaan rokers ook nog eens eerder dood. Lekker voordelig.
Een tante die een pijp rookte is 102 jaar geworden. Dat is dan weer jammer natuurlijk voor de huidige maatschappij.

BerichtGeplaatst: Do Aug 08, 2019 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Waarom mensen anti-roken zijn lijkt me helder, Poendert. Ik zal 245 voor je samenvatten. Hou je vast, hier komt-ie: Overlast.
BerichtGeplaatst: Do Aug 08, 2019 10:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Poendert schreef:
En volgens de statistieken gaan rokers ook nog eens eerder dood. Lekker voordelig.

Kan ik ook wel even voor je samenvatten:

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/02/12/wat-roken-de-samenleving-kost-6630088-a1545710

Maar ik heb niet ook maar één illusie dat Poendert dit tot zich laat doordringen... en rustig blijft vertellen dat rokers eerder doodgaan en dus minder kosten maken...

BerichtGeplaatst: Vr Aug 09, 2019 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Fair enough, die kosten kun je niet verhalen op de roker. Dan zou je zowat 100 euro moeten rekenen voor een pak sigaretten. Goed om het inzichtelijk te maken. Lijkt me helder dat roken de maatschappij veel geld kost en de maatschappij aan de mic mag staan. De roker mag blij zijn als er überhaupt nog sigaretten in de schappen liggen, laat staan dat zij zeuren over feedback van anderen.
Discussie rookverbod horeca (2)
  Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg