Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Amsterdam Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... , 43, 44, 45  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Welke associaties heb je bij Amsterdam?
Allemaal hufters, op enkelingen uitgezonderd
32%
 32%  [ 13 ]
Leuk voor Amsterdammers, maar ze kunnen niet voetballen.
5%
 5%  [ 2 ]
Gezellig voor een avondje uit.
12%
 12%  [ 5 ]
Leuke stad.
50%
 50%  [ 20 ]
Totaal aantal stemmen : 40

BerichtGeplaatst: Za Jun 19, 2021 13:22 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Tedje van Es schreef:
Oneliners? Ik heb hier heel wat meer verhandelingen en onderbouwingen geschreven dat jij, meneer de scribent.
Dat jij niet in staat bent om mij weerwoord te geven en je dan tegen mij als een trol gaat gedragen ligt geheel aan jou.

Je bent gezien!

Wie is een groter communicatie probleem voor een autodidact als een academicus ?

De academicus in de eigen familie. Laughing

BerichtGeplaatst: Za Jun 19, 2021 16:51 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Quote:
Wie is een groter communicatie probleem voor een autodidact als een academicus

Beetje beroerd Nederlands, de vertalingen on-line dekken lang niet altijd de lading Wink

BerichtGeplaatst: Zo Jun 20, 2021 16:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

estudiant schreef:
Btw verzin eens iets anders dan "je bent gezien" Rolling Eyes

Dat komt omdat je gezien bent; je hebt tot nu toe niets van wat ik heb gezegd kunnen weerleggen.
Daarbij komt ook nog dat je steeds liegt. Ik gebruik niet alleen maar oneliners. Ik heb hier meer geschreven dan jij met je opgeblazen taal van een nep academicus, meneer de scribent.

Icesurfer schreef:

De bekende pretstudie-academicus met bullshitbaan die, behalve ouwehoeren, niets kan!

BerichtGeplaatst: Ma Jun 21, 2021 9:25 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Tedje van Es schreef:
estudiant schreef:
Btw verzin eens iets anders dan "je bent gezien" Rolling Eyes

Dat komt omdat je gezien bent; je hebt tot nu toe niets van wat ik heb gezegd kunnen weerleggen.
Daarbij komt ook nog dat je steeds liegt. Ik gebruik niet alleen maar oneliners. Ik heb hier meer geschreven dan jij met je opgeblazen taal van een nep academicus, meneer de scribent.

Icesurfer schreef:

De bekende pretstudie-academicus met bullshitbaan die, behalve ouwehoeren, niets kan!

Laughing een kleine verbetering, iets meer dan een one-liner. Nu de inhoud nog, maar er gloort zelfs na zo'n 15 jaren geconditioneerd "one-liners" gedrag toch enige hoop. Vasthouden van Es .... goed bezig hoor Wink

BerichtGeplaatst: Ma Jun 21, 2021 10:54 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2021 19:55 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

https://nos.nl/video/2387502-halsema-biedt-excuses-aan-voor-slavernijverleden-amsterdam

Wat een vreselijk mens is Halsema toch. Ze past perfect bij die k*t stad.

BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2021 22:43 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Tedje van Es schreef:
https://nos.nl/video/2387502-halsema-biedt-excuses-aan-voor-slavernijverleden-amsterdam

Wat een vreselijk mens is dit.
Nooit geschiedenis les gehad zeker.
Het was de Ashanti stam in tegenwoordig Ghana die hun eigen mensen of uit buurlanden verkochten.

Halsema moet deze video's eens zien.

BerichtGeplaatst: Do Jul 01, 2021 23:35 Plaats reactie Reageer met quote
Willem

Och Friese habdelaars verkochten in de Zevende eeuw slaven uit Brabant . Toen Friesland ten onder ging in 734, werden de gevangengenomen Friezen door Frankische heren lijfeigenen gemaakt. Andere tijden, andere zeden.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Jul 02, 2021 0:23 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Wetenschappelijk zijn slaven in Nederland al gecompenseerd met kindertoeslagen, WAO, uitkeringen culturele subsidies, beschutte werkplekken, en WWB toeslagen .
Zullen de huidige Surinaamse nazaten die vrijwillig Nederland opzochten Halsema en UWV daarvoor ook danken ?

Bij de aanleg van stadions en andere faciliteiten voor het WK voetbal in Qatar in 2022 zijn tot nu toe meer dan 6500 arbeidsmigranten om het leven gekomen.

https://www.parool.nl/wereld/6500-dode-arbeidsmigranten-in-qatar-sinds-toewijzing-wk~b6ae7833/

Zou de UEFA en FIFA een slavenmuseum gaan bouwen- in plaats van 100 miljoen € voor een ventje dat handig is met ballen trappen tussen 3 latten ?
Of wegkijken en zwijgen omdat-ze- het witwassen van geld niet kunnen missen ?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Jul 02, 2021 13:44 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Elisabeth schreef:
Wat een vreselijk mens is dit.

Halsema is een politiek correcte lafaard.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 02, 2021 16:31 Plaats reactie Reageer met quote
Icesurfer

Historisch gezien waren er ook allerlei vreselijke mensen die het in verschillende landen voor het zeggen hadden.
Nu zijn er ook allerlei vreselijke mensen, die een vreselijke politiek maken,
in onze landen en het imperium, ik noem Nederland, Duitsland en de EU aan de macht.
En wij hebben nog ergens het nare gevoel, de nare gedachten, dat wij die toch ' vrijwillig, bij gezond verstand, " gekozen " zouden hebben.
Hadden de Russen vroeger voor Ivan de Verschrikkelijke gekozen, wanneer ze kiesrecht hadden ?
Of hadden de Duitsers kanzelier Hitler gekozen, zoals ze tegenwoordig kanzelier Merkel gekozen hebben ?
Om even on topic te komen. Toendertijd werden er door nazis en handlangers uit Amsterdam Joodse mensen massaal geexporteerd, gedeporteerd.
Nu zijn massaal ergste vijanden van deze Joodse mensen, om Karl Lagerfeld te citaren naar Duitsland en Amsterdam geimporteerd.
Halsema is ook hier voor verantwoordelijk, (extreem) links antisemitisme in de praktijk.
Anderzijds ging het de Amerikanen nog nooit zo goed de laatste jaren als onder president Trump.
Anderzijds zijn ook Anne Frank, het Anne Frank huis, mensen in het vezet die onderduikers
en Joodse mensen met gevaar voor eigen leven hiepen, associaties met Amsterdam.

BerichtGeplaatst: Vr Jul 02, 2021 18:23 Plaats reactie Reageer met quote
Moppersmurf

Tedje van Es schreef:

Ach ja, de VOC was wel uit Amsterdam natuurlijk.

Maar stel je voor: Limburg gaat z'n excuses voor de slavernij aanbieden. Laughing Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Zo Jul 04, 2021 9:37 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Exodus van leerkrachten uit Amsterdam niet te stoppen: ‘Als het aan mij had gelegen, was ik gewoon gebleven’

Wordt hier gelinkt (PC) aan de woningmarkt, maar ik hoor ook andere geluiden van mijn collega's...

BerichtGeplaatst: Zo Jul 04, 2021 9:51 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Moppersmurf schreef:
Tedje van Es schreef:

Maar stel je voor: Limburg gaat z'n excuses voor de slavernij aanbieden. Laughing Laughing Laughing

Daar lach jij nou mee, maar dat willen die zwarte zeurpieten maar al te graag. Ze worden namelijk niet gehinderd door enige historische kennis of -besef.
En Amsterdam zet de toon want in Amsterdam vindt men dat wat men in Amsterdam vindt voor het hele land geldt.

Cliff schreef:
Exodus van leerkrachten uit Amsterdam niet te stoppen: ‘Als het aan mij had gelegen, was ik gewoon gebleven’

Wordt hier gelinkt (PC) aan de woningmarkt, maar ik hoor ook andere geluiden van mijn collega's...

Natuurlijk! Een fatsoenlijk mens wil toch niet in zo'n multiculturele puinhoop lesgeven? En dat geldt ook voor politie; je bent toch niet gek en wordt toch niet agent in Amsterdam?

BerichtGeplaatst: Zo Jul 04, 2021 10:14 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Tedje van Es schreef:
Natuurlijk! Een fatsoenlijk mens wil toch niet in zo'n multiculturele puinhoop lesgeven? En dat geldt ook voor politie; je bent toch niet gek en wordt toch niet agent in Amsterdam?

Er is een vrij uitgebreide studie gedaan naar lesgeven over de Holocaust in multiculturele klassen: https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/14675986.2021.1889986?needAccess=true

Ik verwacht niet dat iemand dat gaat lezen, maar ScienceGuide heeft er een artikel over geschreven. Lees en huiver:

Begrijp de achtergronden van leerlingen
    De onderzoekers concluderen dat het van belang is dat docenten een open discussie met leerlingen voeren. Daarbij moeten docenten tot op zekere hoogte openstaan voor de inbreng van leerlingen, om mede op basis daarvan te bepalen waar de les precies over moet gaan. Daarbij moet een docent beginnen met het begrijpen van de achtergronden van de leerlingen. Als Kate [docent geschiedenis] deze achtergronden beter had begrepen, had ze actief verbanden kunnen leggen tussen de leefwerelden van de leerlingen en de relevantie van de geschiedenis van de Holocaust. Ze had dan bewust kunnen wisselen tussen perspectieven uit het verleden en het heden, waardoor ze niet per ongeluk volledig van onderwerp zou hebben gewisseld.

Docenten moeten ook bewust zijn van hun eigen posities in de school en de maatschappij, vervolgen de onderzoekers. Ook moeten docenten weet hebben van de manieren waarop zijzelf andere perspectieven hebben op de onderwerpen die ze tijdens hun lessen behandelen. Ten slotte raden de onderzoekers docenten aan om met collega-docenten samen te werken en open te discussiëren over de moeilijkheden die ze tegenkomen bij het lesgeven over gevoelige onderwerpen.

https://www.scienceguide.nl/2021/03/hoe-geef-je-les-over-de-holocaust-aan-een-multiculturele-klas/

Deze politiek correcte humbug (te verwachten van ScienceGuide) zou je direct moeten afstraffen door de mensen die bovenstaande opgeschreven hebben zelf voor die klas te zetten. Veel succes met je papieren wijsheid. Let ook op de woorden die ik hierboven rood heb gemaakt. Zonder enige lesgevende ervaring tot vier keer vertellen wat de docent moet doen.....

Flikker toch op. De redacteur van ScienceGuide die bovenstaande schreef heeft nog nooit voor de klas gestaan en denkt te kunnen vertellen wat docenten moeten doen.

Ik heb haar even opgezocht op LinkedIn en zie dan dat ze grossiert in pretstudies:

'De theorie van Geschiedenis' - Vrije Universiteit Amsterdam 2010-2013
'Geschiedenis en filosofie' - Rijksuniversiteit Groningen 2006-2010

Zeven jaar geschiedenis en filosofie studeren en dan denken te kunnen vertellen hoe een les over de holocaust in een multiculturele klas gegeven moet worden. Dramatisch.

BerichtGeplaatst: Zo Jul 04, 2021 11:21 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliff schreef:
Flikker toch op. De redacteur van ScienceGuide die bovenstaande schreef heeft nog nooit voor de klas gestaan en denkt te kunnen vertellen wat docenten moeten doen.

+1 Er wordt in dit land veel te veel geouwehoerd over hoe mensen moeten werken door mensen die dat ouwehoeren als werk hebben. En uiteraard moet dat geouwehoer uiterst politiek correct gebeuren.

Momenteel is een reclame op tv (als ik het goed onthouden heb is het ABN Amro). Daarin wordt (weer eens) de loftrompet getoeterd over die fantaaaaastische multiculturele samenleving. Een stukje gaat over het werken aan de taalachterstand van kinderen op school. En wat laat het beeld zien? Een Turkse juf die een wit Hollands kind helpt. Inderdaad, flikker gauw een eind op!

BerichtGeplaatst: Zo Jul 04, 2021 12:06 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Moppersmurf schreef:
Tedje van Es schreef:

Limburg zou zijn excuses eens moeten aanbieden voor de aldaar heersende norm van corruptie. Zo gewoon geworden daar dat het niemand meer opvalt. Eén grote stinkende beerput is het daar. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Zo Jul 04, 2021 12:44 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Quote:
Slavernijverleden Burgemeester Femke Halsema neemt vrijdagmiddag een verkenningsrapport in ontvangst met aanbevelingen voor een nieuw slavernijmuseum in Amsterdam.

Een nieuw Amsterdams museum over het Nederlandse slavernijverleden moet zo snel mogelijk worden gerealiseerd, „omdat maatschappelijke ontwikkelingen erom vragen”. Daarom is het zaak een „tijdelijke pop-up”-locatie, in bijvoorbeeld het Amsterdamse Paleis op de Dam, te gebruiken. Dat staat in het verkenningsrapport voor een Nationaal Trans-Atlantisch Slavernijmuseum dat op vrijdagmiddag aan burgemeester Femke Halsema en de Amsterdamse wethouders van Diversiteit en Kunst en Cultuur wordt gepresenteerd....

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/05/28/rapport-zo-snel-mogelijk-amsterdams-slavernijmuseum-mogelijk-tijdelijk-in-paleis-op-de-dam-a4045261

Wel graag uit eigen zak betalen. Mijn voorouders en ik hebben helemaal niks te maken met de Gouden Eeuw, niets met de kolonialistisch van vreemde werelddelen, niets met het leegroven daarvan en niets met het slavernijverleden.

Zo is het maar net. De massa in Nederland stamt af van horigen en lijfeigenen uit de feodale tijd en van arbeiders die tot ver in de vorige eeuw in schrijnende armoede leefden en anobinabel waren gehuisvest.

Quote:
2019-10-15: Hoe Israël de weg wijst naar duurzame voedselontwikkeling - How Israel Leads the Way in Sustainable Food Development

Pioniers in de voedselproductie van over de hele wereld bezochten onlangs Israël om te leren over de nieuwste innovaties van het land op het gebied van voedsel-, drank- en landbouwtechnologie.

https://israelcnn.com/articles/2019-10-15-voedselontwikkeling

BerichtGeplaatst: Zo Jul 04, 2021 16:52 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Loetje schreef:
De massa in Nederland stamt af van horigen en lijfeigenen uit de feodale tijd en van arbeiders die tot ver in de vorige eeuw in schrijnende armoede leefden en anobinabel waren gehuisvest.

Het is daarom van de zotte dat wij mede aangekeken worden voor de misdaden die Amsterdam gepleegd heeft.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 05, 2021 2:04 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Excuses voor slavernij?

We hebben hier toch al vaker geconcludeerd dat de slavernij juist vele levens gered heeft.
De meeste Afrikaanse slaven waren destijds slaaf gemaakt door andere Afrikanen; bijvoorbeeld in 'n stammenoorlog.
Dat hield in dat ze ofwel meteen ofwel na 'n tijdje gedood werden door de eigenaar, die er verder ook niets meer mee kon.
Maar toen er belangstelling kwam uit het westen werden slaven ineens heel wat waard en zorgde de eigenaar ervoor dat ze gezond en sterk uitzagen.

Wel, nadat ze in het westen aangekomen waren moesten ze dus wel werken en werden ze ook wel gestraft wanneer ze dat niet (goed genoeg) deden, maar ze kregen dus wel de mogelijkheid om 'n gezin te stichten.
Daardoor zijn er nu nog altijd afstammelingen die uit die gezinnen voortkomen en 't is wel eigenaardig wanneer westerse landen tegenover hen excuses aanbieden voor de slavernij die ervoor gezorgd heeft dat zij nu bestaan.

Ergens zou men daar zelfs in kunnen lezen dat de westerse landen inmiddels spijt hebben dat ze door toedoen van de slavernij nu nog altijd opgescheept zitten met hele horden in veel gevallen criminele exoten die alsmaar meer eisen blijven stellen.
-
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Ma Jul 05, 2021 8:04 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:

Foei Tedje! Wij moeten ons diep schamen voor onze voorouders die schathemeltje rijk zijn geworden van de slavernij en waar wij onze welvaart aan te danken hebben! Moet je eens kijken in wat voor weelde onze voorouders zoals de arbeiders leefden tot ver in de vorige eeuw! En daar zijn wij de erfzondaren van.

En dit was dan hun blanke privilege:

BerichtGeplaatst: Ma Jul 05, 2021 9:03 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Hier nog meer blank privilege van onze voorouders die schathemeltje rijk zijn geworden van de slavernij:

BerichtGeplaatst: Ma Jul 05, 2021 9:50 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

Ik wandelde eens over het plaatselijk kerkhof.
Daar viel mij op dat veel mensen daar begraven, waren geboren in het Friese Stellingerwerf.
Het bleek dat dat nakomelingen waren van de zg Eekers. Dat waren mensen die de eikenbast van de stammetjes klopten die werd gebruikt voor het leerlooiers in Brabant.
Deze mensen laden in het verleden hun hebben en houden op een kruiwagen, namen hun kinderen aan de hand(inclusief snotterbellen) en reden naar Harderwijk, daar stapten ze inclusief vrouw en kroost, op een bootje en lieten zich naar Blokzeil varen,, vandaar liepen ze door weilanden en bossen naar de omgeving van Stellingerwoud, waar veel eikenhakhoud groeide. Er werd een gat gegraven een dak van plaggen gestapeld, waarna men allemaal de hele zomer hardwerkend doorbracht, ook seks. Daarna werd de terugweg aangevangen.
Thuis stond de bakker en kruidenier al op de door hen voorgeschoten centen te wachten, zodat ze na een week weer net zo arm waren als voordat ze een half jaar terug vertrokken.
Een slaaf kreeg tenminste te eten als er geen werk was, voor de inlandse armoedzaaier was het hongerlijden.

BerichtGeplaatst: Ma Jul 05, 2021 15:44 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Maar gelukkig was daar het socialisme. Een sterke beweging waar uiteindelijk de gristelijk en katholieke partijen wel in mee moesten gaan anders was de ontkerkelijking al veel eerder begonnen. Dankzij de verheffingsgedachte van de socialisten kon de Nederlande welvaart beter verdeeld worden. Want die welvaart was er wel, maar bij een kleine elite die zich o.m. met slavenhandel bezig hield.

BerichtGeplaatst: Di Jul 06, 2021 11:16 Plaats reactie Reageer met quote
Poendert

estudiant schreef:
Maar gelukkig was daar het socialisme. Een sterke beweging waar uiteindelijk de gristelijk en katholieke partijen wel in mee moesten gaan anders was de ontkerkelijking al veel eerder begonnen. Dankzij de verheffingsgedachte van de socialisten kon de Nederlande welvaart beter verdeeld worden. Want die welvaart was er wel, maar bij een kleine elite die zich o.m. met slavenhandel bezig hield.

Slavenhandel is hier ten lande nauwelijks aan verdient.
Daarnaast was het voor veel slaven het beste wat hen kon overkomen. Ook als ze geen werk hadden kregen ze in ieder geval te eten en onderdak, zelfs als ze ziek waren.
Dood gaan was voor de baas, die in hen had geïnvesteerd te duur, dus geen optie. Net zo min als grove mishandeling zodat er daarna minder productie kon worden gedraaid.
De binnenlandse armoedzaaiers hierboven afgebeeld, kregen als ze werk hadden zo weinig dat ze net niet dood gingen van de honger, en als ze geen werk hadden kregen ze buiten een roggebrood in de week van de bedeling, niks. Als ze dood gingen van de honger koste dat de baas niks. Er waren genoeg anderen.
Slavernij was voor velen de enige manier van overleven.
Ik liep eens door een oude Pompeï ruïne bij Napels. Daar bleek dat ongeveer de helft van de bewoners van Rome destijds uit slaven bestond.
Iets verder naar het zuiden, aan de Amalfi-kust had men op de rotsen aan het water om de 500 meter versterkingen tegen de Barbarijse slavenhalers gebouwd, om de bewoners verder in het binnenland tegen mensenroof en slavernij te verdedigen. Vooral mooie jonge maagden waren bij de islamieten in tel.
Ook lijkt slavernij de enige manier voor sommigen om hen aan nuttig werk te krijgen. WW of bijstand is voor velen makkelijker. Uitvreters blijf je altijd houden evenals profiteurs.
Als je in de oertijd niet zelf op jacht ging kreeg je die dag geen eten.