Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Relus ter Beek
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Relus ter Beek
BerichtGeplaatst: Ma Okt 06, 2008 16:49 Plaats reactie Reageer met quote
Frans Wouterse

Vorige week stond het nieuws bol over het overlijden van Relus ter Beek, o.a. ex minister van defensie. Natuurlijk naar zo een overlijden, maar om hem nu de hemel in te prijzen over zijn functioneren binnen deze post lijkt mij niet op zijn plaats.

In Nederland schijnt men over wel een zeer kort geheugen te beschikken, want Relus was de grote schuldige aan het dram Srebrenica, samen met Krokodile Kok. Hij stuurde de militairen met een waterpistool naar het slagveld. Ik zie nog de artikelen in de krant, de tanks moesten omgebouwd worden, want die kanonnen waren te afschrikwekkend. Die moesten plaatsmaken voor lichte automatische wapen, met als resultaat, dat de koepels hierdoor nog maar gedeeltelijk konden manouvreren. Hoe kon men zich zo nou verdedigen tegenover gewetenloze mensen als een Mladic?? Kunnen we het ons nog herinneren.

Maar hoe is het nu mogelijk mijnheer Kok om met je volle verstand een notoire dienstweigeraar en antimilitairist op defensie te zetten. En hoe hypocriet en gehecht aan het pluche moet je wel niet zijn om met deze kwalifikaties dit ambt te aanvaarden????

Typies PvdA, kop in het zand en de tijd heelt de wonden. Net als Wouter nu met de ABNAMRO malaise, waar hij zijn handtekening voor gezet heeft
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Ma Okt 06, 2008 17:06 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Helemaal met je eens Frans.
Ook dat Relus de Marine de opdracht gaf, in de eerste Golfoorlog, eerst hem te bellen voordat ze het afweergeschut mochten gebruiken tegen inkomende Scutraketten.
De admiraal heeft dit geweigerd dus werden de 3 Nederlandse Marineschepen onder het gezag van de Britse Marine gezet. Relus wilde geen verantwoordelijkheid. Wat een afgang.
De Britten hebben deze 3 schepen ergens bij het eiland Seychellen geplaatst.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 06, 2008 19:33 Plaats reactie Reageer met quote
koekoeksjong

Elisabeth schreef:
Ook dat Relus de Marine de opdracht gaf, in de eerste Golfoorlog, eerst hem te bellen voordat ze het afweergeschut mochten gebruiken tegen inkomende Scutraketten.

en vervolgens:
Elisabeth schreef:
Relus wilde geen verantwoordelijkheid...

Je eerste zin impliceert dat Relus ter Beek alle verantwoordelijkheid voor zichzelf opeiste en klopt dus totaal niet met jouw conclusie die je in de zin eronder plaatst.

Hoe zat het het nu precies en graag met bewijs staven (betrouwbare links) want aan wat loos geschreeuw in de ruimte heb ik niks...
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Okt 06, 2008 21:21 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Koekoeksjong, "Relus Ter Beek wilde geen verantwoordelijkheid", bedoelde ik mee dat hij zelf wist dat geen een admiraal toe zou stemmen om midden in een aanval niets te doen want hij moest eerst Relus uit zijn bed bellen. Dus werd de vloot onder een Britse vlag gedaan. Dus had Relus schone handen.

Als jij dit niet meer weet, ga maar zoeken op Internet. Frans vertelde over Srebrenica en daar vraag je ook geen link over. Dus ik doe aan loos geschreeuw en Frans niet??? Het is gewoon kritiek op een slap politiek figuur. En dat mag.

BerichtGeplaatst: Ma Okt 06, 2008 21:36 Plaats reactie Reageer met quote
Frans Wouterse

Overdadige quote verwijderd door Weerwoord Beheer, de gequote tekst staat hier direct boven!

Het probleem in de hele politieke arena is natuurlijk, dat niemand zijn verantwoordelijkheid neemt. Kijk maar wat er nu gaande is op de beurs. De westerse zogenaamde rechtsstaten hebben toch tiegelaten dat de top maar kon grijpen en graaien totdat niemand nog maar enig vertrouwen had. En wie betaald het gelag de belastingbetaler, het klootjesvolk. En mijnheer Rijkman Groenink zit rustig op zijn jacht de geroofde miljoenen te tellen. Nog zo een draaikont die Wouter Bos.
BerichtGeplaatst: Ma Okt 06, 2008 21:38 Plaats reactie Reageer met quote
Frans Wouterse

Overdadige quote verwijderd door Weerwoord Beheer, de gequote tekst staat hier direct boven!

Dat noem ik nou de echte Christelijke normen en waarden van Busch en Balkenende.
BerichtGeplaatst: Ma Okt 06, 2008 23:19 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Elisabeth:
Quote:
Als jij dit niet meer weet, ga maar zoeken op Internet. Frans vertelde over Srebrenica en daar vraag je ook geen link over. Dus ik doe aan loos geschreeuw en Frans niet??? Het is gewoon kritiek op een slap politiek figuur. En dat mag.

Tuurlijk mag je dat. Maar inhoudelijk is je bewering van het niveau Telegraaf. En dat mag ik natuurlijk ook vinden..... Cool

BerichtGeplaatst: Di Okt 07, 2008 1:36 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Uiteraard estudiante, maar ik had dit vooral uit de Britse pers want de UK zaten opeens met 3 marineschepen die uit een ander land kwamen. Ze vonden het belachelijk en beschamend voor Nederland.
Maar het is toch bekent dat in de eerste golfoorlog, 3 Nederlandse marineschepen onder de Britse vlag voerden!

Ik weet ook dat de Britse SAS precies wisten wat er gaande was in Srebrenica en die brieften dit door naar Londen.
Londen stuurde het door naar Den Haag, Den Haag was niet thuis.
De Britse officieren zaten openlijk buiten te eten, wel beschermd door hun manschappen maar ze daagden Mladic uit om aan te vallen, zodat ze konden vechten.
Nederland zegt dat je niet mag uitdagen en geen zware bewapening mag hebben want misschien maak je Mladic boos. Het is gewoon een andere mentaliteit. En Nederland drinkt liever thee dan dat ze vechten.

BerichtGeplaatst: Di Okt 07, 2008 19:20 Plaats reactie Reageer met quote
Ocelot

Frans Wouterse schreef:
In Nederland schijnt men over wel een zeer kort geheugen te beschikken, want Relus was de grote schuldige aan het dram Srebrenica, samen met Krokodile Kok. Hij stuurde de militairen met een waterpistool naar het slagveld. Ik zie nog de artikelen in de krant, de tanks moesten omgebouwd worden, want die kanonnen waren te afschrikwekkend. Die moesten plaatsmaken voor lichte automatische wapen, met als resultaat, dat de koepels hierdoor nog maar gedeeltelijk konden manouvreren. Hoe kon men zich zo nou verdedigen tegenover gewetenloze mensen als een Mladic?? Kunnen we het ons nog herinneren.

Het probleem bij Srebrenica lag eerder aan het feit dat Nederlanders bevel kregen te schieten op Mladic's troepen. Er was geen reden, en er zijn daarvoor ook al incidenten tussen Moslims en Dutchbat troepen geweest. Als je het mij vraagt was de hele westerse inmenging in dat conflict eerloos, de Serven hadden het volste recht op wraak, en wij hebben ze dat ontnomen. Misschien zou het wel een goed gebaar zijn geweest als we de Serven een handje hadden geholpen bij het terugdringen van de Moslims, ze hebben Europa immers al eeuwen geholpen.

Afgezien van dat was die hele Relus ter Beek een schande voor defensie, als we hem nooit op defensie gehad zouden hebben, dan zou onze krijgsmacht nu nog iets zijn om trots op te zijn.
Re: Relus ter Beek
BerichtGeplaatst: Di Okt 07, 2008 21:29 Plaats reactie Reageer met quote
Frans Wouterse

Het probleem bij Srebrenica lag eerder aan het feit dat Nederlanders bevel kregen te schieten op Mladic's troepen. Er was geen reden, en er zijn daarvoor ook al incidenten tussen Moslims en Dutchbat troepen geweest. Als je het mij vraagt was de hele westerse inmenging in dat conflict eerloos, de Serven hadden het volste recht op wraak, en wij hebben ze dat ontnomen. Misschien zou het wel een goed gebaar zijn geweest als we de Serven een handje hadden geholpen bij het terugdringen van de Moslims, ze hebben Europa immers al eeuwen geholpen.

Afgezien van dat was die hele Relus ter Beek een schande voor defensie, als we hem nooit op defensie gehad zouden hebben, dan zou onze krijgsmacht nu nog iets zijn om trots op te zijn.[/quote]Mag ik eens raden? Jij stemt Wilders of Verdonk. Het is al eeuwen de gewoonte om minderheden de schuld te geven van alle misere. Kijk eens wat er in de fundamentalistisch Christelijke VS gebeurt. Net als in Nederland wordt door een handjevol superrijken de boel bestolen en geroofd en de belastingbetaler mag ervoor opdraaien. Logisch want in dat krankzinnige land kost elke vier jaar het verkiezingcircus honderden miljoenen, en dat moet toch door iemand betaald worden en die moeten uit de wind gehouden worden. Dat is de beroemde democratie waarvan mijnheer Bush de hele wereld wil laten genieten. Christelijke normen en waarden zoals ook Balkenende dat voor ogen heeft. Vraag het de Indianen, die hebben er ook van mogen proeven. Samen met zijn vriend uit Rome, ook zulke oprechte lieden die daar zitten.

Vooropgesteld, ik ben anti religie en zeker in de politiek, maar in sommige opzichten kan ik die Moslims wel begrijpen.
BerichtGeplaatst: Di Okt 07, 2008 21:51 Plaats reactie Reageer met quote
Ocelot

Frans Wouterse schreef:
Mag ik eens raden? Jij stemt Wilders of Verdonk. Het is al eeuwen de gewoonte om minderheden de schuld te geven van alle misere.

Maar wat als de 'minderheden' daadwerkelijk de schuldigen zijn? Ga je het dan ontkennen?

Quote:
Kijk eens wat er in de fundamentalistisch Christelijke VS gebeurt. Net als in Nederland wordt door een handjevol superrijken de boel bestolen en geroofd en de belastingbetaler mag ervoor opdraaien. Logisch want in dat krankzinnige land kost elke vier jaar het verkiezingcircus honderden miljoenen, en dat moet toch door iemand betaald worden en die moeten uit de wind gehouden worden. Dat is de beroemde democratie waarvan mijnheer Bush de hele wereld wil laten genieten. Christelijke normen en waarden zoals ook Balkenende dat voor ogen heeft. Vraag het de Indianen, die hebben er ook van mogen proeven.

Ik dacht dat het na mijn voorstel-topic wel duidelijk zou zijn dat het democratische systeem afwijs. Er is ook niets aan democratie waardoor het Christelijk wordt, er zijn wel Christenen die de democratie aanhangen, maar dat is iets anders.

Quote:
Samen met zijn vriend uit Rome, ook zulke oprechte lieden die daar zitten.

'Zijn vriend uit Rome' doet tenminste iets aan de problemen in zijn eigen land, hij mag dan wel liberaal zijn, maar een man als Berlusconi zouden we goed kunnen gebruiken in Nederland, en ook in de VS zou zo'n man grootse dingen teweeg kunnen brengen.

Quote:
Vooropgesteld, ik ben anti religie en zeker in de politiek, maar in sommige opzichten kan ik die Moslims wel begrijpen.

Licht toe.
BerichtGeplaatst: Di Okt 07, 2008 22:15 Plaats reactie Reageer met quote
Frans Wouterse

Ocelot schreef:

Licht toe.

Wat moet ik toelichten? Dat ik anti religie ben of dat ik die Moslims een beetje begrijp??
BerichtGeplaatst: Wo Okt 08, 2008 14:20 Plaats reactie Reageer met quote
Ocelot

Overbodige quote verwijderd door Weerwoord Beheer. Lees dit.

Ik zou graag willen weten op welk vlak je die Moslims wel een beetje begrijpt.
BerichtGeplaatst: Wo Okt 08, 2008 14:51 Plaats reactie Reageer met quote
Frans Wouterse

Overbodige quote verwijderd door Weerwoord Beheer. Lees dit.

Vooropgesteld begrijp ik helemaal niemand, die met zijn volle verstand in de één of andere denkbeeldige god geloofd. Maar ik begrijp wel dat er o.a. moslims zijn die het zat zijn, dat de wereld nog langer uitgebuit wordt onder de dekmantel van de organisatie in Rome. Jij moet de macht van dat mannetje met dat rare puntmutsje niet onderschatten. Geloof en kapitaal en macht zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.

En dan doel jij zeker op Moslim terroristen. Terroristen of ze nu voortkomen uit het linkse Raf milieu of Moslim zijn of worden, terrorisme wordt geboren uit onvrede en het gebrek om je recht te kunnen halen op legale manier. Het mooiste voorbeeld zie je nu dagelijks op de TV, waar ik al jaren voor waarschuw. Een handjevol mensen mag van de overheden ongelimiteerd aan rotzooien en hun zakken vullen over de ruggen van de burger. Als het fout loopt zoals nu, betaald de werker het gelag. Er wordt nog steeds niet met één woord gerept over de schuldigen, de perverse zakkenvullers. Eén groot witteboorden syndicaat, die nu nog steeds hun geld aan het tellen zijn. Niemand binnen welke regering dan ook heeft nog geopperd om hun tegoeden te confisceren of een onderzoek naar deze lieden in te stellen. Nog beter gooi ze een strafkamp in.

Maar dat doe je natuurlijk niet met je vriendjes, die ook nog eens je verkiezingspot hebben gevuld. Kijk maar naar mevrouw Verdonk met die griezel van ene Harry M.
Handelingen; vers tienmiljoenmaal
BerichtGeplaatst: Wo Okt 08, 2008 15:41 Plaats reactie Reageer met quote
koekoeksjong

Elisabeth schreef:
...geen een admiraal toe zou stemmen om midden in een aanval niets te doen want hij moest eerst Relus uit zijn bed bellen.
Dus werd de vloot onder een Britse vlag gedaan
.

De Nederlandse vloot heeft tijdens de 'bevrijdingsoorlog van Koeweit' (1990) nooit onder de Britse vlag gestaan zoals jij beweert.

Er rezen in Den Haag inderdaad problemen toen indertijd gekozen moest worden onder welke vlag de twee ter beschikbaaar gestelde fregatten (besloten hiertoe werd tijdens kabinetsvergadering van 13 augustus ) zouden moeten varen en gekozen werd om dit te laten gebeuren onder de vlag van de West Europese Unie die op dat moment onder leiding stond van Frankrijk.

Daarbij bestond er volsterkte duidelijkheid dat die Nederlandse bijdrage in de Golf puur van defensieve aard zou zijn.

Elisabeth schreef:
Als jij dit niet meer weet, ga maar zoeken op Internet.

Je stelt nog steeds dat ik jouw geheugen betrouwbaarder zou moeten vinden dan welke bron op internet dan ook. Zelfs de 'Handelingen van de Tweede Kamer', waarin elk woord, elke zucht en elke komma is opgenomen, doe jij kennelijk af als 'conspiricy'...

Daarmee overtref je iedereen hier inclusief 'zij-van-9/11'!!

Elisabeth schreef:
...maar ik had dit vooral uit de Britse pers

Die logen dus kennelijk of -wat ik eerder vermoed- heb je het z weten te onthouden als je dat wenst en is dus ook hier 'de wens de moeder van de gedachte' en berusten al jouw hier gedropte 'zekerheden' op pure fantasie...!!

Elisabeth schreef:
Nederland zegt dat je niet mag uitdagen en geen zware bewapening mag hebben want misschien maak je Mladic boos. Het is gewoon een andere mentaliteit.

Het is natuurlijk helemaal geen mentaliteitskwestie maar eerder een kwestie van gezond verstand, van gewone afspraken en de wil je daaraan te houden.

Elisabeth schreef:
En Nederland drinkt liever thee dan dat ze vechten.

Nederland houdt zich aan (internationaal gemaakte) afspraken.
Dit uiteraard in tegenstelling tot jij die liever anderen laat vechten voor jouw have en goed...

Personlijk ben ik een groot voorstander van vredesmissies; mede gezien het feit dat 'Elisabeths' vechten' (sinds 1990 dus door haar gepromoot!) tot op de dag van vandaag nog steeds niet de vrede heeft gebracht die de oorlogzuchtige , burgerslachtoffers dodende en bommenwerpende fanatiekelingen wensen...

Dan kun je je na negentien jaar teleurgesteld tonen zoals Condoleezza Rice in bovenstaande reactie (zie url) doet maar ik noem het -zachtgezegd- bewuste moordzucht en zwaar onverantwoordelijk gedrag...
Relus ter Beek
  Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici