Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Binnenland » Amsterdam Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 28, 29, 30, 31, 32  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 

Welke associaties heb je bij Amsterdam?
Allemaal hufters, op enkelingen uitgezonderd
37%
 37%  [ 13 ]
Leuk voor Amsterdammers, maar ze kunnen niet voetballen.
5%
 5%  [ 2 ]
Gezellig voor een avondje uit.
14%
 14%  [ 5 ]
Leuke stad.
42%
 42%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 35

BerichtGeplaatst: Za Dec 21, 2019 15:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Ach gut, ze hebben elkaar gevonden.

En meneer lampje, u hebt mijn bijdrages over de rattenplaag in Amsterdam niet gezien.
Ik ben helemaal niet uitgepraat en ik lieg niet, ik ervaar en vertel mijn ervaringen over die stad.
Amsterdam is een aso k*tstad, dat is in mijn ervaring altijd zo geweest en zal dat ook wel zo blijven. Ik kan er niks beters van maken.
Dat jullie steeds op herhalingen van mijn kant aandringen ligt echt aan jullie.

BerichtGeplaatst: Za Dec 21, 2019 16:13 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Tedje van Es schreef:
Quote:
Een toenemend aantal jongeren in Amsterdam heeft een mes bij zich, dreigt ermee in video's en gebruikt het ook echt op straat. De Amsterdamse politiechef Paauw maakt zich grote zorgen over de cultuur op straat.
"Je ziet dat het op deze manier gewoon uit de hand aan het lopen is", zegt Paauw tegen AT5. "Soms zie je jongeren onder de 15 jaar die al met een mes rondlopen. Het wapenbezit zelf, het bij zich dragen van messen, begint gemeengoed te worden."....

https://nos.nl/artikel/2301096-politiechef-amsterdam-slaat-alarm-over-wapenbezit-onder-jongeren.html

Ja hoor, er is weer een nieuw hoofdstuk. Wat een vreselijke stad is het toch. Het wordt alleen maar erger.
Dit krijg je als je alleen maar wegkijkt, alles ontkent of kapot nuanceert en het credo "niets moet, alles mag" hoog in het vaandel hebt staan.
Dan komt op gegeven moment boontje om z'n loontje en beginnen de wonden, die de zachte heelmeesters behandeld hebben, behoorlijk te stinken.

Ja moet je horen, we gaan niet handhaven hoor. Want handhaven is zóóóóóó rechts...

https://tpook.nl/2019/08/28/geen-handhaving-in-amsterdam-van-femke-halsema-men-vindt-handhaving-rechts-en-daarom-wordt-het-verwaarloosd/

BerichtGeplaatst: Za Dec 21, 2019 18:02 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Tedje van Es schreef:

En meneer lampje, u hebt mijn bijdrages over de rattenplaag in Amsterdam niet gezien.
Ik ben helemaal niet uitgepraat en ik lieg niet, ik ervaar en vertel mijn ervaringen over die stad.
Amsterdam is een aso k*tstad, dat is in mijn ervaring altijd zo geweest en zal dat ook wel zo blijven. Ik kan er niks beters van maken.

U komt als Limburger helemaal niet in Amsterdam, u zit de boel hier echt te flessen. Het doortrapte van dit alles is dat het niet te controleren valt, maar mij neemt u niet in maling. Uw mening over de parken heb ik met een feitenrelaas over het schone Rembrandpark ontkracht, maar daar hoor ik u dan weer niet over.
Rattenplaag ? Heel Limburg bestaat uit ratten.

BerichtGeplaatst: Za Dec 21, 2019 18:56 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Behalve wanneer je op tijd vertrekt, maar anders ben je in Limburg gewoon reddeloos verloren in verzuring en complotdenken. Het land van Pastuiven Verkwil. Toonder heeft vast een van Es-achtige Limburger voor ogen gehad toen hij Verkwil schiep

BerichtGeplaatst: Zo Dec 22, 2019 0:33 Plaats reactie Reageer met quote
Elisabeth

Lampje schreef:
Tedje van Es schreef:

U komt als Limburger helemaal niet in Amsterdam, u zit de boel hier echt te flessen. Het doortrapte van dit alles is dat het niet te controleren valt, maar mij neemt u niet in maling. Uw mening over de parken heb ik met een feitenrelaas over het schone Rembrandpark ontkracht, maar daar hoor ik u dan weer niet over.
Rattenplaag ? Heel Limburg bestaat uit ratten.

Nou nou wat een belediging.
Toen ik mijn eerste dag in Maastricht het Tribunaal binnen liep (een geweldige kroeg) in 1970 in mijn hotpants met een T-shirt met een appel, was iemand bier aan het uitdelen aan zijn vrienden. Ik liep net binnen en hij zei "hier dit is voor jou appeltje" en gaf mij een biertje. En hij kende mij niet eens, gewoon spontaan. Nooit gebeurd in Amsterdam.

Toen mijn neef, half Indo maar woont in de USA sinds zijn 5de jaar omdat Nederland Indo's niet opving, naar Amsterdam kwam op huwelijks reis, nam ik ze mee naar het café Hoppe, en hij werd aangevallen door een Amsterdammer. Over de Vietnam oorlog??? Alleen maar omdat hij een Amerikaans accent heeft. Een totale vreemde valt iemand aan over politiek. Alleen in Amsterdam. Ik schaamde mij ontzettend.
Een totaal vreemde in Limburg geeft een biertje.

Kijk dat is het verschil van Limburgers en Amsterdammers.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 22, 2019 9:46 Plaats reactie Reageer met quote
estudiant

Zo, zo.....wat een indrukwekkende incidenten. En daarmee is goed/fout balans opgemaakt? Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Zo Dec 22, 2019 10:12 Plaats reactie Reageer met quote
Lampje

Elisabeth schreef:

Kijk dat is het verschil van Limburgers en Amsterdammers.

Nou nou, wat een overtuigend bewijs. Tjongejonge, zeg. Had dit eerder gezegd, dan was ik subiet vertrokken naar Limburg om me tussen die geweldige mensen te vestigen.

BerichtGeplaatst: Zo Dec 22, 2019 23:21 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Elisabeth schreef:
Toen ik mijn eerste dag in Maastricht het Tribunaal binnen liep (een geweldige kroeg) in 1970 in mijn hotpants met een T-shirt met een appel, was iemand bier aan het uitdelen aan zijn vrienden. Ik liep net binnen en hij zei "hier dit is voor jou appeltje" en gaf mij een biertje. En hij kende mij niet eens, gewoon spontaan. Nooit gebeurd in Amsterdam. .

Was wellicht bevreesd dat zo'n nieuwe gaste appelsap zou gaan bestellen; dit terwijl de bierbrouwerij in die provincie 'n niet onaanzienlijke bedrijfstak is.

Elisabeth schreef:
Toen mijn neef, half Indo maar woont in de USA sinds zijn 5de jaar omdat Nederland Indo's niet opving, naar Amsterdam kwam op huwelijks reis, nam ik ze mee naar het café Hoppe, en hij werd aangevallen door een Amsterdammer. Over de Vietnam oorlog??? Alleen maar omdat hij een Amerikaans accent heeft. Een totale vreemde valt iemand aan over politiek. Alleen in Amsterdam. Ik schaamde mij ontzettend.
Een totaal vreemde in Limburg geeft een biertje.

Met name ook in die tijd waren veel jongeren in vooral Noordelijk Nederland heel idealistisch ingesteld en dachten ze ook daarnaar te moeten handelen. Op zich is dat zeker niet minder positief dan nieuwkomers zo snel mogelijk deelgenoot te maken aan ´n cultuur van berusting in de status quo met behulp van ´n middel als alcohol dat de scherpte der hersenfunctie wegneemt.
.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Di Dec 24, 2019 0:00 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Natubico schreef:
Was wellicht bevreesd dat zo'n nieuwe gaste appelsap zou gaan bestellen; dit terwijl de bierbrouwerij in die provincie 'n niet onaanzienlijke bedrijfstak is.

Overigens is de bierbrouwerij ook in de nationale hoofdstad 'n niet onaanzienlijke bedrijfstak hoor, daar niet van.
Amstel en Heineken zijn geen kleine spelers.
Maar hopelijk gaat alcholvrij meer en meer terrein winnen.
Zag net pas dat er ook al alcoholvrije wijn is.
https://nos.nl/artikel/2316002-de-feestdagen-door-met-alcoholvrije-wijn-dit-kan-je-op-tafel-zetten.html
-
BerichtGeplaatst: Wo Dec 25, 2019 10:36 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Natubico schreef:
Amstel en Heineken zijn geen kleine spelers.

Hun afwaswater is evengoed niet te zuipen.

BerichtGeplaatst: Vr Dec 27, 2019 11:17 Plaats reactie Reageer met quote
Weerwoord Beheer

Persoonlijke aanvallen op Weerwoord zijn niet toegestaan. Discussies over acties van Weerwoord Beheer ook niet.

Lees het reglement, waarmee je je overigens bij iedere post akkoord verklaard en het is dus vrij onzinnig om dan vervolgens kritiek te gaan leveren.

Bevalt het reglement je niet, prima, verklaar jezelf niet akkoord en post niet.

Fijne feestdagen!

BerichtGeplaatst: Vr Dec 27, 2019 11:33 Plaats reactie Reageer met quote
Jip

@ Weerwoord Beheer: Van mij ook fijne feestdagen en een prettige jaarwisseling.
Veel succes en vooral heel veel sterkte voor 2020.

Very Happy

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 19:47 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Quote:
hantal Suisse - Runne en Jelle Zijlstra begeleiden namens de Liberaal Joodse synagoge workshops en praten met ROC-leerlingen over antisemitisme en vooroordelen. De leerlingen, die op uitnodiging het gebouw van de Liberaal Joodse Gemeente bezoeken, mogen alles vragen wat in hen opkomt.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2317440-bruggenbouwers-leer-je-buren-kennen-bestrijdt-antisemitisme.html

Amsterdammers? Er zitten gvd 5 witte Nederlanders in de hele groep! Dus van wie komt dat antisemitisme?
En een synagoge van gewapend beton en kogelvrij glas? Het gaat lekker daar!
Amsterdam is een multiculturele puinhoop.

BerichtGeplaatst: Zo Jan 05, 2020 21:42 Plaats reactie Reageer met quote
Faissal

Tedje van Es schreef:
Quote:
hantal Suisse - Runne en Jelle Zijlstra begeleiden namens de Liberaal Joodse synagoge workshops en praten met ROC-leerlingen over antisemitisme en vooroordelen. De leerlingen, die op uitnodiging het gebouw van de Liberaal Joodse Gemeente bezoeken, mogen alles vragen wat in hen opkomt.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2317440-bruggenbouwers-leer-je-buren-kennen-bestrijdt-antisemitisme.html

Amsterdammers? Er zitten gvd 5 witte Nederlanders in de hele groep! Dus van wie komt dat antisemitisme?
En een synagoge van gewapend beton en kogelvrij glas? Het gaat lekker daar!
Amsterdam is een multiculturele puinhoop.

Dus een amsterdammer kan alleen een witte nederlander zijn?? de racistische aap komt weer eens uit de mouw Rolling Eyes

En zelfs over zo een nuttig en leuk initiatief heb je wel wat te zeiken...beroepszeiker.

BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 0:55 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Quote:
En zelfs over zo een nuttig en leuk initiatief heb je wel wat te zeiken...beroepszeiker.

Als je verder kijkt dan je zeikt, kon Faissal weten dat (zonder namen te noemen ) op dit forum ook al minstens 3 jodenfans actief zijn .
BerichtGeplaatst: Ma Jan 06, 2020 9:00 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Faissal schreef:
Dus een amsterdammer kan alleen een witte nederlander zijn?? de racistische aap komt weer eens uit de mouw Rolling Eyes

Hahaha! Hij trekt de racistenkaart. Wat een zwaktebod.
Laat ik je verzekeren dat de verhouding autochtoon-allochtoon in Amsterdam buitengewoon ongezond en niet normaal is.

Quote:

Een leuk initiatief? Het moet niet nodig zijn.
Vertel me eens wie dat nieuwe antisemitisme aanwakkert.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 08, 2020 21:59 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tedje van Es schreef:
Faissal schreef:

Hahaha! Hij trekt de racistenkaart. Wat een zwaktebod.
Laat ik je verzekeren dat de verhouding autochtoon-allochtoon in Amsterdam buitengewoon ongezond en niet normaal is.

Quote:

Een leuk initiatief? Het moet niet nodig zijn.
Vertel me eens wie dat nieuwe antisemitisme aanwakkert.

Wat dacht je van Leon de Winter?
Door te provoceren, stuurt hij bewust op een confrontatie tussen joden en andere Nederlanders aan.

BerichtGeplaatst: Wo Jan 08, 2020 23:29 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

10 miljoenste schreef:
Quote:

Als je verder kijkt dan je zeikt, kon Faissal weten dat (zonder namen te noemen ) op dit forum ook al minstens 3 jodenfans actief zijn .

Wat bedoel je met jodenfans?

Ajax supporters?
Symphatisanten van het Orthodoxe of juist het liberale deel?
Chassiden of Sefarden?
Verder kan je je ook afvragen, of ze het beleid van de Israëlische regering proberen uit te dragen.
Terwijl dit weinig met het jodendom op zich te maken heeft, en er dikwijls zelfs haaks op staat.
En dan is er natuurlijk ook de bekende internationale trits van banken families.
En niet te vergeten de lieden die de handel in edelmetalen en edelstenen domineren.
Dus wat is er bedoeld met jodenfans?

Het bekt net zo vreemd als christenfans of islamfans.
Deze geloven hebben ook de eigenschap, dat ze onderling behoorlijk verdeeld zijn.

Dus wat koop je er voor?
Niks.

Het valt me wel op, dat er diverse leden alhier van het type provocator zijn.
Tegen welk argument dan ook, blijven ze hun epistel verkondigen.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 10, 2020 0:40 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Sorry, het zijn er nu 5
BerichtGeplaatst: Do Jan 23, 2020 11:06 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Only in Amsterdam...

Quote:
AMSTERDAM - De hoofdstad gaat in de strijd tegen criminaliteit de ’patseraanpak’, die in Rotterdam zijn vruchten afwerpt, niet overnemen. Volgens burgemeester Femke Halsema wordt die vorm van proactief controleren in Amsterdam „al geruime tijd niet meer uitgevoerd vanwege de schijn van etnisch profileren die dat met zich mee kan brengen.”

In Rotterdam worden dikwijls automobilisten die in dure auto’s rijden staande gehouden en wordt hen de gelegenheid geboden om aan te tonen dat de auto waarin gereden wordt ook echt van hen is. Als zaken niet in de haak zijn, wordt de auto in beslag genomen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1006907456/halsema-geen-patseraanpak-wegens-schijn-van-etnisch-profileren

BerichtGeplaatst: Do Jan 23, 2020 11:09 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Ze bevestigt hiermee dat patsers veelal buitenlanders zijn (Wie profileert er nu?) en is dus zo bang om te discrimineren, dat ze hen liever laat lopen. Wie is er hier nu de lachende patser?

BerichtGeplaatst: Do Jan 23, 2020 12:10 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Halsema is een slechte burgemeester en past dus perfect bij die stad.

BerichtGeplaatst: Do Jan 23, 2020 14:28 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Het lijkt wel op een soort visverbod op criminele vissen vangen.

BerichtGeplaatst: Vr Jan 24, 2020 2:43 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tja, patsers als de nieuwste etniciteit. Rolling Eyes
-
BerichtGeplaatst: Vr Jan 31, 2020 15:11 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

https://www.ad.nl/rotterdam/zo-wordt-het-dus-nooit-wat-tussen-010-en-020-kapsoneslijers~a1a3a567/

Weerwoord forum index » Binnenland