Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie » Wilders wint het altijd in een discussie.. Ga naar pagina 1, 2, 3 ... 25, 26, 27  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Wilders wint het altijd in een discussie..
BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 12:27 Plaats reactie Reageer met quote
Hyves

Het verbaast mij dat al die mensen die tegen Wilders zijn hem verbaal niet met goede argumenten de mond kunnen snoeren. Als Wilders echt zo slecht en fout is zou je toch verwachten dat een goede volksvertegenwoordiger hem zo onder de tafel lult. Speekt Wilders dan werkelijk de harde waarheid?
Zijn film gaat een afspiegeling worden van de Moslim-cultuur met onthoofdingen en mens- en dieronerende zaken. Ik ben benieuwd wie dan nog z'n kop in het zand steekt.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 16:11 Plaats reactie Reageer met quote
Gijskonijn

Ik ben ook zeer benieuwd, maar ik verwacht niet dat het kabinet een omslag zal maken.
Daar is men veel te angstig en verdeeld voor, het feit dat men Wilders nooit met argumenten bestrijdt, komt doordat in alles wat Wilders zegt een (grote) kern van waarheid zit. Of je het nu wilt weten of niet, datgene dat hij benoemd is realiteit. Omdat zijn tegenstanders doorhebben dat we door de ontkenningsfase heen zijn, kiezen zij nu massaal de weg van demonisering. Men maakt door allerlei opmerkingen en acties van Wilders een radicaal beest, i.p.v zijn standpunten met tegenargumenten te bevechten.
Dat is in het geval van het ontbreken van deze tegenargumenten, immers wel zo makkelijk. Wink
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 19:39 Plaats reactie Reageer met quote
Hyves

En toen was het (alweer) stil... Confused Question

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 20:02 Plaats reactie Reageer met quote
Gijskonijn

Hyves schreef:
En toen was het (alweer) stil... Confused Question

Wou je nog een reactie van mij Wink
Re: Wilders wint het altijd in een discussie..
BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 20:51 Plaats reactie Reageer met quote
Mark Paalman

Hyves schreef:
Het verbaast mij dat al die mensen die tegen Wilders zijn hem verbaal niet met goede argumenten de mond kunnen snoeren. Als Wilders echt zo slecht en fout is zou je toch verwachten dat een goede volksvertegenwoordiger hem zo onder de tafel lult. Speekt Wilders dan werkelijk de harde waarheid?

Interessant het niet onder de tafel kunnen lullen van persoon X betekend automatisch het absolute gelijk van X? Zeer amusant het bewijst eigenlijk de zwakte van het debat an sich. Het gaat niet zozeer om de argumenten maar hoe het over komt. Bij jou komt het over van "ze lullen hem niet onder de tafel" => Wilders scoort. Dat is ook 1 van de voornaamste redenen waarom bijvoorbeeld wetenschappers zelden in publiek debat gaan rond de wat controversielere zaken als evolutie en global-warming.

Evolutie sceptici, met name de creationisten gaan bijvoorbeeld graag in debat en kunnen makkelijker winnen of op z'n minst gerede twijfel zaaien omdat ze (1) in een aanvallende positie zitten, waarbij ze enkel de theorie in twijfel trekken terwijl ze zelf (2) niet gebonden zijn aan een ingewikkelde wetenschappelijke theorie en in feite niks hoeven hard te maken. Dit maakt het voor een evolutiewetenschapper riskant omdat het debat aangaan op zichzelf al credibiliteit biedt aan de creationist en daarnaast de evolutie theorie verdedigen neer komt op een ingewikkeld verhaal waar de leek gewoon weinig mee kan, waar de creationist met zijn sense en simplicity antwoord van: God maakte alle dieren het een stuk makkelijker heeft.

Nu zoiets is ook aan de hand met Wilders, hij heeft wat dat betreft een makkelijke positie. Hij heeft geen enkele verantwoordelijkheid voor beleid of bestuur dus kan hij vrij schieten (vergelijk het maar met de SP) en gemakkelijk een extreem standpunt innemen zonder dat hij dat ook echt hoeft te bewijzen en daarbij ligt het goed bij de achterban om bijvoorbeeld te roepen dat criminele allochtonen het land uitgezet moeten worden. De partijen die zich wel verantwoordelijk opstellen of zelf daadwerkelijk verantwoordelijkheid hebben zitten veel lastiger. Zij moeten immers daadwerkelijk waarmaken wat ze zeggen en daar zit het probleem. Een minister moet bijvoorbeeld wel rekening houden met de grenzen wat beleidsmatig mogelijk is of met de grondwet en komt dus met een genuanceerd verhaal, waar wilders dan weer overheen walst dat het maar politiek correcte praat is.

Dus voor de buhne kan ik begrijpen dat jij vindt dat wilders constant wint. Maar hoe uit dat zich in bijvoorbeeld in daadwerkelijk beleid? Het feit dat je in je post het wel hebt over winnen, maar niet een overwinning noemt geeft mij te denken. Het roept enkel de vraag op of je kan spreken van een winnaar als je weliswaar vaak het nieuws haalt maar in feite weinig bereikt...

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 20:59 Plaats reactie Reageer met quote
Mark Paalman

Hyves schreef:

Zijn film gaat een afspiegeling worden van de Moslim-cultuur met onthoofdingen en mens- en dieronerende zaken. Ik ben benieuwd wie dan nog z'n kop in het zand steekt.

Neem bijvoorbeeld dit? Het is weer het benoemen van problemen, we zijn onderhand kampioen in het benoemen van problemen, maar wat schieten we er feitelijk mee op? Dat we gaan verbieden dat we in nederland mensen onthoofden?

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 21:28 Plaats reactie Reageer met quote
Hyves

Mijn complimenten voor je verhaal Mark. Je bent genuanceerd wat natuurlijk nooit kwaad kan. Wat dat betreft ben ik wat meer van de Jip en Janneke manier.
Bijvoorbeeld;
Als je een ommeletje wilt maken moet je eerst iets kapot maken, zo zie ik de problemen in dit land ook. Je kunt niet iedereen tevreden houden. Neem nou de files, daar moet een harde maatregel plaatsvinden die maar weinig mensen leuk zullen vinden. Alleen dán zul je iets bereiken. Zo ook met Moslims. Het Moslim- beleid is té soft. Bijna alles kan en mag hier en dat irriteert me. In strenge Moslimlanden gaan wij ook niet topless naar het strand en organiseren we een gayparade.

ps. dat laatste is maar een voorbeeld dus pin me er niet op vast aub

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 21:36 Plaats reactie Reageer met quote
Hyves

Mark Paalman schreef:

..... maar wat schieten we er feitelijk mee op? Dat we gaan verbieden dat we in nederland mensen onthoofden?

Nee natuurlijk niet. Het gaat erom dat wij westerlingen gaan zien wat een achterlijke cultuur het is.
Islamieten zien ons als een minderwaardig soort mensen.

Pim zei het ook al;

'Ja die islam, die zondert mensen af. Ze zien ons als een minderwaardig soort mensen. Marokkaanse jongens bestelen nooit een Marokkaan. Is u dat wel eens opgevallen? Wij kunnen wel bestolen worden...

BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 22:30 Plaats reactie Reageer met quote
Gijskonijn

Voorbeeld bij je citaat Hyves:

In Amersfoort geeft men sinds kort bij binnenkomst van iedere wijk aan hoeveel auto inbraken er de afgelopen maand zijn gepleegd. In de wijk waar bijna 85 % allochtoon is maar 6 en in de wijk waar het 50= 50 is wel 17. Men steelt niet van elkaar.
BerichtGeplaatst: Ma Jan 28, 2008 22:41 Plaats reactie Reageer met quote
Mark Paalman

Hyves schreef:
Mijn complimenten voor je verhaal Mark. Je bent genuanceerd wat natuurlijk nooit kwaad kan. Wat dat betreft ben ik wat meer van de Jip en Janneke manier.

Ja en het zou mooi zijn als we alles op een jip en janneke manier kunnen aanpakken, maar helaas is het praktisch nooit zo simpel. Om je voorbeeld maar te nemen:

Hyves schreef:
Bijvoorbeeld;
Als je een ommeletje wilt maken moet je eerst iets kapot maken, zo zie ik de problemen in dit land ook. Je kunt niet iedereen tevreden houden. Neem nou de files, daar moet een harde maatregel plaatsvinden die maar weinig mensen leuk zullen vinden. Alleen dán zul je iets bereiken.

Je stelt dat er een harde maatregel getroffen moet worden (jammer genoeg alleen niet wat), ok maar dan kom je bij het probleem van democratie. Niet iedereen is het eens dat die maatregel genomen moet worden. Of vindt dat het minder prioriteit heeft als andere problemen, of de maatregel is uberhaupt niet haalbaar.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat die maatregel zou zijn

Hyves schreef:
Zo ook met Moslims. Het Moslim- beleid is té soft. Bijna alles kan en mag hier en dat irriteert me. In strenge Moslimlanden gaan wij ook niet topless naar het strand en organiseren we een gayparade.

ps. dat laatste is maar een voorbeeld dus pin me er niet op vast aub

Tsja dat komt doordat we in een samenleving met aardig grote persoonlijke vrijheden geloven. En dat is het probleem, als je een te soft beleid bekritiseert dan zeg je dat we hier teveel vrijheden hebben. Maar om dat aan te pakken moet je dus in vrijheden gaan snijden en aangezien wij hier in grondrechten geloven die algemeen gelden snij je in eigen vingers. Maatregelen die je tegen moslims treft zullen ook algemeen nederlanders treffen.

En dat is nu net iets waar wilders mee weg kan komen, hij kan specifiek maatregelen tegen moslims propageren omdat hij geen verantwoordelijkheid heeft en dus ermee weg kan komen dat hij het niet kan waar maken.

Hyves schreef:
Mark Paalman schreef:

..... maar wat schieten we er feitelijk mee op? Dat we gaan verbieden dat we in nederland mensen onthoofden?

Nee natuurlijk niet. Het gaat erom dat wij westerlingen gaan zien wat een achterlijke cultuur het is.

Ok, maar als ik het rijtje zie dat je hebt opgesomd zie ik feitelijk niets nieuws. Dus blijft het enkel bij constateren, daarmee lijkt me dat de vraag legitiem blijft; wat schieten we er eigenlijk mee op?

Hyves schreef:
Islamieten zien ons als een minderwaardig soort mensen.

Pim zei het ook al;

'Ja die islam, die zondert mensen af. Ze zien ons als een minderwaardig soort mensen. Marokkaanse jongens bestelen nooit een Marokkaan. Is u dat wel eens opgevallen? Wij kunnen wel bestolen worden...

Mja oneerlijk, maar ook dat is niet uniek. Ik sprak laatst een man uit de randstad die was gaan wonen in een boerendorpje die er over klaagde dat een dorpsbevolking wel in actie kwam tegen de komst van een camping beheert door een persoon van buiten het dorp, maar niet tegen de komst van windmolens en de uitbreiding van een compostbedrijf (die meer overlast opleveren) omdat dit initiatieven van dorpsbewoners betrof.

Kleine gemeenschappen hebben nu eenmaal een grotere solidariteit naar binnen dan naar buiten.

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 7:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Hyves schreef:
Nee natuurlijk niet. Het gaat erom dat wij westerlingen gaan zien wat een achterlijke cultuur het is. Islamieten zien ons als een minderwaardig soort mensen.

Volgens jou zien moslims ons als minderwaardige mensen en moeten wij westerlingen moslims weer zien als achterlijken. Kort samengevat: we moeten elkaar eerst gaan zien als minderwaardig.

Dit is geen oplossing voor een probleem, verre van dat. Je schiet er niets mee op.

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 9:02 Plaats reactie Reageer met quote
HenkV

Gijskonijn schreef:

In Amersfoort geeft men sinds kort bij binnenkomst van iedere wijk aan hoeveel auto inbraken er de afgelopen maand zijn gepleegd. In de wijk waar bijna 85 % allochtoon is maar 6 en in de wijk waar het 50= 50 is wel 17. Men steelt niet van elkaar.

Wanneer er in de allochtone wijk minder en minder 'aantrekkelijke' auto's staan is het cijfer ook lager. Dat zou ook een verklaring kunnen zijn voor het verschil.................................... Wink
BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 9:18 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Gijskonijn schreef:

Houden de dieven in Amersfoort dan ook precies bij welke auto van een allochtoon is en welke van een autochtoon? Dat levert ze meer administratie op dan de RDW Laughing

BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 14:43 Plaats reactie Reageer met quote
Gijskonijn

HenkV schreef:
Gijskonijn schreef:

Wanneer er in de allochtone wijk minder en minder 'aantrekkelijke' auto's staan is het cijfer ook lager. Dat zou ook een verklaring kunnen zijn voor het verschil.................................... Wink

Zeker, toch zie je bij de allochtonen over het algemeen dat de auto een status symbool is, men rijd graag BMW, Mercedes of Audi. Het maakt dan weinig uit hoe oud de auto is en of hoe hij is onderhouden. Cool
BerichtGeplaatst: Di Jan 29, 2008 14:45 Plaats reactie Reageer met quote
Gijskonijn

Cliff schreef:
Gijskonijn schreef:

Houden de dieven in Amersfoort dan ook precies bij welke auto van een allochtoon is en welke van een autochtoon? Dat levert ze meer administratie op dan de RDW Laughing

Nou, zo als ik al eerder aangaf is dat verschil goed te zien.
Dat heeft niets met administratie, maar met onderhoud en versiersels te maken. Confused
BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2008 10:51 Plaats reactie Reageer met quote
Hyves

Gijskonijn schreef:

Zeker, toch zie je bij de allochtonen over het algemeen dat de auto een status symbool is, men rijd graag BMW, Mercedes of Audi. Het maakt dan weinig uit hoe oud de auto is en of hoe hij is onderhouden. Cool

Voor de herkenning van allochtonenbakken..vergeet de bling bling velgen niet en de Halfords accesoires... Confused

BerichtGeplaatst: Wo Jan 30, 2008 17:25 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Vandaar dat ik er nooit last van heb. Hoe kom je trouwens aan een foto van mijn auto?

BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2008 0:13 Plaats reactie Reageer met quote
Janneke

Gijskonijn schreef:

"Zeker, toch zie je bij de allochtonen over het algemeen dat de auto een status symbool is, men rijd graag BMW, Mercedes of Audi. Het maakt dan weinig uit hoe oud de auto is en of hoe hij is onderhouden. "

Helaas moet ik je, gebaseerd op ervaringen bij mij in de buurt, hier serieus tegenspreken. De gemiddelde Nederlander van allochtone komaf rijdt in een oude roestbak.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Do Jan 31, 2008 17:31 Plaats reactie Reageer met quote
Gijskonijn

Janneke schreef:
Gijskonijn schreef:

"Zeker, toch zie je bij de allochtonen over het algemeen dat de auto een status symbool is, men rijd graag BMW, Mercedes of Audi. Het maakt dan weinig uit hoe oud de auto is en of hoe hij is onderhouden. "

Helaas moet ik je, gebaseerd op ervaringen bij mij in de buurt, hier serieus tegenspreken. De gemiddelde Nederlander van allochtone komaf rijdt in een oude roestbak.

Misschien zit er dan toch wel enige verschillen tussen de allochtonen wonend in Amsterdam tegenover die in Amersfoort. Het is overigens niet zo dat iedereen zo'n auto heeft, vooral mannen van middelbare leeftijd en oudere jeugd, dat zijn dan wel oude roestbakken, maar wel van duurdere merken. Very Happy
Tunnelvisie...
BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2008 23:00 Plaats reactie Reageer met quote
koekoeksjong

Gijskonijn schreef:
....toch zie je bij de allochtonen over het algemeen dat de auto een status symbool is

Very Happy !!
Bij autochtonen niet zeker... Laughing ?!!

Ik vind trouwens dat jij zo nu en dan mooie voorbeelden geeft van he het denken verloopt bij iemand die behept is met een extreme tunnelvisie....
Re: Tunnelvisie...
BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2008 11:58 Plaats reactie Reageer met quote
Gijskonijn

koekoeksjong schreef:
Gijskonijn schreef:
....toch zie je bij de allochtonen over het algemeen dat de auto een status symbool is

Very Happy !!
Bij autochtonen niet zeker... Laughing ?!!

Ik vind trouwens dat jij zo nu en dan mooie voorbeelden geeft van he het denken verloopt bij iemand die behept is met een extreme tunnelvisie....

Daar zien mensen het toch over het algemeen meer als een vervoersmiddel om van A naar B te komen, afgezien van enkele macho's.

Tunnelvisie Question Rolling Eyes , slaap lekker naïve vogel. Wink
on topic pls !
BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2008 12:23 Plaats reactie Reageer met quote
lummel

wat een gelul over auto's..

Punt is, dat GW in de kamer is gekozen door de bevolking. De rest van de 2e kamer zou dus fatsoenlijk moeten reageren op punten van deze persoon. Dit zijn ze aan de bevolking verplicht.

Of je het met GW eens bent, mag iedereen gelukkig voor zich weten. Als ik dan toch moet kiezen voor de Pinkeltjes-politiek van Pinokkio Balkenende, of voor vernieuwing, dan doe mij GW maar.
De rest steekt toch alleen maar de kop in het zand, en loopt 40 jaar achter. Wie zit er nog te wachten op een "samen"-praatje van Balkenende.

Voor wat betreft zijn strijd tegen de Islam: Ik meen te begrijpen dat het hier gaat om extremisten die de Koran verheven zien boven ons wetboek. Da's wachten op problemen. Zijn er hier nog sukkels die hier op tegen zijn?

Sterke punten van GW
- Iemand die hier niets te zoeken heeft en rotzooi schopt -> er uit!
- Afslanking van de overheid (zie het door derden onderbouwde betoog op zijn site)
Er wordt in Nederland miljarden verkwanselt !
- (Veel) Strenger strafbeleid voor zware delicten en veelplegers.

Wie hier op tegen is, is "knettergek"

En die files? Lekker veel geld uit gaan geven aan nieuwe wegen en zo. Da's verstandig......
Door de vergrijzing in Nederland wordt dit probleem in de komende 10 jaar gedeeltelijk vanzelf opgelost.

Lummel
BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2008 12:40 Plaats reactie Reageer met quote
Gijskonijn

Hey, Welkom Lummel. Very Happy
Geert Wilders is hier een veel besproken en bekritiseerd en soms geprezen persoon, maar het is daarom niet minder leuk om nieuwe geluiden te horen.
GW
BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2008 20:47 Plaats reactie Reageer met quote
lummel

Ah, dankjewel. 'k zie aan je avatar dat je ook een frisdenkend iemand bent.... Smile

Nee, GW krijgt niet genoeg serieuze aandacht. Nog niet! Wacht de komende verkiezingen maar eens af.
Dan spreken de mensen, die dat niet meer in het openbaar durven. Want zeg nou zelf. Als je je bek in dit apenland iets te ver open trekt, mag je blij zijn met wat verbale agressie. Sommigen worden beloond met een kogel of een mes......
En het wordt tijd dat we daar GVD (ja, christen-godslastering. Mooi he.) iets aan gaan doen !!

Mijn standpunt: Religie heeft niets met regeren te maken. Dus alle clubs met een "C" , d'r uit !
Als je wilt bidden, doe het dan vooral thuis, maar val anderen daar niet mee lastig.
We hebben door die religie de laatse millenia al ellende zat gehad.
Dus niet alleen de islam, maar ook het christendom, jodendom en andere stromingen zijn gevaren voor een harmonieuze samenleving. (Dju, ik zie dat ik ze niet eens met een hoofdletter schrijf...)

En ja, ook christenen dienen zich te schamen. Zoveel elende door Aids, en dan stug vast blijven houden aan een condoomverbod. Regelrechte moord !
En joden? Tsja, dat zie elke avond het begin van het 8-uur journaal. Na de moslim-ellende in Afghanistan.....

Maar ja, Geertje moet ergens beginnen hè...
BerichtGeplaatst: Zo Feb 17, 2008 12:00 Plaats reactie Reageer met quote
GerardM

Mark Paalman schreef:
Hyves schreef:

Interessant het niet onder de tafel kunnen lullen van persoon X betekend automatisch het absolute gelijk van X? Zeer amusant het bewijst eigenlijk de zwakte van het debat an sich. Het gaat niet zozeer om de argumenten maar hoe het over komt. Bij jou komt het over van "ze lullen hem niet onder de tafel" => Wilders scoort. Dat is ook 1 van de voornaamste redenen waarom bijvoorbeeld wetenschappers zelden in

...

vaak het nieuws haalt maar in feite weinig bereikt...

Mooi betoog Mark, maar het ene sluit het andere niet uit natuurlijk. Dan je kan de verantwoordelijkheid hebben om te regeren, maar dat neemt niet weg dat je wel op de argumenten van Wilders in kan gaan. En dat gebeurt dus niet..
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Wilders wint het altijd in een discussie..
  Weerwoord forum index » Immigratie en Integratie