Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Standoff tussen China en de Verenigde Staten? Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Sep 01, 2019 23:27 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wat loop jij nu weer te zeiken Royy? Wanneer ze hier RT aanpakken of op YouTube een kanaal dat overheidssteun van Beijing ontvangt censureren dan juich je dat van harte toe. Dan nu ook maar mondje dicht hé, hypocriet dat je bent. Gelijke monniken gelijke kappen, zo zie jij het toch graag?

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 8:42 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Lampje schreef:
Voorts: ik zie niet goed wat die dame nou eigenlijk verkeerd doet.

Die hoer moeten ze gewoon het land uitflikkeren. Of, om met u te spreken, in een gat in de grond douwen en weg laten rotten.

U ziet het, ik pas me aan aan uw niveau. Wel zo makkelijk, hoef je nergens meer een genuanceerde mening over te hebben. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 8:47 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Maar....wat doet ze nu eigenlijk verkeerd ? Kunt u ons dat vertellen ?

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 11:11 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Weet je wie trouwens ook een hekel heeft aan Macron? Bolsonaro..

Brazil's Bolsonaro Bans Bic Pens "Because They're French" As Macron Feud Escalates

https://www.zerohedge.com/news/2019-09-01/brazils-bolsonaro-says-he-will-no-longer-use-bic-pens-because-theyre-french

Hij was eerder deze week nog gespot met een BIC pen, maar vanaf nu zal hem dat niet meer overkomen. Enkel nog pennen van een Braziliaans merk om documenten te ondertekenen.

De ruzie tussen die twee is al een paar weken bezig.

Erg kinderachtig dit, maar ok..

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Nog maar een keer de vraag dan: Carlos, wat doet die journaliste nu eigenlijk verkeerd ?

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 12:12 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Wat doet het er toe? Nou, ze werkt voor Sky News om te beginnen..

En wat doen de gele hesjes verkeerd dat u zo tegen ze tekeer gaat? Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 12:39 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Wat het ertoe doet is dat u enorm tekeer ging egen deze dame. Dus vraag ik u wat ze eigenlijk verkeerd deed. Maar uit uw ontwijkende antwoord en trieste poging om gauw de aandacht te verleggen middels een wedervraag, kan ik opmaken dat u zelf ook niet weet wat zij verkeerd deed.

Enfin, ik zal u helpen. Zij deed namelijk niets verkeerd. Sterker nog : zij deed wat elke goede journalist behoort te doen, namelijk kritische vragen stellen. Reden voor Carlos om haar flink af te branden. Terwijl als diezellfde journaliste in Frankrijk een agent aan de tand had gevoeld, zij in de ogen van Carlos een heldin was geweest .

Zo is het toch, Carlos ? Geef het nou gewoon eens toe, dat zou u sieren.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 12:43 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Waar baseer je dat op?

Is dit een serieuze vraag? Antwoord staat er net boven joh: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=560657#560657

Jij bent toch van de polletjes daar waar het gaat om de Brexit? Neem dan dit polletje ook maar serieus. 17% voor onafhankelijkheid... dat rechtvaardigt dus op geen enkele manier een beweging in die richting.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:

En wat doen de gele hesjes verkeerd dat u zo tegen ze tekeer gaat? Rolling Eyes

Dat heb ik u al meerdere keren uitgelegd, maar ik wil het nog wel een keer doen: ik heb niets tegen die hesjes zolang het geweldloos gebeurt. Maar het gebeurt niet geweldloos. Mijn kritiek richt zich op het gewelddadige deel van deze beweging, die voor miljarden schade aanricht. Schade die door de gewone man weer moet worden betaald, diezelfde gewone man voor wie dat tuig zegt op te komen.
Een regering is geen knip voor de neus waard als ze dit gedrag tolereert. Dus wordt hard tegen opgetreden, en terecht.
Wat begrijpt u hier niet aan ?

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 12:58 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Dat gewelddadige element was er alleen in de beginfase van de protesten, en in veel gevallen ook nog eens het werk van agents provacateurs, om het in fatsoenlijk Frans te zeggen. Ook daar hebben we het al veel eerder uitgebreid over gehad, ik ga dat niet nog eens allemaal herhalen.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 13:08 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

U hoeft het ook niet te herhalen. Maar als u mij twintig keer dezelfde vraag stelt, moet u niet verrast zijn dat u twintig keer hetzelfde antwoord krijgt.
Ondertussen heb ik nog geen reactie op mijn vraag aan u wat die journaliste verkeerd deed.ik heb mijn visie daarop dus maar gegeven. U reageert daar niet op, ik neem dus aan dat u mijn visie deelt ?

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 14:33 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Jawel die reactie had ik gisteren al gegeven nog voordat u de vraag stelde. U leest weer eens selectief, begrijpt mijn antwoord niet, of wil mijn antwoord niet begrijpen.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 17:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

carlos schreef:
Wat loop jij nu weer te zeiken Royy? Wanneer ze hier RT aanpakken of op YouTube een kanaal dat overheidssteun van Beijing ontvangt censureren dan juich je dat van harte toe. Dan nu ook maar mondje dicht hé, hypocriet dat je bent. Gelijke monniken gelijke kappen, zo zie jij het toch graag?

Huh? Heb je mij ooit horen zeggen dat journalisten van RT of de Chinese staats-televisie moeten oppakken, perskaart invorderen en het land uitzetten?

Ik zeg dat je RT en CCTV op de keper moet beschouwen: spreekbuizen van hun overheid.

De dame van CNN doet niets verkeerd, of is het verboden om vragen te stellen?

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 17:40 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Is dit een serieuze vraag? Antwoord staat er net boven joh: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=560657#560657

Jij bent toch van de polletjes daar waar het gaat om de Brexit? Neem dan dit polletje ook maar serieus. 17% voor onafhankelijkheid... dat rechtvaardigt dus op geen enkele manier een beweging in die richting.

Waar heb ik t over onafhankelijkheid??

Royy schreef:
Maar t lijkt me iets van een stop op verdere aanpassing van de wetgeving op van Beijing, vrije verkiezingen (met vrije kandidaatstelling), stop op het neerzetten van marionetten van Beijing op sleutelposities. Lijken me op zich faire eisen.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 18:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Waar heb ik t over onafhankelijkheid??

Hier: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=558979#558979
Hier: https://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?p=559080#559080

En nog wel een paar plaatsen.

Maar je bent dus TEGEN onafhankelijkheid van HongKong?

Noted.

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 19:34 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

carlos schreef:
Jawel die reactie had ik gisteren al gegeven nog voordat u de vraag stelde. U leest weer eens selectief, begrijpt mijn antwoord niet, of wil mijn antwoord niet begrijpen.

Ja, u zei dat zij zich openlijk bemoeide met de politie in Hong Kong. Maar wat is daar nu verkeerd aan als je journalist bent ? Dat is mijn vraag.
En wat nu als zij zich een volgende keer bemoeit met het optreden van de Franse politie ? Bent u dan ook zo boos ?

BerichtGeplaatst: Ma Sep 02, 2019 19:50 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Maar je bent dus TEGEN onafhankelijkheid van HongKong?

Noted.

Ik ben niet per se tegen of voor onafhankelijkheid.

BerichtGeplaatst: Di Sep 03, 2019 8:51 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Weet ik ook wel, maar dit doe jij vaak: als je je niet duidelijk ergens voor uitspreekt... ok, dan ben je dus tegen. Very Happy

Ik heb al eerder gezegd: laat het volk zelf beslissen. Maar als ik de polls zie dan is er dus een kleine minderheid (17%) van de Hongkong inwoners die onafhankelijkheid van China wil.

We lopen het risico op Maidam. Oekraïne was een democratie met een felle demonstratie in het jaar van de verkiezingen. Ze hadden dus alle kans om via democratisch recht de zittende president naar huis te sturen. Maar dat deden ze niet, ze kozen de weg van geweld en een burgeroorlog die het land in drieën splitste. En 13.000 doden later eindigde de democratie.

Demonstreren? Prima. Maar vreedzaam en alle beslissingen uiteindelijk altijd nemen op basis van meerderheidsbesluiten. We hebben bij Maidam nooit democratisch kunnen vaststellen hoeveel mensen er nu eigenlijk tegen de president waren daar of voor het handelsverdrag met de EU.

De weg van geweld is niet de juiste, dat blijkt keer op keer.

BerichtGeplaatst: Di Sep 03, 2019 11:53 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Royy schreef:
carlos schreef:

Tijd om in te grijpen dus...

Nou zeg.... heb jij enig idee hoe vaak er gedemonstreerd wordt? En hebben al die 'brave' demonstraties van de laatste tien jaar ook maar iets geholpen? Nee dus. Er wordt gewoon niet geluisterd naar de burger. Er komt een moment waarop het genoeg is en er moet worden overgegaan tot meer draconische methodes.

Dit lijkt wel op Nederland van toepassing. Want van "Red de democratie" zijn we inmiddels verworden tot "Herstel de democratie". Referenda die genegeerd en later kalt gestelt werden. Pim Fortuyn werd vermoord. Geert Wilders staat vandaag weer voor het hekje in een politieke inquisitie. Meer draconische methodes zijn misschien inderdaad nodig. Maar voorlopig blijft het vee grazen, ookal bemerken zij zienderogen dat hun eigen kalfjes steeds magerder worden. Sterker nog: Ze blijven op die kartelpartijen stemmen. En dan krijg je gewoon vanzelf meer van hetzelfde terug wat je hebt gestemd..

BerichtGeplaatst: Di Sep 03, 2019 19:54 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Ik heb al eerder gezegd: laat het volk zelf beslissen. Maar als ik de polls zie dan is er dus een kleine minderheid (17%) van de Hongkong inwoners die onafhankelijkheid van China wil.

Prima, laat het volk dan ook zelf beslissen over vrije verkiezingen en over wel of geen geleidelijke transitie naar de dictatuur van Beijing. Eens?

Quote:
Demonstreren? Prima. Maar vreedzaam en alle beslissingen uiteindelijk altijd nemen op basis van meerderheidsbesluiten. We hebben bij Maidam nooit democratisch kunnen vaststellen hoeveel mensen er nu eigenlijk tegen de president waren daar of voor het handelsverdrag met de EU.

We hebben op zn minst kunnen vaststellen dat Oekraine diep verdeeld was. Een besluit op basis van krappe meerderheid kan dan tot dit soort dingen leiden... zie je een overeenkomst, Cliff?

Quote:
De weg van geweld is niet de juiste, dat blijkt keer op keer.

Geweld is zeker niet het juiste, maar ingrijpende besluiten nemen op basis van 50%+1 ook niet.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 04, 2019 11:48 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Royy schreef:
Prima, laat het volk dan ook zelf beslissen over vrije verkiezingen en over wel of geen geleidelijke transitie naar de dictatuur van Beijing. Eens?

Oneens. Gesloten vraagstelling.

Quote:
We hebben op zn minst kunnen vaststellen dat Oekraine diep verdeeld was. Een besluit op basis van krappe meerderheid kan dan tot dit soort dingen leiden... zie je een overeenkomst, Cliff?

Welke krappe meerderheid? Je kunt totaal niet vaststellen hoeveel mensen er in Oekraïne voor dat EU handelsverdrag waren wat eindelijk ook MH17 neerhaalde.

Mijn inschatting is dat slechts 10% voor dat EU handelsverdrag was. En dan schat ik het hoog in. De rest kwam om te rellen, vooral extreem rechts.

Quote:
Geweld is zeker niet het juiste, maar ingrijpende besluiten nemen op basis van 50%+1 ook niet.

Zo werkt de democratie Royy. Bovendien is je argument selectief. Ik hoor je er nooit over, behalve nu het jou een keer niet aanstaat. Te makkelijk dit.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 04, 2019 16:35 Plaats reactie Reageer met quote
Real

Wat heeft dit te maken met China en Amerika Question

BerichtGeplaatst: Wo Sep 04, 2019 19:26 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliff schreef:

Oneens. Gesloten vraagstelling.

Ok, waar wil je dat het volk dan wel over beslist?

Quote:

Zo werkt de democratie Royy. Bovendien is je argument selectief. Ik hoor je er nooit over, behalve nu het jou een keer niet aanstaat. Te makkelijk dit.

Zo werkt een gezonde democratie dus niet, Cliff. Jij wilt een dictatuur van de meerderheid, da's vragen om problemen.

BerichtGeplaatst: Wo Sep 04, 2019 19:30 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Loetje schreef:

Dit lijkt wel op Nederland van toepassing. Want van "Red de democratie" zijn we inmiddels verworden tot "Herstel de democratie". Referenda die genegeerd en later kalt gestelt werden. Pim Fortuyn werd vermoord. Geert Wilders staat vandaag weer voor het hekje in een politieke inquisitie. Meer draconische methodes zijn misschien inderdaad nodig. Maar voorlopig blijft het vee grazen, ookal bemerken zij zienderogen dat hun eigen kalfjes steeds magerder worden. Sterker nog: Ze blijven op die kartelpartijen stemmen. En dan krijg je gewoon vanzelf meer van hetzelfde terug wat je hebt gestemd..

Ja grappig he.

Op de een of andere manier wordt t door sommigen wel van toepassing verklaard op de westerse democratieen... Maar bij oosterse dictaturen is het opeens een heel ander verhaal...

BerichtGeplaatst: Do Sep 05, 2019 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
Weerwoord Beheer

@Real,

Aub niet een lopende discussie vervuilen met berichten over een ban.

Reden van een IP ban is dat Weerwoord te maken kreeg met een SPAM aanval van een server in India. Deze server werd geblokt. Toevallig gebruik jij ook die server om hier te posten. Ik denk dat het een anonieme proxyserver is en we raden je aan vanaf een andere server te posten. Bij een nieuwe SPAM aanval van deze server zal het IP nummer opnieuw geblokt worden.

Weerwoord Beheer.

Weerwoord forum index » Buitenland