Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Wilders wint het altijd in een discussie.. Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 26, 27, 28  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Zo Mrt 23, 2008 18:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

chroestjov schreef:
Dat maakte ik op uit het gegeven dat iemand die niet katholiek wordt opgevoed, katholiek wordt en het katholicisme weer verlaat.

Ah, op die manier. Maar dat bedoelde ik inderdaad niet, het ging mij om de korte periode (ongeveer 5 jaar) in de jeugd van iemand die 3 keer wijzigt van levensovertuiging.

De vraag is hoe serieus je die levensovertuiging dan nog moet

Quote:
Ik dacht een strekking te zien, dat iemand altijd zal terugvallen wat deze in de opvoeding mee krijgt.

Nee, het ging me niet om het terugvallen, maar om de snelle wijzigingen en de jeugdige leeftijd. Iemand is zoekende, dat maakt dat ik denk dat hij nog niet overtuigd is van zijn religie. (wat die ook zijn moge)

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 23, 2008 21:14 Plaats reactie Reageer met quote
Melisz

Ik ben er van overtuigd dat ieder mens in de loop van zijn leven zijn overtuiging regelmatig bijstelt aan de hand van eigen ervaringen en inzicht. Wat hem in zijn vroege jeugd in de vorm van geestelijke bagage is bijgebracht zal hem nooit helemaal verlaten, maar in zijn oude dag zodanig met hem zijn vergroeid dat de opvattingen uit zijn jeugd bijna onmerkbaar onherkenbaar zijn geworden. Waarschijnlijk vindt hij zich nog altijd christen, moslim, jood, hindoe, humanist of boedhist maar dan een die zich ontdaan heeft van allerlei franje en in feite dichter bij de kern van zijn bestaan is gekomen. In de betrekkelijkheid van het leven van alle dag heeft de wijsheid -als het goed is- begrip in een milde sluier gelegd over zijn bestaan en zijn omgeving.
Wilders heeft nog een lange weg te gaan.

En toch zullen met zijn haren de oude vos zijn streken dus nog steeds niet geheel ontnomen blijken. Razz

Laatst aangepast door Melisz op Ma Mrt 24, 2008 14:13, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 11:13 Plaats reactie Reageer met quote
Gijskonijn

Cliff schreef:
Ja

Een minimale bevestiging, heb je weleens iets van hem gelezen?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 13:33 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ja Gijs, dat heb ik ook. Op sommige punten ben ik het ook met hem eens. Over Geert Wilders zegt Afshin Ellian bijvoorbeeld: ''De toegevoegde waarde van Geert Wilders aan het islamdebat is nul-komma-nul'.

Zie ook dit:
http://weblogs.nrc.nl/weblog/ellian/2008/01/05/tweeerlei-politieke-theologie/

en dit:
http://weblogs.nrc.nl/weblog/ellian/2008/01/19/terug-naar-de-middeleeuwen/

Ik denk dat hij redelijkbegrijpt waar Wilders voor staat en wat er gaat gebeuren als zijn politiek gevolgd gaat worden:

Afshin Ellian schreef:
De eventualiteit dat moslims aan de vreemde godsdienstige oproep zouden gehoorzamen, brengt Wilders tot de conclusie dat eigenlijk alle moslims weg moeten. Met deze ‘eventualiteit’ is Wilders van plan de Grondwet te verbouwen. De joods-christelijke traditie moet Europa behoeden voor deze ‘eventualiteit’. Daarmee kiest Wilders voor een religie, nee, voor een politieke theologie. Hij is eigenlijk een gelovig man. Vandaar dat hij, met een zekere mate van stelligheid, gelooft in de onheilspellende uitkomst van de islamitische verleiding: de kans dat moslims eventueel de kant van de politieke islam zouden kiezen is onaanvaardbaar groot. Daarom ziet Wilders zichzelf niet als een racist. De gelovige Wilders stelt zijn eigen politieke theologie tegenover de politieke theologie van de islam.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 14:45 Plaats reactie Reageer met quote
Gijskonijn

De man heeft een bijzonder heldere kijk op politieke zaken.
Ik lees dagelijks zijn stukje op elsevier.nl.
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 18:11 Plaats reactie Reageer met quote
Melisz

Hoe langer ik kennis neem van de ideologische idioterie van Wilders hoe zieliger en armzaliger ik hem als persoonlijkheid ervaar. Wilders is een te gewoon mannetje om ooit een redelijk acceptabele persoonlijkheid te worden. Voortdurend weigerend in te gaan op kritiek over zijn geraaskal omdat hij niet begrepen wordt en blootgesteld aan de verschrikkingen van vervolgingswaanzien is hij druk doende zichzelf rijp te maken voor een gang naar de psychiater en de afgang van de PVV.
Ik geloof dat we het stadium genaderd hebben waarin hij kan worden afgeserveerd.

Ik kan het erg waarderen dat een moslimomroep hem onvoorwaardelijk integraal zijn film wilde laten uitzenden, mits geen onwettige inhoud bezat. Geert bedankte voor de eer. Liever ziet hij dat de overheid hem enige tonnen beschikbaar stelt om Nieuwspoort te beveiligen. Gelukkig voor ons zit niet gekke Jetje aan de knoppen bij het ministerie van financiën.
We kunnen deze publiciteitszoeker maar beter in zijn eigen vet laten gaar smoren, hoewel hij nauwelijks beter eetbaar zal worden.

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 19:33 Plaats reactie Reageer met quote
Gijskonijn

Melisz schreef:
Hoe langer ik kennis neem van de ideologische idioterie van Wilders hoe zieliger en armzaliger ik hem als persoonlijkheid ervaar. Wilders is een te gewoon mannetje om ooit een redelijk acceptabele persoonlijkheid te worden. Voortdurend weigerend in te gaan op kritiek over zijn geraaskal omdat hij niet begrepen wordt en blootgesteld aan de verschrikkingen van vervolgingswaanzien is hij druk doende zichzelf rijp te maken voor een gang naar de psychiater en de afgang van de PVV.
Ik geloof dat we het stadium genaderd hebben waarin hij kan worden afgeserveerd.

Ik kan het erg waarderen dat een moslimomroep hem onvoorwaardelijk integraal zijn film wilde laten uitzenden, mits geen onwettige inhoud bezat. Geert bedankte voor de eer. Liever ziet hij dat de overheid hem enige tonnen beschikbaar stelt om Nieuwspoort te beveiligen. Gelukkig voor ons zit niet gekke Jetje aan de knoppen bij het ministerie van financiën.
We kunnen deze publiciteitszoeker maar beter in zijn eigen vet laten gaar smoren, hoewel hij nauwelijks beter eetbaar zal worden.

Beetje gefrustreerd Melisz?
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 21:23 Plaats reactie Reageer met quote
Melisz

Niet meer beste Gijs nu ik het idee heb dat Wilders druk doende is zijn eigen graf te graven. Laughing

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 21:41 Plaats reactie Reageer met quote
Gijskonijn

Melisz schreef:
Niet meer beste Gijs nu ik het idee heb dat Wilders druk doende is zijn eigen graf te graven. Laughing

Als iemand anders het dan maar weer ongevuld dicht gooit. Misschien een werkje voor Harry de Winter. Wink
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 23:39 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Quote:
Als iemand anders het dan maar weer ongevuld dicht gooit. Misschien een werkje voor Harry de Winter.

Ik ken geen voorbeeld van iemand die zijn eigen graf groef terwijl een ander dit weer dichtgooide.

De man is echt vele maten te klein en overmand door haat. Hij is psychisch totaal in de war.
Het wordt tijd dat de Staat zijn bewaking eens onder de loep neemt..... met andere woorden: is het normaal dat iemand die zichzelf en zijn omgeving zo graag wenst te beschadigen door de Staat onbeperkt bewaakt wordt terwijl hij ongelimiteerd zijn gang maar kan gaan ?
Het lijkt me beter dat de Staat op basis van het voorstaande criterium eens bekijkt of dit figuur niet rijp is voor opname in een psychiatrische inrichting. Het lijkt me juridisch geen probleem te zijn.....en moreel ook niet.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 25, 2008 4:29 Plaats reactie Reageer met quote
Janneke

estudiant schreef:
Quote:
Als iemand anders het dan maar weer ongevuld dicht gooit. Misschien een werkje voor Harry de Winter.

Ik ken geen voorbeeld van iemand die zijn eigen graf groef terwijl een ander dit weer dichtgooide.

De man is echt vele maten te klein en overmand door haat. Hij is psychisch totaal in de war.
Het wordt tijd dat de Staat zijn bewaking eens onder de loep neemt..... met andere woorden: is het normaal dat iemand die zichzelf en zijn omgeving zo graag wenst te beschadigen door de Staat onbeperkt bewaakt wordt terwijl hij ongelimiteerd zijn gang maar kan gaan ?
Het lijkt me beter dat de Staat op basis van het voorstaande criterium eens bekijkt of dit figuur niet rijp is voor opname in een psychiatrische inrichting. Het lijkt me juridisch geen probleem te zijn.....en moreel ook niet.

Opname in een psychiatrische inrichting zonder afdoende beveiliging? En die arme andere patienten dan?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Di Mrt 25, 2008 15:08 Plaats reactie Reageer met quote
Gijskonijn

estudiant schreef:
Quote:

Maar wat voor jouw geen probleem lijkt, hoeft dan werkelijk natuurlijk nog niet echt geen probleem te zijn.
Over dat voorbeeld: Kijk je nooit films?
Wilders wint altijd in discussie
BerichtGeplaatst: Di Mrt 25, 2008 15:16 Plaats reactie Reageer met quote
likolen

Ik meen dat Melisz niet instaat is tot een objectief oordeel.
Oordelen over iemand anders is al fout
Bevooroordeeld is nog erger.
Vele nare gevallen van mee gemaakt.
Het makkelijkste is"je bij de meerderheid aan te sluiten.
IN de massa ben je veilig. Is wel de middelmoot.
Daar zijn er veel te veel van .
BerichtGeplaatst: Di Mrt 25, 2008 17:23 Plaats reactie Reageer met quote
Melisz

Melisz is liever bevooroordeeld in een zaak waarin generaliserend de overtuiging van een bevolkingsgroep denigrerend omlaag wordt gehaald dan dat hij wordt veroordeeld deel uit te maken van een zogenaamde veilige grijze massa.
Het is aanzienlijk ingewikkelder oplossingen te zoeken en realiseren dan zonder enige betrokken verantwoordelijkheid anderen verantwoordelijk te stellen voor overtrokken voorgestelde problematiek. De grote mond van Wilders gaat niet gepaard met grote moed. Dat hij bij dezelfde waardeloze overheid bescherming zoekt voor de kosten van zijn persoonlijke veiligheid is tot daar toe, maar als hij consequent wegduikt voor de verantwoordelijkheid van zijn uitspraken is dat zonder meer laf. Iemand die alleen wat simpele stellingen poneert, maar nooit bereid is de zijn beweringen met argumenten te staven in een debat, is echter niet alléén laf. Hij toont daarmee ook aan dat zijn simpele uitspraken geen enkele waarde behoeft te worden toegekend.
Dan ben ik liever trots op Nederland dan op zo´n VVD-renegaat.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 25, 2008 19:32 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Gijskonijn:
Quote:
Kijk je nooit films?

Ik kijk regelmatig films.
Maar ik heb nog nooit een film gezien waarbij iemand zijn eigen graf groef terwijl een ander deze ongevuld weer dichtgooide.

Wel heb ik documentaires gezien waarin hele bevolkingsgroepen hun eigen graf moesten graven, die nadat ze er in waren geschoten (of levend geduwd) door anderen weer werden dichtgegooid.

Eén van de trieste macabere uitwassen waartoe de mens in staat is....... en wat vaak zo onschuldig begint.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 25, 2008 19:38 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Likolen meent:
Quote:
Ik meen dat Melisz niet instaat is tot een objectief oordeel.
Oordelen over iemand anders is al fout
Bevooroordeeld is nog erger.

Ik meen dat Melisz zich vooral baseert op feiten!

BerichtGeplaatst: Di Mrt 25, 2008 20:11 Plaats reactie Reageer met quote
likolen

Ik heb in mijn leven al veel groepen moeten haten, Als je NIET mee doet,,hoor je er niet meer bij.
Eerst de joden-De roomsen- De Duitsers_De communisten- De Amerikanen.
Nou wil ik niemand meer haten:zeker als ze mij niets in de weg leggen.

Waar het bij Wilders omgaat naar ik meen mening;Is,dat we nu nog geen ultra`s hier horen.
Maar,,dat die terzijnertijd wel hier zullen zijn ?
Dat het de plicht is van iedere islamiet ???Exact wat in de koran staat na te komen.
Dat het oude testament een dode letter is,,,,,,,,maar niet de koran.
Ook vandaag niet. Dat vele westerlingen daar niet blij mee zijn;is begrijpelijk.
Ik ook niet. Ja,,hij uit zich nog al ruw. Dat is waar..maar wel duidelijk.
We zullen de toekomst niet kunnen stuiten want de geschiedenis zal zijn gang gaan.
Niet aan te ontkomen---Nederland wordt historie.
BerichtGeplaatst: Di Mrt 25, 2008 22:48 Plaats reactie Reageer met quote
Melisz

Mijn beste Likolen, onze vriend Wilders plukt wat teksten buiten hun contekst uit de koran en gebruikt die om zijn betogen te doorspekken met zinsneden die mensen bang moet maken voor moslims. Zonder veel moeite kun je ook uit de bijbel en christelijke literatuur van alles halen wat minstens even erg angstaanjagend is.
Het lijkt me sterk dat Wilders de inhoud van de islamitische filosofie en de strekking ervan kan doorgronden. Hij plukt er alleen uit wat hem van pas komt om daarmee vervolgens de straat op te gaan. Je zou bijna geloven dat je met een arabist van doen hebt, maar ik schat zijn kennis van de islam en de koran niet erg hoog. Hij maakt alleen gebruik van wat citaten zonder inzicht in de islamitische levenshouding. Die is op zich weliswaar hoogst merkwaardig, maar alleen dààrom niet verwerpelijk.
Deze exponent van de vanitas met bovenmaats ego en zucht naar publiciteit weet zich gewoon niet normaal te gedragen.

BerichtGeplaatst: Di Mrt 25, 2008 22:59 Plaats reactie Reageer met quote
chroestjov

Melisz schreef:
Mijn beste Likolen, onze vriend Wilders plukt wat teksten buiten hun contekst uit de koran en gebruikt die om zijn betogen te doorspekken met zinsneden die mensen bang moet maken voor moslims. Zonder veel moeite kun je ook uit de bijbel en christelijke literatuur van alles halen wat minstens even erg angstaanjagend is.
Het lijkt me sterk dat Wilders de inhoud van de islamitische filosofie en de strekking ervan kan doorgronden. Hij plukt er alleen uit wat hem van pas komt om daarmee vervolgens de straat op te gaan. Je zou bijna geloven dat je met een arabist van doen hebt, maar ik schat zijn kennis van de islam en de koran niet erg hoog. Hij maakt alleen gebruik van wat citaten zonder inzicht in de islamitische levenshouding. Die is op zich weliswaar hoogst merkwaardig, maar alleen dààrom niet verwerpelijk.
Deze exponent van de vanitas met bovenmaats ego en zucht naar publiciteit weet zich gewoon niet normaal te gedragen.

Wilders is geen hoogvlieger, daarnaast is hij wel buitengewoon handig in het creëren van gratis publiciteit.
Maar over wat hebben we het nu, de persoonlijkheid van Wilders of een cultureel conflict?
Ik denk het 2de, maar de multiculti's schijnen daar niet aan te willen en vallen alleen nog maar de persoon Wilders aan.
Wilders wint het altijd in discussie
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 15:32 Plaats reactie Reageer met quote
likolen

melisz

Eerlijk gezegt heb ik Wilders weinig of niet horen spreken.
In de praat programma`s zie je hem nooit.
In de krant lees ik nooit: Wat hij gezegt heeft" zonder kommentaar.

Dan is het uitermate moeilijk je een mening te vormen (vrij en onafhankelijk.)
JA dan moet ik het met weinig doen !
Dan weet ik,,wat iedereen weet; en dat is,,,Dat Alla zijn volgelingen heeft geboden
de niet gelovigen te doden !! EN dat zijn wij in het westen allemaal ?
Om die juistheid van geloof "doden de moslims elkaar ??
Dat dat na zovele jaren nog altijd geld. Gezien de zichzelf geselend moslems
Waarom zouden ze ons dan sparen?

Gezien ons democratisch stelsel kan hier ieder een regeren; al met 30% of 40% van de
stemmen. Dat is voor mij en de mijnen geen aanlokkelijk idee.
Ik Denk,,zelfs voor de meeste moslims die hier wonen niet.
Maar daar wordt niets ondernomen,; omdat dat een andere loop te laten hebben
Door niemand. dIt is zo maar MIJN mening. Zie jij dat rooskleuriger in ?. ?
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 17:19 Plaats reactie Reageer met quote
GerardM

Melisz schreef:
Mijn beste Likolen, onze vriend Wilders plukt wat teksten buiten hun contekst uit de koran en gebruikt die om zijn betogen te doorspekken met zinsneden die mensen bang moet maken voor moslims.

Maar dat is dan toch errug makkelijk te weerleggen Melisz? Waarom wordt de discussie dan niet aangegaan? In de Tweede Kamer bijvoorbeeld. Nu beginnen ze direct op de man te spelen, terwijl ze het over de inhoud zouden moeten hebben.

Stel Wilders zegt A, dan zou je als andere partij kunnen zeggen "Zeker heer Wilders, maar als u de twee zinnen daarna ook meeneemt dan wordt er een nuance aangebracht waarmee uw bewering ontkracht wordt.". Lijkt me erg simpel.

Quote:
Zonder veel moeite kun je ook uit de bijbel en christelijke literatuur van alles halen wat minstens even erg angstaanjagend is.

Klopt helemaal. Echter je kan veel, heel veel, zeggen/schrijven over het Christelijke geloof en slechts een enkeling zal reageren. En als er dan gereageerd wordt, dan is het nog in geschrift of gesproken taal. En daar is de kous mee af. Doe je hetzelfde over de Islam, dan ben je ten eerste en voornamelijk een racist en vervolgens worden er doodbedreigingen geuit, worden er vlaggen/poppen in brand gestoken, worden er vergeldingsmaatregelen bedacht etc. Ik hoop dat je het verschil ziet.

Oftewel het Christelijke geloof heeft de Verlichting al gehad, terwijl de Islam nog steeds op zoek is naar de schakelaar.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 21:45 Plaats reactie Reageer met quote
Melisz

chroestjov schreef:

Wilders is geen hoogvlieger, daarnaast is hij wel buitengewoon handig in het creëren van gratis publiciteit.
Maar over wat hebben we het nu, de persoonlijkheid van Wilders of een cultureel conflict?
Ik denk het 2de, maar de multiculti's schijnen daar niet aan te willen en vallen alleen nog maar de persoon Wilders aan.

Correcte conclusie.
We hebben het over een cultureel conflict dat momenteel onoverbrugbaar is, omdat de denkwijze binnen de islam volkomen wereldvreemd is. Het denken wordt volledig beheerst door de islamitische geestelijkheid, die uit zelfbehoud het westers denken verafschuwd. Moslims zijn verplicht de koran letterlijk te nemen, maar de inhoud van de koran is evenals die van de bijbel van een heel andere orde dan de verworvenheden vanuit de Verlichting.
Dat de verschillen tussen twee bevolkingsgroepenculmineren in de persoon Wilders, is niet zozeer het gevolg van de onmiskenbare culturele verschillen alswel van de politieke angst om de door Wilders gesimplificeerd benoemde problemen in een open discussie onderling te bespreken. Daarbij doet het er niet zoveel toe of Wilders daarin al dan nmiet betrokken wordt. Men behoeft alleen maar het lef te hebben de koe bij de horens te pakken en duidelijker standpunten in te nemen, zonder de overdreven kwetsbaarheid van de moslims te ontzien.
Het is helemaal niet nodig gevoelige zaken onbespreekbaar te laten, omdat bespreking ervan voor de overgevoelige moslims onverdraaglijk zou zijn. Zij zullen er aan moeten wennen dat wanneer zij in westerse landen gaan wonen zij zich hebben aan te passen aan de de westerse leefwijze en cultuur. De vrijheid van godsdienst geldt voor hen evenzeer als voor christenen, maar hun aanwezigheid in dit land is inmiddels zo massaal dat het uit de Arabische wereld importeren van huwelijkskandidaten sterk aan banden moet worden gelegd. Dat is de enige manier om hen met hun geleidelijk verwesterende geloof behoorlijk te laten assimileren. Stringente hoge eisen voor inwijkelingen ten aanzien van kennis en inzicht in taal en in Nederlandse historie en gedragingen. Ook behoort het toekennen van de Nederlandse nationaliteit aan nieuwkomers minder vrijblijvend en al helemaal geen automatisme te zijn.
Het is volkomen terecht gesteld dat dhr Wilders in deze discussie nauwelijks van belang is, maar zoals gezegd slaagt hij er uitstekend in zichzelf als middelpunt van de discussie te profileren. Aangezien hij als negatieve factor niet bijdraagt aan een oplossing van een serieus probleem wordt hij publicitair met graagte boven zijn eigen maat inderdaad veel te sterk uitvergroot om dagbladen en programma´s gevuld te krijgen.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 22:15 Plaats reactie Reageer met quote
Melisz

Zoals ik er tegen aan kijk Likolen zal het aantal moslims dat Nederland nu kent geleidelijk teruglopen, omdat nieuwe generaties heel anders in onze samenleving staan dan de eerste en tweede generatie. Jongeren passen zich steeds beter aan on de westerse cultuur en zullen de verleidingen van grotere persoonlijke vrijheid en materialisme niet weerstaan.
Dat heeft tijd nodig, maar de angst -die sommige mensen andere proberen aan te praten- gaat aan mij voorbij. Het zal allemaal nogal los lopen. Ik vind wel dat er een eind moet komen aan de immigratie van mensen die niets te bieden hebben en denken hier een gemakkelijk financiëel van de staat afhankelijk bestaan te kunnen leiden.
Een islamitische volksopstand zie ik zo nog niet plaats vinden en tegen de tijd dat de huidige moslims door hoge geboortecijfers ons zouden overvleugelen zal het merendeel geen moslim meer zijn en genieten van de vruchten die de Verlichting ons al zoveel eerder heeft gebracht.
Ik zie het heel wat zonniger dan Geert Wilders die erg bang is.

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 26, 2008 22:27 Plaats reactie Reageer met quote
Melisz

GerardM schreef:

Klopt helemaal. Echter je kan veel, heel veel, zeggen/schrijven over het Christelijke geloof en slechts een enkeling zal reageren. En als er dan gereageerd wordt, dan is het nog in geschrift of gesproken taal. En daar is de kous mee af. Doe je hetzelfde over de Islam, dan ben je ten eerste en voornamelijk een racist en vervolgens worden er doodbedreigingen geuit, worden er vlaggen/poppen in brand gestoken, worden er vergeldingsmaatregelen bedacht etc. Ik hoop dat je het verschil ziet.

Geen probleem ik ben niet blind.

GerardM schreef:
Oftewel het Christelijke geloof heeft de Verlichting al gehad, terwijl de Islam nog steeds op zoek is naar de schakelaar.

De Verlichting is binnen de theocratische islamitische wereld een contradictio in terminis. Verlichting binnen de islam is uitgesloten omdat de enige vrijheid voor moslims bestaat in het nemen van hun geloof zoals het letterlijk in de koran staat. Moslims mogen niet zelfstandig denken, dat is een voorrecht dat is voorbehouden aan geestelijken. Mijn hoop is dat jongere generaties onder westerse invloed hun geloof laten verwateren en de voorkeur geven aan persoonlijke vrijheid en materialisme. Waar ik van hoop sprak vermoed ik beter van verwachting te kunnen spreken.

BerichtGeplaatst: Do Mrt 27, 2008 19:52 Plaats reactie Reageer met quote
likolen

melisz

Nee, ik geloof niet dat de bevolking in opstand zal komen ; Ook niet dat ze de macht zullen over nemen door de bevolkings aanwas.
Denk dat de orthodockse (stillletjes ) weg de sleutel pozities zullen over nemen.
Het gaat zo als altijd,,,om de macht.
Hoorde van daag; dat vele chinezen zich hier aan melden voor assiel ,
Die ruilen we dan in voor de Polen , EN wij maar klagen ? Terweil ze allemaal graag hier komen.
Benieuwt hoe we er in N.L over 50 jaren uitzien .
Wat dan de salarissen en de prijzen zullen zijn ?
groetje
Wilders wint het altijd in een discussie..
  Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie