Geplaatst: Di Jan 06, 2015 15:44 |
|
|
|
Zou kunnen, maar ik ben ook niet enorm kritisch voor wat kantoortje betreft.
Niets gemerkt. Nooit last.  |
|
_________________ Primair geluk komt met een pakketje: tevredenheid met je leven, geduld, compassie en 't ontbreken van angst. Kost wat moeite... |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Di Jan 06, 2015 19:43 |
|
|
|
Gerard R. schreef: | Royy praat vanuit bedrijfsmatige overwegingen. Markt enzo. Prima hoor. |
Nee ik praat vanuit de consument.
Quote: | Open Software gaat daar niet echt over. Daarom zit daar ook niet veel macht en kracht. Weinig miljarden enzo. Dat is meer bij de Apples, MS-en, en de 'handhelds'.
Open Software wíl wel graag veel markt, maar het kan verkeren... En het móet niet. |
Ik denk niet dat dat aan het geld ligt... met weinig geld kun je ook een gebruiksvriendelijk systeem bouwen. Ik denk dat het veel meer ligt aan het soort mensen dat zich met open source bezighoudt: IT-nerds die vanuit de techniek denken.
Wat boeit mij t nou dat de kernel van Adroid dezelfde als Linux is. Ik weet niet eens wat een kernel is...
Cliff schreef: | Verder ben ik het voor de verandering eens roerend met Royy eens... Very Happy |
T moet niet gekker worden...
kiekiek schreef: | Van vastlopers heb ik eigenlijk geen last, zolang je de update´s maar binnenhaalt. |
Ik had ook geen vastlopers, alleen moest ik werken met een beta-versie van Spotify, kon ie mijn mediaspeler niet op t netwerk vinden en wou linux mijn draadloze audio niet afspelen. Ongetwijfeld een oplossing voor als je uren zoekt op Linux-forums en na het invoeren van ellenlange sudo-codes, maar ik heb geen idee wat ik dan exact installeer... jij wel? |
|
_________________ Houdt koers! |
|
|
|
Geplaatst: Di Jan 06, 2015 20:23 |
|
|
|
Gewoon Mopidy Music Server via softwarecentrum installeren en draaien maar. Binnen een minuut opgelost en dat voor een niet-nerd die al helemaal geen verstand heeft van hardware en een grondige hekel heeft aan ehhh *kuch* ´enge´ code´s  |
|
Laatst aangepast door kiekiek op Di Jan 06, 2015 20:24, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Geplaatst: Di Jan 06, 2015 20:46 |
|
|
|
Je moet zelfs een luie gebruiker zijn, anders kan je maar beter bij windhoos blijven
Maar zonder gekheid, in bijna alle gevallen vind je wel iets via softwarecentrum. Zo niet, dan maar third-party. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jan 08, 2015 21:27 |
|
|
|
Interessant! Ik zoek eigenlijk nog iets voor een laptop van een jaar of 4 jaar oud. Daar draait nu nog Ubuntu 10.04 op, maar vreemd genoeg loopt die met diverse distro´s in de Debian hoek vanaf de 2012 versies bij het installeren al gruwelijk vast. De oorzaak ligt zeer hoogst waarschijnlijk in het feit dat de videokaart niet meer wordt ondersteund in nieuwere versies, de kaart zelf zit in identieke laptops van verschillende merken. Wellicht dat PC-BSD een uitkomst is. Ik ga me eens inlezen in die materie  |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jan 08, 2015 21:32 |
|
|
|
|
_________________ Primair geluk komt met een pakketje: tevredenheid met je leven, geduld, compassie en 't ontbreken van angst. Kost wat moeite... |
|
|
|
Geplaatst: Do Jan 08, 2015 21:38 |
|
|
|
Bedankt voor het huiswerk  |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jan 08, 2015 21:43 |
|
|
|
Graag gedaan, maar ik heb al vaak naar 't OS gekeken. Jaren al. Dus bekend.
Alleen nog niet mee gestoeid.  |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jan 08, 2015 21:57 |
|
|
|
Ik wist nog, dat je het gebruikte Alpha.
Het is leuk, dat dat nóg zo is.
Mooi oude pc.
En inderdaad, de docs in Linux laten wel eens te wensen over.
Maar als je daar behoefte aan hebt kan je meestal met wat zoeken wel op het
web of een forum terecht.
Ik ben er aardig in thuis, maar ook ik moet het ook wel eens zo doen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jan 08, 2015 22:01 |
|
|
|
Hoe denk je dat ik aan mijn avatar kom? |
|
_________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. �� Winston Churchill |
|
|
|
Geplaatst: Do Jan 08, 2015 22:13 |
|
|
|
Geen idee. BSD?  |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jan 08, 2015 22:19 |
|
|
|
Alfatrion schreef: | Over Ubuntu en Debian heb ik ook veel positieve verhalen gehoord.
kiekiek schreef: | Ik zoek eigenlijk nog iets voor een laptop van een jaar of 4 jaar oud. |
Ik werk hier met de laatste versie van FreeBSD op een machine uit 2003. |
Dat biedt dan zeker perspectief als jij het nog draaiend hebt op een good old Pentium 4. Ubuntu heeft wel steeds meer nodig, wordt ook steeds zwaarder. Ik draai nu de laatste LTS 64 bits versie en die heeft het liefst 2 GB intern nodig om soepel te draaien. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 09, 2015 1:16 |
|
|
|
|
Laatst aangepast door Alfatrion op Za Jan 10, 2015 1:30, in totaal 2 keer bewerkt _________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. �� Winston Churchill |
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 09, 2015 1:22 |
|
|
|
Ik zie het. Puik Operating System lijkt me nu...
 |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Jan 09, 2015 7:24 |
|
|
|
In dat geval zal ik me eens gaan verdiepen in FreeBSD
Zouden de dames geheime banden met Red Hat hebben  |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Jan 10, 2015 22:23 |
|
|
|
Red Dress is er nog niet..  |
|
|
|
|
|
|