Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Discussie rookverbod horeca (2) Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 242, 243, 244, 245  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2018 12:33 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Nazi's toch? Maar namecalling is geen argument Tedje.

Ik duidt op de felheid van sommige anti-rokers. Niet alle niet-rokers zijn anti-rokers en niet alle anti-rokers zijn extremistisch.

Quote:
Noem eens één consessie die de roker uit eigen beweging heeft gedaan richting niet-rokers? Eéntje maar!

Er zijn genoeg rokers die uit zich zelf buiten in de tuin roken. Ik ken er in mijn directe omgeving drie.

Maar dat is helemaal niet de discussie; de discussie is of je op het terras van een café moet mogen roken. Van mij mag er gerust op het terras gerookt worden, maar jij voert een hetze tegen rokers die jij overal wilt uitsluiten.

BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2018 12:52 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Er zijn genoeg rokers die uit zich zelf buiten in de tuin roken. Ik ken er in mijn directe omgeving drie.

Waar? Als ze op visite zijn of thuis? Want het is me al eerder opgevallen dat er rokers zijn die thuis netjes buiten gaan roken maar toen dat van ze gevraagd werd in café's, ze helemaal over de zeik gingen...

Blijkbaar mogen 'anderen' wel de rookoverlast in het interieur krijgen.

Quote:
Maar dat is helemaal niet de discussie; de discussie is of je op het terras van een café moet mogen roken. Van mij mag er gerust op het terras gerookt worden, maar jij voert een hetze tegen rokers die jij overal wilt uitsluiten.

Dat is de discussie helemaal niet: ik heb al 10 keer gezegd dat rokers van mij ook op het terras mogen roken.

Jij begon over rookvergunningen en rookcafé's, dus nogmaals de vraag: waarom de roker tegemoet komen? Hij is de niet-roker NOOIT tegemoet gekomen.

BerichtGeplaatst: Do Okt 18, 2018 11:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Waar? Als ze op visite zijn of thuis?

Thuis en op visite. Kennelijk weet je echt niks van rokers; de gewoonte om buiten te roken is ontstaan toen de maatschappelijke discussie over het rookverbod op gang kwam. Hele volksstammen rokers roken alleen nog maar buiten.

Quote:
Want het is me al eerder opgevallen dat er rokers zijn die thuis netjes buiten gaan roken maar toen dat van ze gevraagd werd in café's, ze helemaal over de zeik gingen.

Ze roken toch niet meer in de kroeg? Dat is toch zeer terecht goed geregeld?

Quote:
Blijkbaar mogen 'anderen' wel de rookoverlast in het interieur krijgen.

Ze roken niet meer binnen.

Quote:
Dat is de discussie helemaal niet: ik heb al 10 keer gezegd dat rokers van mij ook op het terras mogen roken.

Nou dan zijn we het met elkaar eens.

BerichtGeplaatst: Do Okt 18, 2018 12:38 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Thuis en op visite. Kennelijk weet je echt niks van rokers;

Oh, ik begrijp ze prima, maak je geen zorgen. Ik vond het gewoon een hypocriete opstelling wanneer rokers thuis buiten gaan roken (want anders worden de gordijnen zo vies) en tegen het rookverbod in café's waren. En geloof me, daar waren er een hoop van.

Quote:
de gewoonte om buiten te roken is ontstaan toen de maatschappelijke discussie over het rookverbod op gang kwam. Hele volksstammen rokers roken alleen nog maar buiten.

'de discussie kwam op gang'... .jaja. Je kunt het ook zo stellen (en dat ligt dichter bij de werkelijkheid): toen rokers door de wet gedwongen werden buiten te gaan roken. Want geef maar eens toe: er is geen enkele roker uit eigen initiatief buiten gaan roken in een café, simpelweg omdat anders niet-rokers in een café daar last van kunnen hebben. Klopt hè? Dat is omdat rokers zich beriepen op hun 'rookrecht' (wat helemaal niet bestond).

Dat is ook waarom rokers nu in het verdomhoekje zitten. Nooit uit eigen initiatief iets gedaan tegen de door hen gecreëerde overlast.... het moest altijd op straffe van boetes gebeuren.

Quote:
Ze roken toch niet meer in de kroeg? Dat is toch zeer terecht goed geregeld?

Je stelt steeds 'zeer terecht'... maar wie waren nu de grote tegenstanders van het rookverbod in de horeca? Toch echt de rokers hoor!

Quote:
Ze roken niet meer binnen.

Niet uit eigen beweging, op straffe van een boete.

Quote:
Nou dan zijn we het met elkaar eens.

Geen idee. Het lijkt wel of je alzheimer hebt, want na een paar bijdragen begin je er ineens weer over dat ik zeg dat rokers niet op een terras mogen roken. Heel raar.

BerichtGeplaatst: Do Okt 18, 2018 14:13 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Roker wordt paria.
Het ontmoedigen van tabaksgebruik , o.k.
De betutteling schiet echter volkomen door waar zelfs de rokers van de e-sigaret waar geen spoor van tabak aan te pas komt slachtoffer worden van
het gezeik van de overheid.

"Het rookverbod zal gelden voor alle tabaksproducten, de e-sigaret, de shisha-pen, de waterpijp, en kruidenmengsels en aanverwante producten."

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2696315/roker-wordt-paria

.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Do Okt 18, 2018 15:05 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Goed artikel.

80% van de rokers wil eigenlijk zelf stoppen...

Ik zou zeggen: begin maar nu, want je schadelijke hobby zal steeds minder gewaardeerd worden door iedereen in jouw omgeving.

Het wordt ieder jaar slechter voor de roker.

En de oorzaak daarvan is... de roker zelf.

BerichtGeplaatst: Do Okt 18, 2018 19:45 Plaats reactie Reageer met quote
Boosoog

.
Je zou een broertje van Al Gore kunnen zijn.

.
BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2018 4:09 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

https://velvetgloveironfist.blogspot.com/2018/10/the-strange-death-of-liberal-netherlands.html

None of the policies being proposed by the Christian Union are supported by credible evidence, but I doubt that will concern them.
It's not about health. It's a moral crusade.

I don't know what the prospects are of stopping any of this.
It doesn't sound like the kind of thing that is going to be popular with the average Dutch voter,
which is why so few of them voted for Blokhuis's band of religious zealots in the first place.
But it looks like the 'public health' racket has a new hero in the making.

Ze beginnen ook al met alcohol in Nederland. Supermarkten mogen geen aanbiedingen meer geven op bier.

Verder zijn de hoogste kosten van de gezondheidzorg bejaarde mensen. Verpleegtehuizen, medicijnen enz.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2018 9:05 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik kreeg in een ver verleden hulpen mee om het vak te leren. 1 van die hulpen leed aan astma en vaak moest ik onderweg het busje stoppen omdat volgens hem een aanval dreigde. Dan moest hij buiten, op bevel van zijn dokter, een menthol sigaret roken om die aanval te onderdrukken.
Ik meen dat wij hier aan de tabak kwamen via de Indianen. Daar in Amerika, werd het gebruikt als vredestichter en om boze ziekten op de vlucht te jagen. Ik meen dat tabak ook hier eeuwen geleden werd gebruikt om gezondheid te bevorderen.
Maar ook bij tabak geld het gegeven. Alles waar "te" voor staat is schadelijk.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2018 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Boosoog schreef:
Je zou een broertje van Al Gore kunnen zijn.

Geen idee wat Al Gore van roken vindt.

Maar als je goed leest, geef ik niet zozeer mijn mening. Ik geef alleen aan waar het naar toe gaat met de maatschappelijke acceptatie van roken.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2018 10:29 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth schreef:
Verder zijn de hoogste kosten van de gezondheidzorg bejaarde mensen. Verpleegtehuizen, medicijnen enz.

Wat heeft dat met deze discussie te maken?

Feit is dat de zorgkosten van rokers 12%-19% hoger zijn dan van niet-rokers.
[pagina 41]

BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2018 16:26 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Ik heb net een antwoord gegeven op dit waardeloos rapport op die andere topic.

Is er weleens een wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de kosten van slachtoffers van auto ongelukken?
Een revalidatie kan vaak een jaar lang zijn en dan kunnen de slachtoffers vaak niet goed lopen of ze hebben een hersen beschadiging gekregen en zitten verder in een verpleeg institutie.
Dit zijn vaak jonge mensen die in het begin van hun leven zijn uitgeschakeld.
Auto rijden verbieden?

Je negeert dus het artikel over The strange death of liberal Netherlands.
Deze autheur heeft het bij het rechte eind. Ik wist niet dat Blokhuis van de CU was.

BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2018 20:47 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Rokers halen er continu vanalles bij en wijzen altijd naar andere zaken... ik hou het nu een keer bij roken, niet bij verkeersdoden, fabrieken, uitlaatgassen, drugs- en alcoholverslaafden, ChristenUnie etc.

BerichtGeplaatst: Za Okt 20, 2018 13:43 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Oh, ik begrijp ze prima, maak je geen zorgen. Ik vond het gewoon een hypocriete opstelling wanneer rokers thuis buiten gaan roken (want anders worden de gordijnen zo vies) en tegen het rookverbod in café's waren. En geloof me, daar waren er een hoop van.

Je begrijpt het inderdaad niet: thuis buiten gaan roken heeft een enorme vlucht genomen sinds de maatschappelijke discussie over roken die ertoe geleid heeft dat je in een café niet meer mocht roken.

Ik zal het je nog sterkers vertellen: het thuis buiten roken heeft ervoor gezorgd dat er meer mensen gestopt zijn met roken. Velen stonden stonden buiten hun eigen huis te kleumen en vroegen zich op gegeven moment serieus af waar ze eigenlijk mee bezig waren en dat was precies het zetje in de goede richting.

Quote:
Geen idee. Het lijkt wel of je alzheimer hebt, want na een paar bijdragen begin je er ineens weer over dat ik zeg dat rokers niet op een terras mogen roken. Heel raar.

Dat komt omdat jij in jouw doorgeslagen gedram tegen rokers de hele tijd een waas voor je ogen hebt. Very Happy
Jouw gezeur over rokers en wat ze allemaal niet goed doen en gedaan hebben, terwijl het inmiddels allemaal door de samenleving geregeld is en de rokers zich erbij neer hebben gelegd, is grotesk.

Jij vindt dat er buiten op het terras gerookt mag worden? Prima! Dat vind ik ook! Zijn we klaar!

BerichtGeplaatst: Za Okt 20, 2018 19:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Velen stonden stonden buiten hun eigen huis te kleumen en vroegen zich op gegeven moment serieus af waar ze eigenlijk mee bezig waren en dat was precies het zetje in de goede richting.

Prima zaak toch? Laten we ze nog veel meer duwtjes geven dan Smile

Quote:
Dat komt omdat jij in jouw doorgeslagen gedram tegen rokers de hele tijd een waas voor je ogen hebt. Very Happy

Huh? Jij ziet het steeds verkeerd en dat komt omdat ik een waas voor mijn ogen heb? Logica?

Quote:
Jouw gezeur over rokers en wat ze allemaal niet goed doen en gedaan hebben, terwijl het inmiddels allemaal door de samenleving geregeld is en de rokers zich erbij neer hebben gelegd, is grotesk.

Geregeld door de samenleving Laughing

Nou ja, als je de rokers niet als onderdeel van de samenleving ziet, dan klopt het wel....

En rokers hebben zich er bij neergelegd? Waarom dan dat gezeur over een café met rookvergunning?

En denk je werkelijk dat als de controles op het rookverbod vanaf nu voorgoed zouden worden opgeschort, dat de rokers niet weer een sigaret in een café zouden opsteken?

Quote:
Jij vindt dat er buiten op het terras gerookt mag worden? Prima! Dat vind ik ook! Zijn we klaar!

Waarom zeur je dan zo en zit je steeds in de gordijnen? Je reageert iedere keer als door een wesp gestoken
Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Okt 23, 2018 9:22 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Heb je inhoudelijk niks meer te melden?

BerichtGeplaatst: Zo Okt 28, 2018 13:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Roken is prima, tenzij anderen er last van hebben. Dat geldt ook voor alcohol- drugsgebruik en drummen en gitaarspelen. Iedereen moet weten wat hij of zij doet, maar anderen niet tot last zijn en niet ten kosten van. Roken op een terras is prima, tenzij er gegeten wordt of mensen er last van hebben. Roken op staat is prima tenzij mensen last van hebben en afval (peuken) op straat worden gegooid. De meeste rokers die ik ken, hebben geen asbak bij.
BerichtGeplaatst: Ma Nov 05, 2018 13:55 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Blik in de toekomst voor rokers (die ongetwijfeld direct de hakken in het zand gaan zetten als ze dit lezen)

Op straat in Goes zijn de meesten het erover eens: een verbod zou mettertijd best goed zijn. "Als je nergens meer mag roken, is het voor mij ook makkelijker om te stoppen", vertelt een vrouw terwijl ze een sigaret rookt. "Ik heb er zelf ook last van als ik niet aan het roken ben en iemand anders gaat roken." Een niet-roker is wat minder stellig. "Het hoeft van mij niet verboden te worden, maar het zou wel fijn zijn als rokers aan hun medemens denken."

Niet meer roken op straat?
    Rookvrije zones op de openbare weg komen er voorlopig niet in Goes. Groningen is de enige gemeente in Nederland die zulke zones heeft ingesteld via de algemene plaatselijke verordening. Er is landelijke wetgeving in de maak om dat makkelijker te maken.

Goes wordt eerste rookvrije gemeente in Zeeland

Er is geen weg terug beste rokers... als je nu nog een sigaret wil opsteken, zorg dan maar dat NIEMAND er last van kan hebben. Alleen dan word je nog getolereerd.

BerichtGeplaatst: Za Nov 10, 2018 10:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Goed artikel.

80% van de rokers wil eigenlijk zelf stoppen...

Ik zou zeggen: begin maar nu, want je schadelijke hobby zal steeds minder gewaardeerd worden door iedereen in jouw omgeving.

Het wordt ieder jaar slechter voor de roker.

En de oorzaak daarvan is... de roker zelf.

De eerste roker die ik ken die niet wil stoppen moet ik nog tegenkomen.
BerichtGeplaatst: Za Nov 10, 2018 10:21 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Cliff schreef:
Blik in de toekomst voor rokers (die ongetwijfeld direct de hakken in het zand gaan zetten als ze dit lezen)

Op straat in Goes zijn de meesten het erover eens: een verbod zou mettertijd best goed zijn. "Als je nergens meer mag roken, is het voor mij ook makkelijker om te stoppen", vertelt een vrouw terwijl ze een sigaret rookt. "Ik heb er zelf ook last van als ik niet aan het roken ben en iemand anders gaat roken." Een niet-roker is wat minder stellig. "Het hoeft van mij niet verboden te worden, maar het zou wel fijn zijn als rokers aan hun medemens denken."

Niet meer roken op straat?
    Rookvrije zones op de openbare weg komen er voorlopig niet in Goes. Groningen is de enige gemeente in Nederland die zulke zones heeft ingesteld via de algemene plaatselijke verordening. Er is landelijke wetgeving in de maak om dat makkelijker te maken.

Goes wordt eerste rookvrije gemeente in Zeeland

Er is geen weg terug beste rokers... als je nu nog een sigaret wil opsteken, zorg dan maar dat NIEMAND er last van kan hebben. Alleen dan word je nog getolereerd.

Bij mijn huidige opdrachtgever wordt roken per 1 mei 2019 verboden. De OR heeft ingestemd. Reden is de overlast en mensen die disproportionele pauzes nemen. Dat geldt voor zowel de frequentie als de duur. De organisatie is de overlast beu, de peuken, de mensen die sigaretten bij zich dragen, de stank (is overdraagbaar aan verschillende producten), deur die open blijven staan, zooi wat naar binnen waait, het hoog kortdurend ziekteverzuim door naar binnen en buiten te gaan voor een sigaret, de brandplekken in werkkleding, enzovoort, enzovoort. De organisatie is er klaar mee. Roken wordt als een asociale gewoonte bestempeld en aan banden gelegd. Tevens wordt ook kritisch gekeken naar de keuken en aangestuurd op een gezonde levensstijl. Mensen kunnen gratis sporten, opdrachtgever betaalt hulp bij stoppen met roken, voert PMO goed uit en stelt een PvA op aan de hand van resultaten, een super ontwikkeling. De klap moet nog worden uitgedeeld, ik ben benieuwd.
BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2018 3:24 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2018 7:56 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Een gezellige tevreden roker... kijk wat hij zijn omgeving aandoet.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2018 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Totaal fake Cliff.
Niemand ziet er na 2 maanden kanker er zo uit.
Zelfs Aids patiënten niet.
En zeker niet iemand van 33 jaar.
Het is niet dezelfde man, noch het zelfde kind.
Beginnen met roken en/of alcohol drinken met 13 jaar, ligt aan de ouders.

Op de video die ik plaatste, zie je een volwassen man die een sigaret opsteekt, buiten.
De overdreven reactie van die vrouw met haar nagemaakte kuchje.
En dan de luchtvervuiling van haar scooter.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2018 14:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Elisabeth,

Het filmpje wat jij plaatst is fake. Het is in scene gezet, de mensen die je ziet zijn acteurs. Zelfs de hoeveelheid rook die uit de scooter komt lijkt nep.

Het filmpje wat ik post is wel degelijk echt. Bryan Curtis' dochter doet hier haar verhaal:

https://www.vice.com/en_au/article/53jg5b/bryans-daughter-calls-bullshit-on-your-conspiracy-theories

Maar jouw rookverslaving staat objective benadering van medische feiten weer eens in de weg.

BerichtGeplaatst: Wo Nov 21, 2018 16:20 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Het filmpje van Elisabeth is geacteerd, het laat zien dat er hysterische anti-rokers bestaan en is dus geen fake.

Het filmpje van die kankerpatiënt lijkt mij wel fake. Ik ben geen medicus maar in 2 maanden takel je niet zo af. Op dat sterfbed ligt iemand die anderhalf jaar een doodsstrijd heeft geleverd.

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg