Geplaatst: Di Mei 16, 2023 21:08 |
|
|
|
Nja, prima, dus de Nederlandse vlag voortaan. |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Wo Mei 17, 2023 18:38 |
|
|
|
Lijkt me prima. Leg jij het even uit aan jouw Turkse en Marokkaanse vriendjes? |
|
_________________ Houdt koers! Valse honden schiet je af. #trotsopdeboer |
|
|
|
Geplaatst: Do Mei 18, 2023 10:45 |
|
|
|
|
_________________ 24 februari, de dag dat corona verdween |
|
|
|
Geplaatst: Do Mei 18, 2023 18:54 |
|
|
|
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Mei 19, 2023 1:06 |
|
|
|
Lekker op Rutte blijven stemmen Royy, die zet de poort wagenwijd open..
Ondertussen gaat het weer lekker met het voetbal in Nederland, vooral op de tribunes blinken wij uit als land.
Wat is dat toch dit jaar, het is wel heel erg. Post-lockdown agressie?
Bij AZ verwacht ik keurige supporters, maar blijkbaar ook daar. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Mei 19, 2023 7:39 |
|
|
|
Carlos Ghostwriter schreef: | |
Zowaar volledig eens met een bericht van Carlos.
De wonderen zijn de wereld niet uit.
Overigens droop van de beelden af dat Kökçü op handen gedragen wordt in Rotterdam. Door de spelers, de coach en fans die zijn naam scandeerde. Zo jong deze last kunnen dragen, dat op geheel eigen wijze te doen; een geweldig talent. |
|
_________________ Als je kerngezond en oersterk bent...overleef je dat prikje ook wel. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Mei 19, 2023 7:42 |
|
|
|
Carlos Ghostwriter schreef: | Lekker op Rutte blijven stemmen Royy, die zet de poort wagenwijd open..
Ondertussen gaat het weer lekker met het voetbal in Nederland, vooral op de tribunes blinken wij uit als land.
Ik hoorde Gideon iets roepen over zwarte primaten in zijn betoog, eens kijken of hij deze woorden ook bezigt na gisteren.
Het loopt de spuigaten uit en ook hier gaat de geest niet terug in de fles. De bepalende factor zal de KNVB zijn, het zoveelste voorbeeld dat de samenleving niet zelfregulerend is zoals Royy in een ander topic claimde. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Mei 19, 2023 7:53 |
|
|
|
Carlos Ghostwriter schreef: |
Ja schandalig.
Moeten we twee dingen aan doen:
- Veel scherper strafrechterlijk, maar ook civielrechterlijk aanpakken: wie schade veroorzaakt, moet schade vergoeden. Laat maar wat mensen compleet financieel kapot gaat door hun acties
- Three strikes out: loopt het 3x uit de hand bij supporters van een club, dan wordt de club een jaar lang geschorst. Dit dwingt clubs tot een actief deurbeleid, nu laten ze elke mongool maar gewoon binnen.
Cliox schreef: | het zoveelste voorbeeld dat de samenleving niet zelfregulerend is zoals Royy in een ander topic claimde. |
Zeker wel, je moet alleen de daders hier keihard aanpakken. Niet allen strafrechterlijk dus, maar ook laten betalen voor de schade die ze aanrichten. Als er wat voorbeelden zijn van "supporters" die na geweld financieel compleet kapot gemaakt worden, gezin op straat e.d., stop het vanzelf. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Mei 19, 2023 12:05 |
|
|
|
Cliox schreef: | Welverdiende kampioen van de eredivisie. Het viel mij wel op hoe geliefd Orkun Kökcü is bij medespelers en fans. Wordt daar in Rotterdam op handen gedragen. |
Voetbalvolk is zo stom als het achterste van een varken. Als je wint heb je vrienden en wordt alles van je geaccepteerd, ook al deug je voor geen meter.
Royy schreef: | Kokcu is een engnek. Met een Turkse vlag om over het veld lopen na de kampioenswedstrijd, terwijl ie de medaille met Nederlandse vlag snel afdeed. Schandalig. De vijfde kolonne. |
Hear, hear! |
|
_________________ Religie maakt meer kapot dan je lief is. |
|
|
|
Geplaatst: Vr Mei 19, 2023 12:53 |
|
|
|
Ja ja. Wanneer een Turkse speler de vlag van zijn land toont, dan is het "schandalig" en "vijfde kolonne!".
Wanneer een Zweedse speler hetzelfde doet, dan is het geen enkel probleem..
Het is wel weer duidelijk hoe bij jullie de vlag erbij hangt.
Nogmaals, je zou je maar druk maken om een vlag. |
|
|
|
|
Geplaatst: Di Mei 23, 2023 8:20 |
|
|
|
Waarom zou het geen goed idee zijn? Ik vind het prima met dien verstande dat wordt doorgepakt.
Ik begreep dat voetbalsupporters in Engeland opdraaien voor geleden schade. Laten we daar maar eens mee starten. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Mei 24, 2023 12:24 |
|
|
|
Nja, je bent niet eenduidig. Nu roep je stellig dat mensen verantwoordelijkheid moeten nemen voor de gevolgen, eerder wilde je daar niets van weten en vond je het prima dat de gevolgen op de samenleving werden afgewenteld. Nogal een verschil van principes. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Mei 25, 2023 17:59 |
|
|
|
Heb ik nooit geroepen.
De corona discussie ga je toch verliezen Cliox, de conclusie door historici zal zijn dat de maatregelen zwaar overtrokken zijn geweest. En dat het bekeuren van mensen die een taartje op straat zaten eten volkomen ridicuul was.
Begrijpelijk dat die maatregelen in een situatie van PANIEK werden genomen, maar ik zie liever mensen die wat koeler en gecontroleerder blijven in een crisis-situatie. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Mei 26, 2023 0:15 |
|
|
|
Royy schreef: | Heb ik nooit geroepen. |
Zeker wel. Je standaard antwoord was dat het ook zou moeten gelden voor dikkertjes. Je hebt nooit ingestemd met het voorstel en bent weggerold.
Quote: | De corona discussie ga je toch verliezen Cliox, de conclusie door historici zal zijn dat de maatregelen zwaar overtrokken zijn geweest. |
Dat eerste is schier onmogelijk en dat tweede betwijfel ik. Achteraf heb je de wijsheid in pacht maat dat zegt niks over het momentum.
[quote[En dat het bekeuren van mensen die een taartje op straat zaten eten volkomen ridicuul was. [/quote]
Excessen die er niet toedoen.
Quote: | Begrijpelijk dat die maatregelen in een situatie van PANIEK werden genomen, maar ik zie liever mensen die wat koeler en gecontroleerder blijven in een crisis-situatie. |
Ik vond Nederland tamelijk lay-back en vaak achter de feiten aanlopen. Ze hadden er veel scherper bovenop moeten zitten en minder polderen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Vr Mei 26, 2023 0:15 |
|
|
|
Royy schreef: | Heb ik nooit geroepen. |
Zeker wel. Je standaard antwoord was dat het ook zou moeten gelden voor dikkertjes. Je hebt nooit ingestemd met het voorstel en bent weggerold.
Quote: | De corona discussie ga je toch verliezen Cliox, de conclusie door historici zal zijn dat de maatregelen zwaar overtrokken zijn geweest. |
Dat eerste is schier onmogelijk en dat tweede betwijfel ik. Achteraf heb je de wijsheid in pacht maat dat zegt niks over het momentum.
Quote: | En dat het bekeuren van mensen die een taartje op straat zaten eten volkomen ridicuul was. |
Excessen die er niet toedoen.
Quote: | Begrijpelijk dat die maatregelen in een situatie van PANIEK werden genomen, maar ik zie liever mensen die wat koeler en gecontroleerder blijven in een crisis-situatie. |
Ik vond Nederland tamelijk lay-back en vaak achter de feiten aanlopen. Ze hadden er veel scherper bovenop moeten zitten en minder polderen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Za Mei 27, 2023 10:07 |
|
|
|
Cliox schreef: |
Zeker wel. Je standaard antwoord was dat het ook zou moeten gelden voor dikkertjes. Je hebt nooit ingestemd met het voorstel en bent weggerold. |
Hmm help me ff: welk voorstel ook alweer?
Quote: |
Dat eerste is schier onmogelijk en dat tweede betwijfel ik. Achteraf heb je de wijsheid in pacht maat dat zegt niks over het momentum. |
Niks achteraf. Ik ben vrij consequent geweest in mijn standpunt, tot nu aan toe.
Excessen die er niet toedoen. |
Zeker wel: machtsmisbruik van een Overheid in paniek. Misbruik van het geweldsmonopolie. Zeer fundamentele zaak.
En wat was er dan gebeurt als ze er scherper op hadden gezeten? Minder doden? Minder maatregelen? Je weet inmiddels dat dat geen fluit uitmaakt he. |
|
|
|
|
Weerwoord forum index » Sport