Welke associaties heb je bij Amsterdam? |
Allemaal hufters, op enkelingen uitgezonderd |
|
31% |
[ 13 ] |
Leuk voor Amsterdammers, maar ze kunnen niet voetballen. |
|
4% |
[ 2 ] |
Gezellig voor een avondje uit. |
|
14% |
[ 6 ] |
Leuke stad. |
|
48% |
[ 20 ] |
| |
|
Totaal aantal stemmen : 41 |
|
|
Geplaatst: Wo Okt 12, 2022 13:26 |
|
|
|
Er zijn daar nou eenmaal een paar musea die zeer de moeite waard zijn. |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Okt 12, 2022 13:49 |
|
|
|
Ik werkte eens in de Bijlmer.
Daar moest men de radiatoren s,nachts van de muren halen + de koperen leidingen en alles van waarde, Anders werd alles gestolen. De duurdere spullen werden er pas weer in geschroefd op de dag dat de bewoners er in trokken.
Geef mij dan de Veluwe maar
Wij werkten naast de Bijlmer flats. Als we s,morgens aankwamen zaten er kogelgaten in de ruiten. En s,avond was je blij dat je auto er nog stond. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Okt 12, 2022 15:03 |
|
|
|
ik ben wel vaker in de Bijlmer geweest. Vrienden van ons woonden daar. Afschuwelijke wijk. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Okt 13, 2022 14:34 |
|
|
|
Tedje van Es schreef: | Dit weekeinde was ik weer een keer in Amsterdam (museumbezoek).
De stad is alleen maar erger geworden. Je hoort er helemaal geen Nederlands meer. Aan de ingang van het Rijksmuseum stond een portier, een Aziatische jongeman. Hij sprak me in het Engels aan, terwijl ik hem toch echt mijn Nederlandse museumkaart liet zien. Hij bleek wel Nederlands te kunnen. In het restaurant was het erger. Van de 5 mensen, die ik van de bediening heb gezien, spraken er maar 2 Nederlands. En in een winkel sprak helemaal niemand Nederlands.
Overal ruik je weed en hangt stoned volk met een grote glimlach op hun gezicht tegen de muur.
Het verkeer is nog steeds aso, fietsers weten niet wat een rood licht betekent, ze rijden je op het trottoir over de tenen en hebben dan ook nog de brutaliteit om te bellen omdat ze voorbij willen. .
Natuurlijk was er weer een demonstratie, dat is daar immers dagelijks tijdverdrijf. Deze keer was het tegen de geitenneukers in Iran en natuurlijk hadden de geitenneukers, die mee demonstreerden, de grootste mond.
Werkelijk, wat een opgefokt volk! Hun Burgenmeester, Femke Halsema, wil dat de cocaïne gelegaliseerd wordt en dat wordt inderdaad de hoogste tijd want volgens mij is de helft van dat volk daar permanent aan de coke.
Wie de teloorgang van onze waarden en normen wil gaan bekijken moet toch echt eens naar die stad toegaan... |
Tja, die georganiseerde busreizen naar Amsterdam hè? De grijze plaag wordt doorgaans rond het Museumplein losgelaten en die zwerm schuivelt dan met de armen wanhopig op de handtassen geklemd en wantrouwend om zich heen kijkend richting een museum om na afloop weer in dezelfde zwerm naar de afgesproken plek te komen.
Maar ja, de dynamiek van een grote stad trekt toch ook weer aan, zeker als je verder niets gewend bent. En dan na afloop maar weer al die vooroordelen opdreunen alsof men via zo'n schichtig bliksembezoekje alle denkbare grote stadsproblemen aan den lijve heeft ondervonden. |
|
_________________ Scribo ergo sum |
|
|
|
Geplaatst: Vr Okt 14, 2022 8:33 |
|
|
|
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Vr Okt 14, 2022 11:22 |
|
|
|
estudiant schreef: | Tedje van Es schreef: | Dit weekeinde was ik weer een keer in Amsterdam (museumbezoek).
De stad is alleen maar erger geworden. Je hoort er helemaal geen Nederlands meer. Aan de ingang van het Rijksmuseum stond een portier, een Aziatische jongeman. Hij sprak me in het Engels aan, terwijl ik hem toch echt mijn Nederlandse museumkaart liet zien. Hij bleek wel Nederlands te kunnen. In het restaurant was het erger. Van de 5 mensen, die ik van de bediening heb gezien, spraken er maar 2 Nederlands. En in een winkel sprak helemaal niemand Nederlands.
Overal ruik je weed en hangt stoned volk met een grote glimlach op hun gezicht tegen de muur.
Het verkeer is nog steeds aso, fietsers weten niet wat een rood licht betekent, ze rijden je op het trottoir over de tenen en hebben dan ook nog de brutaliteit om te bellen omdat ze voorbij willen. .
Natuurlijk was er weer een demonstratie, dat is daar immers dagelijks tijdverdrijf. Deze keer was het tegen de geitenneukers in Iran en natuurlijk hadden de geitenneukers, die mee demonstreerden, de grootste mond.
Werkelijk, wat een opgefokt volk! Hun Burgenmeester, Femke Halsema, wil dat de cocaïne gelegaliseerd wordt en dat wordt inderdaad de hoogste tijd want volgens mij is de helft van dat volk daar permanent aan de coke.
Wie de teloorgang van onze waarden en normen wil gaan bekijken moet toch echt eens naar die stad toegaan... |
Tja, die georganiseerde busreizen naar Amsterdam hè? De grijze plaag wordt doorgaans rond het Museumplein losgelaten en die zwerm schuivelt dan met de armen wanhopig op de handtassen geklemd en wantrouwend om zich heen kijkend richting een museum om na afloop weer in dezelfde zwerm naar de afgesproken plek te komen.
Maar ja, de dynamiek van een grote stad trekt toch ook weer aan, zeker als je verder niets gewend bent. En dan na afloop maar weer al die vooroordelen opdreunen alsof men via zo'n schichtig bliksembezoekje alle denkbare grote stadsproblemen aan den lijve heeft ondervonden. |
Hondsbrutaal, hetze, haat zo zijn de deugers, weffies, woke regerings- msm- trollen. |
|
_________________ The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] |
|
|
|
Geplaatst: Za Okt 15, 2022 12:31 |
|
|
|
Wat een dom geneuzel over mijn trienreizen.
En met mijn normen en waarden is niets mis. Daarentegen is het op dat gebied met Amsterdam droevig gesteld. Een fatsoenlijk mens wil daar helemaal niet meer wonen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Okt 15, 2022 17:58 |
|
|
|
Jouw normen en waarden zijn bedenkelijk. Zonder proces iemand opknopen die geen misdrijf en zelfs geen overtreding beging, bijvoorbeeld.
Als dat jouw normenkader is, dan weet ik genoeg.  |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Okt 16, 2022 2:32 |
|
|
|
Welke mensen wil Tedje opknopen?
Volgens mij willen we allemaal soms wel eens iemand opknopen, helaas, zelden doen we dat, omdat dat nou eenmaal moeilijker uitvoerbaar is dan verbeeld, of omdat we tot inzicht komen dat dat allerlei nare gevolgen kan hebben (rechtszaken, wraakacties, vendetta's) , en heel soms ook omdat we inzien dat de ander een mens is zoals wij zelf.
Tedje is volgens mij iemand die tegen wil en dank ook een beetje amsterdammer is: grote mond, klein hart. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Okt 16, 2022 10:23 |
|
|
|
Minister Hoekstra bv.
Maar los daarvan vind ik het opmerkelijk dat iemand die weer eens ( en uiteraard bevooroordeeld) een dagje Amsterdam aandoet en dan vervolgens wordt geconfronteerd met alle grote stads problemen die je maar kunt bedenken.
En dat allemaal in 1 dag waar dan ook nog even de tijd van het museumbezoek moet worden afgetrokken.
Vervolgens wordt er dan een vergaande conclusie aan verbonden over de normen en waarden in Amsterdam.
En mogelijk moet dit allemaal met een korreltje zout worden genomen, maar daar hebben we andere draadjes voor. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Okt 16, 2022 15:47 |
|
|
|
Peter R. de Vries is Amsterdam door drugs mafia vermoord en prinses Amalia kan er niet meer studeren. |
|
_________________ The world turns too fast, feel love before it�s gone. [Editors] |
|
|
|
Geplaatst: Zo Okt 16, 2022 16:23 |
|
|
|
Het is een wereldstad, dus er gebeurt nu eenmaal meer dan in bijvoorbeeld Assen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Zo Okt 16, 2022 18:18 |
|
|
|
't Is een open riool.
Gelukkig met die GroenLinkstrut gaat het nóg verder naar de klote. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Ma Okt 17, 2022 17:14 |
|
|
|
Icesurfer schreef: | Peter R. de Vries is Amsterdam door drugs mafia vermoord en prinses Amalia kan er niet meer studeren. |
estudiant schreef: | Het is een wereldstad, dus er gebeurt nu eenmaal meer dan in bijvoorbeeld Assen. |
Maar een generatie eerder konden Willem Alexander en zijn broers nog wel bijna net zo (vrij) leven als hun leeftijdgenoten. Willem Alexander kon in Leiden nog een huis bewonen. En bij de marine in Den Helder de dienstplicht vervuld. Beveiliging was er toen overigens ook al (nodig), want je moet overal en altijd helaas zien te voorkomen dat er een gek gaat voor zijn "moment of fame". Maar wat Amalia op haar achttiende nu meemaakt gebeurde één generatie geleden nog niet. Hoewel, in 2009 (En dat is nou alweer 13 jaar geleden!) gebeurde zoiets geks destijds in Apeldoorn bij de Naald waar een auto met hoge snelheid over de hekken en over een mensenmassa heen reed om de bus met de koninklijke familie (met daarin ook de kinderen van de toen nog drie levende prinsen, waaronder Amalia) die daar net de bocht om kwamen rijden (zo hard mogelijk) te willen raken. De auto raakte natuurlijk van het lijntje door de hekken en de mensenmassa en en bewoog zich al flink beschadigd door de harde klappen hiermee niet verder richting de bus, maar reed zich te pletter tegen de naald. Een agent op een fiets die voor de naald langs fietsen toen de auto op de naald afkwam moest nog extra hard bijtrappen om ternauwernood te kunnen ontsnappen aan geplet te worden. Ik had middagdienst en luisterde in de ochtend toen naar de de radio op radio 1. En ik hoorde een verslaggever roepen "Daar komt een auto. Daar komt een auto." We weten hoe een drama het verder bleek te zijn. Bij aanvang van de middagdienst begon ik met de eerste collega die ik tegenkwam natuurlijk wel over dit voorval. En ze had er nog niet van gehoord. Verbaasde me wel een beetje. En ze vertelde toen dat haar vader in Apeldoorn woonde en toen in het publiek bij de Naald aanwezig was. Dan komt zo'n voorval wel dichterbij. Ze had wel al redelijk snel contact met haar vader kunnen krijgen, dus ze wist wel al redelijk snel dat haar vader niet onder de slachtoffers viel en in veiligheid was. Maar er was veel publiek en veel mensen hebben daar zien gebeuren wat je liever niet wil zien gebeuren. Wat haar vader gezien of niet gezien heeft, weet ik niet. |
|
Laatst aangepast door Loetje op Ma Okt 17, 2022 18:21, in totaal 1 keer bewerkt _________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Ma Okt 17, 2022 17:55 |
|
|
|
estudiant schreef: | Minister Hoekstra bv.
Maar los daarvan vind ik het opmerkelijk dat iemand die weer eens ( en uiteraard bevooroordeeld) een dagje Amsterdam aandoet en dan vervolgens wordt geconfronteerd met alle grote stads problemen die je maar kunt bedenken.
En dat allemaal in 1 dag waar dan ook nog even de tijd van het museumbezoek moet worden afgetrokken.
Vervolgens wordt er dan een vergaande conclusie aan verbonden over de normen en waarden in Amsterdam.
En mogelijk moet dit allemaal met een korreltje zout worden genomen, maar daar hebben we andere draadjes voor. |
Laat me toch niet lachen, man! Je probeert me weer als een dom provinciaaltje af te schilderen. Maar dat gaat je niet lukken. Ik kom in heel erg veel steden van ons land. Dit jaar was ik in Amsterdam, Assen, Rotterdam, Haarlem, Den Haag, Groningen, Leeuwarden, Maastricht, Eindhoven, Arnhem en Den Bosch. Van al deze steden is Amsterdam veruit de smerigste en de meest onvriendelijke.
Als je de teloorgang van onze beschaving wilt zien moet je daarheen gaan. En dat is ook goed te verklaren: het is een multiculturele smeltkroes van achterlijke provincialen uit alle culturen van de wereld, zonder leidende cultuur want de autochtone deugmensen, die er verkeren, kloppen zichzelf graag op de borst omdat ze zo tolerant en multicultureel zijn.
Dus voordat je de Nederlandse provincialen voor achterlijk verslijt, kijk eerst even naar de woestijn-, oerwoud- en apenlandbewoners die de overhand hebben in Amsterdam. Die komen namelijk voornamelijk van de achterlijke plattelanden van Verweggistan en omgeving en zijn te dom om onze cultuur te begrijpen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Okt 17, 2022 17:55 |
|
|
|
estudiant schreef: | Het is een wereldstad, dus er gebeurt nu eenmaal meer dan in bijvoorbeeld Assen. |
Cliff schreef: | 't Is een open riool.
Gelukkig met die GroenLinkstrut gaat het nóg verder naar de klote. |
+1! |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Okt 18, 2022 12:22 |
|
|
|
Tedje van Es schreef: |
Laat me toch niet lachen, man! Je probeert me weer als een dom provinciaaltje af te schilderen. Maar dat gaat je niet lukken. Ik kom in heel erg veel steden van ons land.
|
Ik ook.
Quote: | Dit jaar was ik in Amsterdam, Assen, Rotterdam, Haarlem, Den Haag, Groningen, Leeuwarden, Maastricht, Eindhoven, Arnhem en Den Bosch. Van al deze steden is Amsterdam veruit de smerigste en de meest onvriendelijke. |
Goeie vergelijkingen ook, Amsterdam bijvoorbeeld met Assen .....
Quote: | Als je de teloorgang van onze beschaving wilt zien moet je daarheen gaan. En dat is ook goed te verklaren: het is een multiculturele smeltkroes van achterlijke provincialen uit alle culturen van de wereld, zonder leidende cultuur want de autochtone deugmensen, die er verkeren, kloppen zichzelf graag op de borst omdat ze zo tolerant en multicultureel zijn. |
Teloorgang zit ook in opvattingen en vooroordelen.
Quote: | kijk eerst even naar de woestijn-, oerwoud- en apenlandbewoners die de overhand hebben in Amsterdam. Die komen namelijk voornamelijk van de achterlijke plattelanden van Verweggistan en omgeving en zijn te dom om onze cultuur te begrijpen. |
Mag toch hopen dat je deze tekst niet als representatief voor onze cultuur beschouwt?
De ene provinciaal is de andere niet hoor. Vind het alleen ONGELOOFLIJK knap dat jij zoveel ervaringen hebt opgedaan met al die bliksembezoekjes. Maar liefst 11 steden in korte tijd en dan de conclusie kunnen trekken dat de hoofdstad de smerigste is. Ongekend gewoon.
 |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Okt 19, 2022 11:24 |
|
|
|
estudiant schreef: | Goeie vergelijkingen ook, Amsterdam bijvoorbeeld met Assen ... |
Inderdaad, Assen is niet met Amsterdam te vergelijken, Assen steekt met kop en schouders boven Amsterdam uit.
Quote: | Teloorgang zit ook in opvattingen en vooroordelen. |
Dat maakt Amsterdam echter geen haar beter.
Quote: | Mag toch hopen dat je deze tekst niet als representatief voor onze cultuur beschouwt? |
Voor onze cultuur wel, niet voor de Amsterdamse. Die stad heeft geen Nederlandse cultuur.
Quote: | De ene provinciaal is de andere niet hoor. |
Klopt, Amsterdam wordt voor het grootste deel bewoond door provincialen uit Verweggistan en omgeving, die naar onze maatstaven behoorlijk achterlopen.
Quote: | Vind het alleen ONGELOOFLIJK knap dat jij zoveel ervaringen hebt opgedaan met al die bliksembezoekjes. Maar liefst 11 steden in korte tijd en dan de conclusie kunnen trekken dat de hoofdstad de smerigste is. Ongekend gewoon.  |
Je hoeft er alleen maar doorheen te lopen, dan weet je het. Overigens ben ik er in de afgelopen jaren vaker geweest (alleen al dit jaar ben ik er vaker geweest).
Amsterdam is een arrogant open riool. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Okt 19, 2022 17:58 |
|
|
|
Ligt kennelijk nog steeds gevoelig hè, dat vagevuur. Katholieke opvoeding hè? Bepaalde dogma's blijven vaak onbewust hangen in je geest bij de afdeling "angsten". Je ziet dan niet zelden dat deze mensen zich met veel misbaar keren tegen de katholieke kerk.
Maar toch.....stiekem vaak, gaan ze voor regelmatige boetedoening waaronder zelfkastijding. |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Binnenland