Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg » Meer geld voor het onderwijs Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 16, 2007 14:07 Plaats reactie Reageer met quote
Herman St

Wij hadden in Nederland een functionerend onderwijssysteem. Maar dat stond onder de invloed van darth vader, de religie. Toen kwam stralend paars op ons neder. alles word beter werd belooft. weg met de lts, lang leve de vmbo. weg met kennis, lang leve de mondigheid. niet meer leren maar een studiehuis bezoeken. weg met die religie, lang leve het lazismus. en wat gebeurde er.

Een nieuwe stralende toekomst van konsumenten die niets weten en makkelijk te manipuleren zijn. Meer geld voor onderwijs is niet nodig. Weg met al die extra. Een kind wat niet wil leren gaat maar op speciaal onderwijs. geen integratie van andere culturen. die gaan maar in hun eigen school. Op een katholieke School zitten katholieken. Al die profiteurs (zoals de Heer Geert W) met hun liberale cultuur gaan maar op hun eigen school en spelen niet de parisiet die profiteert van de inzet van anderen.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 16, 2007 14:43 Plaats reactie Reageer met quote
Liz

Ik zou graag meer lesuren draaien en het correctiewerk uit handen geven. Ideaal. Dat schept banen en ik houd meer vrije tijd over voor zinniger zaken zoals verbetering van de lesplannen en het lesmateriaal.
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 16, 2007 15:26 Plaats reactie Reageer met quote
HenkM

Ha, iemand uit het onderwijs. Leuk he, die eigenwijze jongeren.

Vroeger heb ik Wis en Nat gegeven, ook op middelbare scholen. Ik vond het heerlijk werk. Je verplaatsen in zo’n jongeren koppetje is een hele uitdaging.
Vaak heb ik les gegeven aan kleine groepjes, omdat ze bijles nodig hadden. Het verdiepen in het denkgedrag van jongeren is heel erg leuk.

Jammer dat je dat vermogen op oudere leeftijd verliest. Heel erg jammer.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Vr Mrt 16, 2007 22:46 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Liz schreef:

De overheid privatiseert en privatiseert omdat het een heilig vertrouwen heeft in de marktwerking. Maar in het onderwijs schreeuwt diezelfde marktwerking (grote vraag aan leraren, weinig aanbod) om hogere betaling, wat stelselmatig genegeerd blijft worden.

Dat was in het verleden te verwachten op democratische wijze V.V.D.-C.D.A.+,n d66 zeteltje- gezondheidszorg--energie--busvervoer+ onderwijs - toentertijd .voor--privatisering--zelf gekozen is.
Per definitie is ervoor rijkere klasse niets aan de hand ,die gaan op-- Amerikaanse leest geschoeid-- schoolshoppen op peperdure privé-scholen.
De rest wordt als bezigheid therapie beschouwd ,wat nooit goedkoop genoeg kan zijn.
In kempengemeente Bladel (Pius X) stond in de krant zelfs een school advertentie--GEVRAAGD--eenvoudig-montage of inpakwerk -of andere lichte werkzaamheden van bedrijven t.b.v. schoolleerlingen bezig te houden......

Nee 4 jaar geleden dacht het volk wel beter te weten en zette "deskundig" hun kruisjes.
Behalve voor S.P -de enigste partij die al 4 jaar van tevoren waarschuwde.
Mv. v. Hoeven "en als dat allemaal waar is --DAN WORDT IK BOOS -JA HEEL HEEL ERG BOOS JA ".(ze kon haar ingehouden lach nauwelijks onderdrukken).
Doei ! en bedankt voor de nieuwe kruisjes voor herhaling in mijn nieuwe carrière bij economische zaken—m.a.w. --het was ieders eigen keus.
BerichtGeplaatst: Za Mrt 17, 2007 16:33 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Liz schreef:
Ik zou graag meer lesuren draaien en het correctiewerk uit handen geven. Ideaal. Dat schept banen en ik houd meer vrije tijd over voor zinniger zaken zoals verbetering van de lesplannen en het lesmateriaal.

Dan zijn we t eens Smile

En nu maar afwachten...

BerichtGeplaatst: Ma Apr 09, 2007 18:50 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Educatief raadseltje

Vandaag wil ik even de aandacht vestigen op informatie uit de onderwijssector. Het eerste bericht dateert van enkele weken geleden en betrof een klacht van leerlingen uit het mbo, die het zeer op prijs zouden stellen indien er zo nu en dan eens een leraar op school zou verschijnen. Zoals u weet hebben leerlingen soms vragen. De pupillen hadden reeds een aantal malen om hulp gevraagd bij het ministerie en zelfs geschreven aan de ombudsman. Resultaat, nul komma zero!

Het tweede bericht is van gisteren en vindt zijn oorsprong bij de leraren c.q. de bonden. In deze kringen vindt men de werkdruk namelijk veel te hoog en men heeft een dringend verzoek gericht aan staatssecretaris Marja van Bijsterveldt, de invoering van het verplichtte aantal werkuren van 1040 per jaar, niet vóór augustus 2008 in te voeren.

Zijdelings moet ik nog toevoegen, dat zij de inspectie heeft ingeschakeld voor een onderzoek naar de kwaliteit van het onderwijs en dat de bonden twee weken geleden vroegen om een extraatje van1,2 miljard Euro, waarmee het lerarentekort moet worden aangevuld.

Zet ik deze factoren binnen een identiek tijdsbestek naast elkaar, dan constateer ik toch wat tegenstrijdigheden. Bovendien is het mij niet duidelijk waarom 1040 werkuren per jaar als een hoge werkdruk wordt ervaren. Indien een werknemer en daar mag ik een leraar toch ook onder rekenen, 1040 uur les geeft, zou deze 21,6 uur per week voor de klas staan en 19,4 uur per week voor huiswerkcorrectie overhouden. Dat is elke dag 3,9 uur. Onmenselijk? Ik heb zo mijn twijfels. Dit laat echter onverlet dat het lesgeven, zoals ik het zie, mij niet aantrekt. Wellicht is dat via een beter salaris te repareren, maar beslist niet door minder werken. Naar mijn mening is verhoging van de kwaliteit een absolute noodzaak. Zeker als ik jonge mensen in een leidinggevende functie op de TV hoor zeggen “De groep studenten gingen geen van allen akkoord en mij denkt er net zo over”. Kijk, daar zak ik nou de broek van af.
BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2019 9:47 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Tja, 't ziet ernaar uit dat het onderwijs alsmaar verder in de versukkeling geraakt.

Gisteren in het nieuws: https://nos.nl/artikel/2270459-oproep-aan-scholen-om-zieke-docenten-niet-te-vervangen.html

Citaat:
"Meyer heeft het afgelopen schooljaar al meerdere malen klassen naar huis gestuurd. Momenteel zijn er drie mensen langdurig ziek en heeft één docent griep. Daarom staat nu een onderwijsassistent voor de klas, en hebben er eerder zelfs stagiaires voor de klas gestaan. "Het kan gewoon niet anders", verzucht Meyer."

Heb deze ontwikkeling zelf slechts zijdelings gevolgd, maar denk nog altijd dat 't geen goede zaak is geweest dat er van overheidswege nogal sterk aan gehecht bleek te worden dat in het onderwijs geen onderscheid gemaakt zou worden naar etniciteit.
Men wilde coute que coute voorkomen dat er 'n onderscheid zou komen tussen witte scholen en zwarte.
Neen, alles door mekaar heen, zó moest en zou 't.
Hoe lang is 't al niet geleden dat ouders zelfs verboden werd om hun kroost elke dag weer over 'n flinke afstand te vervoeren, om maar te voorkomen dat het niet gewoon tussen soortgenootjes in de klas terecht zou komen maar in 'n mengseltje van de meest uiteenlopende rassen en bijbehorende, vaak flink agressieve, culturen?

Wat leerkrachten betreft is veel minder aandacht besteed aan de raciale kwestie.
Wel zijn er 'n aantal jaren terug berichten in het nieuws verschenen over obstinaat en zelfs agressief gewelddadig gedrag van exotische leerlingen ten opzichte van leerkrachten, maar daar is naderhand weinig meer over vernomen.
In het ergste geval komt dit doordat een en ander sindsdien als normaal beschouwd wordt en deze gedragswijze tot op zekere hoogte zelfs gekopieerd wordt door autochtone leerlingen.

Geen wonder dan dat 't de grootste moeite kost om nog leerkrachten te vinden.
Ze zouden al 'n soort gevarentoeslag moeten krijgen om nog voor dit beroep te kiezen. Maar die zou dan wel van 'n dergelijke hoogte moeten zijn dat men er wel wat risico voor wil nemen.
Ook dan echter zou t nog maar de vraag 'zijn of er echt voldoende waaghalzen te vinden zouden zijn om in de groeiende behoefte aan leerkrachten te kunnen voorzien.

Denk zelf dat er meer heil te verwachten valt van het invoeren van aparte scholen voor enerzijds autochtone Europese en anderzijds exotische leerlingen
Daarnaast zou er het nodige aan gedaan moeten worden om te bereiken dat op de laatstgenoemde scholen het onderwijs gegeven kan worden door leerkrachten van exotische raciale signatuur.
-
BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2019 11:40 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

Als je er vanuit gaat dat het ministerie van onderwijs even alert de problemen te lijf gaat als de uitvoering bij UWV is er weinig hoop, dan het doorgaan met geld smijten, gezonde economische groei overgaat aan onbeheersbaar kapot gegroei van ongeletterde kankerjong .

Dagblad Trouw :
Hoogleraar arbeidsmarkt Frank Cörvers opperde in augustus om een speciale toeslag in te voeren om leraren ertoe te verleiden naar de Randstad te verhuizen. Docenten in hartje Rotterdam en Amsterdam krijgen dan een bonus bovenop hun salaris en kunnen zo beter in hun levensonderhoud voorzien.
Andere maatregelen die eerder zijn bedacht om het lerarentekort te verminderen, zijn voorrang voor leraren bij eengezinswoningen of het verplaatsen van scholen naar plekken waar meer docenten wonen, zoals de rand van de stad
.

Nog een dagelijks bericht - over het volplempen met mensen - dijken verhogen - niet om mensen tegen water, maar dijken mensen tegen moeten houden om de zee te beschermen .

1 dag opgeleverd ene jawel.....tijd voor een nieuw volkslied......
https://www.gelderlander.nl/maas-en-waal/polenpark-al-voor-groot-deel-volgestroomd~a457d80e/
EWIJK - Recreatiepark de Groene Heuvels in Ewijk is al grotendeels volgestroomd met buitenlandse werknemers. Recreanten kunnen alleen nog terecht bij particulieren die hun bungalow toeristisch verhuren. Daardoor is het park nauwelijks nog een recreatiepark te noemen.
BerichtGeplaatst: Vr Feb 08, 2019 22:36 Plaats reactie Reageer met quote
Loetje

Leraren willen niet in Utrecht werken, omdat ze de parkeertarieven daar te hoog vinden, meldt de Telegraaf.

BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2019 0:51 Plaats reactie Reageer met quote
10 miljoenste

In ons dorp is parkeren nog geen probleem , gemiddeld is een kwart van de leraren ziek, de andere kwart meestal de oudste van de klas zijn zij-instromers die nog fietsen, de laatsten die kameel rijden mogen gratis parkeren in grote zandbakken voor kleine kinderen.
BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2019 21:12 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Loetje schreef:
Leraren willen niet in Utrecht werken, omdat ze de parkeertarieven daar te hoog vinden, meldt de Telegraaf.

Tja, geef ze eens ongelijk... Smile

BerichtGeplaatst: Za Feb 09, 2019 21:17 Plaats reactie Reageer met quote
Ryan

Tja, het onderwijs...
Een burcht vol zelfoverschatting, navelstaarderij ook.
Waar kinderen volledig geïndoctrineerd worden.

Waarom staken kinderen voor een klimaatakkoord?
Een klimaatverhaal dat duidelijk een valse voorstelling van zeken is gebleken.

En Rutte is het volmondig met de schoolkinderen eens.. Jaja..

Alweer een generatie die roemloos ten onder gaat.

Kritisch denken is in het onderwijs taboe.

BerichtGeplaatst: Zo Feb 10, 2019 9:30 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ryan schreef:

Alweer een generatie die roemloos ten onder gaat.

Gelukkig is die van jou nog een tijdje aanwezig om de boel verder te verkloten!

BerichtGeplaatst: Di Feb 12, 2019 16:37 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Wat dat lerarentekort betreft zou 't goed kunnen zijn dat ook 'n rol speelt dat men als voor de klas staande autochtoon Europese leerkracht aanvoelt dat men bij een dermate raciaal gemengde samenstelling van de klas als tegenwoordig vaak het geval is, aanvoelt dat men in wezen doende is om 'n aantal leerlingen wegwijs te maken in de Europese maatschappij, terwijl dezen die kennis op grond van hun religie of 'n (andere), bijvoorbeeld raciale bron van haat juist als vijand van de Europese maatschappij en haar autochtone bevolking zullen gaan gebruiken.
-
BerichtGeplaatst: Di Feb 12, 2019 16:41 Plaats reactie Reageer met quote
Cliff

Daar heb je wel een punt.

Ik zou wel eens een politicus voor de klas willen zetten die iets gaan vertellen over homoseksualiteit of iets over de holocaust. En die klas stel ik wel even samen voor ze met 16 jarige Turken, Marokkanen en Antillianen.

Volgens mij hebben heel veel mensen geen idee hoe dat er aan toe gaat in het onderwijs. En dat is dus de generatie die over een jaar of 2-4 aan het werk moet voor de komende 40-50 jaar.

Veel politici zouden op de grond liggen huilen als een ballon in de oorlog...

BerichtGeplaatst: Wo Feb 13, 2019 13:06 Plaats reactie Reageer met quote
Natubico

Antillianen zullen hier niet veel werken.
Turken en Marokkanen misschien wel, maar dan voornamelijk aan de uitbreiding van het Islamitische exotische deel dat ze al van Nederland in bezit hebben.

Dus gaat 't voor wat betreft het belang van de eigenlijke Nederlanders nu erom dat de kwaliteit van hun onderwijs niet alsmaar verder wegzakt ten gevolge van het voortdurend groeiende gebrek aan benodigde leerkrachten.

Denk zo dat 't niet te vermijden zal zijn om te overwegen in hoeverre etnische segregatie in het onderwijs de wellicht enige manier zal zijn waarop dit probleem opgelost zal kunnen worden.

Dit hoeft niet in strijd te zijn met enig discriminatieverbod. Er wordt dan in 's-lands belang positief onderscheid gemaakt, zoals dat ook al gebeurt bij exclusief Joodse scholen en nu dan Turkse weekendscholen.

(Kleuter-), lagere en middelbare scholen voor (enkel) autochtoon Europees-Nederlandse leerlingen dus.
-

.
Meer geld voor het onderwijs
  Weerwoord forum index » Onderwijs en Gezondheidszorg