Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Krijgt georganiseerde misdaad toch poot aan de grond?
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Krijgt georganiseerde misdaad toch poot aan de grond?
BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2000 17:21 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

We hebben nu in korte tijd twee flinke acties van de politie mee mogen maken.

Een forse aanpak en invallen bij een min of meer georganiseerde Turkse criminele rechts-politieke organisatie.

En nu dan ook een forse aanpak en invallen in min of meer georganiseerde criminele geheel Nederlandse drugsorganisatie.

Zien we door deze twee voorvallen de georganiseerde misdaad langzaam maar zeker vaste voet in Nederland krijgen of blijven dit dankzij ons justitiƫle apparaat uitzonderingen?

Ik ben bang dat zelfs Nederland niet zal ontkomen aan georganiseerde misdaad, ook al zal het vermoedelijk om puur economische redenen in verhouding (Madurodamniveau) blijven.

Maar mogelijk ziet iemand anders wel ernstige gevaren in de nabije toekomst of nu al?

robT
BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2000 17:27 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik kan de titel niet eens foutloos typen...

Ktijgt = Krijgt...

robbie

Blij met m'n toevallige geboorteplekje, nu en dan trots op het feit dat ik enkelen of hele groepen mensen MEDELANDERS mag noemen!
BerichtGeplaatst: Wo Dec 06, 2000 17:53 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Volgens mij had de georganiseerde misdaad al lang voet aan de grond gekregen in Nederland. Het is mooi dat de politie nu eindelijk terugslaat, en ik verwacht veel meer van dit soort acties.

Nederland is in de drugswereld een erg belangrijk land. Er is erg veel XTC, er is een binnenlandse vlucht mogelijk van Midden Amerika (Antillen) naar Europa (Nederland). Het is niet voorniets dat de VS af en toe scherpe kritiek uitte richting Nederland.

Nu blijkt dat ook Joegoslavische wapenhandelaars zich in Nederland gevestigd hebben.

Ik ben blij met de invallen van de politie. Dat er nog vele mogen volgen.
BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2000 4:59 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Ik ben het zeker mee eens dat er een keer actie word ondernomen.

Wie denken de Criminelen wel dat ze zijn: De 2de John Gotti, Tony Montana of denken ze dat ze Don Corleone kunnen zijn. De Criminelen denken tegenwoordig dat ze zomaar hun drugs kunnen verkopen aan kinderen zonder dat ze hierdoor worden "berecht", Dit is toch te gek voor woorden.

De politie in Nederland is toch niet zo passief als het lijkt. Nu maar hopen dat ze over een paar jaar weer een zet wagen!!!

Aboehamza Almaghrebi
BerichtGeplaatst: Wo Dec 13, 2000 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Het is inderdaad schitterend wat de politie nu doet! Overal invallen, en met succes. Aanpakken die lui! En vooral die plukzewet is een goede uitvinding.

Dat er nog vele acties mogen volgen en dat er maar flinke straffen mogen volgen (maar daar vrees ik nog wel eens voor).
BerichtGeplaatst: Do Dec 21, 2000 22:03 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Vooralsnog heeft de plukzewet bedroevend zeer weinig resultaat gehad, zeker gezien de enorme onkosten die ze meebrengt.
Het plukken van de burgers gaat de politie/overheid nog steeds veel beter af.
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2000 1:06 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

De acties van de politie zijn een druppel op de gloeiende plaat. Het is een stuiptrekking van Patijn en de rest van de driehoek.
Een schaamlap. Maar wat bleek uiteindelijk uit de acties die plaatsvonden? Heel simpel dat de georganiseerde misdaad in de hoofdstad in hoofdzaak een allochtone business is. Wat een aanwinst die zielige Joegoslaven hier! Nou ja, als je een hitman zoekt voor een paar duizend gulden.
Het wordt tijd dat de criminologen eens onderzoek gaan doen naar het falen van politie en justitie en de IND.
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2000 15:06 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

De politiek loopt achter de feiten aan. De onderwereld heeft teveel macht en zal dat niet uit handen geven. Ten eerste bedreigt en voert men hun bedreigingen uit.

Gevolg is dat de politie bang is geworden.
BerichtGeplaatst: Di Jan 09, 2001 23:38 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Onderwereld en bovenwereld zijn gewoon twee concurrerende bendes...

De staat maakt meer kapot dan je lief is.
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2001 0:43 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Powder heeft gelijk, de onderwereld begeeft zich steeds meer naar de bovenwereld zonder dat er echt iets tegen ondernomen wordt door de staat. Dat blijkt onder meer uit de volstrekt gelaten wijze waarop geregeerd wordt door justitie en politiek op de brute wijze waarop Hells Angels de vrijheid van meningsuiting aantastten door Henk van Dorp een blauw oog te slaan vanwege kritische berichtgeving in het programma Barend & Van Dorp. Dezelfde groepering die een paar maanden geleden massaal op hun motorfietsen eer bewezen aan een gestorven crimineel in Amsterdam en daarbij provocatief vuurwerk afstaken. De praktijken van de Hells Angels en het gedogen daarvan, het is een stap terug in de richting van de Weimarrepubliek alwaar Hitler's SA in grote mate hun gang kon gaan zonder ingrijpen van staatswege. Elke stap in die richting is een stap teveel.
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2001 9:31 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Hoezo Henk, heb je een stembiljetje gekregen voor de onderwereldregering?

[Dit weerwoord is op 10 Januari 2001 gewijzigd door Guus.]
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2001 23:45 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Je begrijpt me verkeerd Guus. De onderwereld is geen regering maar de bovenwereld een bende.

De staat maakt meer kapot dan je lief is.
BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2001 0:35 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Waar het in het kort op neer komt is het volgende:

1)Politie is meer bezig met secundaire arbeidsvoorwaarden dan met hun werk.
2)Politie is te slecht opgeleid omdat alleen Mavo en VBO scholieren interesse in een politiebaan hebben.
3)Politie is zichzelf uit gemakzucht gaan zien als een verkapte sociaal werker.
4)Politie durft ook niet op te treden.
5)Politie krijgt onvoldoende kwalitatieve leiding van OM en chef.
6)Politie heeft lachwekkende prioriteiten die maatschappelijk van geen enkel nut zijn.
7)Politie zet politiek en bevolking op het verkeerde been door goede PR en sympathieke presentaties.
8)Politie wordt door babyboomers aangestuurd, die al jaren het contact met de samenleving kwijt zijn.
BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2001 13:23 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Kurultay,

Ervaring 1:
De politie is vooral bezig met het oppakken van jeugd van een jaar of 15 die vroegtijdig vuurwerk afsteken.

Ervaring 2:
Werd er ingebroken bij mij. Ik aangifte doen.

Politie-vraag: Hoe zagen de inbrekers eruit? Beetje donker en zwart haar?

Antwoord van mij: Nee ze waren blond.

Politie: O, waren het Joegoslaven?

Antwoord: Nee.

Ervaring 3:
Was ik betrokken bij een aanrijding zegt de politie-agent met uitpuilende ogen: Als je gezond NEDERLANDS verstand hebt dan weet je wat er nu gaat gebeuren!

Ervaring 4:
Maak ik een avondwandeling met de vrouw langs een park. Zien we een gloednieuwe damesfiets midden op het voetpad naast de bosjes liggen. Iemand de bosjes ingesleurd? Kwam er net een politie-auto aanrijden. Halt: Leg ik duidelijk uit wat we gezien hebben. Antwoord is: O, zal wel niets aan de hand zijn, we kijken morgen wel.

Kortom...vul maar zelf in.

De BVD vind ik overigens ook een organisatie van bedenkelijk nivo gezien de rapporten die ze publiceren waarin ze jacht maken op schimmen.

BerichtGeplaatst: Di Jan 16, 2001 17:35 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

Politiek Den Haag heeft de politie gedegradeerd tot veredelde stadswachten. Het is ook frusterend voor agenten om winkeldieven na een uur of wat weer op straat moet zetten.

En door de apatische houding is de onderwereld brutaler geworden, en door intimidaties dus steeds sterker. We hebben het niet over kruimeldieven, maar over mensen die je omleggen voor niets. Leve de open grenzen.

Maar kijk naar Amerika, die gaan er nog veel harder tegenaan, de vraag is of het helpt. Maar ik denk dat voor de veiligheidsgevoelens van burgers het wel zo moet zijn, dat misdaad sneller en langer gestraft wordt.

Justitie lijkt een handig instrument geworden voor diegene die geld genoeg hebben om kommaneukers voor hun laten werken, 'wegens een vormfout' etc.

Maar dat het erger wordt is niet cynisch, maar voorgevoelens. Nu al worden steeds meer liquidaties uitgevoerd. Dat zijn toch signalen waarvan je denkt, 'ai'.
BerichtGeplaatst: Do Jan 18, 2001 0:21 Plaats reactie Reageer met quote
Onbekend
Gast

De politie is zich gaan toeleggen op maatschappelijk werk. (Dit komt voor een deel doordat deze groep ook niet voldoet)

Aangezien misdrijven bovenproportioneel door allochtonen worden gepleegd is het helemaal niet vreemd dat de politie aan deze groep wat meer aandacht besteedt. Alhoewel dat in een te geringe mate gebeurt door laks- en lafheid.
  Weerwoord forum index » Binnenland