Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling » Over Rijst Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
Over Rijst
BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2007 21:48 Plaats reactie Reageer met quote
aretamya

Ik weet dat er veel sceptici in zijn, maar toch vind ik het een boeiend onderwerp. En eigenlijk wil ik iedereen uitdagen het eens uit te proberen en de resultaten hier ook te posten.

Wie doet er mee?

http://www.toverrijst.nl/

door anderen geposte resultaten
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2007 22:30 Plaats reactie Reageer met quote
Marleen

Ik ben inderdaad ontzettend skeptisch in die dingen, dus misschien moest ik het inderdaad maar eens proberen. Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe het écht werkt. Want alle 'negatieve' of onduidelijke resultaten staan natuurlijk niet op deze site. Maarja, ik zie mezelf nog niet echt tegen een bak gekookte rijst praten...... Shock

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 11:43 Plaats reactie Reageer met quote
aretamya

in de reacties van mensen die het dan uitprobeerde bleek het genoeg te wezen de eerste intentie erop uit te oefenen, mensen die de potjes in de kast hadden gezet en vergeten en er weer tegen aan liepen, een stikkertje erop plakken en het een paar dagen volhouden moet al voldoende zijn Smile
BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 12:48 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

Het doet een beetje denken aan de theorieën van Rupert Sheldrake en zijn morfogenetische velden.

Wat er bij mij niet in wil is dat het experiment op toneelspel van de uitvoerders berust. M.a.w. je meent niet echt wat je doet en zegt en toch zou de rijst er op reageren? Confused

En ik zie bij de reacties ook niemand waarbij het geen effect heeft gehad. Is dat niet eigenaardig?

Enfin, het lijkt me toch een leuk experiment. Misschien probeer ik het ook eens al is het alleen maar om te "debunken".

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 12:49 Plaats reactie Reageer met quote
Marleen

Dat was ook mijn idee. Heb de rijst al gekocht. Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 16:09 Plaats reactie Reageer met quote
aretamya

Hahaha, ik ga morgen ook maar rijst eten, beetje extra erbij maken en potjes halen die ik kan afsluiten.

Ben heeeeel benieuwd, want ik wil het nu toch ook wel met mijn eigen ogen zien.
BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 16:14 Plaats reactie Reageer met quote
aretamya

Guus schreef:
Het doet een beetje denken aan de theorieën van Rupert Sheldrake en zijn morfogenetische velden.

Wat er bij mij niet in wil is dat het experiment op toneelspel van de uitvoerders berust. M.a.w. je meent niet echt wat je doet en zegt en toch zou de rijst er op reageren? Confused

En ik zie bij de reacties ook niemand waarbij het geen effect heeft gehad. Is dat niet eigenaardig?

Enfin, het lijkt me toch een leuk experiment. Misschien probeer ik het ook eens al is het alleen maar om te "debunken".

De hele bedoeling is wel dat je meent wat je zegt, je moet dus wel een echt goed gevoel bij jezelf oproepen, desnoods door leuke herinneringen erbij te halen. Want het belangrijkste is het gevoel, de intentie, rijst leest de woorden op een etiketje niet namelijk.

Ik las ook over een school waar ze dit deden waar kinderen de bijbehorende dingen konden zeggen tegen de rijst, wat resulteerde in dat kinderen die iets rot meemaakte dit uitte tegen de rijst, en visa versa natuurlijk.

Het is inderdaad opvallen dat alleen behaalde resultaten gezien zijn, maar misschien is het wel zo dat als je intentie goed is (niet je geloof, maar het gevoel) Dit gewoon altijd werkt, daarnaast als het niet werkt, wil het nog niet zeggen dat het hele idee erachter niet op gaat, het kan simpelweg niet goed uitgevoerd zijn (je niet het goede gevoel, of het slechte gevoel overgebracht heb)

Ik ga de test iig meerdere keren doen, door de potjes van plaats te wisselen zodat andere factoren uitgesloten kunnen worden van invloed zoals licht ofzo.

Mocht de test de eerste keer slagen en bij wisselen van de potjes dezelfde resultaten behaald worden, kan je gerust zeggen dat het inderdaad werkt. Want hoe kan het anders dat de rijst in het ene potje wel redelijk goed blijft en de ander niet, concequent naar gelang het gevoel dat je het geeft.
BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 16:42 Plaats reactie Reageer met quote
curacaoteam

Net gelezen. Het gaat dus om het water en niet om rijst.

Persoonlijk ga ik erg ruw om met water. Ik kook het, doe er zeep in en daarna gooi ik het weg. Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 18:21 Plaats reactie Reageer met quote
koekoeksjong

Ik doe mee..!!

Heb van buurmanboer vanmiddag twee lammetjes gekregen die niet door de moeder werden geaccepteerd.
Ze worden geacht de wei hierachter kort te vreten terwijl ik bijvoeder.

Ik zal de ene -het linkerlam dat ik zwart heb gemerkt- vertroetelen, aanhalen, aaien, in huis halen en de ander -rechter lammetje; blankgemerkt- verschoppen, volkomen negeren, pesten, waar mogelijk frustreren en onder geen beding bijvoederen. (Kortgezegd: de linker wordt behandeld als zionist en de rechter als Palestijn).

Over een maand of twee meld ik hier het resultaat...
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 18:37 Plaats reactie Reageer met quote
Marleen

Ik denk dat we over dat resultaat een betrouwbaarder voorspelling kunnen doen dan over de rijst.....maar ik hoop niet dat je het ook echt gaat proberen. Shock

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 19:42 Plaats reactie Reageer met quote
curacaoteam

Ben jij gek. Very Happy

De man is aan het doordraaien. Geen boer die daar zijn lammetjes aan zou toevertrouwen. Razz

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 20:06 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Quote:
Don't keep cooked rice and grains for longer than two days and don't reheat them more than once

http://www.eatwell.gov.uk/healthydiet/nutritionessentials/starchfoods/

Gekookte rijst beschimmeld binnen 1 dag buiten de ijskast, maakt niet uit of je er tegen praat of niet.

Maar ik wacht op de uitkomsten. Very Happy

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 20:16 Plaats reactie Reageer met quote
Marleen

Potverdikkie, ben ik helemaal vergeten vandaag de rijst te koken.
Zou het ook lukken met stamppot zuurkool ? Ik doe wel vaker van dat soort expirimentjes in de koelkast, maar blijkbaar hangt daar een hele negatieve energie Very Happy .

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2007 21:13 Plaats reactie Reageer met quote
aretamya

Elisabeth schreef:
Quote:
Don't keep cooked rice and grains for longer than two days and don't reheat them more than once

http://www.eatwell.gov.uk/healthydiet/nutritionessentials/starchfoods/

Gekookte rijst beschimmeld binnen 1 dag buiten de ijskast, maakt niet uit of je er tegen praat of niet.

Maar ik wacht op de uitkomsten. Very Happy

Misschien is de snelheid van het rottingsproces dan zo snel dat enige invloed onzichtbaar lijkt.

Deze rijst wordt in afgesloten potjes gedaan.
Lam lam...
BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2007 2:50 Plaats reactie Reageer met quote
koekoeksjong

Ik schreef:
Ik zal de ene vertroetelen, aanhalen, aaien, in huis halen en de ander verschoppen, volkomen negeren, pesten, waar mogelijk frustreren en onder geen beding bijvoederen.

Het goeie lieve lammetje heeft nadat ik haar een paar flesjes melk met extra voedingsmiddelen gaf de hele avond hier bij me rondgedarteld in de keuken en probeert zelfs bij me op schoot te kruipen. Ik heb haar een beetje aangehaald en nu mekkert ze vrolijk en speelt al gezellig met de hond.

Toen ik echter bij dat verschrikkelijke lam in de schuur ging kijken verstopte het zich voor mij en deed angstig hoewel ze bij de varken in het hok mag. Het heeft inmiddels diaree, een gezwollen oor (?) en weigert -ik ben uiteindelijk ook de slechtste niet en gaf haar dure hondenbrokken- het aangeboden voer te vreten. Ze lebbert wat water uit de trog maar morst onmiddellijk alles uit haar bek.

Ondankbaar kreng!
BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2007 9:09 Plaats reactie Reageer met quote
Guus

aretamya schreef:
Guus schreef:

De hele bedoeling is wel dat je meent wat je zegt, je moet dus wel een echt goed gevoel bij jezelf oproepen, desnoods door leuke herinneringen erbij te halen.

Gevoelens laten zich niet dwingen. En zeker niet t.o.v. twee identieke potjes rijst.
Maar goed, dat is nog maar mijn minste twijfel aan het experiment.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2007 20:59 Plaats reactie Reageer met quote
curacaoteam

Hier is mijn uitkomst. Het rijst experiment klopt helemaal. Alleen heb ik het met water gedaan. Want daar ging het over.

Ik heb 2 lege cola flessen (2 liter) voor de helft gevuld met water.

Fles A) in de koelkast. "Please' vroeg ik (Misschien heb ik het helemaal fout, maar ik heb het idee dat water ook Engels verstaat) "Be cool".

Fles B) in de vriezer. "Freeze".

En verdomd, na een paar uur was de éne 'cool' en de andere 'frozen'.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2007 23:16 Plaats reactie Reageer met quote
aretamya

Guus schreef:
aretamya schreef:
Guus schreef:

De hele bedoeling is wel dat je meent wat je zegt, je moet dus wel een echt goed gevoel bij jezelf oproepen, desnoods door leuke herinneringen erbij te halen.

Gevoelens laten zich niet dwingen. En zeker niet t.o.v. twee identieke potjes rijst.
Maar goed, dat is nog maar mijn minste twijfel aan het experiment.

Als je aan leuke dingen terug denkt krijg je ook een blij gevoel over het algemeen, dat blije gevoel dat breng je over, door aan de rijst te denken, richt je dat blije gevoe, wat niet ontstaat door de rijst wel op die rijst.

Lijkt me stug dat je je blij om die rijst gaat voelen, daar gaat het niet om.

In het echte leven, ook als iemand blij of boos doet in de buurt van jou, terwijl het niet tegen jou is gericht, krijg je er zelf bijvoorbeeld ook een beetje een blijer of rotter gevoel van.

Vandaag hebben ze mijn plafond vernieuwd en ik had geen tijd om rijst te maken, maar niet getreurd, dit gaat niet naar de lange termijn. Binnenkort gaan we rijst eten en komt het helemaal goed. Ik sta open voor alle opties, ben gewoon erg benieuwd
BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 1:05 Plaats reactie Reageer met quote
curacaoteam

Wel zielig voor mensen in de 3e Wereld.

Als ze al rijst hebben, moet de honger even opzouten. Want er moet eerst gepraat worden met rijst.

Walgelijk! Ga eerst eens een gesprek aan met een frikandel, zou ik zeggen. Blijf je tenminste een beetje binnen de 'eigen' cultuur.

BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 6:35 Plaats reactie Reageer met quote
Marleen

Mijn stamppotexperiment dreigt te gaan mislukken; beide nog geen spoortje schimmel, en ruiken nog bewoon eetbaar, biten de koelkast.
Zouden er dan toch teveel conserveringsmiddelen in zitten ? Wink
Ik wacht rustig af.

BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 13:41 Plaats reactie Reageer met quote
curacaoteam

Ooow, bah! Marleen, voedsel is om te eten.

Ik heb altijd een rotgevoel als ik voedsel weg moet gooien.

Maar goed, vanavond maak ik voor mijn filmavondje stampot rauwe andijvie. Met spekkies voor de meute en kaas voor de veggies.

Het leuke van hier vind ik dat mensen het heel normaal vinden om eten mee naar huis te nemen, voor de familie. Kun je grote hoeveelheden maken en blijf je toch nooit met restjes zitten. Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 15:34 Plaats reactie Reageer met quote
Marleen

Vrees niet, CT, ik behoor vermoedelijk tot de weinig mensen die vrijwel GEEN eten weggooien, en koop dan ook zo zuinig en precies mogelijk in. Na twee dagen stamppot bleven er op het bord van mijn oudste dochter een paar eetlepels over, en aangezien ik mezelf niet meer als prullebak wil gebruiken (er mogen wel wat kilootjes af), had ik ze voor de gein in twee jampotjes gedaan.
Zonder succes trouwens; na de hele dag in de volle zon staat er wat condens op, maar ziet er allemaal nog prima uit en ruikt als vers. Very Happy

BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 15:58 Plaats reactie Reageer met quote
curacaoteam

Van goed eten word je nooit dik, Marleen. Van lijnen wel. Very Happy

Lijnen is denk ik de grootste welvaartsziekte. Schuld en boete. Ook erg calvinistisch. Very Happy

Haal die potjes maar weg. Brr, ik word er niet goed van. Alleen al het idee. Laughing

BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 18:27 Plaats reactie Reageer met quote
Marleen

curacaoteam schreef:
Van goed eten word je nooit dik, Marleen. Van lijnen wel. Very Happy

Van GOED eten op zich niet, van TEVEEL goed eten ECHT wel. Lijnen begin ik ook never niet aan. Alleen de intake verminderen. Toch al zo'n twintig kilo mee verloren. Wink

BerichtGeplaatst: Do Apr 12, 2007 21:05 Plaats reactie Reageer met quote
JanCC

aretamya(dd 09 april) schreef:
Ik weet dat er veel sceptici in zijn, maar toch vind ik het een boeiend onderwerp. En eigenlijk wil ik iedereen uitdagen het eens uit te proberen en de resultaten hier ook te posten.

Wie doet er mee?

http://www.toverrijst.nl/

Ook ik ben zo'n scepticus. Nog versterkt door de tijd van het jaar waarin we verkeren (datum bericht aretamya). Op het internet-bericht waarnaar hij verwijst kan ik geen datum vinden, maar zal niet ver van 1 april zijn.
  Weerwoord forum index » Weerwoorders onderling