Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Standoff tussen China en de Verenigde Staten? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 37, 38, 39  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Do Sep 05, 2019 17:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Ok, waar wil je dat het volk dan wel over beslist?

Van mij mag er best een referendum ergens over komen, maar jouw vraagstelling is belachelijk.

Overigens over democratie gesproken: in Europa mag er NERGENS een bindend referendum over lidmaatschap van de EU gehouden worden. Daar is je democratie...

GB is de enige die het tot nu toe gedaan heeft en zie hoe de pro-EU mensen daar tegen ageren en voortdurend stokken in de wielen te steken van die democratische uitkomst.

Maar goed, daar loopt al een ander topic over.

Wat China betreft: prima als er een referendum komt over de onafhankelijkheid van HongKong. Wat we nu weten is:
1. Dat er geen meerderheid is voor onafhankelijkheid
2. Dat China waarschijnlijk zo'n referendum niet toelaat... maar goed voorbeeld van de EU (of NL)

Quote:
Zo werkt een gezonde democratie dus niet, Cliff. Jij wilt een dictatuur van de meerderheid, da's vragen om problemen.

Ik hoor je er nooit over zolang het jouw mening maar behartigt. Selectief argument Royy, en dus niet erg waardevol.

BerichtGeplaatst: Do Sep 05, 2019 19:49 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Weerwoord Beheer schreef:
@Real,

Aub niet een lopende discussie vervuilen met berichten over een ban.

Reden van een IP ban is dat Weerwoord te maken kreeg met een SPAM aanval van een server in India. Deze server werd geblokt. Toevallig gebruik jij ook die server om hier te posten. Ik denk dat het een anonieme proxyserver is en we raden je aan vanaf een andere server te posten. Bij een nieuwe SPAM aanval van deze server zal het IP nummer opnieuw geblokt worden.

Weerwoord Beheer.

Huh? Spam aanval van een server in India?

Ik post hier altijd via mijn eigen internet provider XS4ALL.

Nu dan even niet, omdat ik graag zou zien dat de ban wordt opgeheven.

Ik zou contact moeten opnemen met de beheerder van Weerwoord, vandaar even berichtjes in een topic, omdat er geen andere mogelijkheid is.

En ja, nu even via een proxy server, omdat er geen andere mogelijkheid is.

BerichtGeplaatst: Do Sep 05, 2019 21:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tja Real, zo ervaar je ook eens wat het is om in China te leven. Jouw mening staat mij niet aan, dus ik heb je de toegang ontzegt. Nou goed.

BerichtGeplaatst: Do Sep 05, 2019 21:29 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Hoezo: ook?
Hoelang heb jij in China gewoond dan?

BerichtGeplaatst: Vr Sep 06, 2019 8:19 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:
Tja Real, zo ervaar je ook eens wat het is om in China te leven. Jouw mening staat mij niet aan, dus ik heb je de toegang ontzegt. Nou goed.

Ook een Chinees kan een proxy server gebruiken of anders een VPN afsluiten Cool

Maar het foutje is inmiddels hersteld en ik heb de proxy niet meer nodig, met dank voor het herstellen Exclamation

BerichtGeplaatst: Za Sep 07, 2019 9:20 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Mooi stuk:

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/09/06/het-westen-moet-van-china-leren-meent-beijing-niet-andersom-a3972493

"Het gaat er uiteindelijk over welke waarden voor de toekomst leidend zullen worden ā€“ niet alleen voor Hongkong, maar in wezen ook voor de wereld. Zijn dat die van een liberaal, democratisch Westen dat op zijn retour lijkt? Of toch die van het opkomende, autocratische China dat vindt dat stabiliteit en eenheid de wereld meer opleveren dan individuele vrijheden?"

BerichtGeplaatst: Za Sep 07, 2019 10:24 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Men is in China al aardig ver gevorderd wat betreft de vorming van een totale contrƓlemaatschappij. Als we zoiets niet in Europa willen moeten de Europese landen zich maar eens achter de oren gaan krabben wat betreft nog meer van hun vrijheid en soevereiniteit op te geven voor om meer macht en bevoegdheden en gedwongen betalingen aan de EU in Brussel over te dragen. Iets anders: De Oostaziatische strategie vs. de Westerse strategie is meer lange termijn vs. korte termijn.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 08, 2019 12:37 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Royy schreef:
Of toch die van het opkomende, autocratische China dat vindt dat stabiliteit en eenheid de wereld meer opleveren dan individuele vrijheden?"

Als je hellhole Amerika / het Westen vergelijkt met het opbloeiende China is die vraag makkelijk te beantwoorden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Zo Sep 08, 2019 19:55 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Royy schreef:

Het gaat er uiteindelijk over welke waarden voor de toekomst leidend zullen worden ā€“ niet alleen voor Hongkong, maar in wezen ook voor de wereld.

Juist! Hong Kong is maar een klein detail.

De baas van de Bank of England, Mark Carney heeft een opmerkelijke toespraak gehouden op de jaarlijkse bijeenkomst van Centrale Bankiers van de wereld.

Hij zei in bedekte termen dat de Dollar als reserve-munt zijn langste tijd gehad heeft.

Er moet iets nieuws komen.

De chinese munt, de Renminbee, zal het niet worden, maar er moet een munt komen die de waardes van een aantal munten vertegenwoordigd, alsof ze samen in een mandje liggen en dat mandje de reserve munt is.

Als de FED dit zelf zou zeggen, zou er mogelijk paniek uit breken. Maar de baas van de Engelse Centrale bank kletst ook niet zomaar wat voor de vuist weg. Die tekst is zorgvuldig gemaakt.

Het is een eerste waarschuwing voor de insiders wat er gaat gebeuren.

Eenzelfde bericht gaf J.P. Morgan in juli aan haar elite klanten: ze adviseerden om niet te veel bezit in dollars te houden, en goud te kopen. (De goudprijs steeg 30% in de laatste 6 maanden)

BerichtGeplaatst: Ma Sep 09, 2019 18:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

George Bush schreef:

Als je hellhole Amerika / het Westen vergelijkt met het opbloeiende China is die vraag makkelijk te beantwoorden.

Hoe noemde Baudet dat ook alweer? Oh ja oikofobie.

BerichtGeplaatst: Di Sep 10, 2019 16:02 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Nu Amerika en de Taliban in een vergevorderd stadium zijn in de gesprekken over de terugtrekking van de Amerikaanse en Navo troepen uit Afghanistan, zijn Afghanistan, China en Pakistan overgegaan tot gesprekken over vergaande economische samenwerking tussen de landen:

China en Pakistan zijn bereid gevonden om mee te helpen om Afghanistan weer op te bouwen en tot een duurzame vrede voor het land te komen.

BerichtGeplaatst: Di Sep 10, 2019 17:08 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Dat lijkt mij ook een veel beter idee. De VS wordt inmiddels bijna overal uitgekotst en terecht.

BerichtGeplaatst: Di Sep 10, 2019 20:04 Plaats reactie Reageer met quote
Real

estudiant schreef:
De VS wordt inmiddels bijna overal uitgekotst en terecht.

Terugtrekken van Amerikaanse troepen staat, politiek en militair gezien, gelijk aan het toegeven dat ze de strijd in Afghanistan hebben verloren van de Taliban.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 18, 2019 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Het nieuwe geheime wapen van China is deze week gespot in de straten van Beijing, en derhalve niet langer geheim; hypersonische drones.

https://www.zerohedge.com/geopolitical/photos-emerge-new-supersonic-spy-drone-chinese-military-parade-rehearsal

China heeft meerdere nieuwe wapensystemen, die het binnenkort zal showen tijdens de jaarlijkse militaire parade.

De Russen en Chinezen zijn erg voortvarend bezig op het vlak van hypersonische wapens, de Amerikanen ook wel maar hebben zelf al toegegeven dat ze een inhaalslag te maken hebben. We hebben afgelopen week gezien dat Amerikaanse state-of-the art wapens niet in staat bleken om de voornaamste Saoedische olieraffinaderij te beschermen tegen een aanval met drones en/of kruisraketten.

Tenzij het natuurlijk een inside job was..

BerichtGeplaatst: Do Sep 26, 2019 9:26 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

China heeft weer een nieuwe wereldprimeur; de grootste en meest moderne luchthaven ter wereld

https://www.zerohedge.com/technology/beijing-opens-its-massive-new-starfish-airport-set-be-worlds-largest-busiest

Zojuist officieel geopend. Binnen een paar jaar zou dit de drukste internationale hub ter wereld moeten worden. Wanneer je als buitenlander naar Beijing vliegt is dit het eerste dat je van China te zien krijgt. De luchthaven is rechtstreeks verbonden met zowel Beijing metro als ook hogesnelheidstreinen die met 250km/u onder die luchthaven door voorbij rijden. Om de trillingen daarvan op te vangen hebben ze een speciaal systeem bedacht met een soort van rubberen pilaren, waardoor de luchthaven ook bestand is tegen aardbevingen van 8.0 of minder.

Hier de main terminal hal:

En het meest verbazingwekkende ervan, het gehele project heeft maar een paar jaar geduurd om uit de grond te stampen.

Het is eigenlijk geen luchthaven meer, maar een complete stad, half zo groot als Hong Kong Island.

https://www.youtube.com/watch?v=OzYM5dMU1YM

BerichtGeplaatst: Do Sep 26, 2019 14:09 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Mafia-praktijken van de VS in het handelsconflict met China

Koloniale praktijken jegens China:
In het handelsaccoord met China wilde de VS het volgende opnemen: (ruw vertaald)

1. Aanpassen van Chinese wetgeving ten bate van de VS

2. Het opzetten van een permanent bilateraal "kantoor" waarin handels- en economisch beleid zouden worden besproken

3. Washington wilde verder een mechanisme afdwingen waarin de VS eenzijdig sancties zou kunnen opleggen zonder dat China tegenmaatregelen zou kunnen/mogen nemen.

4. Verder beperking van de ontwikkeling van de high-tech industrie in China en

5. Openstelling van de financiƫle markten voor de (((ballatje-balletje-artiesten)))

https://www.checkpointasia.net/rejected-us-trade-proposal-sought-to-establish-bilateral-office-to-debate-beijings-economic-policies-chinese-official/
BerichtGeplaatst: Vr Sep 27, 2019 9:23 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

Real schreef:
estudiant schreef:
De VS wordt inmiddels bijna overal uitgekotst en terecht.

Terugtrekken van Amerikaanse troepen staat, politiek en militair gezien, gelijk aan het toegeven dat ze de strijd in Afghanistan hebben verloren van de Taliban.

En omdat Amerika te vergelijken is met een puber, zal er van dat verlies toegeven geen sprake zijn. Amerika wil nog steeds pronken met zijn spierballetjes.
Het zal nog wel een hele lange tijd duren voordat Amerika volwassen wordt.
Speciaal nu, met een president die vindt dat hij de Nobelprijs voor de vrede verdient heeft.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buitenland/trump-ik-verdien-de-nobelprijs-voor-de-vrede/ar-AAHJnvU

Ontopic maar weer. Destijds in Afghanistan kwam Amerika helpen tegen de Russen. De USA was zelf de 'grondlegger' voor de Taliban.
Nu heeft Trump voor miljarden wapens verkocht aan S-A. Zullen de Verenigde Staten van Vrijheid, Vrede en Gelijkheid weer hun neusje stoten?
Gaan ze straks heel verbaasd doen als S-A de wapens opneemt om tegen het decandente Amerika te strijden?
Of spelen er hier zaken af waar de gewone sterveling geen weet van heeft of weet mag van hebben?

BerichtGeplaatst: Za Sep 28, 2019 8:44 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Putin kiest duidelijk voor China en laat Macron bungelen.
The Duran had recent een uitzending die me tot dit overzicht inspireerde.

Alexander Mercouris:
Macron heeft in Europa het vaandel over genomen van Merkel, en hij zocht de laatste maanden duidelijk toenadering tot Rusland. Macron zei:
"Rusland is een deel van Europa, hoort bij Europa".
"Rusland moet weer mee doen in de Raad van Europa."
"Rusland hoort bij de G7/G8 ".

Heel verstandig van Macron, want die Grote bondgenoot Amerika is onbetrouwbaar geworden en verzwakt zienderogen.
Als een bedrijf (of een 'Empire' zoals Amerika) in problemen komt, ontstaat er ruzie in de top.
Ook in Engeland is er volop bonje in de top. Van een slagvaardig coherent bestuur al jaren geen sprake meer.

Macron wil dus terug naar Rusland. Naar de gasleverancier. De afzetmarkt. Naar de altijd betrouwbare en realistische Putin.

Maar Putin heeft een duidelijk antwoord gegeven aan Macron:
"Rusland heeft een intensieve samenwerking op alle gebieden met China, en dat blijft zo. "

Nou hebben Amerika en Europa ook werkelijk niets nagelaten om Rusland van zich te vervreemden.
Geen kans hebben ze gemist:

=Jihadisten naar Tsjetsjeniƫ gestuurd (onder leiding van Graham Fuller).
=Serviƫ kapot gemaakt.
=Onder Yeltsin Rusland in de armoede gestort.
=Het ABM verdrag opgezegd.
=GeorgiĆ« en OekraĆÆene de idee gegeven dat ze bij de Nato kunnen komen.
=De Oostblok-landen die als buffer waren overeengekomen tussen Stalin en Churchill, in het westen als 'brute machts-honger' van Moskou voorstellen.
=Oranje-revoluties in diverse landen, waaronder OekraĆÆne organiseren.
=De Maidan revolte produceren en Putin dwingen om handelend in te grijpen, want anders staat Rusland schaak.
=Krim en MH17 bij Putin in de schoenen schuiven, terwijl het door de VS is veroorzaakt.
=De ingreep in Syriƫ verkopen in de media als Rusische agressie.
=Rusland beschuldigen van hacken en inmenging om zodoende nog meer sancties te kunnen afkondigen.

Het is duidelijk waarom Putin in het kamp van China is gedreven.

China wordt de onbetwiste economische wereldmacht.
Rusland maakt de beste wapens en heeft belangrijke grondstoffen.

Who needs Europe?

Macron is te laat met zijn inzichten.

Dat neemt niet weg dat ik persoonlijk hoop dat er later toch een soort band zal ontstaan tussen Rusland en Europa, om tegenwicht te geven tegen de overmacht van China.

BerichtGeplaatst: Za Sep 28, 2019 12:13 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

Real schreef:

The Duran

Ja, ik bekijk ook regelmatig filmpjes van The Duran, voor geĆÆnteresseerden, hier het youtube-kanaal
https://www.youtube.com/channel/UCdeMVChrumySxV9N1w0Au-w/videos

Real schreef:

Alexander Mercouris:
Macron heeft in Europa het vaandel over genomen van Merkel, en hij zocht de laatste maanden duidelijk toenadering tot Rusland.

De usual suspects zitten met het koppel Rusland/China in hun maag. Toenadering is meer "losweken" van China. Maar beide staatshoofden weten hoe de vlag er bij hangt en zullen daar niet intrappen Cool

Real schreef:

Dat neemt niet weg dat ik persoonlijk hoop dat er later toch een soort band zal ontstaan tussen Rusland en Europa, om tegenwicht te geven tegen de overmacht van China.

Ja, een boreaal gebied van Vladivostok tot Lissabon.
BerichtGeplaatst: Za Sep 28, 2019 18:15 Plaats reactie Reageer met quote
Real

George Bush schreef:

Ja, een boreaal gebied van Vladivostok tot Lissabon.

Dat zou maar zo de echte reden van Brexit kunnen zijn. Wat mij ook opviel uit de troontrede was dat Alexander sprak over hechtere banden met Rusland, China en India. De Britten zijn enorm conservatief en zien dat kennelijk niet zitten.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 29, 2019 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

En wat vinden jullie van de nieuwe luchthaven in Beijing? Mooi? Niet mooi? Very Happy

Schiphol staat bekend als een van de beste luchthavens ter wereld, maar dit is toch echt nog wel wat anders. Een spreekwoordelijke 'Grote Sprong Voorwaarts'. Ook niet toevallig dat de bouw ervan is afgerond aan de vooravond van het 70-jarige bestaan van het moderne China. In China worden deadlines doorgaans gehaald.

Kijk es naar de luchthaven in Berlijn, hoe lang men daar al mee bezig is.

BerichtGeplaatst: Zo Sep 29, 2019 17:33 Plaats reactie Reageer met quote
George Bush

carlos schreef:
En wat vinden jullie van de nieuwe luchthaven in Beijing? Mooi? Niet mooi? Very Happy

HĆ©Ć©l mooi, hoe moderne architectuur ook mooi kan zijn.
BerichtGeplaatst: Di Okt 01, 2019 4:03 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Hoe zou 't eigenlijk gesteld zijn met de luchtkwaliteit in de omgeving van dat materialistische pronkjuweel, met de geluidsoverlast, en dus met de gezondheid van de mensen aldaar?

Zie hier in Nederland wel 'ns wat Chinezen rondlopen en die zien er eerlijk gezegd niet bepaald florissant uit.

Niets meer van dat glimlachje en dat gezonde geel-achtige huidskleurtje dat ze vroeger hadden.

Wat ook opvalt is dat ze vrijwel allemaal 'n brilletje op de neus hebben en dat zegt ook wel het een en ander over de leefomstandigheden (inclusief alles waar ze in zo'n dictatuur allemaal toe verplicht zijn, terwijl 'n mens daar van nature 'n afkeer van heeft).
-
BerichtGeplaatst: Di Okt 01, 2019 8:58 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja, inderdaad een prachtig vliegveld! Ik ben benieuwd wanneer ik het 'live' kan gaan zien.

BerichtGeplaatst: Di Okt 01, 2019 12:47 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

carlos schreef:

Schiphol staat bekend als een van de beste luchthavens ter wereld, maar dit is toch echt nog wel wat anders. Een spreekwoordelijke 'Grote Sprong Voorwaarts'. Ook niet toevallig dat de bouw ervan is afgerond aan de vooravond van het 70-jarige bestaan van het moderne China. In China worden deadlines doorgaans gehaald.

Kijk es naar de luchthaven in Berlijn, hoe lang men daar al mee bezig is.

Niet mooi. Wel imponerend, indrukwekkend, adembenemend.
(Het station van Groningen vind ik mooi, maar dat is een heel ander verhaal. Wink )

Hier het promotiefilmpje van de luchthaven.

https://www.youtube.com/watch?v=OzYM5dMU1YM

Opmerkelijk: Zaha Hadid blijkt een Britse dame van Irakese komaf te zijn die als eerste vrouw een prestigieuze architectenprijs mocht ontvangen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Zaha_Hadid

Website van het bureau: https://www.zaha-hadid.com/

Weerwoord forum index » Buitenland