Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Buitenland » Oorlog in Irak is over Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 23, 24, 25  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 18, 2014 15:38 Plaats reactie Reageer met quote
King George

Gerard R. schreef:
King George:
Quote:
Ik denk overigens ook dat Joden, net als de blanken en de Oost Aziaten gewoon intelligenter zijn Arabieren en zo.

Wie weet? Maar het doet me denken aan racisme, zoals je dat stelt.

Ach gut ach gut. Wat zielig. De racismekaart moet weer getrokken worden. Het moge bekend zijn dat racist-roepers feiten haten.

Steeds maar weer: Racist-roepers die feiten haten.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 18, 2014 15:40 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Ik ga geen volk slimmer noemen dan een ander.
Dat is volgens mij iets dat men niet kan en mag doen.
Abject, noemen sommigen dat wel. Embarassed
De tijd van 'Menschen en Untermenschen' is voorbij.
Dat hoort ook pertinent niet thuis op dit forum. Misschien op andere...?

Verder heb ik er bezwaar tegen als je Palestijnen Palezwijnen noemt. Smile

Laatst aangepast door Gerard R. op Ma Aug 18, 2014 15:43, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Aug 18, 2014 15:43 Plaats reactie Reageer met quote
King George

Gerard R. schreef:
King George schreef:
En welk alternatief biedt jij dan voor het uitschakelen van raketlanceerinstallaties als het van jou met militaire middelen niet mag?

Je hebt mij zien wijzen opdat je de burger met rust dient te laten.

Brief dan even aan Hamas door dat ze die raketlanceerinstallaties niet in scholen, ziekenhuizen, schuilkelders en zo moeten plaatsen en niet hun eigen burgerbevolking moeten dwingen pal rond zo'n raketlanceerinstallatie te gaan staan. Overigens zie ik diezelfde burgers wel luidkeels juichen als er weer een raket wordt afgevuurd.
Gerard R. schreef:
Verder zoeken ze het best uit, ze zijn slim genoeg.

Iron Dome is een knap staaltje denkwerk hè? Zuiver defensie, zuiver bescherming bevolking. Denken en doen. Hearts and minds. Moderniteit en vooruitgang. Evoluerend en innoverend vermogen. Dat zal je niet zien in een land dat tot in het bot doordrenkt is van het giftige opiaat Islam, welke statisch is en niet aan dynamiek onderhevig kan zijn. Gelieve af te kicken van de Islam om verder vooruit te kunnen komen.
Gerard R. schreef:
Zaken hoeven niet persé met grof militair geweld te worden uitgevoerd namelijk.

Wel als het nodig is om de eigen burgers te beschermen. Zouden die Pallezwijnen niet eens een keer hun eigen heilloze ziekelijke zucht naar oorlog, haat en vernietiging achterwege kunnen laten. Dat is misschien wat slimmer.
Gerard R. schreef:
Dat deden ze de afgelopen jaren na de vorige Gaza-campagne ook niet.

En wat kregen ze daarvoor terug?
Maar als er drie tieners worden vermoord, dan zullen we wel eens.....[/quote]
Dan is het voor de Moslims weer groot feest omdat er andermans bloed vloeit. En bij zoveel feesten is de maat een keertje vol. Men kan niet blijven doorgaan met de eigen burgers te laten blijven offeren voor de Muzelmanse grote feesten van het rijkelijk vloeien van andermans bloed.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 18, 2014 15:50 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

King George
Quote:
Brief dan even aan Hamas door dat ze die raketlanceerinstallaties niet in scholen, ziekenhuizen, schuilkelders en zo moeten plaatsen en niet hun eigen burgerbevolking moeten dwingen pal rond zo'n raketlanceerinstallatie te gaan staan. Overigens zie ik diezelfde burgers wel luidkeels juichen als er weer een raket wordt afgevuurd.

Dat hoeft de burger niet de kop te kosten. Want dan wordt het misdaad.
Nog altijd hebben we het over Dresden en of dat toen wel nodig was....

Quote:
Iron Dome is een knap staaltje denkwerk hè? Zuiver defensie, zuiver bescherming bevolking.

Inderdaad, heel goed, heb al zeker een jaar terug geschreven, toen men met
het berichtje hierover kwam. Maar nu hebben ze dát systeem én gaan nog eens
de beesten uithangen in Gaza. Nou moet het niet té gek worden, mm?

Quote:
Wel als het nodig is om de eigen burgers te beschermen.

Nee, niet te vrijblijvend en te gemakkelijk. Want dan wordt het misdadig. En dat wilt u toch ook niet??

Quote:
Dan is de maat een keertje vol.

Het verschijnsel gaat toch niet weg hoor, zolang je ze blijft knoeien.
Het wakkert het extremisme alleen maar aan. Geloof het of niet.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 18, 2014 15:53 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

King George schreef:
.. als het van jou met militaire middelen niet mag?

Want voor de Moslims is het groot feest als er veel andermans bloed vloeit.

Je ziet mij alleen maar schrijven over 'maatvoering'. Niet over dat het niet militair mag.

En voor Joden is het groot feest als er weer een zooitje Arabieren fijngemalen is.
Dus dat komt aan beide kanten voor blijkbaar. Sad

BerichtGeplaatst: Ma Aug 18, 2014 16:04 Plaats reactie Reageer met quote
King George

Gerard R. schreef:
King George
Quote:

Dat hoeft de burger niet de kop te kosten. Want dan wordt het misdaad.
Nog altijd hebben we het over Dresden en of dat toen wel nodig was....

De brandbommen op Dresden waren juist specifiek gericht op burgerdoelen. Zo ook de brandbommen op Hamburg. Want de havens bleven intakt om na de capitulatie af te kunnen strippen.

Gerard R. schreef:
Quote:
Iron Dome is een knap staaltje denkwerk hè? Zuiver defensie, zuiver bescherming bevolking.

Inderdaad, heel goed, heb al zeker een jaar terug geschreven, toen men met
het berichtje hierover kwam. Maar nu hebben ze dát systeem én gaan nog eens
de beesten uithangen in Gaza. Nou moet het niet té gek worden, mm?

Iron Dome is niet geheel waterdicht. Uitschakelen raketlanceerinstallaties is bestrijding bij de bron. Better safe than sorry. En Iron Dome staat los van de smokkeltunnels waar vandaan steeds invallen in Israel werden gepleegd. Die tunnels moet je uitschakelen. En dat kon helaas niet anders dan door middel van gepaste charges.

Gerard R. schreef:
Quote:
Wel als het nodig is om de eigen burgers te beschermen.

Nee, niet te vrijblijvend en te gemakkelijk. Want dan wordt het misdadig. En dat wilt u toch ook niet??

Dat moet je nou eens roepen tegen de partij die begint andermans burgers te bedreigen waardoor er moet worden opgetreden om de eigen burgers te beschermen. Maar als andermaal die Pallezwijnen weer beginnen hoor ik je nooit janken over misdadig. Dan zit je het enkel goed te praten. En aan het einde van het liedje is het nauurlijk weer de schuld van Israel en van het Westen. Want die zielig gevonden moeten worden Pallezwijntjes treffen natuurlijk geen enkele blaam en kunnen ook nergens iets aan doen en zijn natuurlijk zelf nergens verantwoordelijk voor.

Gerard R. schreef:
Quote:
Dan is de maat een keertje vol.

Het verschijnsel gaat toch niet weg hoor, zolang je ze blijft knoeien.
Het wakkert het extremisme alleen maar aan. Geloof het of niet.

Het valt me op dat als Hamas honderden raketten afvuurt en Israel niet reageert Hamas doorgaat met raketten afvuren. Als Israel na eerst honderden raketten te hebben afgewacht dan eindelijk ook reageert en het stoepje gaat vegen, kunnen die raketten wel aan de grond blijven.

En het extremisme zal niet verdwijnen zolang bij de Pallezwijnen het gif van de haat hen van generatie op generatie van ouder op kind, van onderwijzer op leerling, van oudere broer op jonger broertje of zusje, via Hamas-TV (gesubsidieerd met ons belastinggeld) met de paplepel meegegoten blijft worden.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 18, 2014 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

King George
Quote:
De brandbommen op Dresden waren juist specifiek gericht op burgerdoelen. Zo ook de brandbommen op Hamburg. Want de havens bleven intakt om na de capitulatie af te kunnen strippen.

Ja, in Gaza hele wijken weg.

Quote:
Iron Dome is niet geheel waterdicht. Uitschakelen raketlanceerinstallaties is bestrijding bij de bron. Better safe than sorry. En Iron Dome staat los van de smokkeltunnels waar vandaan steeds invallen in Israel werden gepleegd. Die tunnels moet je uitschakelen. En dat kon helaas niet anders dan door middel van gepaste charges.

Grote lasers op zetten en door heel Israël waar raketten kunnen komen.
Dan is dit geklier afgelopen.
Doen de Amerikanen k wel voor ze. Rolling Eyes

Quote:
Dat moet je nou eens roepen tegen de partij die begint andermans burgers te bedreigen waardoor er moet worden opgetreden om de eigen burgers te beschermen.

Zij hebben toch ook special forces en vervolgens een rechtsysteem?

Ik blijf bezwaar maken tegen 'Palezwijnen'. Het is niet van WW. Misschien van
andere uiterst bedenkelijke praatpalen, maar niet hier (volgens mij). Smile Sad

BerichtGeplaatst: Ma Aug 18, 2014 16:15 Plaats reactie Reageer met quote
King George

Gerard R. schreef:
Het is niet van WW. Misschien van
andere uiterst bedenkelijke praatpalen,

Moeite met andere mensen die anders, kritisch en zelf denken en het eigen wensdenken niet klakkeloos en kritiekloos naar de mond praten dat je met gescheld en bangmakerijen als kretologie zoals uiterst bedenkelijke praatpalen moet aan komen kakken? Meen je hiert moraal claimen te moeten bedrijven?

BerichtGeplaatst: Ma Aug 18, 2014 16:17 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Het is nettiquette. Meer niet. Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Aug 18, 2014 16:18 Plaats reactie Reageer met quote
King George

Nettiquette een of ander mooi klinkend of lekker bekkend woordje als oude wijn in nieuwe zakken voor moraal claimen?

Edit Weerwoord Beheer: Aan jou de dringende oproep om het begrip Pallezwijnen niet te verwisselen voor Palestijnen.

Bovendien zien wij dat je opnieuw een verwijzende en ongewenste link in je onderschrift hebt geplaatst waarmee je in feite aangeeft dat je het Weerwoord Beheer en de geldende forumregels niet accepteert en respecteert.
Het onderschrift is daarom verwijderd uit je account. Overtreding van één van de reglementen zal direct een sanctie tot gevolg hebben.

BerichtGeplaatst: Do Aug 21, 2014 14:42 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Moet de man links op de foto nou de leider voorstellen van dat IS waar iedereen de mond van vol heeft de laatste tijd?

'Kalief' Abu Bakr al-Bagdadi, in Aleppo, april 2013. Rechts op de foto zien we Amerikaans senator en voormalig presidentskandidaat John McCain.

En nu moeten we zeker geloven dat IS binnen no-time is uitgegroeid tot een organisatie die de wereldvrede bedreigt en nu de oorlog heeft verklaard aan de Verenigde Staten?

Errug geloofwaardig weer. Embarassed Embarassed

BerichtGeplaatst: Do Aug 21, 2014 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

http://www.refdag.nl/nieuws/anp/binnenland/nederlandse_moskeeen_veroordelen_terreur_is_1_849368?localLinksEnabled=false
Quote:
ROTTERDAM (ANP). Het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) veroordeelt de onmenselijke praktijken en terreurdaden van de organisatie die zichzelf Islamitische Staat (IS) noemt. Het overlegorgaan, dat spreekt namens 380 moskeeën, noemt het in een donderdag uitgegeven verklaring beschamend dat sommige Nederlandse moslimjongeren blijk hebben gegeven van sympathie voor IS

Valt me mee.

BerichtGeplaatst: Do Aug 21, 2014 20:45 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

Zelfs de Saoedische grootmoefti heeft IS ten stelligste veroordeeld en als vijand nummer 1 bestempeld;

http://english.alarabiya.net/en/News/middle-east/2014/08/19/Saudi-mufti-ISIS-is-enemy-No-1-of-Islam-.html

Dit is de belangrijkste geestelijke in SA. En for the record, ik heb geen hoge pet op van die Saoedische geestelijken, integendeel zelfs.

Rest de vraag welk soort mensen de doelstellingen van IS dan wel een warm hart toedragen. Hoogstwaarschijnlijk zijn dat zwakbegaafde idioten die om een of andere reden nog een persoonlijke rekening te vereffenen hebben met de boze buitenwereld, en denken dat IS de oplossing is voor al hun problemen.

BerichtGeplaatst: Wo Aug 27, 2014 6:21 Plaats reactie Reageer met quote
kiekiek

carlos schreef:
Moet de man links op de foto nou de leider voorstellen van dat IS waar iedereen de mond van vol heeft de laatste tijd?

'Kalief' Abu Bakr al-Bagdadi, in Aleppo, april 2013. Rechts op de foto zien we Amerikaans senator en voormalig presidentskandidaat John McCain.

We kunnen wel constateren dat IS de Amerikanen wel heel erg goed uitkomt. Ze hebben met IS een excuus gefabriceerd om toch tot bombardementen over te gaan in Syrie. Wat ze vorig jaar niet is gelukt door een veto van China en Rusland lijkt de fascisten in Washington nu wel te gaan lukken, een voet tussen de deur om Assad te wippen ten gunste van een gaspijpleiding van Qatar naar Europa.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Aug 27, 2014 21:52 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

carlos schreef:
Zelfs de Saoedische grootmoefti heeft IS ten stelligste veroordeeld en als vijand nummer 1 bestempeld;

http://english.alarabiya.net/en/News/middle-east/2014/08/19/Saudi-mufti-ISIS-is-enemy-No-1-of-Islam-.html

Dit is de belangrijkste geestelijke in SA. En for the record, ik heb geen hoge pet op van die Saoedische geestelijken, integendeel zelfs.

Rest de vraag welk soort mensen de doelstellingen van IS dan wel een warm hart toedragen. Hoogstwaarschijnlijk zijn dat zwakbegaafde idioten die om een of andere reden nog een persoonlijke rekening te vereffenen hebben met de boze buitenwereld, en denken dat IS de oplossing is voor al hun problemen.

Sorry hoor, maar dat is een schijnbeweging.
Ik steek mijn handen echt niet in het vuur voor de dictatuur in Saudi Arabia.. Wie wel?
BerichtGeplaatst: Wo Aug 27, 2014 21:56 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

carlos schreef:

En nu moeten we zeker geloven dat IS binnen no-time is uitgegroeid tot een organisatie die de wereldvrede bedreigt en nu de oorlog heeft verklaard aan de Verenigde Staten?

Errug geloofwaardig weer. Embarassed Embarassed

BINGO!!!

Net zo'n foto als Rumsfeld met Saddam Hussein.

Meesterlijke zet carlos! Very Happy

---------------

Voor de nitwits.. In feite is Saddam Hussein er diverse keren door de Amerikanen in geluisd.
Eh voila, l'histoire se repete.
BerichtGeplaatst: Wo Aug 27, 2014 22:17 Plaats reactie Reageer met quote
carlos

We hebben er nog eentje;

Er is trouwens wel wat aandacht geweest voor het bezoek van McCain aan wat toen nog Syrische 'vrijheidsstrijders' werden genoemd. Ik geloof dat Racer destijds triomfantelijk uitriep dat dit 'de Syrische Founding Fathers' waren..

Uiteraard viel te verwachten dat de 'vrinden' van McCain weinig goeds in hun mars hadden.

De man links op de foto was geloof ik een kidnapper van Iraanse pelgrims...een fraai gezelschap dus. Embarassed

Laatst aangepast door carlos op Wo Aug 27, 2014 22:19, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Wo Aug 27, 2014 22:18 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Overigens.. Irak en Syrië worden door vliegtuigen gemeden als de pest.

Kijk maar op http://www.flightradar24.com/

Alles vliegt over Iran.

Het is wel vreemd, dat ik een Turkse airliner over Mosoul zag vliegen.
Midden in het IS gebied.
Turkse vliegtuigen hebben blijkbaar niks te vrezen van IS.
Dat stemt tot nadenken.. Niet dan?

Er zijn al heel wat vermoedens in die richting op internet geuit.

Turkije, Saoedie Arabië, Israel, USA, ... Wie zitten nog meer in dit totalitair complot?
BerichtGeplaatst: Do Aug 28, 2014 5:58 Plaats reactie Reageer met quote
kiekiek

Ryan schreef:

Ik zie nu 3 vliegtuigen boven IS gebied, twee daarvan zijn inderdaad van Turkish Airlines afkomstig vanuit Dubai en Doha en de derde is nog veel vreemder:

Z45300 / GZQ5300
Atlasjet Ukraine
EBL
Arbil
AMM
Amman
BerichtGeplaatst: Vr Aug 29, 2014 10:48 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Goed voor het milieu. (Off-topic ja.)

BerichtGeplaatst: Vr Aug 29, 2014 12:41 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Quote:
Het is wel vreemd, dat ik een Turkse airliner over Mosoul zag vliegen.
Midden in het IS gebied.
Iets daarover las ik hier in de krant (en hoorde daarover eerder van de Syrische Bakker, bij mij in de buurt). Turken spelen een dubbelrol. Historisch zijn de turken de felste bestrijders van christenen, armenen, koerden en Shiïeten, kortom alles wat niet turks en soennitisch is. Er wordt al veel langer melding gemaakt van turkse inmenging en stierkeme steun aan ISIS, maar dat is in de media hier.

Dat daar in Nederland dan weer niets van in de pers komt, blijft vreemd...
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Aug 29, 2014 17:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Ryan schreef:

Nee. Naar mijn weten beschouwt de IS alles wat niet moslim is als vijand. Dus waarom zou het stof tot nadenken geven? Men is niet met de hele wereld in oorlog. Hoewel: ng niet. Want het is vergif dat je tot op de wortels moet aanpakken. Onthoofden met botte messen en kleine handvatten is geen gruweldaad maar sadisme.
BerichtGeplaatst: Za Aug 30, 2014 2:15 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Wat de staatshoofden zeggen is een ding, en wat de volkeren denken kennelijk weer anders.

http://muslimstatistics.wordpress.com/2014/08/24/92-of-saudis-believes-that-isis-conforms-to-the-values-of-islam-and-islamic-law-survey/

Hoe representatief dit nou weer is.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Sep 08, 2014 6:48 Plaats reactie Reageer met quote
kiekiek

Het is weer zover, we worden opnieuw voorbereid op een langdurige oorlog:

http://nos.nl/artikel/695815-vernietigen-is-kan-drie-jaar-duren.html

Quote:
De Amerikaanse regering denkt dat de vernietiging van de Islamitische Staat in Syrië en Irak drie jaar kan duren. Dat heeft The New York Times in regeringskringen vernomen. President Obama zal het Amerikaanse volk woensdag de strategie tegen IS presenteren.

Het hele bericht is interessant om even door te nemen. Ik zie het media apparaat nu al in stelling komen om ons te masseren om onze steun uit te gaan spreken voor niet alleen opnieuw ingrijpen in Irak maar vooral als dekmantel voor een ingrijpen in Syrie.

De gaspijpleiding van Qatar door Syrie en Turkije naar Europa moet er komen, hoe dan ook en daar hebben ze Syrie nou eenmaal bij nodig. Direkt ingrijpen is door een veto van Rusland en China vorig jaar voorkomen, dan maar via de IS-kaart.
BerichtGeplaatst: Ma Sep 08, 2014 9:38 Plaats reactie Reageer met quote
Gerard R.

Tsja... dié zijn niet maar zo vernietigd.
Ze groeien zelfs in aantal, heb ik vernomen.

Weerwoord forum index » Buitenland