Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Europese Zaken » Niet altijd tevreden in de EU..
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Niet altijd tevreden in de EU..
BerichtGeplaatst: Ma Feb 02, 2009 13:34 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

BNR:
Quote:
'Consument ontevreden over banken, energie en ov'
2 februari 2009, 12:31 | ANP

BRUSSEL (AFN) - Consumenten in de EU zijn ontevreden over de dienstverlening van banken, energiebedrijven en het openbaar vervoer. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Europese Commissie maandag heeft gepubliceerd.

Hele bericht:

Ik moet zeggen, dat ik het hier niet zo heel vol-uit mee eens ben. Maar...
Bij een bank kun je bijna niets meer met geld, of het moet zijn aan de flappentap.
En veilig is anders in de buurt van de flappentap.
Het OV is mij veel te duur en het is nog steeds niet een echt alternatief voor de
auto. Verder is info krijgen niet goed geregeld en klachten, dat kun je wel vergeten.
Ook komt er nu weer een OV chipkaart en dat geeft voorzover ik het heb
begrepen weer extra kosten.
En energie, daarvan gedraagt het kostenniveau zich als een jojo. Maatschappijen
worden verkocht naar het buitenland, waar je bij staat. Hoe moet dat gaan in
de toekomst?!

Het geeft voor mij als EU-burger een schraal beeld op deze punten. Een schraalheid,
die ik met name eerder heb gezien in delen van de EU, zoals in Noord-Italië en
Zuid-Oost Frankrijk tot in de Jura. Daar is het voorzieningenniveau op plaatsen
vrijwel nul geworden en prijzen zijn vaak idioot hoog. Horeca is voor een groot
deel verdwenen. Een EU onwaardig.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Feb 02, 2009 17:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Quote:
Consumenten in de EU zijn ontevreden over de dienstverlening van banken, energiebedrijven en het openbaar vervoer.

Lang leve de liberalisering, alles zou zo mooi worden met concurrentie. De kwaliteit zou zo veel beter worden...

Ben je nog steeds een liberaliseringsfundamentalist? Neem dan eens deze proef op de som:

Splits je gas-water-licht rekening in 6 bedrijven. Dat kan nu. Eén bedrijf voor gas, één voor water, één voor elekriciteit, één voor transport, één voor meterhuur en één voor het opstellen van de rekening. Kijk nu eens hoe efficient alles werkt. Als je overal de laagste aanbieder zoekt bespaar je ongetwijfeld een beetje, maar ga er vooral niet vanuit dat alles blijft werken.

Om het helemaal interessant te maken gooi je er nog wat digitale TV, vaste en mobiele telefonie en een Internetabonnement doorheen. Laat vooral voor alles (gratis!) monteurs langskomen om de boel aan te sluiten.

Neem een bakje koffie en ga eens rustig kijken naar die vrije commerciële medewerkers die bij jou alles komen aansluiten. Vroeger was dat één trage ambtenaar, nu zijn het een groepje commerciële mannetjes die het niet voor elkaar krijgen en de schuld altijd bij de andere partij leggen.

Bel vervolgens eens naar de serviceaanbieders. Vroeger kon je alleen bellen tussn 9.00 uur en 15.00 uur en kreeg je een onvriendelijke ambtenaar aan de telefoon.

Nu kun je 24 uur per dag (mobiel, want je vaste telefoon werkt niet meer) bellen voor het bedrag van 60 eurocent per minuut plus kosten van de mobiele telefoon met een computer. Deze computer stuurt je door een vragenmenu met de meest onzinnige vragen. Na 2 minuten heb je je door het menu heen gewerkt en krijg je te horen dat de gemiddelde wachttijd 8 minuten bedraagt. Na 8minuten krijg je een medewerker van een callcenter die dit ook alleen maar in de avonduren als student doet en eigenlijk niets weet. Je wordt doorgeschakeld naar een afdeling die niet bereikbaar is. Morgen terugbellen aub. Je belt morgen terug maar het ligt toch echt aan de KPN. Als je al met de KPN belt dan ligt het toch echt aan je ADSL aanbieder want die hebben het signaal op de lijn gezet. Etc.etc.etc.

Lang leve de vrije markt. Begrijp nou eens goed dat er 'no such thing as a free lunch' is. Een mobiel telefoonnetwerk met zendmasten aanleggen door 5 maatschappijen is nu eenmaal veel duurder dan door één overheid, mits er juiste toezicht op is. En helemaal aan het eind van het monopolyspel is er één winnaar met 5 netwerken en geen keuze, alleen 5 keer zo duur.

Sorry voor het kapen van dit draadje, maar ik vind de uitslag niet verbazingwekkend.

BerichtGeplaatst: Ma Feb 02, 2009 17:53 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Vrijwel geen speld tussen te krijgen. Sad
Toch die markt maar eens wat meer reguleren.

En wat zegt de EU naar aanleiding hiervan?
HLN:
Quote:
De Europese Commissie gaat in 2009 de elektriciteitsmarkt voor de kleinverbruikers onder de loep nemen. Dat heeft eurocommissaris voor Consumentenbescherming Meglena Kuneva aangekondigd. Haar reactie komt er nadat een rapport de onvrede van de Europese consumenten heeft blootgelegd.

Gassector
Vooral de gas- en elektriciteitssector maakt geen goede beurt: minder dan twee derde van de consumenten is tevreden over hun leverancier, meer dan 60 procent meldde prijsstijgingen en de leveranciers scoren volgens de Commissie bijzonder slecht inzake de vergelijkbaarheid van de aanbiedingen en het gemak van overstappen. De EU zegt dit 'zorgwekkend te vinden.
02/02/09 14u37

Hele berichtje:
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Niet altijd tevreden in de EU..
  Weerwoord forum index » Europese Zaken