Welke associaties heb je bij Amsterdam? |
Allemaal hufters, op enkelingen uitgezonderd |
|
31% |
[ 13 ] |
Leuk voor Amsterdammers, maar ze kunnen niet voetballen. |
|
4% |
[ 2 ] |
Gezellig voor een avondje uit. |
|
14% |
[ 6 ] |
Leuke stad. |
|
48% |
[ 20 ] |
| |
|
Totaal aantal stemmen : 41 |
|
|
Geplaatst: Wo Feb 09, 2022 15:45 |
|
|
|
https://nos.nl/artikel/2416427-corona-maakt-van-amsterdam-een-van-de-steden-met-de-minste-files?fbclid=IwAR12tMkkq8TS3-ByBKD4Ydqf46BAkb36ZnmWCcJAiXwIrvh4PVcyi5XRLWk
Op de eerste plaats begrijp ik niet waarom iemand naar Amsterdam zou willen gaan en al helemaal niet met een auto!
Op de tweede plaats begrijp ik niet waarom dit in het nieuws moet. Er wordt ook helemaal niet gezegd op welke plaats Amsterdam eerst stond. Zo'n non informatie kun je ook over Rotterdam, Arnhem of Maastricht schrijven. Lekker belangrijk. Ik vermoed dat de redacteur een Amsterdammer is die in zijn eindeloze arrogantie niet snapt dat niemand in ons land op dit nieuws zit te wachten.
En op de derde plaats vraag ik mij af of er mensen zijn die nog een TomTom gebruiken.
Oh wacht even! TomTom is een Amsterdams bedrijf en onze onvolprezen neutrale NOS maakt even reclame.
 |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 09, 2022 18:38 |
|
|
|
Gebruik ik al heel lang niet meer. Ik gebruik Waze. |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 10, 2022 12:53 |
|
|
|
Waze inderdaad. Of Sygic. |
|
_________________ Hier gaan over het tij, de maan, de wind... en wij |
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 10, 2022 14:59 |
|
|
|
Waze heb ik op de telefoon maar dat gebruik ik nooit. Ik heb altijd ingebouwde navigatie gehad. Vroeger was dat Travel Pilot (Blaupunkt). Nu heb ik Sygic. |
|
Laatst aangepast door Tedje van Es op Vr Feb 11, 2022 11:05, in totaal 1 keer bewerkt _________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Feb 11, 2022 11:05 |
|
|
|
Oie! Alweer te dikke vingers voor dat kleine schermpje. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 16, 2022 23:28 |
|
|
|
Ik gebruik TomTom op m'n smartphone, maar Amsterdam doe ik alleen per boot. |
|
_________________ Laatst bijgewerkt door Blensk op di 22 jan 1963, 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 17, 2022 9:32 |
|
|
|
De pakjesboot ZONDER Zwarte Piet!  |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 17, 2022 12:35 |
|
|
|
Ik gebruik Google Maps om zo ver mogelijk bij Amsterdam uit de buurt te blijven  |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 17, 2022 18:44 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 23, 2022 17:21 |
|
|
|
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/misdaad-112/day-after-gijzeling-leidseplein-amsterdam-wilde-westen
Je woont in het Wilde Westen, waar een fatsoenlijk mens nog niet doodgeboren zou willen worden, en klaagt dat je in het Wilde Westen woon!. Dat kan alleen maar in onze onvolprezen hoofdstad!
Nu is het wachten op een regelneef of gladde aal die de Amsterdamse politie aan gaat klagen omdat die de dader opzettelijk omver heeft gereden; in Amsterdam zijn er namelijk genoeg ratten-met-stropdas te vinden die dat wel willen doen om zo een plek aan één van de tafels bij zo'n Amsterdams praatprogramma te krijgen, waar het hele land dagelijks op vergast wordt. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Feb 26, 2022 2:27 |
|
|
|
Eerst hadden zij het over een 27-jarige Amsterdammer. Het was een 27-jarige Amsterdammer met een strafblad. Wat is er verloren aan dat zijn strafblad niet meer wordt aangevuld omdat hij is gestopt met andere mensen gegijzeld houden? Opgeruimd staat netjes. Zo'n iemand mag in m'n eigen woonplaats ook een tikje met de auto krijgen als iemand dat doet. Niemand wist toen nog of die explosieven wel of niet echt of wel of niet actief waren. Dan doe je dat ook nog met een gevaar voor je eigen leven om dat van anderen te redden. Hij kost ons ook geen geld meer aan een advocaat. En geen geld meer aan de zorg. Dat kan nu naar echte hulpbehoevenden gaan. Zo'n lijk lost toch op als je er ongebluste kalk overheen doet? Dan hoef je er nooit meer naar om te kijken. |
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Mrt 04, 2022 14:23 |
|
|
|
|
_________________ Mijn -isme is realisme. |
|
|
|
Geplaatst: Zo Mrt 06, 2022 11:15 |
|
|
|
Ik houd van geen enkele stad. Ik ben altijd blij als we de Veluwe oprijden en ik de Grove Dennen weer zie. Die heerlijke geur en de wind over het stuifzand.
Daar kan ik uren zitten, aan de rand van zand, heide en Dennenbossen waar de Douglassparren bovenuit steken.
Maar het begint er nu wel druk te worden. De mensen die de Randstad ontvluchten komen allemaal deze kant op. |
|
_________________ Milieu-activisme. Harten van goud, en hersens van havermout. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Jul 01, 2022 14:43 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Jul 01, 2022 23:28 |
|
|
|
Geld.......... voor educatieve projecten......
D66 Educatief kopstuk Kajsa Ollongrenals vredesmissie ---100 F35 gevechtsvliegtuigen, 150 tanks, 3000 langeafstand raketten en gewapede drones schenken om alle witte agressors weg te jagen ?
Ook trekt DNB eenmalig vijf miljoen euro uit voor projecten met een educatief karakter, zoals het Nationaal Slavernijmuseum en een bijbehorend kenniscentrum. Een financiële compensatie voor geleden schade uit het verleden vindt DNB een zaak voor de overheid. De bank gaat daarom niet over tot financiële compensatie voor geleden schade.
400 jaar geleden ?????? en nu geld dat in zakken van corrupte politici verdwijnt .
Altijd dezelfde breed grijnzende koppen met paralellen de Oekraïense maffia staat die ze nu slinks aan het jatten zijn .
Ik schaam me diep Europeaan te zijn !
. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Sep 12, 2022 17:25 |
|
|
|
Ik vrees van niet. Amsterdammers besteden een hoop tijd aan de hobby 'hoe ben ik zo politiek correct mogelijk'.
Dit natuurlijk om vanaf een troon het boerenvolk in de rest van het land te kunnen toespreken over hoe racistisch en discriminerend ze wel niet zijn.
Zie ook: https://www.parool.nl/kunst-media/amsterdam-museum-kijkt-aan-de-amstel-met-een-woke-blik-naar-de-geschiedenis~bf93e60d/
Veel ruimte wordt ingebouwd voor vrouwen en vrouwelijke kunstenaars. Hoewel slechts 8 procent van de collectie van 100.000 objecten van het Amsterdam Museum van vrouwelijke kunstenaars is, wilde artistiek directeur Margriet Schavemaker (‘ik ben nogal een feminist’) er een volledig stuk wand aan wijden.
Hetzelfde geldt voor kunst van en over mensen van kleur: een Kamp Seedorfprent van een kleine Patrick Kluivert en zijn held Frank Rijkaard hangt bij de enorme eyecatcher M54 van Brian Elstak: een kleurrijk robotachtig houten figuur op een metrostel van lijn 54, de Geinlijn.
Patrick Kluivert? Is dat niet de man die én van verkrachting, én van moord verdacht werd? Maar ja, wel een 'mens van kleur'. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Sep 12, 2022 18:10 |
|
|
|
Ik heb niks met Amsterdam, heb er ook niet echt iets tegen. Ben al zeker 20 jaar niet in Amsterdam geweest, wellicht langer. En ik mis er niks aan. Gesteld dát ik onverhoopt in Amsterdam zou terechtkomen, en er wat tijd zou moeten doorbrengen, zou ik de tijd waarschijnlijk vullen met een wandeling langs wat (kleinere) grachten, of een bezoek aan het Begijnhof, dat soort dingen. Maar geen aandrang om er een dag te gaan verpozen, en zeker geen plaats waar ik langer zou willen verblijven dan een paar uur. Het trekt me absoluut niet. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Sep 15, 2022 16:23 |
|
|
|
In dit topic wordt nogal 'ns door met name ook in de zuidelijkste provincie van het land woonachtige deelnemers gesteld dat je in de plaats waar dit topic over gaat nog niet dood geboren zou willen worden.
Maar nou verscheen enkele dagen geleden dit bericht in het nieuws:
"Limburg zoekt verklaring voor 34 procent groter risico op aangeboren afwijkingen"
https://www.nu.nl/binnenland/6224056/limburg-zoekt-verklaring-voor-34-procent-groter-risico-op-aangeboren-afwijkingen.html#coral_talk_wrapper
"Limburg wil achterhalen waarom er zo veel aangeboren afwijkingen in de provincie zijn. In mei bleek uit onderzoek van de Universiteit Maastricht dat het risico op aangeboren afwijkingen in Limburg 34 procent groter is dan in de rest van Nederland".
Een van de reacties onder het bericht:
"De verklaring mijns inziens is simpel: Chemelot/DSM en drugs. Maar onderzoek zal het uitwijzen" |
|
_________________ "As long as there are slaughterhouses there wil be battlefields" (Tolstoy) |
|
|
|
Geplaatst: Zo Sep 18, 2022 23:03 |
|
|
|
Net een documentaire op TV gezien over Los Jaivas, een van de grootste chileense bands uit de jaren '70 en begin '80, de tijd dat in Chili Pinochet heerste. Zij spraken vol lof over Ruigoord en de ontvangst in Nederland: nederlanders zijn aardige mensen met een open geest. En amsterdam was het culturele middelpunt van Nederland; ze hadden het over Luuk Hamer en Hans Plomp, namen die ik niet kende maar een grote rol moeten hebben gespeeld in het aantrekken van vernieuwende kunst en Ruigoord was het culturele centrum. Ze speelden in 1980 in het Vondelpark, Melkweg en Paradiso,. Ze waren zeer positief over Nederland en Amwsterdam.
De internationale uitstraling die Amsterdam had in de jaren '60, '70 en '80 moet niet uitgevlakt worden. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Sep 19, 2022 18:02 |
|
|
|
Buitenlanders vinden Amsterdam geweldig omdat dit het enige is wat ze van Nederland kennen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Ma Sep 19, 2022 18:09 |
|
|
|
Natubico schreef: | Een van de reacties onder het bericht:
"De verklaring mijns inziens is simpel: Chemelot/DSM en drugs. Maar onderzoek zal het uitwijzen" |
Dat zou best kunnen. Chemelot en DSM zijn zeer grote vervuilers. De kolenmijnen waren ook erg ongezond en generaties (import)arbeiders hebben daar flink onder geleden. Of en in hoeverre hier erfelijke afwijkingen uit zijn ontstaan, ik heb geen idee.
Quote: | In dit topic wordt nogal 'ns door met name ook in de zuidelijkste provincie van het land woonachtige deelnemers gesteld dat je in de plaats waar dit topic over gaat nog niet dood geboren zou willen worden. |
Dat gaat over de mentaliteit, niet over de fysieke gezondheid. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Okt 11, 2022 14:39 |
|
|
|
Dit weekeinde was ik weer een keer in Amsterdam (museumbezoek).
De stad is alleen maar erger geworden. Je hoort er helemaal geen Nederlands meer. Aan de ingang van het Rijksmuseum stond een portier, een Aziatische jongeman. Hij sprak me in het Engels aan, terwijl ik hem toch echt mijn Nederlandse museumkaart liet zien. Hij bleek wel Nederlands te kunnen. In het restaurant was het erger. Van de 5 mensen, die ik van de bediening heb gezien, spraken er maar 2 Nederlands. En in een winkel sprak helemaal niemand Nederlands.
Overal ruik je weed en hangt stoned volk met een grote glimlach op hun gezicht tegen de muur.
Het verkeer is nog steeds aso, fietsers weten niet wat een rood licht betekent, ze rijden je op het trottoir over de tenen en hebben dan ook nog de brutaliteit om te bellen omdat ze voorbij willen. .
Natuurlijk was er weer een demonstratie, dat is daar immers dagelijks tijdverdrijf. Deze keer was het tegen de geitenneukers in Iran en natuurlijk hadden de geitenneukers, die mee demonstreerden, de grootste mond.
Werkelijk, wat een opgefokt volk! Hun Burgenmeester, Femke Halsema, wil dat de cocaïne gelegaliseerd wordt en dat wordt inderdaad de hoogste tijd want volgens mij is de helft van dat volk daar permanent aan de coke.
Wie de teloorgang van onze waarden en normen wil gaan bekijken moet toch echt eens naar die stad toegaan... |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Okt 11, 2022 15:11 |
|
|
|
Mooi reisverslag!
Maar waarom ga je er in hemelsnaam heen. Ik ga toch ook geen museum in de hel bezoeken. |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Binnenland