Weerwoord forum index Registreer FAQ Zoeken

Weerwoord forum index » Sport » Hoe kan Feyenoord het lijflied van Liverpool stelen! Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Di Mei 16, 2023 21:08 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Nja, prima, dus de Nederlandse vlag voortaan.

BerichtGeplaatst: Wo Mei 17, 2023 18:38 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Lijkt me prima. Leg jij het even uit aan jouw Turkse en Marokkaanse vriendjes?

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2023 6:40 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

Royy schreef:
Kokcu is een engnek. Met een Turkse vlag om over het veld lopen na de kampioenswedstrijd, terwijl ie de medaille met Nederlandse vlag snel afdeed. Schandalig. De vijfde kolonne.

Het zal wel een hele schok voor je zijn, maar Kokcu komt uit Turkije, vandaar ook die Turkse vlag.

Je zal je maar druk maken om een vlag.. Rolling Eyes

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2023 10:35 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Carlos Ghostwriter schreef:

Het zal wel een hele schok voor je zijn, maar Kokcu komt uit Turkije, vandaar ook die Turkse vlag.

Je zal je maar druk maken om een vlag.. Rolling Eyes

Kokcu komt helemaal niet uit Turkije. Als ik het goed heb is ie derde generatie migrant, dus wat is t dan? Zijn grootouders komen uit Turkije ofzo?

En ja ik maak me druk over het zwaaien met buitenlandse vlaggen, geeft aan waar de loyaliteit ligt. In ieder geval niet bij het land waar hij woont en wat hem alle kansen heeft gegeven. Dat gecombineerd met zijn rabiaat-islamitische standpunten en dat ie op de islamitische manier buigt/knielt op het veld na de kampioenswedstrijd maakt het tot een engnek.

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2023 10:45 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

Royy schreef:
Kokcu komt helemaal niet uit Turkije.

Pardon?

HIJ KOMT UIT VOOR HET TURKSE NATIONALE ELFTAL.

Natuurlijk is hij een Turk, duh. Zijn beide ouders zijn ook Turks volgens mij, of in ieder geval niet Nederlands. Turks-Azerbeidzjaanse roots volgens Wikipedia.

Ik denk dat je gewoon zuur bent dat hij niet mee wilde doen aan dat one love armbandjes gedoe. Rolling Eyes

Beste aanvoerder in de Eredivisie en verdiend kampioen. Ik zou als Rotterdammer juist trots zijn op zo'n speler, maar nee.. Laughing Laughing

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2023 11:03 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Pardon?

Natuurlijk is hij een Turk, duh. Zijn beide ouders zijn ook Turks volgens mij, of in ieder geval niet Nederlands. Turks-Azerbeidzjaanse roots volgens Wikipedia.

Hij is gewoon geboren in Haarlem hoor. Zijn ouders zijn tweede generatie migrant volgensmij. Dat zie jij blijkbaar nog steeds als Turken.

Quote:
Ik denk dat je gewoon zuur bent dat hij niet mee wilde doen aan dat one love armbandjes gedoe. Rolling Eyes

Klopt, ware aard van het beestje.

Quote:
Beste aanvoerder in de Eredivisie en verdiend kampioen. Ik zou als Rotterdammer juist trots zijn op zo'n speler, maar nee.. Laughing Laughing

Had uit de selectie gezet moeten worden. En niet elke Rotterdammer is een Feyenoorder he.

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2023 12:19 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

Royy schreef:
Dat zie jij blijkbaar nog steeds als Turken.

Ja daar ben ik vrij makkelijk in ja, Orkun Kökçü is absoluut een Turk. En hij maakt er volgens mij ook niet echt een geheim van dat hij fier is op zijn afkomst, op de eerste plaats door te kiezen om voor dat land uit te komen terwijl hij waarschijnlijk ook voor het Nederlands Elftal had kunnen spelen. Persoonlijk heb ik dat liever dan spelers die voor Nederland uitkomen terwijl hun loyaliteit (of identiteit) elders ligt.

Ja hij is geboren in Haarlem, so what? Kan hij verder ook niks aan doen.

Als jij zoveel problemen hebt met Turken of Marokkanen die hier leven maar zich meer verbonden voelen met het land van hun afkomst, dan moet je op de eerste plaats bij de regering zijn die ze destijds allemaal hierheen heeft gehaald. En nog steeds trouwens.

Richt je liever op degenen die hier rotzooi trappen dan op iemand die zijn talent heeft benut en daar zeer succesvol mee is geworden.

BerichtGeplaatst: Do Mei 18, 2023 18:54 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Vijfde kolonne.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2023 1:06 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

Lekker op Rutte blijven stemmen Royy, die zet de poort wagenwijd open..

Ondertussen gaat het weer lekker met het voetbal in Nederland, vooral op de tribunes blinken wij uit als land.

Wat is dat toch dit jaar, het is wel heel erg. Post-lockdown agressie?

Bij AZ verwacht ik keurige supporters, maar blijkbaar ook daar.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2023 7:39 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Kokcu komt helemaal niet uit Turkije.

Pardon?

Zowaar volledig eens met een bericht van Carlos.
De wonderen zijn de wereld niet uit. Very Happy

Overigens droop van de beelden af dat Kökçü op handen gedragen wordt in Rotterdam. Door de spelers, de coach en fans die zijn naam scandeerde. Zo jong deze last kunnen dragen, dat op geheel eigen wijze te doen; een geweldig talent.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2023 7:42 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Lekker op Rutte blijven stemmen Royy, die zet de poort wagenwijd open..

Ondertussen gaat het weer lekker met het voetbal in Nederland, vooral op de tribunes blinken wij uit als land.

Ik hoorde Gideon iets roepen over zwarte primaten in zijn betoog, eens kijken of hij deze woorden ook bezigt na gisteren.
Het loopt de spuigaten uit en ook hier gaat de geest niet terug in de fles. De bepalende factor zal de KNVB zijn, het zoveelste voorbeeld dat de samenleving niet zelfregulerend is zoals Royy in een ander topic claimde.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2023 7:53 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Ja schandalig.

Moeten we twee dingen aan doen:
- Veel scherper strafrechterlijk, maar ook civielrechterlijk aanpakken: wie schade veroorzaakt, moet schade vergoeden. Laat maar wat mensen compleet financieel kapot gaat door hun acties
- Three strikes out: loopt het 3x uit de hand bij supporters van een club, dan wordt de club een jaar lang geschorst. Dit dwingt clubs tot een actief deurbeleid, nu laten ze elke mongool maar gewoon binnen.

Cliox schreef:
het zoveelste voorbeeld dat de samenleving niet zelfregulerend is zoals Royy in een ander topic claimde.

Zeker wel, je moet alleen de daders hier keihard aanpakken. Niet allen strafrechterlijk dus, maar ook laten betalen voor de schade die ze aanrichten. Als er wat voorbeelden zijn van "supporters" die na geweld financieel compleet kapot gemaakt worden, gezin op straat e.d., stop het vanzelf.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2023 12:05 Plaats reactie Reageer met quote
Tedje van Es

Cliox schreef:
Welverdiende kampioen van de eredivisie. Het viel mij wel op hoe geliefd Orkun Kökcü is bij medespelers en fans. Wordt daar in Rotterdam op handen gedragen.

Voetbalvolk is zo stom als het achterste van een varken. Als je wint heb je vrienden en wordt alles van je geaccepteerd, ook al deug je voor geen meter.

Royy schreef:
Kokcu is een engnek. Met een Turkse vlag om over het veld lopen na de kampioenswedstrijd, terwijl ie de medaille met Nederlandse vlag snel afdeed. Schandalig. De vijfde kolonne.

Hear, hear!

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2023 12:53 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

Ja ja. Wanneer een Turkse speler de vlag van zijn land toont, dan is het "schandalig" en "vijfde kolonne!".

Wanneer een Zweedse speler hetzelfde doet, dan is het geen enkel probleem..

Het is wel weer duidelijk hoe bij jullie de vlag erbij hangt. Wink

Nogmaals, je zou je maar druk maken om een vlag.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 19, 2023 13:00 Plaats reactie Reageer met quote
Carlos Ghostwriter

Royy schreef:
Moeten we twee dingen aan doen:

Wat ze nu hebben verzonnen, is dat wedstrijden onmiddellijk worden gestaakt wanneer er iets op het veld wordt gegooid. En je ziet dus al dat er een hoop wedstrijden gestaakt worden, sinds dit is ingevoerd.

Ik geloof niet dat dit een heel goed idee is, maar goed.

Kijk naar wat ze in Engeland doen, torenhoge boetes en stadionverboden. Raddraaiers die zich moeten meldden op het politiebureau tijdens wedstrijden. Ze hebben daar het geweld zo goed als helemaal uit de stadions gekregen volgens mij.

BerichtGeplaatst: Di Mei 23, 2023 8:20 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Waarom zou het geen goed idee zijn? Ik vind het prima met dien verstande dat wordt doorgepakt.
Ik begreep dat voetbalsupporters in Engeland opdraaien voor geleden schade. Laten we daar maar eens mee starten.

BerichtGeplaatst: Di Mei 23, 2023 8:22 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Tedje van Es schreef:
Cliox schreef:
Welverdiende kampioen van de eredivisie. Het viel mij wel op hoe geliefd Orkun Kökcü is bij medespelers en fans. Wordt daar in Rotterdam op handen gedragen.

Voetbalvolk is zo stom als het achterste van een varken. Als je wint heb je vrienden en wordt alles van je geaccepteerd, ook al deug je voor geen meter.

Het WK in Qatar onderstreept je bewering. Voetbal gaat boven ethische waarden bij de supporters.

BerichtGeplaatst: Di Mei 23, 2023 8:26 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Zeker wel, je moet alleen de daders hier keihard aanpakken. Niet allen strafrechterlijk dus, maar ook laten betalen voor de schade die ze aanrichten. Als er wat voorbeelden zijn van "supporters" die na geweld financieel compleet kapot gemaakt worden, gezin op straat e.d., stop het vanzelf.

Dat vind ik een interessante stelling. Ik ben dat hartstochtelijk eens met je, het representeert hoe ik in het leven sta. Mensen verantwoordelijk houden voor de gevolgen van hun keuzes en handelen en stoppen om dit af te wentelen op de samenleving. Maar, vanwaar de twist in je mind-set Royy? Tijdens de pandemie wilde je er niets van weten?

BerichtGeplaatst: Di Mei 23, 2023 21:04 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Dat vind ik een interessante stelling. Ik ben dat hartstochtelijk eens met je, het representeert hoe ik in het leven sta. Mensen verantwoordelijk houden voor de gevolgen van hun keuzes en handelen en stoppen om dit af te wentelen op de samenleving. Maar, vanwaar de twist in je mind-set Royy? Tijdens de pandemie wilde je er niets van weten?

Hoezo? En wat is dat nou weer voor vergelijking?

BerichtGeplaatst: Wo Mei 24, 2023 12:24 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Nja, je bent niet eenduidig. Nu roep je stellig dat mensen verantwoordelijkheid moeten nemen voor de gevolgen, eerder wilde je daar niets van weten en vond je het prima dat de gevolgen op de samenleving werden afgewenteld. Nogal een verschil van principes.

BerichtGeplaatst: Do Mei 25, 2023 17:59 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Heb ik nooit geroepen.

De corona discussie ga je toch verliezen Cliox, de conclusie door historici zal zijn dat de maatregelen zwaar overtrokken zijn geweest. En dat het bekeuren van mensen die een taartje op straat zaten eten volkomen ridicuul was.

Begrijpelijk dat die maatregelen in een situatie van PANIEK werden genomen, maar ik zie liever mensen die wat koeler en gecontroleerder blijven in een crisis-situatie.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 26, 2023 0:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Heb ik nooit geroepen.

Zeker wel. Je standaard antwoord was dat het ook zou moeten gelden voor dikkertjes. Je hebt nooit ingestemd met het voorstel en bent weggerold.

Quote:
De corona discussie ga je toch verliezen Cliox, de conclusie door historici zal zijn dat de maatregelen zwaar overtrokken zijn geweest.

Dat eerste is schier onmogelijk en dat tweede betwijfel ik. Achteraf heb je de wijsheid in pacht maat dat zegt niks over het momentum.

[quote[En dat het bekeuren van mensen die een taartje op straat zaten eten volkomen ridicuul was. [/quote]

Excessen die er niet toedoen.

Quote:
Begrijpelijk dat die maatregelen in een situatie van PANIEK werden genomen, maar ik zie liever mensen die wat koeler en gecontroleerder blijven in een crisis-situatie.

Ik vond Nederland tamelijk lay-back en vaak achter de feiten aanlopen. Ze hadden er veel scherper bovenop moeten zitten en minder polderen.

BerichtGeplaatst: Vr Mei 26, 2023 0:15 Plaats reactie Reageer met quote
Cliox

Royy schreef:
Heb ik nooit geroepen.

Zeker wel. Je standaard antwoord was dat het ook zou moeten gelden voor dikkertjes. Je hebt nooit ingestemd met het voorstel en bent weggerold.

Quote:
De corona discussie ga je toch verliezen Cliox, de conclusie door historici zal zijn dat de maatregelen zwaar overtrokken zijn geweest.

Dat eerste is schier onmogelijk en dat tweede betwijfel ik. Achteraf heb je de wijsheid in pacht maat dat zegt niks over het momentum.

Quote:
En dat het bekeuren van mensen die een taartje op straat zaten eten volkomen ridicuul was.

Quote:

Ik vond Nederland tamelijk lay-back en vaak achter de feiten aanlopen. Ze hadden er veel scherper bovenop moeten zitten en minder polderen.

BerichtGeplaatst: Za Mei 27, 2023 10:07 Plaats reactie Reageer met quote
Royy

Cliox schreef:

Hmm help me ff: welk voorstel ook alweer?

Quote:

Niks achteraf. Ik ben vrij consequent geweest in mijn standpunt, tot nu aan toe.

Quote:

Zeker wel: machtsmisbruik van een Overheid in paniek. Misbruik van het geweldsmonopolie. Zeer fundamentele zaak.

Quote:

En wat was er dan gebeurt als ze er scherper op hadden gezeten? Minder doden? Minder maatregelen? Je weet inmiddels dat dat geen fluit uitmaakt he.