Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Discussie rookverbod horeca (2) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 243, 244, 245  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2018 16:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Het is geacteerd en dus niet fake... ik mis de logica.

En verder zou ik je willen aanraden toch even het artikel te lezen van de dochter van Bryan Curtis.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2018 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Mis je de logica? Ik niet. Fake is als je iets verkondigt dat niet klopt.
Wat er in dat anti-rookfilmpje geacteerd wordt klopt gewoon; er bestaan van dergelijke hysterische anti-rookfiguren.

En wat dat artikel betreft: het kan gewoonweg niet dat iemand zo snel aftakelt. Het is dus fake.

Afgezien daarvan ben ik het helemaal met je eens: roken is zeer ongezond*) en dat moet je dus niet doen.

*) En dan heb ik het nog niet eens over kanker, de grootste schade vanwege roken zijn hart- en vaatziektes.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2018 23:28 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Quote:
Wat er in dat anti-rookfilmpje geacteerd wordt klopt gewoon; er bestaan van dergelijke hysterische anti-rookfiguren.

Geloof ik niet.

Quote:
En wat dat artikel betreft: het kan gewoonweg niet dat iemand zo snel aftakelt. Het is dus fake.

AH, jullie geloven dat de echte lijdensweg nog veel langer geduurd heeft. Prima. Maar dat haalt niets af van de boodschap.

Feit is gewoon dat tal van rokers op een gruwelijke wijze sterven onder het toeziend oog van geliefden en nabestaanden...

Bedenk dus even wat je anderen aandoet... maar dat is nou precies het probleem met rokers. Het interesseert ze geen reet.

En dan noemen ze rokers 'sociaal' en 'gezellig'.

BerichtGeplaatst: Do Nov 22, 2018 11:31 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Geloof ik niet.

Jij gelooft niet dat er van die hysterische anti-rookfiguren bestaan? Onder welke steen leef jij?

Quote:
AH, jullie geloven dat de echte lijdensweg nog veel langer geduurd heeft. Prima. Maar dat haalt niets af van de boodschap.

Je moet de zaak niet verdraaien. Ik heb het uitsluitend over de geloofwaardigheid van dat verhaal omdat niemand in 2 maanden zo kan aftakelen.

Quote:
Feit is gewoon dat tal van rokers op een gruwelijke wijze sterven onder het toeziend oog van geliefden en nabestaanden...

Ontken ik dat ergens? Nee toch? Nou dan!

Quote:
En dan noemen ze rokers 'sociaal' en 'gezellig'.

Wie is ze? Je wijkt af van het thema. Waarom? Om je ongelijk te verdoezelen? Het verhaal van die roker is fake, het geacteerde filmpje is dat niet en precies daar hadden we het over.

BerichtGeplaatst: Do Nov 22, 2018 11:59 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Jij gelooft niet dat er van die hysterische anti-rookfiguren bestaan? Onder welke steen leef jij?

Zeeland.

Maar serieus, er zijn zeker mensen die het niet op roken hebben. Ik vind ze niet hysterisch, ze hebben vaak goede redenen en argumenten.

Daarbij laat het filmpje meer zien. Het gaat om iemand die zich stoort aan de roker op het terras, en vervolgens wegrijdt op een scooter waar de uitstoot van China uitkomt. Direct op het terras.

Dat is allemaal fake. Dat heb ik echt nog nooit gezien. Sowieso zie je nauwelijks scooters bij een terras in Nederland en als ze er zijn roken ze niet zoveel en laten ze niet ene heel terras achter in de rook van hun uitlaat.

Het is allemaal zwaar overdreven en bovendien in scene gezet. Dus fake.

Quote:
Je moet de zaak niet verdraaien. Ik heb het uitsluitend over de geloofwaardigheid van dat verhaal omdat niemand in 2 maanden zo kan aftakelen.

Doet helemaal niet ter zake. Punt een: je hebt totaal gene onderbouwing waarom dit gelogen zou zijn. Punt twee: de dochter verklaart precies wat er gebeurd is. Punt 3: als iemand zo aftakelt in 6 maanden maakt dat het probleem totaal niet minder erg. Misschien wel erger.

Daarbij: iemand die zwaar ziek is en twee maanden nagenoeg niets eet, ben benieuwd wat daarvan overblijft.

Quote:
Ontken ik dat ergens? Nee toch? Nou dan!

Ik zeg toch ook niet dat je het ontkent... ik benoem het slechts.

Quote:
Wie is ze? Je wijkt af van het thema. Waarom? Om je ongelijk te verdoezelen? Het verhaal van die roker is fake, het geacteerde filmpje is dat niet en precies daar hadden we het over.

Welke ongelijk?

Je draagt geen enkel bewijs aan dat het filmpje van de stervende roker fake is en ik geef exact aan dat het geacteerde filmpje van a tot Z in scene gezet is.

Eigenlijk is het te belachelijk voor woorden dat we over een documentaire van iemands sterven moeten gaan praten of het echt is en over een geacteerd filmpje moeten praten dat het nep is.

Het is volkomen duidelijk hoe het zit: de meneer in kwestie is gruwelijk gestorven aan de gevolgen van roken en het filmpje wat Elisabeth plaatst zijn acteurs, is gescript en er is extra rook aan de scooter toegevoegd. Wat is er nou nep...

BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2018 10:06 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:

Dom filmpje van rokers die een karikatuur willen maken van de niet-roker. De meeste mensen die klagen over de roker, onderbouwen dat met goede argumenten. Daarom wordt het roken aan banden gelegd.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2018 10:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Het filmpje van Elisabeth is geacteerd, het laat zien dat er hysterische anti-rokers bestaan en is dus geen fake.

Ik kom hysterische anti-rokers even vaak tegen als aliens.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2018 10:13 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Elisabeth schreef:

Niemand ziet er na 2 maanden kanker er zo uit.

De lijdensweg duurt soms nog langer. Ik heb de ellende van dichtbij meegemaakt. Jaren lang angst, ziekenhuis in, ziekenhuis uit, opgegeven, toch weer niet, tot het bittere eind. Een lijdensweg van verschillende jaren. Het maakt het niet minder erg maar juist erger.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 23, 2018 10:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Maar serieus, er zijn zeker mensen die het niet op roken hebben. Ik vind ze niet hysterisch, ze hebben vaak goede redenen en argumenten.

Het understatement van de dag!

Quote:
Sowieso zie je nauwelijks scooters bij een terras in Nederland en als ze er zijn roken ze niet zoveel en laten ze niet ene heel terras achter in de rook van hun uitlaat.

Ga eens naar Rome of Amsterdam.

Quote:
Het is allemaal zwaar overdreven en bovendien in scene gezet. Dus fake.

Geen fake, het is duidelijk geacteerd en dik aangezet om het punt te maken.

Quote:
Doet helemaal niet ter zake. Punt een: je hebt totaal gene onderbouwing waarom dit gelogen zou zijn. Punt twee: de dochter verklaart precies wat er gebeurd is. Punt 3: als iemand zo aftakelt in 6 maanden maakt dat het probleem totaal niet minder erg. Misschien wel erger.

Ja en? Die dochter geeft net zo min een onderbouwing, ik moet haar maar vanwege haar mooie blauwe ogen geloven.
Vraag het een medicus, die zal beamen wat ik gezegd heb: in 2 maanden takel je niet zo ernstig af. Het verhaal is zeer ongeloofwaardig.

BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2018 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:

Welk punt? Dat er meer dingen zijn die overlast veroorzaken? Begrijp niet helemaal waarom het relevant is. Het is een beetje hetzelfde dat iemand die een bon krijgt wegens dubbel parkeren gaat roepen dat er mensen zijn die structureel te hard rijden. Is wel zo maar staat op zichzelf. Net als de overlast die de roker veroorzaakt.
BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2018 12:14 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Welk punt? Dat er meer dingen zijn die overlast veroorzaken?

Wel punt? De hysterische wijze waarop anno 2018 op roken gereageerd wordt. Dat ik dat nog uit moet leggen....

BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2018 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:

Acteren en dik aanzetten is juist een indicator van nep.

Quote:
Ja en? Die dochter geeft net zo min een onderbouwing, ik moet haar maar vanwege haar mooie blauwe ogen geloven.

Waarom zou ze liegen? Wat wint ze daarmee?

Quote:
Vraag het een medicus, die zal beamen wat ik gezegd heb: in 2 maanden takel je niet zo ernstig af. Het verhaal is zeer ongeloofwaardig.

Ik heb het een medicus gevraagd en die was er vrij stellig in: kan wel. Mensen die aan de chemo zitten bv. kotsen met regelmaat alles uit. Wanneer je twee maanden niets eet ben je dood.

Maar even los daarvan: de duur van de lijdensweg is een detail wat eigenlijk helemaal niet ter zake doet. wat wel ter zake doet is dat iemand op jonge leeftijd na een ernstige lijdensweg de pijp uitgaat en een vrouw en twee jonge kinderen achterlaat.

En ik neem aan dat zowel jij als Elisabeth dat toch niet ontkennen, dat rokers met regelmaat eerder de pijp uitgaan en partner en kinderen met veel verdriet achterlaten?

Dát is het belangrijk punt. Niet of de lijdensweg nou 2 maanden of 6 maanden duurt.

BerichtGeplaatst: Za Nov 24, 2018 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Wel punt? De hysterische wijze waarop anno 2018 op roken gereageerd wordt. Dat ik dat nog uit moet leggen....

Ja, dat moet je uitleggen omdat niemand (behalve jij) hysterische/extremistische/nazistische anti-rokers tegenkomt op straat.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2018 8:50 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Cliox schreef:
Welk punt? Dat er meer dingen zijn die overlast veroorzaken?

Dat behoeft zeker uitleg, gelet op het feit dat ik hysterische anti-rokers even vaak tegenkom als aliens. De mensen die bezwaar maken doen dan gegrond. Overlast ligt ten grondslag aan dat bezwaar. Niet alleen stank, ook gooit men peuken op straat, nemen rokers vaker en langer pauze en zijn vaker ziek.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2018 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Acteren en dik aanzetten is juist een indicator van nep.

Ik geloof er niks van dat jij het verschil tussen fake en iets dik aanzetten om een punt te maken niet begrijpt.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2018 11:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En ik geloof er niets van dat jij de ziekteperiode als reden aandraagt waarom een filmpje over stervende rokers nep zou zijn.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2018 12:04 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Quote:

Cliff schreef:
Geloof ik niet.

Waarom niet? Ik heb Hollanders hier meegemaakt met overdreven gekuch op het terras.
De andere toeristen doen dit niet.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2018 12:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

En, reden ze ook weg op een scooter die de hele uitstoot van China op het terras blies?

Hou toch op... jullie blijven maar hangen in details.

Feit is dat veel rokers een pijnlijke dood sterven en nabestaanden een traumatische ervaring opleggen. Ook dat heb ik van dichtbij gezien, toen een rokende alleenstaande moeder aan kanker stierf en een minderjarig kind achterliet.

Dat zijn gewoon feiten.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2018 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Ik heb het een medicus gevraagd en die was er vrij stellig in: kan wel. Mensen die aan de chemo zitten bv. kotsen met regelmaat alles uit. Wanneer je twee maanden niets eet ben je dood.

De meeste kanker patiënten gaan dood aan chemo. Zonder chemo kunnen ze gewoon eten.
Cliff schreef:
Maar even los daarvan: de duur van de lijdensweg is een detail wat eigenlijk helemaal niet ter zake doet. wat wel ter zake doet is dat iemand op jonge leeftijd na een ernstige lijdensweg de pijp uitgaat en een vrouw en twee jonge kinderen achterlaat.

Dit geld voor iedere kanker. Ik heb een vrouw verpleegd die Hodgkin had (kanker van de lymfe klieren)
Zij was 21 jaar en zwanger, heeft iedere behandeling geweigerd om haar kind te redden.
Na de geboorte is ze 2 dagen later overleden. Er bestaat ook leukemie die alleen kinderen onder 15 jaar treft.
Cliff schreef:
En ik neem aan dat zowel jij als Elisabeth dat toch niet ontkennen, dat rokers met regelmaat eerder de pijp uitgaan en partner en kinderen met veel verdriet achterlaten?

Ligt er helemaal aan. Mijn opa rookte tot zijn dood en dat was 87 jaar.
Mijn oma rookte niet en zij overleed 10 jaar eerder. Borstkanker en verzwakt door de Chemo.

https://www.telegraph.co.uk/science/2016/08/30/chemotherapy-warning-as-hundreds-die-from-cancer-fighting-drugs/

https://livelovefruit.com/chemotherapy-kills/

For the first time ever, researchers looked at the numbers of cancer patients who died within 30 days of starting chemotherapy, which indicates that the medication is the cause of death, rather than cancer itself. The study, published in The Lancet Oncology, showed that chemotherapy treatments kill up to 50% of cancer patients in some hospitals.

After studying the life expectancy of patients for more than 25 years, Dr. Jones came to the conclusion that chemotherapy does more harm than good. This bone-chilling realization called Dr. Jones to speak out against the billion-dollar cancer industry.

“People who refused chemotherapy treatment live on average 12 and a half years longer than people who are undergoing chemotherapy,” said Dr. Jones of his study, which was published in the New York Academy of Science. “Patients with breast cancer who reject conventional therapy live four times longer than those who follow the system. So this is something that you will not hear in the mass media, which will continue to carry the myth that the best chemotherapy drug in the fight against cancer.”

BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2018 16:19 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
En ik geloof er niets van dat jij de ziekteperiode als reden aandraagt waarom een filmpje over stervende rokers nep zou zijn.

Laat me toch niet lachen! Het is buitengewoon ongeloofwaardig dat iemand in 2 maanden zo aftakelt als op die horrorfoto.

Quote:
Ik heb het een medicus gevraagd en die was er vrij stellig in: kan wel.

Wat voor een medicus was dat?

Quote:
Feit is dat veel rokers een pijnlijke dood sterven en nabestaanden een traumatische ervaring opleggen.

Ja en? Ontkent ik dat? Nee toch? Nou dan! Ik zeg zelfs dat niemand moet roken omdat roken zeer ongezond en levensbedreigend is.
Ik zeg alleen dat het bericht buitengewoon ongeloofwaardig is en dat het filmpje geen fake is. Waarom ik dat vind heb ik al uitgelegd.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 9:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
De meeste kanker patiënten gaan dood aan chemo. Zonder chemo kunnen ze gewoon eten.

Ja, en die chemo krijgen ze om kanker te bestrijden. Kanker, die weer voortkwam uit hun rookgedrag.

Quote:
Dit geld voor iedere kanker. Ik heb een vrouw verpleegd die Hodgkin had (kanker van de lymfe klieren)Zij was 21 jaar en zwanger, heeft iedere behandeling geweigerd om haar kind te redden.
Na de geboorte is ze 2 dagen later overleden. Er bestaat ook leukemie die alleen kinderen onder 15 jaar treft.

Niet alle kanker komt natuurlijk van roken. Er is echter één enorm verschil: we weten dat roken nummero uno oorzaak is van kanker. Iemand die rookt neemt dus bewust dat risico. Iemand die leukemie of hodgkins krijgt kan daar over het algemeen weinig aan doen.

Roken is de belangrijkste vermijdbare oorzaak van kanker. Als niemand meer zou roken, zouden we één kanker op de drie kunnen vermijden. Roken is wereldwijd de belangrijkste oorzaak van longkanker en is ook verantwoordelijk voor veel kankers aan de keel, blaas, mond (zeker in combinatie met overmatig alcoholgebruik) en slokdarm.
https://www.allesoverkanker.be/oorzaken-van-kanker

Quote:
Ligt er helemaal aan. Mijn opa rookte tot zijn dood en dat was 87 jaar.

En zonder roken was hij 107 geworden... dit is echt geen argument Elisabeth.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 9:49 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Laat me toch niet lachen!

Niet de bedoeling.

Quote:
Het is buitengewoon ongeloofwaardig dat iemand in 2 maanden zo aftakelt als op die horrorfoto.

Onbewijsbaar en doet niet ter zake.

Quote:
Wat voor een medicus was dat?

Huisarts, maar doet ook niet ter zake.

Cliff schreef:
Feit is dat veel rokers een pijnlijke dood sterven en nabestaanden een traumatische ervaring opleggen.

Tedje schreef:
Ja en? Ontkent ik dat? Nee toch? Nou dan! Ik zeg zelfs dat niemand moet roken omdat roken zeer ongezond en levensbedreigend is.

Maar dat is wat ter zake doet... niet dat geëmmer over of iemand na 2 of 6 maanden het loodje legt. Totaal irrelevant.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 12:16 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Huisarts, maar doet ook niet ter zake.

Wissel van huisarts.

Quote:
Maar dat is wat ter zake doet... niet dat geëmmer over of iemand na 2 of 6 maanden het loodje legt. Totaal irrelevant.

Nee hoor. We hebben het hier expliciet over dat verhaal en over dat filmpje en over wat wel of geen fake is.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 13:03 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Cliff schreef:
Niet alle kanker komt natuurlijk van roken. Er is echter één enorm verschil: we weten dat roken nummero uno oorzaak is van kanker.

Dit is een absolute leugen.
En aan een huisarts vragen? Ik ken zoveel artsen die roken....maar jij neemt wel iets aan van een "huisarts".
Volgens jou tellen persoonlijke ervaringen niet mee.....alleen maar "wetenschappelijk" bewezen, die steeds verandert.
Ik weet dat chemo dodelijk is, chemo vernietigd ook gezonde cellen.
Dat "uitgeteerde" beeld van een kanker patiënt, komt door de Chemo, niet door de kanker.

Ik denk dat dit paardenmiddel binnenkort verboden gaat worden.
50% van kankerpatiënten sterft binnen 30 dagen als er Chemo wordt gegeven.
Ik zou het weigeren. Chemo vernietigt de witte bloedcellen dus het immuun systeem.

https://thetruthaboutcancer.com/the-truth-about-chemo/

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2018 13:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Nog meer leugens Elisabeth:

Uit dit onderzoek blijkt dat de roker al op relatief jonge leeftijd overlijdt. Naar schatting haalt 23 procent van de rokers die hun hele leven zwaar roken de leeftijd van 65 jaar niet. Van de lichte rokers overlijdt 11 procent, van de niet-rokers 7 procent vóór de 65-jarige leeftijd. Van zware rokers is de levensverwachting gemiddeld 13 jaar korter dan van mensen die nooit hebben gerookt. Matige rokers (minder dan twintig sigaretten per dag) verliezen naar schatting 9 levensjaren, lichte rokers (niet dagelijks roken) 5 jaren.

https://www.trimbos.nl/actueel/nieuws/bericht/een-op-de-vier-zware-rokers-overlijdt-voor-65ste

Een matige roker heeft 2,5 keer zoveel kans om te overlijden voor zijn 65ste dan iemand die niet rookt.

Maar ja, het zullen wel allemaal leugens zijn.

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg