Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Amsterdam Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 36, 37, 38
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Welke associaties heb je bij Amsterdam?
Allemaal hufters, op enkelingen uitgezonderd
34%
 34%  [ 13 ]
Leuk voor Amsterdammers, maar ze kunnen niet voetballen.
5%
 5%  [ 2 ]
Gezellig voor een avondje uit.
13%
 13%  [ 5 ]
Leuke stad.
47%
 47%  [ 18 ]
Totaal aantal stemmen : 38

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2021 11:24 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Zo zie je maar dat deugen aanstekelijk werkt, met je 'wit kind'.

Over arrogantie gesproken.
Ik heb wel eens verteld dat wij onze familie een koppeltje hebben dat in Amsterdam woont. Dat voelde zich te goed voor de provincie Limburg, want daar wonen allemaal domme boeren met een zachte G.

Wel, na 13 jaar Amsterdam zijn ze terug want nu hebben ze een kind en dat witte kind laat je niet in zo'n zwarte stad opgroeien...

BerichtGeplaatst: Di Apr 27, 2021 13:06 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

De Hogeschool van Amsterdam wil een naam voor een van hun gebouwen.

Quote:
Welke vrouw wordt de naamgever van het gebouw dat nu nog bekendstaat als het Conradhuis? Jullie deden tientallen suggesties. Om het HvA-bestuur een beetje te helpen, hebben wij van de vaakst genoemde kandidaten alvast wat voor- en nadelen op een rijtje gezet.

https://hvana.nl/lees/38844/anne-ko-of-sylvana-welke-naam-wordt-het-dit-zijn-jullie-suggesties

Aanvankelijk zou het gebouw vernoemd worden naar spoorwegpionier Willem Frederik Conrad. Na protest van studenten werd besloten om die naamgever te vervangen door een vrouw. Dan wel weer iemand met geen relevante bijdragen aan wetenschap en techniek aan een faculteit van wetenschap en techniek?

Suggestie 1: Anne Frank
Suggestie 2: Sylvana Simons
Suggestie 3: Aletta Jacobs
Suggestie 4: Jakoba Mulder

Wie maken er nog meer kans?

Corry Tendeloo (zette zich in de politiek in voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen)
Annie M.G. Schmidt (bekend schrijver van onder andere kinderboeken en musicals)
Femke Halsema (eerste vrouwelijke burgemeester van Amsterdam)
Sonja Barend (oud-televisiepresentator, bekend als de ‘koningin van de talkshow’)
Johanna Westerdijk (de eerste Nederlandse vrouwelijke hoogleraar)
Willeke Alberti (artiest)
Wilhelmina Drucker (schrijver en een van de eerste Nederlandse feministen)
Aïda Beatrijs Paalman-de Miranda (eerste vrouwelijke hoogleraar wiskunde aan de Universiteit van Amsterdam)

BerichtGeplaatst: Wo Apr 28, 2021 9:00 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Mogen het alleen vrouwen zijn?
Wat een stelletje seksisten.
En waarom zitten er zo weinig buitenlanse bij. Amsterdam is tenslotte voor een groot deel van buitenlanders.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 05, 2021 9:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik zag een stuk van die schertsvertoning op de Dam omdat de Heel-Holland-Bakt-komiek daar sprak, wat ik even wilde zien. Hij deed dat ten overstaan van het koningshuis en de politiek, die destijds met de stront dun in de broek er tussenuit waren geknepen, om later als de grote dappere bevrijders terug te keren.

Het moet me toch van het hart dat Hollanders zich eindelijk eens de taal van hun grootse buur eigen moeten maken. Het is niet der Luftwaffe het is die Luftwaffe en het is ook niet die Arbeitseinsatz, maar der Arbeitseinsatz.
De haat tegen dat land en het categorisch afwijzen van deze taal is niet meer van deze tijd, temeer ook omdat onze koning een halve Mof is. (Mof = Hollands voor Duitser). En die haat is niet uit de lucht gegrepen want van Duin zei zelf dat, als het destijds anders zou zijn afgelopen, hij deze speech in het Duits zou hebben moeten voorlezen, wat ook nog eens inhoudelijk grote onzin is.
En als je bedenkt dat Angela Merkel vanavond de 5 mei-rede voor haar rekening gaat nemen is deze vastgeroeste negatieve houding ook nog eens buitengewoon hypocriet.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 05, 2021 15:06 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ik vond juist die toespraak van André van Duin een verademing. Dat juist een komiek, dus iemand die beroepsmatig leeft van theater spelen, in gewoon Nederlands zijn verhaal kon doen zonder al die theatrale aanstellerij, zegt dan wel weer veel. Die preek van Arnon Grünberg in de Nieuwe Kerk een jaar geleden deed mij gauw zappen naar de herdenking op de Waalsdorper vlakte. Wat een pleefiguur heeft Nederland toen geslagen zeg. Eerder wilde dat Comité 4/5 mei al pleefiguren inzetten als Emerson Akachan als ambassadeur. Voor dit jaar werd eerder de Marokkaan Abdelkader Benali gevraagd voor een preek in de Nieuwe Kerk.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 05, 2021 15:09 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Amsterdam loopt weer eens voorop in de gekte.

Geen reclame voor fossiele brandstofgebruikers meer in metrostations

Vanaf maandag is in de Amsterdamse metrostations geen reclame meer te zien voor producten waarvoor fossiele brandstof nodig is, zoals auto’s die rijden op benzine of vliegtickets tegen dumpprijzen.

Amsterdam is de eerste stad van Nederland die reclame voor dergelijke producten gaat weren. De gemeente en reclame-exploitant CS Digital Media tekenen maandagmiddag een convenant hierover.

Lees verder

BerichtGeplaatst: Wo Mei 05, 2021 15:11 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Foute reclame in de ondergrondse is vervuiling, dus moet weg.

Vuilnishopen bovengronds zijn dan weer geen probleem in Amsterdam.

img]https://media.nu.nl/m/m1mxoqqa4rg9_xwd640.jpg/overlast-vuilnis-valt-mee-in-amsterdam.jpg[/img]

BerichtGeplaatst: Wo Mei 05, 2021 15:17 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Loetje schreef:
Ik vond juist die toespraak van André van Duin een verademing..

Daar heb je wel een punt. De toespraak, vorig jaar, van überkwal Grunberg was walgelijk.
Maar het paste wel perfect bij zijn mentaliteit en bij die van deze stad.

Quote:
Foute reclame in de ondergrondse is vervuiling, dus moet weg.
Vuilnishopen bovengronds zijn dan weer geen probleem in Amsterdam.

Amsterdam is een arrogante vuilnisbelt, daar wil een fatsoenlijk mens nog niet eens doodgeboren worden, laat staan wonen en leven.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 05, 2021 19:08 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Na de toespraak van Merkel mochten studenten haar vragen stellen. Ik vraag me af hoeveel vragen in het Duits gesteld werden. Very Happy

BerichtGeplaatst: Wo Mei 05, 2021 19:22 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Gelukkig heb ik vandaag niet per ongeluk op televisie de smoel van das Merkel gezien.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 05, 2021 20:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ik heb wat opgevangen. Tenenkrommend hoe zij de goede vriendschap tussen Nederland en Duistland beschreef.
Op politiek niveau zal er best een goed contact zijn en in deze contreien van het land kunnen wij zeer goed met onze oosterburen opschieten, maar als je naar de westelijke provincies van ons land gaat dan moet men daar niets van de Moffen hebben (zie de tekst van de speech van gisteravond op de Dam).

BerichtGeplaatst: Wo Mei 05, 2021 22:52 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Loetje schreef:
Amsterdam loopt weer eens voorop in de gekte.
[list]Geen reclame voor fossiele brandstofgebruikers meer in metrostations

Vind 't zo slecht nog niet.
Niet alleen in verband met de milieuvoordelen, maar ook omdat 't de afhankelijkheid van Nl van olie uit islamitische landen kan terugdringen.

Want die afhankelijkheid is er nog altijd debet aan dat van overheidswege en ook wel vanuit andere bevolkingssegmenten nauwelijks iets dan wel helemaal niets gedaan wordt om de alsmaar verder doorwoekerende islamisering van dit westerse land af te remmen.

Schijnt destijds bij de oliecrisis in de 70-er jaren afgesproken te zijn.
Arabische olie wordt weer aan Nl geleverd als Nl de steun aan Israel matigt en de islamisering niets in de weg legt.

Nl-ers kunnen dus vloeken en tieren wat ze willen over die islamisering, maar zolang ze zelf met hun otootjes blijven rondtuffen en vliegreizen blijven maken vergroten ze de afhankelijkheid van hun land van Islamitische oliestaten.
Bovendien maken ze deze daardoor alsmaar rijker en dus machtiger.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Mei 05, 2021 23:21 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Les : beoordeel politiek niet op waarover men iets zegt - maar waarover men zwijgt.

https://amsterdam.nieuws.nl/algemeen/111050/schiphol-wil-snel-ov-netwerk-uitbreiden/

Babyface, Jesse Klaver blinkt weer uit in afgesproken coalitie stilte .
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Amsterdam
  Weerwoord forum index » Binnenland