Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Amsterdam Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 34, 35, 36, 37  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Welke associaties heb je bij Amsterdam?
Allemaal hufters, op enkelingen uitgezonderd
36%
 36%  [ 13 ]
Leuk voor Amsterdammers, maar ze kunnen niet voetballen.
5%
 5%  [ 2 ]
Gezellig voor een avondje uit.
13%
 13%  [ 5 ]
Leuke stad.
44%
 44%  [ 16 ]
Totaal aantal stemmen : 36

BerichtGeplaatst: Vr Aug 14, 2020 18:55 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Zelf bedacht ?

BerichtGeplaatst: Vr Aug 14, 2020 18:57 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Voor meneer Ryan :
Wat is het verschil tussen een rat en een Brabander ?

Antwoord: een rat is niet per definitie een Brabander, maar een Brabander is wel per definitie een rat.
Laughing Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Vr Aug 14, 2020 19:23 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

https://youtu.be/Hd_Fk9JDxDo?t=11

BerichtGeplaatst: Vr Aug 14, 2020 19:23 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ik vind Brabanders persoonlijk veel meer iets hebben van honden.

Gezellig en speels, maar niet zo bijster slim. En ze maken een puinzooi van hun omgeving.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 14, 2020 21:37 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Ik vind de vergelijking een regelrechte belediging van elk hondenras en van iedere hond. Ga u schamen, Royy.

BerichtGeplaatst: Vr Aug 14, 2020 21:49 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Veganisten zijn echter én niet normaal én geen natuurlijk verschijnsel. Anders zou het gebit en de spijsvertering van de mens er wel anders uitzien. De mens zou dan geplooide kiezen hebben en een ander darmstelstel:

https://www.npostart.nl/WO_NTR_426097

Is allang uitgebreid weerlegd.
Maar dan Zeeland.
Volgens de wetten van de natuur zou dat stukje Nl allang helemaal onder water staan.
En om zo dicht bij 'n kerncentrale te gaan wonen dat moet je ook niet aan iedereen vragen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Za Aug 15, 2020 1:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Is allang uitgebreid weerlegd.

Door jou misschien, maar de wetenschap denkt er toch echt anders over. En de wetenschap zegt ook dat homoseksualiteit een natuurlijk verschijnsel is.

BerichtGeplaatst: Za Aug 15, 2020 2:12 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Destijds is ook al vermeld dat de wetenschap over het algemeen gesproken niet helemaal los staat van de commercie en van bepaalde andere belangen.

't Lijkt er dan ook sterk op dat ze bepaalde dingen niet mag onderzoeken of in elk geval niet mag publiceren.

Men stelle zich voor dat de wetenschap voluit zou gaan verkondigen dat 'n bepaald voedingspatroon vrijwel alle ziektes de wereld uit zou doen verdwijnen.

Hoeveel sectoren van het huidige economische gebeuren zouden dan als kaartenhuisjes in elkaar donderen?

Daar willen bepaalde krachten die onder andere grote materiele belangen hebben bij de huidige situatie echt niets van weten hoor.
-
BerichtGeplaatst: Za Aug 15, 2020 9:42 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Limburgers zijn ook niet normaal, maar wel natuurlijk verschijnsel.

Leg uit!

BerichtGeplaatst: Za Aug 15, 2020 9:45 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Ah, 't is een complot. Laughing

De vleesindustrie heeft God omgekocht zodat wij knobbelkiezen en een vlees-verterend darmsysteem hebben. En nu kopen ze alle wetenschappers om zodat die nooit het tegendeel gaan beweren.

BerichtGeplaatst: Za Aug 15, 2020 12:17 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:
Royy schreef:
Limburgers zijn ook niet normaal, maar wel natuurlijk verschijnsel.

Leg uit!

Limburgers en hun overstaanbare gezang zijn niet de norm in Nederland. Maar op zich is het bestaan van Limburgers wel een natuurlijk gegeven.

Limburgers moet je dus met respect behandelen, als ze maar niet teveel beginnen te drammen over hun Limburgerschap.

BerichtGeplaatst: Za Aug 15, 2020 13:30 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Royy schreef:
Limburgers en hun overstaanbare gezang zijn niet de norm in Nederland. Maar op zich is het bestaan van Limburgers wel een natuurlijk gegeven.
Limburgers moet je dus met respect behandelen, als ze maar niet teveel beginnen te drammen over hun Limburgerschap.

Jouw redenering is totaal verkeerd. Geen enkele Limburger beweert dat zijn gezang normaal is. Homo's beweren wel dat ze normaal zijn. En dat je mij niet kunt verstaan ligt aan jou, je kunt iedere taal leren.

BerichtGeplaatst: Za Aug 15, 2020 14:27 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
je kunt iedere taal leren.

Je kunt ook iedere taal leren spreken. Ik heb geen bezwaar tegen lokale talen, maar je moet ook wel een beetje ABN kunnen.

BerichtGeplaatst: Za Aug 15, 2020 18:14 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Tedje van Es schreef:
Geen enkele Limburger beweert dat zijn gezang normaal is.

Jawel, want als Limburgers buiten Limburg komen moeten we dat gezang nog steeds aanhoren. En dan beledigd zijn als Limburgers worden ondertiteld op tv.

Quote:
Homo's beweren wel dat ze normaal zijn.

Ik denk dat ze bedoelen: natuurlijk.

Elke homo die beweert dat homoseksualiteit de norm is, heeft t natuurlijk mis.

Quote:
En dat je mij niet kunt verstaan ligt aan jou, je kunt iedere taal leren.

Waarom zou ik? Limburgs is niet normaal.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 16, 2020 9:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Je kunt ook iedere taal leren spreken. Ik heb geen bezwaar tegen lokale talen, maar je moet ook wel een beetje ABN kunnen.

Natuurlijk kun je dat. Dat heb ik ook gedaan. Hollanders hebben echter niet mijn taal geleerd, terwijl ze zelf ook geen ABN spreken want Haags, Rotterdams of Amsterdam zijn dialecten. Limburgs is een taal..

Royy schreef:
Jawel, want als Limburgers buiten Limburg komen moeten we dat gezang nog steeds aanhoren. En dan beledigd zijn als Limburgers worden ondertiteld op tv.

Alweer fout. Hollanders kunnen Limburgs niet verstaan, dus moet je dat ondertitelen, net als Fries.
Maar als er Haags gesproken wordt dan vindt de Nederlandse omroep dat iedereen dat verstaan moet.

Quote:
Ik denk dat ze bedoelen: natuurlijk.

En om dat te benadrukken gedragen ze zich niet normaal.

Quote:
Waarom zou ik? Limburgs is niet normaal.

Rotterdams, Haags of Amsterdams zijn dat ook niet.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 16, 2020 9:57 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Natuurlijk kun je dat. Dat heb ik ook gedaan. Hollanders hebben echter niet mijn taal geleerd, terwijl ze zelf ook geen ABN spreken want Haags, Rotterdams of Amsterdam zijn dialecten. Limburgs is een taal..

Waar het mij om gaat is dat we elkaar kunnen verstaan. Friezen zijn over het algemeen duidelijk tweetalig. Bij Zeeuwen zie ik het ook nog wel eens dat er alleen Zeeuws gesproken wordt. Bij Limburgers heb ik het idee dat de hoeveelheid die alleen Limburgs spreekt veel groter is.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 16, 2020 11:23 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:
Hollanders hebben echter niet mijn taal geleerd, terwijl ze zelf ook geen ABN spreken want Haags, Rotterdams of Amsterdam zijn dialecten. Limburgs is een taal..

Minister Ollongren heeft het Limburgs officieel als taal erkend.
Maar omdat alle politici in de ogen van de heer Van Es ratten zijn, neem ik aan dat hij deze erkenning door de minister met kracht verwerpt.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 16, 2020 11:55 Plaats reactie Reageer met quote
Joost Bakker

Ollogren is een Russiofobe leugenachtige rat afkomstig uit de orde van politici die zichzelf
en hun vrindjes op een goedkoop vals moreel standbeeld hijsen
en de burgerbevolking die de rekening betaalt haten en lastig vallen.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 16, 2020 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Joost Bakker schreef:
Ollogren is een Russiofobe leugenachtige rat afkomstig uit de orde van politici die zichzelf
en hun vrindjes op een goedkoop vals moreel standbeeld hijsen
en de burgerbevolking die de rekening betaalt haten en lastig vallen.

Nou, ben je dus mooi klaar mee als zo'n troela jouw dialect officieel als taal bestempelt.

BerichtGeplaatst: Zo Aug 16, 2020 20:29 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Cliff schreef:
Ah, 't is een complot. Laughing

De vleesindustrie heeft God omgekocht zodat wij knobbelkiezen en een vlees-verterend darmsysteem hebben. En nu kopen ze alle wetenschappers om zodat die nooit het tegendeel gaan beweren.

Nog maar 'ns 'n keer dan; vlees eten maakt kennelijk ook nog vergeetachtig.

Knobbelkiezen zijn in de verste verte niet geschikt om op 'n natuurlijke manier vlees mee te eten; daar zijn echte snijtanden voor nodig.
Met knobbelkiezen kan men prima fruit en andere vruchten fijnmalen alsvorens ze af te slikken.
't Zijn echte maaltanden.

Wat de darmlengte van de mens betreft is 't zo dat deze 'n stuk groter is dan die van 'n carnivoor en ongeveer evenveel korter dan die van 'n herbivoor.
Herbivoren moeten 'n heel lang darmstelsel hebben en carnivoren 'n heel kort.
De mens is echter noch carnivoor, noch herbivoor; de mens is van nature Frugivoor.
Voor het eten van vlees is z'n darmstelsel te lang, voor het eten van planten is het te kort.
Het is bij uitstek gemaakt om er rauwe plantaardig vruchten mee te verhapstukken.
-
BerichtGeplaatst: Ma Aug 17, 2020 7:16 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Natubico schreef:
Nog maar 'ns 'n keer dan; vlees eten maakt kennelijk ook nog vergeetachtig.

Nee, ik weet precies hoe jij erover denkt. De wetenschap beweert alleen iets heel anders, ook over knobbelkiezen en darmstelsels.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 17, 2020 8:45 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Bij Limburgers heb ik het idee dat de hoeveelheid die alleen Limburgs spreekt veel groter is.

Dan denk je dat toch echt verkeerd. Hier wordt gewoon Nederlands gesproken. Sterker nog, het baart de aanhangers van de Limburgse taal grote zorgen dat er steeds minder Limburgs gesproken wordt. Het gebruik van Limburgs holt achteruit.

Jouw verkeerde aanname komt door de Hollandse media er altijd in slagen om een dommerik voor de microfoon te krijgen, die met een zware tongval domme dingen uitkraamt. Dat is lekker stereotiep, iets dat ze bij zwarte mensen niet (meer) durven te doen.
Daar tegenover staat dat het als de normaalste zaak van de wereld wordt beschouwd om een Amsterdammer in plat Amsterdams voor de microfoon te halen, een dialect dat gewoon een ordinair camp dialect is waarbij meer medeklinkers verkeerd worden uitgesproken dan die ene zachte G van de Limburger, waar het de hele tijd over te doen is, terwijl de G van huis uit zacht is.

Harde G of zachte G

Maar ze zijn zo arrogant dat ze het uitleggen als zijnde choed... uhhh... ik bedoel: goed.

How to say G in Dutch

Ik denk dat er over een paar jaar een soortgelijke uitleg komt over hoe je de die domme kinderen-voor-kinderen R uit moet spreken omdat dit ook echt ABN Nederlands is. Very Happy

BerichtGeplaatst: Ma Aug 17, 2020 8:58 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Maar goed, Even terug naar de actualiteit, waarbij in Amsterdam en omgeving flink geschoten en gestoken wordt.

Inmiddels is de dader gepakt en heeft hij bekend.
Weet iemand wie het is? Is de dader geen blanke? Waarom zwijgt de politie in Amsterdam daarover? Of zoek ik niet goed en kan ik het niet vinden?

BerichtGeplaatst: Ma Aug 17, 2020 9:46 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Jouw verkeerde aanname komt door de Hollandse media er altijd in slagen om een dommerik voor de microfoon te krijgen, die met een zware tongval domme dingen uitkraamt. Dat is lekker stereotiep, iets dat ze bij zwarte mensen niet (meer) durven te doen.

OK, mee eens... die framing komt veel voor. Maar in dit geval is het toch eigen ervaring in bv. winkeltjes. Er werden mij vragen gesteld als 'mogst doe ein tute?' of iets dergelijks. Ik schrijf het ongetwijfeld verkeerd en het klonk behoorlijk Duits, maar later kon iemand die wel tweetalig was mij vertellen dat de verkoopster mij vroeg of ik een tasje wilde.

Quote:
Daar tegenover staat dat het als de normaalste zaak van de wereld wordt beschouwd om een Amsterdammer in plat Amsterdams voor de microfoon te halen, een dialect dat gewoon een ordinair camp dialect is waarbij meer medeklinkers verkeerd worden uitgesproken dan die ene zachte G van de Limburger, waar het de hele tijd over te doen is, terwijl de G van huis uit zacht is.

Ook mee eens. Sterker nog, als ik zeg tegen mensen uit de Randstad dat ze een dialect hebben kijken ze beledigd. Ze vinden het zelf geen dialect, dat is alleen in de provincie ofzo... raar.

Quote:
Ik denk dat er over een paar jaar een soortgelijke uitleg komt over hoe je de die domme kinderen-voor-kinderen R uit moet spreken omdat dit ook echt ABN Nederlands is. Very Happy

Ken je deze ook? Legendarisch:

Daniel Arends, één van de beste cabaretiers van dit moment vind ik.

BerichtGeplaatst: Ma Aug 17, 2020 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Maar in dit geval is het toch eigen ervaring in bv. winkeltjes. Er werden mij vragen gesteld als 'mogst doe ein tute?' of iets dergelijks. Ik schrijf het ongetwijfeld verkeerd en het klonk behoorlijk Duits, maar later kon iemand die wel tweetalig was mij vertellen dat de verkoopster mij vroeg of ik een tasje wilde.

Haha! Dat kan ik begrijpen. Het komt idd uit het Duits (Tüte). Zo krijg je hier ook een tas koffie, maar dat is dus geen tuut. Very Happy

En in de beste winkel van Maastricht is de tuut van de zaak een begrip.

De tuut vaan Bams is een verhaal apart...
Jos heeft ooit ‘n tuut van de zaak mee naar Amsterdam genomen en de vraag gelanceerd: “Wee bringk die tuut zoe wied meugelek weg?”
Momenteel verblijft de tuut in Oeganda (dankzij Vivianne Bongers) en is inmiddels een zeer bereisde tuut. Zelfs Nieuw-Zeeland en Australië zijn bezocht. Piloten en stewardessen staan met de tuut op de foto, er zijn foto’s van de tuut op witte stranden en op hoge bergen.
De mooiste kiekjes zijn te bewonderen op het plafond in de winkel aan de Markt. Elk jaar staat euzen Hoegen Hoeglöstigheid ook met de tuut op de foto.
Zelfs Wubbo Ockels zaliger heeft hem in handen gehad.
Op Bams’ Facebooksite is de tuut te volgen.

https://www.limburger.nl/cnt/dmf20181206_00083248/drankenhandel-bams-een-zaak-die-elke-dag-nieuwe-herinneringen-maakt

Quote:
Ook mee eens. Sterker nog, als ik zeg tegen mensen uit de Randstad dat ze een dialect hebben kijken ze beledigd. Ze vinden het zelf geen dialect, dat is alleen in de provincie ofzo... raar.

Precies!

Quote:
Daniel Arends, één van de beste cabaretiers van dit moment vind ik.

Ja, die is geweldig! Very Happy

Weerwoord forum index » Binnenland